eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
944 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
7.3هزار ویدیو
432 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 به احترام شاه مردان مولا امیرالمومنین علیه السلام و 🌙ماه مبارک رمضان 🌱 امسال ،گردش در طبیعت ، را به عید سعید فطر موکول می‌کنیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن رحیم‌پور ازغدی: 🎦 امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند در راس عقلانیت، ایمان و اعتقاد به خدا و عشق به مردم وجود دارد 🔹ایمان به خدا و‌ عقلانیت در خداشناسی، جدایی‌ناپذیر هستند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌙 «احکام ماه مبارک رمضان» 🔻 ارتکاب عمدی کدام یک از مبطلات، موجب ثبوت کفاره می‌شود؟ ▫️آیات عظام امام، بهجت، فاضل، نوری: كـل مبطلات به جز قی کردن، که با قی کردن فقط روزه باطل می‌شود و کفاره واجب نمی‌شود. ▫️آیات عظام خوئی، وحید، مکارم، صافی: کل مبطلات. ▫️آیةالله سیستانی: تفصیل در نوع روزه: ۱) روزه ماه رمضان: فقط با خوردن، آشامیدن، جماع، استمناء و بقاء عمدی بر جنابت تا اذان صبح کفاره ثابت می‌شود و با مبطلات دیگر (حتی بقاء عمدی بر حیض و نفاس) فقط روزه باطل می‌شود و کفاره واجب نمی‌شود. ۲) روزه قضـای مـاه رمضان: فقـط بـا خـوردن، آشامیدن، جمـاع و استمناء كـفـاره ثابت می‌شود و با مبطلات دیگر فقط روزه باطل می‌شود و کفاره واجب نمی شود. ۳) روزه نذر و عـهـد و قسـم معـيـن: بـا ارتكـاب كـل مـبـطـلات كفـاره ثابت می‌شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
رهبر عزیز انقلاب: امیرالمؤمنین یکی از خصوصیاتش این است: از مکر و فریب دور است. در یک جمله‌‌‌‌‌ای از حضرت نقل شده که: «لو لا التّقی لکنت ادهی العرب»؛ اگر تقوا دست و پای مرا نمی‌‌‌‌‌بست، از همه‌‌‌‌‌ی آحاد و مکاران عرب، مکر و حیله را بهتر بلد بودم. یک جای دیگر در مقام مقایسه‌‌‌‌‌ی معاویه با خودش - چون معاویه به دهاء و مکر در حکومت معروف بود - به حسب آنچه که نقل شده، فرمود: «واللَّه ما معاویة بأدهی منّی»؛ معاویه از من زرنگ‌تر نیست. منتها علی چه کند؟ وقتی بنای بر رعایت تقوا و رعایت اخلاق دارد، دست و زبانش بسته است. روش امیرالمؤمنین این است. تقوا که نبود، دست و زبان انسان باز است، می‌تواند همه چیز بگوید، خلاف واقع می‌تواند بگوید، تهمت می‌تواند بزند، دروغ به مردم می‌تواند بگوید، نقض تعهدات می‌تواند بکند، دلبستگی به دشمنانِ صراط مستقیم می‌تواند پیدا کند. وقتی تقوا نبود، اینجوری است. امیرالمؤمنین می‌فرماید: من سیاست را با تقوا انتخاب کردم، با تقوا اختیار کردم این است که در روش امیرالمؤمنین، مکاری و حیله‌‌‌‌‌گری و کارهای کثیف و این چیزها وجود ندارد؛ پاکیزه است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ بی مردم شاهکار حاج مهدی رسولی رهبر انقلاب بعد از مراسم خطاب به حاج مهدی رسولی: این مرثیه‌ی شما کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد میکنم حتما قبل از مراسم احیای امشب و شب بیست و سوم ماه رمضان، این صوت نیم ساعته از آیت الله میرباقری (ایراد شده در شب ۲۱ رمضان ۱۴۰۲ در مسجد جمکران) را با دقت گوش کنید. مملو از نکته؛ تذکر و بسیار مفید برای این ایام. التماس دعا 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کدام تحول فرهنگی سبب وقوع انقلاب اسلامی شد؟ 🔹تحولات فرهنگی در زمان پهلوی چگونه به انقلاب سیاسی انجامید و مردم چگونه به این نتیجه رسیدند که به جمهوری اسلامی رای «آری» بدهند؟ 🔹شهید باهنر از تحولی در مردم جامعه که منجر به انقلاب اسلامی شد، می‌گوید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔷 ماجرای سرهنگ جوانمردی و شباهت برخی ابعاد رسانه ای آن به پروژه مهسا امینی! خطر بزرگ در کمین است! 🔸طبق روال معمول، متأسفانه این روزها هم شاهد چالش مجازی دیگری به نام مشروعیت یا عدم مشروعیت حکم قصاص سرهنگ جوانمردی فرمانده انتظامی بندر انزلی به دلیل تیراندازی در ناآرامی‌های سال گذشته از سوی برخی ها هستیم. اینترنشنال و سربازانش خواهان اعدام او و برخی دغدغه مندان داخلی هم خواهان نقض این حکم هستند و وجه اشتراک هر دو گروه هم قضاوت مبتنی بر جهل در امور قضایی و کیفیات حاکم بر پرونده است (البته گروه اول معاند و گروه دوم دلسوز نظام هستند). 🔸اول سخنی با قوه قضائیه: این شخصیت حقوقی تقریباً در هیچ یک از چالش‌های اجتماعی مربوط به حوزه قضا آنگونه که باید مبادرت به تزریق اطلاعات و شفافیت‌های لازم به عوام و خواص ننموده تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۱۴۰۲ و در جلسه سالانه با مسئولین عالی این دستگاه خواستار تقویت بُعد رسانه‌ای این رکن مهمِ نظام شد و عمق این ضعف را تا آنجا دانست که با شوخ طبعی بیان نمود که: «اخبار قوه قضائیه بعد از خبر آسفالت شدن جاده فلان شهر پخش می‌شود!» 🔸مگر معظم له لزوم حفظ آرامش اذهان عمومی را یکی از مصادیق مهم حقوق عامه که مسئولین قضایی باید اقدامات مقتضی را در خصوص آن انجام دهند معرفی نکرد؟ البته تا قبل از این هم ناگفته پیدا بود که تزریق اطلاعات صحیح به جامعه یکی از مصادیق حکم حکومتی ایشان مبنی بر جهاد تبیین در شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت. متأسفانه این سکوت مرگبار و عدم ارائه نقشی فعال در فضای رسانه‌ای همیشه به ضرر کل نظام و دستاوردهایی بوده که حاصل خون شهدا است. 🔸قوه قضائیه باید پاسخ دهد که چرا در این مسأله و دیگر مسائل سابق، در جنگ روایت‌ها سینه خود را سیبل تیرهای زهرآگین دشمن نموده‌است؟ این سکوت منطق و دلیل خاصی داشته و یا ناشی از تغافل بوده است؟ پرواضح است که برخی تصمیمات قضایی نه فقط جنبه قانونی و فنی، بلکه جنبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی دارند که چالش‌های موجود در فضای مجازی در خصوص پرونده صدرالذکر نیز حکایت از این امر دارد. 🔸بنابراین ریاست محترم قوه قضائیه سریعاً باید به فرموده رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده و یک کمیته تخصصی در خصوص پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی قضایی (بخوانید نقشه های دشمن) تدارک ببیند و داشتن یک سخنگو که آن هم در آنجا که باید سخنی نمی گوید هیچ دردی را دوا نمی‌کند. 🔸دوم سخنی با دلسوزان مجازی: از شما انتظار بیشتری می‌رود. اگر بخواهیم «غیرمنطقی» بحث کنیم باید بپرسیم که چرا همان دفاعی را که از عملکرد یکی از بازوهای نظام (نیروی انتظامی) در ماجرای خانم مهسا امینی انجام دادید حالا هم چشم بسته در خصوص یکی از ارکان نظام (قوه قضائیه) انجام نمی‌دهید؟ چگونه قوه قضائیه مثل آب خوردن به خاطر مسأله‌ای که از آن شناختی نداریم زیر سوال می‌بریم؟ متأسفانه در ماجرای خانم امینی هم معاندین کمی همین منطق را به کار گرفتند. 🔸می‌گویند چرا در اغتشاشات سال قبل برخی مخلین آزاد شدند؟ خب پاسخ روشن است: قانون! می‌پرسند چرا یک یا دو نفر از فعالین حوزه امنیت محکوم شده اند؟ باز هم پاسخ روشن است: قانون و تخطی از قانون! البته بحث تخصصی است و نباید کلیشه ای صحبت کرد. 🔸یک بار هم به جای دشمن خودمان را سرزنش کنیم! خطای شناختی و غرق شدن در امواج حاصل از طوفان مُهلک فضای مجازی نه برای معاندین و نه برای خودمان شاخ و دُم ندارد! همین اظهارنظرهای سهل اندیشانه و فاقد پشتوانه تخصصی حکایت از این امر دارد. 🔸یک روز نظام زیر سوال می‌رودکه چرا در پرونده شهیدان عجمیان و علی وردی همه کسانی که حتی کوچک‌ترین نقشی در ماجرا داشته و مثلاً آن عزیزان را فقط یک هُل داده اند اعدام نمی‌شوند (امری سهل اندیشانه و خلاف قانون و شرع) و روزی دیگر در نقطه مقابل گفته می شود که قانون هیچ ارزشی ندارد و حتی تخطی فاحش از آن باید برای برخی ها دارای مسئولیت صفر درصدی باشد! 🔸در هر دو حالت برای نظام ایجاد هزینه می شود. البته مرادم از نگارش این مطلب فقط نقد این رفتار خطرناک مجازی بود نه ورود در پرونده‌ای که گفته شد زیرا امکان تخطی ضابطین از قانون امر تازه‌ای نیست که بخواهم در این مقطع زمانی به لحاظ تخصصی به آن بپردازیم. 🔸کمپین «نه به اعدام» دقیقاً همان کمپین معاندین نظام در خصوص سوژه‌های مورد نظر خود است. مجازات قتل عمد «قصاص» نفس است نه «اعدام» که مربوط به محاربین و خائنین ملی است! نهایتاً درست این بود که کمپینی با عنوان «اخذ رضایت از اولیا دم» تشکیل دهید تا اینگونه در زمین دشمن بازی نشود، بازی بسیار خطرناکی که در آینده می تواند با سوژه‌های جدید آن وَرِ آبی تجدید قوا کرده و به میدان بیاید و این رفتار امروز مانعی است در جهت سینه سپر کردن فردا در مقابل آن! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰 مگر می‌شود این علی را دوست نداشت 🖋توماس کارلایل مورخ و فیلسوف اسکاتلندی در کتاب  "درباره قهرمانان، قهرمان پرستی و نقش قهرمانی در تاریخ" میگوید: 🔻As for this young Ali, one cannot but like him. A noble-minded creature, as he shows himself... ⬅️ در مورد این علی جوان (باید گفت که)، نمی توان او را دوست نداشت. موجودی نجیب، چنان که خود را اکنون و همیشه بعد از آن نشان می دهد. پر از محبت، پر از شهامت. او جوانمرد بود؛ شجاع چون شیر؛ با این حال پر از لطف و محبت بود. با ترور در مسجد درگذشت. مرگ او ناشی از انصاف سخاوتمندانه خودش و اعتماد به انصاف دیگران بود (عدالت فوق العاده) او درباره قاتلش گفت: اگر این زخم به مرگ منجر نشد، آنها باید قاتل را ببخشند. ◾️شهادت تسلیت باد منبع : https://www.gutenberg.org/files/1091/1091-h/1091-h.htm 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⭕️ طلبگی و فعالیت اقتصادی ❇️ خاطره شهید بهشتی درباره دعوت ایشان به فعالیت اقتصادی در سالهای قبل از انقلاب: ▪️دوستانی که شرکتی عمرانی را تأسیس کرده بودند نزد من آمدند و گفتند می‌خواهیم برای برکت این شرکت، شما هم سهامدار شوید. ▪️گفتم ما طلبه هستیم و سرباز امام زمان (عج)، مناسب نیست که در این مقولات وارد شویم؛ رزّاق خداست و اگر برای او کار کنیم، روزی ما را خودش می‌رساند. ▪️آن گاه که دیدند اصرار آنها نتیجه نداد، تصور کردند انکار من ممکن است برای این باشد که سرمایه‌ای برای مشارکت ندارم لذا پیشنهاد کردند که شما لازم نیست سرمایه گذاری کنید ما خودمان کل سرمایه شرکت را تأمین می‌کنیم، فقط قبول کنید که درصدی از سهام به نام شما شود و سود آن را تقدیمتان کنیم. ▪️دوباره به آنها جواب منفی دادم و استدلال کردم دلیل نپذیرفتن صرفاً به خاطر داشتن یا نداشتن سرمایه نیست و اصولاً قصد ندارم در این نوع مسائل وارد شوم؛ اما آن دوستان به اصرار خود ادامه دادند و پیشنهاد کردند که شما شریک شوید و سود آن را نه برای خودتان که برای پیشبرد نهضت و ترویج اسلام صرف کنید. باز هم نپذیرفتم و نهایتاً گفتند ما آماده هستیم بدون اینکه شما آورده‌ای در شرکت داشته باشید، بخشی از سهام شرکت را به نام شما کنیم تا سود آن را برای امور عام المنفعه و هزینه فعالیتهای انقلابی اختصاص بدهید. باز هم قبول نکردم چون ورود در امور اقتصادی را مغایر با حفظ زی طلبگی‌ می دانستم. 📚 سیره شهید دکتر بهشتی، ص۱۴۸ 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أشهدُ أنّ عليًا ولّيُ الله” شهد بها دمي وعظمي و قلبي و عقلي حتى' ألقى بها ربي. قناة العتبة الحسينية المقدسة 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 ترتیل سریع جزء ۲۱ قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 💢 حجم: ۴ مگابایت ⏰ زمان: ۳۳:۳۸ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹امام خامنه ای : ♦️لیلة القدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شب اهل بیت (علیهم‌السلام) است. لیلةالقدری که در این ماه رمضان است و قرآن صریحا می‌فرماید: “لیلة القدر خیر من الف شهر”؛ یک شب، بهتر است از هزار سی روز (هزار ماه)، بسیار مهم است. ♦️چرا این قدر فضیلت را به یک شب دادند؟ زیرا برکات الهی در این شب زیاد است؛ نزول ملائکه در این شب زیاد است؛ این شب، سلام است؛ “سلام هی حتی مطلع‌ الفجر”؛ از اول تا آخر این شب، لحظاتش سلام الهی است. “سلام قولا من ربّ رحیم”. رحمت و فضل الهی است که بر بندگان خدا نازل ‌می‌شود. ♦️هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است. شب قدر، خیلی ارزش دارد. همه ماه رمضان، شب‌ها و روزهایش ارزش والا دارد؛ البته لیلةالقدر نسبت به روزها و شب‌های ماه رمضان، خیلی فاخرتر است؛ باید قدر بدانید. در این روزها و در این شب‌ها که همه بر سر سفره‌انعام الهی حاضرید استفاده کنید. 🌹درس بزرگ روز بيست و يكم ماه رمضان تقواست ♦️امام خامنه ای: امروز بیست و یکم ماه رمضان است. این روز قدر هم دارای فضیلتی مانند شب قدر است، هم روز شهادت امیرمؤمنان است. ♦️درس بزرگ این روز برای ما تقواست. مراقب خود باشیم. در کار و رفتار خود، در سخن و معاشرت خود، حتّی در آنچه که در ذهن ما میگذرد دقّت کنیم، مواظب آنها باشیم و سعی کنیم که از راه خدا و راه حق منحرف نشویم. این، تقواست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴فتح مکه (8ق)- دومین شب قدر ♦️و در این روز سنه 8ه‍ فتح مکه واقع شد"2" و رسول خدا(ص) به مسجد الحرام آمد و با محجن خود استلام فرمود و آهنگ تخریب اصنام و اوثان فرمود و این هنگام، سیصد و شصت بت در اطراف خانه کعبه نصب بود. رسول خدا(ص) با چوبى که در دست داشت، به هر کدام اشاره فرمود و آیه قل جاء الحق "3"خواند، تمامى نگونسار شدند. پس حضرت رسول (ص) کلید خانه را طلب داشت و در بگشود و امر فرمود که صورت هایی که بر دیوار خوانه کعبه کشیده بودند،محو کردند.پس داخل خانه شد و نماز گزارد و بیرون آمد و عضادتین باب را بگرفت و تهلیلات معروف (لااله الاّالله وحده) را خواند. مردم قریش صف کشیده بودند و تمامى درترس بودند که پیغمبر(ص) با ایشان چه خواهد کرد. ♦️حضرت ایشان را خطاب کرد که در حق خویش چه گمان میبرید؟ گفتند:گمان خیر میبریم . (اخ کریم وابن اخ کریم و قد قدرت)."4" از این سخن، اشاره به قصه یوسف و عفو او از برادران کردند. ♦️رسول خدا(ص) را رقّتى حاصل شد و آب در چشم بگردانید و از اهل مکه بانگ گریه برخاست. آنگاه آن حضرت فرمود: من آن گویم که برادرم یوسف گفت : لا تثریب علیکم الیوم یغفر الله و هو ارحم الرحمین."5" و جرم و جنایت ایشان را معفو داشت. و لکن قال (ص):لهم الالبئس جیران البنى کنتم لقد کذبتم و طردتم و اخرجتم و اذیتم ثم مارضیتم حتى جئتمون فى بلادى تقاتلونى اذهبوا فانتم الطقاء."6" ♦️چون هنگام نماز پیشین رسید، بلال را فرمان رفت تا بر بام خانه ، بانگ نماز گفت. جماعتى از قریش مانند: عکرمه، خالدبن اسید و ابوسفیان هر کدام سخنانى زشت گفتند. پس مردان قریش براى بیعت به نزد رسول خدا(ص) آمدند و مسلمانى گرفتند و سوره مبارکه (اذا جاء نصر الله و الفتح) که آخر سوره ای است که نازل شده، در این وقت نازل شد. ♦️و نقل شده که در همین روز امیر المؤمنین علیه السلام پاى بر دوش پیغمبر گذاشت و بالاى بام کعبه رفت و بتها را به زمین انداخت و در هم شکست و به رعایت ادب، خود را از میزاب کعبه به زیر انداخت . 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد و عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می شود، در بعد اجتماعی به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است. زیرا کسی که به صورت آشکار روزه می‌خورد، هنوز به حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران در سطح جامعه واقف نیست و این حقوق را زیر پا می‌گذارد. چنین فردی علاوه بر بی حرمتی به احکام و قوانین اسلامی، به صورت علنی و‌ آشکار بیان می‌کند که رعایت حقوق دیگران چندان برایش اهمیتی ندارد. ♦️روزه‌خواری عملی حرام است طبق نظر مراجع تقلید، مسلمانان مکلف باید در ماه رمضان روزه بگیرند اما برخی افراد به دلایل مختلفی مانند مسافرت و بیماری از این حکم مستثنی می‌شوند و در این صورت آنان عمل حرامی انجام نداده‌اند. ♦️پس چرا روزه‌خواری عملی حرام است؟ دلیل حرمت این عمل یک قاعده‌ فقهی است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «کسی که حسن و کار خیری انجام دهد و آن را از غیر خدا پنهان دارد، عملش70 برابر می‌شود نسبت به کسی که عمل حسنه‌ای را آشکار می‌سازد و کسی که مرتکب گناهی می‌شود، اگر آن را فاش و آشکار نماید، مورد غضب خدا واقع می‌شود اما اگر آن را پنهان داشت، آمرزیده خواهد شد.» بنابراین دلیل حرمت روزه‌خواری و تظاهر به آن، حرمت‌شکنی احکام الهی است. ♦️روزه خواری در قانون در قانون مجازات اسلامی به صراحت در رابطه با جرم روزه‌خواری صحبت نشده است، اما در ماده 638 این قانون آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است و دادگاه‌ها نیز براساس این ماده قانونی، حکم افراد مرتکب را صادر می‌کنند. بنا به نظر حقوقدانان عناصر مادی تشکیل دهنده این جرم عبارتند از: انجام عمل حرام، انجام علنی و در انظار عمومی و معابر، تظاهر به انجام عمل حرام و عمل حرام. ♦️تظاهر به روزه خواری به چه معناست؟ بین یک عمل حرام و تظاهر به عمل حرام تفاوت وجود دارد. زمانی که یک فردی بر اثر بیماری توان گرفتن روزه را نداشته باشد عمل حرامی انجام نداده است اما اگر همین فرد در معبر و در انظار عمومی اقدام به خوردن و آشامیدن کند، عمل او تظاهر به روزه‌خواری است و این تظاهر به معنای آن است که عملی با قصد آشکار کردن صورت بگیرد. ارتکاب عمل به صورت علنی و در انظار عمومی به معنای آن نیست که کسی شاهد عمل بوده باشد بلکه قابلیت عمل برای این که در معرض دید دیگران قرار بگیرد، کافی است. به همین خاطر تظاهر به روزه‌خواری در یک خیابان بدون رفت ‌و آمد هم جرم است. شاید بتوان شکسته نشدن قبح عمل را حکمت این حکم دانست. از نقطه نظر قوانین جزایی نیز(ماده 214 مکرر قانون مجازات عمومی سابق و قوانین جزایی دیگر) مقصود از ارتکاب عمل به طور علنی، ارتکاب آن در ملأ و منظر عموم است؛ اعم از این که محل ارتکاب از اماکن عمومی یا اماکنی باشد که معد برای پذیرفتن عموم و مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است ‏از قبیل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، سالن‌های نمایش، سینماها، بوستان‌ها، ‏کارخانه‌ها، موزه‌ها، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌ها، اماکن فرهنگی، ‏اماکن ورزشی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، ‏وسایل نقلیه عمومی( اتوبوس،تاکسی، مترو و...)، مؤسسات و سازمان‌های دولتی و عمومی و غیره. ♦️تظاهر به روزه خواری جرم مشهود است تظاهر به روزه خواری از جرایم مشهود بوده و برابر ماده 21 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری امکان دستگیری متهم و حفظ دلایل جرم برای ضابطین قضایی پیش بینی شده است. مشهود بودن جرم برای برخورد ضابطان قضایی کافی است و برای رسیدگی به این جرم، مستندات و گزارش ماموران ضابطان در کنار اظهارات متهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. براساس اصول حقوقی باید احراز این جرم با دلیل و مدرک اثبات شود. بر این اساس اگر فردی در حیاط خانه خود روزه‌خواری کند هرچند همسایه او را ببیند جرم نیست، اما اگر خارج از خانه به عمد و به قصد تظاهر مرتکب این عمل شود جرم است و به ضابطان این اجازه داده شده است که با توجه به ظاهر عمل ارتکابی قضاوت کند و در حالی که تشخیص عمدی بودن و عنصر روانی جرم نادیده گرفته شده است. ♦️لزوم اثبات عمدی بودن تظاهر به روزه خواری تظاهر به معنای نشان دادن به عمد و با قصد قبلی است. زمانی که از تظاهر به عملی حرام صحبت می‌شود مستلزم اثبات عمدی بودن عمل مرتکب است. شاید فرد بیماری در شرایط خاصی قرار دارد و باید راس ساعت دارو مصرف کند و برحسب عادت سهواً و ناخودآگاه در معابر عمومی قرص خود را بخورد، یا به اجبار و اکراه، به دلیل ضعف و بد حالی مجبور به خوردن نوشیدنی می شود، در این حالت دیگر مشمول مجازات‌های قانونی نیست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🏴زیارت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام (زیارت امین‌الله) ♦️آیت الله مشکینی(ره): مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنی 🌹اَلسَّلامُ عَلَيک يااَمينَ اللهِ فى‏ اَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلى‏ عِبادِهِ، 《اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَميرَالْمُؤْمِنينَ》، اَشْهَدُ اَنَّک جاهَدْتَ فِى اللهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَعَمِلْتَ بِکتابِهِ، وَاتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِيهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ، حَتّى‏ دَعاک اللهُ اِلى‏ جِوارِهِ، فَقَبَضَک اِلَيهِ بِاخْتِيارِهِ، وَاَلْزَمَ اَعْدائَک الْحُجَّةَ مَعَ مالَک مِنَ الْحُجَجِ‏ الْبالِغَةِ عَلى‏ جَميعِ خَلْقِهِ، 🌹اَللّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسى‏ مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِک‏، راضِيةً بِقَضآئِک، مُولَعَةً بِذِکرِک وَدُعآئِک، مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک، مَحْبُوبَةً فى‏ اَرْضِک وَسَمآئِک، صابِرَةً عَلى‏ نُزُولِ بَلائِک، شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک، ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک، مُشْتاقَةً اِلى‏ فَرْحَةِ لِقآئِک، مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى‏ لِيوْمِ جَزآئِک، مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک، مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک، مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَثَنآئِک، 🌹اَللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ، وَسُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ، وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ، وَاَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ، وَاَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ، وَاَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ، وَدَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ، وَتَوْبَةَ مَنْ‏ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ، وَعَبْرَةَ مَنْ بَکى‏ مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ، وَالْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ، وَالْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ، وَعِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ، وَزَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ، وَاَعْمالَ‏ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ، وَاَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ، وَعَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ، وَذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ، وَحَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ، وَجَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ، وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ، وَمَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ، وَمَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ، 🌹اَللّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعآئى‏، وَاقْبَلْ ثَنآئى‏، وَاجْمَعْ بَينى‏ وَ بَينَ‏ اَوْلِيآئى‏، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَعَلِىٍّ وَ فاطِمَةَ، وَالْحَسَنِ وَالْحُسَينِ، اِنَّک وَلِىُ‏ نَعْمآئى‏، وَمُنْتَهى‏ مُناىَ، وَغايةُ رَجائى‏ فى‏ مُنْقَلَبى‏ وَمَثْواىَ، 🌹اَنْتَ اِلهى‏ وَ سَيدى‏ وَمَوْلاىَ، اِغْفِرْ لِأَوْلِيآئِنا، وَ کُفَّ عَنَّا اَعْدآئَنا، وَاشْغَلْهُمْ عَنْ اَذانا، وَ اَظْهِرْ کلِمَةَ الْحَقِّ وَاجْعَلْهَا الْعُلْيا، وَ اَدْحِضْ کلِمَةَ الْباطِلِ وَاجْعَلْهَا السُّفْلى‏، اِنَّک عَلى‏ کلِّشَى‏ءٍ قَديرٌ. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹صوت زیارت امین الله 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲◾️▪️ذکر مصیبت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنين امام علی علیه السلام توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه توصیه‌هایی درباره منش امام جمعه و محتوای خطبه‌ها بیان کردند ✅مطلقاً سراغ کار اقتصادی نروید 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir