چرا با آمریکا درافتادید؟!
امام خمینی: آنهایی که میگویند چرا با آمریکا درافتادید، باید به پیغمبر اشکال کنند که چرا با ابوسفیانها درافتاد. اگر #انبیاء اشتباه کردند که با قلدری درافتادند، ما هم اشتباه کردهایم.
𑁍 @TABEIN_14 | جهاد تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشکیان به کجا اینقدر شتابان...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وعده_صادق
#تاریخ
🔻 آقا جنگهای کشورهای منطقه، اصلا به ما چه؟
وقتی به خود ایران حمله شد اون وقت برید بجنگید❗️
⬅️ سرانجام جالب این نوع تفکر رو ببینید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳ خبر خوش در ۳۰ ثانیه
🆔 ♻️#انتشارش_با_شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهید طهرانی مقدم به شهید زاهدی : ان شاءالله روی این آمریکاییها رو کم بکنید ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #استاد_شجاعی
نقل قول از آیتالله حائری شیرازی:
خط موضع گیری در آخرالزمان، فقط اسرائیل است که جهان را به دو صف تبدیل میکند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام امام زمانم
سلام پدر مهربانم
#الّلهُـمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِیِّکَــ_الْفَـرَجْ
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر تو هنگامی که در راهِ ملتت به شهادت رسیدی😭
ماجرای آخرین دیدار با #شهید_رئیسی
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دلم کسی را میخواهد تا بگوید: کمتر از سه ماه دیگر، پایان اسرائیل را اعلام می کنم!
🆔 @emlaee
یا الله
تروریستها رسیدن به دروازههای شهر حلب، اطراف خان طومان که مدافعان حرم زیادی براش دادیم سقوط کرده؛
حلب اگه سقوط کنه راه ارتباطی ما شاید با لبنان قطع بشه همون خواسته اسراییل.
یاد حرف و کلام آقا نمیوفتید ؟
عقب نشینی غیر تاکتیکی غضب الهی رو به همراه داره؟
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنان آیت الله بهجت درباره خروج سفیانی از زبان فرزندشان
🔴آمدن سفیانی از بدیهیات است
🆔 @emlaee
مذاکره کننده تراز جمهوری اسلامی یعنی ایشان👇
براى امير المومنين امام علی ابن ابیطالب عليه السلام نامه اى از معاويه ملعون رسيد.
حضرت امام علی علیه السلام مهر نامه را شكست و آنرا قرائت كرد :
از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين ، معاويه بن ابى سفيان براى على!
اى على !
در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش!
حضرت علی علیه السلام جواب نامه را اينگونه نوشتند:
از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم.
به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك : من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم.
سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد : كيست كه اين نامه را به شام ببرد ؟
كسى جواب نداد.
دوباره حضرت سؤالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان ! من حاضرم .
حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد ، فرمود : طرماح !
به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش...
طرماح گفت : سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بوسید و بسوى شام حركت كرد.
معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند.
معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن، طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد .
طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت!
سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد!!!!
اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن!
اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد!
عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند.
معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد چه کسی به خدمت چه کسی آمده اى ؟
طرماح گفت : از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اُذن الله ، وجه الله ، امير المؤمنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان!
معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم!
طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم.
معاويه گفت : نامه را به عمرو عاص بده
طرماح گفت : اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم.
معاويه گفت : نامه را به يزيد بده
طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش!
بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند.
بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد :
على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش "
طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم:
على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت.
سپس خواست برود كه
معاويه گفت: طرماح ! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو.
اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى، راه كوفه را در پيش گرفت.
معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد ، از من طرفدارى كند!
عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!!
مذاکره کننده یعنی جناب طرماح...
سلام و درود خدا بر طرماح،هدیه به روح بهترین مذاکره کننده تاريخ ، فاتحه ای با صلوات بفرستید...
لعنت خدا بر مذاکره کننده بد و بدترین مذاکره کنندگان تاریخ از جمله ابوموسی اشعری...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحت شاد رئیسی عزیز
که قدر دانت نبودیم و الان هم متاسفانه قدر دان نیستیم و در خواب خرگوشی به سر میبریم
شاید باید با لگد دشمن بیدار شویم
خدا به ما رحم کند
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
رهبر معظم انقلاب:
وقتی در جامعه گـنـاه مـنـتـشـر شود و مــردم بـا گـنـاه خــو بگیرند، كار كسی كه در رأس جامعه قرار دارد و میخواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیكی سوق دهد، با مشكل مواجه خواهد شد؛ یعنی نــخــواهــد توانست، یـا بـه آســانـی نخواهد توانست و مجبور است با صرف هــزیـنـهی فـــراوان این كار را انجام دهد(۲۵ آذر ۱۳۷۹)
https://virasty.com/Dr_Ali_taghavi/1732964750622096896
مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
رهبر معظم انقلاب: وقتی در جامعه گـنـاه مـنـتـشـر شود و مــردم بـا گـنـاه خــو بگیرند، كار كسی كه در
این واقعا نکته ی مهمی است وقتی گناه زیاد شد و امر به معروف و نهی از منکر نشد متاسفانه هر چقدر ولی خدا حرف حق بزند در گوش مردم و امت نمی رود و اینجاست که حسبن ابن علی ها علیهم السلام به قتله گه برده می شوند
بدا از دیدگاه قرآن
بِدا یا بداء در لغت به معنای ظاهر شدن است[۱]، و در اصطلاح به معنای تغییر مقدرات از سوی خداوند بر اساس پارهای حوادث و وقایع و تحت شرایط و عوامل ویژهاست. در واقع، عبارت است از آشکار شدن امری از ناحیه خداوند برخلاف آنچه ظاهر بودهاست که در واقع اولی را محو و دومی را اثبات کرده و خدا به هر دو حادثه آگاه است.[۲] گفتنی است که بدا درباره خدا دگرگون شدن تصمیم و اراده نیست، بلکه این لفظ همانند غضب و رضا در حق خدا استعمال مجازی دارد و «بَدا للّه» بدین معناست که از جانب خدا ظاهر شد.[۳]
دیگر آیات در مورد بداء
مضمون بداء از برخی آیات قرآن استفاده میشود. این آیات در سه دسته جای میگیرند:
آیاتی که ناظر به مبانی و اجزای مفهوم بداء است؛ از جمله آیات قضا و قدرِ محتوم و غیر محتوم (رعد/۳۹)، علم مطلق و ازلی خداوند (انعام/۱۰۱)، عدم محدودیت قدرت خدا (بقره/۱۰۶) و نیز تأثیر اراده و فعل ذات خداوند در هر زمان و بر همه حوادث. (مائده/۶۴؛ الرحمن/۲۹)
آیاتی که تغییر سرنوشت انسانها را بر اثر افعال اختیاری آنان مطرح میکنند؛ مانند رعد/۱۱ و انفال/۵۳.
آیاتی که ناظر به مصادیق عینی بداء بوده، به موارد خاص آن اشاره دارد؛ مانند: ۱۰ و ۱۱ نوح؛ ۱۰۵ و ۱۳۷ صافّات؛ ۲۱ و ۲۶ مائده؛ ۹۶ و ۱۴۲ اعراف؛ ۱۱ فاطر و ۴ دخان.
نمونههای عینی و مصادیق خارجی بداء
در قرآن نمونههای مختلفی از بداء گزارش شدهاست:
۱) بداء در ذبح اسماعیل: خدا ابتدا به ابراهیم دستور داد فرزندش را ذبح کند، ولی به سبب نیکوکاری ابراهیم و اسماعیل، این دستور برداشته شد، و دستور فدیه دادن گوسفند به جای وی مقرر شد:[۴]
از جعفر بن محمد صادق در این زمینه روایت شدهاست: هیچ بدایی از سوی خدا مانند آنچه در مورد اسماعیل اتفاق افتاد، واقع نشد؛ هنگامی که پدرش ابراهیم (ع) را مأمور ساخت به ذبح وی، سپس (گوسفندی را) به جای او فدیه داد.[۵]
تفاسیر اهل سنت هم ماجرای ذبح و سپس برداشته شدن دستور ذبح را به همین شکل نقل کردهاند.[۶]
۲) بداء در عذاب قوم یونس: ابتدا مقرر شده بود که بر قوم یونس به خاطر عدم ایمانشان به پیامبر الهی عذاب نازل شود، ولی در عذاب موعود قوم یونس، به دنبال ایمان آوردن آنها و تضرع و دعای ایشان بداء حاصل شد.[۷]
از جعفر بن محمد صادق در این زمینه روایت شدهاست: یونس (ع) قومش را به ایمان دعوت می کرد و آنها اجابت نکردند؛ سپس بر آنان نفرین کرد. خداوند به وی وحی کرد که در فلان روز عذاب بر آنها نازل می شود و ایشان در آن روز گریه کرده (توبه نمودند) و خدا عذاب را از آنها برگرداند. (تفسیر قمی، ج ۱، ص ۳۱۸)
تفاسیر اهل سنت هم ماجرای ایمان قوم یونس پس از آشکار شدن نشانههای اولیه عذاب را به همین شکل نقل کردهاند، و احادیثی از پیامبر مشابه حدیث بالا نقل نمودهاند.[۸]
۳) بداء در مدّت میقات موسی: ابتدا خداوند با موسی وعده کرده بود برای عبادت و مناجات با او ۳۰ روز به کوه طور بیاید، ولی در این مسئله بداء حاصل شد، ۱۰ روز به مدّت وعده ۳۰ روزه اضافه شد، و وعده ۴۰ روزه گشت.[۹]
از محمد بن علی باقر درباره آیه «و واعدنا موسی أربعین لیلة» نقل شدهاست: علم و تقدیر الهی این بود که سی شب باشد؛ سپس بدا حاصل شد و ده روز اضافه شد؛ پس میقات موسی (ع) چهل شب شد.[۱۰]
تفاسیر اهل تسنن هم ماجرای اضافه شدن ۱۰ شب به میقات ۳۰ روزه موسی را پذیرفته، و با نقل حدیثی از پیامبر اسلام، تأیید نمودهاند.[۱۱]
۴) بداء در ورود بنی اسرائیل به ارض مقدس: ابتدا قرار بود که بنیاسرائیل وارد سرزمین مقدس شوند، ولی در پی اطاعت نکردن آنان از فرمان موسی، در وارد شدن بنی اسرائیل به سرزمین مقدّس بداء حاصل شد و ۴۰ سال به عقب افتاد.[۱۲]
تفاسیر شیعه و سنی ماجرای حرام شدن ۴۰ ساله سرزمین مقدس بر بنیاسرائیل، پس از اینکه خدا آنرا برایشان مقرر کرده بود را در تفاسیرشان بیان کردهاند.[۱۳]
زمینه بداء
چنانکه در موارد بالا گفته شد، عملکرد آدمی، زمینه بداء و تغییر مقدرات الهی است؛ چنانکه تسلیم شدن ابراهیم و اسماعیل در برابر فرمان الهی و اجرای آن، زمینه بروز بدا برای آنها بود[۱۴]؛ ایمان آوردن قوم یونس، زمینهای برای رفع عذاب موعود از آنها بود[۱۵]؛ و فسق بنی اسرائیل، زمینه به وجودآمدن بداء در وارد شدن به سرزمین مقدس شد.[۱۶]
مصادیق عام و کلی بداء
آیات قرآن این اصل کلی را یادآوری میکنند که سرنوشت انسانها با خواست خود آنها تغییرپذیر است.[۱۷]
آیات مختلف قرآن از تأثیر ایمان و تقوا و استغفار، در گشودن برکاتی از آسمان و زمین و نزول برکات آسمانی سخن میگویند.[۱۸]
دیگر آیات قرآن تأثیر برخی از امور در افزایش یا کاهش عمر، در علم الهی را معتبر میدانند.[۱۹]
همچنین برخی آیات دیگر، نقش دعا و تضرع در شب قدر، و تأثیر آن در دگرگون شدن تقدیرات غیر محتوم را بیان میدارند.[۲۰]
منشأ بداء
طبق آیه ۳۹ سوره رعد، امکان محو و اثبات (بداء) در تمامی حوادث، براساس مشیت خداوند است
خداوند آنچه را بخواهد (از حوادث کونیه مندرج در لوح محو و اثبات) محو و باطل میکند و (حوادثی را در آن) مندرج میسازد و امّالکتاب (لوح محفوظ و محل اندراج جهت ثابت اشیاء) در نزد اوست.[۲۱]
علامه طباطبایی پس از تفسیر مفردات این آیه، نتیجهگیری میکند که حکم محو و اثبات (که به عقیده او بداء همان محو و اثبات است) شامل همه حوادث زمانی است.[۲۲]
منبع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این جوان افغانستانی با غیرت خطاب به رهبر انقلاب گفته: تا وقتی رئيسجمهور اسرائیل رو به پات نندازیم، پشت سرت هستیم
🆔 @aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار نقدی: خیلیها از «وعده صادق۳» میپرسند ولی من دغدغه این را ندارم/ ما بسیجیها دنبال «طوفان الاقصی۲» هستیم که کار صهیونیستها را تمام کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | نطق تند دکتر احسان عظیمیراد در صحن علنی مجلس
🔹آتش بس لبنان، رمز فریب جبهه مقاومت نباشد!
🔸این رژیم بعد از طوفان الاقصی از تمام خط قرمزها عبور کرده!
🔹پیروزی واقعی را پاسخی دندانشکن به این رژیم کودککش و با خاک یکسان کردن تلآویو و حیفا میدانیم.
🆔 @aamerin_ir
🔥سید حسن نصرالله زنده است
🔻وقتی کسی بتواند اندیشهای را در ذهن و قلب گروه زیادی از انسانها استوار کند، توانسته است یک «مکتب» ایجاد کند و جاودانه شود.
🔻به همین دلیل رهبر انقلاب واژه «مکتب» را در مورد #شهید_سلیمانی و #شهید_نصرالله به کار بردند.
🔻امروز علت اینکه می گوییم حزب الله پیروز شده است چون چند گام بلند به هدفش که نابودی رژیم صهیونی بود نزدیکتر شده و می شود هر چند داغ سید و فرماندهان قلبها عجیب می فشارد.
🔻علت اینکه می گوییم رژیم صهیونی شکست خورده چون با این همه جنایت، از هدفش که تثبیت موجودیت اسرائیل و نابودی مقاومت بود کاملا دور شده است.
🔻بقول رهبر حکیم انقلاب، امروز سید حسن نصرالله وسط میدان نبرد واقعا فرماندهی می کند
سید حسن نصرالله زنده است و زندهتر از هر زمان دیگر و البته واقعا اثرگذار
#یاد_شهدا