eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
9.9هزار ویدیو
588 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
26.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مسجد در کلام مقام معظم رهبری 🔹برخی از ویژگی های مسجد در طراز اسلامی در کلام رهبری 🕌به مناسبت روز جهانی مسجد *. برگرفته از بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ https://btid.org//fa/video/114025 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا (فرقه ضاله) بهائیان دنبال حذف عاشورا و اربعین از تشیع‌اند؟‌ 🔹برای شناخت فرقه ضاله بهائیت احکام میرزا حسینعلی بهاء را نگاه کنید تا به حقیقت دشمنی بهائیان خبیث با اسلام و امام حسین پی ببرید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادای احترام پوتین به قرآن در مسجدی در چچن 🔹ولادیمیر پوتین در بازدید از مسجد حضرت عیسی(ع) در شهر گروزنی چچن، یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزئین شده، به مسجد هدیه داد و این کتاب آسمانی را بوسید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌ارزشمندترین نوع زیارت اربعین کدام است؟ ✍️پاسخ 1️⃣افراد فراوانی به زیارت امام حسین علیه السلام می روند، ولی زیارت آنها به یک اندازه، ارزشمند نیست. آنگاه که هدف از زیارت دانسته نشود، زیارتی که انجام می شود، چندان ارزشمند نیست. 2️⃣برخی زائران، هدف از زیارت را کسب ثواب قرار می دهند. برخی نیز برای برطرف ساختن دلتنگی خود نسبت به امام حسین علیه السلام نزد ایشان می روند. 3️⃣برخی زائران نیز هدف از زیارت را پرشورتر کردن حرکت اربعین جهت بهتر شنیده شدن شعار عاشورا در سرتاسر دنیا قرار می‌دهند و خود نیز به آن شعارها ملتزم می شوند. این زیارت، ارزشمندترین نوع زیارت است. 4️⃣شعار عاشورا، ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح در امت همراه با ولی جامعه است. امام حسین علیه السلام همانطور که آن روز به یار نیاز داشت، امروز نیز به یارانی نیاز دارد تا این شعار به گوش جهانیان برسد. 5️⃣از سوی دیگر، تجدید پیمان با امام حسین علیه السلام برای عمل به این شعار نیز باید هدف دیگر این زیارت باشد. نمی توان با حسین همراه شد، مگر آنکه هدفی واحد با او داشته و با او هم رفتار باشیم. 6️⃣آری، زیارت آنگاه با ارزش می شود که با امام حسین علیه السلام هم پیمان شویم که همچون او بر ظلم ظالمان سکوت نکنیم، همچون او بر حجاب نزدیکان حساس شویم، مانند او و یارانش تنها به دینداری خود فکر نکنیم، بلکه بر دینداری آحاد جامعه نیز حساس باشیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌آیا لمس ضریح امام حسین علیه‌السلام و سایر امامان علیهم‌السلام امری مطلوب به شمار می‌رود؟ ✍ پاسخ 1⃣تبرک و طلب خیر از برخی اشیای مقدس، در قرآن و روایات مورد تأیید است؛ چنانکه حضرت یعقوب علیه‌السلام به پیراهن یوسف علیه‌السلام خود را متبرک ساخت و چشمانش بینا شد. همچنین پیامبر اسلام، حجر الاسود را لمس می‌کرد و می‌بوسید (صحیح بخاری، ج۳، ص۴۷۵). 2⃣امام چون حجت خدا روی زمین است، منبع خیر و برکت برای سایر مخلوقات است. 3⃣اشیایی نیز که به امام منسوب هستند، دارای شرافت بوده و به اذن خدا می‌توانند منبع خیر و برکت باشند، ازاین‌رو، لمس ضریح امام علیه‌السلام و تبرک جستن به آن، از آن جهت که منسوب به امام علیه‌السلام است، امری مطلوب به شمار می‌رود. 4⃣در عین حال، کسی که قصد تبرک جستن به اشیای منسوب به امام علیه‌السلام را دارد، تنها راهش این نیست که ضریح را لمس کند. بلکه تمام در و دیوار و فرش و ... که در حرم هستند، همگی می‌توانند مورد تبرک قرار گیرند و تفاوتی میان آنها نیست؛ مگر آنکه امام معصوم خود برخی اشیا را بر برخی دیگر برتری داده باشد. 5⃣همچنین تفاوتی میان آبی که در حرم نوشیده می‌شود و غذایی که از آشپزخانه حرم توزیع می‌شود، نیست. 6⃣بعلاوه، آب و غذایی نیز که در هیأت‌های عزاداری توزیع می‌شود به اندازه‌ی آب و غذایی که در حرم به زوار داده می‌شود، ارزشمند است و می‌تواند مورد تبرک قرار گیرد، چون هر دو به امام علیه‌السلام منسوب هستند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
34.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾ نماهنگ مجلس ترحیم ◽ مداحی استودیویی نماهنگ مجلس ترحیم انا لله و انا الیه راجعون چهل روز گذشت چهل روز با سوز گذشت مجلس ختمی به مناسبت درگذشت خون خدا تو کربلا برگزار میشه مجلس ترحیمی تو موکبا با مداحی طاول پا برگذار میشه بعد از هزار سال بازم عمه سادات بی قرار میشه جابر میاد از هر کجای دنیا زائر میاد ذاکر میاد با شهریار و محتشم و مقبل شاعر میاد غیر از یهودی و مسیحی حتی کافر میاد زائر میاد از هر طرف از کاظمین و بصره و باز از نجف رو به هدف میشن پر از حماسه و شور و شعف شأن نزول سوره زلال و صف رو به حرم آه حسین بار انسانیت روی شونته آه حسین تو چه کردی که عالم دیوونته 🎙 کربلایی عبدالرضا هلالی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پزشکیان در اولین جلسه کابینه جدید: در مورد انتخاب معاونین خود بر اساس شاخص عمل کنید؛ آشناها و هم جناحی استخدام نکنیم. در تغییر معاونین خود عجله نکنید 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 تصویری از اولین ناو پهپادبر ایرانی که در فضای مجازی پربازدید شده است ✍ چند ماه آینده آماده میشه 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⚫️ معنی ارتباط با امام چیست❓ و چگونه ایجاد می شود❓ دستور داده شده که شما با امامتان ارتباط برقرار کنید،«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا»📚(آل عمران/٢٠٠) 🖤امام باقر علیه الصلاة والسلام میفرمایند:منظور از ارتباط یعنی امام زمان خودتان را یعنی، امام غائب تان، حضرت باقر می فرماید: شما بایدبا این دوتا دستور کنید، دستور به صبر دعوت کنید تا با امام ارتباط برقرار کنید، و این ارتباط سبب می شود، خدای تعالی ظرف وجودی شما را باز میکند، علم بیشتری دریافت می‌کنید، شما می‌روید یک لیوان می‌برید به اندازه‌ی یک لیوان آب می‌ریزند، یک پارچ می‌برید، به اندازه‌ی یک پارچ، یک تشت می‌برید به اندازه‌ی یک تشت یک حوض می‌برید به اندازه‌ی یک حوض یا استخر برای شما آب می‌ریزند، یک وقت در قلبتان یک سد بزرگی از صبر و استقامت می‌زنید ،صبر و پیدا می کنید، و هرچه صبر و استقامت شما بیشتر شود، این سد شما بزرگتر و عظیم تر، یک ظرفیت فوق العاده زیادی، پشت این سد، می‌بینید یک دریاچه ای از علم و حکمت و شناخت از امام زمان جمع می شود و خدا در قلب شما می‌ریزد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
⚫️ ارتباط با امام چه اثری بر انسان میگذارد و وظیفه ی خلیفه الله چیست❓ و قلب شما به دریافت نور معرفت امام احیا می شود، و وقتی شد، شما مرحله‌ی بعد به احیا کننده تبدیل می‌شوید،که هر انسان می‌بایست این طوری باشد. خلیفة الله، خدا احیا کننده است، شما باید احیا کننده باشید، خدا نور دهنده است شما باید نوردهنده باشید، خدا اصلاح کننده است شما باید اصلاح کننده باشید، یعنی شما می توانید در ایجاد این ارتباط، از طریق همین که گفتم یعنی از طریق ایجاد ارتباط با قلب امام زمان، یعنی قلبتان را مرتبط کنید، شما باید به یک نیروی فعال ایجاد کننده در عالم هستی تبدیل شوید. آن هم به طور ابد، چون خدای تعالی هیچ پایان و هیچ محدودیتی برای عمر شما قرار نداده، و بی نهایت باید زندگی کنید، و باید زندگی کنیم که چکار کنیم❓ مثلا کار خوب انجام دهیم ثواب ببریم،به مشئ در طریق اربعین و زیارت امام حسین علیه الصّلاة و السّلام برویم به برویم، خب به بهشت رفتیم به نعمت های بهشتی متنعم شویم، آخرش چه❓آخری دارد❓نه، بی پایان است. تا ابد ما در بهشت چرخ بزنیم و بخوریم و بیاشامیم، این کارها❓ نه، شما باید ایجاد کننده باشی خلیفة الله، خدا احیا کننده است، شما باید احیا کننده باشید، خدا نور دهنده است شما باید نوردهنده باشید، خدا اصلاح کننده است شما باید اصلاح کننده باشید، یعنی شما میتوانید در ایجاد این ارتباط، از طریق همین که گفتم یعنی از طریق ایجاد ارتباط با قلب امام زمان، یعنی قلبتان را مرتبط کنید، شما باید به یک نیروی فعال ایجاد کننده در عالم هستی تبدیل شوید. آن هم به طور ابد، چون خدای تعالی هیچ پایان و هیچ محدودیتی برای عمر شما قرار نداده، و بی نهایت باید زندگی کنید، و باید زندگی کنیم که چکار کنیم❓ مثلا کار خوب انجام دهیم ثواب ببریم،به مشئ در طریق اربعین و زیارت امام حسین علیه الصّلاة و السّلام برویم به بهشت برویم، خب به بهشت رفتیم به نعمت های بهشتی متنعم شویم، آخرش چه❓ آخری دارد❓نه، بی پایان است. تا ابد ما در بهشت چرخ بزنیم و بخوریم و بیاشامیم، این کارها❓نه، شما باید ایجاد کننده باشید. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 .✨ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌸🍃در این آیه انسان تمام مراحل لطف را از خداوند مى‏ خواهد: مرحله اوّل عفو است «(عفو خدا»یعنی محو و از بین بردن اثر گناه یعنی عقاب هر گناه). مرحله دوّم مغفرت و محو آثار گناه از روح است(«مغفرت» عبارت است از پوشاندن اثر گناه در نفس) و مرحله سوّم بهره‏ گیرى از رحمت پروردگار و پیروزى بر كافران مى‏ باشد.(«رحمت» عبارت است از عطیه الهی که گناه و اثر حاصله آن در نفس را می پوشاند) و ترتیب این سه جمله از فرع به اصل است.🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
سلام دوستان عزیز صبح زیبایتان بخیر🌹طلوع روز جدید و شروع سوره جدید بر من و شما مبارک امید که با توفیق الهی بر معرفتمون بیفزاید .. 💙سوره مبارکه 🔷اين احتمال خيلى به ذهن نزديك مى رسد كه سوره آل عمران همه اش يكباره نازل شده باشد، براى اينكه آياتش كه دويست آيه است ظهورى روشن در بهم پيوستگى و انسجام دارد، و از اول تا به آخر متناسب با هم است. 🔹به گفته بعضى از مفسران مشهور، به نظر مى رسد كه اين سوره در خلال سالهاى جنگ بدر و جنگ احد (سالهاى دوم و سوم هجرت ) نازل شده است و بخشى از طوفانى ترين دورانهاى زندگى مسلمين را در صدر اسلام منعكس مى كند. 🔹نام این سوره بر اساس آیات 33 و 35 آن مى‏ باشد كه ماجراى تولّد مریم فرزند عِمران را بیان مى‏ دارد. لذا مراد از آل‏ عمران در این سوره، حضرت مریم‏ علیها السلام و حضرت عیسى‏ علیه السلام مى‏ باشند، گرچه نام پدر حضرت موسى نیز، عمران بوده است. 🔵 روى هم رفته محورهاى اصلى بحثهاى اين سوره ، عبارتند از : ۱ - بخش مهمى از آن از توحيد و صفات خداوند و معاد و معارف اسلامى بحث مى كند. ۲- بخش ديگرى پيرامون جهاد و دستورات مهم و ظريفى در اين زمينه و همچنين درسهاى عبرتى كه در دو غزوه مهم اسلامى (بدر و احد) بود سخن مى گويد، و همچنين شرح امدادهاى الهى نسبت به مؤ منان و حيات جاويدان شهيدان راه خدا. ۳- در قسمتى از اين سوره ، به يك سلسله احكام اسلامى در زمينه لزوم وحدت صفوف مسلمين و خانه كعبه و فريضه حج و امر به معروف و نهى از منكر و تولى و تبرى (دوستى با دوستان حق و دشمنى با دشمنان حق ) و مساله امانت ، و انفاق در راه خدا و ترك دروغ و مقاومت و پايمردى در مقابل دشمن و صبر و شكيبائى در مقابل مشكلات و آزمايشهاى مختلف الهى و ذكر خداوند در هر حال ، اشارات پر معنايى شده است . ۴- براى تكميل اين بحثها، بخشى از تاريخ انبياء از جمله : آدم و نوح و ابراهيم و موسى و عيسى و ساير انبياء (عليهمالسلام ) و داستان مريم و مقامات اين زن بزرگ و توطئه هاى پيروان متمرد حضرت موسى (عليه السلام ) و مسيح (عليه السلام ) در برابر اسلام ، نيز ذكر شده است . 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۶ سوره (ص۵۰) هُوَ الَّذِي يُصَوِّرُكُمْ فِي الْأَرْحَامِ كَيْفَ يَشَاءُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۶﴾ 🍃🌸 اوست كسى كه شما را آن گونه كه مى‏ خواهد در رحمها صورتگرى مى ‏كند هيچ معبودى جز آن تواناى حكيم نيست 🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۴ سوره ( صفحه ۵۱) زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ ﴿۱۴﴾ دوستى خواستنيها[ى گوناگون] از زنان و پسران و اموال فراوان از زر و سيم و اسب‏هاى نشاندار و دامها و كشتزار[ها] براى مردم آراسته شده [ليكن] اين جمله مايه تمتع زندگى دنياست و [حال آنكه] فرجام نيكو نزد خداست (۱۴) آل عمران 💢معناى تزيين حب براى مردم به اين است كه حب را در نظر آنان طورى قرار دهد كه باعث شيدائى و دلربائى آنان شود، و در اشتغال به آن حريص سازد. 🔻فاعل زينت گرى ، غير از خداى تعالى است يعنى يا شيطان است ، و يا نفس زیرامقام آيه مقام مذمت از اين رفتار انحرافى است (ولی میدانیم که در کل همه اینها تحت مدیریت وبرنامه ریزی خداست...) ♦️جالب اين كه در این آيه، نخستين موضوعى كه ذكر شده است زنان مى باشند و اين همان است كه روانكاوان امروز مى گويند غريزه جنسى از نيرومندترين غرايز است . 🔺كلمه (بنين ) جمع كلمه (ابن ) است كه به معناى نر، از فرزندان آدمى است حال چه پسر بدون واسطه ، و چه با واسطه ، كه فارسيان از آنان به كلمه (نوه )، (نتيجه )، (نبيره ) تعبير مى كنند. 🔺كلمه (قناطير) جمع قنطار است ، و به معناى مقدار طلائى است كه در يك پوست گاو بگنجد، وآمدن كلمه‏ى «مُقَنطرة» به دنبال آن، براى تأكید بیشتر است. 🔺«خَیل» به معناى اسب و اسب سوار، هردو آمده است و «مُسَوّمة» یعنى نشاندار. اسب‏هایى كه به خاطر زیبایى اندام و یا تعلیمى كه مى‏ دیدند، داراى برجستگى ‏هاى خاصّى مى‏ شدند، به آنها «خَیل مُسوّمة» میگفتند 🔺«انعام »، شتر و گاو و گوسفند و «حرث »به معناى زرع است ♦️مراد از حب شهوات ، علاقه معمولى نيست ، دلدادگى و مرحله شديد حب است، چون علاقه معمولى و فطرى را خداوند در دل همه نهاده است . و همچنین سیاق آیه با مساءله تزيين فطرى نمى سازد، زيرا اگر منظور اين بود جا داشت به جاى كلمه (نساء) تعبيرى بیاورد كه معناى مطلق زوجيت را برساند و نيز به جاى لفظ (بنين ) كلمه اولاد را آورده باشد و به جاى لفظ (قناطير مقنطرة ) لفظ (اموال ) را بياورد.. 🔻متاع به چيزى مى گويند كه انسان از آن بهره مند مى شود حيات دنيا هم به معنى زندگى پايين و پست ( و نزدیک ) است بنابراين معنى جمله (ذلك متاع الحيوة الدنيا) چنين مى شود كه 👈🏻اگر كسى تنها به اين امور ششگانه به عنوان هدف نهايى عشق ورزد و از آنها به صورت نردبانى در مسير زندگى انسانى بهره نگيرد چنين كسى تن به زندگى پستى داده و از آخرت غافل شده. ♦️مردم در شيفتگى به مشتهيات دنيا يك جور نيستند، بلكه چند گروهند، بعضى از شهوت پرستان هيچ هدفى ندارند مگر عشق ورزيدن به زنان ، و دل دادن به آنان ، و تقرب و انس و همنشينى با آنان ، و همين دلدادگى وجوهى از فساد و نافرمانى خداى سبحان را به دنبال دارد.. بعضى ديگر دوستدار فرزند پسرند، چون تكاثر را دوست مى دارند، و مى خواهند با داشتن پسران زياد نيرومندتر از ديگران باشند، (و نام خانوادگیشان گسترده شود) بعضى ديگر از مردم دلباخته مالند، و بيشتر همتشان اين است كه كيسه ها را از پول پر كنند، و انبارها را از كالا انباشته نمايند. ظهور و پيدايش اين قسم جنون هم بيشتر در جمع نقدينه يعنى طلا و نقره است ، و يا چيزى كه بعدها به صورت نقدينه در آيد، مانند اثاث و كالاهاى تجارتى ( یا زمین و خانه و حساب بانکی) و غیره . و در نظر بعضى ديگر، خيل مسومه و اسبان تيزتك محبوب تر از ساير امور مادى است ، ( و در زمان ما انواع اتومبیل )، بعضى هم علاقه شديدى به گاو و گوسفند، و بعضى به كشت و زرع دارند، البته ممكن است كه بعضى از افراد به دو تا و يا بيشتر از آنچه كه شمرده شد علاقمند باشند. 🔴 آنچه از این آیه می آموزیم : ۱- علاقه‏ ى طبیعى به مادّیات، در نهاد هر انسانى وجود دارد، آنچه خطرناك است فریب خوردن از زینت‏ ها وجلوه‏ هاى آن، وعدم كنترل دلبستگى‏ هاست. «زُیّن للنّاس...» ۲- جلوه‏ ى دنیا براى مردمِ عادّى است، نه افراد فرزانه.(مثلا همسر فرعون که در کاخ زندگی میکرد ولی وابسته ی آن نبود)👈🏻 «زُیّن للناس» ۳- علاقه ‏ى بیش از حدّ به زن وفرزند( خانواده)، بیش از هر چیز مایه‏ ى دلبستگى انسان به دنیا مى‏ گردد.👈🏻 «حبّ الشهوات من النساء والبنین» ۴- مراقب باشیم كه زینت‏ ها وجلوه‏ هاى دنیا، مقدّمه‏ ى غفلت از آخرت است.👈🏻 «زُیّن للناس... واللّه عنده حسن المآب» 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۱۷ سوره ( صفحه۵۲) الصَّابِرِينَ وَالصَّادِقِينَ وَالْقَانِتِينَ وَالْمُنْفِقِينَ وَالْمُسْتَغْفِرِينَ بِالْأَسْحَارِ [اينانند] شكيبايان و راستگويان و فرمانبرداران و انفاق‏ كنندگان و آمرزش‏خواهان در سحرگاهان (۱۷ آل عمران) 💎با توجه به این آیه شریفه ، پنج صفت برای كه تقواى هيچ متقى خالى از آنها نيست: 💧۱- صبر در برابر مشكلات، صبر بر ترك گناهان و صبر بر انجام واجبات. 💧۲- صداقت در گفتار و رفتار. 💧۳- خضوع وفروتنى در انجام دستورات، بدون غرور و خود برتربینى. 💧۴- انفاق از هر چه خداوند به آنان روزى كرده است. كلمه (انفاق ) كه (منفقين ) اسم فاعل از آن است ، عبارت است از دادن مال به كسى كه مستحق آن است . 💧۵- مناجات‏ هاى سحرى و آمرزش‏ خواهى از خداوند. آرى! سحر مناسب‏ ترین زمان براى دعاست. منظور از كلمه : (استغفار) در سحرها نماز شب و استغفار در آن است ، و روايات وارده ، استغفار در اسحار را به نماز شب ، و استغفار در قنوت آخرينش كه همان يك ركعت (وتر) است تفسير نموده اند. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴 امام خامنه‌ای: به سراغ آقای حکیمی بروید! ♦️سراغ شخصیتهایی هم که هستند و در صحنه‌ی معارف مذهبی خیلی حضور پیدا نمیکنند، اما آماده هستند که به شما کمک کنند، بروید! ♦️مثلاً سراغ آقای محمّدرضا حکیمی بروید و از ایشان کنید. بنابراین، یک گروه مشاوره درست کنید و از اینها خوراک فکرىِ محتوایی بخواهید؛ اینها هم برنامه‌ریزی کنند و اصلاً به شما بگویند که امروز چه چیزی لازم است!! 📆 دیدار با شورای معارف صدای جمهوری اسلامی ۷۰.۱۲.۱۳ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹شهید سید اسدالله لاجوردی شب ها در زیر زمین خانه اش خیاطی می کرد تا حقوق خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل نکند. 🌹اول شهریور سالروز شهادت/شادی روح بلندش صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹امام جواد علیه السلام فرمودند: مَن شَهِدَ اَمراً فَکَرِهَهُ کانَ کَمَن غابَ عَنهُ، وَ مَن غابَ عَن أمرٍ فَرَضِیَهُ کانَ کَمَن شَهِدَهُ؛ هر کس شاهد و ناظر چیزی باشد و آن را ناپسند شمارد، مثل کسی است که آن جا حضور ندارد؛ و هر کس از کاری غایب باشد، ‌اما به آن راضی باشد، مثل کسی است که حاضر بوده است. (1) شرح حدیث: ♦️یکی از مراحل و مراتب امر به معروف و نهی از منکر، «مرتبه ی قلبی» است که کمترین و پایین ترین درجه موضعگیری نسبت به حق و باطل و خیر و شرّ و خوبان و بدان است. همدلی با خوبان، ‌انسان را در زمره ی آنان قرار می دهد. همدلی با بدکاران، ‌انسان را به آنان ملحق می سازد. ♦️اگر در جایی بودیم و کار خلافی انجام می گرفت، در صورت توان باید با اقدام عملی یا «تذکّر زبانی» از آن جلوگیری کنیم. و اگر کاری نمی توانیم انجام دهیم، ‌دست کم در باطن از آن ناخشنود باشیم، نه راضی و خشنود. اگر از بدیها و گناهان افراد بدمان آید و ناراحت شویم، مثل آن است که در صحنه نبوده ایم و خبر نداریم، و اگر در صحنه گناه نباشم، ‌ولی در دل به آن راضی باشیم، ‌گویا با خلافکاران بوده ایم و در گناه شریکیم. ♦️در زیارت عاشورا، کسانی مورد لعن قرار گرفته اند که هر چند در کربلا نبودند و به روی حجّت خدا تیغ نکشیدند و دستشان به خون آن مظلومان شهید آلوده نشد، ‌در دل به کار آن جنایتکاران راضی و از وقوع آن حادثه شادمان بودند. با آنکه در صحنه نبودند، چون راضی به آن بودند، همردیف آن ظالمان به شمار آمده اند: «سَمِعَت بذلکَ فَرَضِیَت بِهِ»(2) ♦️ما از حالتهای قلبی و درونی خود هم مورد سؤال قرار خواهیم گرفت. اگر قلباً طرفدار خوبیها و خوبان باشیم، ‌اجر می بریم و اگر در دل، ‌هوادار معصیت کاران باشیم، ‌همانند آنانیم. جهت گیری اجتماعی خود را حساب شده انتخاب کنیم. 📚پی نوشت: 1. تحف العقول، ‌ص 456 2. مفاتیح الجنان، زیارت عاشورا. منبع: حکمت های تقوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام جواد علیه السلام)، جواد محدثی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir