eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
935 دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
7.3هزار ویدیو
430 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‏در حالیکه ما خونه نشستیم و به واسطه سیاه‌نمایی رسانه‌ها خیال می‌کنیم کفر و ظلم تمام دنیا رو فرا گرفته، یه عده تو قلب آفریقا دارن به ولایت امیرالمومنین(ع) اقرار می‌کنند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴پایان مماشات با سلبریتی های هنجارشکن؟! ♦️حکم صادره از سوی دادسرای تهران برای آزاده صمدی به دلیل کشف حجاب 🔸اظهارات متهم در دادگاه: بنده همیشه معتقد به قوانین کشورم هستم...زین پس هم همیشه نسبت به رعایت حجاب کوشش خواهم کرد...بنده سال هاست با کلاه تردد می کنم و در سریال در حال پخش در پلتفرم هم کلاه بر سر دارم. ♦️حکم آزاده صمدی: - ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور - ۲ سال ممنوعیت از فعالیت بازیگری - ۶ ماه محرومیت از فعالیت در فضای مجازی از هر روشی -مراجعه به روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی (نیاز به دیده شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و…) به صورت هر دو هفته یکبار و ارائه گواهی سلامت در پایان دوران 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سردار نقدی: اگر امثال «طبری» در وسط بازار تهران شلاق بخورند خیلی از ایمان‌ها متزلزل نمی‌شود 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
از نظر برخی برجامیون، اگر ارز نفتی مملکت رو بدی و از آمریکا که دشمنت هست سویا و گندم بخری خوبه ولی اگر محصول پتروشیمی صادر کنی به کشورهای دوست و در ازایش با قیمت بهتری غلات مورد نیاز وارد کنی نفت در برابر غذاست و خیلی بده! دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه *محسن مقصودی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. ♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1️⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2️⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختبار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3️⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4️⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5️⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6️⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. حمید رسایی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
👶 🔸 برخورد والدین با بلوغ نوجوان چطور باشد؟ 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَي مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات آیه 6) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقيق كنيد، مبادا (از روى زودباورى و شتاب زدگى تصميم بگيريد و) ناآگاهانه به گروهى آسيب رسانيد، سپس از كرده‌ى خود پشيمان شويد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
نکته‌های این آیه شریفه: «فِسق» در لغت به معناى خارج شدن است و در اصطلاح قرآنى، به خارج شدن از راه مستقيم گفته مى شود. اين كلمه در برابر عدالت به كار مى رود و فاسق به كسى گويند كه مرتكب گناه كبيره اى شود و توبه نكند. واژه «فِسق»، در قالب هاى گوناگون، پنجاه و چهار بار در قرآن آمده و در موضوعات و مصاديق مختلفى به كار رفته است از جمله: ۱. در مورد افراد چند چهره و منافق: «انّ المنافقين همُ الفاسقون»(45) ۲. در مورد آزار دهندگان به انبيا و سركشان از دستورات آنان:«قالوا يا موسى انّا لن ندخلها... القوم الفاسقين»(46) ۳. در مورد كسانى كه طبق قانون الهى داورى و قضاوت نمى كنند: «و مَن لم يحكم بما اَنزلَ اللّه فَاولئك هم الفاسقون»(47) ۴. در مورد حيله گران: «...بما كانوا يَفسقون»(48) ۵. در مورد كسانى كه وظيفه ى مهم امر به معروف و نهى از منكر را رها مى كنند: «اَنجَينا الّذين يَنهَونَ عن السوء و اَخَذنَا الّذين ظلموا... بما كانوا يَفسقون»(49) ۶. در مورد كسانى كه خانه، تجارت، فاميل و مادّيات را بر جهاد در راه خدا ترجيح مى دهند: «ان كان آبائكم... اَحبّ... واللّه لا يَهدِى القومَ الفاسقين»(50) ۷. در مورد گناهان علنى و انحرافات جنسى و شهوت رانى هاى ناروا. (قرآن به قوم لوط كه گناه را در مجالس علنى و بى پروا انجام مى دادند، لقب فاسق داده است) «رِجزاً من السماء بما كانوا يَفسقون»(51) ۸. در مورد بهره گيرى از غذاهاى حرام: «حُرّمت عليكم المَيتَةُ و الدّم... ذلكم فِسق»(52) 1۹. در مورد تهمت زدن به زنان پاكدامن: «يَرمُونَ المحصنات... اولئك هم الفاسقون»(53) تحقيق، داروى دردهاى اجتماعى در طول تاريخ، انبيا با مردم و اجتماعاتى روبرو بوده اند كه به انواع بيمارى هاى اجتماعى و اخلاقى مبتلا بوده اند و حتّى امروز با آن همه پيشرفت هاى مهمى كه در زندگى بشر شده است، هنوز آن بيمارى ها به قوّت خود باقى است. بيمارى هايى همچون: تقليد كوركورانه از نياكان و پيروى از عادات وآداب ورسوم خرافى. پيروى از خيالات، شايعات، پيشگويى ها و رؤياهاى بى اساس. داورى و موضع گيرى بدون علم، ستايش يا انتقاد بدون علم و نوشتن و گفتن بدون علم. داوريى شفابخش براى همه آن بيمارى ها، تحقيق و بررسى است كه در اين آيه آمده است. اگر جامعه اهل دقّت و تحقيق و بررسى باشد، همه اين آفات و بلاهاى اجتماعى يكسره درمان مى شود. مشابه اين آيه، آيه 94 سوره نساء است كه مى فرمايد: «يا ايّها الّذين آمنوا اذا ضربتم فى سبيل اللّه فتبيّنوا و لا تقولوا لمن ألقى اليكم السّلام لستَ مؤمناً تبتغون عرض الحياة الدنيا فعند اللّه مغانم كثيرة كذلك كنتم من قبل فمَنّ اللّه عليكم فتبيّنوا اِنّ اللّه كان بما تعملون خبيراً» اى مؤمنان! هرگاه در راه خدا گام بر مى داريد و سفر مى كنيد، تحقيق و بررسى كنيد و به كسى كه اظهار ايمان مى كند نگوئيد تو مؤمن نيستى و بخاطر به دست آوردن غنائم بى گناهى را نكشيد. زيرا نزد خداوند غنائم فراوانى است. خبر در اسلام اسلام درباره ى چگونگى سخن و نقل خبر تأكيدهاى فروانى كرده است از جمله: الف) قرآن از كسانى كه هر خبرى را مى شنوند و نسنجيده آن را نشر مى دهند، به شدّت انتقاد كرده و مى فرمايد: خبر را به اهل استنباط عرضه كنيد و اگر حقّانيّت آن ثابت شد، آنگاه آن را پخش كنيد.(54) ب) قرآن براى كسانى كه با پخش اخبار دروغ، در جامعه دغدغه ايجاد مى كنند، كيفرى سخت معيّن فرموده است.(55) ج) پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله در سال آخر عمر شريف خود در سفر حج فرمودند: كسانى كه خبرهاى دروغى از من نقل مى كنند، زيادند و در آينده زيادتر خواهند شد، هر كس آگاهانه به من نسبت دروغ بدهد، جايگاهش دوزخ است و هر چه از من شنيديد، به قرآن و سنّت من عرضه كنيد، پس اگر موافق آن دو بود بپذيريد وگرنه ردّ كنيد.(56) د) امام صادق عليه السلام به كسى كه خبرهاى دروغى را به پدرش امام باقرعليه السلام نسبت مى داد، لعنت كردند و فرمودند: هر چه از ما شنيديد، اگر شاهد و گواهى از قرآن يا ساير سخنان ما بر آن پيدا كرديد، بپذيريد وگرنه نپذيريد.(57) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
45) توبه، 67. 46) مائده، 24 - 26. 47) مائده، 47. 48) اعراف، 163. 49) اعراف، 165. 50) توبه، 24. 51) عنكبوت، 34. 52) مائده، 3. 53) نور، 4. 54) نساء، 83. 55) احزاب، 60. 56) بحار، ج 2، ص 225. 57) بحار، ج 2ص 250. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خوش خدمتی برای شیطان ♦️بافت این فرش تصاویر روسای جمهور آمریکا از دوره محمد خاتمی شروع شده و در دوره حسن روحانی به آمریکا هدیه شد. بافتش19سال طول کشیده همه نخ این قالی از بهترین ابریشم میباشد. این همه خوش خدمتی را اصلاحطلبان برای کسانی می‌کنند که در این مدت فلج کننده ترین تحریم های دنیا را به مردم ایران تحمیل کردند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. اعتراف شرکلیف و حال و روز انگلیس 🔹سفیر انگلیس در تهران، ویدئویی در حال کباب درست کردن منتشر کرده و ضمنا نوشته مردم ایران عادت دارند جوجه کباب تهیه کنند و به سفر بروند. 🔹برخی می گویند این شیرین کاری، نوعی دیپلماسی عمومی برای نفوذ است. اما هر تحلیلی روی این کار سایمون شرکلیف بگذارید، او ناخواسته اعتراف می کند که شرایط در ایران، عادی است؛ با وجود تحریم های ظالمانه برای زمین زدن مردم و نقشه آشوب افکنی و بی ثبات کردن ایران. 🔹در خباثت انگلیس همین بس که آقای ظریف گفت ۲۰ ماه پس از برجام نمی توانیم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم. ایران با وجود همه آن خباثت ها مقاومت کرد و اکنون، این انگلیس است که وضعیت بحران زده ای را سپری می کند. اندکی از خبر های بسیار را مرور کنید: 🔻سه دولت در انگلیس در اثر ناکارآمدی و در کمتر از یک سال، مجبور به استعفا شدند. 🔻هر ماه چند بار، معلمان و پزشکان و پرستاران انگلیسی اعتصاب می کنند. 🔻آمار ششمین اقتصاد بزرگ دنیا، از افزایش قابل‌توجه میزان توزیع جیره غذای اضطراری و تشدید فقر در این کشور طی یک سال اخیر حکایت دارد. 🔻از هر ۵ خانوار در انگلیس، یک نفر در ماه ژانویه گذشته، وعده های غذایی خود را حذف کرده یا برای یک روز کامل غذا نخورده است. (گزارش بنیاد بین المللی غذا)؛ 🔻برخی از زنان آسیب‌پذیر انگلیسی، به دلیل بحران هزینه‌های زندگی، مجبور به رابطه جنسی در برابر اجاره‌ بها شده اند. (گاردین)؛ 🔻 ۶۵۰۰ تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس ثبت شده. (دیلی میل)؛ 🔻رشد قیمت برخی از مواد غذایی، هفت برابر سریع‌تر از افزایش دستمزدها بوده و بحران هزینه‌ها، حتی بدتر هم می‌شود. (دیلی میرور: "یک کابوس زنده") 🔻گزارش چند ماه قبل بی‌بی سی: افزایش هزینه‌های زندگی. از هر پنج انگلیسی، یک نفر غذای تاریخ مصرف گذشته می‌خورد. 🔻گزارش روزنامه دیلی میل با عنوان «بازگشت به عصر تاریکی» و هشدار درباره احتمال اعلام برنامه‌های اضطراری از سوی دولت انگلیس در زمینه برق و گاز. 🔻شبکه سی‌ان‌ان: براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، بهای گاز طبیعی فقط در ماه جولای، ۹۶ درصد افزایش داشت. 🔻گاردین: انتظار می‌رود دولت، قبوض برق برای خانوارها را از رکورد ۱۹۷۱ پوند فعلی، به بیش از سه هزار پوند افزایش دهد و حتی افراد با درآمد متوسط را نیز در فقر و دست و پنجه نرم کردن بر سر غذا و سوخت فرو ببرد. 🔻مسئولان خدمات بهداشت ملی انگلیس، زمستان گذشته هشدار دادند که احتمالا میلیون‌‌ها نفر در این کشور با فقر مواجه شوند و مجبور باشند بین وعده غذایی و یا گرم نگاه داشتن خانه‌‌ در فصل سرما، یکی را انتخاب کنند. 🔻آمار ورشکستگی شرکت‌‌ها در انگلیس، رکورد ۱۳ ساله را شکست. ظرف سه‌ماهه ‌آوریل تا ژوئن، ۵۶۲۹ شرکت اعلام ورشکستگی کردند. به گزارش دفتر آمار ملی (ONS)، از هر ۱۰ شرکت، یک شرکت گفته که در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد. 🔹آقای شرکلیف باید ممنون و خوشحال باشد که می تواند در ایران کباب بخورد و مجبور نیست مانند خیلی از انگلیسی ها، غذای تاریخ مصرف گذشته بخورد، یا در زندگی کابوس وار (انتخاب میان غذا و تامین سوخت زمستانی) دست و پا بزند. ✍محمد ایمانی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در سالگرد برجام این صحبت ها، حرف دل خیلی هاست! ♦️ آقای ظریف به جای سخنرانی های یک طرفه چه جوابی برای این حرفها دارین؟ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔺یک دکترین_موفق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ۱.رهبری قوی، صاحب فکر و با انگیزه ۲. نرم افزاری روشن، دارای مبدا(ایمان) و معاد(امید) ۳. عمق استراتژیک و لایه های تحول ۴. مدل و ساز و کار حرکت ۵. خطوط قرمز و منفک از ولنگاری و انحراف ۶. سرمایه اجتماعی و مقبولیت مردمی که از فرمایشات ایشان قابل برداشت است. ۱.بنیانگذار و اسطوره‌ای بی‌بدیل: "سرآمدان را نمی‌شود از حافظه‌ی_تاریخ حذف کرد. نکته‌ی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه می‌شود حذف کرد نه می‌شود تحریف کرد. امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوع‌تر است".( قهرمان، اسطوره و رهبر الهام بخش، رمز عبور جامعه از جاده‌های پیچیده و غیرممکن تاریخ است) ۲. نرم افزار و استراتژی حرکت: "امام نه پول داشت، نه ابزار تبلیغی داشت، نه رادیو داشت، نه خبرگزاری داشت، نه هیچ کدام از سیاستهای دنیا از او حمایت می‌کردند. عامل سخت افزاری امام یک صفحه کاغذ بود که بیانیه در او بنویسد. یک تکه نوار بود که صدای او را ضبط کند به گوش این و آن برساند. آن عاملی که امام را در این راه پیش برد او را قادر کرد که این تحول‌های عظیم را در سطح کشور، در سطح امت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد عبارت بود از ایمان و امید".(نقطه آتش دشمن در جنگ‌شناختی امروز) ۳.سطوح سه‌گانه و عمق راهبردی: "امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ الف. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد".(ساختار_محیط را تغییر داد) ب. "آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، راه‌اندازی جریان بیداری اسلامی بود. مسئله‌ی فلسطین با ابتکار و تحول امام، به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل شد".(مساله_اصلی محیط را تغییر داد) ج. تحول سوم اینکه "امام، فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان".( افق_محیط را تغییر داد) ۴.مدل تحقق و کاربست اندیشه‌ها: "یؤمن للمؤمنین یعنی اعتقاد و اعتماد به مردم". امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردم‌سالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود. امام به عمل، انگیزه و رای مردم اعتماد داشت".(اعتقاد راسخ و بیتعارف به جمهوریت برای تحقق اسلامیت که دو ظرفیت بی‌بدیل انقلاب در مدیریت اجتماعی و حتی جنگ‌های ترکیبی نابرابر) ۵.خطوط قرمز و نقاط خطر انقلاب : "دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی های موضعی از بین نمیرود. ابزارها تغییر پیدا خواهد کرد اما هدف‌ها و جبهه‌بندی‌ها تغییر نمیکند".(اشاره به شدت یافتن خباثت دشمن بعد از باجگیری از بعضی دولت ها) ۶.تولید سرمایه اجتماعی، رمز طراوت و بقا: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سخت‌کوش جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این همه لغزشگاه‌ها جوانهای ما در این راه دارند حرکت می‌کنند. گاهی اوقات شما می‌بینید، از روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل شهید مصطفی_صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور، هزاران داریم. اینها همه امیدبخش است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅خب ببینیم دکتر سید ابراهیم رئیسی برامون از افریقا چی آورده... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
راهبرد رهبری از تبلیغ سنتی تا هوش مصنوعی ✍مهدی جهان تیغی 1⃣ دیدار رهبری با فضلا و طلاب حوزه علمیه پس از مدت های زیادی برگزار شد، شاید انتظار می رفت که رهبری درباره برخی مباحث تخصصی علمی حوزه سخنانی را مطرح می‌کردند ولی حرف اصلی شان بر موضوع تبلیغ بود. موضوعی که نشان می دهد که رهبری حداقل از دو سال قبل تاکنون به دنبال یک آرایش بزرگ در کشور نسبت به موضوع جهاد تبیین هستند که از همه رسانه های نوین تا منبر سنتی حوزه را شامل می شود. این اصرار علاوه بر جنگ جهانی بی سابقه رسانه ای علیه مردم ایران، دو مبنای دیگر نیز دارد که ایشان به آن اشاره کردند و آن تحولات نو به نو جهان و همچنین استفاده گسترده و شتابان جدید غرب از علوم مختلف انسانی مثل روانشناسی تا فناوری های پیشرفته همچون هوش مصنوعی در راستای تسخیر و هدایت افکار عمومی جهان است.  2⃣ رهبر انقلاب در کنار تاکید بر جهاد تبیین همواره بر به روز بودن کار رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز اشاره کرده‌اند. ایشان در سخنرانی‌های اخیر از هوش مصنوعی نام بردند و توجه نخبگان و افکار عمومی را به آن جلب کردند. همزمان با داغ شدن گفتگوها درباره هوش مصنوعی در جهان، وقتی نگاهی به اظهارات بسیاری از مقامات ارشد کشور می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از آنها در این باره اظهار نظر خاصی نکردند ولی رهبری در بالاترین سطح سخنرانی‌های علنی خودشان به این موضوع پرداخته‌اند. به معنای دیگر این موضوع نشان می‌دهد که ایشان علاوه به روز بودن، چه میزان اشراف و توانایی تعیین تکلیف راهبردی درباره مسایل روز و تحولات نو جهان را دارند. 3⃣ برخلاف انفعال برخی گردانندگان رسانه‌های داخلی، رهبری در موضوع رسانه و تبلیغات نه تنها به دفاع کفایت نمی‌کنند، بلکه بحث تهاجمی شدن رسانه و تبلیغ در کشور را هم مطرح کردند. این روحیه رهبری درباره موضوعات مهم دیگر نیز همواره وجود داشته که یکی از مثال‌های آشکار و کامل در این باره، موضع ایشان درباره حوزه حقوق زنان است که تاکید دارند که جمهوری اسلامی و فعالین فرهنگی و رسانه‌ای داخل کشور در این موضوع نسبت به غرب طلبکار و مهاجم باید باشند نه صرفاً دفاع کننده. در هر صورت آرایش تهاجمی شدن رسانه‌های ایران یک اولویت محسوس است و تا این اتفاق هم نیافتد، چرخه رسانه و جهاد تبیین در کشور معیوب باقی خواهد ماند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد: یکی از نوه‌های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. 🔹 محل برگزاری جشن، منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش‌هایی از آن، به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال، باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه‌ها و شیرینی‌ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از این‌ها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند. برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت... 🔸 من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. 🔹عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید، جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.  🔸بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. 🔹 وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند، سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب، این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. 🔸 سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. 🔹 در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمی‌دانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات.  گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟  گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته‌ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ 🔸 این‌ها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند، گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می‌شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. 🔹 سید قبل از شروع، نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد          تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله‌ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علی عالی اعلا که ز بیم نهلش            روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر     از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون       از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری            کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد ... 🔸 معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. 🔹 پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی علیه السلام از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته‌اید و غذاها، شیرینی‌ها و شربت‌های خوشمزه می‌خورید بعد می‌روید خانه و فکر می‌کنید که در مدح علی شعر گفته‌اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه. این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.  پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آن‌ها بسیار گریه می‌کردند.  آقای سپهر، بعدها می‌گفت: تعدادی از آن‌ها زندگی‌شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند. ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲. به نقل از مرحوم سید علی اکبر پرورش 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir