eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
1.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
69 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«قبول واسطه‌های فیض»* 🔆 *«فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ»* 🔆 *«پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دریافت كرد، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبه‌پذیر مهربان است.»* 📗 سوره بقره، آیه۳۷ 🔷 یکی از راههایی که خداوند برای بخشش گناهان ما قرار داده، پذیرش وجود مقدس اهل بیت و حضرات معصومین است. 🔷 خداوند می‌گوید از این واسطه‌ها برای بخشش لغرش و معصیت‌های خود استفاده کنید تا به سمت من رجوع داشته باشید. ✅ پذیرش و قبول این واسطه‌های فیض نه‌تنها امکان رجوع ما به سمت پروردگار را میسر می‌کند؛ بلکه می‌توانیم به جایگاهی فوق تصور هم دست یابیم. ✅ آدمیّت اقتضا می‌کند که هر زمان خدا واسطه‌های فیضش را به ما معرفی کرد، باور کنیم که می‌توان با وساطت آنها، به بالاترین جایگاه برسیم؛ اما گاهی افراد این واسطه‌ها را قبول نمی‌کنند و در آزمایش الهی رد می‌شوند. 🔷 وقتی واسطه‌های فیض را قبول کنیم، یعنی باور داریم که آنان در زندگی ما کارایی دارند و با این پذیرش، جایگاهی نصیب ما می‌شود و سیر جدیدی در زندگی‌مان آغاز خواهد شد؛ اما اگر از آنها بهرۀ لازم را نبریم، در آزمون الهی مردود و دچار خسران می‌شویم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا يَقُومُ لَها شَىْءٌ»* 🔆 *«و به عزّتت كه چيزى در برابرش تاب نياورد.»* ✍🏼 اگر «باء» در «بِعِزَّتِک» زائد باشد؛ یعنی دعا کننده در جستجوی عزت بی‌نهایت خداوند است، عزتی که بی‌پایان است و همۀ موجودات درمقابل او خاضع هستند. 🔹 ۱. *عزیز به کسی گفته می‌شود که عِدل و همتا و شبیه ندارد.* 🔰 داعی در این فراز با توجه به بی‌همتایی و بی‌نظیری خداوند، تمام نیازها و درخواست‌های خود را اعلام می‌کند: ❇️ خدایا! بی‌نظیری تو را واسطه قرار می‌دهم که بی‌نظیر شوم، مانند اصحاب ابا عبدالله، سلمان فارسی، فضه، عمار و... که بی‌نظیر بودند. ❇️ خداوند بدون درخواست انسان، معرفی عزت خود و پیامبرش را داشته است. مسلماً خداوند عزت و بی‌نظیری را برای خودش و پیامبر و اولیائش قرار داده است؛ بنابر این به‌میزانی که به آنها پیوست داشته باشیم، بی‌نظیر می‌شویم. 🔹 ۲. *عزت آن عزیزی است که غالب و غیر مغلوب است.* 🔰 داعی بیان می‌کند: ای خدایی که بر هر چیز غالبی و هرگز مغلوب و مقهور کسی نمی‌شوی، صفت مقهوریت تو را واسطه قرار می‌دهم و از تو درخواست مغلوبیت را دارم؛ یعنی هر آنچه غیرخداست، مانند نفس امارۀ بالسوء و دنیا و معصیت‌ها و مشکلات غالب بر وجودم نشود. 💢 گاه انسان آنقدر در نعمات غرق است که در فضای نعمت مست می‌شود و از بندگی غافل! ❇️ خدایا! می‌خواهم فقط تو بر من غالب شوی و غیر تو بر من غلبه نکند. در واقع داعی فضایی را تقاضا دارد که فقط بندگی بر او غالب شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
💠 *«روز فرهنگ عمومی»* 🔷 اگر روزگاری پیش در عصر کشاورزی، منبع قدرت و حرکت، «زور بدنی و نیروی بازو» بود، و اگر در دوران اولیۀ صنعتی و مدرن، عامل تعیین‌کنندۀ سرنوشت بشر، «پول و ثروت و قدرت اقتصادی و قدرت نظامی» بود، درجهان کنونی، دیگر نه از زور برای نقش‌آفرینی بنیادین کاری ساخته است و نه از زر؛ بلکه آنچه می‌تواند منشأ و پایۀ تمام تحولات بشری واقع بشود «فرهنگ» است. 🔶 چشم ریزبین و ژرفانگر امام خمینی(ره) نیز به‌عنوان یک «روحانی سیاستمدار» و یک «سیاستمدار روحانی» از همان ابتدا بر «فرهنگ و نقش بی‌بدل آن» در پیشرفت جامعه افکنده شده بود. از نظر ایشان، به‌رغم نقش مؤثری که اقتصاد و سیاست می‌تواند در تحول جامعه ایفاء کند، هرگز قابل مقایسه با نقش محوری و بنیادینی که فرهنگ در این مورد دارد، نیست. 🔷 از نظر امام خمینی(ره) اهمیت فرهنگ نخست به‌دلیل جایگاهی است که در هویت و موجودیت جامعه دارد و دیگر به.سبب نقشی است که در پیشرفت یا انحطاط جوامع ایفا می‌کند. 🔶 بی‌شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. اساساًً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد... 🔷 استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلالِ فرهنگ آن نشأت می‌گیرد.فرهنگ، مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است. فرهنگ... بزرگترین مؤسسه‌ای است که یک ملت را به تباهی می‌کشد یا به اوج قدرت و عظمت می‌کشد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«قالَ أَراغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِی يا إِبْراهِيمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّكَ وَ اهْجُرْنِی مَلِيًّا»* 🔆 *«گفت: اى ابراهيم! آيا از خدايان من بيزارى؟ اگر از (اين روش) دست برندارى قطعاً تو را سنگسار خواهم كرد و (اكنون) براى مدّتى طولانى از من دور شو.»* 📗 سوره مریم، آیه ۴۶ 🔷 حضرت ابراهیم گفتار عموی خود را می‌شنود که متعجبانه در مقابل اِعراض ابراهیم موضعی بسیار خشن اتخاذ می‌کند و هرگز طاقت مشاهدۀ ابراهیم را ندارد. در واقع گویا عموی حضرت، تصور اعراض ابراهیم از معبود خود را ندارد و زمانی که با این واقعیت مواجه می‌شود، از نگاه او ابراهیم امر غیرموجهی انجام داده است. 🔷 اهل شرک به این حقیقت واقف می‌شوند که اگر فردی از بادۀ توحید مست شود؛ هرگز هیچ امری را بر توحید ترجیح نمی‌دهد و از موحد بودن جدا نمی‌شود. 🔷 اگر آزر احتمال جدایی حضرت ابراهیم را می‌داد، قطعاً او را تطمیع و تشویق می‌کرد تا به معبود او گرایش پیدا کند؛ اما تهدید آزر از این امر حکایت می‌کند که موحدین، لذت توحید را با هیچ لذتی معاوضه نمی‌کنند. 🔷 عبارت «يا إِبْراهِيمُ» در گفتار عموی حضرت ابراهیم دلیل بر عطوفت نداشتن اوست. از گفتار او هیچ رحمت و محبتی استشمام نمی‌شود؛ بدین جهت در مقابل حضرت ابراهیم که تمام جملات و گفتارش بسیار مؤدبانه بود او با استفهام انکاری ابراهیم را توبیخ می‌کند. ⬅️ گفتار عموی حضرت ابراهیم به‌عنوان یک بت‌پرست نمایانگر سطح تفکر یک انسان غیرالهی است که اولاً: هیچ گونه منطقی ندارد؛ ثانیا: از تازیانۀ قدرت برای اعلام خواسته‌های خود استفاده می‌کند و از عاطفه و محبت بی‌بهره است. ⬅️ *آیه به این نکته اشاره دارد که اهل باطل وسعت وجودی ندارد و هرگز حتی ملاقات با اهل حق را نمی‌توانند پذیرا شوند.* ✍🏼 بعضی از مفسرین می‌گویند: عموی ابراهیم باعبارت «وَ اهْجُرْنِی مَلِيًّا» درخواست فاصله فیزیکی بین خود و حضرت ابراهیم را دارد. یا در خواست فاصلۀ گفتاری را دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🍃▪️🍃▪️🍃▪️🍃▪️ 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ایام فاطمیه ۱۴۰۳* *السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ* 🔷🔹شروع وپایان مجالس حضوری ایام فاطمیه : از ‌روز شنبه ۱۹/آبان تا روز سه شنبه ۲۰/آذر ماه 🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری: ۱۴/۴۵ تا ۱۶/۳۰ 🏴 مراسم شامل: 🔹قرائت حدیث کساء: ۱۴/۴۵ تا ۱۵ 🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت:۱۵ تا ۱۵/۳۰ 🔹 سخنرانی استادمحترم سرکار خانم بروجردی: ساعت:۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰ ✅کلیه کاربران محترم می‌توانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند. 🔸موسسه از ساعت ۱۴/۱۵ دقیقه در خدمت شما خواهد بود خواهشمند جهت حضور همکاری لازم را بفرمایید. ▫️*مكان مراسم: موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام* ▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢ ----------------------- ♦️قابل توجه: مجالس فاطمیه هر روز در فضای مجازی اسکای روم برای کلیه ثبت‌نام کنندگان کلاس‌ های ترم اول پخش می شود. تاریخ از یکشنبه : ۲۰ آبان ماه ساعت :۱۳ تا ۱۴ لینک مربوط به مراسم‌:👇 https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«کرامت خاص خداوند بر بنی‌آدم»* ❇️ خدای سبحان انسان را در وضعیتی قرار داد که حتی شیر خوردن او در دوران نوزادی نیز با کرامت خاص انجام می‌شود؛ نوزاد انسان -برخلاف حیوانات- به گونه‌ای است که در نهایت اکرام در آغوش مادر قرار می‌گیرد و مادر در ضمن این که فرزند را در آغوش قرار داده است، به او شیر می‌دهد. 🔶 حتی نحوۀ شیردهی و رزق مادی که قرار است از انسانی به انسان دیگر منتقل شود، در نهایت تکریم و احترام صورت می‌گیرد، چه رسد به الطاف معنوی که کریمانه برای انسان منظور شده است. ✍🏼 امام(ره) اشاره می‌کند به اینکه این همه نعمت و لطف الهی باید از ناحیۀ انسان به چشم بیاید و اگر فردی انعام و احسان خدا را نمی‌بیند، فی‌الواقع کوردل است و دل او نابیناست! ⁉️ اگر سوال شود که دیدن این همه لطف، موجب چه چیز می‌شود؟ ایشان پاسخ می‌دهد: 🔶 «دیدن الطافی که ما بدون هیچ خدمتی از خدای سبحان دریافت کردیم، نه‌تنها موجب ناامیدی نیست؛ بلکه موجب امیدواری بیشتر ما به رحمت خدای سبحان می‌شود؛ چرا‌که آن زمانی که ما به خدا توجه نداشتیم، او انواع الطاف و توجه را به ما داشته است. حال هر زمان، گرچه با تعدد گناهان، متوجه او شویم، قطعاً الطاف بیشتری را دریافت خواهیم کرد.» 🔶 ایشان می فرماید که جهنم، باطن و ملکوت گناهانی است که انسان خودش انتخاب کرده است. خدا برای بنده جهنمی را نساخته و بنده را از رحمتش محروم نکرده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«كَبِیرُ الْكُبَراءِ»* 🔆 *«سروَر سروران»* ❇️ خدایا! به هر کبیری تو کبریایی می‌بخشی. ✍🏼 فرق کبیر با عظیم در این است که در کبیر، بزرگی مطرح است، در عظیم، گستردگی. گستردگی با بزرگی متفاوت است. 🔰 در خطبۀ قاصعه از لسان مطهر امیرالمؤمنین می‌خوانیم: 🔆 *«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِیاءَ لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِیاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ‏ خَلْقِهِ»* 🔆 *«سپاس مخصوص آن خدایی است که لباس عزت و کبریایی را تن کرد. این لباس کبریایی را برای خودش انتخاب کرد، نه برای دیگری.»* 🔷 درگیری خدا با شیطان در همین کبریایی است. خدای سبحان به بنده می‌گوید اگر در مقابل من خضوع کنی من خودم تو را کبیر می‌کنم؛ اما آن کبریایی که از طریق من به تو منتقل می‌شود، بندگیِ تو را افزون می‌کند و مثل شیطان، طاغی نخواهی شد. 🔷 نتیجه انتقال کبریایی از خدای سبحان به بنده افزایش خضوع و خشوع بنده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩🍃🟩🍃🟩🍃🟩🍃🟩🍃 *باسلام واحترام* 💠 *بازپخش سخنرانی سه روز آخر ماه صفر استاد محترم سرکارخانم بروجردی با موضوع سوره مبارکه حمد «اهدنا الصراط المستقیم ...» در فضای مجازی اسکای روم.* 🔶 *زمان :پنج شنبه ۱۷/آبان ماه* 🔶 *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ⏪️ *کلیه کاربران محترم می‌توانندبا ورود به لینک زیر از سخنرانی استاد گرامی بهره مندشوند*.👇 ‏ https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 🔴 * توجه:مراسم بازپخش است و فقط در فضای مجازی اسکای روم برگزار می شود*. 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
🟩 *همراه با حضرت زينب تا ولادت* 🟩 *«سیره عبادی اخلاقی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها»۲* 🔶🔸 *در حالات معنوی، سه مقام است که می‌توان آن سه را از درجات و مراحل اعلای ایمان و از پایه‌های عظیم تکامل و معراج انسانی دانست که عبارتند از مقام صبر، رضا و شکر.* ✅ انسان پس از مرحلۀ صبر کامل، به مرحلۀ رضا به رضای الهی می‌رسد و پس از این مرحله می‌تواند به مقام بسیار ارجمند شکر نائل شود. ◻️ حوادث تلخ و شکنندۀ بسیار غمباری که برای زینب در طول سالها رخ داد، مانند: غم فراق جدش رسول خدا و شهادت جانسوز مادرش زهرای مرضیه، شهادت جگرخراش پدرش امیرالمؤمنین، شهادت برادرش امام حسن مجتبی به زهر و جفا و ماجرای شهادت امام حسین و مصائب خونبار کربلا و اسارت خاندان نبوت، که *هر کدام کافی بود زینب را از پای در آورد، از این رو به و «ام المصائب» (مادر مصیبت ها) گفتند.*ولی او آنچنان صبر و استقامت کرد که از قول او نقل کرده‌اند که گفت: 🔆 *«سَاَصبِرُ حَتّی یَعجز الصَّبر عَن صَبری»* 🔆 *«آن چنان صبر و استقامت کنم که، خود صبر از صبر من، ناتوان شود!»* ✅ پس از مقام صبر، مقام رضا است که بالاتر از مقام صبر است، زینب این مقام را نیز با بهترین وجه به پایان رسانید و از این مدرسه نیز فارغ شد، او جز رضا و خشنودی خدا، چیز دیگری نمی‌خواست. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ وَفِّقْنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا وَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ وَ فِي جَمِيعِ أَيَّامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَيْرِ... وَ انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ»* 🔆 *«ما را در این روز و شبمان و در همۀ روزگارمان برای این امور موفّق بدار: به کارگیری خیر... و نقص وارد كردن به یك امر باطل.»* 📙 صحیفه سجادیه، دعای ششم ❇️ خدایا! این توفیق را به من عطا كن كه نه‌تنها در جوّ باطل قرار نگیرم؛ بلكه بطلان باطل را شناسایی كنم و آن را ناقص بدانم. به عبارتی دیگر باطل از نگاه من ناقص جلوه كند و این ناقص بودنش را اعلام كنم. 🔷 ما باید توانایی نقص وارد كردن به كارهای بیهوده، بطالت‌ها و كسالت‌ها را داشته باشیم. مثلا فردی فلان مقدار كار خیر كرده است در حال حاضر متوقف شده و می‌گوید:‌ كار خیر زیادی انجام دادم و دیگر كافی است! این سخن باطل است. 🔷 *در امور باطل افراط و تفریط وجود دارد. گاهی فردی در اموری عبادی افراط دارد و در امور زندگی‌اش، دچار كم‌كاری می‌شود.* 🌀 برای مثال برخی زن‌سالاری را هنر می‌دانند در حالی‌که در زندگی نه زن‌سالاری هنر است نه مردسالاری، حق‌سالاری و خداسالاری هنر است. 🔷🔹 *خداوند به زن وظایفی محوّل کرده است و به مرد، وظایفی دیگر که باید هر دو به وظایف خود عمل كنند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام