eitaa logo
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
122 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
کانال رسمی مدرسه علمیۀ امام رضا علیه السلام شهرستان شازند @emamreza_Shazand eitaa.com/joinchat/4015456276C9a9ff210b9
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ سلام خدا بر کریم آل طه 🔰 هدیه کتابخانه تسنیم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️ ۲۵ کتاب رایگان درباره آن حضرت 🔻 کتاب‌های فارسی ۱. پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه 👈 دانلود ۲. زینت عرش خدا 👈 دانلود ۳. زندگانی سیاسی امام حسن 👈 دانلود ۴. ناسخ التواریخ (امام حسن) 👈 دانلود ۵. زندگی امام حسن (ترجمه بحار) 👈 دانلود ۶. حقایق پنهان 👈 دانلود ۷. امام حسن (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۸. فرهنگ سخنان امام حسن 👈 دانلود ۹. اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام 👈 دانلود ۱۰. سیره حسنی 👈 دانلود ۱۱. سبط اکبر 👈 دانلود ۱۲. غدیر در سیره امام حسن 👈 دانلود ۱۳. *ا ۱۴. سیری در تاریخ امام حسن 👈 دانلود 🔻 کتاب‌های عربی ۱۵. موسوعة كلمات الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۶. الحياة السياسية الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۷. صلح الحسن علیه السلام 👈 دانلود ۱۸. صلح الحسن (تحقیق شده) 👈 دانلود ۱۹. الالفین فی احادیث الحسنین 👈 دانلود ۲۰. مظلومیة الإمام الحسن 👈 دانلود ۲۱. دفاع عن الامام الحسن 👈 دانلود ۲۲. المجتبی من تفسیر الامام المجتبی 👈 دانلود ۲۳. جزاء اعداء الامام الحسن 👈 دانلود ۲۴. مسند الامام الحسن 👈 دانلود ۲۵. الامام الحسن فی مرآة الكتب 👈 دانلود 📲 در نشر معارف اهل بیت سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf ┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓ اللهم عجل لولیک الفرج
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
🚩 *پیامبر آزادی ✅ بخشی از آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف 📖 «وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلالَ الَّ
دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مطلبی با عنوان «پیامبر آزادی» به نقل از ایشان این گونه آورده است: پیامبر آمد كه انسان را همسان فرشته كند؛ درود خدا بر این پیامبر و درود خدا بر كسانی كه راهی راه این پیامبر هستند! بخشی از برنامه ‌های رسول گرامی را در پایان سوره مباركه «اعراف» بیان كرد فرمود او آمده كه شما را آزاد كند؛ این قیودی كه دست و پای خودتان را با این قیود بستید و این زنجیرهایی را كه بستید، او آمده این زنجیرها را باز كند. برخی از زنجیرها را شما با دست خودتان بستید و برخی از زنجیرها را دیگران بر دست و پا و گردن شما آویختند؛ رسول خدا آمده این دو كار را كند: ﴿وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی‏ كانَتْ عَلَیهِمْ﴾. این تشریفات زاید، این تمنّیات زاید، این غرور، این خودخواهی، همه اینها زنجیر است كه ما با دست خود بر گردن و پای خود بستیم. اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، كردار بد، مَنش بد، گفتار بد، همه اینها زنجیری است كه بر دست و پای مردم است و اخلاق اسلامی، ادب اسلامی و رأفت اسلامی آمده که اینها را بردارد. استكبار و امثال استكبار كه از طرف دیگر دست و پای این جامعه را بستند، نظام بردگی را بر جامعه زیردست تحمیل كردند و نظام سلطه را تحمیل کردند، این غُل و زنجیر بیگانه را هم دین بر می ‌دارد. فرمود رسول گرامی، آن زنجیرها را از گردن اینها، از دست اینها و از پای اینها بر می ‌دارد و اینها را آزاد می ‌كند. بخشی از زنجیرها مربوط به داخل و اخلاق داخل است و بخشی از زنجیرها مربوط به استكبار و استعمار بیرونی است. فرمود دین آمده كه انسان را آزاد كند؛ این برنامه پیامبر است! درس اخلاق تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
پیامبر مصرانه با خدایان شرک چه از سنگ و چه بشری تحدی می‌کند، هستی و بی‌پایگی آنان را می‌نمایاند و در انداختن ارزش و اعتبار آن‌ها پیروز می‌شود. «ای مردم، مثلی زده شد. پس بدان گوش فرا دهید. کسانی را که جز خدا می‌خوانید هرگز (حتی) مگسی نمی‌آفرینند، هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمی‌توانند آن را باز پس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.» چه بسا قصه یک عرب بادیه نشین پر معنا‌ترین چیزی باشد که از پیامبر برای زدودن ترس مردمان و در هم شکستن هیبت غیر حق از اذهانشان روایت شده است. یک بادیه نشین متحیرانه و از روی ترس به عظمت پیامبر اقرار کرد؛ همچون بندگان در برابر پادشاهان. پیامبر مهربانانه به او گفت: «همانا من فرزند زنی از قریشم که خرده گوشت می‌خورد.» پنجم: شکستن بت اوهام و خرافات شدت موضع پیامبر در برابر تطیر و تفأل و تنجیم کمتر از ستیز او در برابر دیگر اوهام و خرافات نبود. در برخی جنگ‌ها، پیامبر به دلیل «طالع نحس»، از رفتن به نبرد نهی می‌شد، اما پیامبر روانۀ جنگ می‌شد، و طالع نحس را به «طالع سعد» دگرگون می‌کرد، و می‌گفت: «نه نحسی‌ای هست و نه دشمنی‌ای.» می‌گفت: «با روز‌ها دشمنی نورزید و الا با شما دشمنی می‌ورزند.» همچنین می‌گفت: «هرکس به سنگی ایمان بیاورد، خداوند با او محشورش می‌کند.» ششم: شکستن بت تقدس زدایی پیامبر در برابر عادات و سنت‌ها‌‌ همان موضع پیشین را داشت. پیامبر سنت گذشتگان را تحت تأثیر تحولات زمانه معرفی کرد پس نباید سنت‌ها به بت و خدایی بر ساخته تبدیل شوند و به آن‌ها تقدس بخشیم. خود پیامبر با تشریعِ اسلامیِ آسانی در حادثۀ زید، فرزند خوانده‌اش و زینب دختر جحش، دختر عمه‌اش، یکی از مخاطره آمیز و دشوار‌ترین این رسم‌ها را نفی کرد. نیکوست که در این باره به تفسیر امام شیخ محمد عبده و دیگران رجوع کنیم تا مفصلاً از حکمت تشریع در این حادثه بر ضد بتِ عادت آگاهی یابیم. هفتم: مبارزه با خودخواهی، بت بزرگ تنها بتِ بزرگ‌تر که‌‌ همان «خودخواهی» است، باقی ماند. معروف است که رهایی از آن را جهاد اکبر خواند. در قرآن شریف آمده است: «پس آیا دیدی کسی را که هوس خویش را معبود خویش قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیده‌اش پرده نهاده است؟ آیا پس از خدا چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ آیا پند نمی‌گیرید؟» سلام و رحمت و درود خدا بر تو ای ابالقاسم، تو راه را به سوی بهشت موعود هموار کردی. تو با قدرت و توان رهبری چیره دست، موانع و افت های حرکت و رسیدن انسان به هدف را از میان برداشتی. ما را یاری کن تا در راهی که پیش روی ما نهادی حرکت کنیم و در این روزگار دست ما را بگیر و ما را راهنما باش تا از دشمنانمان رها شویم، همان دشمنانی که بشریت را از آنان در آن روزگار رها کردی.
آشنایی با هفت بتی که پیامبر اکرم برای آزاد ساختن بشر با آنها مبارزه کرد از دید امام موسی صدر رسالت همۀ انبیا یکی است، و اختلافشان، تنها به ادوار زندگی بسته است؛ ادوار زندگی با توجه به تکامل و تکوین. جوهر انقلاب پیامبران بر ضد بت پرستی به هر شکلی که باشد، در مراحل و ادوار مختلف تفاوتی نمی‌کند. زیرا که آنان رهبرانی رهایی بخشند؛ به دقیق‌ترین معانی‌ای که ما امروز از این دو واژه (رهبر و رهایی بخش) در می‌یابیم. گزاف نیست اگر بگوییم حضرت محمد (ص) بزرگ‌ترین پیامبر است و انقلاب او بزرگ‌ترین انقلاب. این بیان واقعی این انقلاب است و نتایج این انقلاب و تاریخ، این را ثابت کرده است. در این گفتار بر آنیم که عظمت پیامبر را با پاره‌ای کارهای قهرمانانه‌اش برای آزاد ساختن بشر از بند‌ها و بت‌ها به سوی جهان بهتر بر شمریم. یکم: شکستن بت شرک و دعوت به توحید در دنیای خدایان بی خرد پیامبر در جهانی که فرقه‌ها و گرایش‌های متفاوتی در آن بودند، دعوت خود را بر توحید بنیان نهاد. برای دنیا خدایانی بی‌خرد ساخته بودند. این خدایان منجلاب‌های تفرقه، رسوایی و نادانی بودند. پیامبر اسلام در دعوت رهایی بخش خود با سختی‌هایی رو به رو شد که خود ـ در حالی که او فداکار و شکیبا بود ـ چنین می‌گوید: «هیچ پیامبری آنچنان که من آزار دیدم، آزرده نشد.» او با رد شرک و زشت شمردن بت پرستی دعوتش را برای ژرفا بخشیدن به این اصلِ جامعِ رسالتش (یعنی توحید)، آغازید. تا اینکه در «یوم الفتح» پیروزی درخشانش را به اوج رساند. و علی جوانمرد اسلام را بر شانه‌هایش بلند کرد. خداوند با این پیروزی او را برتری بخشید. در آن روز علی (ع) دستان خود را زیر بزرگ‌ترین بت، هبلِ یک چشمِ وصله دار برد و آن را از ریشه برکند. دیگر بت‌های کوچک را نیز برکند تا با نابودی آن‌ها نظام شرک را از میان برد. پیامبر در نبرد با شرک به از میان رفتن ظواهر بسنده نکرد. بلکه در سنگرگاه‌های آن یعنی جان‌ها و دل‌ها به مبارزه با آن پرداخت و جان‌ها و دل‌ها را از نگرانی‌ها و وسوسه‌ها پاک کرد. پیامبر می‌فرماید: «شرک پنهان‌تر است از جنبش مورچه‌ای سیاه، بر تخته سنگی، در شبی تیره». دوم: شکستن بت جهل و دعوت به فراگیری علم و آزادی اندیشه مردم را از یک الوهیت خیالی رهاند. برای نخستین بار در تاریخ، اندیشه را به نیکو‌ترین شکل آزاد، و از ویرانۀ بت‌ها راهی به علم باز کرد. دیگر دریا‌ها، کوه‌ها و ستارگان حریم‌هایی نبودند که فکر فقط با زنجیرهای سنگینی از قداست می‌توانست به آن‌ها نزدیک شود. پیامبر مسلمین را به فراگیری علم خواند، تا آن را برای