eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
10.4هزار ویدیو
598 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آذری جهرمی برای تخریب پیام‌رسان‌های داخلی تیک سوم رو مطرح کرد. ولی زارع‌پور پیام‌رسان‌های داخلی رو بهم وصل کرد بدون اینکه ذره‌ای اطلاعات مردم به خطر بیفته. بین کسی که قصدش کار نکردنه و کسی که میخواد کار کنه، همینقدر فاصله است. اختلاف سطح سواد تیم جهرمی و زارع‌پور هم عیان شد! 👤 احمد کارآمد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰۷۰خودروی شاسی بلند برای نمایندگان! 🔹 ویراست و توئیت در رابطه با قوه قضائیه 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📢 تعطیلی چند واحد صنفی در گرگان به دلیل عدم رعایت موازین شرعی و قانونی علیرغم تذکرات قبلی مبنی بر رعایت موازین شرعی و قانونی توسط فروشندگان و متصدیان برخی صنوف و درخواست مردمی مبنی بر رعایت هنجارهای اجتماعی و فرهنگی در این فضاهای تجاری و عمومی، با دستور قضایی چند واحد صنفی در شهر گرگان تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف قضایی، پلمپ گردید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✍علی مهدیان 💥گفتگوی غنی نژاد و درخشان اشکالات متعددی به لحاظ فرمی داشت، شاید یک دلیلش افق و زاویه نگاه این دو پیرمرد اهل علم بود، روش درخشان اندیشیدن به مسائل بومی کشور ذیل دین و اندیشه دینی بود و روش غنی نژاد جمع بندی آخرین نظرات لیبرالها در حوزه اقتصاد بود. این دو روش با هم سازگار نمیافتاد و لذا این دو همزبان نمیشدند. درخشان از غنی نژاد انتظار داشت بیندیشد و اندیشه های خود را که لابد باید ذیل دیانت و اندیشه های توحیدی انجام میشد بیان کند و غنی نژاد انتظار داشت درخشان سخنان هایک و کانت و دیگران را نقل کند و بخش عمده ای از گفتگو به این ناهمزبانی گذشت. جالب اینکه به لحاظ محتوا نیز داستان از همین قرار بود. خوب است به این نکته بیشتر بیندیشیم. رابطه آزادی و دین ، نسبت فقه و اقتصاد نیز و همینطور رابطه رهبر دینی و کارشناسان اقتصادی که در گفتگوی این دو بزرگوار انجام شد به این مساله مربوط است. غنی نژاد معتقد بود آنچه او میپسندد یک اقتصاد آزاد رقابتی است. آزادی اصل محوری بود که برش پای میفشرد. او رابطه ای بین عقیده دینی و این نکته نمیدید. البته در نهایت هم اذعان کرد که این نظر او به طور کامل در هیچ کجای دنیا محقق نشده. درخشان اما سخنش نفی لیبرالیسم غربی با همه نحله های آن بود او معتقد بود این اندیشه مبانی و افق غیر توحیدی دارد و اگر به معنای آزادی بخواهد باشد فقط ذیل اندیشه توحیدی و عبودیت انسان شدنی است.او همینطور معتقد بود بین آنچه در غرب رخ میدهد و اندیشه های اقتصادی آنها رابطه روشنی وجود دارد. اکنون معلوم میشود چرا غنی نژاد به استفاده از رهبری دینی از یک سوی و اندیشه فقاهتی دینی از سوی دیگر حساسیت نشان میداد، چرا تلاش میکرد اثبات کند مسیحیت و لاادری گری و بیخدایی همه با لیبرالیسم میسازند. اما چند نکته ؛ اولا عدم اتصال اندیشه توحیدی با آزادی انسان خطا است. چرا که به لحاظ محتوایی توحید نفی عبودیت غیر خدا است و آزادی نیز اگر بخواهد بمثابه یک ارزش مطرح باشد (یعنی مثل آزادی حیوانات نه بلکه آزادی انسانی که امری ارزشمند است) حتما باید ذیل اذعان عقل انسان قرار گیرد و اگر بناشد عقل داور باشد او آزادی را همراه با تکلیف و عبودیت انسان ثابت میکند. پس این دو مفهوم با هم ملازمند. ثانیا به لحاظ یک ساختار و نظام اجتماعی و حقوقی، انسان زمانی آزادی دیگران را پاس خواهد داشت که به امری مقدس بالاتر از آزادی معتقد باشد و الا وضعیت جنگ عیان یا نهان قطعی است و هر کس تلاش میکند به بیشترین نفع برسد. لذا تناقض آنانکه هم آزادی را میپذیرند و هم به اصالت نفع میرسند، آشکار میشود این دو با هم جمع نمیشوند. این تناقضی است که غنی نژاد در کار هایک احساس کرده بود و البته مخصوص هایک هم نیست. آزادی باید با منفعت سازگار افتد و این سازگاری فقط با جهتگیری به سمت وجود بینهایت و در بند آن شدن، شدنی است. لذا همه آزادیهایی که ذیل توحید قرار نگیرند به فریب یا تناقض میرسند. و لذا گفتگو با هر انسانی ولو بی دین میتواند از مفهوم آزادی شروع شود اما قطعا به توحید ختم خواهد شد. این دو در خارج هم لازم و ملزومند. ثالثا جایگاه دین در ساحت عمل و اقدام، در وهله نخست رهبری پیشرفت است و از این جهت سخنش در سطحی بالاتر از سخن کارشناسان است. او مدیریت دانش را نیز بر عهده دارد. از سوی دیگر اگر بنا باشد جامعه ای حافظ رقابت و آزادی باشد نیاز دارد ساز و کار عبودیت را در جامعه فراهم کند که همان ساختار ولایت و حاکمیت است. امر و نهی ولایی افراد جامعه به هم و ورود حاکم و دولت برای حفظ آزادی و جلوگیری از انحصار. همانکه سالها است مقابل اندیشه های منافقانه آزادی لیبرال ایستاده و سخن از حضور مردمسالاری در بستر اقتصاد میگوید. رابعا رهبر جامعه دینی البته دانش لازم برای این راهبری را نیز باید داشته باشد که آن فقه است. فقه هم در نظام توحیدی علوم در نسبت با علوم بشری جایگاه راهبری دارد. دقت کنیم که بحث از تمایز علوم بدون بحث از مناسبات علوم ابتر است. همین گفتگو نشان داد که چگونه برخی مباحث بالادستی است و در علومی ما فوق باید گفتگو شود. فقه و علوم بشری مناسباتشان مناسبت مرکز و پیرامون است. علوم دینی به این ترتیب هم مبانی و هم جهت دانشها را ترسیم میکنند و هم فرضیات و هم داوری برای انتخاب نظریات در ساحت عمل را بر عهده دارند. خلاصه آنکه بحث کانونی که باید دوستان اهل فکر به آن بیندیشند و مباحث نظام علوم و ساختار جامعه و حکومت ولایی و نظام اقتصاد اسلامی را بر اساس آن سامان دهند مساله بنیادین رابطه «عبودیت» و «آزادی» است. پ ن. دوستان من در خانه طلاب جوان مجموعه سخنان رهبر حکیم ما را در این باره در کتابی به نام «آزادی یعنی آزادی» جمع آوری کرده اند که خوب است مراجعه بفرمایید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
«آنانیموس» سایت سازمان جاسوسی موساد را هک کرد 🔺 گروه هکری «آنانیموس سودان» سایت سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی را هک کرد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
29.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 سفر علمی_تهذیبی_زیارتی نجف اشرف طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان 🚌 اردوی ۳۰ روزه در ماه مبارک رمضان، با حضور ۸۰ نفر از طلاب و اساتيد به همراه خانواده ایشان 📚برگزاری دروس پایه های اول تا نهم روزی ۴ جلسه، در مجموع ۶۰ جلسه درسی برگزار گردید. 📰 مجالس روزانه روضه و توسل و درس اخلاق در جوار امیرالمؤمنین بیت امام خمینی(ره) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
۳۰ درصد سقط‌های غیرقانونی توسط کادر درمان مدیرکل مرکز نظارت امور درمان وزارت بهداشت:سقط‌های غیرقانونی معمولاً مخفیانه انجام می‌شود. به طور کلی بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از ۳۰ درصد سقط‌های غیرقانونی توسط شاغلین حرف پزشکی انجام می‌شود و عمده آنها با دارو یا خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
❤️ | کدام مراکز رژیم‌صهیونیستی هک شدند؟ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 آرزوی دیرینه مردم اهواز محقق شد؛ افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس 🔸 پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو طرح‌های نیمه‌تمام است که در دوره جدید مدیریت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد. 🔸 برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از ۱.۴ میلیون یورو هزینه شده است. با اجرای این پروژه و بازیابی گاز مشعل‌های غرب کارون، علاوه بر خلق میلیاردها دلار ثروت، انتشار ‌‌CO2 تا ۱۵ میلیون تن کاهش می‌یابد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه ⏰ | محصور میان دیوارها ✏️ اشاره رهبر انقلاب در دیدار اخیر سفرای کشورهای اسلامی به هشدار ۶۰ سال قبل بن‌گوریون درباره اضمحلال رژیم صهیونیستی: امروز قدرتِ بازدارندگی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده... بِن‎‌گوریون گفت که هر وقتی قدرت بازدارندگی ما به پایان برسد، رژیم ما مضمحل خواهد شد. 👈 بسته تصویری مثبت۱۰۰ثانیه برهمین اساس در تازه‌ترین شماره خود، روند پایان قدرت بازدارندگی رژیم صهونیستی به برکت مقاومت جوانان فلسطینی را بررسی کرده است. 📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/52660 aparat.com/v/WRVe8 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد رئیس‌جمهور: 🔹در ‌کشور واحدهای صنعتی که به مرور زمان دچار تعطیل شده بودند امروز به دست متخصصان کشورمان احیا شدند. 🔹۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد، امروز هم ۱۶۰ واحد در استان خوزستان احیا شده که جای قد‌ردانی و تشکر دارد. 🔹برخی از این واحدها بیش از ۱۰ سال تعطیل بود، با احیای این واحدها، ضمن اینکه تولید و اشتغال فعال شده است، چرخ‌های تولید به حرکت درآمده و هزاران میلیارد تومان از سرمایه راکد مردم فعال شده و امروز امید به منطقه باز گشته است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب اسلامی شهادت حجت‌الاسلام عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفتند؛ 👈 شهید حجت‌الاسلام سلیمانی؛ شخصیتی همواره در خدمت نظام 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند. ✏️ متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ی گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سالها امام جمعه‌ی زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۲/۰۲/۰۷ 📸 عکس: دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان | ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
سامانه ، درگاهی است برای ثبت تخلفات در حوزه امنیت اخلاقی. این سامانه را به همه معرفی کنید و اگر موردی را مشاهده کردید، مستندات و مشاهدات خود را در این سامانه ثبت نمایید. https://uu1.ir اطلاع از اقدامات انجام شده: eitaa.com/mardomrasi 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
سایت جماران که به اصلاح طلبان بیشتر شبیه است تا پایگاه نشر آثار حضرت امام خمینی قدس سره، اخیرا به بهانه انتشار اسناد و نمونه دست خطهای حضرت امام، در انتخابات مختلف، با قلم حمید انصاری سعی در انحراف افکار عمومی و القا بسته بودن فضای انتخاباتی بعد از رحلت امام را دارد. از تحلیلهای یک سویه در این متن و دروغهای آشکار در نتیجه گیریش که بگذریم، این سوال را باید پاسخ بدهند که با چه سیاستی و با چه حقی بعد از گذشت این همه سال، این اسناد را دپو کرده و از نشر آن خودداری می‌نمودند. سؤال بعدی این است، طبق ادعای نویسنده، از بعد سال 1368، انتخابات در کشور، در دایره بسته بوده و نظارت استصوابی شورای نگهبان به حذف خیلی‌ها کمک نموده که این حذف شدگان می‌توانستند حضور حداکثری مردم را در پای صندوق ها رقم بزند. از حمید انصاری بعنوان نگارنده این متن باید پرسید، مجلس ششم که بخش عمده نمایندگان آن دوره که در حال حاضر یا به خارج از کشور متواری شده اند یا رسما و عملا بلندگوی دشمن در رسانه های بیگانه مشغول فعالیتند، از فیلتر کدام شورای نگهبان رد شده اند؟! یا انتخابات سال 76، که آغازگر بسیاری از بدبختی‌های ما در تمام حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود، از فیلتر کدام شورا رد شده اند؟! در این همه انتخابات در کشور که اتفاقا غالب آنها توسط هم پیالگیهای شما، مسندها و صندلی‌ها را اشغال نمودند، فضای بسته انتخابات در کشور وجود داشته؟ و اما نکته آخر، مربوط به خیانت سایت جماران در ارائه پیوست تحلیلی غلط به اسناد منتشر شده حضرت امام است. راوی تاریخی باید بی طرفی خود را در روایت داشته باشد تا متهم به تحریف تاریخ نشود. | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا ارزش ریال مدام سقوط می کند؟ 🔸دکتر محمدرضا یزدی‌زاده (اقتصاددان): 🔹اگر دولت اجازه بدهد چیزی جایگزین پول ملی کشور شود، سقوط ارزش پول ملی قطعی است. 🔹در عین حال دولت های ما، خودشان به این جایگزین کردن کمک هم می کنند! 🔹فرار سرمایه و قاچاق به خاطر وجود بازار آزاد ارز است. 🔹تنها ابزار مبادله اقتصادی در کشور باید پول ملی باشد. 🔹اگر دولت فقط ارزش معاملاتی ارز را حذف کند، قیمت ارز خارجی به شدت سقوط می کند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آقای قالیباف و آقای اژه‌ای ما مردم می‌خواهیم این ادعا را پیگیری کنید. در صورت صحت، پدر آن نمایندگان را دربیاورید در صورت دروغ بودن این ادعا، پدر این نماینده را دربیاورید و در صورت دروغ بودن این خبر، پدر صاحب این رسانه در بیاورید. راحت از این موضوع نگذرید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهروند آمریکایی مخالف فمینیسم: من طرفدار مادران، همسران و زنان هستم! 👤 صحبت‌های جالب یک شهروند آمریکایی با یک فمینیست: 🔺هربار یکی می‌گه زن با مرد برابره و می‌تونه هر کاری که مردان انجام می‌دن رو انجام بده در واقع زنان را تحقیر می‌کنه. 🔸زنان باید زن باشند، نه مرد! من زنان رو به‌خاطر نقش به حق خودشون تمجید می‌کنم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
آقای قالیباف و آقای اژه‌ای ما مردم می‌خواهیم این ادعا را پیگیری کنید. در صورت صحت، پدر آن نمایندگان
📸 رییس شورای اطلاع رسانی دولت: ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس است 🔸دستگاه قضا برای صیانت از اعتبار نظام و نهادهای قانونی،بررسی این ادعا را با فوریت در دستور کار قرار دهد و با تهمت‌زنندگان و شبکه دروغ قاطعانه برخورد کند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 حرف حساب مداح انقلابی حاج مهدی سلحشور ✍وقتی یکی با لباس ۸سال خلاف مشی روحانیت عمل می کند، دودش به چشم روحانی ساده زیست و مذهبی میرود که مظلومانه هدف گرفته می شود. محاکمه نکردن فرد ولنجک نشین با آن همه ترک فعل، نتیجه اش بدبینی عده‌ای به کل جامعه پاکدست روحانیت می شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚛ جدایی بحرین از ایران به روایت «سر دنیس رایت» سفیر بریتانیا در ایران 🔹چندان فشاری از بیرون نبود بلکه شاه خودش به فکر بود که با خوش رقصی ،‌بحرین را تقدیم کند و این کار با وساطت سفیر انگلیس انجام شد! 🔶هویدا هم درباره جدایی بحرین گفته بود که بحرین دختری بود که به سن بلوغ رسیده بود شوهرش دادیم! 🔶شاه ایران اولین کسی بود که استقلال بحرین را به رسمیت شناخت و تبریک گفت! ✍️به یاد شهیدانی باشیم که تا آخرین قطره خونشان جنگیدند و یک وجب خاک این کشور را به دشمن تقدیم نکردند. متاسفانه بر اثر غفلت ما، عده ای در صدد بزک کردن چنین رژیم کثیفی هستند!!! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰نقد روش‌شناسانۀ تحلیل آیت‌الله علیدوست درباره اجرای حکم حجاب : 🔺قواعد مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🔻۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: ▫️الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ▫️ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ▫️ج. این وضع، نقض غرض شارع است. ▫️د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. ▫️هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. 🔻۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. 🔻۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌ در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. 🔻۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. ✍️مهدی جمشیدی 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💢جهاد واقعی مبارزه با فساد علی خضریان 🔸با توجه به اینکه کار هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در دوره دولت روحانی نهایی و در حال نگارش متن حقوقی می‌باشد. خیلی طبیعی است که ذینفعان فساد که موارد قابل توجهی از مفاسد و تخلفاتشان در این مجموعه شناسایی شده، دست به اقدامات تخریبی بزنند. اما از آنجایی که به عنوان رئیس این هیأت خود را موظف به پاسخگویی پیرامون برخی شبهات مطرح شده می‌دانم و معتقدم شفافیت در مواجهه با مردم می‌تواند دست پروژه بگیران فضای مجازی را از کاسبی با عدالت کوتاه کند، نکاتی در این خصوص بیان می‌شود: 🔹اخیراً برای تخریب عملکرد هیأت تحقیق و تفحص از شستا متنی منتشر شده که به دلیل عدم وجود مستند تخلف، به ناچار برای ایجاد جذابیت خبری، ابتدایش به ادعای غیرمستند واگذاری خودرو اشاره شده که ضمن اینکه براساس قاعده «البینه علی المدعی» مخدوش است، ارتباطی نیز با موضوع تحقیق و تفحص ندارد. اما پروژه بگیران فضای مجازی تلاش کردند تا با چینش چند گزاره بی‌ربط در کنار یکدیگر و بدون ارایه سند متقنی از تخلف، تلاش بر تأثیرگذاری منفی بر دارند که لازم است نکاتی بیان شود. 🔹۱_ هیأت تحقیق و تفحص متشکل از ۱۵ نماینده مجلس می‌باشد و هیچ عضو غیر نماینده‌ای ندارد. 🔹۲_ هیأت تحقیق و تفحص برای کسب اطلاعات مستند از دستگاه موضوع تحقیق و تفحص، از مسیرهای مختلفی ازجمله دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کسب اطلاع کرده و در این مسیر از یک تیم اجرایی، حقوقی و مشورتی بهره برده است و صرفاً منحصر به یک نفر که امکان پوشش تخلفات از سوی وی وجود داشته باشد، نیست. 🔸۳_ تحقیق و تفحص از شستا با توجه به مصوبه مجلس مربوط به عملکرد این مجموعه در دوران ۸ ساله دولت روحانی است که دارای ۶ مدیرعامل در کلان و بیش از ۱۰۰ مدیر ارشد در سطح شرکت‌های زیر مجموعه می‌باشد که در کنار شناسایی تخلفات متعدد، هیچ کسی مدعی تخلف مستقیم همه ایشان نمی‌باشد. 🔹۴_ تشکیل هیأت تحقیق و تفحص از شستا به استناد اخبار منتشر شده در مرداد سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفته و پس از تحقیقات اولیه و تعیین اعضای هیأت رئیسه با ابلاغ حکم در مهرماه سال ۱۴۰۱ رسماً آغاز به کار کرده که در طول انجام کار با توجه به شرکت‌های متعدد، به صورت موقت با افرادی همکاری شده است. 🔸۵_ انتصاب یکی از مشاوران سابق این هیأت با سوابق مدیریتی متعدد که متن منتشر شده نیز نتوانسته آن را نادیده بگیرد و همچنین اشاره به سابقه همکاری ایشان با رئیس فعلی گمرک در دوران مدیریت شستا به پیش از آغاز مجلس یازدهم، خود حکایت از عدم ارتباط موضوع انتصاب وی با تحقیق و تفحص دارد. 🔹۶_ افرادی که در تحقیق و تفحص از شستا مورد مشورت قرار گرفته‌اند، براساس گزینش‌ها دارای حسن سوابق مدیریتی و اجرایی هستند. لذا هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که ایشان در قبال کمک مشورتی به تحقیق و تفحص، متعهد به عدم پذیرش مسئولیت‌های دیگر پس از اتمام همکاری با هیأت تحقیق و تفحص مجلس شوند. 🔹۷_ با توجه به اینکه دست جریان فساد در حال کوتاه شدن می‌باشد، این جریان قصد دارد با برچسب زدن‌های متوهمانه و غیرمستند و تعریف پروژه تخریبی از مدیران پاکدستی که در طول انجام تحقیق و تفحص در افشای فساد و تخلفات صورت گرفته شده کمال همکاری را با این هیأت داشتند، انتقام‌گیری کنند. در پایان لازم است بیان گردد تلاش برای ایجاد حاشیه در مسیر تحقیق و تفحص از شستا که از سوی برخی حلقه‌های فساد شناسایی شده با ارایه آدرس غلط آغاز شده است، ذره‌ای این هیأت را در جهاد واقعی برای مبارزه با فساد و ارایه گزارش به مردم عزیز، مراجع نظارتی و قضایی به عقب نخواهد راند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وزیر کار: دستور دادم دفاتر شرکت‌های زیرمجموعۀ صندوق بازنشستگی در تهران تعطیل شود 🔹 مديرعامل باید گرد کارخانه را بخورد نه مثل مدیرعامل فلان پتروشیمی افتخار کند که ۲ روز در هفته در منطقه است! 🔹جلسات هيئت‌مدیره باید در کارخانه برگزارشود نه تهران پ. ن: حرف حق. رفتار درست. مدیریت انقلابی. | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir