eitaa logo
اقتصاد مقاومتی
172 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
926 ویدیو
18 فایل
اقتصاد مقاومتی؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها معرفی کانال مذهبی و مفید سراج http://eitaa.com/joinchat/350420992Ceb7d78534e معرفی کانالهای استانی اقتصاد مقاومتی: 🔹تهران: @emoqavem_Tehran 🔸قم: @emoqavem_Qom
مشاهده در ایتا
دانلود
الاسلام یَعلوا و لا یُعلی علیه 🌺✅ @emoqavem
💥آمادگی کمیته امداد برای دریافت یک روزه 👌معاون اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره): کمیته امداد ۱۱ هزار واحد پرورش مرغ در کشور دارد که می‌تواند نسبت به پرورش جوجه‌های یک روزه‌ای که تولیدکنندگان قصد معدوم‌سازی آنها را دارند اقدام کنند. @SchoolofEconomics
🔻رئیس سازمان بازرسی کل کشور: 🔸 معدوم سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی است. 🔸 این تخلف را به جد دنبال می‌کنیم. 🔸 نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد. 👈 حسن روحانی نیز به وزیر اطلاعات دستور داد این اقدام را پیگیری کنند! @SchoolofEconomics
🔅، مولد نیست سرمایه‌گذاری در ، کمکی به اقتصاد واقعی نمی‌کند سرمایه‌كذاری در بورس، فقط دلالی است سرمایه‌گذاری در بورس، به تولید کمک نمی‌کند... *** 🔅وقتی نرخ بازدهی در بورس اینقدر بالاست که اساسا قابل مقایسه با بخش واقعی نیست، کدام فعال اقتصادی انگیزۀ سرمایه‌گذاری در تولید پیدا می‌کند؟! از این نظر، بورس هم مثل بانک است، فقط بانک نرخ ثابت می‌دهد اما بورس نرخ بازدهی متغیر داره، ولی هر دوی اینها تولید واقعی را بی‌صرفه می‌کنند *** 🔅بورس پول را از کدام بازارها جمع می‌کند؟ از بازار طلا و ارز و دلالی مسکن؟ که خب این صرفا انتقال دلالی از اون بازارها به بازار بورس هست و باز هم ربطی به تولید نداره اما بورس مقداری از سرمایه های بازار واقعی را هم جذب خود می کند و از این طریق کاملا ضدتولیدی عمل می کند *** 🔅حتی در عرضۀ اولیه سهام هم پولی که در بازار بورس جمع میشه صرف تولید نمیشه، بلکه به جیب صاحبان قبلی سرمایه واریز میشه. تنها در جایی که شرکتی بخواد به طور مشخص برای یک طرح تولیدی خاص اوراق بهاداری منتشر کنه و محل مصرفش هم مشخص باشه که می‌دونید این حجمش اساسا چیزی نیست! 🆔 @QasdWay
💥 جامعۀ مؤمنین تسلیمِ حکمرانیِ مجازی نخواهد شد. 💥 مساجد و هیئات نباید رخنه‌پوشِ دولت مدرن باشند. 🔴 آیت‌الله میرباقری: 🔹 این احتمال وجود دارد که برخی قدرت‌ها، این توطئه خطرناک را طراحی کردند که از فضای به وجود آمده شیوع کروناویروس استفاده کنند. جنگ‌های جهانی اول و دوم هم با توطئه برخی کشورها پی‌ریزی شد که پس از آن، جامعه جهانی طرح صلح پایدار و شکل گیری حاکمیت جدید با تاسیس سازمان ملل متحد را پذیرفتند. 🔹 احتمال قوی این است که در جهان پساکرونا پیامدهای خطرناک‌تر از شکل گیری سازمان ملل متحد و ایجاد نظم جهانی بعد از جنگ جهانی، در انتظار جوامع بشری باشد و آن حمکرانی مجازی دنیا است. یعنی را کاملا در دنیا حاکم کنند. 🔹 غرب در دوره رنسانس، بشریت را از عالم غیب تنزل داد و انسان را در ذهن، محصور و ارتباطش را با خدا قطع کرد. این بار قدرت‌های جهانی می‌خواهند انسان‌ها را ببرند. بنابراین خطرناک‌ترین پدیده در جهان این است که جامعه بشری را به فضای ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکه‌ای در جهان اداره می‌شود و ما هم آن هستیم. اگر قدرت‌های بزرگ در این کار موفق شوند، جهان را مستقیماً اداره می‌کنند. 🔹 میلیاردها انسان را به بردند و مجازی را شکل دادند. آموزش استفاده از فضای_مجازی در دو ماه اخیر بیش از چند سال گذشته است. 🔹 جامعه مومنین تسلیم حکمرانی مجازی نخواهد شد و این طرح قدرت‌های جهانی با شکست مواجه می‌شود. 🔹 در هر زمینه‌ای که مسلمانان کردند، قدرت‌های جهانی شکست خوردند. آن‌ها جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و بعد از جریان 11 سپتامبر، داعش را خلق کردند ولی شکست خوردند و ما قدرتمندتر شدیم. الان هم اگر در این توطئه‌ای که برای ما طراحی کردند مقاومت کنیم، آن‌ها با شکست مواجه می‌شوند. 🔹 ما هستند ولی همانند سایر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد هستند. بسیاری از طرح‌های استعماری توسط این سازمان‌ها در جهان اجرا می‌شود. 🔹 توطئه‌گران جهانی می‌خواهند دین را کمرنگ، زمین‌گیر و استحاله کنند. مسجد و هیأت نباید رخنه‌پوشِ دولت مدرن باشد. 🔹 فعال عمل کردن معنایش این نیست که را رعایت نکنیم اما اینکه محافل مذهبی و مساجد و هیأت‌های مذهبی را تعطیل کنیم خطرناک است. آن‌ها می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند؛ ما باید این پایگاه‌ها و محافل را فعال‌تر کنیم. 🔹 که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، نقش دین در عرصه حکمرانی را افزایش می‌دهد. این رزمایش یک اقدام عملی برای گسترده شدن نقش مثبت دین در اداره جامعه است و می‌توانند در اجرای این طرح فعال باشند. 🔹 مسجد باید به کانونی تبدیل شود که روی همه عرصه‌های اجتماعی سایه بیندازد. مسجد باید جامعه باشد و خودشان را برای کارهای بزرگ آماده کنند. 🔹 هیچ ضرورتی ندارد که با پروتکل‌های مقابله کنیم اما مسجد باید به نقطه کانونی ارتباط مردم و عرصه‌های اجتماعی تبدیل شود و آرام آرام فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... را تحت تاثیر قرار دهد. (۹۹/۲/۲) ☑️ @mirbaqeri_ir
🔶 صف خرید! عواقب بورس! ✍️احمد اولیایی این روز‌ها در سراسر کشور در بعضی خیابان‌ها صف‌هایی دیده می‌شود. صف‌هایی برای ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی. رشد ۱۸۷ درصدی شاخص بورس در سال گذشته و ادامه رشد آن در سال جاری نشان از روز‌های پررونق بورس دارد. بورسی که ظاهرا بخاطر سیاست‌های اقتصادی اخیر، به تنها بازار زنده کشور برای مردم تبدیل شده است. بورس اساسا یک ماهیت اقتصادی دارد، اما من می‌خواهم از زاویه فرهنگ به آن نگاه کنم. به خصوص این روز‌ها که در محافل خانوادگی، دوستانه و فضای مجازی خیلی‌ها در این مورد مشغول صحبت هستند. بعبارتی بورس به تدریج در حال ورود به بخشی از سبک زندگی مردم است و احتمالا سهم بسزایی از آن را به خود اختصاص خواهد داد. فارغ از تحلیل‌های اقتصادی مانند نقش دولت در این رونق، سیاست‌های پشت صحنه، نقش بازیگردانان بورس، و علل استقبال مردم از بورس، بررسی پیامد‌های فرهنگی آن امری ضروری است. زمانی نه چندان دور، شاید همین شش ماه گذشته اگر در کف خیابان از مردم در مورد بورس سوال می‌کردیم، فقط اسم آن را شنیده بودند. اما اکنون بسیاری از همان افراد برای خود و خانواده‌شان کد بورسی گرفته و مشغول رصد بازار هستند. این وضعیت ممکن است چه محصولی برای فرهنگ ما به ارمغان بیاورد؟! - «ترویج فرهنگ درآمدزایی بدون کار» یکی از مهم‌ترین پیامد‌های عمومی سازی این چنینی بورس است. «کار» یک مفهوم متعالی است که انسان و جامعه‌اش را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند و اساسا در مفهوم سنتی‌اش با «عرق ریختن» رابطه تنگاتنگی دارد. درست است که شرکت‌های تولیدی بسیاری در بورس مشغول به کار هستند، اما درآمد آن‌ها برای مردم بی خبری که در بورس سرمایه‌گذاری کرده و دائما با رصد سامانه بورسی خود به درصد‌های اندک سود آن دلخوش کرده اند، به نوعی درآمدزایی بدون کار شبیه‌تر است تا «کار». - بناکردن فعالیت اقتصادی بر فضای مجازی منجر به «وابستگی شدید فعالیت و کار به یکجانشینی» می‌شود. اساسا عدم تحرک، یکجانشینی و قرار دادن فضای مجازی به عنوان زیربنای سبک زندگی یکی از مهم‌ترین آفت‌های فرهنگ مدرنیته و احتمالا روز‌های بورسی عمومی ایران است. - «اصالت سود» مفهوم اقتصادی-فرهنگی دیگری است که نباید از آن غافل شد. آن‌چه که تولید می‌شود و آن کسی که کار می‌کند و اتفاقاتی که در بازار می‌افتد هیچ اهمیتی برای سرمایه گذار ندارد. آنچه مهم است ۵+ و درصد‌هایی است که بر روی پولش می‌آید. این، یعنی «اصالت سود». این فرهنگ، اساسا یک فرهنگ غیردینی و نامطلوب است. شاید بازیگردانان بورس و سهام داران اصلی شرکت‌ها بدانند چه چیزی تولید می‌شود، ولی عموم مردم فقط به سود خواهند اندیشید چرا که اصلا به معنای بورس نه اشراف و نه اجازه ورودی خواهند داشت. - «فداشدن وقت طلایی» مسأله دیگر فرهنگی این روز‌های بورس است. ساعت ۹ تا ۱۲ که گُل وقت تحصیل، تأمل و تلاش است، در حال تبدیل شدن به پشت سیستم نشستن و گوشی دست گرفتن و رصد سامانه بورسی می‌باشد؛ و این حقیقت، تلخ‌تر خواهد بود زمانی که مشاهده می‌کنیم قشر فرهیخته ما اعم از طلاب و دانشجویان برای ورود به بورس از یکدیگر پیشی می‌گیرند. در سازمان‌ها، نهاد‌ها و جلسات، در کلاس‌ها و نشست‌های علمی و ... رصد گاه به گاه سامانه از روزمره‌های افراد شده است. در نهایت باید گفت: البته که کسی نمی‌تواند منکر اهمیت بورس و لزوم توجه به آن در کلان موضوع اقتصاد شود، اما سوال اصلی در عمومی سازی بورس آن هم در این قالب‌های بدون ضابطه است که ممکن است فرهنگ را با خطرات جدی مواجه کند. این، دیگر فضای مجازی نیست که بگوییم از بیرون وارد شده و ما را غافلگیر کرده است. بستری داخلی است که عامدانه و شاید بدون توجه به پیوست فرهنگ آن در حال شیوع است! آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران 🌺✅ @emoqavem
ایجاد ۹هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای کوله بران محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: رفع مشکلات کوله‌بران یکی از اقداماتی است که در ستاد اجرایی فرمان امام روی آن برنامه‌ریزی کردیم و در این راستا ۳ هزار طرح اشتغال مخصوص کوله‌بران ایجاد خواهیم کرد که می‌تواند اشتغال ۹ هزار کوله‌بر را فراهم کند. 🌺✅ @emoqavem
🔸جامعه مؤمنین تسلیم حکمرانی مجازی نخواهد شد 🔻آیت‌الله میرباقری در نشست توجیه و تبیین برنامه‌های ماه مبارک رمضان: 🔹 احتمال قوی این است که در جهان پساکرونا پیامدهای خطرناک‌تر از شکل گیری سازمان ملل متحد و ایجاد نظم جهانی بعد از جنگ جهانی، در انتظار جوامع بشری باشد و آن حمکرانی مجازی دنیا است. 🔹 خطرناک‌ترین پدیده در جهان پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکه‌ای در جهان اداره می‌شود و ما هم کاربران آن هستیم. 🔹 جامعه مومنین تسلیم حکمرانی مجازی نخواهد شد و این طرح قدرت‌های جهانی با شکست مواجه می‌شود. 🆔 @howzehenghelabi
🔴 سید حسن نصرالله: هنگام پخش کمک و بسته‌های غذایی، عکس نگیرید. حتی برای آرشیو. چند نفر نروند. یکی دو نفر بروند کافی است. آبروی افراد حفظ شود.
آقای وزیر آموزش و پرورش، عذرخواهی می‌کنم جناب اگر از هیجان نصب نرم افزارتان این همه خوشحال هستید، میشه بفرمائید چرا با مخاطبان خود از همان نرم افزار خودتان گفتگو نمی‌کنید و چرا در اینستاگرام؟! آیا جنابعالی به تولید خودتان هم اعتقادی ندارید؟! جناب وزیر، تمام مخاطبین شما(معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های دانش آموزان) رو هدایت کردید به همان برنامه شادتان، پس بهتر نیست کمی هم برای خودتان ارزش قائل شوید و در شادبازار انحصاری‌تان گفتگو کنید؟! ✍آقای الف
نظر گروه اندیشه ورزی طیبات در مورد وام کرونایی.pdf
467.6K
❎ اعلام نظر گروه اندیشه ورزی موسسه فقه اقتصادی طیبات در مورد وام کرونایی خانوارها و مشاغل ⛔️ با وجود تبدیل به قرض شدن وام یارانه بگیران هنوز مشکل شرعی آن باقی است ❌ محل تامین منابع تسهیلات کرونایی شدیدا مشکل شرعی دارد 💢 انتظار این بود شورای فقهی بانک مرکزی در این مورد فعالانه تر عمل می کرد. ✅ راهکارهای برون از اشکالات شرعی دانلود فایل 👆👆 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات
جوان‌ترین نمایندۀ قوۀ مقننه به جوان‌ترین وزیر قوۀ مجریه اخطار داد 👇🏻 آقای وزیر! اولاً؛ خود شما به‌عنوان وزیر ارتباطات باید «پاسخگو» باشید، نه اینکه در قامت یک مطالبه‌گر توییت بزنید. در ثانی؛ انتظار مردم این است که از اختیارات خود به‌درستی استفاده کرده و مشکل را «حل» کنید، نه اینکه در توییتر به دنبال نمایش باشید! ✍ «روح‌الله نجابت»، نمایندۀ شیراز در مجلس شورای اسلامی