eitaa logo
امام حسین ع
20.1هزار دنبال‌کننده
403 عکس
2هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆 به هم رسانده خدا، عراق و ایران را فدائیان اباالفضل، فدائیان حسینیم ز فتنه ها نهراسیم، که در امان حسینیم به هم رسیده دل ما، کنار پرچم مولا عدو به خواب ببیند، دگر جدایی ما را بگو به آل سعود، بگو به آمریکا که زیر بیرق عشق، به هم رسانده خدا عراق و ایران را حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا عشق حسین ما را گردهم جمع می‌کند   چه قم چه بصره چه اهواز، چه کربلا و چه مشهد برادریم و هم آواز، محب آل محمد به چشم خود همه دیدیم، شکست داعشیان را شکوه غیرت شیعه، نجات داده جهان را بگو به آل سعود، بگو به آمریکا که زیر بیرق عشق، به هم رسانده خدا عراق و ایران را حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا عشق حسین ما را گردهم جمع می‌کند عَلَى الوِلاءِ نَشَأنا، وَ بِالوَفاءِ نَهَضنا با ولایت بزرگ شدیم و با وفاداری برپا خواستیم حَمَلنا رايَةَ عِزٍّ، وَ لِلحُسَينِ رَكَضنا پرچم عزت بر دوش گرفتیم ... و به سوی حسین دویدیم مِن اَهلِ قُمَ وَ الاَهواز، وَ بَصرَةٍ وَ خُراسان ما مردم قم و اهواز و بصره و خراسان نُحِبُّ آلَ مُحمّد، وَ بِالخِدامَةِ إخوان آل محمد را دوست داریم و در خدمتشان با هم برادریم فَقُل لِأمريكان، وَ قُل لِآلِ سُعود به آمریکایی‌ها و آل سعود بگو مِنَ العِراقِ وَ ايران، بِوَحدَةٍ وَ إخاء ما از عراق و ایران، با اتحاد و برادری اِلى الحُسَينِ نَعود به سوی حسین (ع) باز می‌گردیم حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا عشق حسین ما را گردهم جمع می‌کند نُحامي عَن حَرَمِ الله؛ وَ کَربَلاءُ سَمانا از حرم خداوند دفاع می کنیم، کربلا آسمان ماست بِمَکَّةَ وَ بِقُدسٍ،  غَداً یَرِفُّ لِوانا فردا، پرچم ما در مکه و قدس به اهتزاز در خواهد آمد لِمَحوِ داعِشَ قُمنا، وَ فینا عَزمُ مُحَمّد برای نابودی داعش به پا خواستیم، اراده محمد داریم وَ لایُفَرَّقُ شَملٌ ، عَلَی الوِلاءِ ی تَوَحَّد جمعی که دور ولایت گرد آمده، پریشان نخواهد شد فَقُل لِأمريكان، وَ قُل لِآلِ سُعود به آمریکائی ها و آل سعود بگو مِنَ العِراقِ وَ ايران، بِوَحدَةٍ وَ إخاء ما از عراق و ایران، با اتحاد و برادری اِلى الحُسَينِ نَعود به سوی حسین (ع) باز می‌گردیم حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا عشق حسین ما را گردهم جمع می‌کند شاعر فارسی: محمدمهدی سیار شاعر عربی: مرتضی حیدری آل کثیر @emame3vom
دشتی فاطمیه عزیزم یاد مادر یاد مادر.... ای بمیرم تا نبینم داغ مادر........ خدا حافظ که زینب دل غمین شد..... زقتل مادرش ماتم نشین شد...... عزیزم یاد مادر یاد مادر.... ای بمیرم تا نبینم داغ مادر...... خودم دیدم که آتش شعله ور بود..... خودم دیدم که مادر پشت در بود...... خودم دیدم پلیدی وحشیانه........ که میزد مادرم را تازیانه.... عزیزم یاد مادر یاد مادر.... آی بمیرم تا نبینم داغ مادر.... خودم دیدم رخ نیلی مادر.... خودم دیدم زدند سیلی به مادر.... به سوی حق روی با قلب پر خون..... آی دل بابا شده از غصه محزون..... عزیزم یاد مادر یاد مادر... ای بمیرم تا نبینم داغ مادر..... به جنت میروی با دل خسته..... برو ای مادر پهلو شکسته... دلم تنگ است بهر روی نیلی..... که ببینم بار دیگر جای سیلی...... عزیزم یاد مادر یاد مادر..... آی بمیرم تا نبینم داغ مادر..... به یاد مادر گریم شب و روز.... ز هجر مادرم نالم شب و روز..... عزیزم یاد مادر یاد مادر.. آی بمیرم تا نبینم داغ مادر
. . ...{اگر} شما معلم ندارید، یا باید نوارهایی که به صورت ردیف خوانده شده استفاده کنید و ردیف خوان شوید، یا اگر صدای خواننده ای را دوست دارید و امکانات صدای شما با آن نزدیک است، به شیوه او کار کنید. راهش این است که جمله بندیهای او را ذره ذره و جزء به جزء، در تحریرها و ادای شعر، تکرار و روی نوار ضبط کنید و مرحله به مرحله جلو بروید تا بتوانید نت به نت و حالت به حالت یاد بگیرید. باید زیاد تمرین کنید و این را هم بدانید که اولش، کار خیلی مشکل است و زمان می برد... یک توصیه دیگر هم دارم... به صدای خودتان گوش دهید و در آنِ واحد، با اصل کار مقایسه کنید تا ببینید آیا همان است یا نه. این از اصول کار تقلید است که باید همیشه رعایت شود. کار در وهله اول، صد در صد تقلید است، تا زمانیکه یادگیری تکمیل شود؛ بعد از یادگیری، باید از مرحله تقلید بگذرید و مراحل کاملتر و مستقلتر را طی کنید ._________^____________________ . چند نکته ♦️از استادی باید تقلید کنیم که حنجره او با حنجره ما ، سازگار باشد یعنی قابلیتی را که حنجره آن استاد دارد، باید حنجره ما هم آن قابلیت را داشته باشد. ♦️تا وقتی که صدا و حنجره خراب و بیمار است نباید خواند و تمرین کرد و باید به متخصص مراجعه کرده و آن را برطرف کرد. ♦️باید زیر و بم صدای خود را تقویت کنیم که یکی از راه های تقویت بم صدا، قوی کردن حروف بینی(م-ن) می باشد. 1⃣از کلمه هایی که میم و نون دارند باید در تمرین بیشتر استفاده کنیم(هرروز ۱۵ الی ۲۰ دقیقه) این کار به صدا طنین می دهد. گلو حکم آمپلی فایر تنها را دارد و بینی حکم اکو را دارد که ظرافت های صدا را بروز می دهد. 2⃣استفاده از تنوین ها. 🔷استاد حاج رحیم ابراهیمی🔷 به چه معنا می باشد؟ در موارد زیادی یک مداح از فضای داخل بینی(خیشوم ، دماغ)جهت أدای آواز استفاده می کند که اصطلاحا می گویند از (غنه) می خواند.آوازی که به صورت غنه خوانده می شود، از شفافیت خاص برخوردار نبوده و باعث مبهم و نامفهوم بودن اشعار برای شنونده می شود که متأسفانه اکثر مداحان تازه کار جهت سهولت کار خود، از غنه می خوانند که این کار در دراز مدت باعث از دست دادن لطافت صوت،کم شدن نفس،تضعیف صدا، باعث کم شدن تسلط مداح بر صدای خود و در نهایت باعث خسته شدن شنونده می گردد. @emame3vom ۱
*نکته: اگر یک مداح یا خواننده هم تمرین مداوم نداشته باشد، بعد از مدتی صدا در بینی و گلو می افتد.بعضی از أفراد، حتی در حرف زدن عادی هم از داخل بینی حرف می زنند. فقط صدای دو حرف(م_ن) باید از فضای بینی شنیده شود و علاج آن اینست که دست روی بینی بگذارید و کلمات یک صفحه را بخوانید.فقط باید در ۲حرف (م _ن) پرده صوتی مرتعش شود و صدا قطع گردد. و روزی ۱۵ دقیقه حتما بخوانید،تا این حالت از صدا حذف شود.(توضیحات بیشتر در مباحث صداسازی مطرح خواهد شد انشالله) @emame3vom ۲
صدا چیست؟ گام(گاما)واژه فرانسوی می باشد،که در قاعده موسیقی ما هنگامی که هشت صدا(نت) که همنام نباشند(دو _ ر _می _فا_سل_لا _سی _ دو) و به ترتیب معینی دنبال همدیگر قرار بگیرند، به طوری که صدای(نت) هشتمی تکرار أولی باشد(منتها فرکانس هشتم ، دو برابر نت اول است) یک گام تشکیل می شود. *این هشت صدا به ترتیب از شروع تا خاتمه از لحاظ فرکانس از حالت بم به زیر می رسند.برای مداحان قبل از تسلط به آواز و اجرای گوشه ها ، تسلط بر گامهای مختلف دستگاهها بسیار ضروری است،چرا که از این طریق قدرت اجرایی وی،صد چندان خواهد شد. @emame3vom ۳
139.2K
پیاده سازی الگو در تقلید @emame3vom
0c178cd5f9-5bff0325c2fbb89a008b951b.mp3
385.8K
#اجرای ۷پرده صوتی که به نت موسیقی مشهور است یکبار از پایین به بالا و بار دیگر از بالا به پایین.(دو_ر_می_فا_سل_لا_سی_دو) *لازم به ذکر است حتما روزی ۱۵دقیقه برای گرم کردن حنجره باید این نت ها اجرا شود. #آموزش_مداحی @emame3vom ۴
یعنی چه؟ اگر از یاد نبرده باشیم، در واژه گام گفتیم که یک گام از هشت صدا یا نت تشکیل شده است ،که هریک از صداهای تشکیل دهنده گام را (درجه) می گویند.یک مداح اگر بر گام ها و درجات آن تسلط کافی داشته باشد، قدرت بسیار بالایی در تغییر سریع سبک ها و لحن صدا و إرائه برنامه های صوتی مبتکرانه پیدا خواهد کرد. همچنین در مواقعی که به علل مختلف(خستگی ، سرما خوردگی و....) توان اوج خوانی از او گرفته شد و از نظر گسترده صدا محدودتر شد، شخص می تواند دقیقا با نصف کردن فرکانس صوت خود ،بدون فشار آوردن بر تارهای صوتی ، برنامه خود را به نحو مطلوبی إرائه کند. @emame3vom ۵
خوانی چیست؟ در عرف مداحی و آواز ، هنگامی که گوشه ها به صورت منطقی و با ترتیب خاصی به دنبال یکدیگر قرار گیرند،به این ترتیب (ردیف خوانی) گفته می شود. یک مداح موفق مداحی است که بتواند بدون خارج شدن از دستگاه یا آواز و با استفاده از قاعده ردیف خوانی و با کمک گرفتن از گوشه های اصلی، کل برنامه خود را(از باء بسم الله تا تاء صلوات) و با استمداد از عنایات حضرت مهدی(عج) و با صدای خدادادی خویش (بدون هیچ تقلید کور کورانه)اجرا کند. @emame3vom ۶
چیست؟ فاصله بالاترین تا پایین ترین حد از صدای انسان، از نظر زیر و بم را(گستره) می نامند. به عبارت دیگر،اندازه صدای هرکس از نقطه اوج بودن یا بم بودن متفاوت است و هرشخص می تواند تا نتی خاص،اوج یا بم بخواند و از آن حد به بعد برای وی تولید مشکل خواهد کرد. در طبقه بندی نوعیت صدا ،آن را به دسته های مختلف دسته بندی می کنند. الف_ تنور:شخص، صاحب صدایی قوی و دارای اوج می باشد ب_ باریتون: صدای شخص متوسط و نسبتا بم می باشد ج_ باس : صدای خیلی بم. @emame3vom ۷
نکته؛ باتوجه به مطالب فوق به جرأت می توان عنوان کرد که در هیچ کجا نمی توان دو نفر را پیدا کرد که از نظر صوتی شبیه به هم باشند و یا بتوانند با تمرین، دقیقا مثل هم بخوانند. حتی به گفته یکی از اساتید، کسانی که از شخص به خصوصی تقلید می کنند، ممکن است بتوانند در سال های اول به خوبی مثل شخص مورد نظر اجرای برنامه کنند ولی پس از گذشت یکی دوسال، تارهای صوتی شخص،حالت اصلی خود را از دست خواهد داد و ضربه جبران ناپذیری به مداح وارد می کند که یکی از عواقب تقلید محض از شخص به خصوصی،ایجاد پارازیت، یا به قول عوام، خش خیلی ناموزون و نازیبا در صدای فرد می باشد. متاسفانه بسیاری از مداحان عزیز خصوصا عزیزان تازه کار، بدون توجه به موضوع مهم فوق و با خواندن خارج از گستره صدای خود، پس از مدتی صدای زیبا و خدادادی خود را از دست داده و برای توجیه خود، آنرا به أهل بیت(ع) نسبت داده و یا جملاتی از قبیل لیاقت نداشتیم، توفیق حاصل نشد،حکمت خدا چنین بود و... رابر زبان جاری می سازند، در صورتی که اگر شخص در محدوده صدای خود و با قاعده خاص اجرای برنامه کند،باتوجه تمرین های شخصی و روزانه می تواند روز به روز شاهد پیشرفت خود باشد. نکته:به هیچ وجه منتظر نباشید که بدون هیچ زحمتی به شما عنایتی کنند و یک شبه شمارا به مقصود دل خویش برسانند. @emame3vom ۸
: همانطوری که می دانید، یکی از مهمترین ابزار مداحی، سخنرانی، خطابه و... داشتن صدای خوب است که در رسیدن به هدف،شخص را یاری می نماید.صدای خوب در مداحی دلها را بیشتر آماده می کندو باعث اشک گرفتن و انس پیدا کردن می شود.البته ناگفته نماند که صوت زیبا یک استعداد خدادادی است که خیلی ها از آن برخوردار و بعضی هم بی بهره هستند، اما بحث پرورش صدا، ربطی به استعداد ندارد.گرچه کسی که مستعد است،طبیعتا پیشرفت بیشتری در این زمینه خواهد داشت،اما حتی افراد مستعد هم باید برای بهتر شدن صدا، روی آن کار کنند. @emame3vom ۹
قوی کردن حنجره: منظور از حنجره قوی و صدای قوی، صدای بلند یا فریاد نیست،بلکه منظور حنجره و صدایی می باشد که دارای بنیه ای بالا و قدرتی است که بعد از اجرای یک برنامه،توانایی خود را به طور کامل از دست نداده باشد و به اصطلاح امروزی زود نگیرد.بعضی از اشخاص هستند که صدای آنان پرطنین و پر حجم و بلند است، اما بعد از مدتی کار کشیدن از حنجره،تارهای صوتی آنها از کار می افتند و زود خسته شده و توان انجام فعالیت بیشتر، از آن سلب می شود؛برعکس افرادی نیز هستند که صدای کم حجم و نازکی دارند،اما حنجره آنها از قدرت خوبی برخوردار است و تارهای صوتی او به زودی از کار نمی افتند.آنچه مهم است این است که یک خواننده بتواند از ابتدای یک مجلس تا انتهای آنرا به تنهایی عهده دار شود و قدرت انجام یک برنامه کامل را داشته باشد، اگر چه این خصوصیت بعد از سالها مجلس داری و اجرای برنامه برای شخص حاصل می شود و به خصوصیات فردی از قبیل بنیه جسمانی، حالت جمجمه، بزرگی قفسه سینه، بزرگی حفره های بینی و دهان و... نیز بستگی دارد. @emame3vom ۱۲
نکته: بالا رفتن کیفیت صدا، رابطه مستقیم با کیفیت تنفس دارد.تنفس صحیح صدا را دلنشین تر می نماید. نکته دیگر اینکه تارهای صوتی که صدا را تولید می کنند، در واقع چند عضله ضعیف و کوچک بیشتر نیستند.چون میتوان عضلات را با ورزش کردن قوی تر کرد،باید با ورزش دادن عضلات گلو و حنجره، صدا را قوی تر نمود تا دیرتر توان خود را از دست بدهند.دقیقا مثل یک بدنساز که با استفاده از دمبل های سبک و سنگین،عضلات شانه و بازوی خود را قوی تر می کند تا بعد از مدتی بتواند یک وزنه سنگین را بلند نماید.پس تنفس صحیح باعث پرطنین شدن صدا می گردد و در واقع ورزش عضلات بازو، دمبل زدن و ورزش عضلات حنجره درست خواندن است. @emame3vom ۱۳
قوی شدن صدا ؛ ابتدا با آرامش در محلی ساکت و آرام بنشینید و عضلات را شل کنید.سپس نفسی عمیقی کشیده و در پایین ترین پرده، حرف (آ) را به صورت ممتد و کشیده أدا نمایید و آنقدر ادامه دهید تا بازدم شما تمام گردد.دوباره ریه ها را تا جایی که امکان دارد، از هوا پر کنید و در حالت بازدم به صورت کشیده بگویید(آ). این کار را پنج دقیق به طور مداوم تکرار نمایید.در این کار عجله ننمایید و از پایینترین حالت ممکن آغاز نمایید. وقتی که حس کردید حنجره شما خوب گرم شده است، حرف(آ) را در یک پرده بالاتر، با همان کیفیت اجرا کنید. این کار را همینطور پرده به پرده ادامه داده و بالا بروید. نکته؛ کسانی که مبتدی هستند به هیچ وجه نباید عجله نمایند و با حوصله این کار را انجام دهند،چون تمام پختگی صدا و قوت آن بستگی به تمرین در پرده های پایین دارد.این کار را که انجام دادید و به پرده آخر صدای خود در حرف آ رسیدید،حنجره شما به خوبی گرم شده است و بعد از این یک ربع تمرین، حالا میتوانید با تمام قدرت،یک بیت شعر را با آواز بلند بخوانید، بدون آنکه آسیبی به حنجره شما برسد. @emame3vom ۱۴
اگر دربین تمرین، هنگام بالا بردن پرده بعدی احساس خارش یا سوزش و یا سرفه نمودید، بدانید که عجله کرده اید.در این حالت به پرده قبلی بازگشته و دقایقی آنرا ادامه دهید ویا اینکه تمرین را برای مدتی قطع نمایید.همچنین در پر کردن ریه ها هم نباید عجله کرد.ابتدا آهسته آهسته شکم را پر نموده و سپس سینه را پر نمایید تا جایی که شکم و سینه شما کاملا متورم و مملو از هوا باشد. *اگر پرده های پایین را در یک فضای بسته و پرده های بالا و ششدانگ را در یک محیط باز مانند کوه یا بیابان تمرین نمایید، بهتر خواهد بود و پیشرفت خود را مشاهده خواهد کرد و اگر بتوانید تمرین ششدانگ صدا را بعد از یک برنامه کوهنوردی قرار بدهید، بسیار بهتر و ثمر بخش تر خواهد بود.چرا که کوهنوردی باعث افزایش ظرفیت هوایی شش ها می شود. نکته؛تمرینات فوق باید حداقل یک تا دو ماه به طور مستمر و همه روزه صورت گیرد تا صدا برای آغاز کار،صیقل پیدا نماید و از حالت نخراشیدگی بیرون بیاید. @emame3vom ۱۵
گام یاد گرفتن آهنگ های مداحی چیست؟ اولین مرحله یادگیری آهنگهای مداحی،خوب شنیدن و تمرین و تقلید است. تا شخص، شنونده و مقلد خوبی نباشد، مداح خوبی نمی شود.همانطور که کسب مهارت در هر رشته ورزشی، نیاز به تمرین دارد برای پرورش صدا هم باید تمرین کرد.یعنی باید آنقدر از استاد یا cd بشنود و تکرار کند و در اشعار دیگری پیاده کند تا ملکه ذهن او گردد. @emame3vom ۱۶
نیازی به آموختن آهنگها در مداحی داریم؟ مهمترین ابزار کار یک مداح ، آشنایی با آهنگ ها و دستگاههای موسیقی است. در این قسمت به ۲ مورد اشاره می کنیم. ۱-هر آهنگی حالات خاص خود را دارد.بعضی از آهنگها شاد و برخی دیگر غمگین هستند.بعضی برای پند و نصیحت و گفتن حکایت و داستان زیبا هستند. و در ضمن درجه شادی هر آهنگ، ویا درجه غم هر آهنگ متفاوت است.شناخت هر آهنگ به مداح کمک می کند که با توجه به مناسبت مجلس که(ولادت است یا شهادت و...) آهنگ مناسبی را برای آن مجلس انتخاب کند. ونیز شعر مناسبی را انتخاب کند. مثلا می خواهید در ولادت امام حسین(ع) مولودی بخوانید، هم شعر آن باید مناسب باشد و هم آهنگ آن باید مناسب باشد.مثل این شعر که در آهنگ بیات اصفهان( که مناسب میلاد است)می باشد.لطفا گوش کنید @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۱۷
اجرای شعر در قالب بیات اصفهان۲۷.mp3
985.8K
اجرای شعر مولودی در آهنگ #بیات_اصفهان توسط استاد #نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۱۸
ولی اگر بخواهید درباره شب عاشورا و زبانحال حضرت زینب(س) بخوانید،شعر زیر را می خوانید که هم شعر آن متناسب است و هم آهنگ آن غمگین است.لطفا گوش کنید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۱۹
57f82d2f87-5bbe16b0c2fbb881008b7db6.mp3
877.6K
نمونه اجرای آهنگ شور عربی توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۰
۲-از جمله فواید شناخت آهنگها این است که مداح در یک مجلس، از چند آهنگ مختلف استفاده می کند و خود و جلسه را خسته نمی کند و برای مداحی خود برنامه ریزی می کند.لطفا به مثال زیر توجه کنید @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۱
علي اکبر طوفاني.m4a
17.68M
#روضه #ترکی علی اکبر(ع) طوفانی...حاج رشیداسفندیاری محرم ۹۷ #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۲
و حالات آواز أبوعطای اول: آواز أبوعطای اول نزدیک به دشتی است. این آهنگ(نغمه)، در انسان ‌، ایجاد ذوق و شعف می کند و بعضا محزون و رقت انگیز است. آرامشی همراه با غم دارد و از گذشتگان صحبت می کند. این آهنگ معمولا در ابتدا ، وسط، آخر مداحی،کاربرد دارد. این آهنگ پرکاربرد است.چون گام این آهنگ پایین است و نیاز به فشار زیاد بر حنجره نیست. در آمد(خمیرمایه) آهنگ ابوعطای اول بدین گونه است:لطفاً خوب گوش کنید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۳
bd6fde37d3-5bc05709c2fbb83e008b7e29.mp3
1.02M
آهنگ و ملودی ابوعطای اول با صدای استاد نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۴
e533a58dc1-5bc0bf1fc2fbb8a2008b7e4a.mp3
685.8K
یه مثال دیگه برای ابوعطای اول از همان استاد که فقط ریتم شعر ای لشکر صاحب زمان رو آهسته تر کرده و این دعا رو خونده.وگرنه خمیرمایه هردو یکیست. #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۵
ما باید آهنگ و ملودی این شعر را با تکرار و تمرین زیاد، یاد بگیریم.(ابتدا خوب گوش داده سپس تقلید کنیم) و در شعرهای دیگر مثل همین بخوانیم. لازم به ذکر است اگر در جایی دیگر، همین آهنگ را در شعر یا روضه دیگری، شنیدید، این آهنگ أبوعطای اول می باشد.مثل شعر: @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 مولا به جان مادرت،آن مادر غم پرورت مارا مرانی از درت، مارا مرانی از درت ۲۶
مولا به جان مادرت....mp3
229.7K
مولا به جان مادرت... اجرای حاج عبدالرضا نصیر پور فسایی أبوعطای اول #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۷
شما می توانید، مداحی یا دعا و حتی روضه خود را با همین آهنگ( ای لشکر صاحب زمان) شروع کنید. مثلا به این قسمت از زیارت عاشورا توجه فرمایید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۲۸
527b008be0-5bc05a4ac2fbb880018b7ebc.mp3
2.85M
اجرای ابوعطای اول روی #زیارت عاشورا.فقط لازمه کمی دقت کنید.چون زیارت عاشورا رو جور دیگه ای میخونه که اولش فکر میکنید اون دستگاه نیست ولی کم کم متوجه میشید همونه.فقط دقت بعد اجرا بعد تکرار. اجرا توسط استاد نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۲۹