📢 چرا باید لعن کردن اشکالی داشته باشد؟
📝 وقتی ما کسی را لعن میکنیم این لعن در واقع نفرین است. یعنی خدایا او را نیامرز...واژه لعن در قرآن متعدد به کار رفته است؛ در احادیث هم فراوان به کار رفته است. خود پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله، افرادی و یا اقوامی را لعن کردند.
در فقه، کتاب اللّعان داریم که زن و شوهر همدیگر را در نزد حاکم شرع لعن میکنند. خود قرآن مجید این آیه مهم را دارد که «وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ» همه مفسرین گفتهاند که «الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَة» بنی امیه هستند. این کلام همه مفسرین شیعه و سنی است.
بنابراین چرا باید این قضیه به عنوان یک ایراد و اشکال مطرح بشود؟
💠 بخشی از بیانات معظم له در تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۲۴
🆔️ @ayatollahalimilani
🆔 @alhaqaeq_org
📣 #فراخوان
باسمه تعالی
✔️ نشست شاعرانه «مدح امیر» برای شانزدهمین جلسه خود، از برادران شاعر عزیزی که شعری دربارهی حضرت ابوطالب علیه السلام سرودهاند، دعوت میکند اشعار خود را به منظور بررسی برای اجرا در این مراسم به آیدی زیر ارسال کنند؛
@MKhorsandi118
مهلت ارسال: ۱۴۰۳/۰۸/۱۸
زمان برگزاری: بیستم آبان ماه
قم، بنیاد فرهنگی امامت
📌جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت حضور در جلسه، با آقای مجتبی خرسندی (09031534683) تماس حاصل فرمایید.
جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و جایگاه حضرت ابوطالب، قطعات تصویری #من_حضرت_ابوطالب_را_دوست_دارم را دنبال کنید
🆔 @emamateradat
مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام برگزار می کند:
محفل استغاثه به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
با سخنرانی استاد موسوی
و شعرخوانی آقایان خرسندی و مربوبی
این جلسات ویژه امامت پژوهان مشغول به تحصیل در مرکز، اجرا می شود لذا حضور دوستان لازم هست.
یکشنبه 1403/7/29 ساعت 18
نمازخانه بنیاد فرهنگی امامت
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حامی رسول الله
♦️بیانات حضرت آیت الله حسینی میلانی درباره جایگاه حضرت ابوطالب علیه السلام
7️⃣ #من_حضرت_ابوطالب_را_دوست_دارم
@emamateradat
🔸🔶مؤمن قریش، حامی پیامبر🔶🔸
🔺براى تكذيب روايات اهل سنّت مبنى بر كافر مردن سرورمان حضرت ابوطالب عليه السلام، همين بس كه ابن سعد در الطبقات الكبرى می نويسد:
واقدى براى من اين گونه نقل كرد: حضرت على عليه السلام فرمود:
لمّا توفّي أبو طالب أخبرت رسول اللَّه (صلّى اللَّه عليه وآله)، فبكى بكاءً شديداً؛ ثمّ قال: اذهب فاغسله و كفّنه و واره، غفر اللَّه له و رحمه؛
زمانى كه رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله را از درگذشت ابوطالب آگاه كردم، به شدّت گريست و فرمود: برو، غسل و كفن و دفن او را انجام ده! خدا او را بيامرزد و مورد رحمت خويش قرار دهد.
در اين هنگام عبّاس به ايشان عرض كرد: اى رسول خدا! آيا اميد دارى كه آمرزيده شود؟
پيامبر فرمود: أي واللَّه إنّي لأرجو له؛
آرى، به خدا سوگند كه چنين اميدى دارم.
رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله تا چند روز بى آن كه از خانه خارج شود، به استغفار براى ابوطالب پرداخت.
واقدى مى گويد: ابن عبّاس گفت: رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله در مسير تشييع جنازه عمويش ابوطالب حاضر شد و فرمود:
وصلتك رحم و جزاك اللَّه خيراً؛
تو صله رحم را به جا آوردى، خداوند جزاى خيرت دهد. (الطبقات الكبرى 1: 123- 124)
🔺از اين گذشته، اهل بيت عليهم السلام بر سر ايمان حضرت ابوطالب عليه السلام، اتّفاق نظر دارند و همان گونه كه در جاى خود ثابت شد، اجماع اهل بيت، حجّت قطعى به شمار مى رود.
🔺علماى اهل سنّت نيز به اجماع اهل بيت عليهم السلام در مسأله مذكور اشاره قرار كرده اند؛ به گونه اى كه در روضة الأحباب به نقل از جامع الأصول ابن اثير آمده است:
🔺زعم أهل البيت أن أبا طالب مات مسلماً، واللَّه أعلم بصحّته؛
اهل بيت بر اين باورند كه ابوطالب، مسلمان از دنيا رفته است؛ اما خداوند بيش از هر كس ديگرى، از درستى اين امر آگاهى دارد.
🔺خاطر نشان مى شود كه اهل سنّت، ادّعاى اطاعت و پيروى از اهل بيت عليهم السلام را مطرح مى كنند و اين موضوع را در كتابهاى خود به هنگام شرح حديث ثقلين و در ذيل حديث سفينه ذكر نموده اند؛ آن جا كه پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله فرمود:
مثل أهل بيتى كسفينة نوح ...؛
مثل اهل بيت من مانند كشتى نوح است... .
🔺شيخ طوسى رحمه اللَّه در الأمالى خويش اين گونه نقل مىكند:
روزى امير مؤمنان على عليه السلام در رَحبه كوفه نشسته بودند و مردم دور حضرتش جمع شده بودند، كسى آمد و سؤالى كرد و حضرت جوابى دادند تا مطلب به اين جا رسيد فرمودند:
والّذي بعث محمّداً صلى اللَّه عليه وآله بالحق نبيّاً، إنّ نور أبي طالب يوم القيامة ليطفيء أنوار الخلق إلّاخمسة أنوار: نور محمّد صلى اللَّه عليه وآله ونوري ونور فاطمه ونور الحسن والحسين ومن ولده من الأئمة؛ لأنّ نوره من نورنا الّذي خلقه اللَّه عزّوجلّ من قبل أن خلق آدم بألفي عام؛(الأمالى شيخ طوسى: 305، حديث 612، كنز الفوائد: 80، بحار الأنوار: 35/ 110، حديث 39 با اندكى تفاوت)
به آن خدايى كه محمد را به حق به پيامبرى مبعوث كرد، به راستى نور ابوطالب در روز قيامت همه انوار خلايق را فرو نشاند مگر پنج نور را؛ نور محمد، نور من، نور فاطمه، نور حسن و نور حسين و پيشوايان از فرزندان حسين؛ زيرا كه نور ايشان از نور ماست كه خداى تعالى آن را دو هزار سال پيش از آن كه آدم را بيافريند، آفريده است.
👌بنابراين، اگر در ادّعاى خود صادق باشند بى هيچ شكّ و ترديدى با اجماع اهل بيت عليهم السلام مبنى بر مؤمن بودن حضرت ابوطالب عليه السلام، مخالفتى نمى كنند.
🖇کتاب صحیح بخاری و مسلم در ترازوی نقد / صفحه 220
🖇کتاب با پيشوايان هدايت گر (نگرشى نو به شرح زيارت جامعه كبيره)، جلد 3، صفحه 152
تألیف حضرت آيت الله حاج سيدعلی حسینی ميلانی (مدظله العالی)
8️⃣ #من_حضرت_ابوطالب_را_دوست_دارم
@emamateradat
#اطلاعیه شماره پنج دبیرخانه #جشنواره_فرهنگی_هنری_ارادت
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه هیئتداوران دومین جشنواره فرهنگی هنری ارادت
با حمد و سپاس خداوند متعال و درود بر پیامبر عظیمالشان اسلام صلی الله علیه و آله و خاندان پاک و مطهر ایشان، بهویژه مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، دومین جشنواره فرهنگی هنری ارادت با محوریت شعر و داستان غدیر به پایان رسید. این جشنواره باهدف ترویج و پاسداشت فرهنگ علوی و تبیین اهمیت و جایگاه واقعه غدیر در تاریخ اسلام، فرصتی را برای شاعران، نویسندگان و هنرمندان ادبی فراهم ساخت تا با زبان هنر و ادبیات، این واقعه عظیم را بازآفرینی و در دلها زنده نگاهدارند.
هیئتداوران پس از بررسی آثار دریافتی در دو بخش شعر و داستان، مفتخر است که سطح بالای هنری و محتوایی این آثار را مورد تحسین قرار دهد. بسیاری از آثار ارائهشده، علاوه بر قدرت ادبی و زیباییشناسی، توانستهاند پیام معنوی و عمیق واقعه غدیر را بهخوبی منتقل کنند و گامی در راستای ترویج فرهنگ ولایتمداری و عشق به امیرالمؤمنین علی علیه السلام بردارند.
ادامه دارد ...
🆔 @emamateradat