eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 «کاپیتولاسیون» به زبان ساده! ♦️امام خامنه ای :«[پیش از پیروزی ] آمریکائی‌ها چند ده هزار مامور در ایران داشتند اینها مامورین سیاسی بودند، امنیتی بودند، نظامی بودند؛ در داخل مجموعه‌ی مدیریت ایران - چه در ارتش، چه در سازمانهای اطلاعاتی، چه در بخشهای برنامه‌ریزی، چه در بخشهای گوناگون دیگر - نشسته بودند، پول و مزد خودشان را به اضعاف مضاعف از دولت ایران میگرفتند، اما برای کار میکردند. این کار بدی بود که در کشور ما اتفاق افتاده بود. رژیم طاغوت به خاطر وابستگی‌اش به آمریکا، به خاطر مزدوری‌اش برای آمریکا، بتدریج در طول چند سال اینها را داخل کشور آورده بود. تا اینجای کار، بد بود؛ اما آنچه که اتفاق افتاد، یک چیز بد مضاعف بود، بد به توان چند بود. ♦️ آن کار بد مضاعف این بود که آمدند در مجلس شورای ملی و مجلس سنای آن روز تصویب کردند که مامورین آمریکائی از دادگاه‌های ایران و امکانات قضائی و امنیتی ایران معافند. یعنی اگر فرض کنید یکی از این مامورین جرم بزرگی در ایران مرتکب شود، دادگاه‌های ما حق ندارند او را به دادگاه بطلبند و محاکمه کنند و محکوم کنند؛ این اسمش است. ♦️این نهایت ضعف و وابستگی یک ملت است که بیگانگان بیایند در این کشور، هر کاری دلشان میخواهد، بکنند؛ دادگاه‌های کشور و پلیس کشور اجازه نداشته باشند اندک‌تعرضی به اینها بکنند. آمریکائی‌ها این را از رژیم خواستند، رژیم طاغوت هم دودستی تقدیمشان کرد: قانون کاپیتولاسیون.» ♦️ : حضور سُلطه‌طلبانه‌ی مأموران آمریکایی در ایران در زمان رژیم پهلوی و تصویب قانون کاپیتولاسیون در جهت مصونیت آنها 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
آیت الله مصباح یزدی ره: ما در قرآن سوره‏اى به نام زنان داريم؛ چهارمين سوره قرآن به نام نساء است. سوره‏اى [دیگر] به نام يك زن داريم [که] سوره مريم است. در آياتى از قرآن دو زن به عنوان الگوى تمام مردان و زنان، معرفى مى‏شوند: «ضرب الله مثلاً للذين امنوا امراة فرعون... و مريم ابنت عمران»(تحریم،11)... الگوى زنها را نمى‏فرمايد دو زن قرار داديم، مى‏فرمايد...براى براى مؤمنان، چه مرد و چه زن، الگو دو تا خانم هستند. اين كتاب آسمانى ماست. ببينيد چگونه با زن برخورد مى‏كند. اين در حالى است كه فرهنگ امروز جهان هنوز مرد و زن را از لحاظ شخصيت و ارزش وجودى يكسان نمى‏دانند. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🚨 بسیار مهم / پشت پرده پروژه قهرمان سازی از قاتلین 🔸 مظلوم نمایی ادامه خواهد داشت تا مسلحینِ تکفیری-تجزیه‌طلب از راه برسند و دست به سلاح ببرند! آن وقت میدان از آشوبگر به تروریست تحویل داده می‌شود و رسانه‌ها تیتر خواهند زد: " آغاز خون خواهی " ۱۴۰۱/۹/۲۳ 🔺 در هشتاد روز گذشته ایران درگیر ناآرامی‌هایی بوده که قرار بود در ده روز اولش کار کشور را تمام کند. در فاز دوم این ناآرامی‌ها به شکل ویژه‌ای تلاش شد خشونت در خیابان افزایش یابد تا با بازتاب برخورد پلیس و نیروی امنیت (که چاره‌ای جز پاسخ متقابل نداشته) اینطور القا کنند که آنها در حال سرکوبند. اما نیروی مدافع امنیت در ایران، با درک درست این سناریو کثیف، حاضر شد کشته شود اما نکشد تا ایران نشود. در همین ایام بیش از ۳ هزار قبضه سلاح وارد شده به کشور، توقیف و ده‌ها تیم عملیاتی متلاشی شده است. 🔺 نکته اصلی اما دو گروه هستند که بیانیه‌هایشان توجه رصدکننده‌های تحولات جنگ احزاب را به خود جلب کرده است: 🔸 گروه اول تجزیه طلبانی که می‌خواهند مسلحانه اقداماتی را رقم بزنند و یک شهر را مرکز خود برای پروژه‌ی سوریه‌سازی کنند. 🔸 گروه دوم تکفیری‌هایی هستند که مشابه همین را در دستور کار دارند. هر دو گروه امید دارند آشوب‌های محله محور، (که هسته‌ی اصلی لیدرهای آن متلاشی شده) جان بگیرد تا بتوانند از فرصتی که این آشوب‌ها (با گرفتن تمرکز نیروهای امنیتی ایجاد می‌کند) استفاده کرده و جنایت کنند. اما مسئله‌ی اصلی‌تر اینجاست که در این مرحله باید تلاش کنند به بهانه‌ای، اقدامات مسلحانه‌ای را رقم بزنند. 🔺 در همین راستا از روزنامه‌های غربگرا تا تکفیری‌ها و و دیگرانی روی مسئله ی "مظلوم نمایی برای قاتلین و قهرمان سازی از آنها" متمرکز شده‌اند. این ماجرا قرار است به کجا ختم شود؟ به این نکته دقت کنید: 🔸 اول فضا را احساسی می‌کنیم، بعد هشتگ پرانی می‌کنیم، بعد که افکار عمومی درگیر شد، نیروهای عملیاتی مسلح در ایران را فعال می‌کنیم تا علیه جنایت کنند. بعد نمی‌گوییم که این گروه‌های سازمان یافته مامورِ عملیات بودند، بلکه اینطور القا می‌کنیم که آنها کسانی هستند که متأثر از این فضا خشمگین هستند و دست به سلاح برده‌اند. سپس آنها را به عنوان قهرمان معرفی کرده و بعد برای آنها هم هشتگ می‌زنیم... 🔺 آیا این روند به سوریه سازی منجر می‌شود؟ شاید خوب باشد بخشی از متن بیانیه اتابک فتح‌الله‌زاده به عنوان یک مارکسیستِ مخالف جمهوری اسلامی را بخوانیم تا متوجه شویم که آیا درک آنها هم از قضیه این است که قرار است پروژه سوریه سازی روی میز باشد یا نه: سؤال این است چرا و با چه منطقی باید اینقدر مطمئن شد که کشور ما به شکل دیگر دچار سرنوشت سوریه نخواهد شد؟ اتفاقاً سرنوشت سه کشور عراق، سوریه و لیبی برای ما آموزنده است. تا زمانی که صدام و محمد قذافی در قدرت بودند اثری از سلفی گری، القاعده و داعش نبود. در سوریه نیز چنین بود. ابتدا کمیته انقلاب تشکیل داده و مدتی بعد از دل آن بیرون آمد؛ درست در خلأ قدرت سیاسی بود که این سه کشور دچار سرنوشت شوم شدند. به تلاش‌های تکفیری‌های جنوب شرق کشور و داعشی‌های جوانرود در ماه‌های اخیر و عملیات داعش در دقت کنید. 🔺 دقیقا هدف احیا تکفیری‌ها و زنده کردن تجزیه‌طلب‌ها و تحویل خیابان از به ست که با یک فضاسازی رسانه ای می‌رود تا از صفوف آشوبگران عضوگیری کند. بازی خیلی واضح است، عده ای عامدانه در این مرحله در حال مظلوم نمایی برای قاتلین هستند تا هسته‌های تروریستی از راه برسند و به اسم خون خواهی از قاتلین عملیات بکنند و سوریه سازی رسماً کلید بخورد... امروز از بی بی سی تا شرق و از تجزیه طلب اورجینال تا ملی گرای فیک برای قهرمان سازی از قاتلین بسیج شده‌اند؛ بلکه هسته‌های عملیاتی تکفیری-تجزیه‌طلب میدان را مسلحانه در دست بگیرند و اسمش را بگذارند خونخواهی! فریب بازی منافقین در این جنگ احزاب را نخورید. واجب است بر هر ایرانی که آگاه سازی کرده و دیگران را در جریان این نقشه شوم قرار دهد... 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
[پرسش و پاسخ].pdf
972.2K
🔰 کتاب « بالاتر از بهشت » 🔸پرسش ها و پاسخ های دخترانه در موضوع حجاب... 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔺 پیام جامعه مدرسین در محکومیت ترور مولوی عبدالواحد ریگی بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 اقدام ناجوانمردانه دشمنان وحدت و امنیت ایران، در ربایش عالم خدمتگزار و صدیق مولوی عبدالواحد ریگی و به شهادت رساندن آن شخصیت منادی وحدت، موجب تألم و تأثر گردید. شهادت این عالم بزرگوار نشان دهنده ممزوج بودن خون شهدای شیعه و سنی برای حفظ ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی است. 🔹 وحدت شیعه و سنی یک وحدت شعاری و زبانی نیست و شهادت این شهید عزیز، رسوا کننده عمق کینه و جهالت مزدوران استکبار است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت امام جمعه مکرم اهل سنت مولوی عبدالواحد ریگی را به خانواده آن عالم جلیل القدر و همه وابستگان و علاقمندان به آن شهید، به ویژه مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن عالم خدمتگزار علو درجات و برای خانواده مکرمشان صبر و اجر مسألت دارد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
ابتلاء به حزن و اندوه 🌷بنا بر روایتی پیامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) فرمودند : " هر گاه گناهان مؤمن زياد شود و او را عملى نباشد كه آن گناهان را پاك گرداند ، خداوند او را به اندوه مبتلا سازد ، تا بدان سبب گناهانش را بزدايد." 📕 الدعوات ، ص۱۲۰ ، ح۲۸۸ 📖 متن روایت👇 ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎ " إذا كَثُرَت ذُنوبُ المؤمِنِ و لم يَكن لَهُ مِن العَمَلِ ما يُكَفِّرُها ابتَلاهُ الله بالحُزنِ لِيُكَفِّرَها بهِ عَنه." 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
8 🔰 مروری بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی قدس‌سره 🔰 فصل هفتم: در بیان تفهیم است ‏ ‏‏یکی از آداب قلبیّۀ عبادات، خصوصاً عبادات ذکریّه، «تفهیم» است.‏‎ ‎‏و آن چنان است که انسان قلب خود را در ابتداء امر چون طفلی پندارد که زبان‏‎ ‎‏باز نکرده و آن را می خواهد تعلیم دهد؛ پس، هر یک از اذکار و اوراد و حقایق‏‎ ‎‏و اسرار عبادات را با کمال دقّت و سعی به آن تعلیم دهد و در هر مرتبه ای از‏‎ ‎‏کمال هست، آن حقیقتی را که ادراک نموده به قلب بفهماند. پس، اگر اهل‏‎ ‎‏فهم معانی قرآن و اذکار نیست و از اسرار عبادات بی بهره است، همان معنای‏‎ ‎‏اجمالی را که قرآنْ کلام خدا است و اذکارْ یادآوری حق است و عباداتْ‏‎ ‎‏اطاعت و فرمانبرداری پروردگار است تعلیم قلب کند و به قلب همین معانی‏‎ ‎‏اجمالیّه را بفهماند. و اگر اهل فهم معانی صوریۀ قرآن و اذکار است، همان‏‎ ‎‏معانی صوریّه را، از قبیل وعد و وعید و امر و نهی، و از علم مبدأ و معاد به‏‎ ‎‏آن مقدار که ادراک نموده به قلب تعلیم دهد. و اگر کشف حقیقتی از حقایق‏‎ ‎‏معارف یا سرّی از اسرار عبادات برای او شده، همان را با کمال سعی و‏‎ ‎‏کوشش به قلب تعلیم کند و آن را تفهیم نماید. و نتیجۀ این تفهیم آن است که‏‎ ‎‏پس از مدّتی مواظبتْ زبان قلب گشوده شود و قلبْ ذاکر و متذکّر گردد. 🔍 ادامه👇 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
8 در اول‏‎ ‎‏امر، قلب متعلّم بود و زبانْ معلّم و به ذکر زبانْ قلبْ ذاکر می شد و قلب تابع‏‎ ‎‏زبان بود، و پس از گشوده شدن زبان قلبْ عکس گردد: قلب ذاکر گردد و زبان‏‎ ‎به ذکر آن ذکر گوید و به تبع آن حرکت کند. بلکه گاه شود که در خواب نیز‏‎ ‎‏انسان به تبع ذکر قلبی ذکر لسانی گوید، زیرا که ذکر قلبی مختص به حال‏‎ ‎‏بیداری نیست و اگر قلب متذکّر شود زبان که تابع آن شده ذکر گوید و از‏‎ ‎‏ملکوت قلب به ظاهر سرایت نماید: ‏‏قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلیٰ شاکِلَتِه.‏‎ ‏‏‏‏بالجمله، در اوّل امر باید انسان این ادب یعنی «تفهیم» را ملحوظ دارد‏‎ ‎‏تا زبان قلب که مطلوب حقیقی است گشوده گردد. و علامت آن که زبان قلب‏‎ ‎‏گشوده شده آن است که تعب ذکر و زحمت آن مرتفع شود و نشاط و فرح رخ‏‎ ‎‏دهد و خستگی و رنج زایل گردد؛ چنانچه اگر کسی طفلی را که زبان باز ننموده‏‎ ‎‏بخواهد تعلیم دهد، تا طفل زبان باز ننموده معلم خسته و ملول شود؛ همین‏‎ ‎‏که طفل زبان گشود و آن کلمه را که تعلیم او می کرد ادا کرد، خستگی معلّم‏‎ ‎‏رفع شود و معلّم به تبع طفل کلمه را ادا کند بی رنج و تعب. قلب نیز در ابتداءِ‏‎ ‎‏امر طفلی است زبان نگشوده که آن را باید تعلیم داد و اذکار و اوراد را باید به‏‎ ‎‏زبان آن گذاشت، و پس از باز شدن زبانِ آن انسان تابع آن گردد و رنج و تعب‏‎ ‎‏تعلیم و خستگی ذکر مرتفع گردد. و این ادب برای کسانی که مبتدی هستند‏‎ ‎‏خیلی لازم است.‏ ‏‏و باید دانست که یکی از نکات تکرار اذکار و ادعیه و دوام ذکر و عبادت‏‎ ‎‏همین است که زبان قلب گشوده و قلب ذاکر و داعی و عابد گردد و تا این ادب‏‎ ‎‏ملحوظ نشود زبان قلب گشوده نشود.‏ ‏‏و در احادیث شریفه اشاره به این معنی شده است؛ چنانچه در ‏‏کافی‏‎ ‎‏شریف از حضرت صادق سلام اللّه علیه حدیث کند که حضرت امیرالمؤمنین‏‎ ‎‏سلام اللّه علیه در ضمن بعضی از آداب قرائت فرمودند: ‏‏وَ لٰکِنِ اقْرَعُوا بِهِ‏‎ ‎‏قُلُوبَکُمُ الْقٰاسِیَةَ، وَلاٰ یَکُنْ هَمُّ اَحَدِکُمْ آخِرَ السُّورَة.‏‎ ‏‏‏‏و در حدیث ‏‏کافی ‏‏است که حضرت صادق به ابواُسامه فرمود: ‏‏یٰا اَبٰا‏‎ ‎‎‏اُسٰامَة، اُدْعُوا(ارعوا) قُلُوبَکُمْ ذِکْرَ اللّه وَ احْذَرُوا النُّکَتْ.‏‎ ‏‏‏‏حتی کمّل اولیاء علیهم السلام نیز این ادب را ملحوظ می داشتند،‏‎ ‎‏چنانچه در حدیث است که حضرت صادق سلام اللّه علیه را حالتی در نماز‏‎ ‎‏دست داد که افتاد غش کرد؛ چون حالت افاقه دست داد، از سببش سؤال‏‎ ‎‏شد. فرمود: ‏‏ما زِلْتُ اُرَدِّدُ هذِه اْلآیَةَ عَلیٰ قَلْبی حَتّیٰ سَمِعْتُها مِنَ الْمُتَکَلِّمِ بِهٰا فَلَمْ‏‎ ‎‏یَثْبُتْ جِسْمی لِمُعایَنَةِ قُدْرَتِه.‏‎ ‏‏‏‏و از جناب ابوذر رضی اللّه عنه نقل شده که ‏‏قٰامَ رسولُ اللّه صلّی اللّه علیه‏‎ ‎‏و آله لیلةً یُردّدُ قولَه تعالی: اِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَاِنَّهُمْ عِبادُکَ وَ اِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَاِنَّکَ اَنْتَ الْعَزِیْزُ‏‎ ‎‏الْحَکیم.‏‎ ‏‏‏‏بالجمله، حقیقت ذکر و تذکّرْ ذکر قلبی است و ذکر لسانی بدون آن‏‎ ‎‏بی مغز و از درجۀ اعتبار بکلّی ساقط است. چنانچه در احادیث شریفه به این‏‎ ‎‏معنی بسیار اشاره شده. رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله به ابی ذر فرمود: ‏‏یٰا‏‎ ‎‏اَبٰاذَر، رَکْعَتٰانِ مُقْتَصِدَتٰانِ فی تَفَکُّرٍ خَیْرٌ مِنْ قِیامِ لَیْلَةٍ والْقَلْبُ لاٰهٍ.‏‏[‏‏نسخه: سٰاهٍ‏‎] ‏‏‏‏و هم از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله منقول است که «خدای تعالی‏‎ ‎‏نظر به صورتهای شما نمی کند، بلکه نظر به قلبهای شما می کند.»‏‎‏‏ و در احادیثِ حضور قلب می آید که نماز به قدر حضور قلب مقبول‏‎ ‎‏است و هر چه قلب غفلت داشته باشد به همان اندازه نماز را قبول نمی کنند. و‏‎ ‎‏تا این ادب که ذکر شد ملحوظ نشود، ذکر قلبی حاصل نگردد و قلب از سهو و‏‎ ‎‏غفلت بیرون نیاید.‏ ‏‏و در حدیث است که حضرت صادق علیه السلام فرمود: ‏‏فاجْعَلْ قَلْبَکَ‏‎ ‎‏قِبلَةً لِلِسٰانِکَ لاٰ تُحَرِّکْهُ اِلاّ بِاِشارةِ الْقَلْب.‏‎‎‏ و قبله شدن قلب و تبعیّت لسان و‏‎ ‎‏سایر اعضاء از آن صورت نگیرد، مگر با ملحوظ داشتن این ادب. و اگر اتّفاق‏‎ ‎‏افتد حصول این امور بدون این ادب، از نوادر است و انسان نباید به آن مغرور‏‎ ‎‏شود. مواظبتْ زبان قلب گشوده شود و قلبْ ذاکر و متذکّر گردد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 ، نشان یا ؟ 🌷پاسخ مقام معظم رهبری: ✅پیامبر اکرم (ص) سنّتِ مهریه‌ی جاهلی را شکست 1️⃣خودِ آن کسی که مشرّع مِهر است – که نبی اکرم (ص)باشد – که از همه کائنات بالاتر است و دخترِمطهره و عزیزه‌ی او که از همه‌ی زنان عالم از اولین و آخرین بالاتر است و شوهر او که امیرالمؤمنین (ع) باشد که از جمیع خلایق از اولین و آخرین بعد از پیامبر(ص)بالاتر است، برای این دو نفر که جوان بودند، زیبا بودند، عنوان داشتند، محترم بودند، اول شخص مدینه بودند، دیدید پیغمبر قرار داد؟۲۴/۹/۱۳۷۱ 2️⃣ آن وقتها مهریه‌ی زیاد و سنگین با جهیزیه‌ی زیاد سرشان نمی‌شد. چرا آقا! آن وقتها هم بعضی، از این مثل بی‌عقلیهای زمان ما را داشتند که مثلاً یک میلیون مثقال طلا مِهریه‌ی دخترشان بکنند. درست مثل همین بی‌عقلیهایی که امروزه بعضیها دارند. این کارهای مبالغه‌آمیزِ این طوری اصلاً کار است. اسلام آمد همه‌ی اینها را به هم ریخت. نه اینکه پیامبر (ص) بلد نبودند بگویند دختر من هزار شتر سرخ موی با فلان شرایط باید مهریّه اش باشد.چرا می‌شد؛ منتهی اسلام همه را بهم ریخت.۱۲/۱۱/۱۳۷۲ 3️⃣مهریه‌ی سنگین مال دوران جاهلیّت است. پیامبر اکرم (ص)آن را منسوخ کرد. پیامبر (ص) از یک خانواده اعیانی است. خانواده‌ی پیغمبر(ص) ، تقریباً اعیانی‌ترین خانواده‌ی قریش بودند. خود ایشان هم که رئیس و رهبر این جامعه است. چه اشکالی داشت دختر به آن خوبی که بهترین دختران عالم است و خدای متعال او را « سیدة النّساء العالمین » قرار داد « مِن الاَوّلینَ و الآخِرین» ، با بهترین پسرهای عالم که مولای متقیان است می‌خواهند ازدواج کنند، مهریه‌ی ایشان زیاد باشد؟ چرا ایشان آمدند و این مهریه‌ی کم را قرار دادند که اسمش « » است.۲۸/۲/۱۳۷۴ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔻 آیةاللّه‌العظمى بهاءالدینى قدس‌سره 🔸اهمّ اشیاء از براى طالب قرب جدّ و سعى تمام در ترک معصیت است تا این خدمت را انجام ندهى، نه ذکرت و نه فکرت به حال قلبت ایده‌اى نخواهد بخشید؛ چرا که پیشکش و خدمت کردن کسى که با سلطان در مقام عصیان و انکار است، بى‌فایده خواهد بود 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔴 کشّاف معادن شگفت‌انگیز قرآن ✍️امیرمومنان (علیه‌السلام) سرچشمه عجایب علوم و فنون است. او اما این همه را وامدار قرآن است و بس. سند این ادعا را علامه طباطبایی به دست داده است در المیزان. علامه فرزانه، در جلد سوم المیزان با نقل یک روایت نشان می‌دهد که هر آنچه از امیر اهل ایمان، در مقام علم، صادر شده، همه مأخوذ از قرآن کریم است. روایت مورد استناد علامه این است: «و از على (علیه‌السلام ) سؤال کردند: آیا از وحى چیزى نزد شما هست ؟ فرمود: «نه، به آن خدا که دانه را مى‌شکافد و خلایق مى‌آفریند سوگند، بعد از وحى موهبتى که هست این است که خداى تعالى به هرکس از بندگانش که بخواهد فهم در قرآنش را مى‌دهد». و نتیجه‌گیری مهم علامه بعد از نقل این روایت: «این حدیث از احادیث برجسته است، و کمترین چیزى را که مى‌رساند این است که معارف صادره از مقام علمى آنجناب که عقول را مدهوش و متحیر کرده همه‌اش از قرآن گرفته شده است.» 📚 بنگرید به: ترجمه المیزان، ج3، ص110 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat