*عدم ترک حرام و مبتلا به گناهان جدید شدن!*
حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) :
💥پیامبر میفرمایند: شأن نزول آیهی تطهیر در مورد من و امیرالمؤمنین، بیبیدوعالم و سیّدان شباب اهل الجنّه است. در کتب اهلجماعت هم آمده، امّا چرا با تمام این مطالب، باز انکار میکنند؟ چون لقمهی حرام خوردند.
💥برای همین است که بیبیدوعالم بیان میفرمایند: أَزْهَدُ النَّاسِ مَنْ تَرَکَ الْحَرَامَ وَ أَشَدُّ النَّاسِ اجْتِهَاداً مَنْ تَرَکَ الذُّنُوبَ. باید این ترک حرام را دنبال کنیم تا ما هم خراب نشویم.
💥لذا به نظر میآید یکی از کارها همین است که گاهی لقمههای ما را حرام کنند و ما را به مطالب ربوی دچار کنند.
💥من در دولت قبل هم بیان کردم، شاخصه ی فتنهی بعدی بحث اقتصاد است. یا میخواهند ما را به حرامخوری مبتلا کنند، همان طور که دیدیم یک عدّه از شبهه گذشتند، حرام خوردند، خانههای آنچنانی دارند، لذا در مقابل فرمان امامالمسلمین هم میایستند و دیگران را به سخره میگیرند که این آدمهای دگم فکربستهی چنین و چنان چه میگویند؟! لذا باور به نفوذ ندارند و اعلان میکنند نفوذی نیست.
💥لقمه، اثر میگذارد. نورانیّت فکر را میگیرد، دیگر جلوی پایش را هم نمیبیند، چه برسد به آینده. لذا اگر ما را به لقمهی شبههناک و حرام دچار کنند، برنده هستند که احساس میشود همین کار را دارند میکنند. از آن طرف هم فشار اقتصادی به وجود میآورند. چون وقتی فشار زیاد شود، ما آرام آرام به جایی میرویم که میگوییم: اکل میته جایز است و دچار لقمات شبههناک میشویم.
اولیاء خدا وقتی قرض کوچکی از کسی داشتند، تلاطم داشتند که اوّل قرض را بدهند، با این که قرض است. ما نمیتوانیم، گرفتارمان کردند، بیچارهمان کردند.
💥ترک حرام کجاست؟ نیست، لذا دیگر ترک ذنوبی هم نمیشود و نعوذبالله ذنوب، مضاعف میشود. پس یکی از نکات دیگر این است: اگر توفیق ترک حرام نشد، ترک ذنوب میسور نیست و برعکس، ذنوب جدیدی به وجود میآید.
💥شاید بگویید: گناه که معلوم است چند مورد است، میشود گناه جدید به وجود بیاید؟ بعدها در اخلاق بیان میکنم: بله، میشود، روایات هم میگویند گناهان جدید به وجود میآید. گناه جدید یعنی ما گاهی به گناهانی مبتلا میشویم که در دوران پیشینیانمان نبوده است. خطر خیلی زیاد است.
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
*مردم در حماسه 9 دی مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادند*
🔻بازنشر مصاحبه خبرگزاری رسا در دی ماه 1391 با حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی)
🌱حضرت آیت الله روح الله قرهی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: حماسه نه دی هنگامی رخ داد که مردم بیبصیرتی برخی از خواص و حضور کمرنگ آنان را مشاهده کردند، به خوبی پیداست که دست خداوند متعال این حماسه را هدایت کرد.
🌱وی با اشاره به اسلامی و دینی بودن این حماسه گفت: از دلایل دیگر رخ دادن این حماسه مورد حمله قرار گرفتن اعتقادات مردم بود که این واکنش مردم نسبت به فتنهگران باعث شد تا بیماریهای انقلاب درمان شود، متاسفانه دچار شدن مسئولین به ضعفهای اخلاقی، قدرتطلبیها و منیتها از دلایل دیگر این فتنه بوده است.
🌱آیت الله قرهی با تاکید بر وجود این ضعفهای اخلاقی در فتنهگران افزود: این افراد ابزاری بیش نبودند چرا که اصل قضیه از سمت امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است که مردم با وجود آن بصیرت عظیم با ایجاد این حماسه مقابل آنها ایستادند.
🌱متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه فتنه اخیر افرادی را از فیلترهای خوبی گذرانده است گفت: این فتنه توطئهای عظیم برای برهم زدن اصل نظام بوده است نه برای کسب مقام ریاست جمهوری لذا این تلخیهای فتنه به دلیل همین اهداف پلید آن بوده است.
🌱وی گفت: یکی از دلایل اثبات هدف اصلی فتنه وجود پررنگ سلطنت طلبان، منافقان، مارکسیستها و تمام جریانهای ضد دینی شناسنامهدار و بیشناسنامه در آن بوده است که در کنار یکدیگر جمع شدند تا اصل نظام را مورد حمله قرار دهند؛ با توجه به اینکه هرکدام از جریانات موجود در فتنه با یکدیگر در موارد ظاهری هماهنگی خاصی ندارند تنها تشکلی که آنها را برای به ثمر رسیدن در این هدف به قدرت در کنار هم نگاهداشته است عاملان خارجی بودهاند که میخواستند رکن نظام یعنی اصل ولایت را مورد هجمه قرار دهند.
🌱آیت الله قرهی در تبیین نقش بازیگران خارجی در فتنه اخیر گفت: در این فتنه مشاهده کردیم که کشورهایی همچون انگلیس، امریکا و رژیم صهیونیستی به جهت سیلی محکمی که از نظام و امام خمینی(ره) خوردند دست به فعالیتهایی زدند، حتی روسیه هم در این قضیه همانند مسئله جنگ داخلی لیبی در رشد بیداری اسلامی سکوت کرد لذا تمام بازیگران خارجی متحد شدند تا اسلام را در این نظام از بین ببرند.
🌱متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به التقاط حق و باطل در این فتنه گفت: این افراد حق و باطل را با هم درآمیختند همچنین در راهپیماییهای خیابانی برای احقاق حق مردم به عنوان انتخابات این التقاط به خوبی روشن بود؛ در این شرایط فتنهگرانی همچون موسوی، کروبی، خاتمی به ظاهر فریب خورده بودند اما در حقیقتی که بعد روشن شد آنها به عنوان آزادی و جبهه اصلاحات با دستی که در دست دشمن داشتند، وارد شدند.
🌱وی علت عظمت این حماسه را شکست فتنهگران خواند و گفت: این شکست نه تنها به دست مسئولین نظام نبوده بلکه توسط خود مردم انجام شد، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید بر مردمی بودن این حماسه دارند، اگر این مردمی بودن در سال 78 نیز رعایت میشد آن فتنه نیز به سرانجام خوبی میرسید.
🌱 آیت الله قرهی در پایان گفت: فتنهگران در سه گام تصمیم به پیادهسازی اهداف خود داشتند، در گام نخست با رای مردم، در صورت به سرانجام نرسیدن آن با ابطال انتخابات و در آخر با نافرمانی از نظام و نامشروع خواندن دولت، اما این حربه تنها با حماسه مردمی و حضور پررنگ مردم شکست خورد.
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
سه نکته درباره فتنه
🔻امام علی علیه السلام:
إنَّ الفِتَنَ إذا أقبَلَت شَبَّهَت، و إذا أدبَرَت نَبَّهَت، یُشَبِّهنَ مُقبِلاتٍ و یُعرَفنَ مُدبِراتٍ، إنَّ الفِتَنَ تَحومُ کالرِّیاحِ یُصِبنَ بَلَدا و یُخطِئنَ اُخری.
❇️بی گمان، فتنهها چون روی میآورند فضا را به شبهه می الآیند (فضا را مشتبه میکنند)
و چون پشت میکنند، آگاهی میبخشند. بهنگام روی آوردن در آغاز ناشناخته اند، اما به گاه رفتن و بروز آثار شناخته میشوند
هجومشان گردبادی کور را میماند که به شهری فرود می آیند و شهری دیگر را نادیده میگیرند.
📚 نهج البلاغه: الخطبة ۹۳
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
*آتش بر شیعیان بیبیدوعالم حرام نیست، بلکه ایشان، آنها را از آتش جدا میکنند.*
حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) :
🌾یک موردی که در این روایت باید به آن دقّت کنید، این است که در مورد شیعیانش نفرمود که آتش بر آنها حرام شده، بلکه فرمود: «وفطم من النار» شیعیانش را از آتش جدا میکند. پس یک موقع اشتباه نشود و کسی فکر کند که اگر ما نعوذبالله گناه هم کردیم، در آتش نمیرویم و آتش بر ما حرام است. فطم یعنی جدا شدن، پس امکان دارد که ما در آتش جهنّم بیافتیم، امّا یک لحظه افتادن در آتش جهنّم هم غوغاست. آن که بیان میکنند چنان ضجّه میزنند ...، منتها نهایتاً جدا میکنند. ولی یک لحظهاش هم بسیار دردناک است. چون یک روز قیامت، پنجاه هزار سال دنیاست. تحمّل داریم؟!
🌾پس اشتباه نشود که بگوییم حالا که بیبیدوعالم اینطور نجات میدهد، ما میتوانیم گناه هم بکنیم. معلوم می شود که در آتش میافتیم، «و فطم» بعد جدا میکند. اصلاً لفظ «فطم» به معنی جدا نمودن است.
🌾شاید به ما بگویند: همه چیز را عفو کردیم، از این، این، این و ... گذشتیم و معفوّ عنه شدید، امّا یک روز باید در این جهنّم بیافتید. میگویند: یک روز آن، پنجاه هزار سال دنیاست، چگونه میتوانیم تحمّل کنیم؟!!
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
*عایشه و معجزه بی بی دوعالم*
حضرت آیت الله قرهی(مدظله العالی):
🌾روایتی از اهل جماعت است که احمد بن سنان قرمانی دمشقی، آن را در کتاب «اخبار الدول و آثار الاوّل فی التّاریخ» تبیین میکند و همچنین ابن حمزه طوسی در جلد اوّل «ألثّاقِبُ فِی المَناقِب» نیز این روایت را آورده است.
🌾میدانید انس، خادم رسول الله(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) است، او میگوید: حجّاج بن یوسف من را صدا زد و گفت: روایتی از عایشه از آتش و دیگ شنیدم، آن روایت چیست؟ تو به عنوان خادم بگو.
🌾گفتم:عایشه درخانهی فاطمه زهرا(صلوات اللّه و سلامه عليها) رفت. او را دید که برای حسن و حسین(علیهماالسّلام)، از آرد و شیر و پیه گوسفند حریره میکرد، در دیگی که بر سر آتش بود و میجوشید. حضرت فاطمه(صلوات اللّه و سلامه عليها)، آنچه در دیگ بود، با انگشت خود به هم میزد، تا از سر دیگ بیرون نرود، عایشه جزعی زد و تعجّب کرد.
🌾عایشه نزد پدر خود ابوبکر رفت. گفت: ای پدر، من از فاطمه(صلوات اللّه و سلامه عليها) حالی عجیب دیدم، که در دیگ طعام میپخت و دیگ بر آتش میجوشید، و آنچه در دیگ بود، او به دست خود آن را به هم میزد.
🌾ابوبکر به دختر گفت که: این خبر، عظیم کاری است، آن را پنهان دار.
این خبر به سمع رسول الله(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) رسید. پیامبر بر منبر رفت و حمد و ثنای باریتعالی را کرد.
🌾ثم قال: إن الناس یستعظمون ویستکثرون ما رأوا من القدر والنار!! والذي بعثني بالرسالة واصطفاني بالنبوة، لقد حرم اللّه تعالی النار علی لحم فاطمة ودمها وشعرها وعصبها، وفطم من النار ذریتها و شیعتها » سپس فرمود:
🌾 مردم دیدند و شنیدند از آن دیگ و آتش و در عظمت آن ماندهاند.
به خدایی که مرا به حقّ به رسالت به خلق فرستاد و برای نبوّت برگزید، به تحقیق محقّق است که خدای عزّوجلّ، خون و گوشت و موی و عصبهای فاطمه(صلوات اللّه و سلامه عليها) را بر آتش حرام کرده است، و فرزندان او(صلوات اللّه و سلامه عليهم) و شیعیانش را از آتش جدا کرده است.
🌾همانطور که بیان کردم این روایت را مخصوصاً از اهل جماعت آوردم. چون اگر فقط از خود ما بود، تعجّب میکردیم و میگفتیم: مگر میشود؟!
برگرفته از سخنرانی حضرت آیتالله قرهی(مدّ ظلّه العالی)
در ایّام شهادت أمّ الخلقه، حضرت فاطمه زهرا(علیها الصلّوة و السّلام)94.12.22
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
*یک ادلّه برای پنهان بودن قبر بیبیدوعالم*
حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) :
🌾 بیان کردیم: حقّ هیچگاه از بین نمیرود، همیشه حیّ است و حیاتبخشی هم دارد. لذا گاهی سعی میشود که حقّ را از بین ببرند، امّا برعکس است و آن، از بین رفتنی نیست. چند سال زحمت کشیدند و یک مدّتی هم موفّق شدند که جهان اسلام، شهادت بیبیدوعالم را متوجّه نشود، امّا نتوانستند.
🌾 لذا اصلاً خدا میخواهد قبر بیبیدوعالم معلوم نباشد و یکی از ادلّه، این است که بگویند: چرا؟ به هر حال یک روزی خود اهل جماعت هم وقتی به بقیع میروند، بگویند: چرا قبر دختر رسول الله معلوم نیست؟ کجاست؟ تا میپرسند، میگویند: آن، فاطمه بنت اسد است، یک موقع اشتباه نشود. امّا قبر بیبیدوعالم معلوم نیست، کجاست؟ در خانهی خودش است؟ نمیدانیم.
🌾 البته وهابیّت سعی کرده مطالبی را ببافد و بیان کند، امّا باز هم نتوانستند. مردم میخواهند بفهمند چه خبر است و چرا این قبر نیست؟ مگر چه شد که نباید قبرشان معلوم باشد؟
🌾عثمان را مردم تکه تکه کردند و اجازه ندادند در قبرستان مسلمین دفن شود، الآن معلوم است قبرش کجاست. او را در قبرستان یهودیهای مدینه دفن کردند، بعدها آن قبرستان یهودیها را به قبرستان بقیع ملحق کردند. این را ما نمیگوییم، این را از کتب خود اهل جماعت در مباحث محرّم و صفر بیان کردم. تاریخ طبری را مطالعه بفرمایید، بیان میکند: در دوران او چنان ظلم کردند که بدن او را هم در قبرستان مسلمین دفن نکردند.
🌾حتّی یک عدّه گفتند: بد است، بگذارید در همین قبرستان دفن کنیم، امّا چند نفر شمشیر کشیدند و گفتند: به خدا قسم، اگر ببینیم که او را در قبرستان مسلمین آوردید، همه را گردن میزنیم. اتّفاقاً این افراد از همان جبههی باطل (خوارج) هم بودند. بعدها که بنیامیّه حاکم شدند، آنجا را به قبرستان بقیع ملحق کردند.
🌾ولی قبر بیبیدوعالم نیست، لذا سؤال پیش میآید که قبر ایشان کجاست؟ اینجاست که جبههی باطل زیر سؤال میرود. میخواست حقّ را از بین ببرد، امّا نتوانست.
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81
*💎یاد و ذکر، الی الابد، دائمی و حتّی الموت است.*
#حضرت_آیت_الله_روح_الله_قرهی (مدظلهالعالی) :
🌾مثلاً بیان کردیم که اگر میخواهیم سرباز امام زمان(روحی له الفداء) شویم، حداقل روزی یک آیه قرآن حفظ کنیم؛ حالا بیاییم همین را جدّی بگیریم. یعنی باورمان شود که در این قضیّه، نکتهای هست که بیان شده است. آنوقت این عامل برای رفتن به سمت این کار میشود و إلّا اگر فقط انسان دلش بخواهد که سرباز امام زمان(روحی له الفداء) باشد که کافی نیست. به دل خواستن تنها نیست.
🌾 به این که من مدام بگویم: «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» و هر هفته به جمکران بروم و هر هفته دعای ندبه بخوانم و ... نیست.
🌾البته نمیخواهم بگویم که این کارها بد است، خیر، بلکه استمرار داشتن در یک کار خیلی خوب است، اشتباه نشود. امّا وقتی فهمید یک مطلبی حقّ است، آن را ادامه بدهد. نه این که مثلاً یک روز، یک آیه حفظ کند، بعد دیگر آن را رها کند و جدّی نگیرد.
🌼کانال یاوران امام مهدی(عج)
@emammahdy81