eitaa logo
امام حسین ع
17.7هزار دنبال‌کننده
397 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💢تسلی تحمل در داغ عزیزان💢 🔴مصیبت‏ها كلیدهای پاداشند تا به حال عزیزی را از دست داده‌ای؟ پدر یا مادر، برادر یا خواهر، همسر یا فرزند، شاید هم بهترین دوستت. در این هنگام سخت پریشان می‌شوی. اول باور نمی‌کنی. منتظری کسی بگوید این خبر دروغ است؛ یا اشتباهی شده! یا لااقل هنوز امیدی به بازگشتش هست! شاید آرزو کنی ای کاش این‌ها همه خواب باشد. حاضری همه چیزت را بدهی تا او را برگردانی. حتی شاید آرزوی مرگ کنی. اما افسوس ... ! باید با واقعیت کنار بیایی. تو چگونه این کار را می‌کنی؟ امیرالمؤمنین علیه السلام هنگامى كه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را مى‏خواستند به خاک بسپارند، كنار قبر، فرمودند: صبر زیبا است ولى نه در مورد (مرگ) تو، و بی‌تابى زشت و قبیح است اما نه بر فراق تو. مصیبت مرگ تو سخت بزرگ و سنگین است و هر مصیبتى پیش از تو و بعد از تو در برابر آن كوچک و حقیر است 🔴اجرتان با خدا كسى كه مصیبتى به او رسد، ... پاداش او از خداى تعالى بهشت است. خدا برای مؤمن بد نمی‌خواهد. اگر عزیزتان را از دست داده‌اید اولاً بدانید جدایی شما موقت است و در دیار باقی دوباره در کنار هم خواهید بود. ثانیاً ناراحتی کوتاه شما در دنیا پاداش ابدی خواهد داشت. این پاداش آن‌قدر بزرگ است که اگر مؤمن بداند كه خداوند چه پاداش بزرگى در برابر بلا برایش آماده كرده آرزو مى‏كند كه در دنیا او را با قیچی‌ها تكه تكه كنندبه عنوان مثال یک فرزند كه قبل از فوت پدر بمیرد، بهتر است براى او از هفتاد فرزند كه پس از او بمانند و درک سعادت ركاب حضرت قائم- عجل الله فرجه- را نمایند . 🔴خدا صبرتان دهد در بهشت درختى است كه به آن درخت ابتلاء مى‏گویند و آن در روز قیامت به اهل بلا و مصیبت داده مى‏شود و هیچ گونه محكمه و میزانى جهت بررسى‏ اعمال آنها تشكیل نمى‏شود و مانند باران بر آنها ثواب و پاداش فرو مى‏ریزند. إِنَّما یوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسابٍ‏؛ خدا صابران را به حد كمال و بدون حساب پاداش خواهد داد. هر كه بر مصیبت صبر كند تا آن را به بهترین وجه با آرامش بگذارند، خداوند سیصد درجه برایش مى‏نویسد كه میان هر درجه تا درجه دیگر به اندازه فاصله میان آسمان و زمین باشد. اما در مقابل، بی‌صبری اجر مصیبت را از بین می‌برد. حتی گفته شده مصیبت‌زده‌ای که دستش را بر روی رانش بزند یا دست راستش را پشت دست چپش بزند(آن‌گونه که نشانه بی‌تاب شدن است) از پاداش مصیبت محروم می‌شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: آن مصیبتى را كه تو در برابر آن صبر نمودى و مستوجب ثواب الهى گردیدى مصیبت مشمار، بلكه مصیبت آن است كه صاحب آن بر اثر بى‏صبرى و بى‏تابى از اجر و ثواب آن محروم گردد. 🔴گریه کن، اما بی‌تابی نکن رسول خدا صلی الله علیه وآله دست یکی از اصحاب را گرفتند و به نزد فرزندشان ابراهیم بردند؛ ابراهیم در حال جان دادن بود. حضرت او را در دامن خود گذاشتند و فرمودند: اى فرزند عزیزم! من در این حال مالک اختیار تو نیستم، هیچ كارى از دست من براى تو ساخته نیست و اشک از دیدگان مبارک حضرت جارى شد. آن صحابی به حضرت عرض كرد: یا رسول اللَّه! آیا شما گریه مى‏كنید؟ مگر خود شما گریه كردن در مصیبت را نهى نفرمودید؟ حضرت فرمودند: من از دو نوع صدا و ناله زشت نهى كردم. 1- صداى آوازه‏خوانى لهو و لعب و موسیقى شیطانى. 2- صدایى به هنگام مصیبت كه توأم با خراشاندن صورت و پاره كردن گریبان و ناله اعتراض آمیز شیطانى باشد. اما گریه من بر مرگ ابراهیم گریه رحمانى است، «و من لایرحَم لا یرحَم»؛ «كسى كه ترحم ندارد، مورد مرحمت واقع نمیشود.» آن گاه حضرت خطاب به فرزندشان فرمودند: اگر نه این بود كه مرگ حق است و وعده خدا راست و مرگ راهى است به سوى خدا و این كه آخرین ما به اولین ملحق میشوند، هر آینه حزن ما در مرگ تو اى ابراهیم بسیار شدید مى‏شد. ولى چون راهى‏ است كه همه باید سیر كنیم فراق تو قابل تحمل است و ما بر مرگ تو اندوهناكیم. و فرمودند: دیده میگرید و قلب اندوهناك میشود ولى چیزى كه باعث غضب پروردگار گردد نمى‏گوییم . هیچ بنده‌ای به مصیبتى گرفتار نشود كه هنگام به یاد آوردن آن مصیبت«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ‏» گوید و هنگام وقوع آن صبر کرده باشد، جز این كه پروردگار گناهان گذشته او را خواهد بخشید. و هر گاه یاد آن مصیبت افتد و این كلام را بر زبان جارى سازد، خداوند گناهانى را كه در میان این دو استرجاع(یعنی خواندن این آیه) از او سر زده، می‌آمرزد 🔴صبر زیباست، اما نه در فراق تو ...
فرمودند: هرکس محبت مرا در دل داشته باشد آتش بر او حرام است فرحزاد سمت خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. زده آتیش به جون من زهر کینه بیا مهدی سامرا شد برای من چون مدینه بیا مهدی ای قرار دلم بیا ، همه ی حاصلم بیا میسوزه جگر من ، تب داره پیکر من این دم آخر من ، اومده مادر من چرا شکسته پهلوش ، کبوده هر دو بازوش رنگی به رخ نداره زخمیه کنج ابروش ... وای مادرم ، وای مادرم ... در هوای تو بیقرارم ای نگارم بیا مهدی به خدا روز و شب ندارم ای بهارم بیا مهدی ای قرار علی بیا ، ذوالفقار علی بیا منتظر مادر تو ، اجداد اطهر تو انتقام حسینه فریاد آخر تو بیا و دربیار اون دوتا نامردو از خاک تا دنیا از وجود دشمناتون بشه پاک ... آقا بیا ، آقا بیا ، آقا بیا ، آقا بیا ... تک سوار حجازی من صاحب ما بیا مهدی آخرین وعده ی الهی غایب ما بیا مهدی ای مسافر بیا بیا ، نور حاضر بیا بیا مدینه کربلایی ، کاظمین سامرایی هر جا هستی نگارا قطعاً در قلب مایی دعا بکن واسه ما ، واسه ی رهبر ما دعا بکن ببینیم روز ظهورت آقا ... آقا بیا ، آقا بیا ، آقا بیا ، آقا بیا ... .
. ‍ بسم الله الرحمن الرحیم داستان نورانیت فاطمة س 36- قب، [المناقب لابن شهرآشوب‏] يج، [الخرائج و الجرائح‏] رُوِيَ أَنَّ عَلِيّاً اسْتَقْرَضَ مِنْ يَهُودِيٍّ شَعِيراً فَاسْتَرْهَنَهُ شَيْئاً فَدَفَعَ إِلَيْهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ رَهْناً وَ كَانَتْ مِنَ الصُّوفِ ابن شهر آشوب در كتاب: مناقب مينگارد: روايت شده كه اميرالمؤمنين على ع مقدارى "جو " از شخصی يهودى قرض كرد، يهودى گفت: بايد چيزى را نزد من بعنوان رهن بگذارى. على عليه السّلام چادر فاطمه اطهر را كه از پشم بافته شده بود نزد او نهاد فَأَدْخَلَهَا الْيَهُودِيُّ إِلَى دَارٍ وَ وَضَعَهَا فِي بَيْتٍ فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ دَخَلَتْ زَوْجَتُهُ الْبَيْتَ الَّذِي فِيهِ الْمُلَاءَةُ بِشُغُلٍ فَرَأَتْ نُوراً سَاطِعاً فِي الْبَيْتِ أَضَاءَ بِهِ كُلُّهُ يهودى آن چادر را بخانه برد و در ميان اطاق نهاد. وقتى كه شب شد و زن يهودى بمنظور كارى داخل آن اطاق شد نورى را ديد كه همه‏ اطاق بوسيله آن روشن شده!! فَانْصَرَفَتْ إِلَى زَوْجِهَا فَأَخْبَرَتْهُ بِأَنَّهَا رَأَتْ فِي ذَلِكَ الْبَيْتِ ضَوْءاً عَظِيماً فَتَعَجَّبَ الْيَهُودِيُّ زَوْجُهَا وَ قَدْ نَسِيَ أَنَّ فِي بَيْتِهِ مُلَاءَةَ فَاطِمَةَ فَنَهَضَ مُسْرِعاً وَ دَخَلَ الْبَيْتَ فوراً نزد شوهر خويشتن آمد و او را از آن نورى كه ديده بود آگاه نمود. آن مرد يهودى كه چادر حضرت زهراء را فراموش نموده بود فوق العاده تعجب كرد! وقتى وى بسرعت برخاست و داخل اطاق شد فَإِذَا ضِيَاءُ الْمُلَاءَةِ يَنْشُرُ شُعَاعُهَا كَأَنَّهُ يَشْتَعِلُ مِنْ بَدْرٍ مُنِيرٍ يَلْمَعُ مِنْ قَرِيبٍ فَتَعَجَّبَ مِنْ ذَلِكَ فَأَنْعَمَ النَّظَرَ فِي مَوْضِعِ الْمُلَاءَةِ فَعَلِمَ أَنَّ ذَلِكَ النُّورَ مِنْ مُلَاءَةِ فَاطِمَةَ ناگاه با اين منظره مواجه گرديد كه نور آن چادر باعث روشنائى اطاق شده است، و گويا: آن چادر ماه شب چهارده‏ اى باشد كه از نزديك ميدرخشد. فَخَرَجَ الْيَهُودِيُّ يَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهِ وَ زَوْجَتُهُ تَعْدُو إِلَى أَقْرِبَائِهَا فَاجْتَمَعَ ثَمَانُونَ مِنَ الْيَهُودِ فَرَأَوْا ذَلِكَ فَأَسْلَمُوا كُلُّهُمْ يهودى كه دچار شگفتی عجيبى شده بود وقتى كاملا در موضع نور توجه نمود ديد: نورها همه از آن چادر است، يهودى از اطاق خارج و بسرعت متوجه قوم و خويشان گرديد، زن وى نيز بسوى فاميلهاى خود شتافت، وقتى تعداد هشتاد نفر از يهود آمدند و با اين منظره مواجه شدند عموما اسلام اختيار كردند. باب 3- بحارالأنوار ج : 43 ص : 30 به نقل از ابن شهر آشوب ، الثاقب فی المناقب ص 301 ج 2 ، الخرائج ج 2537ح 13 ، قطرة ج 2 ص 424 ح 15/904 ، منتهی الامال شیخ عباس قمی... سلام علیکم ایام شهادت حضرت زهراء بر عزیزان مدافع عفاف و حجاب فاطمی تسلیت باد انشاء الله در این ایام پر برکت در مجالس از سیره و اخلاق فاطمة س در منابر ذکر شود . نکات و گریزهای روایت 1. نورانیت چادر فاطمة س ، نورانیت حضرت زهراء س که قطعا ارجعیت دارد 2. گریز از داستان نورانیت چادر فاطمة س به نورانیت چادرهای سوخته اسراء در بازار کوفه و شام 3. برکات چادر حضرت فاطمة س ، اسلام آوردن یهودیان بواسطة چادر فاطمة س 4. نورانیت در جامعه بواسطه عفاف و حجاب فاطمی س توسط عاشقان حضرت زهراء س 5. حجاب و حیاء در سیره فاطمة س 6. گریز از چادر فاطمة س به سیاهی و پرچم امام حسین ع که هردو نور برای هدایت هستند. 7. نکته ای لطیف برای عاشقانش ، جنس چادر مادرم فاطمة س از پشم بود.
. یا سید الاحرار ... سینه زنی واحد سه ضرب (عربی_فارسی_ترکی) به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر به نفس حاج مهدی •✾• @emame3vom •┄┅═══••↭••═══┅┄• یا سَیدَ الاحرار وجّهةُ الیک ذا ندائی اجری لنا وجهاعنا مولای صوتِ کربلایی ینجو کفمی و دمی شُوقی لک یا علمی یا سیدَ الاحرار من دینی هدیتدما مِن عاشق ان تسما نَحنُ لکَ الانصار « لبیک ، یاحسین یا حسین ..» ________ اهل غدیریمُ همه از شیعیانِ مرتضاییم از سال شصت و یک علمدارِ قیام کربلاییم ای صاحبِ شش گوشه سرباز کفن پوشِ اسلام و قرآنیم یک چله گذشته ولی با حربۀ سید علی پیروز میدانیم « لبیک ، یاحسین یا حسین ..» ________ طوفان شده اما هنوزم این سفینه پُر شتاب است اینَک زمانِ رزم نسلِ سوم این انقلاب است تسلیم و خواهش هرگز با ننگ سازش هرگز از پا نمی افتیم از نهروان بیزاریم ما فاتح پیکاریم چون یا علی گفتیم « لبیک ، یاحسین یا حسین ..» ________ بو عرصه ده مردانِ با غیرت دیئر لبیک حسینه مِسوان باشیندا چادرِ عفت دیئر لبیک حسینه بو یولدا قرا گیروخ هر درده دیسه دوزئروخ حر و زهیر اُولوخ اُول یوسف گمشده یه اُول مهدی فاطمه یه بیز منتظر قالوخ « لبیک ، یاحسین یا حسین ..»
ارتباط ظهور با عاشورا حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فتاحی با بیان اینکه جریان عاشورا محدود به یک زمان خاصی نیست بلکه یک مسئله‌ای است که خداوند به صورت پیوسته از بعثت پیامبر (ص) گرفته تا غدیر و بعد مسئله عاشورا و انتظار را به یکدیگر وصل کرده است، اظهار کرد: اگر قضیه عاشورا را به این صورت ببینیم، خواهیم دید که خداوند برای مهمترین مسئله بشریت یعنی ظهور برنامه‌های متعددی ارائه کرده است. یکی از آنها بعثت پیامبر (ص) است که به عنوان مهمترین مسئله از آن می‌توان یاد کرد. خداوند متعال می‌فرماید: «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم» (آیه ۱۶۴ سوره آل عمران) وی گفت: غدیر یکی دیگر از جریاناتی بود که خداوند بر آن تاکید ویژه‌ای داشت. پس از رحلت پیامبر (ص) عده‌ای خواستند با نقشه اسلام را از راه اصلی خود منحرف کنند اما وجود حضرت علی ع مانع از این امر بود و پس از سال‌ها که از ظهور دین اسلام گذشت و از اسلام جز اسمی باقی نماند مسئله عاشورا به وجود آمد. عاشورا از نظر ظاهر فقط در یک مقطع زمانی بوده است اما واقعیت این است که عاشورا یک فرهنگی است که تا ظهور ادامه دارد و این پیوستگی عجیب همواره باید مد نظر قرار گیرد. استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ امام حسین (ع) در شب عاشورا راجع به امام زمان (عج) صحبت می‌کند و در تاریخ نقل شده که حضرت می‌فرمایند: «هر کس فردا مرا یاری کند گویا رسول خدا و پسرم مهدی را یاری کرده است.» وقتی امام زین‌العابدین (ع) در جریان مجلس یزیدیان قرار می‌گیرد چند مسئله را مطرح می‌کند و می‌فرماید: «مِنَّاجعفر ابن طیار،  مِنَّا حمزه سید الشهدا،  مِنَّا اسدالله قالب، مِنَّا الحسن و الحسین و مِنَّا المهدی» این سخن زمانی مطرح می‌شود که هنوز امام زمان (عج) وجود فیزیکی پیدا نکرده‌اند. امام حسین (ع) از مکه به کوفه سفر می‌کند تا حاکمیت دین اسلام را برپا کند اما نیمه تمام باقی می‌ماند، امام زمان (عج) می‌آید و این سفر را از مکه شروع می‌کند و بعد در کوفه مستقر می‌شود و ادامه راه امام حسین (ع) را می‌رود. آنچه مهم است اینکه باید بدانیم مسئله ظهور چگونه رخ می‌دهد و چه تمهیداتی باید به صورت زمانی برای آن اندیشیده شود. فتاحی در ادامه یادآور شد: وقتی امام سجاد (ع) بدن‌های قطعه قطعه شده اهل بیت (ع) و اصحاب را می‌بیند از حال می‌رود و حضرت زینب (س) به ایشان می‌فرمایند:" به این نیندیش که آنها کشته شدگان خود را دفن کردند و شهدای ما را رها کردند. خداوند در اینجا یک علمی را بر پا خواهد کرد که در عالم کهنه نمی‌شود. " این علمی که اکنون ما شاهد آن هستیم باید منجر به ظهور شود. از طریق سوگواری و عزاداری است که می‌توانیم پرچم امام حسین (ع) را زنده نگهداریم تا از این طریق مقدمات ظهور نیز فراهم شود. اگر شاهد این هستیم که مدافعان حرم از جان و دل از حرم حمایت می‌کنند و یا جنگ هشت ساله را داشتیم که جوان‌های ما پای کار بودند و یا در سوریه و امروز در یمن مردم مقاومت می‌کنند مهمترین دلیل آن این است که همگی به یک منبع و مأخذ بر می‌گردند و از وجود امام حسین (ع) بهره می‌برند. وی در ادامه با بیان اینکه شعار "حب الحسین یجمعنا" واقعا شعار مهم و اثرگذاری است گفت: اگر پتانسیل کشورهای جهان اسلام آزاد شود و مردم با هم یکی شوند می‌توانند تاثیری شگرف در جهان بگذارند. البته فرهنگ امام حسین (ع) فراتر از مرزها است و نمی‌شود آن را فقط با یک فرهنگ به خصوص که ما می‌شناسیم حس کنیم. بلکه باید فرهنگ خود اباعبدالله را جاری و ساری کنیم و آن را تقویت کنیم. امام حسین (ع) خارج از زبان و مکان و مذهب و دین است و به عنوان شناخته شده‌ترین موضوعی است که همه می‌شناسیم. وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند در صدد معرفی پیامبر(ص) و یا حضرت زهرا (س) و یا امیرالمومنین علی(ع) نیست بلکه خود را با امام حسین (ع) معرفی می‌کند. چرا که تمام اهل عالم امام حسین (ع) را می‌شناسند و این اسم است که جهان با آن آشنا است. فرهنگ عاشورا فرهنگی غنی است که این فرهنگ خود می‌تواند مقدمه ظهور شود. گرچه دنیا حاضر نیست این حقیقت را منتشر کند اما همه می‌دانند که فرهنگ عاشورا فرهنگ غنی و مثمر ثمری است. ما باید بر روی این موضوع کار کنیم تا هر چه سریعتر مقدمات ظهور فراهم شود. این استاد حوزه و دانشگاه گفت: وقتی آب را به مردم معرفی کنی، مردم جذب آن می‌شوند، مغناطیس امام حسین (ع) آب حیات است «جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی» (آیه ۲۱۴ سوره انبیاء) و یکی از مصادیق این آب حیات وجود امام زمان (عج) است. بعضا می‌بینیم در مواردی برخی می‌خواهند امام حسین (ع) را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند. ما باید مقابل فرقه‌ها و مذاهب انحرافی بایستیم اما در عین حال وحدت باید حفظ شود. زیرساخت‌های فرهنگی باید درست شده و تمدن اسلامی که هویت و حقیقت بشریت است به سایر کشورها منتشر 👇
ر کنیم. ما باید از اصل موضوع حمایت کنیم و بدانیم که امام حسین (ع) محور وحدت است و اگر قرار است چیزی به اختلاف منجر شود باید فعلا آن را کنار گذاشته و اتحاد را حفظ کنیم تا پس از این اتحاد همه گرد یک پرچم واحد جمع شویم. منبع ایسنا 💢 الا یا اهل العالم💢 ♦️ ندای منتقم کربلا ♦️ به امید روزی كه حجت حق و طالب خون خدا با در دست داشتن ذوالفقار علوی و با نوای دلنشین با قلبی مملوّ از عشق فاطمی ندا برآورد كه : انا بقیة الله خیر لكم و انا الذی املاءُ الارض قسطاً و عدلاً و در ندای مظلومیت هل من ناصر ینصرنی و هل من معین یعیننی جد غریبش پاسخ دهد : الا یا اهل العالم ، انا الامام القائم . الا یا اهل العالم ، انا الصمصام المنتقم . الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً . الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین طرحوه عریاناً . الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین سحقوه عدواناً . ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من امام قیام كننده ام . ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من صمصام انتقام گیرم . ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسین را تشنه شهید كردند . ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسید را عریان رها كردند . ای اهل عالم ، آگاه باشید كه بدن جدم حسین را از روی دشمنی خرد كردند . المنتقم الزام الناسب جلد دوم صفحه 282
🔴شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه در مفاتیح الجنان 💢 💢روز نهم: روز عيد بزرگ است، و روز عيد بقر است، و براى آن شرح مفصلى است كه در جاى خود ذكر شده. 🔵در روايتي  آمده: هركه در اين روز چيزى انفاق كند، گناهانش آمرزيده ميشود. ✅و گفته  اند: در اين روز مستحبّ است: اطعام نمودن برادران مؤمن، و خشنود گرداندن ايشان، و توسعه دادن در نفقه بر اهل و عيال، و پوشيدن جامه هاى نو، و شكر و عبادت حق تعالى، و اين روز، روز برطرف شدن غمها، و روز بسيار شريفى است، و چون روز هشتم ماه شهادت امام عسکرى عليه السّلام بوده و اين روز، روز اول امامت حضرت صاحب الزمان ارواح العالمين فداه است، سبب مزيد شرافتش خواهد بود. .
برکات مهدوی یکی از سؤالات درباره مباحث مهدویت این است که چگونه می توان از فیوضات امام غایب بهره مند شد؟ امامی که در پس پرده غیبت است، می تواند در حیات بشری اثری داشته باشد؟ جابر بن عبد الله انصاری با شنیدن خبر غیبت حضرت مهدی علیه السلام از نبی اکرم علیهم السلام پرسید: «فَهَل یقَعُ لِشِیعَتِهِ الإِنتفاعُ فِی غَیبَتِهِ؟؛ آیا در غیبت حضرت، شیعیانش بهره و فایده ای از او خواهند برد؟» حضرت رسول فرمودند: «اِی و الَّذِی بَعَثَنِی بِالنُّبُوَّه إِنَّهُم ینتَفِعُونَ بِهِ وَ یستَضِیئُونَ بِنُورِهِ کانتِفاعِ النّاسِ بِالشّمسِ و إِن جَلَّلَها السِّحَابٌ؛ بله، قسم به کسی که مرا به نبوت برانگیخت، همانا شیعیانش از او بهره مند می شوند و به نور او روشنی می یابند؛ همانند بهره مندی مردم از خورشید، آن گاه که ابر آن را پوشانده باشد.» (صافی گلپایگانی، ۱۳۹۰، ج ۴: ۱۲۴) از آن جای که مشیت خداوند بر این تعلق گرفته است که نظام هستی، نظام اسباب و مسبّبات باشد؛ برای فیض وجود و دیگر فیوضات به واسطه ای نیاز بود که از طرفی بتواند با عالم ماده مرتبط باشد و در قالب انسان مادی تجلی یابد و از سوی دیگر، نزدیک ترین و مقرب ترین موجود در عالم هستی به خالق متعال باشد. به همین دلیل است اولین چیزی که به وسیله آفریدگار هستی خلق شد، انوار طیبه ائمّه معصومین علیهم السلام بود و به واسطه آنان، فیض وجود به دیگر موجودات افاضه شد. (مجلسی، ۱۳۸۸: ج ۱: ۱۰۵) امام عصر علیه السلام، واسطه فیض بین خالق و مخلوق است و نور وجود، علم و هدایت به واسطه او به مخلوقات می رسد. آن حضرت به عنوان یکی از معصومین علیهم السلام، هدف نهایی آفرینش انسان و جهان است و مخلوقات همان گونه که در پیدایش خود نیازمند هدف نهایی هستند، در تداوم، استمرار و بقای خلقت نیز به آن نیازمندند. بنابراین، موجودات عالم، هم اصل وجودشان به واسطه امام است و هم نعمت هایی را که در طول حیات خود دارند، به واسطه وجود بابرکت امام است. «بِبَقَائِهِ بَقِیتِ الدُّنیا و بِیمِینِهِ رُزِقَ الوَری؛ دنیا به واسطه ی بقای او باقی است و مخلوقات به برکت او روزی داده می شوند». (مفاتیح الجنان، دعای عدیله) این حقیقت در بیان نورانی معصومین علیهم السلام به خوبی بیان شده است. .
نوحه امام حسن عسکری علیه السلام به سامرا جان داد،تشنه لب و محزون مهدی او میزد،ناله به قلب خون خورد به ظرفِ آب،چون لب و دندانش زنده شده داغ،جدّ پریشانش خیزران بر لبِ حسین میزد پیش چشمان خواهرش زینب مجلسِ عِیش و نوش و بزم شراب چشم گریان خواهرش زینب وایِ من وایِ من حسین جانم... گرچه به زهر غم،داده به حُجره جان ولی نشد دیگر،به خون خود غلطان ولی به جدّ او،چه ظلم ها گردید سرش جدا از تن،مِنَ القفا گردید مادری در میان قربانگاه بود و شمرِ لعین ستم ها کرد روی سینه نشست و واویلا خون به قلبِ علی و زهرا کرد وایِ من وایِ من حسین جانم... .
. صاحب عزای سامرا آجرک الله شهادت حضرت عسکری علیه السلام شعر 21 السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صاحب عزای سامرا آجرک الله مأنوس اشک و روضه ها آجرک الله بودی تو در شهر مدینه داغدار ِ شش ماهه ی شیر خدا آجرک الله در پشت درب خانه بین آتش و میخ مادر تو را می زد صدا آجرک الله حالا تو سمت موطن خود رهسپاری داری به لب سوز و نوا آجرک الله داغ پدر آتش زده بر سینه ی تو داری به تن رخت عزا آجرک الله آخر شده بابای تو با زهر کینه از بند زندان ها رها آجرک الله کاری شده زهر جفا در پیکر او می لرزد او سر تا به پا آجرک الله بر دامنت سر می گذارد با دل خون راحت شود از هر بلا آجرک الله شکر خدا در زیر سایه جان سپارد رأسش نمی گردد جدا آجرک الله دیگر نمی گردد تن او پاره پاره از مرکب ده بی حیا آجرک الله آقا ندیدی بر تنش زخم ِ روی زخم از نیزه و سنگ وعصا آجرک الله در وقت تدفینش خدا را شکر دیگر لازم نباشد بوریا آجرک الله ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن)
. نقشه ی ۲۵ گنج بزرگ دنیا امام صادق علیه السلام فرمودند: ۱- طلبتُ الجنة، فوجدتها فی السخأ: بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگی و جوانمردی یافتم. ۲- و طلبتُ العافیة، فوجدتها فی العزلة: و تندرستی و رستگاری را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه گیری (مثبت و سازنده) یافتم. ۳- و طلبت ثقل المیزان، فوجدته فی شهادة «ان لا اله الا الله و محمد رسول الله»: و سنگینی ترازوی اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهی به یگانگی خدا تعالی و رسالت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) یافتم. ۴- و طلبت السرعة فی الدخول الی الجنة، فوجدتها فی العمل لله تعالی: سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در کار خالصانه برای خدای تعالی یافتم. ۵- و طلبتُ حب الموت، فوجدته فی تقدیم المال لوجه الله: و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پیش فرستادن ثروت (انفاق) برای خشنودی خدای تعالی یافتم. برگ عیشی به گور خویش فرست کس نیارد ز پس، تو پیش فرست ۶- و طلبت حلاوة العبادة، فوجدتها فی ترک المعصیة: و شیرینی عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترک گناه یافتم. ۷- و طلبت رقة القلب، فوجدتها فی الجوع و العطش: و رقت (نرمی) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگی و تشنگی (روزه) یافتم. ۸- و طلبت نور القلب، فوجدته فی التفکر و البکأ: و روشنی قلب را جستجو نمودم، پس آن را در اندیشیدن و گریستن یافتم. ۹- و طلبت الجواز علی الصراط، فوجدته فی الصدقة: و (آسانی) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه یافتم. ۱۰- و طلبت نور الوجه، فوجدته فی صلاة اللیل: و روشنی رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب یافتم. ۱۱- و طلبت فضل الجهاد، فوجدته فی الکسب للعیال: و فضیلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزینه زندگی زن و فرزند یافتم. ۱۲- و طلبت حب الله عزوجل، فوجدته فی بغض اهل المعاصی: و دوستی خدای تعالی را جستجو کردم، پس آن را در دشمنی با گنهکاران یافتم. ۱۳- و طلبت الرئاسة، فوجدتها فی النصیحة لعباد الله: و سروری و بزرگی را جستجو نمودم، پس آن را در خیرخواهی برای بندگان خدا یافتم. ۱۴- و طلبت فراغ القلب، فوجدته فی قلة المال: و آسایش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در کمی ثروت یافتم. ۱۵- و طلبت عزائم الامور، فوجدتها فی الصبر: و کارهای پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شکیبایی یافتم. ۱۶- و طلبت الشرف، فوجدته فی العلم: و بلندی قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش یافتم. ۱۷- و طلبت العبادة فوجدتها فی الورع: و عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در پرهیزکار یافتم. ۱۸- و طلبت الراحة، فوجدتها فی الزهد: و آسایش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسایی یافتم. ۱۹- و طلبت الرفعة، فوجدتها فی التواضع: برتری و بزرگواری را جستجو نمودم، پس آن را در فروتنی یافتم. ۲۰- و طلبت العز، فوجدته فی الصدق: و عزت (ارجمندی) را جستجو نمودم، پس آن را در راستی و درستی یافتم. ۲۱- و طلبت الذلة، فوجدتها فی الصوم: و نرمی و فروتنی را جستجو نمودم، پس آن را در روزه یافتم. ۲۲- و طلبت الغنی، فوجدته فی القناعة: و توانگری را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت یافتم. قناعت توانگر کند مرد را خبر کن حریص جهانگرد را ۲۳- و طلبت الانس، فوجدته فی قرائة القرآن: و آرامش و همدمی را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن یافتم. ۲۴- و طلبت صحبة الناس، فوجدتها فی حسن الخلق: و همراهی و گفتگوی با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخویی یافتم. ۲۵- و طلبت رضی الله، فوجدته فی برّ الوالدین: و خوشنودی خدا تعالی را جستجو نمودم، پس آن را در نیکی به پدر و مادر یافتم. منبع مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۱۷۳ - ۱۷۴، ح ۱۳۸۱۰. ---------------
 کامل    بِسمِ الله رحمن الرحیم  اَللّهُمَّ اِنّی اَسئلُکَ وَاَتَوَجَّهُ الَیکَ بِنَبِیِّکَ نَبِیّ الرَّحمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَالِهِ یا اَبَاالقاسِم یا رَسوُلَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحمَةِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه  یا آبَاالحَسَنِ یا اَمیرَالمُؤمِنینَ یا عَلیَّ بنَ اَبی طالِبٍ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه  یا فاطِمَةُ الزَّهراءِ یابِنتَ مُحَمَّدٍ یا قُرَّ ةَ عَینِ الرَّسوُلِ یا یا سَیِدَتَناوَ مَولاتَنا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکِ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکِ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهَةً عِندَاللّهِ اِشفَعی لَنا عِندَاللّه  یااَبا مُحَمَّدٍ یاحَسَنَ بنِ عَلِیِ اَیُّهَا المُجتَبی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یااَباعَبدِاللّهِ یا حُسَینَ بنَ عَلِیٍّ اَیُّهَا الشَّهیدُیَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا   یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یا اَبَاالحَسَنِ یاعَلِیَّ بنَ الحُسَینِ یازَینَ العابِدینَ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا   یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یااَبا جَعفَرٍ یامُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ اَیُّهَا الباقِرُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یا اَبا عَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا   یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه  یا اَبَاالحَسَنِ یا موُسَی بنَ جَعفَرٍ اَیُّهَا الکاظِمُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یااَبَالحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ موُسَی الرِضا یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه   یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَبنَ عَلیٍّ اَیُّهَا التَّقِیُّ الجَوادُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا   یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یا اَبامُحَمَّدٍ یا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ اَیُّهَا الزَّکِیُّ العَسکَرِیُّ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه یا وَصِیَّ الحَسَنِ وَ الخَلَفَ الحُجَّةَ اَیُّهَا القائِمُ المُنتَظَرُ المَهدِیُّ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا  یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه  حال از خدا هرچه میخواهی طلب کن . .
. سبک 7 شور حماسی ای خورشید سامرا ، اَبَاالْحُجّه یا حسن تویی امیر عالم ، کوری چشم دشمن در سامرا قبله ی هر شیعه ی حیدری حک شده روی قلبا یا حسن عسکری تویی به عالم زیور دهم وصی حیدر روح الامین در صحنت داره مقام نوکر حبیبی یا حسن جان.... 🌸🌸🌸🌸🌸 مقیمند ملائکه در صحن شریف تو می چسبه یک شب باشیم مهمون مضیف تو یک بوسه بر شش گوشَت،آرزوی انبیاست پای زائرین تو بر روی عرش اعلاست تویی پناه محشر ابن الرضای دیگر هم دُرّ ده دریا و دریای دُرّ آخر حبیبی یا حسن جان.... 🌸🌸🌸🌸🌸 ما تنها زنده هستیم با بغض عباسیان پاش بیفته ما میدیم به پای تو سر وجان یه روز مهدی می کنه، شهرت رو پاک از اعدا کلّ ِ سُرِّ مَنْ رَأي' میشه خاک شیعه ها شد حاجت قلب ما قرار توی سامرا بعدش بریم با مهدی پیاده تا کربلا حبیبی یا حسن جان.... ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن) .
◾️زمینه (ع) "شب غربت آقامه شب بارون چشامه" 🎤 کربلایی مصطفی مروانی ✍ حمید رمی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ شب غربت آقامه، شب بارون چشامه برای همین هنوزم، روضه‌ها داره ادامه گریون صاحب‌زمونم، اشک غم میاد رو گونه‌م تسلّای قلب آقام، دوباره روضه می‌خونم فدای پیرهن سیاه تو سرت سلامت ای آقاجونم فدای اون چشای گریونت برا یتیمی تو گریونم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سامرا رو غم گرفته، از غمش دلم گرفته رو زمین آقام غریبه، آسمونا دم گرفته علم عزا رو دوشه، آقامون سیاه می‌پوشه پیکر بی‌جون باباش، جلو چشماش روبروشه چی می‌کِشه وقتی که می‌بینه نفس‌نفس‌های دم آخر امام عسکری توی بستر لحظه‌ی آخر میگه وای مادر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ امشب آقا سامرایی، پیش بستر بابایی وقتی داغ بابا دیدی، دل تو شد کربلایی با خودت میگی بمیرم، زین‌العابدین چی دیده بمیرم چجوری بوسه، زد به رگ‌های بریده حسین غریب و تشنه و زخمی دست و پا می‌زد به زیر خنجر از این‌طرف ضربه‌های قاتل از اون‌طرف ناله‌های مادر .
4_6010188925476275252.mp3
7.89M
نوحه #امام_حسن_عسکری
. دوشنبه‌های امام حسنی همیشه داغ دلم قبر خلوت است به سرهـوای و زیارت حسن است تمام هفتــه برای می سوزم ولی دوشنبه ی من وقف غربت حسن است ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 #شهادت_امام_حسن_عسکری (ع) 🌴من جوونم اما نفس برام نمونده 🌴این زهر کینه قلب منو سوزونده 🎤 #حمیدعلیمی ⏯ #زمینه #امام #عسکری 👌فوق زیبا
Arzi-Pooyanfar Shahadat Emam Askari 97-05.mp3
1.82M
واحد ویژۀ شهادت اباالمهدی آقا امام حسن علیه السلام به نفس کربلایی محمد حسین پویانفر•✾• •┄┅═══••↭••═══┅┄• وای از این غم،مهدی امشب بی قراره وای از این غم،چشم او ابر بهاره وای از این غم، که دیگه بابا نداره آجرک الله بقیةالله... نالۀ آقامون امشب بی امونه اشکِ چشمش جاری میشه رویِ گونه با دلی پر از غم و قلبی شکسته روضۀ غربتِ بابارو میخونه ای پدر جان! از غمت قلبم کبابِ ای پدر جان! زندگی بی تو عذابِ ای پدر جان! جگرت تشنۀ آبِ وای از این غم،مهدی امشب بی قراره وای از این غم،چشم او ابر بهاره وای از این غم، که دیگه بابا نداره آجرک الله بقیةالله... ____ زهر کینه سویِ چشماشُ گرفته رمق و توانِ دستاشُ گرفته جگرش ازتشنگی میسوزه آقا خشکی و کبودی لبهاشُ گرفته وا اماما،از لبانش خون رَوُونه وا اماما، یادِ جدش روضه خونه وا اماما،یادِ چوبِ خیزرونه وای از این غم،مهدی امشب بی قراره وای از این غم،چشم او ابر بهاره وای از این غم، که دیگه بابا نداره آجرک الله بقیةالله... ____ گرچه آقا سامرا دور از وطن بود جایِ شکرش باقیِ که با کفن بود اما "لایوم کیومک" ای حسین جان کربلا سهمِ تو کهنه پیروهن بود واحسینا،بی کفن صد پاره پیکر واحسینا،از قفا بریده حنجر واحسینا،جانم ای غریبِ مادر ____
. 📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ میلادی: Tuesday - 05 November 2019 قمری: الثلاثاء، 7 ربيع أول 1441 🌹 امروز متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام  🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه) - یا الله یا رحمان (1000 مرتبه) - یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ▪️2 روز تا عید غدیر ثانی، آغاز امامت امام زمان عج ▪️10 روز تا ولادت پیامبر و امام صادق علیهما السلام ▪️27 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ▪️31 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 @emame3vom 👈
. بی حیایی، پیکر دین مرا فرسوده است غفلت از صاحب زمان بر درد من افزوده است از دل زهرایی آقا خجالت می کشم آن قدر از معصیت کردن دلم آلوده است چون توسل می کنم مادر مرا هم می خرد بی توسل کردنم این توبه ها بیهوده است من دلم گرم همین بازار عشق و عاشقی است چون پیمبر بارها این جمله را فرموده است: هر کسی غافل شد از قرآن و راه اهل بیت راه را گم کرده و بی راهه را پیموده است با هم زمزمه میکنیم دعای الهی عظم البلا به نیت فرج مولایمان امام زمان علیه السلام ان شاءالله 🍁 🍁
. . ای جلوۀ نورسرمدی یامهدی گنجینۀ علم احمدی یامهدی هدیه به امامت تو ما آوردیم صدباغ گل محمدی یامهدی