eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
69 🔰 لزوم صحیح نگرش عمومی نسبت به جایگاه واقعی نماز احتیاج داریم به اینکه به نماز با یک نگاه دیگری نگاه کنیم. البتّه خب، بحمدالله شماها همه از فکر برخوردارید، از منطق، از آشنایی با معارف الهی و دینی؛ بنده برای تذکّر به خودم عرض میکنم؛ ماها، عموم مردم، آنچنان‌که باید و شاید، همچنان قدر نماز را نمیدانیم. نماز به معنای واقعی کلمه عمود دین است؛ معنای عمود این است که اگر نبود، سقف فرو میریزد؛ بنا شکل بناییِ خود را از دست میدهد؛ نماز این است. بنابراین پیکره‌ی عظیم دین متوقّف است به نماز. کدام نماز میتواند این پیکره را حفظ کند؟ آن نمازی که دارای خصوصیّات مطلوب خود باشد: قُربانُ کُلِّ تَقیّ، (کافی، ج ۳، ص ۲۶۵؛ «[نماز] نزدیک‌کننده‌ی هر متّقی [به خدا است‌]») ناهی از فحشا و منکر، نمازی که با ذکر همراه باشد؛ وَ لَذِکرُاللهِ اَکبَر؛ (سوره‌ی عنکبوت، بخشی از آیه‌ی ۴۵؛ «... و قطعاً یاد خدا بالاتر است...») این ذکری را که در درون نماز است، هم باید عمل کنیم، هم باید ترویج کنیم. به‌نظر بنده یکی از کارهای مهمّ ائمّه‌ی محترم جماعات در مساجد، تبیین مسئله‌ی نماز برای مردم است که قدر نماز را بدانیم؛ اگر این شد، نمازها کیفیّت پیدا خواهد کرد. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری، در دیدار با ائمه جماعات استان تهران، 1395/05/31. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 در راه ایمان صریح باشید... «در راه ایمان قوی باشید، صریح باشید، ثابت‌قدم باشید. بنده اصرار دارم که در ذکر مبانی اسلامی، آحاد مردم و مسئولین کشور صریح باشند...» 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 عالمِ باهوشِ زرنگ! بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸ 🖼 | ندانستنِ حقایقِ جریانات عالم به‌وسیله‌ی علما، مشکلات بزرگى را در این دویست سال براى ما به وجود آورد. آنجایى که ما یک عالمِ باهوشِ زرنگِ دقیقى داشتیم، محفوظ ماندیم؛ آنجایى که کسى مثل میرزاى شیرازى داشتیم، بُرد با ما شده؛ آنجایى که انسان دَیّن (۱) و تقى امّا ذکى (۲) و باهوشى مثل شیخ انصارى داشتیم، بُرد با ما بوده؛ آنجایى که یک قدرى غفلت در کار بوده، سرِ ما کلاه رفته، ضرر کردیم؛ آن ‌هم ضررهایى که دیگر مال یک نفر و یک حوزه و یک مجموعه و یک شهر و یک سال و دو سال نیست؛ ضررى که گاهى اثرش پنجاه سال، تمام جامعه‌ی اسلامى را فشار میدهد؛ بر اثر ناآگاهى! دیگر نباید بگذاریم. دیگر نباید تسلیم ناآگاهى بشویم. باید خودمان را آگاه کنیم. بصیرت به امور را باید در خودمان تقویت کنیم. ۱) دین‌دارى که به دین خود عمل کند ۲) زیرک، هوشیار 🗓 بیانات در دیدار مدرّسان، فضلا و طلّاب حوزه‌ی علمیّه‌ی مشهد - ۱۳۶۸/۰۴/۲۰ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نکاتی از حضرت آیت‌الله‌ جوادی‌آملی درباره شرکت در درس خارج 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 راز دل‌زدگی چیست؟ شهید مطهری : و حال اینکه [آن نعمت جاویدان] یک امر غیرعادی و غیرطبیعی نیست. اگر چیزی مقتضای طبیعت انسان است، وقتی به آن رسید، چنانچه تا ابد هم آنجا باشد، نسبت به چیزی که مطابق اقتضای طبیعت است نباید تنفر پیدا شود. چرا یک چیزی که مطابق اقتضای طبیعت است، طبیعت بعد از اینکه به او می‌رسد پس از مدتی حالت انزجار پیدا می‌کند؛ یعنی یک امری که جاذبه دارد، بعد از رسیدن، مدتی که ادامه پیدا می‌کند تدریجاً جاذبه تبدیل به دافعه می‌شود. این برخلاف قانون طبیعت است. قانون طبیعت این است که آنچه نسبت به چیزی جاذبه دارد همیشه جاذبه دارد، و اگر دافعه دارد همیشه دافعه دارد؛ ولی اینکه یک شئ چیزی را جذب کند، بعد همان چیز مایه دفع شود [غیرطبیعی به نظر می‌رسد.] می‌گویند: سرّش آن فطرت عجیب انسان است. انسان در عمق فطرت خودش لایتناهی‏ را می‌خواهد، خدا را می‌خواهد و با هر چیزی که انسان ابتدا عشق می‌‏ورزد خیال می‌کند آن معشوق حقیقی خودش را پیدا کرده است ولی مدتی که با او سرگرم می‌شود و یک تجربه واقعی روحی روی او انجام می‌دهد، خود روح به او می‌گوید: این او نیست. «این او نیست» همان است که ما بیزاری، خستگی، کسالت‌‏آوری می‏‌نامیم. وقتی ما می‌بینیم چیزی که این همه آرزویش را داریم به آن می‌رسیم بعد تدریجاً خستگی و کسالت پیدا می‌کنیم و بعد یک وقت می‌بینیم به تنفر کشید، این در اثر تجربه‌‏ای است که فطرت ما روی آن شئ انجام می‌دهد، بعد از مدتی او به زبان بی‏‌زبانی به ما می‌گوید: بلند شویم برویم، این او نیست؛ باید برویم جای دیگر تا خودش را پیدا کنیم. 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 8، ص60 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
42.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مستند فوق العاده زیبای "ژنرال" که پخش شد ♦️ مستندی از چگونگی دستگیری امیر منصور آریا رئیس ارتش نوین ملی ایران از مهم ترین چهره های تجزیه ایران ♦️ کسی که سعودی ها به او چک سفید امضا داده بودند و حتی غربی‌ها نیز حاضر بودند جنگنده در اختیار تشکیلات او بگذارند ارتباطات گسترده او با سازمان سیا ، سازمان منافقین ، داعش ، سلطنت طلبان و موساد و... ♦️چگونه مسئول امینت سازمان ملل در افغانستان افسر درجه یک سازمان سیا بود ♦️ جنایت های عجیب سازمان ملل در افغاسنتان و دزدی منابع بکر این کشور توسط سازمان سیا ♦️ نقشه سری سازمان سیا برای تجزیه بلوچستان ♦️افشای حقایقی شنیده نشده از پشت پرده سعودی اینترنشال ♦️ بودجه اولیه 260 میلیون دلاری که ترامپ به امیر منصور آریا داد تا با 3 هزار نیرو به شرق ایران حمله برق آسا کنند. اما ناگهان امیر منصور آریا توسط سربازان گمنام امام زمان داخل گونی شد و این گونه میلیاردها دلار بودجه آمریکا برای تجزیه ایران نابود 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
امیرالمؤمنین علیه‌السلام: ✍️ المُؤمِنُ مِرآةُ المُؤمِنِ؛ لِأَنَّهُ يَتَأَمَّلُهُ فَيَسُدُّ فاقَتَهُ، ويُجمِلُ حالَتَهُ 🔴 مؤمن، آينه مؤمن است؛ زيرا به فكر اوست و نيازش را برطرف مى‌سازد و حالش را نكو مى‌گرداند. 📚 تحف‌العقول، صفحه ۱۷۳ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
3 🔰 مروری بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی قدس‌سره 🔰 فصل دوم: در مراتب مقامات اهل سلوک ‏ بدان که اهل سلوک را در این مقام و سایر مقامات مراتب و مدارجی‏‎ ‎‏است بی شمار، و ما به ذکر بعض از آن مراتب به طور کلّی می پردازیم. و امّا‏‎ ‎‏احاطه به جمیع جوانب و احصاء همۀ مراتب آن از عهدۀ این ناچیز بیرون‏‎ ‎‏است: ‏‏الطُّرُقُ اِلَی اللّه بِعَدَدِ اَنْفٰاسِ الْخَلاٰئِق.‏‎ ‏‏‏‏یکی از آن مراتب مرتبۀ «علم» است. و آن، چنان است که به سلوک‏‎ ‎‎‏علمی و برهان فلسفی ثابت نماید ذلّت عبودیّت و عزّت ربوبیّت را. و این یکی‏‎ ‎‏از لباب معارف است که در علوم عالیه و حکمت متعالیه به وضوح پیوسته که‏‎ ‎‏جمیع دار تحقّق و تمام دایرۀ وجودْ صرف ربط و تعلّق و محض فقر و فاقه‏‎ ‎‏است. و عزّت و ملک و سلطنت مختصّ به ذات مقدّس کبریا است و احدی را‏‎ ‎‏از حظوظ عزّت و کبریا نصیبی نیست، و ذل عبودیّت و فقر در ناصیۀ هر یک‏‎ ‎‏ثبت و در حاقّ حقیقت آنها ثابت است. و حقیقت عرفان و شهود و نتیجۀ‏‎ ‎‏ریاضت و سلوک، رفع حجاب از وجه حقیقت و رؤیت ذلّ عبودیّت و اصل فقر‏‎ ‎‏و تدلّی است در خود و در همۀ موجودات. و دعای منسوب به سیّد کائنات‏‎ ‎‏صلّی اللّه علیه و آله: ‏‏اَللّهُمَّ اَرِنِی الاَشیٰاءَ کَماٰ هِی.‏‎ شاید اشاره به همین مقام‏‎ ‎‏باشد؛ یعنی، خواهش مشاهدۀ ذلّ عبودیّت که مستلزم شهود عزّ ربوبیّت‏‎ ‎‏است نموده.‏ ‏‏پس، اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیّت با قدم سلوک علمی‏‎ ‎‏و مرکب سیر فکری این منزل را طی کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام‏‎ ‎‏اوّل انسانیّت نائل شود، و لکن این حجاب از حجب غلیظه است که گفته اند:‏‎ ‎‏العِلْمُ هُوَ الْحِجٰابُ الاْکْبَر.‏‎ و باید سالک در این حجاب باقی نماند و آن را‏‎ ‎‏خرق کند. و شاید به این مقام اگر قناعت کند و قلب را در این قید محبوس‏‎ ‎‏نماید، در استدراج واقع شود. و استدراج در این مقام آن است که به تفریعات‏‎ ‎‏کثیرۀ علمیّه پرداخته و به جولان فکر برای این مقصد براهین کثیره اقامه کند و از‏‎ ‎‏منازل دیگر محروم ماند، و قلبش به این مقام علاقه مند شود و از نتیجۀ مطلوبه‏‎ ‎‏که وصول الی فناءاللّه است غافل شود، و صرف عمر خود را در حجاب برهان‏‎ ‎‏و شعب آن نماید؛ و هرچه کثرت فروع بیشتر شود، حجاب بزرگتر و احتجاب‏‎ ‎‏از حقیقت افزون گردد. پس، سالک نباید گول شیطان را در این مقام خورده از‏‎ ‎‎‏حق و حقیقت به واسطۀ کثرت علم و غزارت آن و قوّت برهان محجوب شود و‏‎ ‎‏از سیر در طلب باز ماند؛ و دامن همّت به کمر زند و از جدّیّت در طلب مطلوب‏‎ ‎‏حقیقی غفلت نورزد و خود را به مقام دیگر که مقام دوم است برساند.‏ ‏‏و آن، چنان است که آنچه را عقل با قوّت برهان و سلوک علمی ادراک‏‎ ‎‏کرده با قلم عقل به صفحۀ قلب بنگارد و حقیقت ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت را به‏‎ ‎‏قلب برساند و از قیود و حجب علمیّه فارغ گردد. و ما اشاره به این مقام در آتیۀ‏‎ ‎‏نزدیکی می نماییم ان شاءاللّه . پس نتیجۀ مقام دوم حصول ایمان به حقایق‏‎ ‎‏است.‏ ‏‏مقام سوّم، مقام «اطمینان و طمأنینۀ نفس» است که در حقیقتْ مرتبۀ‏‎ ‎‏کاملۀ ایمان است. قالَ تَعالی مُخاطِباً لِخَلیلِه: ‏‏اَوَلَم تُؤمِنْ؟ قالَ بَلیٰ وَلکِنْ‏‎ ‎‏لِیَطْمَئِنَّ قَلْبی.‏ و شاید اشاره به این مرتبه نیز پس از این بیاید.‏ ‏‏‏‏مقام چهارم، مقام «مشاهده» است که آن نوری است الهی و تجلّی ای‏‎ ‎‏است رحمانی که تَبَع تجلّیات اسمائیّه و صفاتیّه در سرّ سالک ظهور کند و‏‎ ‎‏سر تا پای قلب او را به نور شهودی متنوّر نماید. و در این مقام درجاتی است‏‎ ‎‏کثیره که ذکر آنها از حوصلۀ این اوراق خارج است. و در این مقام نمونه ای از‏‎ ‎‏قرب نوافل ( ‏‏کُنْتُ سَمْعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ یَدَه]‎‏ بروز کند و سالک خود را مستغرق بحر‏‎ ‎‏لایتناهی بیند؛ و پس از آن بحری است بسیار عمیق که از اسرار «قدر» در آن‏‎ ‎‏شمّه ای کشف شود.‏ ‏‏و هر یک از این مقامات را استدراجی است خاصّ به خود که سالک را در‏‎ ‎‏آن هلاکت عظیم است، و سالک باید در تمام مقامات خود را تخلیص از‏‎ ‎‏انانیّت و انّیّت کند و خودبین و خودخواه نباشد که سرچشمۀ اکثر مفاسد است‏‎ ‎‏خصوصاً برای سالک. و پس از این اشارتی به این مطلب می نماییم،‏‎ ‎‏ان شاءاللّه.‏ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 استکبار جهانی و استاندارد دو گانه در ورزش امام خامنه‌ای: اینکه ورزشکار ما به علت مسابقه ندادن با فرستادگان رژیم صهیونیستی از مدال محروم می‌شود، در واقع یک پیروزی است چرا که مسابقه دادن به معنی به رسمیت شناختن رژیمی غاصب، جلاد و کودک‌کش و پامال کردن پیروزی اخلاقی به بهای پیروزی فنّی و ظاهری است که به هیچ‌وجه ارزش ندارد. تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اوکراین موجب رنگ باختن ادعاهای مستکبران و دنباله‌روهای آنها درباره دخالت ندادن سیاست در ورزش شد و این قضیه نشان داد هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند به‌راحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند. ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 | دیدگاه رهبر انقلاب درباره و قهرمانان ایرانی چیست؟ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat