eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
76 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34997
🌹 *«برای شهید جواد تندگویان»* 🍃 *علت اصلی سفر جواد به جنوب احساس وظیفه بود.* اولین بار، وقتی تمامی اخبار مربوط به آبادان سخت و تلخ و طاقت‌فرسا می‌نمود، مدیر برنامه‌ریزی، پیشنهاد رفتن به میان عزیزان آبادانی را کرد. فرق هم نمی‌کرد؛ این احساس تمامی ما بود، او به زبان آورده بود و نمیشد که نرفت. ⁉️ شاید کسی بپرسد که به چه دلیل، یک وزیر بایستی به استقبال آن همه خطر برود و شاید در مورد عاقلانه بودن این کار تردید کند؟! ‼️ واقعیت این است که این کار وظیفه بود، عین عقل بود. انجام وظیفه به هنگام خطر، جایی برای این گونه سؤالات باقی نمی‌گذارد. اگر غیر از این بود که جای پرسش و تعجب می‌بود! 🍃 شاید در ارزیابی عملکرد دوران کوتاه وزارت جواد تندگویان، شبهۀ سرعت عمل به پندارهایی راه یابد! در آن شرایط فقط سرعت تصمیم‌گیری مهم بود. زمان، آن چنان سرعت در تصمیم‌گیری را اقتضاء می‌کرد که جای هیچ درنگی نبود. ⁉️ چگونه ممکن بود که در حدود از یک سال و نیم یا دو سال پس از پیروزی انقلاب و در حالی که دشمن - با آن گستردگی - به صنعت نفت حمله کرده بود و صنعت نفت بدون هیچ گونه دفاعی مورد شدیدترین و سبعانه‌ترین حملات دشمن قرار داشت، نشست و با تأنی تصمیم گرفت؟! 🍃 سرعت، لازمۀ شرایط آن زمان بود. انقلاب و دفاع از صنعت، به هر چیزی سرعت داده بود و بایستی تند عمل می‌کردیم و دیگر راهی نبود و برای جواد نیز، چراکه او فرزند انقلاب بود. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«رفتار تصنعی؛ زمینۀ سوء ارتباط»* 🔷🔹 *بسیاری از مشکلات، ناشی از رعایت نکردن اصول صحیح ارتباطی است* که منجر به ایجاد حرص، طمع، کینه، بی‌احترامی به یکدیگر می‌شود و اختلافات را دامن می‌زند. ⬅️ *به عبارتی دیگر اگر بحث ارتباط سازنده را در زندگی جدی بگیریم، بسیاری از وکلا و دادگاه‌ها و مراجع دعوا و اختلاف، بیکارمی‌شوند!* ✅ بنابراین قرارمان در ارتباطات، شفافیت در روابط و تصنعی رفتار نکردن و نشان دادن خودِ حقیقی است. 🔷 *از آنجا که انسان برای خود عزت قائل است، تمایل ندارد که مورد تمسخر یا تحقیر دیگران قرار گیرد؛ بنابراین باید حتماً روی شخصیت خود کار کند.* 💢 نباید در حالی که آدم بی‌نظمی هستیم، خود را منظم جلوه دهیم؛ زیرا بی‌نظمی یک ضدارزش است و به روابط آسیب وارد می‌کند. 🔷 وقتی از ارتباط سازنده سخن می‌گوییم،یعنی همانگونه که حقیقت افراد به دیگران اظهار می‌شود، قرار بر این است که *معایب، نه‌تنها موجب افتخار نباشد، بلکه اصلاح شود.* ⏪️ با این نگرش، فرد، در جهت اصلاح خود، گام موثری برمی‌دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَ يَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنافِقينَ هُمُ الْفاسِقُون‏»* 🔆 *«مردان و زنانِ منافق، از يكديگرند، به منكر فرمان مى‌دهند و از معروف نهى مى‌كنند و دستهاى خود را مى‌بندند. خدا را فراموش كرده‌اند، پس خداوند نيز آنان را فراموش كرده است. همانا منافقان، همان فاسقانند.»* 📗 سوره توبه، آیه ۶۷ 🔶🔸 هزار و چهارصد سال با تاریخ شهادت حضرت زهرا فاصله است؛ اما اکنون که داستان پشت در را می‌شنوید، از همۀ کسانی که حضرت را اذیت کردند، حتی زنهای مدینه که دیدن حضرت زهرا نرفتند و یا دیر رفتند، اعلام برائت می‌کنید و آن‌ها را تأیید نمی‌کنید. این علامت اصلی بودن است. اگر مَجاز باشیم کارهای آنها را توجیه می‌کنیم! 🔸 ​ *علامت دیگر تقلبی‌ها امر به منکر است.* شما برای خدا کار می‌کنید، خالصانه، صادقانه؛ اما می‌گویند دوره و زمانۀ خالصانه کار کردن نیست! کسی قدر کارتان را نمی‌داند! شما را به ریا دعوت می‌کنند! ‼️ شما صبوری می‌کنید، می‌گویند چرا صبوری می‌کنید؟! صبرتان را مایۀ گستاخی دیگران می‌دانند! 💢 *به شما توصیۀ ناشکیبایی و اعتراض می‌کنند، تشویق به معصیت می‌کنند! این علامت منافق است.* 🔸* علامت دیگر نفاق، بخل است.* بخیل خیرش به کسی نمی‌رسد. 💢 تقلبی‌ها از خیر رساندن به دیگران امتناع دارند، علاوه بر اینکه اگر دیگری هم خیری برساند، او را سرزنش می‌کنند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶🍃🔶 🔶 *باسلام واحترام* 🍃 *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام هرهفته به نیت سلامتی وتعجیل در فرج وجود مقدس حضرت ولی عصر(عچ) قربانی می کندودر میان افراد کم برخوردار توزیع می نماید*. 🍃 *شما می توانید دراین امر خداپسندانه با موسسه همراه باشید* 💠 *شماره کارت زیر به این امر اختصاص دارد وموسسه برای قربانی جهت سلامتی امام زمان (عج)شماره دیگری ندارد*.👇 5022-2970-0022-9646
* دوم_سال_تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤* 💢 *ویژه بانوان* 💠 با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند: ثبت نام ترم دوم سال تحصیلی ١٤٠٣-١٤٠٤ *از تاريخ شنبه ۲۴/آذر تا پایان روز جمعه ١٤ دی ماه می‌باشد.* 🌺🌺🌺 تخفیف ثبت نام : *چنانچه شما شش کلاس روزهای زوج را در یک مرحله ثبت نام کنید،هزینه یک کلاس محاسبه نمی شود. 📣♦️ *تخفيف ویژه* ثبت نام از تاریخ *شنبه ۲۴/آذر تا جمعه ۷/دی ماه* فعال است 🗓️ مدت زمان ترم دوم سال تحصیلی از شنبه ۶/بهمن ماه تا چهارشنبه ۷/ خرداد می‌باشد. 🔹 شنبه 🔸 تفسير بخشي از آيات سوره حشر 🔸 تربیت اجتماعی ( صحيفه سجاديه) 🔹 دوشنبه 🔸 دستاوردهای ماندگار (نهج البلاغه) 🔸 برخی از راهكارهاي امام خميني (كتاب چهل حديث) 🔹 سه‌شنبه 🔸 شرح مثنوی معنوی 🔹 چهارشنبه 🔸 امام زمان شناسی (وظايف منتظر) 🔸شرح برخي از فرازهاي جوشن كبير ✳️ کلیه کلاس‌ها توسط استاد زهره بروجردی برگزار می‌شود. • لینک ثبت نام👇 ‏ https://emamraoof.com/store باتشکر ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
📣📣📣📣📣 *مراحل ثبت نام کلاس‌:* *کاربر گرامی باسلام واحترام برای ثبت نام آسان تر لطفا مراحل زیر را ملاحظه فرمایید* 🔹 *مرحله اول* : برای انتخاب کلاس های مورد نظر خود ، مربع کنار هر کلاس را علامت بزنید. (در صورتی که می خواهید همه کلاس ها را انتخاب کنید ، می توانید از گزینه انتخاب همه استفاده کنید . با این کار همه کلاس های روزهای زوج و کلاس مثنوی انتخاب می شود .) 🔹 *مرحله دوم* : بر روی دکمه افزودن به سبدخرید انگشت بزنید و منتظر بمانید . توجه کنید این مرحله چند ثانیه زمان می برد . لطفا صبور باشید و اقدام دیگری انجام ندهید. 🔹 *مرحله سوم* : صفحه سبد خرید باز می شود و شما می توانید کلاس هایی را که انتخاب کرده اید، مشاهده کنید . در پایین صفحه روی دکمه اقدام به پرداخت انگشت بزنید . 🔹 *مرحله چهارم* : با وارد کردن شماره موبایل به پنل کاربری خود وارد می شوید (چنانچه برای اولین بار می خواهیدکلاس ها را ثبت نام کنیدو در پنل کاربری عضویت ندارید بایدبا وارد کردن شماره موبایل عضو شوید تاپنلی مخصوص شما ایجاد شود.) 🔹 *مرحله پنجم* : اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و تیک پذیرفتن قوانین را بزنید و دکمه پرداخت را فشار دهید. 🔹 *مرحله ششم* : در نهایت وارد درگاه بانک می شود . از کارتی استفاده کنید که رمز دوم (رمز پویا) آن فعال باشد. 🔺 *توجه داشته باشید* اگر برای کاربر دیگری می خواهید ثبت نام کنید ابتدا از پنل کاربری خود خارج شویدو ثبت نام رابا وارد كردن شماره موبایل آن شخص آغاز کنید. 📞 در صورت هر گونه سوال می‌توانید از طریق پیامک يا پیام رسان بله ازشنبه تا چهارشنبه ساعت ٨ تا ١٦ به شماره موبايل 09209208205 پیام نوشتاری ارسال نمایید همجنين در اين زمان مي توان با شماره تلفن موسسه ٢٢٥٥٧٠٩٢ داخلي ١٠٥ تماس حاصل فرماييد. باتشکر واحد پشتیبانی ثبت نام
🌹 *«شهید علی چیت‌سازیان»* 🍃 در عملیات مسلم‌بن‌عقیل با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت، ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند. 🌷 علی با تشکیل لشکر انصار الحسین به‌عنوان فرماندۀ اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیاتی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می‌گرفت شرکت کرد. 🍃 او چند بار در عملیات‌ها مجروح شد؛ اما هربار با جدیتی بیشتر و عزمی راسخ‌تر به جبهه باز می‌گشت. 🌷 او همانند فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود اینکه مسئولیت سنگین فرماندهی اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین را به‌عهده داشت؛ ولی هیچ‌گاه از نیروهای مخلص بسیجی دور نمی‌شد در مواقع عملیات با اینکه ماموریت خود را که شناسایی مواضع دشمن بود، از قبل انجام داده بود؛ اما به برداشتن اسلحه و حضور در عملیات به یاری رزمندگان گردانهای عملیاتی می‌شتافت. 🍃 وقتی در عملیاتی تمام نیروهایش شهید شدند و تنها مجبور به عقب‌نشینی شد، در مسیر، به گروهانی از صدامیان برخورد کرد. با شهامت خود را معرفی کرد و گفت: من علی چیت‌سازیان هستم؛، «عقرب زرد»، اگر مقاومت کنید تا آخرین گلوله با شما می‌جنگم والا تسلیم شوید و جان به سلامت ببرید.» 🌷 تیزهوشی و قدرت تصمیم‌گیری فوق‌العادۀ او در عملیات باعث شده بود که فرماندهی لشکرانصارالحسین بگوید: «با وجود علی بسیاری از مشکلات عملیاتی ما حل می شود.» 🍃 «کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خود گیر نکرده باشد.» از سخنان معروف شهید چیت‌سازیان است که آیت الله خامنه‌ای در یکی از سخنرانی‌های خود به آن اشاره داشته‌اند. 📚 «خبرگزاری دانشجویان، ایسنا» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«ملاک برتری و نقصان افراد»* 🔅 *«قِیل لِلْحُسَینِ بْنِ عَلِی علیه‌السلام: مَا الْفَضْلُ؟ قَالَ: مِلْكُ اللِّسَانِ وَ بَذْلُ الْإِحْسَانِ قِیلَ: فَمَا النَّقْصُ؟ قَالَ: التَّكَلُّفُ لِمَا لَا یعْنِیكَ»* 🔅 *«از امام حسین علیه‌السلام سؤال شد: فضیلت چیست؟ حضرت فرمودند: مالک زبان خود بودن و خیررسانی فراوان به دیگران! و نیز از ایشان پرسیده شد: نقص (عیب و ایراد) چیست؟ حضرت فرمودند: به زحمت انداختن خود برای چیزی که فایده‌ای ندارد!»* 📘 مستدرک الوسائل، ج۹، ص۲۴ 🔷🔹 *با توجه به فرمایش حضرت، فردی بر سایرین برتری دارد که دارای دو خصوصیت باشد:* 🔹 *۱. مالک زبان خود باشد؛* به عبارت دیگر هر چه به زبان می‌آورد تحت اراده او باشد تا گفتار ناپسندی را بیان نکند که در آینده از گفتن آن پشیمان شود. 🔹 *۲. خیررسانی گسترده و فراوان به دیگران داشته باشد.* عبارت «بذل» به‌معنای نهایت بخشش و عطاست. ⬅️ *در این روایت به ویژگی فردی که برتری ندارد و از نظر شخصیتی ناقص است نیز پرداخته شده است.* انجام و اهمیت دادن به اموری که هیچ‌گونه فایده۸ دنیوی و اخروی برای فرد ندارد؛ نوعی عیب محسوب می‌شود. انجام امور بی‌فایده از شخصیت فرد می‌کاهد. 🔶🔸 *کار بی‌فایده دو نوع است:* 🔸 *۱. کاری که اساسا فایده‌ای ندارد؛ مانند برخی آداب و رسوم، پرس‌و‌جو دربارۀ زندگی دیگران و… .* 🔸 *۲. کاری که ذاتاً فایده دارد؛ لکن چون انگیزه و نیت خدایی در آن نیست؛ بی‌فایده می‌شود.* ✅ انجام کار صحیح و پرسود بدون نیت خالصانه، برابر با کار بی‌فایده است و شخصیت انسان را زیر سؤال می‌برد؛ مانند علم‌آموزی که فی‌الواقع امر پسندیده و پرفایده‌ای است به شرط آن که با نیت خالص انجام شود نه برای فخرفروشی و برتری طلبی. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
💠 *«شب یلدا»* 🔷 چه شب یلدایی را می‌توان شب یلدایی قرار داد که امام صادق سلام‌الله‌علیه آن را دوست داشته و برای اهل آن مجلس دعا کرده باشد؟ 🍃 خَیثَمَة می‌گوید حضرت باقر علیه‌السلام به من فرمود: 🔅 *«تَزَاوَرُوا فِی بُیوتِکمْ فَإِنَّ ذَلِک حَیاةٌ لِأَمْرِنَا رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیا أَمْرَنَا»* 🔅 *«در خانه‌هایتان به زیارت و ملاقات یکدیگر بروید که این رفت‌وآمد شیعیان به منازل یکدیگر، حیات امر ما اهل بیت است.»* 📘 الخصال، ج۱، ص ۲۰ ✍🏼 قید «فِی بُیوتِکمْ» در این روایت موضوعیت دارد؛ یعنی شیعه باید با هم صمیمی و مرتبط باشند و این آمدوشد باید استمرار داشته باشد و مقطعی نباشد. 🍃 در روایتی دیگر حضرت صادق علیه‌السلام به فضیل‌بن‌یسار فرمود: 🔅 *«تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُون؟»* 🔅 *«وقتی در جلسات دور هم جمع می شوید از احادیث ما اهل بیت هم سخن می‌گویید؟»* ◻️ فضیل به حضرت جواب داد: «بله آقا جان حدیث می‌خوانیم. 🍃 امام صادق علیه‌السلام در ادامۀ روایت قاعده‌ای کلی بیان فرمود: 🔅 *«تِلْک الْمَجَالِسُ أُحِبُّهَا»* 🔅 *«من این مجالس را دوست دارم.»* 📘 وسائل الشیعة، ج ۱۲، ص ۲۱ ⁉️ *به فرض در شب یلدا تمام خانواده دور هم جمع شده‌اند آیا از احادیث اهل بیت هم حرفی می‌زنیم؟* 🔷 یلدا بما هو یلدا موضوعیتی ندارد؛ یلدای امسال را با این فرمول امام باقر و امام صادق علیهما‌السلام شبی مرضیّ اهل بیت علیهم‌السلام قرار دهیم تا شامل دعای امام مهربانمان شویم. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔅 *«وَ بَرِّدْ غَلِيلَهُ»* 🔅 *«آتش تشنگی بنده‌ات را خنک کن.»* 🔶 با وصال مولا، سوز سینه به برودت تبدیل می‌شود و حرارت، به خنکا. در روایات، یقین به‌عنوان «بارد» ذکر شده است، گویا یقین، درون انسان را خنک می‌کند. ❇️ خدایا! در رابطه با امام زمان، مرا به عین‌الیقین برسان، عین‌الیقینی که در باطن وجودم خنکا و آرامش ایجاد کند. 🔶 گاهی رذایل و صفات ناپسند اخلاقی مانند حرص، کینه، بدبینی، بدخواهی و حسد موجب کدورت ما می‌شود و آرامش‌مان را سلب می‌کند؛ اما هنگامی که امام برای ما جلوه‌گری کند، یک‌باره همۀ رذایل از بین می‌رود و فضائل و کمالات جایگزین آن‌ها می‌شود. ❇️ با وصال به حضرت، دیگر از رذایل خود رنج نمی‌کشیم و از سوز سینه ناآرام نمی‌شویم. 🔶 همان‌گونه که وقتی آبی فراوان از جایی عبور می‌کند از ناپاکی‌ها اثری نمی‌ماند؛ با حضور امام و به لطف و عنایت او از نازیبایی‌های وجود ما هم چیزی باقی نمی‌ماند. ❇️ غیرممکن است پیوست به حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه صورت گیرد و آرامشی خاص بر وجودمان حاکم نشود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ إِذا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ أَنْ آمِنُوا بِاللَّهِ وَ جاهِدُوا مَعَ رَسُولِهِ اسْتَأْذَنَكَ أُولُوا الطَّوْلِ مِنْهُمْ وَ قالُوا ذَرْنا نَكُنْ مَعَ الْقاعِدين‏»* 🔆 *«و هرگاه سوره‌اى نازل شود كه به خداوند ايمان آوريد و همراه پيامبرش جهاد كنيد، صاحبان ثروت (منافقان)، از تو اجازه‌ى مرخصى (براى فرار از جبهه) مى‌خواهند و مى‌گويند: ما را واگذار تا با خانه‌نشينان، (آنان كه از جنگ معافند و بايد در خانه بنشينند) باشيم.»* 📗 سوره توبه، آیه ۸۶ 🔷 قدرتمندان کسانی هستند که در عرصۀ جهاد حضور دارند و در انجام وظیفه، پایدارند. ضعیفان می‌گویند: پیامبر! ما را رها کن تا با پیرها بمانیم! ‼️ علامت کسانی که ایمانشان حقیقی نیست این است که در عین داشتن امکانات، مال، توان و آبرو می‌خواهند مثل فقرا زندگی کنند، برای دینشان مصرف نمی‌کنند. تا بحث مصرف می‌شود، می‌گویند ما که دستمان خالی‌ است! 🔷 اگر ایمانم حقیقی باشد، می‌گویم: با پیامبر بودن پُرزحمت است؛ اما ارزشش را دارد. آنقدر برایم ارزشمند است که سختی‌اش را به جان می‌خرم. 💢 اگر ایمانم تقلبی باشد به پیامبر می‌گویم: به ما کاری نداشته باش! ما را رها کن! بگذار زندگی خود را بکنیم! ✅ افرادی که متدین واقعی‌اند، می‌دانند، همه چیز هزینه دارد. آنان که دینشان قلابی‌ است اهل پرداخت هزینه نیستند، زحمت لازم را نمی‌کشند، عنوان می‌خواهند بدون زحمت! اما متدینین واقعی حاضرند برای داشتن عنوان درست، هزینه بپردازند. 💢 وقتی ایمانم مجازی باشد، خود را بیشتر از با پیامبر بودن دوست دارم، با پیامبر بودن اولویت من نیست! اولویتم دین‌داری نیست. ✅ وقتی اولویتم دین‌داری‌ است با پیامبر بودن را بر آرامش خود ترجیح می‌دهم. ​ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
💠 *«تفکر صحیح: احساس نیاز به مناجات با حق»* 🔆 *«وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»* 🔆 *«و هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل پايه‏هاى خانه (كعبه) را بالا مى‏بردند (مى‏گفتند) اى پروردگار ما از ما بپذير كه در حقيقت تو شنواى دانايى.»* 📗 سوره بقره، آیه۱۲۷ ✅ در تفکر صحیح انسان علاوه بر آنکه نیاز به تلاش احساس می‌کند، خود را نیازمند به دعا نیز می‌داند و انجام وظیفه را به‌تنهایی کافی نمی‌داند. همچنانکه حضرت ابراهیم و اسماعیل زمانی‌که پایه‌های خانۀ کعبه را بالا می‌بردند و به کار و وظیفه مشغول بودند، خود را بی‌نیاز از دعا نمی‌دیدند و از خداوند درخواست قبولی عمل را کردند. ✅ در تفکر صحیح دعا همزمان با عمل صورت می‌پذیرد. اگر وظیفۀ خود را به‌درستی انجام دهیم، امکان قبولی عمل وجود دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام