eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟥🟥🟥 *كاربران گرامي توجه داشته باشندكه ٤٨ ساعت بعد از ثبت نام به اسكاي روم وصل خواهند شد*
♦️قابل توجه: برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴ می باشد. لینک مربوط به مراسم‌ها: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«بندگی دائمی امیدواران در عین اعتماد بر رحمت الهی»* ✅ حضرت امام (ره) تأکید می‌کند که *امیدواران دائماً مشغول کار و انجام وظیفه‌اند.* تلاش ایشان بیش از دیگران است؛ ولی روی عمل خودشان حساب باز نمی‌کنند. در عین این که سعی دارند که کار را به نحو صحیحی انجام دهند؛ اما بر کار خودشان اعتماد ندارند. هم بر کیفیت خوب عمل‌شان توجه دارند و هم، می‌خواهند، کمیت عمل‌شان همان اندازه‌ای باشد که از ایشان خواسته شده است. ✅ *آنان بر رحمت بی‌پایان الهی اعتماد دارند* که با آن رحمت بی‌پایان، ضریب کارشان افزایش پیدا می‌کند و ثمره‌ای که از کار ایشان دریافت می‌شود، فوق تصور است! 💢 اگر کسی در عرصۀ عمل، خیلی خوب کار می‌کند؛ اما خیالش از کار خودش راحت است و بر کار خودش اعتماد دارد، این فرد اهل رجاء نیست؛ بلکه مغرور است. ✅ گاهی اوقات ما تلاشمان را به طور کامل انجام می‌دهیم، در عین حال اصلا روی تلاش خودمان حساب باز نمی‌کنیم و فقط و فقط لطف الهی را به میدان می‌آوریم؛ آنجاست که ثمرۀ فوق تصور نصیب‌مان می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۱۳ 💠 *«ادامۀ شرح سماوات و عرش»* 🔰 در متن دعا فرمود: «اَلرَّحْمنُ‏ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى» و نفرمود اَللهُ‏ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى، علت چیست؟ 🔷🔹 چند پاسخ داده شده است: 🔹 ۱. الرحمن به معنای کسی است که دائم ایجاد می‌کند. وقتی خدای سبحان بر دل افراد حکومت می‌کند دائماً به آنها موجودیت جدید می‌دهد؛ موجودیتی که تا دیروز نداشت و فردا هم موجودیت دیگری است، لذا مؤمن همیشه شاداب است؛ زیرا دارایی‌های او دائماً در حال نو شدن است. فرق وجود تازه با وجود فرسوده این است که هر چقدر موجودیت جدید به مؤمن می‌دهد، منیّت مومن کمتر می‌شود. 🔹 ۲. الرحمن همان کسی است که معلم قرآن است و جای او در دل مؤمن قرار دارد. خدای سبحان فرمود: من در قلب مؤمن جای دارم. خدایی که معلم قرآن است علی الدوام در دل مؤمن مستقر است و کلام خود را به او آموزش می‌دهد. 🔹 ۳. جلوه کامل الرحمن در عالم، وجود مقدس حضرت پیغمبر خاتم است. همۀ مسلمانان بی‌اختیار پیغمبر و فرزندانش را دوست دارند پس «الرحمنُ عَلی العَرشِ استَویٰ» یعنی محبت پیامبر بر دل مؤمن مستولی است. 🔹۴. عرش همین زمین وجودی مؤمن است. خدای سبحان عنایت خاصی بر تک تک بندگانش دارد. مقر حکومت خود را زمین وجودی انسان قرار داده و به او هم اجازه داده است بدون مانع با او ارتباط برقرار کند. ⁉️ دارایی‌ خدا چیست و چقدر است؟ 🔆 *«لَهُ ما فِى السَّمواتِ وَما فِى الْأَرْضِ وَما بَينَهُما وَما تَحْتَ الثَّرى‏»* 🔆 *«هرچه که در آسمان‌هاست و هرچه در زمین است و هرچه بین آسمان‌ها و زمین است وهرچه در زیر خاک است، از آن خداست.»* ⬅️ *بنابراین همۀ ما متعلق به خدای سبحانیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
🏴 حسین مسافر شد، حسین مهاجر شد... 🍃 آمد که حجت تامه شود برای هر مردد وامانده‌ای. آمد که آفتاب تمام شود برای هر خیمه‌شب‌بازی. ▫️ آمد که سجاده‌نشین‌ها قیمت بازار بندگی را لوث نکنند. آمد که گوشه‌نشینان، ملاک زهد و تهجد نشوند. 🍃 آمد که قاریان و تالیان، تراز مسلمانی نشوند. آمد که ولیّ‌نشناس‌ها نرخ بازار عاشقی نشکنند. ▫️ آمد که آفتاب‌پرست‌ها، قبله‌نما نشوند. آمد که مذاکره، نسخۀ بدل مجاهده نشود. 🍃 آمد که مصلحت‌اندیشان ولیّ‌نشناس، تقیه جاری نکنند. آمد که کاسبان بهانه و توجیه، دکان باز نکنند. ▫️ آمد... آمد...آمد تا حقیقت، حقیقت‌جویی و جانبازی قیمت جان پیدا کنند. آمد که سرمشق را تا به‌انتهای «تحریر شد» امضا کند. 🍃 و عجب آنکه با خونش، امضای آن شد، هر چند مقطّع و تکه‌تکه. هر تکه‌اش جایی و هر آیه‌اش، گوشه‌ای. انگار آنگاه که عرفه می‌خواند، همۀ این تکه‌ها را می‌دیده است. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«يا وَلِيَّ اللّهِ ! إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عز و جل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ»* 🔆 *«اى ولىّ خدا! بى‌گمان ميان من و خداوند عزوجل، گناهانى است كه جز رضايت شما، آنها را محو نمى‌كند»* 🔷🔹 در ارتباط با این فراز دو نکته حائز اهمیت است: 🔹۱. زائر اعلام می‌کند من گناهانی دارم که با توبه از میان می‌رود؛ اما گناهان دیگری دارم که با توبه به‌تنهایی از بین نمی‌رود؛ بلکه به سفارش و وساطت شما معصومین نیاز دارد و اعلام رضایت شما هم مهم است. 🔰 زائر با عبارت «إِلَّا رِضَاكُمْ» بیان می‌کند که توفیق توبه و استغفار و طلب عفو زمانی نصیب او می‌شود که پسند حضرات معصومین در میان باشد. 🔹۲. سیاق این عبارت حصر است؛ یعنی همه چیز وابسته به رضایت شما معصومین است. اگر حضرات معصومین بپسندند، همۀ گناهان بخشیده و توبه پذیرفته می‌شود. ✅ *یکی از جلوه‌گری‌های ولایت معصومین آن است که چنان تصرفی در وجود زائر می‌کنند که او مورد رضایت حق قرارگیرد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 «پرهیز از حدود شرعی» 🔆 *«وَ الْوَرَعُ‏ جُنَّة»* 🔆 *«و دورى از گناهان سپر است از عذاب الهى.»* 📗 نهج‌البلاغه، حکمت۴، فراز 4 💢 ورع شامل یک سلسله از محدودیت‌هاست. انسان در انجام بعضی از کارها محدودیت دارد و نباید انجام دهد. در مقابل، برای انجام یک سری از کارها در شکل و قالب تعریف‌شده محدودیت دارد. 🔷 اغلب مردم گمان می‌کنند محدودیت‌ها اسارت ایجاد می‌کند و انسان را در فشار و تنگنا قرار می‌دهد! به نظر آنها حد و مرزها، بایدها و نبایدها، به آزادی و آزادگی انسان صدمه وارد می‌کند! در حالی‌که امیرالمؤمنین علیه‌السلام آموزش می‌دهد که محدودیت‌ها موجب محافظت است. 💢 انسان گمان می‌کند خط و خطوطی که شریعت مشخص کرده است، موجب تنگنا و فشار است در صورتی‌که رعایت محدودیت‌ها، کمالات انسان را از دسترس اجنبی مصون و محفوظ نگه می‌دارد تا در فضای سالم رشد کنند و بارور شوند. ✅ مرزهایی که شریعت برای مردم مشخص کرده است محافظ انسانیت آنهاست؛ یعنی نه‌تنها انسان را در تنگنا قرار نمی‌دهد؛ بلکه رشد روزافزون انسانیت منوط به قرار گرفتن در محدودیت‌هاست. *تمام محدودیت‌های شرعی مانع فرود ضربات شیطان بر انسان است‌.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📖در کتاب والشَّمس چه می‌خوانید؟ 🖋جلد سوم، فصل دوم: فصل دوم با عنوان *«ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست»* از عاشقانه‌های امت و پیامبر خاتم پرده برمی‌دارد. در این فصل ابتدا از وجوب این محبت سخن به میان آمده، سپس دربارۀ ثمرۀ این محبت، روایاتی بیان شده است. در ادامه، داستان عاشقانی ذکر شده که به پیامبر علاقۀ زیادی داشتند و این علاقه نجات‌بخش آنان بوده است. بعد از آن، سخن از علاقۀ پیامبر به امت است و خواننده درمی‌یابد برای دریافت این محبت باید از چه خصوصیاتی برخوردار باشد. ✨️ *کشتی از ورطۀ عشقت نتوان بیرون برد* ✨️ *ز آن که بحری است که پیدا نَبُود پایانش* 📲برای تهیۀ کتاب یا ارسال نظر پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
🔆 *«إِنَّک وَلِی نَعْمَائِی وَ مُنْتَهَى مُنَای»* 🔆 *«خدایا! تو ولیّ همۀ نعمت‌هایم هستی و نهایت آرزویم تویی.»* 🔰 زائر در انتهای زیارت، فقط هواخواهی خود را به خداوند اعلام می دارد. ✨ *هواخواه توام جانم و می‌دانم که می‌دانی که هم نادیده می‌بینی و هم ننوشته می‌خوانی* ✅ سرچشمۀ برکت و فیض خداوند دائمی است. در هر لحظه، بندۀ مؤمن خود را از ظلمت جهل، غفلت، بی‌معرفتی و منیت خارج می‌کند. 🔆 *«وَ غَایةُ رَجَائِی»* 🔆 *«خدایا! غایت امید و آرزویم تویی»* 🔰 زائر روی هیچ‌یک از سرمایه و زیارت‌های خود حساب باز نمی‌کند. 🔆 *«فِی مُنْقَلَبِی وَ مَثْوَای»* 🔷 چه در این عالم که استقرار دارم و چه به عالم دیگر که برگردانده شوم، در همه جا فقط یک ولیّ نعمت دارم. 🔷 چه بسا زیارت که کلاس فشردۀ معرفتی است بر نگرش و بینش انسان تاثیر‌گذار است و امید او را از همه، اعم از فرزند، همسر، والدین، دوست و... قطع می‌کند؛ یعنی به هیچ‌کس امید ندارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
🏴 حسین مسافر شد، حسین مهاجر شد... 🔲 چقدر حروف مقطعۀ ح س ی ن جانسوز است... انگار می‌خواست با قطعه قطعۀ وجودش «قُل هُوَ الله» بخواند. انگار می‌خواست حدومرز «ثُمَّ استَقامُوا» را یادمان بدهد. 🍃 انگار می‌خواست غایت «کَدحاً» را معنا ببخشد. انگار می‌خواست «مَن یَتَّقِ الله» را تفسیر کند تا راه سعادت در «یَجعَل لَهُ مَخرَجاً» خوب روشن شود. 🔲 انگار می‌خواست «عِندَ رَبّهِم یُرزَقون» را مقابل «فی طُغیانِهِم یَعمَهون»شان به رخ بکشد. انگار می‌خواست «استَعینُوا بِالصَّبر وَ الصَّلوه» را تجلی بخشد. انگار می‌خواست «رِجالٌ صَدقوا ما عاهَدوا الله علیه» و «رجالٌ لا تُلهِیهم...» را از اَشباه رجال دنیاپرست و دنیاخوار به ما بشناساند. 🍃 و انگار می‌خواست بهای بهشت را به بالاترین قیمت خود برساند. قیمت جان، قیمت جوان، قیمت حنجر بریده، قیمت گلوی نورسیده، قیمت برادر و از همه سخت‌تر قصۀ پُرغصۀ معجر و گوشواره و گوش پاره... 🔲 حسین هر چه داشت خرج ما کرد و محرم‌مان را نو نوار. انگار آرام آرام به گوش محرم چیزهایی خواند و در دلش ودیعه‌هایی نهاد. 🍃 گفت که محرم مواظب‌مان باشد و هوای‌مان را داشته باشد...ما را به محرم سپرد و او را به خدا. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بی‌دینی، واقعیتی تلخ»* 🔆 *«وَلَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَكَلَّمَهُمُ الْمَوْتَىٰ وَحَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كُلَّ شَيْءٍ قُبُلًا مَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ»* 🔆 *«اگر فرشتگان را بر آنها نازل می‌کردیم و مردگان با آنان سخن می‌گفتند و همه چیز را در برابر آنها جمع می‌کردیم، هرگز ایمان نمی‌آوردند؛ مگر آنکه خدا بخواهد؛ ولی بیشتر آنها نمی‌دانند!»* 📗 سوره انعام، آیه ۱۱۱ ‼️ بسیار می‌بینیم که افرادی دغدغۀ بی‌دینیِ فرزندان خود را دارند؛ اما در مجالس اباعبدالله *به جای گریۀ بر امام‌حسین علیه‌السلام، برای بی‌دینی فرزندشان گریه می‌کنند!* ⬅️ *در حالی که در مجلس امام‌حسین علیه‌السلام باید برای حضرت گریه کنیم و دعا کنیم که حضرت میل او را تغییر دهد؛ چون حضرات معصومین مبدأ میل افراد را عوض می‌کنند.* 🌀 مانند سحرۀ فرعون که تا قبل از مراجعه به حضرت موسی در فکر مال و مقام بودند؛ اما یکباره میل‌شان عوض شد و خدای موسی را طلب کردند! ❇️ *به حضرت اباعبدالله عرض کنیم: «مولاجان، شما کشتی نجاتید و همه را سوار کشتی خود می‌کنید، منت بگذارید و فرزند مرا هم سوار کشتی کنید.»* ❇️ دعاهای ما زمینه را آماده می‌کند تا فرزندان، متدین شدن را انتخاب کنند. 🍃 امام‌رضاعلیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 *«یابن الشبیب، إن کُنتَ باکیاً لِشَیءٍ فَابکِ لِلحُسَین»* 🔆 *«اگر می‌خواهی برای هر چیزی غصه بخوری و گریه کنی، چشمت را برای اباعبدالله خرج کن.»* 📙 عيون أخبار الرِّضا، ج۱، ص۲۵۸ 🔷 امام رضا علیه‌السلام اشک‌های ما را جهت می‌دهد؛ یعنی همۀ احساسات را یک جا ساماندهی کنید. تمام مشکلات با اشک بر مصیبت اباعبدالله حل می‌شود. 🔷 واقعیت تلخ این است که بعضی از افراد حتی مَلَک هم بیاید و در مقابلشان مرده هم زنده شود و با آن‌ها حرف بزند، ایمان نمی‌آورند و متدین نمی‌شوند. غصۀ آن‌ها را نخورید و دعایشان کنید. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بازانديشی»۱* 🔷 *بحثی که به حول‌و‌قوۀ حضرت حق آغاز می‌کنیم تجدیدنظر، نگاه جدید و بازاندیشی به وظیفۀ هر یک از ما مؤمنین است که گویا نگاه دوباره‌ای لازم دارد. بعضی از امور زندگی ما نیاز به بازاندیشی دارد.* 🔹 خداوند در قرآن مؤمنین را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهد؛ چون برخی‌ از عملکرد‌ها با انسانیت و ایمان سازگار نیست. در نگاه ابتدایی یا بهره‌ای نبردیم یا بهرۀ مختصری بردیم که نیاز به بازنگری دارد. 🔆 *«يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ وَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»* 🔆 *«ای مردم بندگی کنید پروردگاری را که شما و پیشینیان شما را آفریده است، شاید این بندگی موجب تقوای دائم شما شود.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۱ ⁉️ *در بازنگری به وضعیت خود باید توجه کنیم آیا واقعاً عبد هستیم؟* آیا این بندگی‌موجب تربیت ما می‌شود؟ بندگی ما رشددهنده هست؟ این بندگی رذائل را از ما دور می‌کند؟ موجب رشد فضائل ما می‌شود؟ نقائص اخلاقی ما با این مسیری که پیش گرفتیم مرتفع می‌شود؟ و این بندگی به فضائل اخلاقی بیشتر منتهی می‌شود؟ گرچه قرار همۀ ما در امتثال امر مولاست؛ اما در عمل هم بنده بوده‌ایم؟ ▫️ برای درک بیشتر مطلب مثالی عرض می‌کنم: ✍🏼 نقل است که در آخرین لحظاتی که ابن زیاد دستور می‌دهد تا گردن مسلم‌بن‌عقیل را قطع کنند، مسلم تقاصا می‌کند که وصیتی داشته باشد و در میان‌ جمع، تنها عمربن‌سعد را امین می‌داند. ⁉️ اما عبادت‌های عمربن‌سعد موجب تربیتش شده است؟ آیا واقعاً امانت‌دار بود؟ یا تنها دلخوش به یک سلسله از اعمال و اذکار است؟! و ظاهراً خود را بنده می‌داند؛ اما از بندگی حقیقی فرستگ‌ها فاصله دارد؟! بیشتر مردم کوفه این‌گونه بودند. ‼️ در بعضی از نقل‌ها آمده است تا سی‌هزار نفر با مسلم بیعت کردند که ظاهراً متدین بودند، اهل عبادت و مسجد بودند؛ اما یک ریزش عجیب و غریب داشتند که حتی یک نفر هم با مسلم باقی نماند. عبادت بود؛ اما این عبادت، تربیت ایجاد نکرد، رشد ایجاد نکرد. با عباداتشان از رذائل جدا نشدند! عبادت‌شان فقط برای عبادت بود. ✅ *ثمرۀ عبادت تقواست. ثمره عبادت پرهیز از رذائل، شیطنت، غفلت و منیت است.* در نهایت باید متقی شویم. حال بازنگری کنیم آیا عبادت‌ها ما را به تقوا می‌رساند؛ تقوایی که ما را از شرک جدا کند؟! ✅ قانوناً عبادت، روغن چراغ تقواست. با عبادت، تقوا روشن می‌شود و نباید خاموش شود. با عبادت صحیح یک حرکت مستمر سازنده در ما ایجاد می‌شود. ⬅️ *اگر بندۀ حقیقی شویم، نه گندم ری ما را تطمیع می‌کند و نه دنیا. پرهیز می‌کنیم که از خدا، غیر خدا را بخواهیم.* 📚 «گزیده‌ای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
◾️🍃◾️🍃◾️🍃 🏴 *«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ»* 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ماه محرم ۱۴۰۳* 🔷🔹 زمان شروع مجالس: از ‌شنبه (۱۶/تیرماه) 🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری: (١٥/١٥ الی ۱۸) 🏴 مراسم شامل: 🔹قرائت زیارت عاشورا: ۱۵/۱۵ تا ۱۵/۳۰ 🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰) 🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت (۱۶/۳۰ تا۱۷ ) 🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (١٧ الی۱۸) ✅کلیه کاربران محترم می‌توانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند. 🔴 *خواهشمند است براي شركت حضوري در مراسم قبل از ساعت ١٥ به موسسه مراجعه نفرماييد.* ▫️مكان مراسم: موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام ▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢ ----------------------- ♦️قابل توجه: برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴ می باشد. لینک مربوط به مراسم‌ها: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com