eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
69 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«معرفی انواع جهاد»۲* 🔷 دومین نوع جهاد، جهاد با کفاری‌ است که اشتراک مرزی با ما دارند و دائماً درصدد صدمه وارد کردن به جامعۀ مسلمین هستند. 🔹 این نوع جهاد گرچه در ظاهر مختص نیروی نظامی است؛ اما هر فردی باید در وجود خود این نوع جهاد را محقق کند. برای تحقق این امر لازم است، شخص مرزهای اعتقادی و اخلاقی را بشناسد و مراقب باشد تا اعتقادات کفرآلود و اخلاقیات نادرست به درون او راه پیدا نکند. 🔹 باید توجه داشت که جنود کفر دائما در صدد ضربه زدن به اعتقادات و اخلاقیات صحیح افراد و تحت سلطه قرار دادن آن‌ها هستند. ✅ امر به معروف و نهی از منکر یکی از راهکارهای مؤثر در رعایت بایدها و نبایدهاست. اهمیت به رواج معروف و نابودی منکر در حیطۀ اجتماعی لازم است. 💢 *بی‌تفاوتی نسبت به رواج منکر و از بین رفتن معروف در جامعه سبب نابودی دین و ارزش‌های اخلاقی خواهد شد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🔲 *«پیامدهای رحلت پیامبر اکرم از زبان حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها»۱* 🔳 *۱. ایجاد ضعف و سستی در میان مردم:* حضرت در خطبه‌ای که در حضور زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند، این امر را تذکر داد و با تأسف فرمود: 🔆 «فَقُبْحاً لِفُلُولِ الْحَدِّ وَ اللَّعِبِ بَعْدَ الْجِدِّ وَ قَرْعِ الصَّفَاةِ» 🔆 «چه زشت است سستی و بازیچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و کوشش.» 🔳 *۲. تفرقه و اختلاف به وجود آمد:* 🔆 «استَنهَر فَتقَه وَانفَتَق رَتقَه» 🔆 «تشتت و پراکندگی گسترش یافت. و وحدت و همدلی از هم گسست.» 🔳 *۳. امید و آرزوهای مسلمانان به ناامیدی تبدیل شد.* آنان که به پیامبر اکرم و احکام عالیۀ اسلام ناب حضرتش دلخوش کرده بودند، از نعمت دین الهی و حکومت اسلامی بهره‌مند شده بودند؛ اما اکنون با دیدن حوادث بعد از آن حضرت مأیوس شده و امیدشان به یأس مبدل شد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«مَتَى نَرِدُ مَنَاهِلَكَ الرَّوِيَّةَ فَنَرْوَى‏»* 🔆 *«کی می‌شود که بر چشمه‌سارهای پر آب تو درآییم و سیراب شویم؟»* 🟩 به عنوان منتظر، درخواستی که از حضرت داریم درخواست ضیافت نیست؛ درخواست صِرف در محضر بودن نیست؛ درخواست بهره‌مندی از امدادهای او نیست؛ بلکه در اولویت درخواست‌هایمان این است که *به سرچشمۀ وجود مولایمان وارد و سپس، سیراب شویم.* ◻️ در این عبارت، مؤدّبانه و به‌کنایه، اعلام می‌کنیم که *طالب معرفت هستیم؛* زیرا در علوم باطنیه، از آب، به معرفت تعبیر می‌شود. ◻️ *ما چشم‌انتظار زمانی هستیم که حقایق را بی‌واسطه از سرچشمۀ وجود امام دریافت کنیم؛* آن هم نه در حد چشیدن؛ بلکه در حد سیراب شدن. ✅ در واقع، می‌خواهیم برای همیشه در کنار چشمه، اقامت داشته باشیم؛ زیرا طلب معرفت انسان را سیری‌ناپذیر می‌کند. ✅ می‌خواهیم معرفت، همچون آب روان، در زندگی ما جریان داشته باشد و بدون زحمت و تکلف، معارف ناب و خالص را دریافت کنیم. 🔶🔸 نکتۀ قابل تأمل در عبارت ذکرشده این است که برای ورود به این چشمه باید با جمع مشتاقان همراه شد. در این صورت، انسان از دو لذت برخوردار می‌شود: 🔸 ۱. بهره‌مندی از سرچشمه؛ 🔸 ۲. اُنس با دیگر منتظران. ◻️ هر یک از ما، اگر به تنهایی بر این چشمه وارد شویم، لذت کافی را دریافت نمی‌کنیم. حسرت می‌خوریم که چرا دیگر منتظرانی که با ما همدل و هم‌سو هستند؛ از این چشمۀ گوارا محروم‌اند و تشنه‌کام می‌مانند! اما زمانی‌که همراه با جمع تشنگان، بر چشمه وارد شویم، از لذت و خوشیِ بدون افسوس و نگرانی بهره‌مند می‌شویم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«دعا و ارتباط با خدای سبحان، عامل شکست باطل»* 🔆 *«وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلاَ دَفْعُ اللّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الأَرْضُ وَلَكِنَّ اللّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ»* 🔆 *«و هنگامى كه در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند، گفتند: پروردگارا صبر و شكيبايى بر ما فرو ريز و قدمهاى ما را ثابت و استوار بدار و مارا بر گروه كافران پيروز فرما. سپس آنها (طالوت و ياران او) به اذن خداوند، سپاه دشمن را درهم شكستند و داود، جالوت را كشت، و خداوند حكومت و حكمت به او عطا نمود و از آنچه مى‌خواست به او آموخت. و اگر خداوند (فساد) بعضى از مردم را به وسيله بعضى ديگر دفع نكند، قطعاً زمين را فساد مى‌گرفت. ولى خداوند نسبت به جهانيان لطف و احسان دارد.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۵۰ و ۲۵۱ 🔰 دعا نقش ویژه‌ای در ازدیاد توان و مقاومت انسان دارد و موجب پیروزی می‌شود. دعا در حقیقت ارتباط بنده با خدای سبحان است. 🔷 اگر طالب پیروزی بر دشمن (خواه دشمن ظاهری باشد یا دشمن نفس اماره) باشیم باید از خداوند درخواست استقامت در مبارزه و در نهایت درخواست پیروزی بر دشمن را داشته باشیم تا بر او فائق آییم. 🔷 از خداوند اندک صبر درخواست نمی‌کنیم؛ بلکه می‌خواهیم پیمانۀ صبر و مقاومت‌مان پُر باشد. ✅ *ثمرۀ نصرت خدای سبحان، توانمندی و پیروزی است. به‌میزانی که بر حول و قوۀ خود اعتماد کنیم گامی به‌سوی شکست برداشته‌ایم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩🟩🟩🟩 *باسلام واحترام مراسم سوگواري اهل بيت امروزجمعه حضوري و در فضاي مجازي برگزار مي شود*
💠 *بازاندیشی۴۹* 🔆 *«یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»* 🔆 *«ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار شوید.»* 📗 سوره آل عمران، آیه ۲۰۰ 🔶🔸 *به چهار چیز توصیه شده‌ایم:* 🔸۱. *«اصْبِرُوا»؛* یعنی شکننده نباشید و مقاوم باشید. در عرصۀ طاعت توانمند باشید. ⁉️ بازنگری کنیم ما برای انجام طاعت چقدر تاب‌آوری داریم؟ چقدر طاعاتمان را با قوّت انجام می‌دهیم؟ آیا در عرصۀ انجام وظایف دینی زود خسته می‌شویم؟ اگر در مسائل عبادی، خود را با پایین‌تر از خود می‌سنجیم، نیاز به تجدید نظر است. آیا در هر مقطع سنی توانمندیم ؟ چقدر از کاه، کوه می‌‌سازیم؟ 🔸 ۲. *«صابِرُوا»:* ⁉️ چقدر موجب توانمند شدن یکدیگر می‌شویم؟ چقدر همدیگر را سست‌عنصر و راحت‌طلب بار می‌آوریم؟ چقدر قرارمان بر این است که با انتخاب‌های درست و افعال درست، همدیگر را تقویت کنیم؟! ⏪️ *ما به گردن همدیگر حق داریم. وظیفۀ ما نسبت به یکدیگر قوی‌پروری است، نه ضعیف‌پروری.* 🔸 ۳. *«رابِطُوا» :* ◻️ رابِطُوا چند معنی دارد: ▫️ الف) با اتصال به امام به یکدیگر ربط داشته باشید. *حلقۀ ربط‌تان را حفظ کنید.* اختلاف بین شما نباشد. ▫️ ب) اهل سیر و سفر باشید. *هیچوقت توقف نکنید.* دائم سیر داشته باشید. ▫️ ج) معنای دیگر رابط، مرزبان است. مرزبانان مرابطون هستند. *حواس ما به مرز شریعت باشد.* با بی‌توجهی به مرزهای شریعت پای ما به قرقگاه شیطان باز می‌شود. ▫️ د) معنای دیگر رابِطُوا توجه خاص نسبت به خود است که *غایب از محضر حق نشوید.* ⏪️ *همانطور که مرز بدون مرزبان نمی‌شود ما هم باید نسبت به خود، مراقبه داشته باشیم و خیالمان از خودمان راحت نباشد.* 🔸 ۴. *«اتَّقُوا اللَّه»:* ◻️ *پرهیز کنید*از اینکه امور مثبت را به خود نسبت بدهید. امضای‌خودتان را پای آن نیاورید. همۀ اینها به حول و قوه خدا در شما صورت گرفت. همچنین *پرهیز کنید* از اینکه برای غیر خدا کار کنید. ⏪️ *«لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون»: مقاومت کنید تا شخصیت درست برای شما ثابت بماند.* 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
✨️ *حُسن سلوک تو با نظم ممکن است* سفارش دیگر پیامبر به ما دربارۀ نظم است. پیامبری که زمامدار جامعه‌ای کلان است، بر جزئیات امور نیز دقت نظر دارد. نمونه‌ای از این دقت نظر در این روایت مطرح شده است: زمانی‌ که مردم در صفوف نماز جماعت حاضر می‌شدند، پیامبر می‌فرمود: صف‌هایتان را منظم و شانه‌هایتان را به یکدیگر نزدیک کنید؛ شانه‌ای جلو و شانه‌ای عقب نباشد تا شیطان بر شما غالب نشود. روایت بسیار جالب توجه و عجیبی است و برای ما این‌گونه درس‌آموز است: ... 📗گزیده‌ای از کتاب والشمس، فصل چهارم، جلد ۳ 📲خوانای نظرات شما و پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
🔆 *«اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِرَحْمَتِک الَّتِی وَسِعَتْ كُلَّ شَیءٍ»* 🔆 *«خدایا از تو درخواست می‌کنم، به رحمتت که همه‌چیز را فراگرفته است.»* 🔷🔹 *رحمة‌اللّه‌الواسعه اهل بیت پیامبر هستند که کلید هر فتح و گشایشی به دست آنهاست.* 🔹 حضرات معصومین واسطۀ هر مهر و امضا در نظام عالم‌اند: 🔆 *«بِكُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِكُمْ یخْتِمُ»* 🔆 *«خدا با شما آغاز کرد و با شما ختم می‌کند.»* 📙 مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره ✅ *به ما توصیه شده است که بدون ‌بزرگ‌تر هیچ‌جا نرویم* حتی درِِ خانۀ خدا با بزرگتر برای خود کسب آبرو می‌کنیم. ✅ داعی در این فراز با بزرگتر خود که رحمةالله الواسعه است، *باب‌الله را می‌کوبد* و عاجزانه درخواست خود را اعلام می‌کند؛ واسطه‌ای که «وَسِعَتْ كُلَّ شَیءٍ» است. ✨ *دوست نزدیکتر از من به من است وینت مشکل که من از وی دورم چه کنم با که توان گفت که او در کنارِ من و من مهجورم* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34989
🔲 «پیامدهای رحلت پیامبر اکرم از زبان حضرت فاطمه سلام ‌الله علیها»۲ 🔳 *۴. به حریم پیامبر بی‌حرمتی شد.* 🔆 «اُضیعَ الحَریم وَ اُزیلَت الحُرمَة عِندَ مَماتِه» ◽️ هنوز جسد مبارک پیامبر بر زمین است. در اجتماع سقیفه بدون نظرخواهی از خاندان پیامبر به تعیین جانشین برای آن حضرت می‌پردازند. و حق اهل بیت حضرتش را ضایع می‌کنند. مدتی هم از رحلت حضرت نگذشت که به در خانۀ تنها یادگارش آمدند و چه بی‌حرمتی‌ها که نکردند. 🍃 چنانکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فرمود: 🔆 «یا ابتاه یا رسول الله ماذا لقینا بعدک من ابن الخطاب وابن ابی قحافة» 🔆 «بابا ای رسول خدا! پس از تو از دست زادۀ خطاب و زادۀ ابی‌قحافه چه بر سر ما آمد.» 🔳 *۵. خط نفاق و دورویی آشکار شد.* ◽️ حضرت در جای دیگری از همین خطبه، با کنایۀ زیبایی به این نفاق‌افکنی پرداخته است و فرموده است: 🔆 *«تشربون حسوا فی ارتغاء و تمشون لاهله و ولده فی الخمر والضراء و نصبر منکم علی مثل حز المدی، و وخز السنان فی الحبشاء»* 🔆 «شیر را اندک اندک با آب ممزوج کردید و به بهانۀ اینکه آب می نوشید، شیر را خوردید. کنایه از نفاق است که تظاهر به عملی می‌شود که در واقع خلاف آن است و برای نابودی اهل بیت او در پشت تپه‌ها و درختان کمین کردید. و ما بر این رفتار شما که مانند بریدن کارد و فرو بردن نیزه در شکم، دردآور و کشنده است صبر می‌کنیم.» 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۳ 🍃 امام صادق علیه‌السلام در معرفی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرماید: 🔆 *«وَ هِيَ‏ الصِّدِّيقَةُ الْكُبْرَى‏، وَ عَلَى مَعْرِفَتِهَا دَارَتِ الْقُرُونُ الْأُولی»* 🔆 *«فاطمه بزرگترین صدیق است و قرون گذشته حول محور شناخت او چرخیده است.»* 📙 أمالی شیخ طوسی، ص۶۶۸ 🔷 در اقوام سابق هرکس ارتقایی پیدا کرده و به رتبه‌ای دست یافته، بر اساس نور معرفت فاطمی بوده است. ✅ *وجود مقدس صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها نه‌تنها صادق بلکه صدیق است یعنی هماهنگی گفتار و عمل در ایشان بسیار به ظهور رسیده است.* 🔷 وجود صدق یکی از نیازهای مهم انسان است؛ زیرا به تصریح قرآن، آن چیزی که در روز قیامت برای افراد، بسیار نفع می‌رساند صدق است. 🔆 *«قَالَ اللَّهُ هَذَا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقِينَ صِدْقُهُمْ»* 🔆«خدا گوید: این روزی است که صادقان از راستی خود بهره‌مند می‌شوند،» 📗 سوره مائده، آیه ۱۱۹ 🔷 صدق، خصوصیتی است که برای موفقیت در دنیا، نورانیت در برزخ و داشتن مدارج عالی به آن نیاز است. ✍🏼 به گفتۀ یکی از مفسرین صدق به هماهنگی ظاهر و باطن گفته می‌شود و اولین صدق، صداقت در توحید است. 🔷 هنگامی که عبد اقرار به یگانگی خداوند سبحان کرد و گواهی داد که در نظام عالم غیر از حضرت حق معبودی نیست باید سرسپردۀ او شود و تنها فرمان او را اجرا کند. 🔷 این گواهی هنگامی صادقانه شمرده می‌شود که همانگونه که زبان به اعتراف به وحدانیت خداوند گشوده شده، قلب نیز آن را باور کند و در نظام عالم تنها او را همه‌کاره بداند. ⬅️ *صدق فرد به اندازۀ جوانمردی اوست.* یعنی به اندازه‌ای که فرد صادق باشد و ظاهر و باطنی هماهنگ داشته و به تعهدات خویش وافی و کافی پایبند باشد، به همان میزان جوانمرد است. 🔷 با بررسی اجمالی در بحث صدق، در می‌یابیم که ارتباط حقیقی با صدیقۀ طاهره سلام‌الله‌علیها انسان را متصف به صفت صدق می‌کند. و اگر محبّ در عین محبت به حضرتش از خصوصیات صفت صدق بی‌بهره بوده، نشان آن است که هنوز معرفت و ارتباط حقیقی با صدیقۀ طاهره سلام‌الله‌علیها برای او حاصل نشده است. ✅ *محبّ صادق دغدغه‌هایش مانند دغدغه‌های فاطمه سلام‌الله‌علیهاست.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام