eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
73 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«توانایی تکرار نکردن اشتباهات گذشته، بدون توبه و اصلاح»* 🔆 *«قَالُواْ إِن يَسْرِقْ فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَّهُ مِن قَبْلُ فَأَسَرَّهَا يُوسُفُ فِي نَفْسِهِ وَلَمْ يُبْدِهَا لَهُمْ قَالَ أَنتُمْ شَرٌّ مَّكَانًا وَاللّهُ أَعْلَمْ بِمَا تَصِفُونَ»* 🔆 *«(برادران) گفتند: «اگر او (بنیامین‌) دزدی کند، (جای تعجب نیست؛) برادرش (یوسف) نیز قبل از او دزدی کرد» یوسف (سخت ناراحت شد، و) این (ناراحتی) را در درون خود پنهان داشت، و برای آنها آشکار نکرد؛ (همین اندازه) گفت: «شما (از دیدگاه من،) از نظر منزلت بدّترین مردمید! و خدا از آنچه توصیف می‌کنید، آگاهتر است!»* 📗 سورۀ یوسف، آیه ۷۷ 💢 ما یا متوجه قبح کارهای اشتباه گذشتۀ خود می‌شویم و توبه می‌کنیم یا خطاهای خود را تا سالها بعد هم تکرار می‌کنیم. 💢 *وقتی انسان متوجه اشتباه خود نشود، دائم آن را تکرار می‌کند.* 🔷 برادران حضرت یوسف علیه‌السلام، زمانی، حضرت را دزد می‌پنداشتند و فرافکنی کردند و چهل سال بعد از آن، بنیامین را به اشتباه دزد خواندند. 🔷 این افراد عادت اشتباه «نسبت غلط دادن به دیگران» را در خود اصلاح نکردند، در نتیجه آن را تکرار کردند. 💢 *پندار نادرست این است که تصور کنیم بدون توبه کردن، اشکالات ما برطرف می‌شود و در گذر زندگی هرگز تکرار نمی‌شوند.* 🔷 گناهان و اشتباهات‌مان را باید بازشناسی کنیم، در غیر این صورت فرافکنی می‌کنیم و خطاهایمان را هر روز به یک نفر نسبت می‌دهیم؛ یک روز به مادر، یک روز به معلم، خواهر، همسر و... 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *«پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»* ◻️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ◻️ *متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:* 🔶🔸بسم الله الرّحمن الرّحیم🔸🔶 *ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌الله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم.* والسّلام علی عباد الله الصّالحین 📚 سیّدعلی خامنه‌ای؛ ۱۴۰۳/۷/۲۸
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«مجازات دسته‌جمعی بندگانِ خوبِ خدا به همراه دشمنان خدا»* 🔆 *«فَأَزَلَّهُمَا الشَّیطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِی الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ»* 🔆 *«پس شیطان آن دو را به لغزش انداخت و آنان را از باغى كه در آن بودند، خارج كرد و (در این هنگام به آنها) گفتیم: فرود آیید! در حالى كه بعضى شما دشمن برخى دیگر است و براى شما در زمین قرارگاه و تا وقتى معین بهره و برخوردارى است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۳۶ 💢 گاهی اوقات در زندگی ما لغزش‌هایی پیش می‌آید که وقتی مورد خطاب قرار می‌گیریم برایمان آزاردهنده است؛ زیرا یک طرف ولیّ‌الله است و طرف دیگر عدو‌الله، که این دو با هم جمع شده و مورد خطاب قرار می‌گیرند. ✍🏼 در این آیه «اهْبِطُواْ»، برای آدم و حوا که با شیطان همراه هستند، قطعا خوشایند نیست و انتظار نداشتند که با شیطان جمع بسته شوند؛ همانطور که اگر روزی ما را با سپاه عمر‌بن‌سعد جمع ببندند. ✅ اگر فرد ارادت به حق و اولیای حق داشته باشد در مثل این خطاب، بر ضلالتش افرون نمی‌شود، گلایه و شکایتی از خدا ندارد و همانند حضرت آدم بدون در نظر گرفتن حُسن‌سابقة خود، «اهْبِطُواْ» را مِهر و لطف خدا می‌داند نه جلوۀ جلالی او. در نتیجه از آزمونِ الهی موفق بیرون می‌آید. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«مجازات دسته‌جمعی بندگانِ خوبِ خدا به همراه دشمنان خدا»* 🔆 *«فَأَزَلَّهُمَا الشَّیطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِیهِ وَقُلْنَا اهْبِطُواْ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَكُمْ فِی الأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ»* 🔆 *«پس شیطان آن دو را به لغزش انداخت و آنان را از باغى كه در آن بودند، خارج كرد و (در این هنگام به آنها) گفتیم: فرود آیید! در حالى كه بعضى شما دشمن برخى دیگر است و براى شما در زمین قرارگاه و تا وقتى معین بهره و برخوردارى است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۳۶ 💢 گاهی اوقات در زندگی ما لغزش‌هایی پیش می‌آید که وقتی مورد خطاب قرار می‌گیریم برایمان آزاردهنده است؛ زیرا یک طرف ولیّ‌الله است و طرف دیگر عدو‌الله، که این دو با هم جمع شده و مورد خطاب قرار می‌گیرند. ✍🏼 در این آیه «اهْبِطُواْ»، برای آدم و حوا که با شیطان همراه هستند، قطعا خوشایند نیست و انتظار نداشتند که با شیطان جمع بسته شوند؛ همانطور که اگر روزی ما را با سپاه عمر‌بن‌سعد جمع ببندند. ✅ اگر فرد ارادت به حق و اولیای حق داشته باشد در مثل این خطاب، بر ضلالتش افرون نمی‌شود، گلایه و شکایتی از خدا ندارد و همانند حضرت آدم بدون در نظر گرفتن حُسن‌سابقة خود، «اهْبِطُواْ» را مِهر و لطف خدا می‌داند نه جلوۀ جلالی او. در نتیجه از آزمونِ الهی موفق بیرون می‌آید. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«به جبروتت كه با آن بر همه‏چيزى فائق‏ آمدى.»* ⁉️ *عالم جبروت چه عالمی است؟* 🍃 *از نگاه مرحوم حاج ملاهادی سبزواری عالمِ جبروت همان عالمِ عقول است.* ◻️ ما در عالمِ ماده‌ زندگی می‌کنیم که عالمِ مجردات نیست. در عالمِ ماده هم ماده وجود دارد و هم روح مجرد که در این قالب مادی حلول کرده است. ◻️ عالم جبروت عالمِ عقولِ مجرده ا‌ست؛ یعنی عالمی که همۀ موجودات در آن نهایت ادراک را دارند. 🍃 در ادامه مرحوم حاج ملاهادی سبزواری می‌فرماید: ◻️ «موجوداتِ عالم جبروت دارای عقل محض هستند که جبران کاستی‌های موجودات عالم دنیا را بر عهده دارند.» ✍🏼 جبروت از مادۀ جبران است؛ یعنی جبرانِ نواقصِ عوالمِ پایین‌تر را موجودات آن عالم انجام می‌دهند. 🔷🔹 *در واقع عالم جبروت عالم عقولِ کلیه‌ است؛ اما در نگرش ملاصدرا مجموع عالم مُلک و مَلَکُوت، عالم جبروت است؛ بر این اساس در مرحلۀ اول از بالا به پایین، عالم لاهوت قرار دارد؛ یعنی «یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچکس نبود.»* 🔹 عالم بعد از لاهوت به سمت پایین عالمِ جبروت است. در عالم جبروت دریافت فیوضات خدا بطور کامل صورت می‌گیرد و ادراک، ادراکِ محض است. 🔹 عالم جبروت عالمِ قابلیت محض است و داعی در واقع در این فراز از خدای سبحان درخواست ادراک محض را دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
🟩 *«سیمای امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن»۶* 🍃 در سورة إسراء آیه ۸۱ می‌فرماید: 🔆 *«وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهـَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهـُوقاً»* 🔆 * «و بگو: حق آمد، و باطل نابود شد؛ یقیناً باطل نابودشدنی است.»* 🔷 این آیه، یک قانون کلی الهی را بیان کرده است که در هر عصر و زمانی مصداقی دارد؛ قیام پیامبر اکرم‌ و پیروزی‌ ایشان بر لشکر شرک و بت‌پرستی، و همچنین قیام حضرت مهدی ارواحنا له الفـداء بر ستمگران و جباران جهان، از مصادیق روشن و تابناک این قانون عمومی است، لذا در حالات رسول خدا نقل شده است که حضرت در فتح مکه وارد مسجد الحرام شد و بت‌هایی را که قبایل عرب بر دور خانه کعبه چیده بـودند، یکی پس از دیگـری با عصای خود سرنگون کرد و فرمود: 🍃 «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» 🔷 همچنین حضرات معصومین در روایات متعددی این آیه را به قیام حضرت مهدی(ع) تطبیق فرموده‌اند. 🔹 الف) امام باقر علیه‌السلام در تفسیر آیۀ مذکور فرمود: 🔆 *«إِذَا قـَامَ الْقـَائِمُ(ع) ذَهَبَتْ دَوْلَةُ الْبَاطِلِ»* 🔆 *«هنگامی که امام قائم، قیام کند، دولت باطل برچیده می‌شود.»* 📘 الکافی، ج ۸ ص۲۸۷ 🔹 ب) در حدیث مفصلی که از حکیمه خـاتون نـقل کردیم این جمله نیز به چشم می‌خورد: 🔆 *«وَ عَلَی ذِرَاعِهِ الْأیمَنِ مَکتُوبٌ "جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقا»* 🔆 *«در بازوی راست او نوشته شده بـود: حـق آمـد و باطل نابود شد، یقیناً باطل نابودشدنی است.»* 📙 کتاب الغیبة، شیخ طوسی، ص۲۳۹ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«يا أَبَتِ لا تَعْبُدِ الشَّيْطانَ إِنَّ الشَّيْطانَ كانَ لِلرَّحْمنِ عَصِيًّا»* 🔆 *«اى پدر! شيطان را پرستش مكن كه شيطان نسبت به خداى رحمان عصيانگر است.»* 📗 سوره مريم، آیه ۴۴ 🔶 نکتۀ قابل توجه این است که نهی حضرت ابراهیم مانند امر ایشان با کلمه «يا أَبَتِ» محقق شده است؛ یعنی در مقابل عموی خود ادبیات محترمانه و عاطفی به کار می‌گیرد تا از این طریق تأثیر بیشتری ایجاد کند. ⬅️ حضرت ابراهیم علیه‌السلام حقیقت بت‌پرستی را برای عموی خود آشکار می‌کند که ظاهراً فرد بت را می‌پرستد؛ اما باطن آن شیطان‌پرستی است. 💢 *هر پرستش غیرخدایی، پرستش شیطان را به‌همراه دارد؛* چرا که شیطان توصیه به عبادت غیرخدایی می‌کند؛ پس بت‌پرستان در ظاهر بت سنگی و چوبی را می‌پرستند؛ اما در حقیقت شیطان را عبادت می‌کنند. ✍🏼 مفسری گوید: «لا تَعْبُدِ الشَّيْطانَ» خطابی از روح به نفس امّاره است که از شیطان تبعیت نکن؛ بلکه خود را تسلیم عقل و قلب کن تا به حقیقت انسانیت نائل شوی. ⬅️ نام «شیطان» در این آیه دو مرتبه تکرار شده است؛ در حالی‌که می‌توانست به جای اسم دوم، ضمیر به کار رود؛ تکرار، بر تأکید شیطنت شیطان دلالت دارد. ✍🏼 شیطان از «شَطنَ» به‌معنای «بَعُدَ» وجودی است که خود را از رحمت حق دور کرده است. هر فردی که به شیطان نزدیک شود از رحمت حق دور می‌شود. 💢 قانوناً اگر وجودی ما را تحت رحمت خود قرار دهد، باید در مقابل آن رحمت خاص، شکر و سپاس خاصی از ما صورت گیرد؛ اما *شیطان وجودی است که رحمت را با عصیان پاسخ می‌دهد و شیطنت خود را اظهار می‌کند.* ✍🏼 «عَصیّ» بر وزن فعیل، صفت مشبهه یا صیغه مبالغه است؛ یعنی شیطان، لحظه‌ای از معصیت‌کاری جدا نشد و همواره معصیت‌کاری او رو به فزونی است. 💢 *شیطان وجودی است که در مقابل رحمت خداوند ایستاده است؛* چون خداوند انسان‌ها را با رحمت خودش آفرید؛ پس در یک نگاه عمیق شیطان با رحمت خداوند مقابله دارد؛ در نتیجه عبادت شیطان انسان را از رحمت خداوند دور می‌کند و مشمول لعنت خدای سبحان می‌شود. 💢 *شیطان قابلیت تحول را از خود سلب کرد؛* اگر انسان قابلیت تحول را برای خود در نظر نگیرد نماد شیطنت است؛ گویا خود انسان تبدیل به شیطان شده که عصیان را در خود به ثبوت رسانده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«دام بزرگ ابلیس در نومیدی از رحمت حق»* ✅ حضرت امام (ره) به این موضوع اشاره می‌کند که یکی از دام‌های مهم ابلیس که انسان را اسیر خود می‌سازد، فریب و غروری است که بر او وارد می‌کند. 💢 ابتدا رحمت الهی را برای ما به گونه‌ای نشان می‌دهد که گویی هیچ معصیتی در این بارگاه ممنوع نیست و همۀ معاصی مجاز است. همچنین معاصی صغیره را مجاز معرفی می‌کند و می‌گوید گناهان صغیره در مقابل رحمت الهی هیچ اشکالی ندارد! ✅ بعد می‌گوید در مقابل رحمت بی‌کران خداوند، گناهان کبیره نیز مشکلی ندارد! بعد از این که ما گناهان فراوانی را اعم از کبیره و صغیره مرتکب شدیم، به ما می‌گوید که آب از سر تو گذشته و امکان اصلاح برایت وجود ندارد! 💢 ابتدا ما را فریب می‌دهد که مرتکب انواع گناهان شویم، سپس با زیاد شدن گناهان، ما را ناامید می‌کند که اصلا امکان بهبود و اصلاح برای تو وجود ندارد! و با این دام ما را از محضر رحمت الهی دور می‌کند و موجب می‌شود که فرد هم خودش آسیب جدی ببیند و هم با این طرز تفکر به جامعه آسیب فراوانی وارد کند؛ زیرا با بی‌مبالاتی در انجام گناه، دیگران را با امید بخشش، نسبت به گناهان متعدد تحریک می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«کَنْزُالْفُقَرآءِ»* 🔆 *«گنجینه تهیدستانی»* 🍃 قرآن می‌فرماید: 🔆 *«أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ»* 🔆 *«اين شماييد كه به خداوند نياز داريد.»* 📗 سوره فاطر، آیه ۱۵ 🔷 *همه شما فقیرید؛ یعنی همۀ شما ممکن‌الوجود هستید و لحظه‌به‌لحظه به واجب‌الوجود نیاز دارید.* 🔷 همۀ شما ناقص هستید و ناقص به کامل، نیاز دارد. ✅ *خدا گنج همۀ شماست؛* یعنی همۀ خلایق از این جهت که خدا دارند، ثروتمندند، غنی هستند و احساس نیاز به احدی ندارند. ⁉️ خدا می‌گوید من گنج هستم خودم را به شما دادم چرا از دیگری چیزی می‌خواهید؟ 🍃 خواجه عبدلله انصاری در منازل‌السائرین می‌گوید: انسان در دو عالم محتاج خداست. یعنی در دو عالم محتاج بندگی است. بنده نیاز به بندگی دارد. هرچقدر من و شما در مقابل او بنده‌تر باشیم گنج مان بیشتر است. 🔷 هرچقدر بنده‌تر باشیم دسترسی ما به خدا سهل و آسان‌تر است. پس با این دید همۀ بنده‌ها از این جهت که فطرت‌شان الهی است، غنی و مظهر نام صمد خدا هستند. 🔷 اگر خود را محتاج محبت و عنایت و مهر بندگان خدا بدانیم؛ یعنی گنجی نداریم! کفر ورزیدیم، کتمان کردیم! و گنج را پنهان کردیم. 💢 وقتی خدا را می‌پوشانیم، احساس نیاز به خلق می‌کنیم. وقتی خدا برای ما ظهور دارد و گنج در دسترس ماست، هیچگونه احساس نیازی به خلق نمی‌کنیم. ✅ وقتی گنج در کنار ماست دائم به‌دنبال اقامۀ نماز و ایتاء زکات هستیم؛ یعنی میزان وصل خود را بیشتر می‌کنیم و دارایی ما زیادتر و دست ما گشوده‌تر می‌شود و می‌خواهیم دیگران هم از دارایی ما بهره‌مند شوند. ✅ هرکس با خدای خودش می‌تواند نهایت لذت را ببرد؛ اما منوط به اینکه احساس نیاز به او داشته باشد. اگر به این باور رسیدیم، احساس ما عوض می‌شود. 🔷🔹 *یکی از خاصیت های دین این است‌که طبقات را کنارهم قرار می‌دهد،،* فقیر و غنی به‌راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند. نه فقیر برای پول غنی، تواضع می‌کند و نه غنی فقیر را به دلیل فقرش تحقیر می‌کند؛ چون هر دو مسلمان هستند و یک خدا دارند. 🔷🔹 *یک دلیل کسالت‌ها بی‌نشاطی‌ها و اندوه‌ها، نداری‌های ماست. وقتی خدا را داریم خزانه و‌ موجودی ما بی‌نهایت است و سرحال و بانشاط می‌شویم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔶 پرس لاین دو شنبه ۳۰/مهر https://survey.porsline.ir/s/zWt7fdE 👆كلاس دستاوردهاي ماندگار --------------------------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/pZAKWMk 👆کلاس راهکارها