eitaa logo
ظهورمنجی عج وحوادث آخرالزمان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
32 فایل
✍🏻در کـانال مهـــدوی مــا با حوادث آخـرالزمان و نشـانه های ظهـور آشنا بشیـد‌.. ♨️جــامــع تــریــن ڪــانــال بــا مــوضــوع آخــرالــزمــان ومــهدویــت بــا ذڪــر مــنــابــع روایــات وڪــلــیــپ ها @Amir12145 ارتباط با خادم‌ کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظــهور مــنــجــی عــج وحــوادث آخــرالــزمــان و عــلــائم ظــهور @emam1214 اللهم بارک لمولانا یا صاحب الزمان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام بر مهدی😍🤚 روز من با سلام بر تو آغاز می شود❤ ظــهور مــنــجــی عــج وحــوادث آخــرالــزمــان و عــلــائم ظــهور @emam1214 اللهم بارک لمولانا یا صاحب الزمان.
🔴 پیوند نهضت حسینی و قیام مهدوی (٣) 🔻حضرت سیدالشهدا در شب عاشورا با یاران خود از روز ظهور و نوید انتقام سخن گفت و در مقابل‌، طبق پاره‌ای از روایات‌، ظهور حضرت مهدی در روز عاشورا دانسته شده است 🔻چنان که امام صادق علیه‌السلام در این زمینه فرمود: 🔻«یَقومُ القائِمُ یَومَ عاشُوراءَ؛ حضرت مهدی علیه‌السلام در روز عاشورا قیام می‌کند. 📚 غيبت نعمانی؛ ص ٢٨٢ ظــهور مــنــجــی عــج وحــوادث آخــرالــزمــان و عــلــائم ظــهور @emam1214 اللهم بارک لمولانا یا صاحب الزمان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱تا حالا به معنای فرج در و عجل فرجهم فڪر ڪردیم..؟! این فرج به چه معناست؟!!
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ بقره-257 خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند. ************** نکته ها: در آیه قبل خواندیم كه او مالك همه چیز است؛ «له مافى السموات و...» ودر این آیه مى خوانیم: نسبت او به مؤمنان، نسبت خاصّ و ولایى است. «ولىّ الذین آمنوا» گوشه اى از سیماى كسانى كه ولایت خدا را پذیرفته اند * آنكه ولایت خدا را پذیرفت، كارهایش رنگ خدایى پیدا مى كند. «صبغة اللّه» [723] * براى خود رهبرى الهى برمى گزیند. «ان اللّه قد بعث لكم طالوت ملكاً» [724] * راهش روشن، آینده اش معلوم و به كارهایش دلگرم است. «یهدیم ربّهم بایمانهم» [725]، «انّا الیه راجعون» [726] ، «لانضیع اجرالمحسنین» [727] * در جنگ ها و سختى ها به یارى خدا چشم دوخته و از قدرت هاى غیر خدایى نمى هراسد. «فزادهم ایماناً» [728] * از مرگ نمى ترسد و كشته شدن در تحت ولایت الهى راسعادت مى داند. امام حسین علیه السلام فرمود: «انّى لا ارى الموت الاّ السعادة». [729] * تنهایى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نیست، چون مى داند او زیر نظر خداوند است. «ان اللّه معنا» [730] * از انفاق و خرج كردن مال نگران نیست، چون مال خود را به ولى خود مى سپارد. «یقرض اللّه قرضاً حسناً» [731] * تبلیغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده هاى حتمى الهى داده است: «والعاقبة للمتّقین» [732] * غیر از خدا همه چیز در نظر او كوچك است. امام على علیه السلام فرمود: «عظم الخالق فى أنفسهم فصغر مادونه فى أعینهم...». [733] * از قوانین و دستورات متعدّد متحیّر نمى شود، چون او تنها قانون خدا را پذیرفته و فقط به آن مى اندیشد. و اگر صدها راه درآمد برایش باز شود تنها با معیار الهى آن راهى را انتخاب مى كند كه خداوند معیّن كرده است. «ومن لم یحكم بماانزل اللّه» [734] ----- 723) بقره، 138. 724) بقره، 247. 725) یونس، 9. 726) بقره، 156. 727) یوسف، 56. 728) بقره، 173. 729) بحار، ج 44، ص 192. 730) توبه، 40. 731) بقره، 245. 732) اعراف، 128. 733) نهج البلاغه، خ 193. 734) مائده، 44 و45. ************** پیام ها: - مؤمنان، یك سرپرست دارند كه خداست و كافران سرپرستان متعدّد دارند كه طاغوت ها باشند و پذیرش یك سرپرست آسان تر است. [735] درباره مؤمنان مى فرماید: «اللّه ولىّ» امّا درباره ى كفّار مى فرماید: «اولیائهم الطاغوت» - آیه قبل فرمود: «قد تبیّن الرّشد من الغى» این آیه نمونه اى از رشد و غىّ را بیان مى كند كه ولایت خداوند، رشد و ولایت طاغوت انحراف است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» - راه حقّ یكى است، ولى راههاى انحرافى متعدّد. قرآن درباره راه حقّ كلمه ى نور را به كار مى برد، ولى از راههاى انحرافى و كج، به ظلمات وتاریكى ها تعبیر مى كند. «النور، الظلمات» - راه حقّ، نور است و در نور امكان حركت، رشد، امید و آرامش وجود دارد. «النور» - مؤمن در بن بست قرار نمى گیرد. «یخرجهم من الظلمات» - طاغوت ها در فضاى كفر وشرك قدرت مانور دارند. «الذین كفروا اولیائهم الطاغوت» - هر كس تحت ولایت خداوند قرار نگیرد، خواه ناخواه طاغوت ها بر او ولایت مى یابند. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» - هر ولایتى غیر از ولایت الهى، ولایت طاغوتى است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» - توجّه به عاقبت طاغوت پذیرى، انسان را به حقّ پذیرى سوق مى دهد. «اولئك اصحاب النّار» ----- 735) یوسف علیه السلام نیز در دعوت كفّار به همین معنا استدلال كرد: »ءأربابٌ متفرّقون خیرٌ أم اللّه الواحد القهّار« آیا صاحبان متعدّد وپراكنده بهترند یا خداى یگانه وقدرتمند؟! یوسف، 39. ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️صدا زدن اسم امام زمان علیه السلام 🏴 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🏴 تسلای دل آقا صاحب الزمان عج و هدیه به مقام آقا امام حسین و آقا ابوالفضل العباس علیه السلام و شهدای دشت کربلا 🌹🌹🌹🌹🌹صلوات