خیر آدمی به کار گیرند. آن‌ها را به باز نمودن قفل‌های طبیعت، به یاری تأمل و تجربه فرا خواند. دستور داد تا علم بیاموزند «حتی اگر در چین باشد». دستور داد تا «از گهواره تا گور» پایداری پیشه سازند و تلاش کنند. پیامبر راه را بر شیادی و خرافه سازی بست، و اجازه نداد تا ساده اندیشان عقاید مبهم را در پوششی از تقدس و ترس بپذیرند. چنانکه در اروپا وضع چنین بود. در قرون وسطا شدید‌ترین تنبیهات را به دانشمندان‌ و آزادی‌خواهان چشاندند. حکایت گالیله و کو پرنیک و دکارت و صد‌ها نفر دیگر هنوز از ذهن‌ها پاک نشده است. سوم: شکستن بت ظلم و نا برابری و ایجاد جامعه ای برتر بدون اختلاف طبقاتی پیامبر برای برپایی یک جهان واحد و اجتماعی بر‌تر، همۀ قید‌ها را در یک فراگیری بی‌سابقه و بی‌همتا در هم شکست. 1. نخست اعلام کرد، نظام فاسد اثر مستقیمِ رفتار و سلوک آدمی است. اگر انسان نظام برتری بخواهد، چنین چیزی به دست خواهد آمد. گفت: «در حقیقت، خدا حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند.» همچنین گفت: «به سبب آنچه دست‌های مردم فراهم آورده، فساد در خشکی و دریا نمودار شده است، تا (سزای) بعضی از آنچه را که کرده‌اند به آنان بچشاند، باشد که بازگردند.» 2. تصریح کرد هر جا که بوی ظلم استشمام می‌شود، باید بر ضد آن انقلاب کرد. و به مقابله با طاغوتیان و ستمگران فرا خواند. فرمود: «به ستمکاران میل نکنید، که آتش بسوزاندتان. شما را جز خدا هیچ دوستی نیست وکسی یاریتان نکند.» 3. برابری در حقوق و واجبات را وضع کرد. پس میان آدمیان اختلاف طبقاتی فرقی نیست مگر در علم و عمل و تقوا. در سلسله مراتب آدمیان، ‌نژاد و ثروت جایگاه و اعتباری ندارد. پادشاهان و رهبران همچون دیگران که «در برابر خدا بر چیزی توانا نیستند».
چهارم: شکستن بت های ساختگی و فروریختن ارزش و اعتبار خدایان شرک پیامبر مصرانه با خدایان شرک چه از سنگ و چه بشری تحدی می‌کند، هستی و بی‌پایگی آنان را می‌نمایاند و در انداختن ارزش و اعتبار آن‌ها پیروز می‌شود. «ای مردم، مثلی زده شد. پس بدان گوش فرا دهید. کسانی را که جز خدا می‌خوانید هرگز (حتی) مگسی نمی‌آفرینند، هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمی‌توانند آن را باز پس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.» چه بسا قصه یک عرب بادیه نشین پر معنا‌ترین چیزی باشد که از پیامبر برای زدودن ترس مردمان و در هم شکستن هیبت غیر حق از اذهانشان روایت شده است. یک بادیه نشین متحیرانه و از روی ترس به عظمت پیامبر اقرار کرد؛ همچون بندگان در برابر پادشاهان. پیامبر مهربانانه به او گفت: «همانا من فرزند زنی از قریشم که خرده گوشت می‌خورد.» پنجم: شکستن بت اوهام و خرافات شدت موضع پیامبر در برابر تطیر و تفأل و تنجیم کمتر از ستیز او در برابر دیگر اوهام و خرافات نبود. در برخی جنگ‌ها، پیامبر به دلیل «طالع نحس»، از رفتن به نبرد نهی می‌شد، اما پیامبر روانۀ جنگ می‌شد، و طالع نحس را به «طالع سعد» دگرگون می‌کرد، و می‌گفت: «نه نحسی‌ای هست و نه دشمنی‌ای.» می‌گفت: «با روز‌ها دشمنی نورزید و الا با شما دشمنی می‌ورزند.» همچنین می‌گفت: «هرکس به سنگی ایمان بیاورد، خداوند با او محشورش می‌کند.» ششم: شکستن بت تقدس زدایی  پیامبر در برابر عادات و سنت‌ها‌‌ همان موضع پیشین را داشت. پیامبر سنت گذشتگان را تحت تأثیر تحولات زمانه معرفی کرد پس نباید سنت‌ها به بت و خدایی بر ساخته تبدیل شوند و به آن‌ها تقدس بخشیم. خود پیامبر با تشریعِ اسلامیِ آسانی در حادثۀ زید، فرزند خوانده‌اش و زینب دختر جحش، دختر عمه‌اش، یکی از مخاطره آمیز و دشوار‌ترین این رسم‌ها را نفی کرد. نیکوست که در این باره به تفسیر امام شیخ محمد عبده و دیگران رجوع کنیم تا مفصلاً از حکمت تشریع در این حادثه بر ضد بتِ عادت آگاهی یابیم. هفتم: مبارزه با خودخواهی، بت بزرگ تنها بتِ بزرگ‌تر که‌‌ همان «خودخواهی» است، باقی ماند. معروف است که رهایی از آن را جهاد اکبر خواند. در قرآن شریف آمده است: «پس آیا دیدی کسی را که هوس خویش را معبود خویش قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیده‌اش پرده نهاده است؟ آیا پس از خدا چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ آیا پند نمی‌گیرید؟» سلام و رحمت و درود خدا بر تو ای ابالقاسم، تو راه را به سوی بهشت موعود هموار کردی. تو با قدرت و توان رهبری چیره دست، موانع و افت های حرکت و رسیدن انسان به هدف را از میان برداشتی. ما را یاری کن تا در راهی که پیش روی ما نهادی حرکت کنیم و در این روزگار دست ما را بگیر و ما را راهنما باش تا از دشمنانمان رها شویم، همان دشمنانی که بشریت را از آنان در آن روزگار رها کردی.
🌑السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی 🌑بمناسبت شهادت امام رضا علیه السلام مراسم عزاداری در قالب کاروان غم انجام خواهد شد 🕌حرکت: از حوزه علمیه امام رضا (علیه السلام) همراه با قراءت زیارت عاشورا ساعت ۱۰:۳۰ صبح ⏰زمان: روز چهارشنبه ۱۴ شهریور به سمت مصلی شهرستان شازند 👈لازم بذکر است در مصلی شهرستان شازند مراسم نمازجماعت، سخنرانی، مداحی و سینه زنی انجام میگردد
🎁 هدیه ما به شما 💐 به مناسبت شهادت حضرت رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و علی آله الشریف 😍 سی عنوان کتاب رایگان درباره آن حضرت ۱. الصحیح من سیرة النبي الأعظم 👈 دانلود ۲. فروغ ابدیت 👈 دانلود ۳. فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام 👈 دانلود ۴. السیرة النبوية / نجاح الطائي (۱۴ جلد) 👈 دانلود ۵. نهج الهدایه 👈 دانلود ۶. نهج الفصاحه 👈 دانلود ۷. عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن 👈 دانلود ۸. محمد (ص) رسول خدا 👈 دانلود ۹. عین الحیات (۲جلد) 👈 دانلود ۱۰. مصابیح القلوب 👈 دانلود ۱۱. پیامبر اعظم و حقوق زن 👈 دانلود ۱۲. شرح شهاب الاخبار 👈 دانلود ۱۳. پیامبر / زین العابدین رهنما 👈 دانلود ۱۴. محمد، پیغمبری که از نو باید شناخت 👈 دانلود ۱۵. سنن النبی 👈 دانلود ۱۶. ترجمه سنن النبی 👈 دانلود ۱۷. السیرة النبوية عند أهل البيت 👈 دانلود ۱۸. الرحیق المختوم 👈 دانلود ۱۹. خورشید نبوت/ترجمه الرحیق المختوم👈 دانلود ۲۰. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود ۲۱. کحل البصر فی سیرة سيد البشر 👈 دانلود ۲۲. ترجمه کحل البصر 👈 دانلود ۲۳. جانشینی حضرت محمد (ص)👈 دانلود ۲۴. دفاع عن الرسول 👈 دانلود ۲۵. احمد موعود الانجیل 👈 دانلود ۲۶. پیامبر امّی 👈 دانلود ۲۷. بشارات عهدین 👈 دانلود ۲۸. زندگانی پیامبر اعظم 👈 دانلود ۲۹. محمد در تورات و انجیل 👈 دانلود ۳۰. پیامبر از نگاهی دیگر 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست با شما
▪️ سلام خدا بر کریم آل طه 🔰 هدیه کتابخانه تسنیم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️ ۲۵ کتاب رایگان درباره آن حضرت 🔻 کتاب‌های فارسی ۱. پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه 👈 دانلود ۲. زینت عرش خدا 👈 دانلود ۳. زندگانی سیاسی امام حسن 👈 دانلود ۴. ناسخ التواریخ (امام حسن) 👈 دانلود ۵. زندگی امام حسن (ترجمه بحار) 👈 دانلود ۶. حقایق پنهان 👈 دانلود ۷. امام حسن (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۸. فرهنگ سخنان امام حسن 👈 دانلود ۹. اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام 👈 دانلود ۱۰. سیره حسنی 👈 دانلود ۱۱. سبط اکبر 👈 دانلود ۱۲. غدیر در سیره امام حسن 👈 دانلود ۱۳. *ا ۱۴. سیری در تاریخ امام حسن 👈 دانلود 🔻 کتاب‌های عربی ۱۵. موسوعة كلمات الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۶. الحياة السياسية الإمام الحسن 👈 دانلود ۱۷. صلح الحسن علیه السلام 👈 دانلود ۱۸. صلح الحسن (تحقیق شده) 👈 دانلود ۱۹. الالفین فی احادیث الحسنین 👈 دانلود ۲۰. مظلومیة الإمام الحسن 👈 دانلود ۲۱. دفاع عن الامام الحسن 👈 دانلود ۲۲. المجتبی من تفسیر الامام المجتبی 👈 دانلود ۲۳. جزاء اعداء الامام الحسن 👈 دانلود ۲۴. مسند الامام الحسن 👈 دانلود ۲۵. الامام الحسن فی مرآة الكتب 👈 دانلود 📲 در نشر معارف اهل بیت سهیم باشید ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf ┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پیغمبر اسلام برای اینکه مردم تربیت نمی‌شدند غصه می‌خورد 🔻به طوری که خدای تبارک و تعالی او را تسلیت می‌داد؛ 🔻در مشقت بود، خدای تبارک و تعالی به او خطاب می‌کند که 🔻ما قرآن را نفرستادیم که تو در مشقت باشی. 🔻و برای ملتها از پدر برای اولادش، 🔻از پدر مهربان برای اولادش، 🔻بر ملتهای عالم او بیشتر غصه می‌خورد 🔹و کافرها را وقتی که می‌دید که اینها به مجرای طبیعی انسانی نمی‌آمدند، 🔻برای آنها متاسف بود 🔻و هر انسانی باید این طور باشد که متاسف باشد 🔻برای‌ آنهایی که نمی‌آیند به خط اسلام و خط انسانیت. 🔻
💠 فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ 💠 ✅ آیا میدانید یکی از راه های ورود به حوزه های علمیه (دیپلم و دانشگاهی) مدارس سفیران هدایت می باشد که فارغ التحصیلان آن بلافاصله مدرک رسمی سطح۲ (کارشناسی) حوزه را دریافت می کنند؟ ✅ آیا میدانید طول مدت تحصیل در سفیران هدایت طبق آیین نامه جدید حداقل دو سال بوده و طلاب نخبه می توانند در این مدت سطح۲ (کارشناسی) حوزه را دریافت کنند؟ ✅ آیا میدانید با مدرک سطح2 (کارشناسی) سفیران میتوان در آزمون استخدامی کشوری شرکت کرد؟ ✅ آیا می دانید با مدرک سفیران هدایت سطح۲ (کارشناسی) میتوان در ارگانهای نظامی و انتظامی استخدام شد؟ ✅ آیا میدانید بسیاری از طلاب فارغ التحصیل سطح2 (کارشناسی) سفیران هم اکنون به صورت استخدامی در آموزش و پرورش، قوه قضاییه، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و اطلاعات و.... مشغول خدمت رسانی هستند؟ ✅ آیا میدانید تعداد قابل توجهی از اساتید حوزه و دانشگاه از طلاب فارغ التحصیل سفیران هدایت می باشند؟ ✅ آیا میدانید سفیران هدایت اصلاح شده و بروز شده حوزه های بلند مدت می باشد؟ ✅ آیا میدانید تاسیس سفیران هدایت با اشارات رهبری بوده است؟ ✅ آیا میدانید بزرگان حوزه آیات عظام ( مکارم شیرازی، سبحانی، جزائری، مرحوم فاضل لنکرانی، مقتدایی، اعرافی،و ... ) نظرات نابی در مورد موفقیت مدارس سفیران هدایت دارند؟ ✅ آیا میدانید آیت الله العظمی مکارم شیرازی حوزه علمیه سفیران تحت اشراف خود دارد؟ ✅ آیا میدانید بعد از فارغ التحصیلی در سطح۲ سفیران امکان ادامه تحصیل در پایه۷ بلند مدت هست؟ ✅ آیا میدانید بعد از فارغ التحصلی در سطح۲ سفیران میتوان در سطح۳(کارشناسی ارشد) سفیران به مدت دو سال ادامه تحصیل داد؟ ✅ آیا میدانید بعداز گرفتن مدرک سطح۳(کارشناسی ارشد)سفیران، می توان مدرک سطح۲(کارشناسی)فقه و اصول هم دریافت کرد‌؟ ✅ آیا میدانید طلاب سفیران شاغل یا در حال تبلیغ می توانند به صورت نیمه حضوری در سطح۳(کارشناسی ارشد) سفیران ادامه تحصیل دهند؟ ✅ آیا میدانید تفاوتی در اعتبار مدارک مرکز مدیریت( سطح۲ و ۳) چه در بلند مدت و چه در سفیران در خارج از حوزه نیست؟ ✅ آیا میدانید منابع درسهای اصلی مدارس بلند مدت و مدارس سفیران بسیار به هم نزدیک است؟ ✅ آیا میدانید دروس روشی و مهارتی فقط در مدارس سفیران تدریس می شود؟ ✅ آیا میدانید در سفیران سطح۲ پانزده جزء اول قرآن از تفسیر نمونه تدریس می شود؟ ✅ آیا میدانید در سفیران سطح۳ پانزده جزء دوم قرآن از تفسیر المیزان تدریس می شود؟ ✅ آیا میدانید مدرسه سفیران هدایت قم از مدارس سفیران هدایت کشوری انتقالی می پذیرد؟ ✅ آیا میدانید مدرسه سفیران هدایت قم از مدارس بلند مدت در سه پایه اول انتقالی می پذیرد؟ ✅ آیا میدانید روی کرد مدرسه سفیران هدایت قم تبلیغ بین الملل می باشد و شرایط آموزش زبان انگلیسی و عربی با مدرک معتبر فراهم هست؟ ✅ آیا میدانید تعدادی از طلاب فارغ التحصیل مدرسه سفیران هدایت قم هم اکنون در کشور چین، روسیه، لبنان و سوریه مشغول تبلیغ هستند؟ ✅ آیا میدانید دغدغه رهبری در امر تبلیغ و اولویت تبلیغ در کلام معظم له با مدارس سفیران قابل تحقق هست؟ ✅ آیا میدانید مدارس سفیران هدایت، مدارس زود بازده هستند، لذا به مدارس کوتاه مدت هم مشهور می باشند؟ ✅ آیا میدانید در مدارس سفیران هدایت علاوه بر دروس اصلی حوزه های علمیه ،دروسی علوم انسانی نیز خوانده می شود؟ ✅ آیا میدانید روانشاسی عمومی، روانشناسی و تبلیغ، جامعه شناسی، مشاوره، جریانشناسی، تبلیغ در فضای مجازی، مدیریت و .... از دروس مدرسه سفیران هدایت می باشد؟ ✅ آیا میدانید در مدارس سفیران همانند مدارس بلند مدت ادبیات عرب و فقه و اصول، منطق و فلسفه با متون عربی خوانده میشود؟ ✅ آیا میدانید پس از اتمام سطح دو سفیران، رتبه 2 شهریه و پس از اتمام سطح سه سفیران، رتبه 3شهریه به طلاب سفیران تعلق می گیرد، و مانند مدارس بلند مدت نیاز به امتحان شفاهی پایه ده نمی باشد؟ ✅ آیا میدانید خیلی از مبلغین برتر در کشور از طلاب سفیران می‌باشند؟ 📣 آیا میدانید....
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خودت ارزش‌گذاری کن؛ مرکب یا راکب؟🔸 ❓ سؤال: «به نظر شما مثلا یک پزشک، با هدف خدمت به خلق و اسلام، نمی‌تواند مانند یک طلبه یا بهتر باشد؟‏» ✅ پاسخ: پزشک، طبیب بدن است و روحانی، طبیب روح. بدن، بخش جانوریِ ماست. لذا پزشک‌ها درواقع دامپزشک هستند، اما دامپزشکِ انسانی. روحانی، طبیب جان و روح انسان است. بدن مَرکب است و روح، راکب. اطبا، پزشک مَرکَب‌اند و روحانی، پزشک راکب. حالا خودت ارزش‌گذاری کن، مرکب یا راکب؟‏ @haerishirazi
1_11317104192.pdf
1.39M
📚 ۳۵۶ حدیث از امام رضا ✏️ نویسنده: جمعی از نویسندگان 🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه 📄 تعداد صفحات: ۱۲۰ 📣 زبان: فارسی #️⃣     ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf https://eitaa.com/tasnim_pdf/4417
🌑السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی 🌑بمناسبت شهادت امام رضا علیه السلام مراسم عزاداری در قالب کاروان غم انجام خواهد شد 🕌حرکت: از حوزه علمیه امام رضا (علیه السلام) همراه با قراءت زیارت عاشورا ساعت ۱۰:۳۰ صبح ⏰زمان: روز چهارشنبه ۱۴ شهریور به سمت مصلی شهرستان شازند 👈لازم بذکر است در مصلی شهرستان شازند مراسم نمازجماعت، سخنرانی، مداحی و سینه زنی انجام میگردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
🔅 حضرت سلطان علیّ بن موسی الرّضا علیه آلاف التّحیّة و الثّناء فرمودند: الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ، وَالأَخُ الشَّقيقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ و مفزع العباد فى الداهیة النآد. الامام، امین الله فى خلقه و حجته على عباده و خلیفته فى بلاده و الداعى الى الله و الذاب عن حرم الله، الامام، المطهر من الذنوب، المبرا عن العیوب، المخصوص بالعلم الموسوم بالحلم، نظام الدین و عز المسلمین و غیظ المنافقین و بوار الکافرین. الامام، واحد دهره لایدانیه احد و لا یعادله عالم و لا یوجد منه بدل و لا له مثل و لا نظیر. مخصوص بالفضل کله من غیر طلب منه له و لااکتساب بل اختصاص من المفضّل الوهاب». امام، همدم و رفيق است و پدر مهربان؛ و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش. و در آگاهى و خصوصیات کمال و جمال، برابر و جایگزین ندارد و این همه بخششى است که به خاطر رهبرى و ولایت نوع انسان به او عنایت شده بدون طلب و کوشش و تلاش. 📚 معانی‌الاخبار، صفحه‌ی ۹۸، حدیث ۲
مقام امامت و ضرورت تداوم آن از دیدگاه امام هشتم (ع) نویسندگان: سید جواد حسینى منبع: نشریه پاسدار اسلام 1383 شماره 267 و 268 حضرت ثامن الحجج ابوالحسن على بن موسى الرضا(ع) در سال 148 ه. ق در روز یازدهم ذى قعده در مدینه منوّره دیده به جهان گشود.(1) پدر بزرگوارش حضرت امام موسى بن جعفر (ع) و مادر مکرّمه‏اش به نامهاى نجمه خاتون، ام البنین سکینه نوبیّه و تکتم نامیده مى‏شود که بعد از تولّد فرزندش از طرف امام کاظم (ع) طاهره نام گرفت.(2) آن حضرت در دوران امامت 20 ساله خویش(183 - 203) با سه تن از حکمرانان مستبد عبّاسى، یعنى هارون الرشید(ده سال) محمد امین(پنج سال) و مأمون (پنج سال آخر عمر) معاصر بود. امام هشتم(ع) در آخر ماه صفر 203 ه. ق در سن 55 سالگى بوسیله مأمون به شهادت رسید و در محل مرقد فعلى (مشهد مقدس) به خاک سپرده شد.(3) به بهانه شهادت آن بزرگوار، برآنیم که مقام رفیع امامت و ضرورت تداوم آن را در طول زمان از نظر و دیدگاه آن حضرت به تماشا نشینیم، آنچه در پیش رو دارید گامى است در این مسیر. البته با توجّه به این نکته که یکى از تلاشهاى مهم امامان معصوم (ع) در طول تاریخ این بوده است که تبیین صحیح و درستى از امامت و عظمت آن و ضرورت حضور مستمر آن در جامعه بشرى ارائه کنند از جمله حضرت امام هشتم (ع) سخت تلاش نمود از فرصتها بهره بردارى نموده در جامعه‏اى که امامت و خلافت الهى، رنگ پادشاهى گرفته بود و در حدّ ولایت عهدى تنزل یافته بود، معنا و تفسیر صحیحى از امامت و جایگاه آن ارائه نماید. مقام و جایگاه رفیع امامت‏ امام هشتم (ع) فرمود: «اِنَّ الاِمامَةَ اَجَلُّ قَدراً، وَ اَعظَمُ شَأناً، وَ اَعلا مَکاناً وَاَمنَعُ جانِباً وَ اَبعَدُ غَوراً مِن اَن یَبلُغَها النّاسُ بِعُقُولِهِم اَویَنالُوا بِآرائِهِم اَو یُقیمُوا اِماماً بِاِختیارِهِم. اِنَّ الاِمامة خَصَّ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِها ابراهیم الخَلِیل (ع) بَعدَ النَّبُوَّة وَ الخلّةِ مَرتِبَةً ثالِثَةً وَ فَضِیلَةٌ شَرَّفَهُ بِها وَ اشادَ بِها ذِکرَهُ فَقالَ (اِنّى جاعِلُکَ لِلنّاسِ اماماً)؛همانا امامت قدرش برتر، و شأنش بزرگتر، و منزلتش عالى‏تر، و مکانش منیع‏تر، ژرفاى آن عمیق‏تر از آن است که مردم با عقل و اندیشه خود به آن برسند، یا با انتخابات و آراء خویش به آن دست یابند و امامى را نصب بکنند. براستى امامت (مقامى است) که خداوند متعال آن را بعد از مقام نبوت و خلّت (خلیل اللهى) در مرحله سوم به ابراهیم خلیل اختصاص داد و فضیلتى است که او را به آن شرفیاب نمود و به وسیله آن نامش را بلند آوازه قرار داد و فرمود: براستى تو را امام مردم قرار دادم.» ابراهیم عرض کرد به فرزندان من هم امامت مى‏رسد؟ خداوند فرمود:«عهد امامت به ستم پیشگان نمى‏رسد»(4) این آیه تا قیامت بر امامت ستم گران خط بطلان کشید، و آن را در میان نخبگان و برگزیدگان خود قرار داد، آن گاه ابراهیم را افتخار و شرافت داد و امامت را در فرزندان برگزیده و پاکش نهاد.(5) پس امامت همیشه در فرزندان او باقى ماند و هر نسلى از نسل قبل به ارث مى‏بردند تا رسید به پیامبر اکرم(ص) و بعد از او در نسل على(ع) قرار داد تا روز قیامت.(6)
«اِنَ الاِمامَةَ مَنزِلَةُ الاَنبیاء وَ اِرثُ الاَوصیاء. اِنَّ الاِمامَةَ خِلافَةُ اللّه و خِلافَةُ الرَّسُولِ(ص) و مَقامُ اَمیرِالمُؤمِنینَ وَ میراثُ الحَسَن وَ الحُسینِ(ع)؛ امامت مقام پیغمبران، میراث اوصیاء، خلافت الهى، جانشینى رسول خدا(ص) مقام امیرالمؤمنین و یادگار حسن و حسین(ع) مى‏باشد.» «اِنَّ الاِمامَةَ زِمامُ الدّین وَ نِظامُ المُسلِمینَ وَ صَلاحُ الدُّنیا وَ عِزُّ المُؤمِنینَ اِنَّ الاِمامَةَ اُسُّ الاِسلامِ النامى، وَ فَرعُهُ السّامى، بِالاِمامِ تَمامُ الصَّلاةِ وَ الزَکاةِ وَ الصِّیامِ وَ الحَجِّ وَ الجَهادِ وَ تَوفیرُ الفى‏ء وَ الصَّدَقاتِ وَ اِمضاءُ الحُدودِ وَ الاَحکامِ وَ مَنعِ الثُّغُورِ وَ الاَطرافِ الاِمامُ یُحِلُّ حَلالَ اللّهِ وَ یُحَرِّمُ حَرام اللّهِ وَ یُقیمُ حُدُودَ اللّهِ وَ یَذُبُّ عَن دینِ اللّهِ وَ یَدعُوا اِلى سَبیلِ اللّه بِالحِکمَةِ وَ المَوعِظَة الحَسَنَةِ وَ الحُجَّةِ البالِغَة؛(7) به راستى امامت زمام دین، مایه نظام مسلمین، صلاح دنیا و عزّت‏مندى مؤمنان است. همانا امامت ریشه اسلام بالنده و شاخه بلند آن است. کامل شدن نماز و زکات و روزه و حج و جهاد و فراوانى غنائم و صدقات و اجراى حدود و احکام و نگهدارى مرزها و اطراف کشور، به وسیله امام انجام مى‏گیرد. امام است که حلال خدا را حلال و حرام او را حرام مى‏کند و حدود الهى را بر پاداشته و از دین خدا دفاع مى‏کند و با بیان حکمت‏آمیز و اندرزهاى نیکو و دلیل‏هاى رسا، (مردم را به سوى پروردگار خویش دعوت مى‏کند.)(8)
آن حضرت فرمود: «اَلاِمامُ کَالشَّمسِ الطّالِعَةِ المُجَلَّلَةِ بِنُورِها لِلعالَمِ وَ هِىَ فِى الاُفُقِ بحیث لا تَنالُها الاَیدى وَ الاَبصارُ، اَلاِمامُ البَدرُ المُنیرُ وَ السِّراجُ الزاهِرُ وَ النُّورُ السّاطِعُ وَ النَّجمُ الهادى فى غَیاهِبِ الدُّجى وَ اجوازُ البُلدان وَ القفار وَلُجَجُ البِحارِ، اَلاِمامُ اَلماء العَذبُ عَلَى الظماء و الدّالُّ عَلَى الهُدى وَ المُنجى مِنَ الرَّدى، اَلاِمامُ اَلنّارُ عَلَى الیَفاعِ، الحارُّ لِمَنِ اصطَلى بِهِ وَ الدَّلیلُ فى المَهالِکِ. من فارقه فهالکٌ؛ امام مانند خورشید فروزان است که نورش عالم را فراگیرد و خودش در افق(اعلا) قرار دارد به گونه‏اى که دست‏ها و دیدگان به آن نرسد، امام ماه تابان، چراغ روشن، نور درخشان و ستاره راهنما در تاریکى‏ها، رهگذر شهرها و کویرها، و گرداب دریاها است و امام آب گواراى زمان تشنگى و راهنماى هدایت و نجات بخش از هلاکت است. امام آتش روشن بر بلندى‏ها (براى هدایت گم‏گشتگان)، وسیله گرمى براى هر که از آن گرما مى‏خواهد و رهنماى هلاکت‏گاهها است. هر که از او جدا شود هلاک مى‏شود.(9)
امام رضا(ع) مى‏فرماید:«لِلاِمامِ علاماتٌ: یَکونُ اَعلَمَ النّاسِ وَ اَحکُمَ النّاسِ وَ اَتقَى النّاسِ وَ اَحلمَ النّاسِ وَ اَشجَعَ النّاسِ، وَ اَسخَى النّاسِ وَ اَعبَدَ النّاسِ...وَ یَکُونُ مُطَهَّراً وَ یرى مِن خَلفِه کَمایَرى مِن بَینِ یَدَیهِ؛ امام داراى نشانه‏هایى است: او داناترین مردم، بهترین انسان در قضاوت، با تقواترین مردم، بردبارترین مردم، شجاع‏ترین مردم، سخاوتمندترین مردم و عابدترین مردم مى‏باشد...و پاکیزه (از گناهان و معصوم است) و از پشت سر همچون پیش رویش مى‏بیند.»(15)
از امام هشتم(ع) سؤال شد «هل تبقى الارض بغیر امامٍ؟ قال لا، قلت انّا نروى انّها لا تبقى الاّ ان یسخط اللّه عزّ و جلّ على‏العباد؟ قال: لا تبقى اذاً لساخت؛ آیا زمین بدون امام باقى مى‏ماند؟ حضرت فرمود: نه، گفتم چنین روایت نموده‏اند که زمین خالى از امام نماند مگر در حالى که خداوند بر بندگانش خشم و غضب نموده باشد. فرمود: خیر، زمین خالى از امام نمى‏ماند و اگر نه فرو خواهد رفت.»(19)
برشی از مناظره امام رضا و جاثلیق 🔹 ویراست و توئیت به مناسبت شهادت حضرت علیه‌السلام 📚 متن کامل مناظره در اینجا _________________________ 🔰 آخرین مواضع و مطالب مهم حجت‌الاسلام راجی را در ویراستی (توئیتر ایرانی) به آدرس ذیل دنبال کنید 🔸 اگر ویراستی دارید / اگر ندارید 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
📷تصویری از میثم مطیعی در حوزه علمیه خواهران تایلند 🔹میثم مطیعی، مداح که «به دعوت شیعیان بومی بانکوک» راهی تایلند شده، از حوزه علمیه خواهران المهدی بانکوک بازدید کرد.