eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
953 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
7.8هزار ویدیو
475 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیر انتخاباتی ضدانقلاب در گنبدکاووس به سنگ خورد 🔹دشمنان، معاندان و ضدانقلاب از مدتی قبل بر طبل پایین بودن مشارکت در انتخابات گنبدکاووس می‌کوبیدند؛ این افراد مدعی بودند که چون دو نامزد راه یافته به مرحله دوم این دوره از انتخابات، ترکمن و از اهل سنت هستند، اقوام دیگر مشارکتی در انتخابات نخواهند داشت. 🔹اما مردم بابصیرت و ولایتمدار شهرستان گنبدکاووس از اقوام و مذاهب مختلف از فارس، ترک، کرد و ترکمن و شیعه و سنی همه در کنار هم پای صندوق‌های رأی آمدند تا بار دیگر ثابت کنند که برخی‌ها شناخت درستی از این مردم ندارند و محاسبات‌شان مانند همیشه غلط از آب در می‌آید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
42.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺من دختر ایرانم! 🌉 نماهنگ «دختر ایران ۲» در آستانه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر منتشر شد. 🎙شعروملودی: محمداسدللهی | تنظیم: امید روشن بین | اجرا: گروه هم آوایی هوران و نغمه سپیدار 💠 تهیه شده در موسسه زامیر ✅ سازمان هنری رسانه‌ای اوج 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
17.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 موشن گرافیک | آشنایی با زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸عوامل رستگاری در قرآن: ⭐️ایمان:👈🏻خداوند در سوره مؤمنون مى‏فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ» رستگاری و ایمان در شعار اسلام 👈🏻«یا أیها الناس قولوا لا إله‏ إلا اللّه تفلحوا» نیز نمایان است. ⭐️نماز:👈🏻از عوامل بسیار مهم رسیدن به سعادت اخروى نماز و خشوع در آن مى‏ باشد خدا مى‏ فرماید: 👈🏻«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ * الَّذِینَ هُمْ فِى صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ؛(۱و۲مومنون) ⭐️تقوا و پارسایی: تقواست که رحمت و برکت‌های مادی و معنوی را نصیب انسان می‌ کند و قابلیت درک رستگاری را در او ایجاد می‌ گرداند.«..فَاتَّقُواْ اللَّه اولى الالباب لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»(۱۰۰مائده) ⭐️بعضی از مصادیق تقوا که در قرآن ذکر شده عبارتست از: 👈🏻نگهداشتن نفس از حرص و بخل(۹حشر)، رویگردانى از لغو(۳مومنون)، دورى از شراب و قمار و بت‏پرستى و شرک(۹۰ مائده) و رباخوارى(۱۳۵ آل عمران) و نیز حفظ عفت و پاکدامنى.(۵ مومنون)است. ⭐️خود‌سازی و تزکیه نفس: منظور از خودسازی «جهت بخشیدن به فعالیت های حیاتی و تصحیح انگیزه ها با در نظر گرفتن مقصد نهایی و جهت‌دهی فعالیت ها برای خداوند است؛ چنان‌که آیه نهم سوره شمس«قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا» ویا«قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّی» در سوره اعلی ⭐️بندگی و عمل خیر : انجام و یا ترک هر کاری برای رضای خدا را می شود زیر سقف خیمه‌ی بندگی قرار داد. یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا ارْکَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّکُمْ وَافْعَلُوا الْخَیرَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ(۷۷حج) عبادت انسان به طور کلی یعنی رابطه‌ی او با معبودش چه در قالب ذکر و دعا و راز و نیاز و نیایش و چه در قالب اطاعت از دستورات امری و نهی اوست. ⭐️داشتن میزان سنگین از حسنات، درقیامت نیز از عوامل دیگر سعادت ابدى انسان مى‏باشد. 👈🏻«فَمَن ثَقُلَتْ مَوَ زِینُهُ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ(۸ اعراف) ⭐️اطاعت از خدا و پیامبر(ص)و نیز حمایت ازرسول و پیروی از قرآن:👈🏻..فَالَّذِينَ ءَامَنُواْ بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ..(۱۵۷ اعراف)👈🏻:«...وَ مَنْ یُطِعِ اللّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظِیماً؛(۷۱ احزاب) ⭐️توبه: 👈🏻«وَ تُوبُوا إِلَی اللّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُومِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ(۳۱نور) ⭐️جهاد:👈🏻«...وَجَاهدُواْ فِى سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ⭐️وفاى به عهد: در سوره مؤمنون از جمله هفت صفتى که براى مؤمنان رستگار شمرده است وفاى به عهد و پیمان است. 👈🏻«وَ الَّذِینَ هُمْ لاماناتهم وَ عَهْدِهِمْ رَاعُونَ؛ ⭐️صبر و سفارش به آن.👈🏻 «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»(۲۰۰آل عمران) ⭐️استفاده از «وسیله» براى تقرب به خدا:👈🏻 «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِى سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»(۳۵ مائده). وسیله نوعى توسل معنوى و پیدا کردن رابطه‏اى است که بین بنده و پروردگارش اتصال برقرار کند و از آنجا که بین بنده و پروردگارش هیچ رابطه‏اى به جز عبودیت نیست قهراً «وسیله»عبارتست از این‏که 👈🏻انسان به حقیقت عبودیت دست یابد. ⭐️امر به معروف و نهى از منکریا اصلاحگری در برابر مفاسد جامعه:👈🏻 «وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»(۱۰۴ آل عمران) ⭐️از خست نفس خود مصون ماندن و اهل ایثار بودن:👈🏻«وَمَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»(۹حشر) ⭐️رضایت الهی: 👈🏻«رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»(۲۲ مجادله) ⭐️بسیار یاد خدا کردن:👈🏻«وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»(۱۰جمعه) با تأمل و تدبر در آیات مطرح شده مى‏ توان گفت که اعتقاد قلبى به اصول دین و التزام عملى به فروع دین در نهایت، ختم به رستگارى و فلاحت انسان مى‏ گردد.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸نام سوراخ مخفی موش «نافقاء» است. منافق همانند موش صحرایی است که برای لانه اش دو راه قرار میدهد و یکی از آن دو را باز می گذارد و دیگری را بسته نگه می دارد. هر گاه احساس خطر کند، راه بسته را باز کرده و میگریزد. منافق از آن جهت که به نام اسلام وارد امت اسلامی می‌شود و در مواقع لزوم خود را از اسلام و مسلمانان بیگانه می‌سازد و از اسلام خارج می‌شود، این نام را دارد.خداوند «منافق» را «فاسق» می‌داند. منافقین از خطرناک ترین افراد جامعه هستند؛ زیرا خود را در لباس دوست نشان مى دهند و چون چهره اصلى آنها براى بسیارى از مردم ناشناخته است، درگیرى مستقیم و مبارزه صریح با آنها کار مشکلیست. آنها گاه پیوندهاى سببی و نسبی با مؤمنان دارند و وجود همین پیوندها، مبارزه با آنها را پیچیده تر مى سازد. هنگامى که انسان دشمن را بشناسد، خود را در مقابل او آماده مى کند و با تجهیزات کامل و آمادگى تمام به استقبال او مى رود; ولى دشمنان نا شناخته، دشمنان دوست نما، دشمنانى که در لابه لاى دوستان پنهان شده و سنگر گرفته اند و آنهایی که از پشت، خنجر مى زنند..ضرباتشان غافل گیرانه است.🌸🍃 خداوندا جامعه ما را از شر منافقان حفظ فرما 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸دﻟﻢ ﺑﺮﺍی ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻭﺟﻮﺩﻡ ﺗﻨﮓ ﺷﺪه ﺑﺮﺍی ﺷﻴﻄﻨﺖﻫﺎی بیﻭﻗﻔﻪ، بی‌خیالیﻫﺎی ﻫﺮ ﺭﻭﺯه، ﻧﺎﺯ ﻭ ﻛﺮﺷﻤﻪ‌ﻫﺎی ﻣﻦ ﻭ ﺁﻳﻨﻪ، ﺧﻨﺪه هایﺑﻠﻨﺪ ﻭ بی‌ﺩﻟﻴﻞ، ﺑﺮﺍی ﺁﻥ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﻣﻬﺎﺭ ﻧﺸﺪنی، ﺣﺎﻻ ﺍﻣﺎ، ﺩﺧﺘﺮک ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﻧﺎﺯک نارنجی ﺩﺭﻭﻧﻢ ﭼﻪ بی‌ﻫﻮﺍ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪه، ﭼﻪ ﻗﺪی ﻛﺸﻴﺪه ﻃﺎﻗﺘﻢ!ﺿﺮﺑﺎﻫﻨﮓ ﻗﻠﺒﻢ ﭼﻪ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ منطقی می‌زند. ﺟﺎی بستنی یخیﻫﺎی ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻛﻮﺩکیﺍﻡ ﺭﺍ ﻗﻬﻮه های ﺗﻠﺦ ﻭ ﭘﺮ ﺳﻜﻮﺕ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻟﺤﻦ حرف‌هایم ﺍﻳﻨﻘﺪﺭ ﺟﺪی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻡ ﺣﺴﺎﺏ می‌برم! ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﺷﺎﺩی ﻫﻢ ﻗﻬﻘﻬﻪ ﺳﺮ نمی‌ﺩﻫﻢ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻟﺒﺨﻨﺪی ﺍﻛﺘﻔﺎ می‌ﻛﻨﻢ.. ﭼﻪ ﭘﻴﺸﻮﻧﺪ عجیبی ﺍﺳﺖ ﻛﻠﻤﻪ ﺧﺎﻧﻢ، ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺳﻤﺖ می‌نشیند، تمامی سرخوشی و بی‌خیالی‌ات ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ می‌گیرد ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﺶ ﻭﺯﻧﻪ ﻭﻗﺎﺭ ﻭ ﻣﺘﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺭﻭی ﺷﺎﻧﻪ‌ﺍﺕ می‎ﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻧﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ تمامی ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺑﺪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﻪ! ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﻛﻨﺪ ﻭﺯﻧﺸﺎﻥ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻧﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺧﺘﺮک ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﺯﻳﺮ سنگینی ﺁﻥ ﺑﻤﻴﺮﺩ! امروز شاید روز ما نباشد، اما ما همان دخترکان دیروزیم دختر عزیزم فقط یادت باشدوقتی مادر و مادر بزرگ هم شدی ،همچنان پاک و شادمان بمان🌸🍃 ای درختِ بلندِ پاک نظر دخترِ مومنِ خداباور دختر پاکزادِ ایرانی در دل قصه‌های قرآنی، دختران شعیب را یادآور ! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
رستگاری در قرآن 🍃🌸«فلاح» (رستگارى) که در قرآن در حدود ۴۰ مرتبه از آن سخن گفته شده، از ماده «فلح و فلاح» در اصل به معنى شکافتن و بریدن است و به هر نوع پیروزى و رسیدن به مقصد و خوشبختى اطلاق شده است. در حقیقت افراد پیروز و رستگار و خوشبخت، موانع را از سر راه خود برمى‏ دارند و راه را براى رسیدن به مقاصد هموار مى‏ سازند و پیش مى‏ روند. فلاح و رستگارى به معنى وسیع آن، هم پیروزى‏هاى مادى را شامل مى‏شود و هم معنوى را. در زبان عربی کشاورز را به خاطر شکافتن و شخم زدن زمين «فلاّح»، و کشاورزی را «فلاّحت» ميگويند. به همين نحو دريانورد را نيز که دريا را میشکافد و پيش میرود فلاّح مینامند. کشاورز با شخم زدن زمين، امکان تنفس به زمين ميدهد تا دانه نهاده شده در آن، از دل خاک به افلاک سر کشد و در پرتو نور خورشيد بالنده و بارور گردد. دانه قدسی آدمی نيز اگر از بار سنگين وابستگی‌های مادّی، به مدد تزکيه نفس آزاد گردد، در هوای ايمان و معنويت، به رشد و تعالی می‌رسد.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☺️ واقعا دست این عزیزی که می نویسه درد نکنه 🔈استاد 📜سوره مبارکه قُل لَّا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﺑﮕﻮ : ﻣﻦ ﻗﺪﺭﺕِ [ ﺟﻠﺐِ ] ﺳﻮﺩﻱ ﻭ [ ﺩﻓﻊِ ] ﺯﻳﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭم ﺟﺰ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ، ﻭ [ ﻏﻴﺐ ﻫﻢ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻢ ] ﺍﮔﺮ ﻏﻴﺐ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺍﺯﻫﺮ ﺧﻴﺮﻱ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰ ﻛﺮﺩم ﻭﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﻴﺪ ; ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ، ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻧﻢ .(١٨٨) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 چهار گام در رهایی از گناه/ نقش در نابودی بنیان گناه 💥 قدم اول این است که انسان گرفتار گناه نشود و بی‌مبالات نباشد. قدم دوم این است که اگر گرفتار شود، بلافاصله به توبه و استغفار روی بیاورد. قدم سوم این است که گناه خود را تدارک کند و نفس را مجازات کند. بزرگان این‌گونه بودند که اگر گناهی مرتکب می‌شدند، برای خودشان کفاره در نظر می‌گرفتند. در احوالات بعضی علما نقل شده است که به‌خاطر یک بار قضا شدن نماز صبح، خودشان را مجازات کردند و یک سال شب‌ها نخوابیدند! برای مثال، اگر نفس انسان یک نگاه حرام انجام داد، وادارش کنید که یک ختم قرآن انجام دهد! اگر به یک مؤمنی اهانت کردید، یک زیارت جامعه کبیره به نیابت از او بخوانید و... . قدم چهارم این است که به صلوات پناه ببرید. بنا بر فرمایش امام رضا علیه السلام، کثرت صلوات، بنیان گناه را از بین می‌برد. 💥 معرفی دو صلوات مهم برای چهارده‌ معصوم (صلوات چهارده معصوم از امام عسکری علیه‌السلام، صلوات چهارده معصوم از امام سجاد علیه‌السلام، و...) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰 ما و عملیات «وعده صادق» ✍نظری بر حوادث نظامی اخیر از منظر سلوکی و معنوی ▫️درباره عملیات بزرگ سحرگاه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ و موشکباران دشمن صهیونیستی توسط سپاه پاسداران، از ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، استراتژیک و... سخن بسیار گفته شده و خواهد شد. ما در اینجا قصد تکرار مکررات نداریم؛ بلکه هدفمان توجه به این عملیات از منظری معنوی و قرآنی است. به جرأت می‌توان ۲۶ فروردین را «یوم‌الله» نامید؛ چنانکه رهبر انقلاب روز حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا را نیز یوم‌الله نامیدند: «آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمی‌توانست باشد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است». ▫️ایشان در تبیین چرایی این نامگذاری چنین توضیح می‌دهند: «یوم‌الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند... اینها روزهای نقطه عطف تاریخند، روزهای تاریخ‌سازند، روزهای عادّی نیستند اینها. اینکه یک نیرویی، یک ملّتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبّر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس آن روز جزو ایّام‌الله است؛ روزها تمام می‌شوند، لکن تأثیرات این روزها در زندگی ملّت‌ها باقی می‌مانند؛ در روحیه ملّت‌ها، در منش ملّت‌ها، در مسیر ملّت‌ها، آثاری که این روزها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است». ایشان در ادامه تصریح می‌کنند که مؤمن باید با عینک توحیدی به این حوادث نظر بیفکند: «آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند در این حوادث ببینند و تحلیل‌های مادّی در این مسائل می‌کنند، عقب می‌مانند. باید دست قدرت خدا را دید. بُعد معنوی و بسیار مهمّ این حادثه همین است که خدای متعال این کار را می‌کند.» (بیانات در نماز جمعه ۲۷ دی ۹۸). ▫️در فرهنگ قرآن، راز و رمز پیروزی گروه مؤمنان، به‌یاد‌داشتن ایام‌الله است؛ شکست آنان نیز به‌خاطر فراموشی همین امر مقدس است: «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم، ۵). ▫️البته