eitaa logo
مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان
2.6هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
438 ویدیو
238 فایل
کانال اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیتهای مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان قم ارتباط با مدیر کانال: @mozaffari48
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌷 حکمت شصت و هشتم 🌷🌷 ❇️ نخستین نغمه های دعوت/اهمیت نقطه شروع 🔻 در سایه بحث های چند روز گذشته، این مطلب برای ما روشن شد که انبیا در این عالم چه کاره هستند، برای چه منظوری آمده اند و مقصود خود را از چه راهی تأمین می کنند. 🔹 بحث امروز این است: آن کاری که انبیای عظام الهی می خواهند انجام بدهند؛ یعنی ایجاد حکومت و جامعه و نظام توحیدی و برانداختن نظام جاهلی و شرک آمیز و ایجاد رستاخیز عظیمی در متن اجتماع، این کارها را – که هدف های انبیا علیهم السلام است – از کجا شروع می کنند؟ 🔸 مسئله نقطه شروع، مسئله بسیار مهمی است. نقطه شروع از این جهت بسیار مهم است که تا حدود زیادی، با درصد زیادی، متکفل و متضمن موفقیت آن کاری است که از این نقطه قرار است شروع بشود. 📙 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 316. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت شصت و نهم 🌷🌷 ✴️ توحید، اولین نغمه دعوت انبیا ⭕️ انبیای عظام الهی نقطه شروع کارشان عبارت بود از بیان لبّ و مغز و روح مکتبشان. حرف آخر را اول می زدند. انبیا در شروع انقلاب و رستاخیز اجتماعی و عقیدتی، با مردم مجامله نکردند هرگز. چنین نبوده است که یک مدت زمانی مردم را سرگردان کنند با یک حرف های دیگری، با یک شعارهای دیگری، و بعد از آنی که یک مقداری موفقیت پیدا کردند، بعد آن شعار اصلی را در میان بگذارند، نه؛ از اول با صداقت و با درستی و راستی، آن هدف واقعی و نهایی خود را بیان کردند، و آن چه بود؟ 🔵 آن هدف، عبارت بود از توحید. توحید همه چیز مکتب انبیا است . اعتقاد به توحید و وجود خدا و وحدانیت خدا هم تأمین کننده هدف نهایی و غایی انبیاست، و هم اینکه آن محیطی را که برای انسان سازی لازم می دانند، برای پیاده کردن کارخانه آدم سازی؛ توحید بهترین و گویاترین شعار است، برای خاطر اینکه جامعه توحیدی، یعنی جامعه ای که در آن، خدا فقط آقایی و خدایی می کند. هیچ کس غیر خدا در آن خدایی نمی کند. 📙 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 317. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتادم 🌷🌷 ❇️ صداقت انبیا و دلیل آن 🔻 انبیا حرف آخر را اول می زنند. راست و حسینی و صاف، مطلب را از اول بیان می کنند. از اول به مردم می گویند منظور ما چیست؛ هم به آن طبقات عالیه می گویند، هم به آن طبقات پایین. ازاول می گویند: می خواهیم آن بالایی ها را بیاوریم پایین، پایینی ها را بیاوریم بالا، با هم برابرشان کنیم؛ از اول این را می گویند. ⭕️ فایده این جور گفتن چیست؟ چه مانعی دارد که انبیا مدتی مردم را سربدوانند و در آخر هدفشان را تأمین کنند؟ چه مانعی دارد؟ مانعش این است که دین با آگاهی و بصیرت همراه است. 🔸 ایمان دینی اگر کورکورانه و ناآگاهانه باشد فایده ندارد. دین می خواهد هرکسی که به او می گرود، هرکسی که وارد منطقه و محیط او می شود، از اول بداند که به کجا می رود و دنبال چه کاری می رود. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 320-321. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و یکم 🌷🌷 ✴️ اهمیت آگاهی و بصیرت از منظر دین 🔻 دین اساساً با آگاهی و بصیرت است. به هیچ کس نمی گویند حالا شما عجالتاً قبول بکن، بعد خواهی رفت تحقیق خواهی کرد، ابداً؛ در عالم دین این حرف ها نیست. اگرهم به فرض قبول بکنی، تا وقتی دلت قبول نکرده است و از روی آگاهی نبوده، واقعاً قبول نکردی. اگر هم تو دین را قبول کردی، دین تو را قبول نکرده، تا وقتی از روی بصیرت و آگاهی نباشد. برای اینکه دین برای آگاهی، قیمت قائل است. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 323. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و دوم 🌷🌷 🎤 سخنی با مبلّغان دینی ⭕️ ما چرا امروز وقتی که صحبت دین می شود، اول توحید را مطرح نمی کنیم؟ چرا؟ این یک سؤالی است که باید بشود، مگر غیر از این است؟ آنجا که سخن از دین می رود، صدی چندش سخن از توحید می رود؟ ما چرا برای متدین کردن مردم خود، جامعه خود، دنیای خود، از آنجایی که انبیا شروع کردند، شروع نمی کنیم؟ ما می خواهیم مردم دنیا را به دین اسلام معتقد کنیم؛ از راهی غیر از راهی که انبیا وارد شدند، وارد می شویم؛ باید توحید را مطرح کنیم، همان توحیدی که انبیا مطرح کردند. 🔸 چرا گویندگان دینی به جای آنکه از توحید شروع کنند، فکراً و عملاً؛ می پردازند به مسائل فرعی و درجه دو و سه؟ این خیلی مسئله قابل توجه و قابل اهمیتی است. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 323-324. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
شرح دعای هفتم صحیفه جلسه ۵.m4a
11.55M
🔊قطعه صوتی «حجت الاسلام صالحی» 💠شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه -پنجم 🆔 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ شهدایی «حجت الاسلام کریمی» خاطره از شهدا -شهدا -پازوکی 🆔 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 باسمه تعالی 🌷🌷 ✳️ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران مسجد در ماه مبارک رمضان، با توجه به اینکه برادر گرامی، جناب آقای بورانی از عضویت در امنا استعفا دادند، ضمن تشکر از زحمات ارزشمند ایشان، برادر عزیز جناب آقای بابایی که رای هشتم را در انتخابات امنای مسجد داشتند، جایگزین ایشان می شوند. ✳️ ضمنا با توجه به اعلام تعطیلی جماعات تا پایان اردیبهشت ماه در استان قم از طرف استانداری و لزوم رعایت قوانین کشوری در نظام اسلامی، تا آن تاریخ در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام نیز جماعت و مراسمی برگزار نخواهد شد. 🌴 از همه مؤمنان ارجمند انتظار می رود، با رعایت قانون، موجبات رضایت پروردگار را فراهم آورند و در این ماه مبارک، به توصیه و امر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، به عبادات و تضرعات فردی و همچنین به مواسات نسبت به خواهران و برادران ایمانی روی آورند. . 🔸 دوام توفیقات همگان را از خداوند منان خواهانم. ☘ حسین مظفری، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
برادر عزیز ومحترم جناب آقای بابایی سلام علیکم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹عضویت شما را در هیات امناء مسجد امام حسن عسکری علیه السلام وهم زمانی شروع فعالیت تان را با ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفته و ازخداوند متعال میخواهم درهمه امور زندگی موفق باشید 🌷🌹 حسین بورانی 🌷🌹
🌷🌷حکمت هفتاد و سوم 🌷🌷 ✴️ گروه های معارض/ حکّام مستبدّ 🔵 سؤال امروز این است که اگر پیغمبری در یک جامعه جاهلی بیاید، حرف خودش را هم بزند، هدف خودش را هم بگوید و بگوید که می خواهد چگونه جامعه ای و دنیایی بسازد، بگوید می خواهد نظام اجتماعی را چه جوری ترتیب بدهد، چه کسانی با او در این اجتماع جاهلی مبارزه خواهند کرد؟ 🔸 یکی از گروه های معارضی که با دعوت نبوی و رسالت الهی مبارزه خواهند کرد حکام مستبّدند؛ برای خاطر اینکه تا «لا اله الا الله» وارد یک جامعه ای شد، به صورت واقعی، معنایش این است که فرعون از آن جامعه برخاست، بیرون رفت؛ یا رفت، یا یکی از آحاد مردم شد. آن جامعه ای که بر اساس «لا اله الا الله» تشکیل می شود، در رأس مخروطش خداست نه فرعون. خدا قرار دارد نه فرعون و هامان، نه نمرود، نه شدّاد، نه معاویه؛ پس خیلی روشن است که فرعون و نمرود و دیگر قدرت های مستبدّ تاریخ، با دعوت انبیا دایر بر تشکیل این چنین جامعه ای، به شدت مبارزه می کنند. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 337. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷تکمله حکمت هفتاد و سوم 🌷 🔹 آن قدرت استبدادی مطلق، آنی که دلش می خواهد به تعبیر مرحوم میرزای نائینی رضوان الله علیه در مقدمه «تنبیه الأمة»، فعّال ما یشاء و حاکم ما یرید باشد؛ آنی که می خواهد به تعبیر قرآن «لا یسئل عمّا یفعل» باشد، هر کاری می کند، هرچه می گوید، هرجا می رود، کسی نپرسد چرا؛ طبعاً چنین کسی با دعوت انبیا و با حکومت نبی خیلی میانه خوشی نخواهد داشت؛ برای خاطر اینکه می داند اگر نبی آمد، اول کسی که ضربه می خورد اوست. 🔸 طاغوت معنای عامی دارد؛ اما از آنجا که می بینیم در قرآن، طاغوت را همه جا مقابل الله و دارای شغل ها و شأن های بسیار مهمی قلمداد می کند، می فهمیم که طاغوت بالاترین مقام های یک نظام جاهلی است. یک جا می گوید: «الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله والذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» (نساء/76). در هفت جای قرآن کلمه طاغوت به کار رفته، سبک تعبیرات این جوری است که وقتی انسان نگاه می کند، به نظر می رسد که مراد از طاغوت، همان قدرت های استبدادی فوقانی در رأس باشد. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 343. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و چهارم 🌷🌷 ✴️ گروه های معارض/ رؤسا و خوانین 🔵 از جمله اولین کسانی که با پیغمبر معارضه و مبارزه خواهند کرد، آن کسانی هستند که از اختلاف طبقاتی زنده اند. زنده هستند برای اینکه می توانند یک عده مردم را بدوشند، می توانند ازنیروهای یک عده انسان بی گناه، به ناحق استفاده کنند. اگر بناشد آنها با آن انسان ها در یک ردیف، در یک طبقه قرار بگیرند، پس از چه کسی استفاده کنند؟ بعد از این چه کس را بدوشند. اینها مخالف می شوند. در قرآن از این گروه با عنوان «ملأ» یاد شده است. 🔸 ملأ آن مردمی هستند که چشم ها را پر می کنند؛ آن انسان های با جاه و جلال، آنهایی که وقتی راه می روند، زرق و برقشان، کورشو، دورشوی شان، هر انسانی را در مقابلشان خاضع و کوچک می کند. مثل چه کسی؟ در نظام جاهلی فرعونی، مثل هامان. «قال فرعون یا هامان ابن لی صرحا» کارچاق کن و قلیان چاق کن آقای فرعون است و به قیمت این کارچاق کنی، به قیمت این کارسازی و نوکری برای فرعون، آقای تمام غیر فرعونی هاست، غیر فرعون ها. گفت: «مگسی را که تو پرواز دهی شاهین است». هامان همان مگسی است که فرعون پروازش داده و کار شاهین را می کند. ضعیف است، بدبخت است، یک آدم تنهاست، علاجش از یک آدم برمی آید، اما با اتکا به فرعون همه کاره است. یا در نظام جاهلی معاویه، مثل مغیرة بن شعبه، زیاد بن ابیه، اینها همان ملأند. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 342. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و پنجم 🌷🌷 ❇️ گروه های معارض/ ثروت اندوزان 🔻 یک گروه دیگر از معارضان با دعوت پیامبران هم، ثروت اندوزان و به تعبیر قرآن «مترفین» اند. آنهایی که مایلند پول را از کیسه این، از کیسه آن، از لای دستمال بسته فلان پیرزن محروم، از تهِ دخل بقال کم دخلِ سرِگذر بکشند بیرون و در کیسه های بزرگ و بی نهایت خودشان بریزند. آن کسانی که مایلند با تأسیس مؤسسات رباخواری، با ایجاد سیستم رباخواری و گرفتن ربح پول، همه کاسبی هایی که وجود دارد و همه تجارت ها و همه فعالیت های اقتصادی را، در نتیجه به سود خودشان بکنند. 🔸 اگر بنا شد در یک چنین جامعه ای که ثروت و ثروت اندوزی شغل شریف مشروع یک عده انسان است که می خورند و آقایی می فروشند، یک پیغمبری بیاید، یک مصلحی بیاید، بگوید که آقا ثروت اندوزی ممنوع؛ خب پیداست که این با آن پیغمبر مخالفت خواهد کرد. خیلی طبیعی است. پس این هم یک گروه. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 336-337. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و ششم 🌷🌷 ❇️ گروه های معارض / احبار و رهبان ⭕️ آن وقتی که خورشید حقیقت بتابد بر محوطه ها مغزها و افکار انسان ها، دیگر خرافات و تاریکی هایشان به خودی خود زایل می شوند و از بین می روند؛ لذا تا نبی می آید؛ جامعه نبوی که بر اساس آگاهی است، بر اساس اطلاع و دانش و روشن بینی و آزاد فکری و روشن فکری است، جامعه الهی و توحیدی، تا نغمه این چنین جامعه ای ساز می شود، جزو اولین گروه هایی که احساس خطر می کنند، احبار و رهبانند؛ آنهایی که آگاهی مردم به زیانشان است. 🔸 عیسی بن مریم مبارزه اش با احبار و رهبان بود، قبل از آنی که به امپراتور روم برسد؛ که در زمان خودش نرسیده بود. آن کسانی که نمی خواستند دعوت عیسوی و مسیحی در جامعه یهودی ِ منحطِ آن زمان پا بگیرد، چه کسانی بودند؟ احبار یهود بودند. عالمان یهود؛ با اینکه عیسی را خوب می شناختند. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 338. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هفتاد و نهم 🌷🌷 ❇️ فرجام نبوت/ پرسش از فرجام نبوت و پاسخ اجمالی آن 🔻 سؤالی که مطرح است این است که پیغمبران، همه با تلاش ها و جهادها زندگی را گذراندند و بسیاری هم شربت شهادت نوشیدند، پس کار اینها، آیا کار بی ثمر و بی فایده ای بود؟ آیا پیغمبران در تاریخ شکست خوردند؟ 🔸 پاسخ این پرسش اجمالا آن است که این مأموران عزیز خدا، که سلسله شان از آدم و نوح و ابراهیم آغاز شد، و زبدگان آفرینش در این سلسله، اینها نه فقط شکست نخوردند، نه فقط ناکام نشدند، نه فقط آنچه گفتند و خواستند در عالم، در تاریخ، در جامعه مواجه با شکست نشد، بلکه در همه بشریت و در میان همه کسانی که دنبال یک هدف و مقصودی دویده اند وتلاش کرده اند، هیج کس شانس موفقیتی را که انبیا داشتند، نداشته است؛ این عقیده ماست. ما معتقدیم که فرجام نبوت و پایان کار پیغمبران، همیشه تاریخ، در گذشته زمان، بر طبق دلخواه تمام شده، در آینده هم همچنین خواهد بود؛ و این را ثابت می کنیم. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 352-353. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هشتادم 🌷🌷 ✴️ موفقیت سلسله پیغمبران 🔹 یک بار سوال از این است که سلسله انبیا در نگاه کلی آیا در هدف و مقصودشان موفق بودند یا نه، و یک بار هم از موفقیت و عدم موفقیت تک تک آنها سوال می کنیم. در مسئله اول می گوییم که انبیای عظام الهی، اگرچه تک تک شان با محرومیت ها و ناکامی هایی مواجه شده اند، اما د رمجموع، سیر بشریت به سوی ترقی و تعالی بوده و عاملش انبیا بودند. انبیا بوده اند که انسان را به سوی آن سرمنزل مقصود و به سوی سرشته عاقبت انسانی هل دادند، حرکت دادند، به او کمک کردند در رفتن این راه. ⭕️ داستان انبیا داستان معلّمان یک دانش آموز است که او را مرحله به مرحله پیش برده اند، هرچند ممکن است هر کدام از آنان جان خویش را هم در راه انجام مسئولیت و رسالت خویش از دست داده باشد، اما این دانش آموز رشد کرده و پیش رفته است. و یا همچون زورآوران تناوری هستند که باری بسیار سنگین را هر کدام قدمی به پیش برده و آن را به مقصد نزدیک کرده اند. پس آنان در مجموع، در کار خود موفق بوده اند. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 357 و 374. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هشتاد و یکم 🌷 🔵 شرط اول پیروزی مؤمنان بر دشمنان 🔻 قضیه آن جوری نیست که قدرت های تاریخ در طول زمان به مردم فهماندند و تلقین کره اند که در مقابل قدرت های دنیایی که بر باطلند، حق، مجال نفس کشیدن نخواهد داشت. نه؛ اینجور نیست، بلکه عکس این است، انبیا همه جا امکان موفقیت داشته اند، پیروان انبیا هم همه جا امکان موفقیت دارند، مسلّم هم موفق خواهند شد؛ اما به دو شرط، دو تا شرط دارد. 🔹 این دو شرط اگر وجود داشته باشد، همه نهضت هایی که بر اساس دین، بر اساس فکر قرآنی و اسلامی، در طول تاریخ انجام گرفته و انجام خواهد گرفت، تا ابد موفق خواهند شد و پیروز خواهند شد؛ احتیاج به معجزه هم نیست. لازم هم نیست تا معجزه ای حتما انجام بگیرد تا طرفداران دین موفق و پیروز بشوند، نه؛ بدون اینکه دستی هم از غیب بیاید، اگر این دو شرط وجود داشته باشد، اسلام و قرآن ودین و افکار قرآنی، امکان اصلی موفقیت را خواهند داشت، آن دو شرط چه هستند؟ 🔸 یکی از آن دو شرط ایمان است، اعتقاد از روی آگاهی است، باوری است همراه با تعهد پذیری، قبولی همراه با تلاش و حرکت؛ این شرط اول. قال تعالی: «ولاتهنوا ولاتحزنوا وانتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» (آل عمران/139) 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 360. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هشتاد و دوم 🌷🌷 ⭕️ شرط دوم پیروزی مؤمنان بر دشمنان 🔻 شرط دوم صبر است. صبر یعنی چه؟ یعنی مقاومت، از میدان در نرفتن، کار را در لحظه حساس و خطرناک رها نکردن. قال تعالی: «واستعینوا بالصبر والصلاة» (بقره/153)؛ به وسیله حربه صبر بر دشمنان پیروز شوید، به وسیله صبر هدف های خودتان را از پیش ببرید، این معجزه برای صبر است، آن دستی که باید از آستین بیرون بیاید و کاری بکند، دست صبر انسانی است؛ صبر. 🔸 ما صبر را هم بد معنا می کنیم. ما خیال کردیم صبر به این است که حالا بنشینیم ببینیم چگونه خواهد شد. بنده می گویم به شما چگونه خواهد شد، نمی خواهد بنشینیم ببینیم. اگر بدون فعالیت، بدون تلاش، بدون تپش نشستی، عاقبت، بدبختی است، ذلت است، خواری است، بی دینی است و بی دنیایی است. «خسر الدنیا والآخرة ذلک هو الخسران المبین»؛ اما اگر با صبر پیش رفتی، عاقبت هم دین است و هم دنیاست. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 361. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🌷🌷 حکمت هشتاد و سوم 🌷🌷 ✴️ حاصل مطلب 🔵 همه قدرت های دینی، اگر توانسته اند به صورت قدرتی دربیایند یا باقی بمانند، در سایه ایمان و صبر بوده، و هر جا که جبهة مؤمنان شکست خورده، به جهت ضعف ایمان و یا کم صبری مؤمنان بوده است. 🔸 امروز هم آن کسانی که دوست می دارند قرآن، اسلام، توحید، نبوت، اصول مقدس اسلامی، اینها بتوانند در دنیا سررشته و زمام زندگی مردم را در دست بگیرند، آنها یی که مایلند خدا را در دنیا حاکم ببینند، در خودشان دو تا مایه را نیرومند کنند؛ مایه ایمان و مایه صبر. 🔺 اگر مایه ایمان و مایه صبر در ما نیرومند شد؛ «انّ الارض لله یورثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتقین» اما بدون ایمان و صبر نمی شود. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 364. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ رزمایش کمک مومنانه 🆔 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
همدردی مومنانه کریمه محله201 امروز با حضور جمعی از ائمه جماعات، مسول دفتر امام جمعه پردیسان، محله یار پردیسان، مسولین هسته ها و کمیته ها، جهادگران خواهر و برادر در 🕌مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان ⏰ساعت14 روز ۳شنبه ۹۹/۰۲/۰۹ برگزار شد. در این جلسه در ابتدا فرمانده پایگاه و مدیر محله ۲۰۱ گزارشی از فعالیتهای مسجد و قرارگاه مبارزه با کرونا دادند. وی گفت از افتخارات بسیج مسجد، برنامه ریزی و بهره گیری طلاب و مبلغین در بحران های کشور بوده که از جمله آنها: 🌷در سال ۱۳۹۷ همزمان با زلزله کرمانشاه اعزام مبلغین و کمکهای مردمی و همکاری با قرارگاه فرهنگی سرپل ذهاب 🌷درسال۱۳۹۸ همزمان با سیل شمال و جنوب کشور اعزام مبلغ، جمع آوری سه نیسان بار و ۱۹ میلیون کمک نقدی 🌷و در بحران کرونا از ۵ اسفند ۱۳۹۸ تا کنون با حضور بیش از یکصد طلبه خواهر و برادر و دیگر جهادگران افتخارات قابل توجهی رقم زد از جمله افتخارات: 🔹به ادعای روابط عمومی بسیج کل کشور اولین طبخ غذای گرم به بیماران کرونا در کشور 🔹تهیه و ارسال حدود هزار بسته معیشتی از مسجد و قرارگاه محله۲۰۱ 🔹اولین گروه ضدعفونی آپارتمانی در پردیسان 🔹رصد بیماران کرونایی از بیمارستانهای قم و دلداری از خانواده و تامین ناهار خانواده 🔹همکاری و تطبیق کادر تشکیلاتی قرارگاه با طرح امامت و امارت امام جمعه 🔹ضدعفونی خودروها در موکب سلامت و... همچنین در ادامه امام جماعت محترم مسجد حجت الاسلام دکتر مظفری با بیان آیاتی با موضوع جهاد و زکات از تطبیق عمل به فرمان رزمایش همدردی مومنانه رهبر فرزانه انقلاب تشریح کردند و ضمن تقدیر از حضور میهمانان و جهادگران با لوح تقدیرنامه از زحمات نهادگران تقدیر کردند. 💠🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴💠 کریمه محله۲۰۱ خدمات عمومی و بسیج مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان 🆔 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
حسنه افطاری همدردی مومنانه 💠توزیع افطاری تبرکی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) بین ساکنین محله عسکریه ⏰امروز ۱۳۹۹/۲/۱۰ 🔻تعداد ۴۰۰ پرس افطاری 🔶۴۰۰ لیتر شیر 🔷و ۱۸۳ پرس شام (چلو مرغ) ♦️بین نیازمندان ساکن در خیابان شهیدان تقوی توزیع شد. 🌴شایان ذکر است هر روز تعداد ۴۰ سحری از قرارگاه کریمه توزیع می شود. همچنین شبهای گذشته میانگین هر شب ۱۰۰ پرس افطار و شام بین ساکنین توزیع شده است. 🌷🌷🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🌷🌷 بسیج مسجدامام حسن عسکری(ع)پردیسان
توجیهی بررسی ظرفیت های همکاری معاونت آسیب های اجتماعی سپاه پاسداران استان قم با بسیج مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در سطح مناطق آسیب پذیر پردیسان و قم با حضور جناب آقای بدینلو مسول اجتماعی سپاه استان قم و آقای ملاعلی فرمانده حوزه شهدای گمنام 🕰در روز ۳شنبه ۹اردی بهشت۹۹ در مسجد برگزار شد. 🔮📿📡📡📡📡📡📡📡📡📡📡📿🔮 بسیج مسجد امام حسن ( ع) پردیسان
همدردی مومنانه 📸به روایت تصویر از خبرگزاری حوزه علمیه قم 🛍توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی 🌷با حضور جمعی از ائمه جماعات و فرمانده پایگاههای شهرک پردیسان 🌴تقدیر از برخی از جهادگران مبارزه با کرونا 💠🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹💠 بسیج مسجدامام حسن عسکری(ع)پردیسان
🌷🌷 حکمت هشتاد و چهارم 🌷🌷 ❇️ تعهد شهادت به نبوت 🔵 آیا اینکه من در تشهد نمازم می گویم «أشهد أنّ محمّداً رسول الله» در مأذنه شهر و ولایتم به عنوان یک شعار عمومی، به عنوان نمایشگر سیمای کلی این جامعه، این شهادت به نبوت، این ایمان به نبوت و اعلام این ایمان، تعهدی بر دوش من متشهّد، بر دوش آن جامعه ای که این تشهد به عنوان شعار او گفته می شود، می گذارد یا نمی گذارد؟ سؤال این است. ⭕️ جواب این است که بلی، می گذارد. چه تعهدی بر دوش پیرو پیغمبر و پذیرنده دعوت می گذارد؟ در یک کلمه، این تعهد را من خلاصه می کنم؛ تعهد و مسئولیتی که انسانِ معتقد به نبوت نبی، بر دوش می گیرد، عبارت است از دنباله گیری از راه نبی و قبول مسئولیت به منزل رساندن بارِ نبی. خیلی آسان ادا می شود این کلمات، اما خیلی مسئولیتش سنگین است؛ و اساساً امت نبی و شاهد نبوت بودن هم همین است. 📘 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 390. 🕌 @emameaskarimasjed ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