﷽
🔰 پیامبر آزادی
▫️ پیامبر آمد كه انسان را همسان فرشته كند؛ درود خدا بر این پیامبر و درود خدا بر كسانی كه راهی راه این پیامبر هستند! ▫️ بخشی از برنامه های رسول گرامی را در پایان سوره مباركه «اعراف» بیان كرد فرمود او آمده كه شما را آزاد كند؛ این قیودی كه دست و پای خودتان را با این قیود بستید و این زنجیرهایی را كه بستید، او آمده این زنجیرها را باز كند. برخی از زنجیرها را شما با دست خودتان بستید و برخی از زنجیرها را دیگران بر دست و پا و گردن شما آویختند؛ رسول خدا آمده این دو كار را كند: «وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی كانَتْ عَلَیهِمْ»
(سوره اعراف، آیه۱۵۷)▫️ این تشریفات زاید، این تمنّیات زاید، این غرور، این خودخواهی، همه اینها زنجیر است كه ما با دست خود بر گردن و پای خود بستیم. اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، كردار بد، مَنش بد، گفتار بد، همه اینها زنجیری است كه بر دست و پای مردم است و اخلاق اسلامی، ادب اسلامی و رأفت اسلامی آمده که اینها را بردارد. ✍️🏻 استكبار و امثال استكبار كه از طرف دیگر دست و پای این جامعه را بستند، نظام بردگی را بر جامعه زیردست تحمیل كردند و نظام سلطه را تحمیل کردند، این غُل و زنجیر بیگانه را هم دین بر می دارد. ▫️ فرمود رسول گرامی، آن زنجیرها را از گردن اینها، از دست اینها و از پای اینها بر می دارد و اینها را آزاد می كند. بخشی از زنجیرها مربوط به داخل و اخلاق داخل است و بخشی از زنجیرها مربوط به استكبار و استعمار بیرونی است. فرمود دین آمده كه انسان را آزاد كند؛ این برنامه پیامبر است! #رحلت_رسول_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله_و_سلم #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/09/19
🖊سیاست توحیدی معجزه پیامبر اسلام
✍به قلم #استاد_موالی_زاده:
«إِنَّ اللَّه أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ :«إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ» ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ لِيَسُوسَ عِبَادَهُ فَقَالَ :«ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ كَانَ مُسَدَّداً مُوَفَّقاً مُؤَيَّداً بِرُوحِ الْقُدُسِ لَا يَزِلُّ وَ لَا يُخْطِئُ فِي شَيْءٍ مِمَّا يَسُوسُ بِهِ الْخَلْقَ»(کافی)
🔹در این روایت صحیح السند از امام صادق ،«سیاست» بالاترین ماموریت پیامبر اسلام معرفی شده که پیش شرط آن تربیت شدن به دست ذات حق و تایید روح القدس در عالم غیب می باشد .
🔸اما در قرآن تایید روح القدس سبب معجزات عیسی مسیح است«أَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ»لکن امام صادق سیاست ورزی پیامبر را نتیجه تایید روح القدس می داند.
⁉️چه نسبتی میان سیاست و تایید روح القدس هست و این کدام سیاست معجزه گونه ای است که چنین شرطی دارد ؟
🖊سیاست توحیدی و سیاست معاشی :
1⃣«سیاست توحیدی» به معنای پی گیری امور مردم و جامعه با هدف راهبری به «الله» است که در آن تنها به بُعد حیوانی بسنده نمی شود بلکه صلاح مادی و معنوی انسان لحاظ می گردد .
📌در سیاست توحیدی ، بر پایه «لا اله الا الله» مردم تنها دغدغه معاش را ندارند بلکه با پیامبر بیعت کنند «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ» تا از بردگی شیطان رهایشان بخشد «يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ» و آنها هم در مبارزه با شرک و ظلم در سطح جهانی یاریش دهند « عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ» و پیام « قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ» سر دهند .
2⃣«سیاست مَعاشی» به معنای پیگیری اداره جامعه در حدّ تامین معاش(امور حسبه) و رفع نیاز دنیایی مردم (بُعد حیوانی انسان) در حد ایجاد رفاه مادی نسبی است و در آن رابطه امامت ، ولایت پذیری ، بیعت قلبی و نگاه جهانی به مقوله اصلاح و نفی فساد و ظلم مطرح نیست .
🔺در نگاه امام خمینی متصدیان سیاست توحیدی تنها انبیاء ، اولیاء و علمای بیدار اسلامی است اگر چه سیاست معاشی را می توان غیر علما از عدول مومنین سپرد .(صحیفه/ج13/ص432)
مستند کلام امام خمینی روایت بالا است که در آن پیامبر اسلام سیاست توحیدی امت را پس از تربیت الهی و تایید روح القدس در ملکوت بر عهده گرفت .
🖊سیاست توحیدی و حکومت :
🖇سیاست توحیدی اعم از حکومت می باشد و حکومت ابزار سیاست و نقطه اوج آن است. سیاست توحیدی تعطیل بردار نیست و در هر شرایطی باید انجام گیرد اما برپایی حکومت نیازمند مقدماتی مانند همراهی مردم می باشد .
✏️کار سیاسی پیامبر از ابتداء بعثت آغاز شد اگر چه تشکیل حکومت پس از هجرت به مدینه بود . امام علی در بیست و پنج سال خانه نشینی ، حکومت نداشت اما فعالیت سیاسی را رها نکرد . خطبه فدکیه فاطمه زهرا کار سیاسی بود با آنکه حکومت از مسیر خود خارج گشت .
🔰در منطق اسلام اگر حکومت ،ابزار سیاست توحیدی قرار نگیرد همچون «عفطة عنز» و آب بینی بز، بی ارزش است اما اگر در خدمت سیاست توحیدی باشد ، غدیر خم (عید الله الاکبر) می آفریند.
#سیاست
#سیاست_توحیدی
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 *پیامبر آزادی
✅ بخشی از آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف
📖 «وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلالَ الَّتی كانَت عَلَیهِم»*
🔰 حضرت آیت الله جوادی آملی
🔹 https://ble.ir/ayatollah_javadi_amoli
┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓
اللهم عجل لولیک الفرج
┗━━━🍂━
▪️ سلام خدا بر کریم آل طه
🔰 هدیه کتابخانه تسنیم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️ ۲۵ کتاب رایگان درباره آن حضرت
🔻 کتابهای فارسی
۱. پرشکوهترین نرمش قهرمانانه 👈 دانلود
۲. زینت عرش خدا 👈 دانلود
۳. زندگانی سیاسی امام حسن 👈 دانلود
۴. ناسخ التواریخ (امام حسن) 👈 دانلود
۵. زندگی امام حسن (ترجمه بحار) 👈 دانلود
۶. حقایق پنهان 👈 دانلود
۷. امام حسن (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود
۸. فرهنگ سخنان امام حسن 👈 دانلود
۹. اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام 👈 دانلود
۱۰. سیره حسنی 👈 دانلود
۱۱. سبط اکبر 👈 دانلود
۱۲. غدیر در سیره امام حسن 👈 دانلود
۱۳. *ا
۱۴. سیری در تاریخ امام حسن 👈 دانلود
🔻 کتابهای عربی
۱۵. موسوعة كلمات الإمام الحسن 👈 دانلود
۱۶. الحياة السياسية الإمام الحسن 👈 دانلود
۱۷. صلح الحسن علیه السلام 👈 دانلود
۱۸. صلح الحسن (تحقیق شده) 👈 دانلود
۱۹. الالفین فی احادیث الحسنین 👈 دانلود
۲۰. مظلومیة الإمام الحسن 👈 دانلود
۲۱. دفاع عن الامام الحسن 👈 دانلود
۲۲. المجتبی من تفسیر الامام المجتبی 👈 دانلود
۲۳. جزاء اعداء الامام الحسن 👈 دانلود
۲۴. مسند الامام الحسن 👈 دانلود
۲۵. الامام الحسن فی مرآة الكتب 👈 دانلود
📲 در نشر معارف اهل بیت سهیم باشید
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓
اللهم عجل لولیک الفرج
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
🚩 *پیامبر آزادی ✅ بخشی از آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف 📖 «وَ یَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَ الأَغلالَ الَّ
دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مطلبی با عنوان «پیامبر آزادی» به نقل از ایشان این گونه آورده است:
پیامبر آمد كه انسان را همسان فرشته كند؛ درود خدا بر این پیامبر و درود خدا بر كسانی كه راهی راه این پیامبر هستند!
بخشی از برنامه های رسول گرامی را در پایان سوره مباركه «اعراف» بیان كرد فرمود او آمده كه شما را آزاد كند؛ این قیودی كه دست و پای خودتان را با این قیود بستید و این زنجیرهایی را كه بستید، او آمده این زنجیرها را باز كند.
برخی از زنجیرها را شما با دست خودتان بستید و برخی از زنجیرها را دیگران بر دست و پا و گردن شما آویختند؛
رسول خدا آمده این دو كار را كند:
﴿وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی كانَتْ عَلَیهِمْ﴾.
این تشریفات زاید، این تمنّیات زاید، این غرور، این خودخواهی، همه اینها زنجیر است كه ما با دست خود بر گردن و پای خود بستیم.
اوصاف بد، اخلاق بد، رفتار بد، كردار بد، مَنش بد، گفتار بد، همه اینها زنجیری است كه بر دست و پای مردم است و اخلاق اسلامی، ادب اسلامی و رأفت اسلامی آمده که اینها را بردارد.
استكبار و امثال استكبار كه از طرف دیگر دست و پای این جامعه را بستند، نظام بردگی را بر جامعه زیردست تحمیل كردند و نظام سلطه را تحمیل کردند، این غُل و زنجیر بیگانه را هم دین بر می دارد.
فرمود رسول گرامی، آن زنجیرها را از گردن اینها، از دست اینها و از پای اینها بر می دارد و اینها را آزاد می كند. بخشی از زنجیرها مربوط به داخل و اخلاق داخل است و بخشی از زنجیرها مربوط به استكبار و استعمار بیرونی است.
فرمود دین آمده كه انسان را آزاد كند؛
این برنامه پیامبر است!
درس اخلاق
تاریخ: ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
پیامبر مصرانه با خدایان شرک چه از سنگ و چه بشری تحدی میکند، هستی و بیپایگی آنان را مینمایاند و در انداختن ارزش و اعتبار آنها پیروز میشود. «ای مردم، مثلی زده شد. پس بدان گوش فرا دهید. کسانی را که جز خدا میخوانید هرگز (حتی) مگسی نمیآفرینند، هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمیتوانند آن را باز پس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.»
چه بسا قصه یک عرب بادیه نشین پر معناترین چیزی باشد که از پیامبر برای زدودن ترس مردمان و در هم شکستن هیبت غیر حق از اذهانشان روایت شده است. یک بادیه نشین متحیرانه و از روی ترس به عظمت پیامبر اقرار کرد؛ همچون بندگان در برابر پادشاهان. پیامبر مهربانانه به او گفت: «همانا من فرزند زنی از قریشم که خرده گوشت میخورد.»
پنجم: شکستن بت اوهام و خرافات
شدت موضع پیامبر در برابر تطیر و تفأل و تنجیم کمتر از ستیز او در برابر دیگر اوهام و خرافات نبود. در برخی جنگها، پیامبر به دلیل «طالع نحس»، از رفتن به نبرد نهی میشد، اما پیامبر روانۀ جنگ میشد، و طالع نحس را به «طالع سعد» دگرگون میکرد، و میگفت: «نه نحسیای هست و نه دشمنیای.» میگفت: «با روزها دشمنی نورزید و الا با شما دشمنی میورزند.» همچنین میگفت: «هرکس به سنگی ایمان بیاورد، خداوند با او محشورش میکند.»
ششم: شکستن بت تقدس زدایی
پیامبر در برابر عادات و سنتها همان موضع پیشین را داشت. پیامبر سنت گذشتگان را تحت تأثیر تحولات زمانه معرفی کرد پس نباید سنتها به بت و خدایی بر ساخته تبدیل شوند و به آنها تقدس بخشیم. خود پیامبر با تشریعِ اسلامیِ آسانی در حادثۀ زید، فرزند خواندهاش و زینب دختر جحش، دختر عمهاش، یکی از مخاطره آمیز و دشوارترین این رسمها را نفی کرد. نیکوست که در این باره به تفسیر امام شیخ محمد عبده و دیگران رجوع کنیم تا مفصلاً از حکمت تشریع در این حادثه بر ضد بتِ عادت آگاهی یابیم.
هفتم: مبارزه با خودخواهی، بت بزرگ
تنها بتِ بزرگتر که همان «خودخواهی» است، باقی ماند. معروف است که رهایی از آن را جهاد اکبر خواند. در قرآن شریف آمده است: «پس آیا دیدی کسی را که هوس خویش را معبود خویش قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیدهاش پرده نهاده است؟ آیا پس از خدا چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ آیا پند نمیگیرید؟»
سلام و رحمت و درود خدا بر تو ای ابالقاسم، تو راه را به سوی بهشت موعود هموار کردی. تو با قدرت و توان رهبری چیره دست، موانع و افت های حرکت و رسیدن انسان به هدف را از میان برداشتی. ما را یاری کن تا در راهی که پیش روی ما نهادی حرکت کنیم و در این روزگار دست ما را بگیر و ما را راهنما باش تا از دشمنانمان رها شویم، همان دشمنانی که بشریت را از آنان در آن روزگار رها کردی.
آشنایی با هفت بتی که پیامبر اکرم برای آزاد ساختن بشر با آنها مبارزه کرد از دید امام موسی صدر
رسالت همۀ انبیا یکی است، و اختلافشان، تنها به ادوار زندگی بسته است؛ ادوار زندگی با توجه به تکامل و تکوین. جوهر انقلاب پیامبران بر ضد بت پرستی به هر شکلی که باشد، در مراحل و ادوار مختلف تفاوتی نمیکند. زیرا که آنان رهبرانی رهایی بخشند؛ به دقیقترین معانیای که ما امروز از این دو واژه (رهبر و رهایی بخش) در مییابیم.
گزاف نیست اگر بگوییم حضرت محمد (ص) بزرگترین پیامبر است و انقلاب او بزرگترین انقلاب. این بیان واقعی این انقلاب است و نتایج این انقلاب و تاریخ، این را ثابت کرده است. در این گفتار بر آنیم که عظمت پیامبر را با پارهای کارهای قهرمانانهاش برای آزاد ساختن بشر از بندها و بتها به سوی جهان بهتر بر شمریم.
یکم: شکستن بت شرک و دعوت به توحید در دنیای خدایان بی خرد
پیامبر در جهانی که فرقهها و گرایشهای متفاوتی در آن بودند، دعوت خود را بر توحید بنیان نهاد. برای دنیا خدایانی بیخرد ساخته بودند. این خدایان منجلابهای تفرقه، رسوایی و نادانی بودند. پیامبر اسلام در دعوت رهایی بخش خود با سختیهایی رو به رو شد که خود ـ در حالی که او فداکار و شکیبا بود ـ چنین میگوید: «هیچ پیامبری آنچنان که من آزار دیدم، آزرده نشد.»
او با رد شرک و زشت شمردن بت پرستی دعوتش را برای ژرفا بخشیدن به این اصلِ جامعِ رسالتش (یعنی توحید)، آغازید. تا اینکه در «یوم الفتح» پیروزی درخشانش را به اوج رساند. و علی جوانمرد اسلام را بر شانههایش بلند کرد. خداوند با این پیروزی او را برتری بخشید. در آن روز علی (ع) دستان خود را زیر بزرگترین بت، هبلِ یک چشمِ وصله دار برد و آن را از ریشه برکند. دیگر بتهای کوچک را نیز برکند تا با نابودی آنها نظام شرک را از میان برد.
پیامبر در نبرد با شرک به از میان رفتن ظواهر بسنده نکرد. بلکه در سنگرگاههای آن یعنی جانها و دلها به مبارزه با آن پرداخت و جانها و دلها را از نگرانیها و وسوسهها پاک کرد. پیامبر میفرماید: «شرک پنهانتر است از جنبش مورچهای سیاه، بر تخته سنگی، در شبی تیره».
دوم: شکستن بت جهل و دعوت به فراگیری علم و آزادی اندیشه
مردم را از یک الوهیت خیالی رهاند. برای نخستین بار در تاریخ، اندیشه را به نیکوترین شکل آزاد، و از ویرانۀ بتها راهی به علم باز کرد. دیگر دریاها، کوهها و ستارگان حریمهایی نبودند که فکر فقط با زنجیرهای سنگینی از قداست میتوانست به آنها نزدیک شود. پیامبر مسلمین را به فراگیری علم خواند، تا آن را برای خیر آدمی به کار گیرند.
آنها را به باز نمودن قفلهای طبیعت، به یاری تأمل و تجربه فرا خواند. دستور داد تا علم بیاموزند «حتی اگر در چین باشد». دستور داد تا «از گهواره تا گور» پایداری پیشه سازند و تلاش کنند. پیامبر راه را بر شیادی و خرافه سازی بست، و اجازه نداد تا ساده اندیشان عقاید مبهم را در پوششی از تقدس و ترس بپذیرند. چنانکه در اروپا وضع چنین بود. در قرون وسطا شدیدترین تنبیهات را به دانشمندان و آزادیخواهان چشاندند. حکایت گالیله و کو پرنیک و دکارت و صدها نفر دیگر هنوز از ذهنها پاک نشده است.
سوم: شکستن بت ظلم و نا برابری و ایجاد جامعه ای برتر بدون اختلاف طبقاتی
پیامبر برای برپایی یک جهان واحد و اجتماعی برتر، همۀ قیدها را در یک فراگیری بیسابقه و بیهمتا در هم شکست.
1. نخست اعلام کرد، نظام فاسد اثر مستقیمِ رفتار و سلوک آدمی است. اگر انسان نظام برتری بخواهد، چنین چیزی به دست خواهد آمد. گفت: «در حقیقت، خدا حال قومی را تغییر نمیدهد تا آنان حال خود را تغییر دهند.» همچنین گفت: «به سبب آنچه دستهای مردم فراهم آورده، فساد در خشکی و دریا نمودار شده است، تا (سزای) بعضی از آنچه را که کردهاند به آنان بچشاند، باشد که بازگردند.»
2. تصریح کرد هر جا که بوی ظلم استشمام میشود، باید بر ضد آن انقلاب کرد. و به مقابله با طاغوتیان و ستمگران فرا خواند. فرمود: «به ستمکاران میل نکنید، که آتش بسوزاندتان. شما را جز خدا هیچ دوستی نیست وکسی یاریتان نکند.»
3. برابری در حقوق و واجبات را وضع کرد. پس میان آدمیان اختلاف طبقاتی فرقی نیست مگر در علم و عمل و تقوا. در سلسله مراتب آدمیان، نژاد و ثروت جایگاه و اعتباری ندارد. پادشاهان و رهبران همچون دیگران که «در برابر خدا بر چیزی توانا نیستند».
چهارم: شکستن بت های ساختگی و فروریختن ارزش و اعتبار خدایان شرک
پیامبر مصرانه با خدایان شرک چه از سنگ و چه بشری تحدی میکند، هستی و بیپایگی آنان را مینمایاند و در انداختن ارزش و اعتبار آنها پیروز میشود. «ای مردم، مثلی زده شد. پس بدان گوش فرا دهید. کسانی را که جز خدا میخوانید هرگز (حتی) مگسی نمیآفرینند، هر چند برای آفریدن آن اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزی از آنان برباید نمیتوانند آن را باز پس گیرند. طالب و مطلوب هر دو ناتوانند.»
چه بسا قصه یک عرب بادیه نشین پر معناترین چیزی باشد که از پیامبر برای زدودن ترس مردمان و در هم شکستن هیبت غیر حق از اذهانشان روایت شده است. یک بادیه نشین متحیرانه و از روی ترس به عظمت پیامبر اقرار کرد؛ همچون بندگان در برابر پادشاهان. پیامبر مهربانانه به او گفت: «همانا من فرزند زنی از قریشم که خرده گوشت میخورد.»
پنجم: شکستن بت اوهام و خرافات
شدت موضع پیامبر در برابر تطیر و تفأل و تنجیم کمتر از ستیز او در برابر دیگر اوهام و خرافات نبود. در برخی جنگها، پیامبر به دلیل «طالع نحس»، از رفتن به نبرد نهی میشد، اما پیامبر روانۀ جنگ میشد، و طالع نحس را به «طالع سعد» دگرگون میکرد، و میگفت: «نه نحسیای هست و نه دشمنیای.» میگفت: «با روزها دشمنی نورزید و الا با شما دشمنی میورزند.» همچنین میگفت: «هرکس به سنگی ایمان بیاورد، خداوند با او محشورش میکند.»
ششم: شکستن بت تقدس زدایی
پیامبر در برابر عادات و سنتها همان موضع پیشین را داشت. پیامبر سنت گذشتگان را تحت تأثیر تحولات زمانه معرفی کرد پس نباید سنتها به بت و خدایی بر ساخته تبدیل شوند و به آنها تقدس بخشیم. خود پیامبر با تشریعِ اسلامیِ آسانی در حادثۀ زید، فرزند خواندهاش و زینب دختر جحش، دختر عمهاش، یکی از مخاطره آمیز و دشوارترین این رسمها را نفی کرد. نیکوست که در این باره به تفسیر امام شیخ محمد عبده و دیگران رجوع کنیم تا مفصلاً از حکمت تشریع در این حادثه بر ضد بتِ عادت آگاهی یابیم.
هفتم: مبارزه با خودخواهی، بت بزرگ
تنها بتِ بزرگتر که همان «خودخواهی» است، باقی ماند. معروف است که رهایی از آن را جهاد اکبر خواند. در قرآن شریف آمده است: «پس آیا دیدی کسی را که هوس خویش را معبود خویش قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیدهاش پرده نهاده است؟ آیا پس از خدا چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ آیا پند نمیگیرید؟»
سلام و رحمت و درود خدا بر تو ای ابالقاسم، تو راه را به سوی بهشت موعود هموار کردی. تو با قدرت و توان رهبری چیره دست، موانع و افت های حرکت و رسیدن انسان به هدف را از میان برداشتی. ما را یاری کن تا در راهی که پیش روی ما نهادی حرکت کنیم و در این روزگار دست ما را بگیر و ما را راهنما باش تا از دشمنانمان رها شویم، همان دشمنانی که بشریت را از آنان در آن روزگار رها کردی.
🌑السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
🌑بمناسبت شهادت امام رضا علیه السلام مراسم عزاداری در قالب کاروان غم انجام خواهد شد
🕌حرکت: از حوزه علمیه امام رضا (علیه السلام) همراه با قراءت زیارت عاشورا ساعت ۱۰:۳۰ صبح
⏰زمان: روز چهارشنبه ۱۴ شهریور به سمت مصلی شهرستان شازند
👈لازم بذکر است در مصلی شهرستان شازند مراسم نمازجماعت، سخنرانی، مداحی و سینه زنی انجام میگردد
🎁 هدیه ما به شما
💐 به مناسبت شهادت حضرت رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و علی آله الشریف
😍 سی عنوان کتاب رایگان درباره آن حضرت
۱. الصحیح من سیرة النبي الأعظم 👈 دانلود
۲. فروغ ابدیت 👈 دانلود
۳. فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام 👈 دانلود
۴. السیرة النبوية / نجاح الطائي (۱۴ جلد) 👈 دانلود
۵. نهج الهدایه 👈 دانلود
۶. نهج الفصاحه 👈 دانلود
۷. عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن 👈 دانلود
۸. محمد (ص) رسول خدا 👈 دانلود
۹. عین الحیات (۲جلد) 👈 دانلود
۱۰. مصابیح القلوب 👈 دانلود
۱۱. پیامبر اعظم و حقوق زن 👈 دانلود
۱۲. شرح شهاب الاخبار 👈 دانلود
۱۳. پیامبر / زین العابدین رهنما 👈 دانلود
۱۴. محمد، پیغمبری که از نو باید شناخت 👈 دانلود
۱۵. سنن النبی 👈 دانلود
۱۶. ترجمه سنن النبی 👈 دانلود
۱۷. السیرة النبوية عند أهل البيت 👈 دانلود
۱۸. الرحیق المختوم 👈 دانلود
۱۹. خورشید نبوت/ترجمه الرحیق المختوم👈 دانلود
۲۰. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود
۲۱. کحل البصر فی سیرة سيد البشر 👈 دانلود
۲۲. ترجمه کحل البصر 👈 دانلود
۲۳. جانشینی حضرت محمد (ص)👈 دانلود
۲۴. دفاع عن الرسول 👈 دانلود
۲۵. احمد موعود الانجیل 👈 دانلود
۲۶. پیامبر امّی 👈 دانلود
۲۷. بشارات عهدین 👈 دانلود
۲۸. زندگانی پیامبر اعظم 👈 دانلود
۲۹. محمد در تورات و انجیل 👈 دانلود
۳۰. پیامبر از نگاهی دیگر 👈 دانلود
📲 ثواب انتشار این لیست با شما
▪️ سلام خدا بر کریم آل طه
🔰 هدیه کتابخانه تسنیم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️ ۲۵ کتاب رایگان درباره آن حضرت
🔻 کتابهای فارسی
۱. پرشکوهترین نرمش قهرمانانه 👈 دانلود
۲. زینت عرش خدا 👈 دانلود
۳. زندگانی سیاسی امام حسن 👈 دانلود
۴. ناسخ التواریخ (امام حسن) 👈 دانلود
۵. زندگی امام حسن (ترجمه بحار) 👈 دانلود
۶. حقایق پنهان 👈 دانلود
۷. امام حسن (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود
۸. فرهنگ سخنان امام حسن 👈 دانلود
۹. اخلاق کریمانه در پرتو کلام امام 👈 دانلود
۱۰. سیره حسنی 👈 دانلود
۱۱. سبط اکبر 👈 دانلود
۱۲. غدیر در سیره امام حسن 👈 دانلود
۱۳. *ا
۱۴. سیری در تاریخ امام حسن 👈 دانلود
🔻 کتابهای عربی
۱۵. موسوعة كلمات الإمام الحسن 👈 دانلود
۱۶. الحياة السياسية الإمام الحسن 👈 دانلود
۱۷. صلح الحسن علیه السلام 👈 دانلود
۱۸. صلح الحسن (تحقیق شده) 👈 دانلود
۱۹. الالفین فی احادیث الحسنین 👈 دانلود
۲۰. مظلومیة الإمام الحسن 👈 دانلود
۲۱. دفاع عن الامام الحسن 👈 دانلود
۲۲. المجتبی من تفسیر الامام المجتبی 👈 دانلود
۲۳. جزاء اعداء الامام الحسن 👈 دانلود
۲۴. مسند الامام الحسن 👈 دانلود
۲۵. الامام الحسن فی مرآة الكتب 👈 دانلود
📲 در نشر معارف اهل بیت سهیم باشید
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
┏━━━🍃🌺🍃━━━━━┓
اللهم عجل لولیک الفرج
14.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻پیغمبر اسلام برای اینکه مردم تربیت نمیشدند غصه میخورد
🔻به طوری که خدای تبارک و تعالی او را تسلیت میداد؛
🔻در مشقت بود، خدای تبارک و تعالی به او خطاب میکند که
🔻ما قرآن را نفرستادیم که تو در مشقت باشی.
🔻و برای ملتها از پدر برای اولادش،
🔻از پدر مهربان برای اولادش،
🔻بر ملتهای عالم او بیشتر غصه میخورد
🔹و کافرها را وقتی که میدید که اینها به مجرای طبیعی انسانی نمیآمدند،
🔻برای آنها متاسف بود
🔻و هر انسانی باید این طور باشد که متاسف باشد
🔻برای آنهایی که نمیآیند به خط اسلام و خط انسانیت.
🔻#امام_خمینی #امام_خمینی_ره #پیامبر #پیامبر_اکرم