eitaa logo
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
323 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.8هزار ویدیو
251 فایل
✔ارتباط با مسئول کانال: @emlaeeadmin ✔هرگونه کپی‌برداری از کانال کاملاً آزاد و بدون اشکال شرعی می‌باشد. 🔸️ اخبار و مطالب مذهبی 🔹️ اطّلاع‌رسانی مراسمات مذهبی 🔸️ ارائه مطالب (متن و کلیپ‌های کوتاهِ صوتی و تصویری) با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه دلیل قرآنی شیعه بودن😳👌 🎙 #استاد_قرائتی #شیعه #منطق #قرآن 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯ 💠کانون #فرهنگی #مسجد قائمیه (مسجد آیت الله #املایی)💠 🆔https://eitaa.com/emlaee
همه‌اش هم که تقصیر "چوپان دروغگو" نبود تقصیر از اهالی دهکده هم بود که ساده‌لوحانه هر بار باورش می‌کردند... 🆔👉 @emlaee
🌸 ولادت با سعادت #امام_سجاد(ع) مبارک. 🆔👉 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تصویری ▪️شوخی آیت الله بهجت ره با جوانان « #قمه را به دلتان بزنید تا چشم دلتان باز شود» ، تاثیر زیارت عاشورا 💠کانال ما در ایتا💠 https://eitaa.com/emlaee
💡 مردمی_سازی ❌ اشتباه این بود که بسیاری از جاهای مردم‌نهاد، خرد شد و تبدیل شد به نظام‌های حاکمیتی. یعنی آن نهادی که برای خودش داشت عمل می‌کرد و هویت مردمی‌اش خیلی قوی بود - برای خودش صندوق قرض‌الحسنه داشت، برای خودش و آموزش‌هایی داشت، کمک به فقرا و ایتام می‌کرد - یک‌هو تبدیل شد به و و نهادهای حاکمیتی. 🚫 به جای این‌که خودشان به فقرا برسند، نهادهای حاکمیتی بابت این کار وارد عمل می‌شوند و پول می‌گذارند، و آن نهادهای مردمی، جایگزین می‌شوند با نظام‌های اداری و بعد، از این طرف توقّع ایجاد می‌شود برای شبکه‌های مردم‌نهاد که حالا که خودش هست، خودش این کارها را بکند! چرا نمی‌کند؟! این، به شدت را دچار چالش می‌کند. ✅ *مردمی‌سازی یکی از اوجب واجبات امروز انقلاب ماست؛ یعنی خودشان حواس‌شان را بدهند به کارها و دوباره NGO ها یا همان سازمان‌های مردم نهاد مسجدمحور و هیئت‌محور تشکیل بشود؛ NGO های حرکت‌های ، NGO های ، ... و به طور کلی NGO هایی به تناسب تمام آسیب‌هایی که ما داریم.* گزیده جلسه۸۲ حجت_الاسلام_قاسمیان 🆔👉 @emlaee
: 🔅﷽⚜ 🔅 🌷قدم هایی برای خودسازی یاران امام زمان (عج) 💠قدم اول: نماز اول وقت 💠قدم دوم:احترام به پدرومادر 💠قدم سوم:قرائت دعای عهد 💠قدم چهارم: صبر در تمام امور 💠قدم پنجم:وفای به عهدباامام زمان(عج) 💠قدم ششم:قرائت روزانه قرآن همراه بامعنی 💠قدم هفتم:جلوگیری ازپرخوری وپرخوابی 💠قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه 💠قدم نهم:غیبت نکردن 💠قدم دهم:فرو بردن خشم 💠قدم یازدهم:ترک حسادت 💠قدم دوازدهم:ترک دروغ 💠قدم سیزدهم:کنترل چشم 💠قدم چهاردهم:دائم الوضو برای تعجیل در امر فرج سه بفرستید🌺 🆔👉 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ بسم الله الرحمن الرحیم ای دلربا بیاکه قدومت مبارک میلادتوست شأن نزول تبارک است تازین العابدین به دوعالم امام ماست دنیاو آخرت ز ولایش به کام ماست سلام صبحتون بخیر عیدتون مبارک #امام_سجاد علیه السلام 🆔👉 @emlaee
🔸 آیت الله (ره): 🌸مراجعه به شرح حال علمای گذشته به منزله مراجعه به کتابهای معتبر اخلاقی است. ▪️🌹هر کس که طالب تهذیب و ترقی در امور معنوی است و می خواهد از زندگی و عمر خود چیزی استفاده کند، شایسته است به شرح احوال آن ها نگاه کند که چه کارها می کرده اند. 🆔👉 @emlaee
🌹 ذکرحلال مشکلات 🌹 آیت الله بهجت فرمود: 🌷هرجا کم آوردی 🌷حوصله نداشتی 🌷دلت گرفته بود 🌷پول نداشتی 🌷بی کار هستی 🌷به آخر خط رسید 🌷اگر صاحب اولاد نمی شی ذکری بهت یادم می دم که آروم بشی تسبیح را بردار 100 بار بگو 🌹 (( استغفر الله ربی واتوب الیه)🌹 استغفار آثار فوق العاده ای داره و فقط برای آمرزش گناه وتوبه نیست. 🆔👉 @emlaee
نقل شده دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند. پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟ گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است . راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت: من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم. گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی. گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود. وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت: ایها العالم، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید: علی بن ابیطالب، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم. ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، همواره در میدان های جنگ، آن دو بزرگوار (ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد!و چون علی را دوست نمی داشت، طردش می کرد؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است! فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم. ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است: «خداوند، مجاهدین را بر قاعدین ونشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است» و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند. ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است! فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم. امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، دفن شده اند! برای این که خداوند فرموده است: « ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر، داخل خانه اش نشوید…» و می دانیم که رسول اکرم صلی الله علیه وآله در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است. ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانة پیامبر صلی الله علیه وآله دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر صلی الله علیه وآله بودند و از پیامبر صلی الله علیه وآله مهریه طلبکار بودند، پدرانشان را در مهریة خودشان دفن کردند! فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله به همسرانش بدهکار نبوده است. برای اینکه خداوند فرموده است: «ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم» طبق این آیه، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است. ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت: به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر صلی الله علیه واله مهریّه طلبکار نبوده اند، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر صلی الله علیه وآله بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است! فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام. ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است: «ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است» پس طبق گفتة خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند. به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها سلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر صلی الله علیه وآله، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد؟! سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود فریاد کشید: این مرد را بیرون کنید! این خودش رافضی است و اصلاً برادر هم ندارد! ✍ منابع: الفصول المختاره، سيّد مرتضي، ص74 كنز الفوائد، ابو الفتوح كراجكي، ص 135 احتجاج طبرسي، ج2، ص149 🆔👉 @emlaee