#پندارهای_ناصحیح۳۳
💢 *«بیتفاوتی نسبت به اطرافیان»*
🔆 *«لَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ خَلَصُواْ نَجِيًّا قَالَ كَبِيرُهُمْ أَلَمْ تَعْلَمُواْ أَنَّ أَبَاكُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَيْكُم مَّوْثِقًا مِّنَ اللّهِ وَمِن قَبْلُ مَا فَرَّطتُمْ فِي يُوسُفَ فَلَنْ أَبْرَحَ الأَرْضَ حَتَّىَ يَأْذَنَ لِي أَبِي أَوْ يَحْكُمَ اللّهُ لِي وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ»*
🔆 *«هنگامی که (برادران) از او مأیوس شدند، به کناری رفتند و با هم به نجوا پرداختند؛ (برادر) بزرگشان گفت: «آیا نمیدانید پدرتان از شما پیمان الهی گرفته؛ و پیش از این درباره یوسف کوتاهی کردید؟ من از این سرزمین حرکت نمیکنم، تا پدرم به من اجازه دهد؛ یا خدا درباره من داوری کند، که او بهترین حکمکنندگان است»*
📗 سورۀ یوسف، آیه ۸۰
🔷 *بزرگیِ بزرگتر اقتضا میکند که از موقعیتهای مختلف برای معرفی اعمال نادرست اطرافیان استفاده کند. البته لسان او نباید زبان مذمت، ملامت، تحقیر یا تصغیر باشد؛ بلکه صرفاً بایستی یادآوری و تذکار باشد.
💢 یکی از پندارهای نادرست این است که گمان کنیم بزرگتر یک جمع میتواند به اطرافیانش بیتوجه باشد.
⬅️ *البته تذکر دادن، آداب، قوانین و احکام خاصی دارد.*
یکی از اموری که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد نحوۀ تذکر دادن است که هرگز نباید در یک فضای عمومی باشد؛ بلکه حتماً در خلوت انجام بگیرد.
✅ در درون ما نیز بزرگتری به نام عقل وجود دارد که وقتی با خلوت میکنیم، کوتاهیهای گذشته را به ما متذکر میشود و هرگز آنها را توجیه نمیکند.
✅ قلب حتی از عقل هم بالاتر است و استدلالهای نادرست گذشته را توجیه نمیکند.
بزرگتر چون از ما بزرگتر است تفریطهایمان را با زبان کنایه و در خلوت به ما خاطر نشان میکند.
🔷 زمانی که انسان نورانی شود، خودش متوجه خطاها و افراط و تفریطهایش میشود و دیگر نیازی به تذکر ندارد.
🔷 ما در خلوتهای باطنی خود، در محضر عقل، قلب و روح خویشتن قرار میگیریم و آنها گذشتۀ ما را که مملو از کوتاهی و تفریط بوده است، به ما متذکر میشوند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#كمك_به_حزب_الله_لبنان
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی
⬜️ *به اطلاع میرساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*.
🔘 شماره کارت : 5022297000229661
🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4
🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004
◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع
⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.*
🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیهالسلام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
📣📣📣📣📣
🍃 *باسلام واحترام*
*موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد*
◻️5022291312675026
◻️ 2238100152926991
◻️IR040570022381015292699101
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#آزمایشهای_الهی۸
💠 *«قبول واسطههای فیض»*
🔆 *«فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ»*
🔆 *«پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دریافت كرد، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبهپذیر مهربان است.»*
📗 سوره بقره، آیه۳۷
🔷 یکی از راههایی که خداوند برای بخشش گناهان ما قرار داده، پذیرش وجود مقدس اهل بیت و حضرات معصومین است.
🔷 خداوند میگوید از این واسطهها برای بخشش لغرش و معصیتهای خود استفاده کنید تا به سمت من رجوع داشته باشید.
✅ پذیرش و قبول این واسطههای فیض نهتنها امکان رجوع ما به سمت پروردگار را میسر میکند؛ بلکه میتوانیم به جایگاهی فوق تصور هم دست یابیم.
✅ آدمیّت اقتضا میکند که هر زمان خدا واسطههای فیضش را به ما معرفی کرد، باور کنیم که میتوان با وساطت آنها، به بالاترین جایگاه برسیم؛ اما گاهی افراد این واسطهها را قبول نمیکنند و در آزمایش الهی رد میشوند.
🔷 وقتی واسطههای فیض را قبول کنیم، یعنی باور داریم که آنان در زندگی ما کارایی دارند و با این پذیرش، جایگاهی نصیب ما میشود و سیر جدیدی در زندگیمان آغاز خواهد شد؛ اما اگر از آنها بهرۀ لازم را نبریم، در آزمون الهی مردود و دچار خسران میشویم.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شرح_دعای_کمیل۴۴
🔆 *«وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا يَقُومُ لَها شَىْءٌ»*
🔆 *«و به عزّتت كه چيزى در برابرش تاب نياورد.»*
✍🏼 اگر «باء» در «بِعِزَّتِک» زائد باشد؛ یعنی دعا کننده در جستجوی عزت بینهایت خداوند است، عزتی که بیپایان است و همۀ موجودات درمقابل او خاضع هستند.
🔹 ۱. *عزیز به کسی گفته میشود که عِدل و همتا و شبیه ندارد.*
🔰 داعی در این فراز با توجه به بیهمتایی و بینظیری خداوند، تمام نیازها و درخواستهای خود را اعلام میکند:
❇️ خدایا! بینظیری تو را واسطه قرار میدهم که بینظیر شوم، مانند اصحاب ابا عبدالله، سلمان فارسی، فضه، عمار و... که بینظیر بودند.
❇️ خداوند بدون درخواست انسان، معرفی عزت خود و پیامبرش را داشته است. مسلماً خداوند عزت و بینظیری را برای خودش و پیامبر و اولیائش قرار داده است؛ بنابر این بهمیزانی که به آنها پیوست داشته باشیم، بینظیر میشویم.
🔹 ۲. *عزت آن عزیزی است که غالب و غیر مغلوب است.*
🔰 داعی بیان میکند: ای خدایی که بر هر چیز غالبی و هرگز مغلوب و مقهور کسی نمیشوی، صفت مقهوریت تو را واسطه قرار میدهم و از تو درخواست مغلوبیت را دارم؛ یعنی هر آنچه غیرخداست، مانند نفس امارۀ بالسوء و دنیا و معصیتها و مشکلات غالب بر وجودم نشود.
💢 گاه انسان آنقدر در نعمات غرق است که در فضای نعمت مست میشود و از بندگی غافل!
❇️ خدایا! میخواهم فقط تو بر من غالب شوی و غیر تو بر من غلبه نکند. در واقع داعی فضایی را تقاضا دارد که فقط بندگی بر او غالب شود.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
#حدیث_روز
💠 *«روز فرهنگ عمومی»*
🔷 اگر روزگاری پیش در عصر کشاورزی، منبع قدرت و حرکت، «زور بدنی و نیروی بازو» بود، و اگر در دوران اولیۀ صنعتی و مدرن، عامل تعیینکنندۀ سرنوشت بشر، «پول و ثروت و قدرت اقتصادی و قدرت نظامی» بود، درجهان کنونی، دیگر نه از زور برای نقشآفرینی بنیادین کاری ساخته است و نه از زر؛ بلکه آنچه میتواند منشأ و پایۀ تمام تحولات بشری واقع بشود «فرهنگ» است.
🔶 چشم ریزبین و ژرفانگر امام خمینی(ره) نیز بهعنوان یک «روحانی سیاستمدار» و یک «سیاستمدار روحانی» از همان ابتدا بر «فرهنگ و نقش بیبدل آن» در پیشرفت جامعه افکنده شده بود. از نظر ایشان، بهرغم نقش مؤثری که اقتصاد و سیاست میتواند در تحول جامعه ایفاء کند، هرگز قابل مقایسه با نقش محوری و بنیادینی که فرهنگ در این مورد دارد، نیست.
🔷 از نظر امام خمینی(ره) اهمیت فرهنگ نخست بهدلیل جایگاهی است که در هویت و موجودیت جامعه دارد و دیگر به.سبب نقشی است که در پیشرفت یا انحطاط جوامع ایفا میکند.
🔶 بیشک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. اساساًً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل میدهد...
🔷 استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلالِ فرهنگ آن نشأت میگیرد.فرهنگ، مبدأ همه خوشبختیها و بدبختیهای یک ملت است.
فرهنگ... بزرگترین مؤسسهای است که یک ملت را به تباهی میکشد یا به اوج قدرت و عظمت میکشد.
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام