eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
69 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
121 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5969915734401220778.mp3
2.35M
▪️روضه و مرثیه▪️ 💠۸ شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام 💠 ▪️روضه تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع😭 ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔰 امام علی علیه السلام: 💠 راستی، تو را نجات می دهد، هر چند از آن بیمناک باشی 📖 میزان الحکمه ج ۶ ص ۱۷۷ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
سوره 024 نور ؛ آیه 37.mp3
3.38M
توسط 💜 سوره نور ، آیه ۳۷ 💜 🌸 رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ 🌸 ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻰﺩﺍﺭﺩ ، [ ﻭ ] ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺮ ﻭ ﺭﻭ ﻣﻰ‌ﺷﻮﺩ ، ﻣﻰﺗﺮﺳﻨﺪ.
جایگاه معرفتی تجربه نزدیک به مرگ.mp3
5.08M
🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود. 🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟ ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻 جلسه سوم
🔹امیرالمؤمنین عليه السلام: كانون بدى ها، لجاجت و مجادله زياد است. 📚غررالحكم حدیث 4795
👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰چرا می گویند دعا برای فرج امام زمان (عج) بهترین دعاست؟ ✍️ پاسخ: ✅ دعا یک عامل معنوی است که از آن بهره می گیریم، تا برخی از وضعیت های نامطلوب را تغییر دهیم. ضمن آنکه اگر با دعا وضعیت نامطلوب ما هم تغییر نکند، با دعا ارتباط مان را با خدای متعال تقویت می کنیم و از همین رو دعا را مغز عبادت خوانده اند، در کنار اینکه برکات و فواید بسیار دیگری نیز از دعا نصیب ما می شود. 🗞امام سجاد(ع) می فرماید: «دعای مؤمن یكی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می گردد یا در دنیا برآورده می شود یا بلایی را كه می خواست به او برسد،‌ از وی می گرداند» اصول كافی، ج۴، ص ۲۲۴ 💠حال باید بنگریم که بحث غیبت و محروم بودن از حضور امام زمان (عج)، چقدر برایمان نامطلوب است و این وضعیت نامطلوب در کنار سایر نامطلوب ها چه جایگاهی دارد. 👈مثلا یک نفر به ازدواج نیاز دارد، ولی شرایط برای ازدواج او مهیا نیست و به همین دلیل رنج می کشد. 🔹یک نفر مشکلات مالی دارد که می تواند ناشی از بیکاری، عدم شغل مناسب و ... باشد. 🔹یک نفر برای حفظ ایمان خود یا خانواده اش از محیط فاسد زجر می کشد. 👈یک نفر از وجود این همه ظلم و کشتار و جنگ و ... در عالم زجر می کشد و ... 📝اگر دقت کنیم؛ ریشه همه این مشکلات در وجود ساختارهای فاسد است. تمدن امروزی با مدل آموزشی و رفاهی و اخلاقی نهادینه کرده، سن ازدواج را بالا برده و با مهم کردن بعضی از مسائل و کاهش نیاز به کانون خانواده تمایل به ازدواج را کاهش داده که در این وضعیت عده ای به فساد مشغول می شوند و عده ای نیز با خویشتن داری خود را حفظ می کنند اما دچار اذیت هایی مادی می شوند. ✂️با مدل سرمایه داری، در جهت توسعه باید بازارها آزاد شود و اجازه انباشت ثروت به عده ای داده شود که به تبع آن، به ازای منابعی که در دست یک نفر تجمیع می شود، دست صدها نفر از نیازهای ضروری خود خالی می ماند. 📌با تئوریزه کردن اصالت لذت و محدود دیدن هستی به این دنیای کوتاه، به جای مقابله با فساد به توجیه و نهادینه کردن آن روی آورده می شود و فرهنگ غربی با جهانی سازی، فساد موجود در تمدن خود را همه جایی می کند. ❌و سران فاسد و زیاده طلب جهان برای رسیدن به قدرت بیشتر، هزاران هزار نفر را به خاک سیاه می نشانند و ... 👈حال با توجه به اینکه مشکلات فردی ما، ریشه در ساختارهای فاسد جامعه جهانی دارد، درمی یابیم که ظهور امام زمان (عج) که تمدن کفر را نابود می کند و تمدنی الهی را جانشین آن می کند و عدل و قسط را در جهان بسط می دهد، به طور یک جا می تواند تمام مشکلات را حل کند. در واقع ظهور امام زمان (عج) ریشه بسیاری از وضعیت های نامطلوب را از بین می برد. ⭕️حال آنکه دعا کردن برای مشکلات خرد و جزئی، ممکن است وضعیت را تغییر ندهد. چون وضعیت ما، برآیندی از تاثیر گذاری عوامل مادی و معنوی (از جمله دعا) است. در واقع مثل این است که با دعا، آبی بر آتش می پاشیم. و اگر آتش بسیار گسترده باشد، ممکن است این آب آتش را خاموش نکند! ↙️و حتی اگر دعای کسی آن قدر نافذ بود، که آتش وضعیت نامطلوبش را خاموش کرد، باید توجه کنیم که تا زمان وجود ریشه فساد زا، با خاموش شدن آتش رنج در یک گوشه، هر آن ممکن است این آتش رنج از جای دیگری سر بکشد. ↩️بنابراین روشن می شود که بهترین دعایی که می توانیم بکنیم، دعای برای فرج امام زمان (عج) است کما اینکه ایشان فرموده اند برای فرج بسیار دعا کنید که آن گشایش در کارهای شماست. 📎
4_5864060948221789928.mp3
1.51M
🌱🌸با همه لحن خوش آواییم 🌸🌱در به در کوچه تنهائیم 🌷یا صاحب الزمان(عج)🌷 💔
💎اهداف استقرار حکومت اسلامی: 1⃣بازگرداندن نشانه های حق و دین به جایگاه خود 2⃣ اصلاح جامعه 3⃣ایجاد امنیت 4⃣اجرای قوانین و مقررات فراموش شده خدا 5⃣احقاق حقوق مظلومان 6⃣ایستادگی در برابر شکمبارگی ستمگران
بیان اقسام احاديث رواج يافته‏ در بین مردم، از قول امیرالمومنین(ع): احاديثى كه در دسترس مردم قرار دارد، هم حق است هم باطل، هم راست هم دروغ، هم ناسخ هم منسوخ، هم عام هم خاص، هم محكم هم متشابه، هم احاديثى كه بدرستى ضبط گرديده و هم احاديثى كه با ظن و گمان روايت شده. در روزگار پيامبر(ص) آنقدر دروغ به آن حضرت نسبت داده شد كه ايستاد و خطابه ايراد كرد و فرمود: «هر كس از روى عمد به من دروغ نسبت دهد جايگاه او پر از آتش است» بدانید؛ افرادى كه حديث نقل مى‏كنند چهار دسته‏اند، كه پنجمى ندارد: اول- منافقان نفوذى‏ نخست منافقى كه تظاهر به ايمان مى‏كند، و نقاب اسلام بر چهره دارد، نه از گناه مى‏ترسد و نه از آن دورى مى‏جويد و از روى عمد دروغ به پيامبر(ص) نسبت مى‏دهد. اگر مردم مى‏دانستند كه او منافق دروغگو است، از او نمى‏پذيرفتند و گفتار دروغين او را تصديق نمى‏كردند، اما با ناآگاهى مى‏گويند او از اصحاب پيامبر است، رسول خدا را ديده و از او حديث شنيده، و از او گرفته است، پس حديث دروغين او را قبول مى‏كنند. در صورتى كه خدا تو را از منافقين آنگونه كه لازم بود آگاهاند، و وصف آنان را براى تو بيان داشت. آنان پس از پيامبر(ص) باقى ماندند و به پيشوايان گمراهى و دعوت كنندگان به آتش با دروغ و تهمت نزديك شده پس به آنان ولايت و حكومت بخشيدند، و بر گردن مردم سوار گرديدند، و به وسيله آنان به دنيا رسيدند، همانا مردم هم با سلاطين و دنيا هستند، مگر آن كس كه خدا او را حفظ كند، اين يكى از آنچه ار گروه است. دوم- اشتباه كار دوم كسى كه از پيامبر(ص) چيزى را به اشتباه شنيده، امّا سخن آن حضرت را درست حفظ نكرده است، و با توهّم چيزى را گرفته، امّا از روى عمد دروغ نمى‏گويد، آنچه در اختيار دارد روايت كرده و به آن عمل مى‏كند و مى‏گويد من از پيامبر(ص) آن را شنيده‏ام. اگر مسلمانان بدانند كه او اشتباه كرده، و غير واقعى پنداشته، از او نمى‏پذيرفتند، خودش هم اگر آگاهى مى‏يافت كه اشتباه كرده آن را رها مى‏كرد. سوّم- ناآگاهانى كه حديث شناس نيستند: شخصى كه شنيده پيامبر(ص) به چيزى امر فرمود. (امّا) سپس از آن نهى كرد و او نمى‏داند، يا شنيد كه چيزى را نهى كرد، سپس به آن امر فرمود و او آگاهى ندارد، پس نسخ شده را حفظ كرد ولى ناسخ را نمى‏داند. اگر بداند كه حديث او منسوخ است تركش مى‏كند، و اگر مسلمانان نيز مى‏دانستند روايت او نسخ شده، آن را ترك مى‏كردند. چهارم- حافظان راست گفتار دسته چهارم، آن كه نه به خدا دروغ مى‏بندد و نه به پيامبرش دروغ نسبت مى‏دهد. دروغ را از ترس خدا، و حرمت نگهداشتن از رسول خدا(ص) دشمن دارد. در آنچه از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيده اشتباه نكرده، بلكه آن را با تمام جوانبش حفظ كرده است، و آن چنان كه شنيده بدون كم و كاست نقل مى‏كند. پس او ناسخ را دانسته و به آن عمل كرده، و منسوخ را فهميده و از آن دورى جسته، خاص و عام، محكم و متشابه، را شناخته، هر كدام را در جاى خويش قرار داده است. 📖نهج البلاغة / خطبه ۲۱۰ @almoddaie
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽꧂•┈ 🔰 امیرالمؤمنین علیه السلام : 💠 مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش . 📖قسمتی از نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
🔹🔶🔹🔶🔹🔶 ✅ مرحوم در "کتاب شریف در مورد مجازات و آثار شک کننده در ولایت مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) به نقل از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مینویسد: 🔺 الْمَرَاغِیُّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْأَسَدِیِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْعَلَوِیِّ عَنْ یَحْیَی بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِی الصَّبَّاحِ عَنْ عَبْدِ الْغَفُورِ الْوَاسِطِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقُرَشِیِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الرَّاسِبِیِّ عَنِ الضَّحَّاکِ بْنِ مُزَاحِمٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ 👈 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: فِی فَضْلِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ یُحْشَرُ مِنْ قَبْرِهِ وَ فِی عُنُقِهِ مِنْ نَارٍ فِیهِ ثَلَاثُمِائَةِ شُعْبَةٍ عَلَی کُلِّ شُعْبَةٍ مِنْهَا یَکْلَحُ فِی وَجْهِهِ وَ فِیهِ. 🔻 مراغی به اسنادش از ابن عباس روایت کرده که: 👈رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله فرمود: کننده در فضیلت علی بن ابی طالب روز در حالی از قبر برانگیخته می‌شود که از آتش با سیصد زبانه بر گردن دارد که بر هر زبانه ای گمارده شده که وی را به وحشت و هراس انداخته و به صورتش می‌ اندازد. 📚 بحار الأنوار جلد ۷ ، تتمه کتاب العدل و المعاد ، صفحه ۱۹۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔶🔹🔶🔹🔶 🎥 ✅ با خلفای اهل سنت بیشتر آشنا شوید‼️ 🎤 حجت الاسلام استاد 🎤 حجت الاسلام دکتر .
✅ نسخه دوم نرم‌افزار «مشكات» 📚متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی. 🛒جهت دانلود نرم افزار به صورت رایگان: http://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip
روز قيامت ⌛️ همه از قبرها شتابان به سمت می روند و اسرار درونى كشف وحسابرسى خواهد شد. 🔍 روح از بدن و سله دنیا آزاد و پرده ها کنار می رود.... 💡انسان وقتی فضای اون عالم را دید، ذات ناب خودش را می بیند و در کیفیت آنجا فرو میماند و حسرت ها میخورد....
🔻 تکرار سه فتنه زمان حضرت علی(عليه السلام) – در حال حاضر ✅1- فتنه رنگی جمل سهم خواهی- حبس خانگی – انحراف توسط فرزند – ناکثین ✅2-فتنه مذاکره با شیطان بزرگ زمانه - و فریب خوردن ابوموسی اشعری -قاسطين ✅3-فتنه القای ناکارآمدی القای عدم عدالت- توسط مذهبی های احمق – مارقین یا خوارج 1️⃣ در فتنه اول: یاران نزدیک پیامبر (طلحه و زبیر) که بعد از پیامبر خیلی ثروتمند شده بودند - وقتی دیدند نمی توانند در حکومت علی (علیه السلام) به پست و مقام برسند با همراهی خانواده پیامبر (یعنی عایشه) علیه جانشین پیامبر (یعنی علی علیه السلام) شورش کردند– و خیلی ها در این وسط کشته شدند – زبیر از اولین یاران پیامبر و علی (علیه السلام) بود – ولی پسرش او را منحرف کرد - و بعد از جنگ به شکل بدی کشته شد- علی (علیه السلام) از کشته شدن دوست قدیمی اش (یعنی زبیر) در حال انحراف خیلی ناراحت شد – این فتنه رنگی بود و به جمل (یعنی شتر سرخ) شهرت یافت- در آخر با اینکه عایشه موجب فتنه و قتل خیلی ها شده بود حضرت علی (علیه السلام) عایشه را به حبس خانگی محکوم کرد تا فتنه دیگری نشود و مردم بیشتری در این وسط کشته نشوند به نظر شما زبیر زمان ما چه کسی بود؟ 2️⃣ در فتنه دوم: سپاه حضرت علی(علیه السلام) با سپاه شیطان بزرگ زمان (یعنی معاویه) در جنگ بود و چون معاویه در حال شکست بود پیشنهاد مذاکره داد – برخی یاران حضرت علی فریب خوردند و پیشنهاد مذاکره را باور کردند – حضرت قبول نکرد و فرمود به آنها اعتماد نکنید – ولی مردم با سرگردگی بعضی منافقین داخلی حضرت علی (علیه السلام) را مجبور کردند – حضرت پذیرفت ولی کس دیگری را برای مذاکره فرستاد (مالک اشتر) – مردم گفتند مالک را نمی خواهیم او جنگ طلب است – ما فرد باسواد و صلح طلب را میفرستیم (ابوموسی اشعری) – چند مدت مذاکره طول کشید – تا اینکه ابوموسی فریب خورد و ابتدا شرایط را اجرا کرد و انگشتر را درآورد – ولی معاویه و عمروعاص تعهدات را اجرا نکردند – بعد از اینکه مردم دیدند مذاکرات شکست خورده به جای اینکه پشیمان شوند – گفتند ما اشتباه کردیم چرا علی قبول کرد پس علی هم اشتباه کرده باید توبه کند به نظر شما ابوموسی زمان ما چه کسی است؟ 3️⃣ اما فتنه سوم: برخی از یاران حضرت علی(علیه السلام) (یعنی مذهبی های بی بصیرت) به این نتیجه رسیده بودند که حکومت حضرت ناکارآمد و ناعادلانه است – آنها در نتیجه جنگ های متعدد و تخلف های برخی مدیران به این نتیجه رسیده بودند – آنها حضرت علی(علیه السلام) اعتراض میکردند و قصد داشتند ایشان را وادار به توبه کنند – آنها خود را از حضرت علی (علیه السلام) عادل تر و دین شناس تر می دانستند - شروع به اعتراض کردند – سه خصوصیت عجیب خوارج این بود که آنها همه را فاسد می دانستند – و برای ولی مسلمین (یعنی علی علیه السلام) تعیین تکلیف میکردند – خود را عدالت طلب و دین دار واقعی می دانستند و جلوتر از امام حرکت میکردند – و در آخر باقیمانده خوارج حضرت علی (علیهالسلام) را کشتند. ⚠️این فتنه قصد القای ناکارآمدی و بی عدالت را دارد با هدف ایجاد ناامیدی 🛑نشر حداکثری
✍️امام على عليه السلام: 🔹الحَريصُ تَعِبٌ 💠حريص، همواره در رنج است 📚غررالحکم، حدیث3759
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدن این کلیپ برای افرادی که از تصمیمات حیاتی شورای نگهبان ناراحتند، واجب است!
1️⃣ابن حزم اندلسی از بزرگترین فقها و علمای اهل سنت (متوفی 456 ه ق)و صاحب کتاب معروف «المحلی»می باشد. 2️⃣او در این کتاب در باب« التعریف بالمنافقین و المرتدین: شناخت منافقین و مرتدین» می گوید: 📌 و أَمَّا حَدِيثُ حُذَيْفَةَ فَسَاقِطٌ، لأَنَّهُ مِنْ طَرِيقِ الْوَلِيد بْنِ جُمَيْعٍ وَهُوَ هَالِكٌ وَ لا نَرَاهُ يَعْلَمُ مَنْ وَضَعَ الْحَدِيثَ فَإِنَّهُ قَدْ رَوَى فِيهَا أَنَّ أَبَا بَكْرٍ، وَعُمَرَ، وَعُثْمَانَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدَ بْنَ أَبِي وَقَّاصٍ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ - أَرَادُوا قَتْلَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَإِلْقَاءَهُ مِنْ الْعَقَبَةِ فِي تَبُوكَ» 3️⃣ولید بن جمیع (نه یک روایت)را _که طرق آن به حذیفة بن الیمان از بزرگترین صحابی رسول الله و معروف به شناختن منافقین، می رسد_ نقل می کند که ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و سعد بن ابی وقاص قصد داشتند رسول الله در جنگ تبوک در گردنه کوهی ترور کنند! 4️⃣ابن حزم برای دفاع از صحابه نام برده شده، ولید بن جمیع را فردی و ضعیف معرفی می کند، در حالی که این روای مورد تایید و احمد بن حنبل،مسلم نیشابوری، ابوحاتم، ابوزرعه،ابن معین،عجلی _که همگی از بزرگترین علمای حدیث و رجال اهل سنت هستند_ می باشد👇 📚شمس الدين ذهبي، میزان الاعتدال، دار الكتب العلمية، 1995، بيروت، جلد7 صفحه 129 ✅جنگ تبوک در سال های آخر عمر مبارک رسول الله و دوران حکومت او بوده است.منافقین از صحابه دنبال چه هدفی از ترور رسول الله بودند؟
امام على عليه السلام: 🔺توانگرى را جستم و آن را جز در قناعت نيافتم. قانع باشيد تا توانگر شويد طَلَبتُ الغِنى فما وَجَدتُ إلاّ بالقَناعَةِ، علَيكُم بالقَناعَةِ تَستَغنُوا 📚بحارالأنوار جلد69 صفحه399