eitaa logo
امام حسین ع
21.3هزار دنبال‌کننده
413 عکس
2.1هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 جشن است و سرور ، دست زیبا بزنید شل بود ، نشد ، بهتر از اینها بزنید احسنت ، ولی یک کف جانانه تری شادی دل مادر بزنید لبخند به لبهای شما حک بادا غمهای شما همیشه اندک بادا این جشن که سرشار ز لبخند خداست بر وسعت جانتان بادا با خلق خدا بجز نکویی نکنید با مردم یک رنگ دورویی نکنید در مصرف هر چه صرفه جویی کردید در مصرف صرفه جویی نکنید 📒شعر شکرللّٰه که بود مجلس ما پر برکات بهر هر یک بنویسند ملائک حسنات بهر شادیِ دل حضرت زینب امشب هدیه کن بر خَم ابروی محمد صلوات 📒شعر برای دست زدن و مقدمه سرود👇 جشن است و سرور دست زیبا بزنید شُــل بود نــشد،بهتر از ایــنها بــزنید احسنت،ولی یک کف جانانه تری از بـــهر گـــل ســر ســـبد ما بــزنید یارمان آمده و طالعی امشب بزنیم وقت عشق است بیا باده ای برلب بزنیم آمده شاخه گل خوشبوي زیبا امشب ناز شصت قدمش مرتب بزنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین ع
. ۳۸ روز تا عید ولایت قال رسول الله صلى الله عليه واله لعلي عليه السلام: إذا كان يوم القيامة، يؤتى بك يا علي بسرير من نور، وعلى رأسك تاج، قد أضاء نوره وكاد يخطف أبصار أهل الموقف، فيأتي النداء من عند الله جل جلاله: أين وصي محمد رسول الله؟ فتقول: ها أنا ذا. فينادي المنادي: أدخل من أحبك الجنة وأدخل من عاداك في النار، فأنت قسيم الجنة والنار. رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ به علی ـ عليه السلام ـ فرمود: وقتي هنگامه قيامت بر پا شود تو را با تختي از نور حاضر مي كنند در حالي كه بر سرت تاجي از نور است كه نور آن چنان تابناك است كه نزديك است چشمان اهل محشر را خيره و تار كند. پس صدايي از جانب خداوند مي پرسد: جانشين محمد رسول خدا صلی الله علیه وآله كجاست؟ تو مي گويي: من اينجايم. آن گاه منادي ندا مي دهد كه هر كسي را كه دوستت دارد به بهشت ببر و هر كس را با تو دشمني ورزيده است به جهنم ببر كه تو تقسيم كننده بهشت و جهنم هستي. به محشر، مخزن الانوار یعنی مرتضی وصیّ ِ احمد مختار یعنی مرتضی مقیم جنةالمأواست دلدار ِ علی قَسیمُ الجَنّةِ وَالنّار یعنی مرتضی ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
YEKNET.IR - shoor - shahadat imam sadegh - 1399.03.29 - hasan ataei.mp3
2.8M
احساسی 🍃روزی چند بار میزارم رو تربت تو سرمو 🍃جانمازم میشه اینجوری مبدل به حرم 🎤 ۲۹ خرداد ۹۹ را بخوانیم و عمل کنیم https://eitaa.com/emame3vom/25466
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت علیه السلام 🎥قربون کبوترای حرمت امام رضا 🎙محمدرضا https://eitaa.com/emame3vom/25468
. متن سرود من نوکرمو سلطان تویی حاج محمدرضا طاهری من نوکرمو سلطان تویی من معتقدم ایمان تویی ای واسطه‌ی خیر همه صاحب نفس ایران تویی عادت کردم به نمک زیادت میمیرم من برا باب الجوادت آقاجان عاشق صحن و سراتم فدای نیمه نگاتم گدای همیشگیِ، ایون طلاتم **** عاشق شده دل با نام تو تا پر بزنم بر بام تو من صیدِ گوهرشادِ توام آهوی دلم در دام تو تو سلطانی آقا منم گداتم خاک پای، همه‌ی زائراتم میدونی که میمیرم از فراقت میگیره دلم سراغت دوباره تو مهمونم کن، یک شب تو رواقت **** از گوشه‌ی این صحن و سرات با اذن علی موسی الرضا پر میکشه این دل‌های ما سمت حرم کرببلا گنبد تو خورشید مشرقینه پرچمش رو به حرم حسینه آقاجان میون صحن گوهرشاد غزل تو به دل افتاد راهیه کرببلا کن، از پنجره فولاد حتمی است 👇
مداحی آنلاین - من نوکرمُ سلطان تویی - محمدرضا طاهری.mp3
3.58M
متن #سرود من نوکرمُ سلطان تویی من معتقدم ایمان تویی 🎤 #محمدرضاطاهری افول #آمریکا حتمی است
. . 🔹 بیا، برگرد خیمه... عرصه مداحی و ستایشگری اهل بیت علیهم‌السلام که غالبا در عزاداری برای شهادت ذوات مقدسه جلوه می‌یابد، در طول سالیان متمادی و دوره‌های مختلف و نیز در فرهنگ‌های گوناگون، بسیار متنوع بوده و به گونه‌های مختلف درآمده است. برخی از این گونه‌ها، خاست‌گاه مردمی دارند و به صورت خودجوش، توسط خود مردم دین‌مدار شکل گرفته و به تدریج تکامل یافته‌اند و چون همواره چارچوب‌های منطقی، شرعی، عرفی و عقلی را رعایت کردند، توانستند آثاری منطبق با فرهنگ، زبان، آداب و سنن هر ملت و قوم را ارائه کرده و علی‌القاعده موفق هم بودند. از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی دسته‌های عزاداری اشاره کرد که اگر موارد افراطی را از آن حذف کنیم، رویکرد کلی آن، مثبت ارزیابی می‌شود. گونه دیگر از عزاداری‌ها خود را با پشتوانه هنری و علمی مطرح کرده‌اند و افراد بسیاری برای ارتقا، رشد و تکامل آن تلاش می‌کنند. از این نمونه‌ها باید به مرثیه‌خوانی، مرثیه‌سرایی (شعر)، شبیه‌خوانی (تعزیه)، پرده‌خوانی (با موضوع وقایع دینی) و... اشاره کرد. آنچه در این بین، اهمیت مضاعف دارد اینکه زنده نگه داشتن وقایع و شعائر دینی و مذهبی، از اولویت اول برخوردار است . در واقع تلفیق مداحی با هنر صرفا با رعایت همان چارچوب‌هاست که می‌تواند به هدف خود برسد و پرواضح است که اگر ذره‌ای غفلت شود، چنان انحرافی ایجاد می‌شود که شاید راه برگشت نداشته باشد. چنانچه برخی از مداحان برای سبک مداحی از موسیقی غربی و غیرمجاز تقلید می‌کنند. در این‌باره، مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان فرمودند که باید این افراد تلاش کنند و خود سبکی برای مداحی تولید کنند لکن شاهد هستیم که برخی مداحان همچنان از موسیقی غربی تقلید می‌کنند!! ... و اما امروز نوع دیگری از آفات استفاده بی‌قاعده از هنر موسیقی در عرصه مداحی مطرح شده است و اساتید ستایشگری اهل بیت علیهم‌السلام نسبت به پرهیز از استفاده‌ی خارج از چارچوب‌های منطقی و شرعی در مراثی و حتی موالید خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام تاکید می‌کنند‌. طی سالیان اخیر شاهد بودیم بسیاری از افرادی که سابقه مداحی اهل بیت علیهم‌السلام را داشته و یا هنوز در این سمت مشغول هستند، با حضور در استودیوهای ضبط موسیقی به ارائه کلیپ‌های متنوع آهنگین پرداخته‌اند که از قضا با اقبال عمومی مردم عامه نیز مواجه شده است. شاید برخی از این آثار قابل اعتنا باشد اما آنچه نگران‌کننده است اینکه این راه، زمینه را برای انحرافی باز می‌کند که مداح سابق را به خواننده پاپ تبدیل می‌کند. کسی که در سال ۱۳۶۱ با خواندن قطعه «ممد نبودی ببینی» در روزهای پرافتخار حماسه آزادسازی خرمشهر مشهور و بعد از آن، با نوحه‌های مختلفی مثل «عمه بابایم کجاست» به عنوان مداح اهل بیت علیهم السلام شناخته شد، چندی بعد از جنگ به استودیوخوانی روی آورد و قطعاتی را همراه با موسیقی اجرا کرد. شاید مشاورانش سعی کردند او را از جامعه مداحی، فاصله دهند تا آن‌جا که در گفت‌وگویی، اعلام کرد از عنوان «مداح» برای او استفاده نکنند. وی این جمله را ۱۰ سال قبل بر اساس سیاست‌های فریب رسانه‌های بیگانه در یکی از مصاحبه‌هایش با «رادیو فردا» ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان تحت امر کنگره آمریکا بیان کرد. اگر با گوش دل بشنویم هنوز زنگ صدایش، یادآور هم‌نفسی با شهدای دفاع مقدس است و هنوز «هنگامه پیکاره» او، رشادت و دلاوری سربازان اسلام را یادآوری می‌کند، گرچه شاید به واسطه دوستان به همخوانی با دختری، روی آورده باشد. آنچه جای تامل بیشتر دارد محتوای ترانه‌ای است که او خوانده: «حیف دیگه ورق برگشت دیگه نمی‌شه به عقب برگشت...// ...از دلخوشی اثری نیست ... این آشی بود که خودمون پختیم»! لکن خود اذعان می‌کند که فقط معترض وضعیت معیشت، مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم است و نقد او تعریضی به نظام نداشته است. شاید بهتر باشد به جای موضع خصمانه علیه او، مثل سیدعزت‌الله عمل کرد که خطاب به دختر هم‌خوان او چنین می‌گوید: "حاج غلامی که تو استودیو بهت درس میده، همون آشیِ که شهدا پختن و مزه خوبش تا ابد همراهمونه. میگن کویتی‌پور از قطار انقلاب پیاده شده! داش غلام، خودِ قطاره عزیزم! حرمت نگه‌داریم!» از این رهگذر باید به مداحان عزیز هشدار داد که توصیه اساتید جامعه مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در خصوص پرهیز از استفاده موسیقی در مداحی، بیش از پیش جدی بگیرند. خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند. .
@MAHMOUDKARIMMI_ROOZ_MILAD_EMAM.mp3
8.11M
متن #مدح بر دوش خود #حاج_محمود_کریمی 🎉 #ولادت_امام_رضا دهه_کرامت سلامتی #امام_زمان عج صلوات
. امام رضا ع بر دوش خود بریز دو زلف سیاه را  بالا مبر ز خسته دلان سوز و آه را در”بست طوسی”تو چه رنگی دویده است  کز لطف می خرند سپید و سیاه را موسی عصا به کف به حریم تو پای زد  تا دید می خرند دل”من عصاه”را زاهد تو را پسندد و رو بر خدا کند یارب مکن نصیب کسی این گناه را در حرمتت که امر خدا نیز قائم است دیدیم ایستاده سرِ پا اِلٰه را کفرم مبارک است به تبریک من بیا چرخانده ام به سوی رضا قبله گاه را ایوان تو به کعبه تفاخر نمی کند  بر بنده,فخــر, عیب بود پادشاه را بین تو و خدا به خدا مایل تو ام…! شکر خدا که برد ز من اشتباه را وقت ورود کفش سپارند خلق و ما دادیم بوسه کفش کَـنِ کوی شاه را مالی نداشتم ولی از جستجوی تو  انداختم میان ضریحت نگاه را من در رواق آینه عکسم به طاق بود دادند بر گدا به حریم تو جاه را کفر مرا درآر و نشان جهان بده رو کن که سجده کرده ام آن بارگاه را محمد سهرابی 👇