که هرچند همه ایام به خداوند تعلق دارد، اما برخی چنان شکوهمندند که در میان ایام تعلق خاص به توحید پیدا می‌کنند؛ چنانکه در بیت‌الله و یدالله و روح‌الله چنین است. ▫️در بیانات اهل بیت(ع)، یوم‌الله بر روز قیام قائم آل محمد(ع) و نیز روز قیامت و همچنین لحظه ارتحال انسان به عالم برزخ تطبیق داده شده؛ اما مرحوم علامه طباطبایی(ره) در ذیل آیه فوق‌الذکر، با تنقیح مناط از این موارد می‌فرماید که یوم‌الله روزی است که کلمه توحید بروز بیشتری دارد و قدرت و سطوت و عزت الهی در عالم نمایان می‌شود و قدرت‌های طاغوتی را از بین می‌برد؛ چنانکه با ظهور امام عصر(عج) و یا قیامت و مرگ، این امر محقق می‌گردد. همچنین مراد از ایام‌الله روزگاری است که نعمت‌های مادی و معنوی پروردگار به برکت استقرار حکومت و ولایت الهی بر امت جاری می‌گردد. ▫️ملت مسلمان ایران نهضتی توحیدی در طول نهضت‌های انبیای الهی(ع) را به پیش می‌برد که روح حاکم بر آن کلمه توحید و مسیر جریان آن صراط مستقیم ولایت و قله قصوای آن نیل آحاد امت به عالی‎ترین درجه انسانیت و حیات طیبه در سایه ولایت است. این البته راهی پرفراز و نشیب است؛ چنانکه خداوند در ذیل آیه فوق‌الذکر تصریح می‌فرماید که تنها انسان‌های صبّار و شکور با تحمل ابتلائات فراوان قادر به طی آن هستند: «إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُور» ▫️خداوند در آیات بعد با بیانی قاطع به ما هشدار می‌دهد که باید ایام‌الله را پاس بداریم و شکر آن را با «صبّار» بودن در برابر موج عظیم حملات دشمن به‌جای آوردیم. قطعاً دشمن پس از این سیلی سختی که در ۲۶ فروردین دریافت کرد، از همه ابزارها و امکانات خویش برای تلافی استفاده خواهد کرد؛ تکاپوی او برای ضربه به پیکره اسلام، با حمله نظامی، عملیات‌های تروریستی، تحریم و فشار اقتصادی، عملیات روانی و رسانه‌ای، اغتشاش و التهابات داخلی یا... تشدید خواهد شد. صبار و شکور اسم مبالغه‌اند؛ یعنی دشمنی و فشار ایادی شیطان بسیار سنگین خواهد بود و این وظیفه مؤمنان و امت حزب‌الله است که در این راه بسیار صبور و در پاسداری از نعمت یوم‌الله بسیار شاکر باشند؛ که در این صورت قطعاً عنایات و امدادهای بی‌شمار پروردگار از زمین و آسمان برای ایشان خواهد رسید؛ اما اگر آن را کفران کردند و به بی‌راهه کشیده شدند، عذاب ذلت و حقارت در برابر دشمن و بندگی و دریوزگی آنان در دنیا و شکنجه و آتش خشم الهی در قیامت در انتظارشان خواهد بود: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي‏ لَشَديدٌ» (ابراهیم، ۷). 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
دیدار مدیریت پروژه آب رسانی روستایی استان گلستان قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسه حیات سبز با آیت الله طاهری نماینده مردم شریف استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ✔️@taherigorgani_ir
🌹دست نوشته امام خامنه ای بر روی عكس سردارشهید ناظری ♦️رحمت ورضوان بر شهید عزیز،سردارشجاع ومومنی که عمر خود رادر جهاد فداکارانه گذرانید... 🌹 سالروز شهادت 🕊 شادی روحش صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹از تیم فوتبال «شاهین» در جنوب تهران تا فرماندهی اولین یگان اسکورت سپاه در «خلیج عدن» برگی از زندگی فرمانده شهید محمد ناظری ♦️روز ششم خرداد ماه ۱۳۳۴در یک خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد که نامش «محمد» گذاشته شد. ♦️در محله تیم فوتبالی به نام «شاهین» راه اندازی کرد که بعدها در سالهای 56 و 57 با همین جوانانی که جذب کرده بود، اولین تظاهرات خیابانی ضد رژیم پهلوی در خیابان قزوین و محله امامزاده حسن (ع) را ساماندهی کرد. ♦️این شهید بزرگوار از اولین مربیان و اساتید آموزش نظامی و تکاوری در پادگان امام علی (ع) تهران (سعدآباد سابق) محسوب می شد که بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان حاضر سپاه از جمله شاگردان نظامی وی بودند. ♦️شهید ناظری علاوه بر اینکه رکوردار پرش هوایی در سطح تکاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح ریزی عملیات های منظم و نامنظم به شمار می رفت. ♦️فرماندهی اولین یگان مامور در اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری در آب های بین المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات وی بشمار می رود. ♦️وی در شامگاه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با میلاد امام حسین (علیه‌السلام) و روز پاسدار در حین مأموریت در منطقه نازعات (خلیج فارس) به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴جدایی بحرین از ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ ♦️در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ جزیره بحرین، استان چهاردهم ایران در پی جدایی از سرزمین مادری، اعلام استقلال کرد. جدایی‌خواهی در بحرین زمانی پدیدار شد که این منطقه از ۱۸۹۲ میلادی تحت سلطه کامل بریتانیا درآمد. پیش از این بریتانیا از طریق انعقاد قراردادهای گوناگون کوشیده بود تا این سرزمین را تحت حاکمیت خود درآورد. نخستین قیام عمومی بحرین در مارس ۱۸۹۵ در مخالفت با شیخ عیسی بن علی نخستین حاکم از سلسله آل‌خلیفه شکل گرفت‌. این قیام با دخالت سرهنگ آرنولد ویلسون، نماینده دولت بریتانیا در خلیج فارس سرکوب شد و بازداشت و تبعید ناراضیان به «زباره» در شمال شبه جزیره قطر را در پی داشت و درگیری‌های شدیدی را میان قطر و بحرین بوجود آورد. این موضوع باعث شد قطر با انعقاد قراردادی خود را تحت‌الحمایه بریتانیا کند. این رویداد نقطه آغاز بیش از یک قرن کشمکش سیاسی و نظامی میان بحرین و قطر بود. در سال‌های بعد به تدریج افکار عمومی در بحرین به ایران متمایل شد. انقراض سلسله قاجار در ایران و طرح ادعاهای ارضی پهلوی اول این تمایل را در میان مردم بحرین افزایش داد و از جانب دیگر بر حساسیت انگلیسی‌ها در منطقه افزود و آنان را به تحکیم پایه‌های نفوذ و سلطه خود در بحرین سوق داد. این رخداد باعث شد انگلیسی‌ها در ۱۹۲۳ میلادی شیخ عیسی بن علی را برکنار و یکی از کارگزاران خود چارلز بلگریو را در ۱۹۲۶ به عنوان مشاور امیر بحرین روانه این سرزمین کنند. اقدامات این مشاور که تصمیم‌گیرنده اصلی در بحرین بود افزایش نفرت عمومی نسبت به سیاست‌های استعماری بریتانیا در منطقه را در پی داشت، اعتراضات مردمی آغاز شد و بلگریو در مواجهه با اولین اعتراض‌آمیز بحرینی‌ها از این سرزمین خارج شد. در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، با گسترش تظاهرات، مخالفت‌های مردمی به جنبش عمومی ضداستعماری تبدیل شد. بریتانیا می‌دانست که کاهش کنترل بر بحرین، به از دست رفتن سراسر خلیج فارس خواهد انجامید؛ می‌خواست به هر بهایی قیام مردم بحرین را سرکوب کند و در این راه دامن زدن به اختلافات مذهبی را پیشه کرد. میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کرد و زمینه‌های برخورد این دو را بوجود آورد. بدین ترتیب در دهه ۵۰ میلادی بحرین چند بار تا آستانه جنگ‌های خونین داخلی پیش رفت. از طرفی جنگ کانال سوئز و هجوم نظامیان انگلیسی به مصر، سبب افزایش تنفر اعراب خلیج فارس و به ویژه مردم بحرین نسبت به انگلیس و همچنین ترویج احساسات ناسیونالیستی عربی در این کشور شد، اما این احساسات غالباً توسط پلیس غیربومی بحرین سرکوب می‌شد. از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد و دو کرسی خالی برای نمایندگان «استان چهاردهم» در نظر گرفته شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بین‌المللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده‌ کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضی‌اش نسبت به بحرین انجامید. در ۱۳۴۷ شاه طی دیدارش از هند گفت‌: «اگر مردم بحرین مایل نباشند به کشور ما ملحق شوند هرگز به زور متوسل نخواهیم شد و هر کاری که بتواند اراده مردم بحرین را به نحوی که نزد همه جهانیان به رسمیت شناخته شود، نشان دهد خوب است‌.» شاه استقلال بحرین را منوط به نظر مردم بحرین کرد و این عمل در تاریخ ایران سابقه نداشت. همان زمان اسدالله علم نیز به سفیر انگلیس در مورد این راه حل اعتراض می‌کند. او در کتاب خاطراتش در روز ۲۱ مرداد ۱۳۴۸ خود آورده است: «به سفیر انگلیس گفتم ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم چنین پیشنهادی را تصویب و در برابر ملت ایران توجیه کنیم.» ایران سعی داشت تا سرنوشت بحرین در یک همه‌پرسی تعیین شود، در حالی که دولت‌های بحرین و بریتانیا با آن مخالفت کردند. در نتیجه ایران و بریتانیا توافق کردند تا به جای برگزاری همه‌پرسی‌، از سازمان ملل متحد خواسته شود سرنوشت سیاسی این سرزمین را از طریق یک نظرسنجی از میان گروه‌ها و طبقات مختلف تعیین کند. حکومت بحرین که تحت نفوذ بریتانیا بود برای تأثیرگذاری بر نتیجه نظرخواهی مصمم شد تا ساختار جمعیتی این سرزمین را با اکثریت دادن به عرب‌ها دگرگون کند. در این راستا هزاران فلسطینی و نیروی کار عرب از کشورهای منطقه به بحرین هجوم آوردند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
👆👆 جالب اینکه شاه نیز متوجه خطر نظرخواهی در مورد استقلال بحرین شد و به علم گفت: «به سفیر تکرار کن که اگر من پیشنهادش را بپذیرم مرتکب خودکشی شده‌ام. اگر این خودکشی در راه حفظ منافع ملت ایران بود، ‌چندان اهمیتی به آن نمی‌دادم ولی به عقیده من این طرح خیانت به منافع ملی است، بدین جهت نمی‌توانم آن را بپذیرم.» با این حال نظرخواهی از روز ۱۰ فروردین ۱۳۴۹ آغاز شد و ویتوریو وینتسپیر گیچیاردی، دیپلمات ایتالیایی و مدیر دفتر سازمان ملل در ژنو از سوی اوتانت‌، دبیرکل وقت سازمان ملل مأمور انجام این کار شد. وی پس از پایان مأموریت دو هفته‌ای خود در بحرین گزارش برداشت‌های خود از صحبت با مردم و گروه‌های بحرین را که به ادعای وی از علاقه آنان به استقلال حکایت می‌کرد تسلیم دبیرکل نمود. با اعطای این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۷۸ خود را در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ صادر کرد که در آن خواسته مردم بحرین مورد تایید قرار گرفته بود. این قطعنامه به دولت‌های ایران و بریتانیا ابلاغ شد. آن دوره در فضای سیاسی ایران موافقان و مخالفانی دراین باره وجود داشت؛ البته مخالفین جدایی بحرین در بین سیاسیون بسیار اندک و بیشتر محدود به اعضای حزب پان‌ایرانیست بود. فراکسیون پارلمانی این حزب که در دوره بیست و دوم مجلس شورای ملی دارای ۵ نماینده بود با محوریت محسن پزشکپور رهبر این تشکل پس از طرح قصد دولت برای موافقت با جدایی بحرین، دولت امیرعباس هویدا را به استیضاح کشاند. در سال ۱۳۴۹ دولت هویدا گزارشی را مبنی بر جدایی مجموعه جزایر بحرین از ایران به مجلس شورای ملی آورد که مورد مخالفت شدید پان‌ایرانیست‌ها قرار گرفت. از آن جمله پزشکپور بود که در مخالفت با این گزارش، سخنرانی مشهوری ایراد کرد و با «خیانت» نامیدن تصمیم دولت هویدا، وی را به چالش کشید. هرچند این نطق و گریه پزشکپور هنگام ایراد آن همان زمان سر و صدای بسیاری به پا کرد اما بعدها ناصر انقطاع در کتاب «پنجاه سال تاریخ با پان‌ایرانیست‌ها» مدعی شد این مخالفت‌ها صوری و نمایشی و از سوی دولت دیکته شده بود. به هر ترتیب چه مخالفت‌ها با طرح جدایی بحرین صوری بود و چه از روی دلسوزی، به جایی نرسید و در بهار سال ۱۳۵۰ شمسی تهران و منامه مرزهای دریایی میان خود را تعیین و تصویب کردند و روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها آغاز نمودند. اینچنین بود که جزیره بحرین در روز ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ رسما استقلال خود را از سرزمین مادری اعلام کرد و ایران نخستین کشوری بود که یک ساعت پس از اعلام استقلال، آن کشور را به رسمیت شناخت. در ۲۵ آذر ۱۳۵۰ بحرین رسماً عضو سازمان ملل متحد شد و به عنوان یکصد و بیست و نهمین عضو آن درآمد. از آن پس تاریخ ۱۶ دسامبر برابر با ۲۵ آذر به عنوان روز ملی بحرین شناخته می‌شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆داستان کمتر شنیده شده از جدایی بحرین از ایران و خیانت آشکار پهلوی ♦️برشی از مستند «آسوده بخواب کوروش» به مناسبت سالروز جدایی بحرین از ایران 🔴22 اردیبهشت 1350 ♦️در روز 22 اردیبهشت جزیره بحرین، استان چهاردهم ایران در پی جدایی از سرزمین مادری، اعلام استقلال کرد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: بنده از سال 58 نیروی آموزشی سردار ناظری بودم ♦️بزرگترین ویژگی شهید ناظری این بود که در این سالها از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ تغییری در ایشان ایجاد نگردید. همیشه پرکار و در صحنه و هر جای انقلاب که نیاز بود مسئولیت سخت ترین کارها را به عهده میگرفتند. ♦️علی‌رغم جایگاه و سنشان همچنان در صحنه بوده و تا اخرین لحظات عمر مشغول به خدمت بودند. ♦️ما جهاد مهمی را به یاد نداریم که شهید ناظری در آن شریک نبوده باشند. ♦️بنده از سال 58 که نیروی آموزشی ایشان بودم تا کنون تغییر یا خستگی در ایشان ندیدم. 🌹باز نشر بمناسبت سالروز شهادت 🕊شادی روح بلندشان صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆داستان جدایی بحرین از ایران به روایت «سر دنیس رایت» سفیر بریتانیا در ایران ♦️تلاش‌های محمدرضا پهلوی برای اجرای دستورات اربابش بریتانیا و جدایی بحرین از ایران 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴«اردوغان» باز هم در حمایت از آرمان فلسطین دروغ گفت! 🔹جریان عرضه کالا از ترکیه به اسرائیل با سرعت تمام ادامه دارد. 🔹این کشور بار دیگر ثابت کرده که ۷۰ سال است وظیفه‌اش حفاظت و حراست از اسرائیل است! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰دفاع منطقی و وزین از تشیع به سبک الغدیر 💠 (مدظله العالی): ❤️الغدیر...تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود... ❇️ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ ❌همۀ این کتاب را نگاه کنید... یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای شیعه بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد ✅و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین (علیه السلام) و نماد دفاع از تشیّع است؛ 🌹استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. 🌸البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی (ره) در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. 📚بیانات در دیدار جمعی از شاعران مذهبی‌سرا در تاریخ 5 اسفند 1395 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir