#شرح_دعای_یستشیر ۳۴
🔆 *«وَکيدُک غَريبٌ»*
🔆 *«خدایا نقشههای تو غریب است.»*
🔶🔸 *غریب دو معنا دارد:*
🔸 ۱. خدای سبحان نقشههای عجیب برای بندهها میکشد و آنها را به دام میاندازد. نقشههای او محکم و دقیق است.
🌀 برای مثال اگر بخواهد برای بندهای قطع تعلق کند با نقشههای عجیب و غریب این تعلق را قطع میکند. اگر بخواهد برای بندهای وابستگی ایجاد کند، با نقشههای عجیب و غریب ایجاد وابستگی میکند! بندهای را به خود نزدیک میکند و دیگری را بهدلیل عملکرد بد، از خود دور میکند.
🔷 گاهی اوقات، نقشۀ او گرفتن است، گاهی اوقات نقشۀ او عطا کردن است. گاهی اوقات نقشهها آسان و گاهی اوقات بسیار پیچیده است.
⁉️ هیچیک از ما به نقشههای او آگاه نیستیم. گاهی نعماتی را پشت سر هم میدهد و گاهی بیست سال پشت در میمانیم و نمیفهمیم چرا معطل ماندیم؟!
🔷 گاهی اموری را زیاد میکند و گاهی کم و ما متوجه نقشههایش نمیشویم؛ اما اجمالا همۀ نقشههای خدا یک ویژگی دارد و آن این است که میخواهد همۀ بندهها را به خود وابسته کند. میخواهد بنده را به توحید برساند؛ گاه از کانال نعمت، گاه از مسیر سلب نعمت؛ گاه با بسط، گاه با قبض.
🔷 اجمالاً نقشههایش ناشناخته است و چون نقشههایش ناشناخته است دلدادۀ او میشویم! هیچ کس به اندازۀ او برای ما دلبری نمیکند.
🔸 ۲. غریب به معنی ناشناخته. خدای سبحان غریب و ناشناخته است و هیچکس نمیتواند به عمق وجود او پی ببرد و همین امر موجب حیرانی و والهشدن بندهها میشود.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
[سایت](http://emamraoof.com)
| [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34997
#حدیث_روز
🟩 *«در سوگ شهیدان رجایی و باهنر»*
🔶 *هشتم شهریور* یادآور شهادت مظلومانۀ دو اسوهای است که با تمسک به ریسمان محکم هدایت الهی، لحظهای از سلوک مسیر حق منحرف نشدند و با لطافت روح و اندیشهای ژرف و مجاهدتی بیوقفه در راه خدا برای شکلگیری و شکوفایی نهال انقلاب اسلامی قیام کردند و بهویژه در تربیت جوانان و احیای تفکر اسلامی در میان آنها همت گماردند و سرانجام، در آتش کین منافقان سوختند و گوهر درخشان و گرانبهای روحشان از صدف جسم خاکی آزاد شد و به لقای معبود شتافت.
🌹 *شهید رجایی* یکی از مردان الهی وارستهای بود که بهترین سالهای عمرش را در راه خودسازی گذراند. در عرصۀ رنگارنگ این حیات مادی از همۀ مظاهر زیبای دنیا و هرچه رنگ تعلق و وابستگی داشت گذشت تا آزاد گردید و در جهان وارستگیها گام نهاد.
🔶 زمانی هم که انقلاب اسلامی به ثمر رسیدو مسئولیتهای سنگین به او واگذار شد خود را نباخت و دل در گرو زرق وبرقها و عناوین دنیوی نبست.
🌹 *شهید باهنر،* این روحانی سپیدسیرت و سبزاندیش، چهرهای الهی بود که با دو بال قرآن و اهل بیت علیهمالسلام پرواز کرد.
🔶 این عالم مجاهد، در همه حال چشم به درگاه فیض الهی داشت و همواره در نیایشهایش با سوزوگدازی وصفناپذیر با معبود خویش به نجوا میایستاد.
🌹 زهد، امانتداری، اخلاص، شجاعت و دینداری از دیگر ویژگیهای این عالم فرزانه به شمار میرود. او در زندگی خویش همیشه در خدمت مردم و انقلاب بود و در این راه هیچ وقت احساس خستگی نکرد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#عزت_نفس۱۸
💠 *«راهکارهای ماندگاری عزت نفس»۱*
🔷🔹 *«پرهیز از تکلف»*
🔹 گاهی اوقات ما خود را به اموری ملزم میکنیم که اهمیت چندانی نداشتهاند.
🔆 *«وَ قَدْ لَقِيَهُ عِنْدَ مَسِيرِهِ إِلَى الشَّامِ دَهَاقِينُ الْأَنْبَارِ فَتَرَجَّلُوا لَهُ وَ اشْتَدُّوا بَيْنَ يَدَيْهِ، فَقَالَ(علیه السلام): مَا هَذَا الَّذِي صَنَعْتُمُوهُ؟ فَقَالُوا خُلُقٌ مِنَّا نُعَظِّمُ بِهِ أُمَرَاءَنَا. فَقَالَ وَ اللَّهِ مَا يَنْتَفِعُ بِهَذَا أُمَرَاؤُكُمْ، وَ إِنَّكُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِكُمْ فِي دُنْيَاكُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِي آخِرَتِكُمْ؛ وَ مَا أَخْسَرَ الْمَشَقَّةَ وَرَاءَهَا الْعِقَابُ، وَ أَرْبَحَ الدَّعَةَ مَعَهَا الْأَمَانُ مِنَ النَّار»*
🔆 *«هنگامى كه امیرالمومنین به شام مى رفت، دهقانان شهر انبار به ديدارش آمدند. از اسبها پياده شدند و پيشاپيش او دويدند. فرمود: اين چه كار است كه مىكنيد؟ گفتند كه اين عادت ماست در بزرگداشت فرمانروايانمان. امام فرمود: اين كارى است كه اميرانتان از آن سود نبردند و شما خود را در زندگى به مشقت مىافكنيد و در آخرت به بدبختى گرفتار مىشوید. چه زيانبار است مشقتى كه در پى آن عذاب باشد و چه سودمند است آسودگى همراه با ايمنى از عذاب خدا.»*
📗 نهج البلاغه، حکمت ۳۷
🔹 وقتی کسی برای تعظیم و ادای احترام به زحمت میافتد، گاهی خسته و ناراحت میشود و ممکن است زیر لب شکایتی کند که همین امر باعث خسارت در آخرت است.
💢 *در حقیقت در این بحث، انسان هم متحمل رنج و سختی میشود و هم در آخرت دچار عقوبت.*
🔹 برای انجام برخی از آداب، نباید خود را بیش از حد به تکلّف بیندازیم. لزوماً بیشتر و سختتر کار کردن موجبات محترم شدن ما را فراهم نمیکند.
🔹 وقتی بیهوده خود را به زحمت و سختی میاندازیم، بالطبع رفتار نامناسبی با اطرافیانمان خواهیم داشت و همین امر، ارزش ما را در انظار دیگران کاهش میدهد.
💢 *گمان اینکه هرچه کار با مشقتتر باشد، به عزت ما میافزاید، تصور باطلی است. *
⬅️ *بسیاری از زحمات بیهودۀ ما باعث از بین رفتن عزت ما میشود و نهتنها ثواب اخروی را بهدنبال ندارد؛ بلکه در آخرت هم دچار عقوبت خواهیم شد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#منکرات_فراموش_شده۷۹
🔆 *«وَ جاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِكَ ما كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ»
🔆 *«و بىهوشى مرگ به راستى فرا رسد (و به انسان گفته شود:) اين همان است كه همواره از آن مىگريختى.»*
📗 سوره ق، آیه ۱۹
🔆 *«لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ»*
🔆 *«(به او گفته مىشود:) همانا از اين صحنه در غفلتى (عميق) بودى، پس پردۀ (غفلت) تو را كنار زديم وامروز چشمت تيزبين شده است.»*
📗سوره ق، آیه ۲۲
💢 *یکی از منکراتی که به چشم نمیآید اجتناب از یاد مرگ است.* اصلا حاضر به صحبت دربارۀ مرگ نیستیم در حالیکه هر لحظه آن را میچشیم!
💢 *گاه بابت مرگ عزیزی زندگی ما نیز تعطیل میشود.* در حالیکه با رفتن او تازه باید قدر زندگی را بدانیم و باور کنیم که بعد از او نوبت ماست.
🔷 فرار و غفلت از مرگ در عرف جامعه ما به چشم میخورد.
یاد مرگ فرصتی است برای حلالیت طلبیدن و غنیمت شمردن وقت باقیمانده.
📌 *پایان مبحث منکرات فراموش شده*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#محرم_و_صفر
💠 *«بازاندیشی»۴۸*
🔆 *«مَا کانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ»*
🔆 *«خداوند بر آن نيست که (شما) مؤمنان را بر آن حالى که اکنون هستيد رها کند، مگر اينکه (با پيش آوردن آزمايشهاى پى در پى،) ناپاک را از پاک جدا کند.»*
📗 سوره آلعمران، آیه ۱۷۹
✍🏼 شاهد مثال ما در بازانديشي این قسمت از آیه است: «حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ» .خدا مؤمنین را رها نمیکند، کار دائم خدا، غربالگری است. در صحنههای مختلف و عرصههای مختلف، زلزلههای شدیدی ایجاد میکند که خبیث و طیب از هم جدا شوند.
💢 گاهی به رخ ما میکشد که گمان میکنی وجودت طیب است؟! بخل، حرص، حسد، کینه در وجودت غلیان میکند که در شرایط خاص، بروز و ظهور میکند.
🌀 مثلاً گاهی در شرایط معمولی حوصلۀ دیدن خوشحالی افراد را نداریم؛ اما هنگام مصیبت این رذیله، خود را نشان میدهد!
⁉️ *بازنگری کنیم که وقتی در زندگی یک زلزلههایی ایجاد میشود، آیا با قسمتهای پاک و ناپاک وجود خود آشنا میشویم؟! آیا خبیثها را کنار میگذاریم!؟ آیا طیبهای وجودمان را تقویت میکنیم؟!*
🌀 مثلا همیشه فکر میکردیم چقدر خوشقلب هستیم؛ اما حال که بیپول شدیم ،چشم دیدن سفر زیارتی دوستان را نداریم! در حالیکه باید به جهت رفتن دوستان به زیارت، شاکر خدا باشیم که زیارتگاهها خلوت نمیماند.
⁉️ آیا پس از غربال، بابت همین بینش جدید شکر میکنیم؟ چون شاید زنده نمیماندیم و متوجه خباثتهای خود نمیشدیم!
✅ در محرم، چراغ هدایت اباعبدلله، ما را هوشیار میکند که این قسمت از فکر، خُلق، حال یا رفتار ما خبیث است! و با مدد از سیدالشهداء بایستی آنها را به طیبات تبدیل کنیم.
⬅️ *نتیجه آنکه تندبادهای زندگی را به فال نیک بگیریم و به قهر خدا معترض نباشیم. پشت این قهر، مهر است. شیطان، خبث وجودمان را طیب جلوه میدهد، لذا بدون دغدغه با آن زندگی میکنیم و فقط با زلزلهها و عقوبتها متوجه باطن قضیه میشویم.*
✨ *یک صبح به اخلاص بیا بر در ما
گر کام تو بر ناید آنگه گله کن*
✅ *چشم ها را باید شست تا پس از شستشو خود را دقیقتر واکاوی کنیم و از امامحسین طیبساز بخواهیم، خبائث وجودمان را برطرف کند و دل ما را صیقل دهد.
حُسَین، «قدیم الاحسان« و «حُسنساز» است و اجازه نمیدهد کسی زشت بماند*.
📚 « از بیانات استاد زهره بروجردی محرم ۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#در_محضر_امام_حسین۱۶
💠 *«معرفی انواع جهاد»۲*
🔷 دومین نوع جهاد، جهاد با کفاری است که اشتراک مرزی با ما دارند و دائماً درصدد صدمه وارد کردن به جامعۀ مسلمین هستند.
🔹 این نوع جهاد گرچه در ظاهر مختص نیروی نظامی است؛ اما هر فردی باید در وجود خود این نوع جهاد را محقق کند.
برای تحقق این امر لازم است، شخص مرزهای اعتقادی و اخلاقی را بشناسد و مراقب باشد تا اعتقادات کفرآلود و اخلاقیات نادرست به درون او راه پیدا نکند.
🔹 باید توجه داشت که جنود کفر دائما در صدد ضربه زدن به اعتقادات و اخلاقیات صحیح افراد و تحت سلطه قرار دادن آنها هستند.
✅ امر به معروف و نهی از منکر یکی از راهکارهای مؤثر در رعایت بایدها و نبایدهاست. اهمیت به رواج معروف و نابودی منکر در حیطۀ اجتماعی لازم است.
💢 *بیتفاوتی نسبت به رواج منکر و از بین رفتن معروف در جامعه سبب نابودی دین و ارزشهای اخلاقی خواهد شد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
#حدیث_روز
🔲 *«پیامدهای رحلت پیامبر اکرم از زبان حضرت فاطمه سلاماللهعلیها»۱*
🔳 *۱. ایجاد ضعف و سستی در میان مردم:*
حضرت در خطبهای که در حضور زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند، این امر را تذکر داد و با تأسف فرمود:
🔆 «فَقُبْحاً لِفُلُولِ الْحَدِّ وَ اللَّعِبِ بَعْدَ الْجِدِّ وَ قَرْعِ الصَّفَاةِ»
🔆 «چه زشت است سستی و بازیچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و کوشش.»
🔳 *۲. تفرقه و اختلاف به وجود آمد:*
🔆 «استَنهَر فَتقَه وَانفَتَق رَتقَه»
🔆 «تشتت و پراکندگی گسترش یافت. و وحدت و همدلی از هم گسست.»
🔳 *۳. امید و آرزوهای مسلمانان به ناامیدی تبدیل شد.*
آنان که به پیامبر اکرم و احکام عالیۀ اسلام ناب حضرتش دلخوش کرده بودند، از نعمت دین الهی و حکومت اسلامی بهرهمند شده بودند؛ اما اکنون با دیدن حوادث بعد از آن حضرت مأیوس شده و امیدشان به یأس مبدل شد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#امام_زمان_شناسی۲۰۱
🔆 *«مَتَى نَرِدُ مَنَاهِلَكَ الرَّوِيَّةَ فَنَرْوَى»*
🔆 *«کی میشود که بر چشمهسارهای پر آب تو درآییم و سیراب شویم؟»*
🟩 به عنوان منتظر، درخواستی که از حضرت داریم درخواست ضیافت نیست؛ درخواست صِرف در محضر بودن نیست؛ درخواست بهرهمندی از امدادهای او نیست؛ بلکه در اولویت درخواستهایمان این است که *به سرچشمۀ وجود مولایمان وارد و سپس، سیراب شویم.*
◻️ در این عبارت، مؤدّبانه و بهکنایه، اعلام میکنیم که *طالب معرفت هستیم؛* زیرا در علوم باطنیه، از آب، به معرفت تعبیر میشود.
◻️ *ما چشمانتظار زمانی هستیم که حقایق را بیواسطه از سرچشمۀ وجود امام دریافت کنیم؛* آن هم نه در حد چشیدن؛ بلکه در حد سیراب شدن.
✅ در واقع، میخواهیم برای همیشه در کنار چشمه، اقامت داشته باشیم؛ زیرا طلب معرفت انسان را سیریناپذیر میکند.
✅ میخواهیم معرفت، همچون آب روان، در زندگی ما جریان داشته باشد و بدون زحمت و تکلف، معارف ناب و خالص را دریافت کنیم.
🔶🔸 نکتۀ قابل تأمل در عبارت ذکرشده این است که برای ورود به این چشمه باید با جمع مشتاقان همراه شد. در این صورت، انسان از دو لذت برخوردار میشود:
🔸 ۱. بهرهمندی از سرچشمه؛
🔸 ۲. اُنس با دیگر منتظران.
◻️ هر یک از ما، اگر به تنهایی بر این چشمه وارد شویم، لذت کافی را دریافت نمیکنیم. حسرت میخوریم که چرا دیگر منتظرانی که با ما همدل و همسو هستند؛ از این چشمۀ گوارا محروماند و تشنهکام میمانند! اما زمانیکه همراه با جمع تشنگان، بر چشمه وارد شویم، از لذت و خوشیِ بدون افسوس و نگرانی بهرهمند میشویم.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#علل_و_عوامل۲۷
💠 *«دعا و ارتباط با خدای سبحان، عامل شکست باطل»*
🔆 *«وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلاَ دَفْعُ اللّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الأَرْضُ وَلَكِنَّ اللّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ»*
🔆 *«و هنگامى كه در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند، گفتند: پروردگارا صبر و شكيبايى بر ما فرو ريز و قدمهاى ما را ثابت و استوار بدار و مارا بر گروه كافران پيروز فرما. سپس آنها (طالوت و ياران او) به اذن خداوند، سپاه دشمن را درهم شكستند و داود، جالوت را كشت، و خداوند حكومت و حكمت به او عطا نمود و از آنچه مىخواست به او آموخت. و اگر خداوند (فساد) بعضى از مردم را به وسيله بعضى ديگر دفع نكند، قطعاً زمين را فساد مىگرفت. ولى خداوند نسبت به جهانيان لطف و احسان دارد.»*
📗 سوره بقره، آیه ۲۵۰ و ۲۵۱
🔰 دعا نقش ویژهای در ازدیاد توان و مقاومت انسان دارد و موجب پیروزی میشود. دعا در حقیقت ارتباط بنده با خدای سبحان است.
🔷 اگر طالب پیروزی بر دشمن (خواه دشمن ظاهری باشد یا دشمن نفس اماره) باشیم باید از خداوند درخواست استقامت در مبارزه و در نهایت درخواست پیروزی بر دشمن را داشته باشیم تا بر او فائق آییم.
🔷 از خداوند اندک صبر درخواست نمیکنیم؛ بلکه میخواهیم پیمانۀ صبر و مقاومتمان پُر باشد.
✅ *ثمرۀ نصرت خدای سبحان، توانمندی و پیروزی است. بهمیزانی که بر حول و قوۀ خود اعتماد کنیم گامی بهسوی شکست برداشتهایم.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
🟩🟩🟩🟩
*باسلام واحترام
مراسم سوگواري اهل بيت امروزجمعه حضوري و در فضاي مجازي برگزار مي شود*
#محرم_و_صفر
💠 *بازاندیشی۴۹*
🔆 *«یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»*
🔆 *«ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار شوید.»*
📗 سوره آل عمران، آیه ۲۰۰
🔶🔸 *به چهار چیز توصیه شدهایم:*
🔸۱. *«اصْبِرُوا»؛*
یعنی شکننده نباشید و مقاوم باشید. در عرصۀ طاعت توانمند باشید.
⁉️ بازنگری کنیم ما برای انجام طاعت چقدر تابآوری داریم؟ چقدر طاعاتمان را با قوّت انجام میدهیم؟ آیا در عرصۀ انجام وظایف دینی زود خسته میشویم؟
اگر در مسائل عبادی، خود را با پایینتر از خود میسنجیم، نیاز به تجدید نظر است. آیا در هر مقطع سنی توانمندیم ؟ چقدر از کاه، کوه میسازیم؟
🔸 ۲. *«صابِرُوا»:*
⁉️ چقدر موجب توانمند شدن یکدیگر میشویم؟ چقدر همدیگر را سستعنصر و راحتطلب بار میآوریم؟ چقدر قرارمان بر این است که با انتخابهای درست و افعال درست، همدیگر را تقویت کنیم؟!
⏪️ *ما به گردن همدیگر حق داریم. وظیفۀ ما نسبت به یکدیگر قویپروری است، نه ضعیفپروری.*
🔸 ۳. *«رابِطُوا» :*
◻️ رابِطُوا چند معنی دارد:
▫️ الف) با اتصال به امام به یکدیگر ربط داشته باشید. *حلقۀ ربطتان را حفظ کنید.* اختلاف بین شما نباشد.
▫️ ب) اهل سیر و سفر باشید. *هیچوقت توقف نکنید.* دائم سیر داشته باشید.
▫️ ج) معنای دیگر رابط، مرزبان است. مرزبانان مرابطون هستند. *حواس ما به مرز شریعت باشد.* با بیتوجهی به مرزهای شریعت پای ما به قرقگاه شیطان باز میشود.
▫️ د) معنای دیگر رابِطُوا توجه خاص نسبت به خود است که *غایب از محضر حق نشوید.*
⏪️ *همانطور که مرز بدون مرزبان نمیشود ما هم باید نسبت به خود، مراقبه داشته باشیم و خیالمان از خودمان راحت نباشد.*
🔸 ۴. *«اتَّقُوا اللَّه»:*
◻️ *پرهیز کنید*از اینکه امور مثبت را به خود نسبت بدهید. امضایخودتان را پای آن نیاورید. همۀ اینها به حول و قوه خدا در شما صورت گرفت. همچنین *پرهیز کنید* از اینکه برای غیر خدا کار کنید.
⏪️ *«لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون»: مقاومت کنید تا شخصیت درست برای شما ثابت بماند.*
📚 «گزیدهای از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم ۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام