eitaa logo
مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام
657 دنبال‌کننده
154 عکس
65 ویدیو
11 فایل
کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام (تحت اشراف مؤسس محترم حضرت آیة الله سیدعلی حسینی میلانی مدظله العالی) ارتباط با ادمین: ۰۹۱۹۲۵۱۹۲۰۶
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بنیاد فرهنگی امامت
📚رشته تخصصی علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی سطح‌ دو 📌توسط مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام (کد مرکز: ۶۷۱۰۶) تحت اشراف حضرت‌ آیت‌ الله‌ سید‌ علی‌ حسینی‌ میلانی مدظله العالی دانش پژوه می پذیرد. 🗓زمان و نحوه ثبت نام: تا تاریخ ۳۰اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه بخش ثبت نام مراکز تخصصی به نشانی 🌐Paziresh.ismc.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد فرهنگی امامت به نشانی مراجعه فرمائید: 🌐Emamat.ir تلفن تماس: ☎️۰۲۵_۳۷۸۳۸۶۹۰_۹۲ 📱۰۹۱۰۰۱۱۸۷۳۴ 🆔@bonyad_emamat
2️⃣نام: آیه ولایت 📌آدرس: سوره مائده آیه 55 📜متن: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَ هُمْ رَاكِعُونَ 📝ترجمه: سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانی [مانند علی بن ابی طالب اند] که همواره نماز را برپا می دارند و در حالی که در رکوعند [به تهیدستان] زکات می دهند. 👌موضوع: ولایت مطلقه عصمت تنصیص افضلیت 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): الامامه، نفحات الازهار ج 20، تشیید المراجعات ج 2 و 3، شرح منهاج الکرامة ج 3، جواهر الکلام ج 2
🔹مفسران و محدثان شیعه و اهل سنت، آیه شریفه را در شأن امیر مؤمنان علیه السلام بیان نموده اند. 🔹«سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند: «علی علیه السلام در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد. (الدرالمنثور، ج 2، ص 293 و ر.ک:اسباب النزول، ص 148، تفسیر کشاف، ج 1، ص 649) 🔹در آیه شریفه، واژۀ «انما» دلالت بر انحصار ولایت در سه فرد (خدا، رسول و آنان که در حال رکوع انفاق می کنند) نموده است. بر این اساس واژۀ «ولي» به معناي دوست، ناصر و ياور نيست؛ زيرا «ولايت»به معناي دوستي و ياري كردن، ويژه كساني نيست كه نماز مي‏ خوانند و در ركوع زكات مي‏ دهند. بلكه حكمي عمومي براي همه مسلمانان است؛ يعني مسلمانان بايد يكديگر را دوست بدارند و ياري كنند، حتي كساني كه زكات بر آنان واجب نيست و چيزي ندارند تا زكات بدهند. پس دوستي و ياري كردن مسلمانان ويژه انفاق‌كنندگان در ركوع نيست، بلكه مقصود از «ولي» در اين آيه، ولايت به معناي امامت و رهبري و سرپرستی است؛ بهويژه اينكه چنين ولايتي همراه با ولايت پيامبر و خدا آمده و هر سه با يك جمله ادا شده است. 🔹مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب الغدیر، نزول این آیه درباره امیرمؤمنان علیه السلام را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است. (الغدیر، ج 2، ص 52 و 53)
3️⃣نام: صادقین 📌آدرس: سوره توبه آیه 119 📜متن: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ 📝ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید؛ از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و با صادقان باشید (صادقانی که کامل ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند) 👌موضوع: عصمت افضلیت ملازمه عقلی با امامت 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): جواهر الکلام ج 5 ، تشیید المراجعات ج 2
[در پاسخ به دوره سیزدهم مرکز تخصصی امامت اهل بیت] 🔸سه نفر از مسلمانان به نام کعب بن مالک و مرارة بن ربیع و هلال بن امیه، از شرکت در جنگ تبوک و حرکت همراه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سرباز زدند، ولی این به خاطر نفاق آنها نبود، بلکه فقط به خاطر سستی و تنبلی بود؛ اما چیزی نگذشت که آنان از این کار پشیمان شدند. آنان هنگام برگشتن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مدینه، از آن حضرت عذر خواهی نمودند. اما پیامبر با آنها سخنی نگفت و به مسلمانان نیز دستور داد که کسی با آنان سخن نگوید. بالاخره آن سه نفر در محاصره اجتماعی قرار گرفتند و حتی فرزندان و همسران آنان نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمدند و از آن حضرت اجازه جدایی از آنان را درخواست نمودند. ولی پیامبر به آنها این اجازه را نداد، اما دستور داد که به آنها نزدیک نشوند. آن سه نفر برای رهایی از این فشار اجتماعی و رسوایی بزرگ از شهر خارج شدند و به کوههای اطراف مدینه پناه بردند. آنان حتی در آنجا نیز از یکدیگر جدا شدند و به تنهایی مشغول گریه و زاری گشتند و منتظر قبولی توبه خود بودند. بالاخره پس از گذشت پنجاه روز توبه و تضرع به درگاه الهی، توبه آنها پذیرفته شد و آیه مذکوردرباره آنها نازل گردید. (مجمع البیان فی تفسیر القرآن، طبرسی، 5 :120) 🔸در آیه شریفه خداوند متعال دستور نفرموده «از صادقین باشید» بلکه از دستور به «بودن و همراهی با صادقین»، بدون هیچ‌گونه قید و شرطی استفاده می شود که«صادقین» کسانی‌اند که در همه حالات و رفتار، اعم از عقیده، اخلاق، گفتار و رفتار صادق‌ هستند و بدون شک چنین چیزی فقط از شخص معصوم برمی‌آید؛ در نتیجه صادقین همان امامان معصوم هستند. (کشف المراد : 503) 🔸سلمان مى گوید: خدمت پیامبر صلى الله علیه وآله بودیم که آیه صادقین نازل شد، از پیامبر(صلى الله علیه وآله) پرسیدم: آیا صادقین عام است، یا افراد خاصّى منظور است؟ پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: خطاب آیه عام است و مخاطب همه مردم هستند، ولى «صادقین» خاص هستند و آن، مخصوص برادرم على علیه السلام و اوصیاى من تا روز قیامت است. (فرائد السمطین 1 : 312 و اثبات الهداة 2 : 83)
4️⃣نام: مباهله 📌آدرس: سوره آل عمران آیه 61 📜متن: فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَى الْكاذِبِينَ 📝ترجمه: هرگاه بعد از علم و دانشي كه به تو رسيده [باز] كساني درباره مسيح با تو به ستيز برخيزند، بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما نيز فرزندان خود را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما نيز زنان خود را؛ ما از نفوس خود [و كسي كه همچون جان ماست] دعوت كنيم، شما نيز از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله [و نفرين] كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم. 👌موضوع: افضلیت تنزیل امام در منزلت های پیامبر 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): کتاب الامامة، جواهر الکلام ج 3 ، نفحات الازهار ج 20 ، تشیید المراجعات ج 1 ، محاضرات فی الاعتقادات ج 1
🔹مباهله به معني نفرين کردن دو نفر به يکديگر است، بدین گونه که بعد از استدلال در یک مسأله و قانع نشدن در آن، در يک جا جمع شده و به درگاه خدا تضرع مي کنند و از او مي خواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند. بعد از نزول آیه، پيامبر به مسيحيان نجران پيشنهاد مباهله داد، بزرگان مسيحي از پيامبر يک روز مهلت خواستند تا دراين باره با يکديگر مشورت کنند. اسقف اعظم به آنها گفت: نگاه کنيد اگر فردا او با فرزند و خانواده اش براي مباهله آمد از مباهله با او بپرهيزيد، و اگر اصحاب و يارانش را همراه آورد، با او مباهله کنيد که ادعاي او بي پايه و اساس است. 🔹فرداي آن روز، پيامبر در حالي آمد که دست امیرمؤمنان عليه السلام را گرفته و حسن و حسين پيش روي او و فاطمه سلام الله علیها پشت سر او حرکت مي کردند. اسقف اعظم وقتی این منظره را مشاهده کرد و فهمید که اینان اهل بیت پیامبر می باشند، گفت: من مردي را مي بينم که مصمم و باجرأت در مباهله است، و مي ترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلاي عظيمي بر ما وارد خواهد شد، سپس گفت: اي ابوالقاسم ما با تو مباهله نخواهيم کرد، بيا با هم صلح کنيم، و پس از آن، آنان حاضر شدند به شرايط ذمه و مصالحه تن در دهند. (تفسیر قمی 1 : 104 و امالی صدوق : 525) 🔹روزی معاويه از سعد بن ابی وقاص علت دشنام ندادن وی را به امیر مؤمنان علیه السلام جویا شد. او در جواب به سه سخن از پيامبر اکرم که بیانگر فضیلت امیر مؤمنان بود اشاره کرد و گفت: اگر يکي از آنها درباره من بود از هر نعمت گرانبهايي در نزد من محبوب تر بود. آن سه فضیلت یکی حدیث منزلت در واقعه تبوک بود که پیامبر فرمود: «آيا راضي نمي شوي به اين که نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسي باشی، با اين تفاوت که بعد از من ديگر نبوتي نخواهد بود.» دوم آن که در روز جنگ خيبر فرمود: «به زودي پرچم جنگ را به دست مردي مي دهم که خدا و رسولش را دوست مي دارد و خدا و رسول او نيز او را دوست مي دارند» و فردای آن روز پرچم را بدست علی علیه السلام داد و قلعه خیبر فتح شد. سوم اين که وقتي آیه مباهله نازل شد، رسول خدا علي و فاطمه و حسن و حسين را احضار نموده، آن گاه فرمود: «بارالها اينان اهل بيت من هستند» (کشف الغمة 1 : 110، صحيح ترمذي، ج 5، ص 638، ح 3724 و مسند احمد ج 1، ص 185) 🔹نخستين چيزي که از واقعه مباهله استفاده می شود حقانيت و صدق پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله در دعوي رسالت و غلبه اسلام بر مسیحیت بوده و نیز این که نزول آیه منحصرا در حق اهل بیت پیامبر علیهم السلام می باشد. بنابراين منظور از فرزندان ما «امام حسن و امام حسين علیهما السلام» و منظور از «زنان ما» فاطمه سلام الله علیها، و منظور از «نفس و جان خود» منحصرا امیرمؤمنان علیه السلام است که طبق صریح آیه از وی به نفس و جان پیامبر تعبیر شده و نشانگر افضلیت، عصمت و حائز بودن سایر مقامات پیامبر، جز نبوت می باشد.
5️⃣نام: اهل ذکر 📌آدرس: سوره نحل آیه 43 📜متن: وَ ما أَرْسَلْنا مِن قَبْلَکَ إِلاَّ رِجالاً نُوحي‏ إِلَيْهِمْ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ 📝ترجمه: و پیش از تو هم جز مردانی که به ایشان وحی کردیم، گسیل نداشتیم؛ پس اگر نمی‌دانید از اهل اطلاع، جویا شوید. 👌موضوع: افضلیت مرجعیت دینی امام 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): تشیید المراجعات ج 2 ، قادتنا کیف نعرفهم ج 2
🔸قرآن کتاب جامعی است که از هیچ تر و خشکی در آن فروگزار نشده است و آنچه برای هدایت بشریت تا روز قیامت ضرورت دارد در آن آمده است؛ از این رو به آن «ذکر» گفته می شود. خداوند حکیم دانش این کتاب جامع هدایت را در سینه افرادی قرار داده که از آن در قرآن به «اهل ذکر» یاد شده و همگان را امر نموده که مسائلی که به آن آگاهی ندارند از آنان جویا شوند. 🔸أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه در ذیل این آیه فرمودند: «به خدا قسم ما «اهل ذکر» و اهل علم و دانش و معدن تأویل و تنزیل قرآن هستیم.» (تفسیر نورالثقلین3: 4،شواهد التنزیل1: 432) 🔸در روایت دیگر امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: «مراد از ذکر، قرآن است، و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله اهل ذکرند، و از آنان باید سؤال کرد.» (کافی 1: 211) 🔸از آنجا که خداوند متعال امر به پرسشِ – بدون قید و شرط – از «اهل ذکر» فرموده استفاده می شود که امّت اسلام موظفند نسبت به نیازمندیهای خود در امورات اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و ... بعد از رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله به ائمه طاهرین عليهم السلام رجوع كنند و برای نجات از ورطه نادانی و شبهات، از آنان اطاعت و امتثال امر نمایند. بر این اساس «اعلمیت» و «عصمت» این گروه استفاده می شود. چرا که امر به پرسش، امر به پذيرش پاسخ را در پى داشته و اگر احتمال خطا، سهو، نسيان در آنان داده شود، امر به قبول به طور اطلاق، صحيح نخواهد بود.
📣 اطلاعیه السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْغَائِبِ عَنِ الْأَبْصَارِ وَ الْحَاضِرِ فِي الْأَمْصَارِ وَ الْأَفْكَارِ ✅ معاونت فرهنگی-تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت (تحت اشراف مؤسس محترم، حضرت آیة الله سیدعلی حسینی میلانی) در راستای تبیین آموزه مهدویت و معرفی مدعیان دروغین، برگزار می کند: 🔹دوره آموزشی مهدویت با ارائه گواهینامه 🔹دوره آموزشی مدعیان دروغین با گرایش مدعی یمانی 🔸مرکز مشاوره تخصصی در شناخت مدعی یمانی 🛎 به مشتاقان مباحث پیرامون امام زمان عجل الله فرجه، اطلاع دهید. 🆔 @emamateradat
🙏 تقاضامندم یکماه در کانال «جشنواره ارادت» عضو بمانید؛ اخبار و مطالب خوبی خواهید شنید. 👌 خیلی ممنونم
6️⃣نام: هدایت 📌آدرس: سوره رعد آیه 7 📜متن: وَ یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِنْ رَبِّهِ إِنَّمَا أَنْتَ مُنذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْم هَاد 📝ترجمه: و کافران می گویند: چرا از سوی پروردگارش معجزه ای [غیر قرآن] بر او نازل نشده؟ تو فقط بیم دهنده ای [نه اعجاز کننده ای که هر زمان هر کس و برای هر هدفی غیر منطقی بخواهد، دست به اعجاز بزنی] و برای هر قومی هدایت کننده ای است. 👌موضوع: هدایت علمی و عملی وجود امام در هر زمان 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): نفحات الازهار ج 20 ، تشیید المراجعات ج 2
🔹«انذار» ویژگی رسولان الهی است که با آگاه نمودن و هشدار دادن، گمراهان را از بیراهه به راه مستقیم و حقیقت راهنمون می سازند و در واقع علتی برای ایجاد کردن هدایت افراد است. 🔹«هدایت» نیز شأن افرادی است که بعد از قرار گرفتن در شاهراه ایمان، افراد را در این مسیر حفظ و نگاه داشته نموده و ایشان را در غایت هدایت پیش می برد. 🔹این دو عنوان، وظیفه و شأن «رسول» و «امام» است و به دیگر سخن؛ رسول «تأسیس شریعت» مى کند و امام «حافظ و نگهبان شریعت» است. 🔹روایات متعددی از فریقین به همین معنا اشاره می کند: فخر رازى در ذیل همین آیه، در تفسیر این جمله از «ابن عباس» چنین نقل مى کند: پیامبرصلى الله علیه وآله دستش را بر سینه خود گذاشت و فرمود: منم منذر! سپس به شانه على علیه السلام اشاره کرد و فرمود: تو هادى هستی! و به وسیله تو بعد از من هدایت یافتگان، هدایت مى شوند. (تفسیر کبیر 19 : 14)
7️⃣نام: اعتصام 📌آدرس: سوره آل عمران آیه 103 📜متن: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 📝ترجمه: و همگی به ریسمان خدا [قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)] چنگ زنید، و پراکنده و گروه گروه نشوید؛ و نعمت خدا را بر خود یاد کنید آن گاه که [پیش از بعثت پیامبر و نزول قرآن] با یکدیگر دشمن بودید، پس میان دل های شما پیوند و الفت برقرار کرد، در نتیجه به رحمت و لطف او با هم برادر شدید، و بر لب گودالی از آتش بودید، پس شما را از آن نجات داد؛ خدا این گونه، نشانه های [قدرت، لطف و رحمت] خود را برای شما روشن می سازد تا هدایت شوید. 👌موضوع: عصمت هدایت عملی و الگو قرار گرفتن اطاعت مطلقه 📚منابع و ارجاع (از آثار آیت الله میلانی حفظه الله): نفحات الازهار ج 2 ، تشیید المراجعات ج 2 ، قادتنا کیف نعرفهم ج 2
🔸قرآن مجید تمسک و تبعیت از «حبل الله» را مایه سعادت ابدی و نیز عدم تفرقه میان مسلمانان را از نتایج و پیامدهای آن معرفی نموده است. 🔸مهم ترین وظیفه هر انسان، بصیرت و شناخت حق از باطل است و برای تمیز دادن این دو نیازمند به ملاک و معیار می باشد. از این رو خداوند در قرآن با معیار «حبل الله» و با دستور دادن به مسلمانان، تنها این راه را موجب سعادت و عدم تشتت و اختلاف بیان کرده است. 🔸«حبل الله» ریسمانی است که وابسته به «الله» بوده و حلقه وصل بین خدا و بنده را ایجاد نماید و بنا بر آنچه در روایات آمده است این ریسمان محکم الهی همان قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در موارد گوناگون در ضمن حدیث ثقلین، به آن سفارش و تأکید فرمودند. 🔸عده ای از اهل یمن بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم وارد شدند. پیامبر در شأن آنها فرمودند: «این گروه دارای قلب نرم و ایمان محکم هستند». آنان سؤال کردند که: یا رسول الله، وصی تو چه کسی است؟ حضرت فرمود: «همان است که خدا امر کرده به تمسک کردن به او در آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً.». گفتند: او چه کسی است؟ پیامبر فرمود: همان است که در آیۀ شریفه «إِلاَّ بِحَبْلٍ مِنَ اللهِ و حَبْلٍ مِنَ النَّاس» که مراد از «حبل من الله» قرآن و مراد از «حبل من الناس» وصی من است.» گفتند او چه کسی است؟ همین طور پیامبر آیاتی را در شأن او می فرمودند، تا اینکه آنها گفتند: ما خیلی مشتاق دیدن او هستیم، او را به ما نشان بده. حضرت فرمودند: «خودتان بین این مردم بگردید، دلتان به هر که میل و روی آورد همان حبل الله است». آنها به امیرالمؤمنین اشاره نمودند و به پیامبر گفتند: دلمان به این فرد گرایش پیدا کرد. حضرت فرمودند: «انتم نخبة الله». سپس فرمودند: چطور او را شناختید؟ آنها در حالی که گریه می کردند گفتند: بین مردم گشتیم تا اینکه دلمان آنقدر مجذوب این فرد شد به گونه ای که فکر کردیم او پدر ما و ما فرزندان اوییم. پیامبر بشارت داد که این گروه در جنگ صفین و جمل شرکت می کنند و به شهادت می رسند چنانکه این وعده محقق شد. (غیبت نعمانی : 29) 🔸مرحوم علامه مجلسی در کتاب بحارالأنوار بابی تحت عنوان «انهم علیهم السلام حبل الله المتین» روایات فراوانی را ذکر کرده، مبنی بر اینکه مراد از «حبل الله» ائمه اطهار علیهم السلام هستند. (بحار الانوار 24 : 89) 🔸امام باقر علیه السلام می فرماید: «منظور از حبل الله که خدا امر کرده به چنگ زدن به آن، آل محمد علیهم السلام هستند.» (تفسیر عیاشی 1 : 102)
📣 معاونت فرهنگی-تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت برگزار می کند؛ 1⃣ اولین جلسه از دوره آموزشی مدعیان دروغین با «گرایش مدعی یمانی» ✅سرفصل ها: 🔸جریان شناسی فرقه مدعی یمانی ۱. معرفی شخصیّت احمد اسماعیل بصری با نام مستعار احمد الحسن ۲. ادعاهای احمد الحسن در زمینه مهدویت ۳. شاخه ها و فرقه های مختلف از پیروان احمد الحسن 🔹روش های جذب فرقه مدعی یمانی و راه کار مقابله ۱. تحریک غیرت دینی مومنان ۲. استناد به خواب و استخاره ۳. ایجاد بدبینی نسبت به علماء شیعه ۴. تطبیق علائم ظهور بر حوادث جاری 🔻پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ ساعت ۸ صبح 🔺بنیاد فرهنگی امامت 🚨 فارغ‌التحصیلان دوره، گواهینامه دریافت می‌کنند 💥 منتظر اطلاعیه بعدی باشید 🆔 @emamateradat
💥💥ثبت نام تا ۱۸ خردادماه تمدید شد💥💥
هدایت شده از بنیاد فرهنگی امامت
🏴 انالله و انا الیه راجعون فقدان ریاست محترم جمهور و هیأت همراه را به محضر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نمائیم. روابط عمومی بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat