eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1هزار ویدیو
551 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 غسل تطهیر مفسدان اقتصادی در گرمابه ی BBC فارسی‼️ 🔻‌ | در تازه‌ترین مورد از عملیات روانی شبکه‌های معاند لندن‌نشین، شبکه بی‌بی‌سی فارسی در مصاحبه‌ای مفصل با علی اشرف ریاحی (متهم فراری پرونده پتروشیمی) به وی فرصت داد تا تندترین فحاشی‌ها را نسبت به دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی انجام دهد. این متهم فراری با استفاده از تریبون تلویزیون فاسد ملکه؛ خودش را یک چهره علمی معرفی کرد! 🔹 بی‌بی‌سی‌فارسی که در روز‌های اخیر برای تخریب امنیت روانی مردم ایران به منابع جعلی و کذایی و مضحک نظیر «یوزپلنگان وطن» و «گراف‌های تخیلی کرونایی» و «صداگذاری‌های استودیو‌های آلبانی» متوسل شده است، دوشنبه شب ۱۳ مرداد در ادامه تلاش برای تطهیر گروه‌های تروریستی ضدایرانی، بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر علیه مردم ایران در گفتگو با دختر این تروریست شناسنامه‌دار، «شارمهد» را انسانی مهربان معرفی کرده بود که حتی آزارش به مورچه هم نمی‌رسید! 🔹 تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال هم که اخیراً برای گردهمایی حقیرانه گروهک منافقین سنگ تمام گذاشته بود با تلویزیون ایران اینترنشنال هم اخیراً در گزارشی مفصل به تطهیر اسدبیگی، مدیرعامل فاسد شرکت کشت و صنعت هفت تپه پرداخت! 🖌 : 🔻 دوقلو‌های لندن‌نشین یعنی بی‌بی‌سی‌فارسی و ایران‌اینترنشنال به‌عنوان اضلاع اصلی ستاد مشترک عملیات روانی علیه مردم ایران از پروژه سفید کردن مفاسد اقتصادی، سه هدف عمده اقتصادی، سیاسی و امنیتی را دنبال می‌کنند. 1️⃣ : هدف اقتصادی پروژه مزبور، نفعی است که این مفسدان و غارتگران بیت‌المال به جریان رسانه‌ای ضدانقلاب می‌رسانند؛ موضوعی که در ماجرای «مرجان شیخ‌الاسلام» و «آیه دریس» نمود عینی داشت. 2️⃣ : هدف سیاسی این شبه رسانه‌های ضدایرانی نیز، تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی و رکن اصلی مبارزه با فساد نظام یعنی قوه‌قضائیه است. دستگاهی که طی دو سال اخیر و به ویژه در دوره تحول، مبارزه هدفمند و مجدانه‌ای را علیه مفسدان و اخلالگران اقتصادی آغاز کرده است. 3️⃣ : ناامید کردن مردم و دلسردکردن آن‌ها نسبت به جریان مبارزه با فساد شکل گرفته در قوه‌قضائیه و به تبع آن، پیگیری الگو‌های ضدامنیتی با بی‌تفاوت کردن مردم دلسرد شده نسبت به اقدامات اشرار و تروریست‌های اجاره‌ای.
💥 پنج دستورِ امام رضا(ع) برای سیروسلوک عاشورایی «روايتی از امام رضا(ع) هست که در روز اول محرم به ابن‌شَبيب فرمودند: روزه گرفته‌ای؟ امروز روزی است که زکريا روزه گرفت و خدا يحيی را به او عطا کرد. اگر می‌خواهيد حاجت‌روا شويد، امروز را روزه بگيريد. فرمودند: محرم ماهی است که اهل جاهليت حرمتش را نگه می‌داشتند، اما اين امت نه حرمت محرم را نگه داشتند، نه حرمت نبی اکرم(ص) را؛ ذريه‌اش سيدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند، زنانش را به اسارت بردند، کاروانش را غارت کردند. خدای متعال هرگز اينان را نيامرزد. ابن‌شبيب! اگر می‌خواهس بر کسی گريه کنی، فقط بر امام حسين(ع) گريه کن، «فانه ذبح کما يذبح الکبش»، هیجده نفر از جوانانی که شبيه نداشتند، در کنارش به شهادت رسيدند. آسمان‌ها و زمين‌ها بر شهادتش گريه کردند، چهار هزار ملک برای نصرت حضرت آمدند، ولی زمانی رسيدند که کار تمام شده بود، آنها غبارآلود و اندوهگين ماندند تا در کنار حضرت حجت(عج) خون‌خواهی کنند و شعارشان «يالثارات الحسين» است. پدرم از جدم امام سجاد(ع) حکايت کردند که وقتی سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند، آسمان خون گريه کرد. در ادامه، حضرت پنج دستور فرمودند که هميشگی است، اما موطنش محرم است: ◀️فرمودند: فرزند شبيب! اگر بر سيد‌الشهدا(ع) گريه کردی تا اشکت بر گونه‌ات جاري شد، خدا هر گناهی که کردی ـ کم يا زياد، صغير يا کبير ـ را می‌بخشد. (اين روايات مثل آيات توبه است. آيات توبه در مؤمن غرور ايجاد نمی‌کند، بلکه به مؤمن بشارت می‌دهد که مأيوس از رحمت خدا نشود. اين روايات هم، مؤمن را جسور بر گناه نمی‌کند.) ◀️بعد دستور دوم را فرمودند که اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهی نداشته باشی، سيدالشهدا(ع) را از نزديک و شايد هم از دور زيارت کن. اين دو دستور، يعنی انسان هر وقت احساس کرد سنگين شده و آلوده شده و نمی‌تواند عبادت کند، بايد خودش را با گريه يا زيارت، بدون تأخير به سيدالشهدا(ع) که سرچشمه طهارت است، برساند. ◀️بعد فرمودند: اگر خوشحال مي‌شوی در غرفه‌هايی از بهشت ساکن شوی که در جوار نبی اکرم(ص) باشی، لعن قاتلين سيدالشهدا(ع) را ترک نکن. ◀️در ادامه نيز دستور چهارم را که خيلی عجيب است، فرمودند: اگر می‌خواهی از ثوابی مثل ثواب شهدا کربلا بهره‌مند شوی، هر وقت سيدالشهدا را ياد کردی، عرض حاجت به ايشان کن و بگو «يا ليتني کنت معهم فأفوز فوزا عظيما»؛ ای کاش من هم در کربلا با شهدای تو بودم و به فوز خون دادن پيشِ روی تو می‌رسيدم. (اگر هميشه از امام(ع) چنين طلبی داشته باشی، به آن ثواب می‌رسی. خدای متعال نيتش را به تو می‌دهد، وفور نيت کارَت را درست می‌کند.) ◀️در مورد پنجمين دستور نيز فرمودند: اگر دوست داری در بهشت در درجات ما باشی، غصه و شادی‌ات را از ما جدا نکن. آنجا که ما خوشحاليم، خوشحال باش و آنجا که ما غصه داريم غصه‌دار باش. (البته واضح است که هيچ‌کس به مقام امام نمی‌رسد، مقصود اين است که اگر می‌خواهيد بين ما و شما در بهشت حائل نباشد، اين‌گونه باش. ممکن است کسی در بهشت باشد ولی هفتصد سال يک بار هم سيدالشهدا(ع) را نبيند. حضرت در انتهای اين روايت فرمودند تلاش کن خودت را به ولايت ما برسانی. اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خدای متعال او را با آن سنگ محشور می‌کند. محبت، خودش همراهی است. سعی کن به ولايت ما که سرچشمه‌اش محبت ما است برسی.»
4_6001347361635304886.mp3
2.06M
چندتوصیه برای ایام محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریمی قدوسی: زمینه آمدن روحانی در 1392 را احمدی نژاد فراهم کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5904472312689723505.mp3
1.61M
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰۰_ثانیه 🔻 بخش خبری «در ۱۰۰ثانیه» کانال صبح صادق 🔹تیتر اخبار تحولات داخلی و خارجی را هر روز در صبح صادق بشنوید.
🍂🍎 هیچ کس به حسین بن علی (علیه السلام) کمک نکرد! 🍃🕯 حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) : 🍂🌷 لُب و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جاي آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، 🍎 حسین بن علی (علیه السلام) برای نجات اسلام قیام کرد 🥀 و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! 🍂 حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هر یک می توانستند جمعیتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذري، از میدان خارج شدند و گریختند! 🔶️ ابن عباس یک طور؛ عبداللَّه بن جعفر یک طور؛ عبداللَّه بن زبیر یک طور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یک طور... شخصیتهاي معروف و نام و نشاندار و کسانی که می توانستند تأثیري بگذارند و میدان مبارزه را گرم کنند، هر کدام یک طور از میدان خارج شدند. 🔷️ این، در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام می گفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمی کند و تصمیم بر شدت عمل دارد، هرکدام از گوشه ای فرار کردند و امام حسین (علیه السلام) را در صحنه تنها گذاشتند. ❗حتی براي اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی (علیهما السلام) آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که «آقا، شما هم قیام نکنید! به جنگ با یزید نروید! » 🗓 ۱۰ تیرماه ۱۳۷۱
🔴 | تغافل یا تحریف تاریخ منطقه‼️ 🔻‌ | سفر مصطفی‌الکاظمی هرچند اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه عراقی در جایگاه نخست‌وزیر به آمریکا نیست، اما در روند مذاکرات الکاظمی و ترامپ یک تحریف آشکار از سوی نخست‌وزیر عراق صورت گرفت. نکته عاری از واقعیت هم این بود که الکاظمی مدعی شد، آمریکا به شکست داعش در عراق کمک کرد! در این ‌باره چند نکته قابل تأمل وجود دارد؛ 1⃣ برای اینکه بیان شود چه نسبتی بین داعش و آمریکا وجود دارد و جناب نخست‌وزیر بدانند که حقیقت ماجرا چیست، به سراغ منابع ایرانی و عراقی نمی‌رویم؛ کشف این رابطه در مواضع سیاستمداران آمریکا برای پاسخ به این مسئله گره‌گشاتر است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی 2016 آمریکا به‌صراحت خطاب به اوباما اعلام کرد که «داعش از افتخارات اوباماست؛ او مؤسس داعش است». حالا همین ترامپ روبه‌روی نخست‌وزیر عراق نشسته و از او می‌شنود که می‌گوید آمریکا در مبارزه با داعش به عراق کمک کرده است. احتمالاً ترامپ در این لحظه هم در دل به الکاظمی می‌خندد و هم از بی‌خبری و یا تغافل یک مقام عالی‌رتبه کشور مهمی مانند عراق به وجد می‌آید. 2⃣ حالا فرض کنید چنین اعترافاتی از مقامات آمریکایی از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست. در این صورت با واقعیت‌ها و تحولات آشکار و میدانی در عراق و سوریه چه باید کرد که از نقش حمایتی آمریکا از سران داعش حکایت دارد. نقل‌وانتقال سران داعش در روز روشن توسط آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و اسرای داعشی تقریباً همه‌شان به پشتیبانی ارتش آمریکا از داعش اعتراف می‌کنند. 3⃣ پاسخ به این سؤالات بسیاری از واقعیت‌ها را آشکارتر می‌سازد؛ نقش دولت و ارتش آمریکا در هنگام اشغال عراق توسط داعش چه بود؟ آیا وارد نبرد با داعش شدند؟ آیا درخواست دولت مرکزی و بخش اقلیم کردی را برای کمک پذیرفتند؟ 4⃣ تأکید بر این نکته حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر عراق بیان داشتند؛ ایران در خصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمی‌کند؛ اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است. 🖌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 طرح | شب سوم محرم 🔳 : هیات نداریم‼️ 🔻 رهبرمعظم انقلاب: ◾️ هرکس علاقه مند به امام حسین (ع) است یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی ، اسلام مجاهده ، اسلام مقاتله و اسلام خون دادن و جان دادن است 🔻امام موسی صدر: ◾️ ‏من حسینیه را حسینیه نمی دانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند.
نشریه اخبار و تحلیل‌ها یک‌شنبه 3 شهریور.pdf
146.4K
اخبار روزانه3شهریور99یکشنبه #ثامن
شعارهای عاشورا.mp3
11.59M
🔰موضوع: #شعارهای_عاشورا 🔆توضیح: استاد شهید در این سخنرانی ابتدا به معنای شعار و جایگاه و اهمیت آن می پردازند و سپس به تحلیل شعارهای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا می پردازند. 🎙 در انتهای این جلسه استاد شهید #روضه برگشت ذوالجناح به خیمه گاه را می خوانند. گریه های استاد شهید در این جلسه عجیب است. 😭 #شهید_مطهری: «طفل عزيز اباعبداللَّه مى‏گويد: اى اسب! «هَلْ سُقِىَ ابى امْ قُتِلَ عَطْشاناً؟» من از تو يك سؤال مى‏كنم: پدرم كه مى‏رفت، با لب تشنه رفت (گريه استاد)؛ من مى‏خواهم بدانم كه آيا پدرم را با لب تشنه شهيد كردند يا در دم آخر به او يك جرعه آب دادند؟ (گريه استاد) » #صدای_استاد #روضه_های_استاد #محرم #استاد_شهید
عاشورا .pdf
181.1K
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت ✍️ عاشورا نتیجه تحریف و انحراف ❇️به قلم: سردار یدالله جوانی- کارشناس مسایل سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 یادداشت اختصاصی/ ❇️نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد؟ 🔷انقلاب ملت ایران در چهار دهه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و تهدیدات گوناگونی را دفع کرده و در پس هر تهدیدی قوی‌تر از گذشته به راه خود در مسیر تعالی و پیشرفت ادامه داده است. اما در دوره کنونی تهدیدات بیرونی با آسیب‌های درونی هم‌افزایی تأمل‌برانگیزی پیدا کرده اند، برخی کم‌کاری‌ها و سوء تدبیرها در کنار تبلیغات خارجی و هم‌نوایی برخی عناصر داخلی در ناامید کردن جامعه تاثیر انکارناپذیری دارند. 🔶اگر در گذشته این رسانه‌های بزرگ بودند که حرف اول را جنگ‌های تبلیغاتی و روانی می‌زدند، امروزه رسانه‌های خُرد، سازنده و جهت‌دهنده بخش اعظمی از افکار عمومی شده و سهم رسانه‌های بزرگ را در ارتباط مستقیم با عامه مخاطبان کم کرده‌اند. لذا رسانه‌های بزرگ با تغییر تاکتیک علاوه بر هدف‌گیری افکار عمومی جامعه، صاحبان رسانه‌های خُرد و نخبگان را نیز هدف قرار گرفته تحت شمول ایده‌های خود قرار داده‌اند. 🔻از این‌رو دو ضرورت عمده پیش روی جریان انقلابی و جوانان حزب‌اللهی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب از آن به «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» یاد کرده اند؛ اول آنکه در روند و نبرد روایت‌ها، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانند و دوم آنکه در راه‌اندازی و بهره‌گیری از رسانه‌های خُرد (کانال‌های طرح ثامن) در دام صحنه‌سازی‌های رسانه‌های بزرگ قرار نگیرند چراکه تاکتیک نوین رسانه‌های بزرگ تعیین زمین بازی برای رسانه‌های خُرد است. ما برای شکستن محاصره تبلیغاتی ایران اسلامی نیازمند حرکت رسانه‌ای جبهه ای هستیم، لذا کانال‌های طرح ثامن باید از پراکنده‌کاری پرهیز نمایند و محور جلسات دو هفته‌ یک‌بار خود را، از کانال مرجع این طرح یعنی از کانال معیار (پیام‌رسان ‌های سروش ایتا و روبیکا) برداشت نمایند و همچنین برای جذب مخاطبان موردنظر به کانال‌های خود، طرح‌های ابتکاری و بومی و محلی، تدوین و اجرا کنند.
99-06-03.pdf
914.9K
🔸نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر 🔹شماره ۲۹۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ پاسخ به دعوت؛ قیام حجت به وجود ناصر:  همان گونه که حضور مردم برای پذیرش حکومت، حجت را بر امام علی علیه السلام تمام کرد دعوت مردم کوفه تا حد زیادی حجت را بر امام تمام کرد. البته بعد از شنیدن خبر شهادت مسلم و اطمینان امام بر صادقانه نبودن این دعوت ابعاد دیگری از قیام و هدف حضرت را نشان می­دهد اما به هر روی امام دوازده هزار نامه از مردم کوفه دریافت داشتند حضرت با ژرف اندیشی و دورنگری پاسخی به این نامه‌ها ندادند. پس از آن امام نماینده خود مسلم را برای شناسایی موقعیت به کوفه فرستاد زمانی که مسلم به کوفه رسید از امام (ع) خواست تا با شتاب به سوی کوفه حرکت کند. در این مقطع فرماندار کوفه نعمان بن رشید که فرد ملایمی بود. اعلام داشت تا کسی با من نجنگند من با کسی نمی‌جنگم. از سوی دیگر چند تن از خواص طرفدار یزید مانند عبدا... بن مسلم برای یزید نامه نوشته و با اعلام اینکه مسلم از مردم کوفه برای امام بیعت گرفته است گفتند اگر می‌خواهی کوفه تحت فرمانروایی تو باشد باید مردی قدرتمند برای اداره حکومت کوفه برگزینی، یزید با مشورت اطرافیان عبیدا... بن زیاد را علاوه بر فرمانروایی بصره به فرمانروایی کوفه نیز منصوب نمود و وی در اسرع وقت با پانصد سوار به کوفه حرکت کرد.  مروری بر رویدادها و جنبش های الهام گرفته یا درس گرفته از قیام سالار شهیدان نشان می دهد که امام تا حد زیادی در بیدار کردن مردم موفق بودند هر چند خسارت حمایت نکردنِ به هنگام مردم از امام در زمان قیام حضرت، به آسانی جبران شدنی نبود.  مرحوم آیت ا... معرفت درباره اهمیت قیام سالار شهیدان می گوید: اسلام، بقا، تداوم، گسترش و شمولش بر تمام ابعاد زندگی انسان - سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی - را مدیون حادثه کربلا و نهضت عاشوراست و همه حرکت­های اسلامی اعم از سیاسی، نظامی، فرهنگی و حتی علمی و فقهی، رهین منت حرکت سیدالشهدا هستند. بنی امیه از زمان عثمان برای محو اسلام زمینه سازی می کردند. ابوسفیان در مجلس عثمان گفت: «تلقّفوها تلقّف الکرة فوالذی یحلف به ابوسفیان لا جنة و لا نار» و معاویه در پاسخ مغیرة بن شعبه که تقاضای کمک به بنی هاشم را کرده بود، گفت: «ویحک! تو کجا هستی؟! تو اصلاً نمی دانی، مسئله تنها خلافت نیست، ...... هنوز نام پیغمبر هر روز پنج بار بر منابر، برده می شود، «لا والله الّا دفناً دفناً» یعنی از پای نمی نشینم تا وقتی که این صدا را دفن کنم. امام حسین (ع) متوجه این هدف بود و با قیام خود مانع از تحقق آن شد و حرکتی را که بنی امیه به منظور منزوی کردن و از میان بردن اسلام آغاز کرده بودند، خنثی نمود.  ناکام ماندن بنی امیه در خاموش کردن نام و یاد اهل بیت و دین رسول ا... که البته با امامت ائمه از نسل سالار شهیدان تداوم یافت ناکامی بنی امیه و بنی مروان را از کشتار عاشورا نشان می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
78774_875.pdf
424.4K
اخبار روزانه دو شنبه 3 شهریور . pdf 🔺طبیب دولت 🔺مانع بزرگ! 🔺ضربه بر مردم‌سالاری! 🔺حیف نمی‌آید وگرنه پنجم می‌شدیم! 🔺نفوذ رژیم صهیونیستی به تلفن همراه اعراب 🔺بی‌اطلاعی مسئولان از وضعیت قیمت‌ها 🔺حمایت هوشمند دولت؛ اسم رمز التهاب بازار بورس؟ 🔺تا زمانی که در جنگ هستیم باید سکوت کنیم 🔺با فتوا و شهدا پیروز شدیم 🔺دلالان از هر کیلو گوشت ۴۰ درصد سود می‌برند
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ آثار کوتاه مدت قیام امام حسین از منظر تاریخی:  پس از شهادت امام حسین علیه السلام قیام­های مختلفی در حجاز و عراق اتفاق افتاد. از قیام های بعد از شهادت امام حسین دریافته می­شود که نبود بصیرت و یا اینکه نداشتن شجاعت و جرئت برای عمل بر اساس بصیرت این فاجعه را رقم زد و حتی تلفات بعدی و نبردهایی هم که با عنوان خون خواهی امام صورت گرفت تاثیر حمایت به موقع از امام حسین را نداشت.  با شهادت حسین بن علی (ع) در کربلا، صحنه سیاسی اجتماعی جامعه به نحو مشخصی دستخوش تغییر و تحول گشت. تغییر و تحولاتی که زمینه های بسیار مساعدی را برای جنبش های انقلابی هاشمی و کل هاشمیان فراهم ساخت و اقبال عمومی را متوجه آنان می کرد و همین اقبال و فضای مساعد عمومی است که عاشورا را نهضت پیروزی می­داند که هدفش تغییر مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه در وهله اول بوده است. همه این گرایش ها بر رژیم و علیه آن مبارزه می کنند و همه آنها کما بیش روش انقلابی دارند. زیدیه کمتر زیرزمینی بوده است . در زیر چند قیام بعد از عاشورا معرفی می شود:  1- قیام توابین: این انقلاب در کوفه بر پا گردید و واکنش مستقیم قتل امام بود، و انگیزه آن، احساس گناه به علت یارى نکردن امام پس از آنکه کتباً از او دعوت کردند به کوفه آید بود. لذا کوفیان خواستند ننگى را که مرتکب شده بودند با انتقام از قاتلان آن حضرت بشویند و دست به قیام زدند. این واقعه در سال 65 هجرى روى داد.  2- قیام مدینه: هدف این انقلاب خونخواهى نبود بلکه انقلابى بود علیه حکومت ستمکار بنى امیه. شرکت کنندگان در این قیام یک هزار تن بودند که به دست سپاهیان شام و با نهایت وحشیگرى سرکوب گردید.  3- قیام مختار ثقفى: این قیام در سال 66 هجرى در عراق به انگیزه خونخواهى امام حسین (ع) و انتقام از قاتلان او صورت گرفت. این انقلاب به رهبرى مختار توانست در یک روز دویست و هشتاد تن از قاتلان امام حسین (ع) را به قتل رساند.  4- قیام مطرف بن مغیره: وى در سال 77 هجرى بر علیه حجاج بن یوسف شورید و عبدالملک بن مروان را از خلافت خلع کرد.  5- قیام ابن اشعث: او نیز بر علیه حجاج در سال 81 هجرى شورید و عبدالملک مروان را از خلافت خلع کرد. این شورش تا سال 83 به طول انجامید . در آغاز، پیروزی­هاى نظامى به دست آورد اما بعدها شکست خورد.  6- قیام زید بن على: وى که از فرزندان امام زین‏العابدین (ع) بود در سال 122 هجرى در کوفه قیام کرد، اما بیدرنگ به وسیله سپاهیان شام که در آن هنگام در عراق بودند سرکوب گردید.  7- قیام حسین بن على، شهید فخ : «فخ» نام وادى و محلى است در قسمت غربى و یک فرسخى شهر مکه، و آن جایى است که حسین بن على (صاحب فخ) بر علیه حکومت عباسى در سال 169 هجرى قیام کرد و با یاران خویش به شهادت رسید. وى یکى از سادات و علماى اسلام بود که براى عظمت تشیع با خون خویش پس از حدود یک قرن از ماجراى کربلا اثرى عمیق در عالم تشیع برجاى گذاشت.  به جز قیام های بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول تاریخ نهضت عاشورا الهام بخش شیعیان و حتی غیر مسلمانان برای آزادی خواهی دارد.  اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته است. این شاعر مسلمان و انقلابی در این باره چنین می‌سراید: رمز قرآن از حسین آموختیم/ ز آتش او شعله‌ها افروختیم/ تا قیامت قطع استبداد کرد/ موج خون او چمن ایجاد کرد/ خون او تفسیر این اسرار کرد/ ملت خوابیده را بیدار کرد.  گاندی رهبر استقلال هند نیز، نهضت عاشورا را الهام‌بخش خود در رهایی هندوستان می‌داند. او درباره عاشورا می‏گوید: من زندگی امام حسین علیه‏السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‏ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.  ما در روایات داریم که قیام قائم آل محمد هم با معرفی امام عصر (عج) به عنوان فرزند امام حسین شروع می­شود اینکه امام زمان منتقم خون امام حسین و بقیه ا... خوانده می­شوند از این منظر حایز اهمیت که ابعاد قیام سالار شهیدان را تا پایان تاریخ جهان امتداد می­دهد.
🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴 ■حجت الاسلام قرائتی: در یکی از شهرها با وجود توصیه ‏های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمه‎زنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست ‏برنمی‏داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می‏آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند. وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده‏ ای برای قمه‎زنی بگویی. گفتم: شغل من چیست؟ گفتند: تو معلم قرآن هستی. گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟ گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو . ▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که: «یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین . «لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه‏ ای دارد و قصه ‏اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن . یعنی آرام‎تر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن . این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می‏شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی. «راعنا» را هم می‏شود از ریشه «رعی‏» گرفت و هم از ریشه «رعن‏». اگر از «رعی‏» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن‏» است، ولی اگر از ریشه «رعن‏» گرفته شود، رعونت ‏به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»! وقتی که مسلمانان می‏گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن‏» را اراده می‏کردند، ولی یهودی‎ها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمان‎ها به پیغمبرشان می‏گویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.» یعنی کلمه‏ ای را که دشمن از آن سوء استفاده می‏کند به کار نبرید .!! ▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می‏زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می‏کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ‏ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می‏کند ■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می‏کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث‏ به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می‏دهد که: ■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده می‏کند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه‏ زنی شما سوء استفاده می‏کنند، شما دیگر قمه نزنید. گفتند: حالا فهمیدیم و دیگرقمه نمیزنیم
78894_556.pdf
448.2K
اخبار روزانه۵شهریور99چهارشنبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا