eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
139 دنبال‌کننده
282 عکس
108 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5987884249775082912.mp3
9.6M
📢 🔸️صوت ارائه بحث برای کرسی و گفت‌وگوی علمی_ ترویجی در موضوع چیستی دین (بخش دوم) ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ 🎙سخنران: "👤سردبیر" 💠نشریه مطالعات دین و دانش های انسانی انگاشت💠 @enegasht_ir
مقاله📃 ادامه..... متاورس چیست متاورس را تکامل اینترنت می دانند. با این حساب ایضاح مفهومی بایستگی تشخیص تمایز آن از شکل متقدم اش زائد نخواهد بود. پس نخست به رفع خطای مفهومی و سپس ترسیم سلبی و ایجابی آن می پردازیم. متاورس در بن خود با second life در ربط است. اینجا به نادرست این فضای تکنولوژیک موج محور را بعدی جز ماده و نه امتداد اراده انسان در تسخیر ماده می خوانند. متا به منظور واقعیت دوم نیست. متا تکاملی فنی از فضای سایبر است. نوعی که قرار است ابعاد زندگی انسانی را در خود تعریف کند. قرار داد ها، معاملات، آموزش و پرورش و حتی جنگ در آن صورت می گیرد. پشتیبانی و کد نویسی در این فضا حتی حکمرانی، ملیت و شهروندی را تغییر می دهد. اما چیستی متاورس که در برگیرنده حیات بشر است حداقل هفت مولفه دارد. ۱. متاورس ثبات دارد. این یعنی توقف یا reset در آن معنا ندارد. کاربر با سیو وضعیت هر بار که وارد متاورس می شود فعالیت های خود را به صورتی که از متاورس خارج شده بود ادامه می دهد. ۲. متاورس "زنده" است. کاربر همواره مانند زندگی معمول خود تجربیاتی متناسب با وقایع پیش‌بینی نشده را حس می کند. ۳. همگانی است و محدودیت کاربر ندارد. ۴. شکلی تعمیم یافته از بازار و تجربه‌های اقتصادی چون تولید ارزش سرمایه، تبلیغات، تبادل و غیره است. ۵. در هم تنیده با زندگی معمول و تجربه های مجازی موازی است. ۶. تبادل دارایی های دیجیتال ممکن است. ۷. بسیاری از محتواها، فعالیت ها و تجربیات توسط افراد یا شرکت هایی از کاربران و بنیاد های مالی_ تکنولوژیک ساخته و ساماندهی می شود. مؤلفه های بالا موجب می‌شود تا متاورس ادعایی را به این موارد تقلیل ندهیم: ۱. متاورس صرف فضای وب و پرده های مجازی سابق با هدف مشخص مثل بازی نیست بلکه متاورس؛ دنیایی مبتنی بر امکان گسترش تجربه های زیستی است. ۲. متاورس صرف شبکه های اجتماعی در اپلیکیشن های مختلف نیست بلکه یک این همانی پایدار در ارتباط روزمره است. در شبکه محتوا ها تفکیک شده و فاقد عینیت تجربه زیستی اند و هنوز با متاورس فاصله دارند. ۳. متاورس تجربه موقت جدا از زندگی نیست. متاورس همان زندگی در هیئتی جدید است. ۴. این فضا بورس دیجیتال و صفحات مجازی تأیید و گزارش مبادلات بازار نیست. ۵. متاورس بازی نیست. آواتار کاربر حکم هویت حقیقی و حقوقی اشتراک گذاری شده در پلتفرم های باز یکپارچه است. ۶. گوگل پلی و سامسونگ اپ و دیگر فروشگاه های نرم افزار متاورس نیستند. ۷. متاورس جاذبه توریستی و سرزمین سرگرمی ( the land of entertainment) نیست. ۸. همچنین محل اشتراک عکس و دیگر محتوا های کاربر ساخته نیست. متاورس محل سرمایه گذاری، ساخت، گسترش و کنترل غول های قدرتمند سرمایه دار توسعه دهنده آن هستند. (۳) @enegasht_ir
مقاله📃 ادامه..... متاورس، نظر و تکنیک وقوع متاورس با فهم رکن زیرساخت [مفهوم سایبرنتیک] و ابزار پشتیبان [هوش مصنوعی] آن ملازمه دارد. مفهوم سیستم نیز رکن نقطه ربط این سه مفهوم در تشریح چگونگی تحقق متاورس است. پس در ادامه بحث به ایضاح این واژگان می پردازیم. سیستم مجموعه ای از اجزاء سامان یافته با ورودی، هدف، فرایند و خروجی مشخص است. به طور معمول سیستم ها را به سه دسته کلی تقسیم می کنند. سیستم طبیعی (اکوسیستم)، سیستم بشری (بدن_مغز) و سیستم مصنوعی. متاورس محل تلاقی دو گونه اخیر در فضای واحد است. سیستم مصنوعی همان تکنولوژی های محصول انقلاب صنعتی در جهش های قرن ۱۸ و ۱۹ تا امروز اند. تلقی رایج سیستم مصنوعی در جهش نهایی اش را هوش مصنوعی می داند. اینجا هوش مصنوعی، ماشین توانمند در تقلید عملکرد شناختی هم پایه -و بالاتر از- انسان است. از این منظر نقطه مقابل هوش بشری (طبیعی) قرار دارد. هوش مصنوعی چون تجلی تکنیکال دارد به حیطه لازمه صنعتی وقوع متاورس شناخته می شود. وظیفه هوش مصنوعی پردازش اطلاعات برای ثبات متاورس در جذب و نگهداری کاربر، ارائه خدمات و تنظیم مناسبات نرم افزاری آن است. مفهوم مکمل دیگر همان سایبرنتیک است. سایبرنتیک دانش کنترل پدیده های هوشمند (انسان و ماشین) است. رکن پدیده هوشمند دریافت، تحلیل و ادراک اطلاعات است. از این رو لازمه سایبرنتیک حکمرانی بوسیله کنترل جریان اطلاعات است (دانش حکومت). ریشه واژه سایبرنتیک؛ یونانی (کوبرنتیس) و به معنای سکان داری (هدایت) کشتی بوده. افلاطون این واژه را به منظور دانش اداره دولت شهر ها استخدام کرد. از این رو دانش سایبرنتیک در بعد نظری ریشه ای بیش از دو هزار ساله پیدا می کند. اطلاعات رکن پایه سایبرنتیک است. سیستم سایبر وظیفه کنترل (تغذیه هدفمند اطلاعات) است که از محاسبه (پردازش اطلاعات) و ارتباطات گیرنده_ فرستنده (انتقال اطلاعات) استفاده می کند‌. اینجاست که سایبرنتیک با زیرساخت فنی اش؛ هوش مصنوعی ربط پیدا می کند. سیستم سایبر با ماهیت بخشی به سایبر استیت، فضای کنترل را مهیا می کند. (۴) @enegasht_ir
مقاله📃 ادامه..... سیستم سایبرنتیک و هوش مصنوعی فهم فرایند کنترل اطلاعات وابسته به فهم سیستم سایبرنتیک است. سیستم سایبرنتیک از دو بخش کنترل گر و کنترل شونده تشکیل شده. جزء کنترل کننده جزء کنترل شونده اطلاعات می‌دهد و کنترل شونده به کنترل گر نیرو. هر دو جزء به ترتیب داده خام و نیرو را از محیط می گیرند. پس از دریافت اطلاعات از کنترل گر، کنترل شونده بر پایه فرمان (اطلاعات) واکنش نشان می‌دهد. کنش مبتنی بر دستور-کنترل شونده- را کنش بر محیط می نامند. نتیجه این کنش، تولید اطلاعات است که به کنترل گر انتقال می یابد. دوگانگی میان دو بخش سیستم سایبرنتیک، نياز به ارتباط را ایجاب می‌کند. این ارتباط بر اساس محاسبات است. پردازش، ورودی و خروجی سه جزء این روند اطلاعات محور در کنترل کننده و کنترل شونده است. به لحاظ ماهیت هوش مصنوعی، حیثی کنترل گر و از طرفی کنترل شونده دارد. هوش مصنوعی وسیله ادراکی در فرایند تعامل اطلاعات است. از این رو این تکنولوژی کاملا سیستمی سایبرنتیکی (سایبرx) است. مقولات سایبرx یعنی دانش ها و تکنولوژی هایی کنترلی تحت سایبر که در همین چهارچوب برای تعیّن خود از ظرفیت سایبر استفاده می کنند. این امر به طورت کامل ایده هوش مصنوعی قوی [مستقل] را به چالش می کشد. دانش سایبر از سه دلیل تحقق هوش مصنوعی قوی (artificial super intelligent) را معتبر نمی داند. نخست آنکه هوش مصنوعی قوی عمدتا پایه ای علمی تخیلی در رمان این دست تخیل پردازی ها دارد نه اسلوب مشخص علمی. دوم توانایی های سیستم هوشمند مصنوعی ساختار فطری او را پیشرفت نمی دهد. مثلا در یادگیری در ماشین بر خلاف آدمیان یعنی انطباق با شرایط محیط نه کشف شرایط نو خواستگی طبیعی بواسطه عمل وصفی. ترکیب قطعات مادی هوش مصنوعی به نو خواستگی؛ مانند نفخ روح، احساسات و غیره نمی رسد. در آخر نیز عموما هوش مصنوعی قوی با هوش مصنوعی عمومی (artificial general intelligence) اشتباه گرفته می شود. هوش مصنوعی عمومی در عمل شبیه به برخی فعالیت های فکری انسانی است. این هوش اما تحت ذهن انسانی و در مدل های فکری آن قدم بر می دارد. هوش عمومی شاید از نوع محدود قوی تر و سریع تر باشد اما اولا در نوع تکامل خود هنوز راه زیادی در پیش دارد و ثانیا این هوش در ابعاد شناختی هیچگاه فراتر از انسان نمی رود پس خلط آن با هوش قوی ناروا است. با این حساب جدا از تعارضات دانشی این مدل هوش شانس چندانی برای ظهورش ندارد. (۵) @enegasht_ir
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
حاج آقا پهلوی هستن😳👆 🆔 @darseenghelab
مقاله📃 ادامه..... متاورس در فرض تبلیغی آن ربط با هوش مصنوعی قوی دارد. این جنس متاورس که سرمایه گذاری هایی هم روی آن شده تسلط حداکثری را بر ساحات زیست کاربر دارد. از این رو شرایع و مکاتب اخلاقی، حقوقی، اقتصادی که بعد عملی در عالم واقع دارند به چالش با این ایده بر خواسته اند. حتی نگرش های فلسفی متعارض هم نیز به تنزیه این آینده سازی بر حیات بشر توصیه کرده اند. در پس این مقاومت پرسش های الهیاتی، فلسفی و شاخه های نظری بسیاری در خصوص امکان و نحوه ظهور تکنیکال آن مطرح شده. (۶) @enegasht_ir
مقاله📃 ادامه..... گریز به متاورس متاورس با ایده آرمانشهر (utopia) در هم تنیده است. از پنج سده پیش از بیشتر که نو آتلانتیک ها و اوتوپیا های مدرن نوشته شد تا دهه ۹۰ قرن بیستم انسان به سمت این رویا حرکت کرد. حوادث دو جنگ جهانی، جنگ سرد، بحران فرهنگی دهه ۶۰ تا ۸۰ و سرانجام فروپاشی بلوک شرق و انقلاب های مخملی و بحران خلیج فارس و جنوب آسیا بار گرانی بر ذهن انسان معاصر بود. ایده ترقی کماکان طرفدار داشت اما با زیست روزمره (everyday life) اخت شد. در اینجا بود که ناباورانه ایده ضد آرمانشهری شکل گرفت. ایده ضد آرمانشهری تحقق وضعیت آرمانی زندگی در دنیای واقعی را نفی می کند. در نتیجه همه چیز در روزمره خلاصه می شود. دیگر بجای شهر، فرد در اولویت است یعنی توسعه فردی جایگزین مدینه فاضله است. توسعه فردی گویی مخدر رهایی از تناسخ جهان پست مدرن است. اگر این حالت را مقدمه پیشگویی استیفن سون در نظر بگیریم، متاورس تالی بی بدیل این امر خواهد بود. همان‌طور که گفتیم او در رمان تصادف در برف روزمرگی و رنج های مداوم انسان بی آرمان را ترسیم کرد. حال انسان بریده از زمین در یک فضای پیش ساخته امکاناتی را دارد تا به فانتزی هایی که در جهان واقعیت از تحقق شان ناکام مانده دست یابد. یک عینک، حتی تراشه ای در مغز یا حتی مانند فیلم ماتریکس جای کابلی پشت گردن راه وارد شدن به این دنیای مجازی است. این دنیا در اصل تامه خود قرار است زندگی انسان در همه ابعاد آن باشد. دنیایی با آواتار، ارز، شبکه ارتباط مخصوص و البته به شدت شخصی سازی شده که فعالیت در آن مساوی با زندگی در واقعیت معمول است. متاورس با همه گیری انسانی آن امتداد زندگی روزمره و توسعه فردی است. (۷) @enegasht_ir
4_5987884249775082913.mp3
9.2M
📢 🔸️صوت ارائه بحث برای کرسی و گفت‌وگوی علمی_ ترویجی در موضوع  چیستی دین (بخش سوم) ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ 🎙سخنران: "👤سردبیر" 💠نشریه مطالعات دین و دانش های انسانی انگاشت💠 @enegasht_ir
🔴 داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین در اثر عملیات تروریستی انفجار خودرویش کشته شد/ وجود ردپای موساد در این عملیات ترور 🔶🔹 پی‌نوشت شواهد حاکی از آن است که به‌ظاهر، هدف ترور الکساندر دوگین بوده، یکی از مغزهای متفکر کرملین و معتمدان ولادیمیر پوتین. اینکه چرا قرار بوده دوگین ترور شود، به دو دلیل اصلی باز می‌گردد: 1⃣ تفکر دوگین کاملاً مخالف نظم نوین جهانی است و یکی از بهترین پاسخ‌ها به کتاب کلاوس شواب را با تألیف کتاب «بیداری بزرگ در برابر بازتنظیم بزرگ» ارائه کرد. 2⃣ تفکر دوگین به پذیرش قدرتی به‌نام جمهوری اسلامی ایران در جهان بسیار نزدیک‌تر است تا پذیرش مدلی از قدرت که جریان صهیونیسم دنبال می‌نماید. ✴️ لذا اتفاق فوق در عقبه‌ی خود، جریانی که در کرملین گرایش بیشتری به سمت ایران دارد را هدف قرار داده است. 💠 اما یک نکته‌ی مهم❗️ بر اساس شواهد و اخبار، دست موساد در عملیات تروریستی مذکور دیده می‌شود.| اگر چنین باشد، شاید بتوان این گزاره را مطرح نمود که از ابتدا، داریا دوگین هدف بوده، نه الکساندر دوگین. اما چرا؟ ⬅️ طبق دکترین کثیف، پلیدانه و ضدانسانی داحیای رژیم صهیونیستی، راهبرد شکست دشمن در میدان، حذف خانواده‌ی وی است که خارج از میدان قرار دارد. ❎ حذف خود دوگین به‌معنای اعتراف دشمن به ناتوانی در برابر تفکر وی است که می‌تواند تفکرش را مؤثرتر و خودش را اسطوره کند. ✅ اما حذف دخترش، تضعیف روان وی و کاهش نقش دوگین در مشاوره‌ها و تصمیمات کرملین است، خصوصا در ایام جنگ اوکراین❗️ ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
مقاله📃 ادامه..... دین و متاورس شاید بتوان متاورس تعریف شده مارک زاکربرگ و دیگر کمپانی های سایبورگ را متاورس حداکثری نامید. متاورسی که انسان در آن بریده از زمین است. دیگر چالش اصلی اين نحو از واقعیت های افزوده، نسبت الهی انسان است. این نسبت در بروز خود در ایمان به احکام دینی مشخص است. بسیاری از مذاهب و فرق دارای شریعت های منسجم و یا حداقلی اند. از جمله این ها دو دین یهود و اسلام سیستماتیک ترین برنامه سیال کنش مومن را دارند. حال ورود به متاورس آنگلوساکسون ساخت پایبندی به این نظام عملی را چه تعیّنی می بخشد؟ با تمسک به تشریح ابعاد فنی متاورس [حداکثری] جایی برای خوش بینی به احیای عبادات و بسیاری از مناسک ابراهیمی چون حج نمی ماند. مثلا آیا در نکاح متاورسی تعریف آواتار ها مصداق تدلیس نمی باشد؟ اقامه نماز در متاورس حکم قبله و مقدمات واجب چون طهارت را زایل نمی کند؟ تعطیلی احکام علنی ترین تهدید متاورس حداکثری است. دومین چالش متاورس را مبانی موعود شناختی ادیان باید دید. نقطه مشترک آرمان شهر-بهشت ادیان تحقق زمینی آن است. مثلا خداوند در قرآن می فرمايد: و کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون. این آیه آرمان شهر انسانی را وابسته به واقعیت و مفهوم زمین (الأرض) می داند. بی تردید این معیار آخر الزمانی قرآن در نفی ایده ضد آرمانشهری و به تبع آن متاورس از نوع غربی آن است. بر پایه مبانی فرجام شناختی دین پشتیبانی از ایده متاورس حداقلی جایگزین موجهی است. رکن دیگر خطر متاورس بعد اراده آزاد انسانی است. در کلام عدلیه با اثبات حسن و قبح عقلی اختیار مؤمن در برابر خداوند در عدم تزاحم عدل الهی اثبات می شود. اما این معیار در سیستم سایبرنتیک با کنترل جریان اطلاعات و فرمان پذیری دیجیتالی جایگاهی ندارد. در قرآن اراده به ارشاد انسان هیچ اکراهی در دین را روا نمی دارد. همینطور عدم اکراه در در کنار عدم تقلید کورکورانه از دین پدران قابل تفسیر است. بر اساس قرآن فرایند یکپارچه سازی همگانی تحت یک سیستم هوشمند که می تواند با کنترل جریان اطلاعات، چرخه آن و دستگاه محاسباتی انسان را کنترل کند مفهوم اختیار را زیر سوال می برد. تفصیل بعد تکنیکال سیستم های سایبرنتیکی نشان داد که کنترل جزء لاینفک این سیستم هاست. چیزی به اسم فضای باز و عدم جریان هوشمند اطلاعات وجود ندارد. هر دولتی در حفظ حاکمیت خود سعی در انجام نقش فعال در متاورس و در کل فضای هر گونه ای از سایبر را دارد. حتی وسوسه اعمال سلطه بر دیگران در امتداد مفهوم ابر قدرت هم دیگر امر عجیبی نیست. حال در متاورسی که حامی سند توسعه پایدار (۲۰۳۰)، و حکمرانی واحد جهانی است، ملیت ها و تشخص بومی هر کشور و آزادی افکار چه معنایی می تواند داشته باشد؟ بدیهی است که هر کس در رأس سیستم های اینترنت تحت وب تا شبکه های اجتماعی و متاورس باشد توانایی تحمیل اراده به ملت ها را دارد. دولت محلی دیگر نماد انسجام یک ملت نیست. ملت تنها افراد دهکده جهانی هستند و تحت اراده آن. وقتی معرفت و اراده در کنترل یک اتاق فرمان فراملیتی باشد دیگر شاخصه ای برای تحقق معیار های ایمان نمی ماند. ایمان به خداوند بدون معرفت تحقیقی و اراده آزاد بی معنی است. (۸) @enegasht_ir
💠 📖 تاریخ شکل‌گیری مکانیک‌کوانتوم 👤 رسول رکنی‌زاده، دکتری فیزیک نظری و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 🕕 پنج‌شنبه‌ ۳ شهریور ماه • ساعت ۱۶ بعد‌از‌ظهر 💻 محل تشکیل جلسه: https://vc.sharif.edu/ch/zharfa @ENOEnsani
مقاله📃 ادامه..... نتیجه ثمره نگاه های تکنیکال تقلیل متاورس به جزئی از روند تکامل صنعت است. این تقلیل گرایی علیرغم حسن نیت مهندسان این حوزه به ناهنجاری های پیش بینی نشده زندگی و اختلال های حوزه زیست بوم می انجامد. اما نگاه نظری توام با تکنیک ترسیمی تمدنی از ماهیت این تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم می دهد. کلان سازی، گلوبالیسم، دولت_ملت، حکمرانی و خدمات عمومی، بورس و تبادلات مالی، کیش و تجربه های معنوی همه تحت تأثیر متاورس و البته اثر گذار بر آن خواهند بود. متاورس در هر حوزه تمدنی، تشخصی بر پایه مبانی الهیاتی، فلسفی، انسان شناختی و معرفت شناختی، اخلاقی_حقوقی همان جهان اجتماعی دارد. جهان اسلام علی الخصوص ایران بایستی پیش ورود مقلدانه این فناوری به داخل، پیشاپیش نقشه راهبردی مشخصی با ترسیم کامل تمام ابعاد نظری و تکنیکی متاورس داشته باشند. متاورس در ایران نباید به حذف واقعیت زندگی معمول کنترل جبرگرایانه شهروندان و تعطیلی عبادات و امور معنوی و شرعی داشته باشد. تلفن همراه، اینترنت و شبکه های مجازی ضربه های جبران ناپذیری را به خاطر عدم نگاه مسئولانه دولتمردان داشته اند. بی شک بخشی از گسست های اجتماعی امروز جامعه ما محصول تکنوکراتیسم دولت های پیشین بوده. از این رو بومی سازی متاورس، بیش از هر اقدامی باید دستور کار دولت برای بقای مفهوم ملت در حاکمیت جهانی پسا کرونا قرار گیرد. (۹) @enegasht_ir
یادداشت📃 یک شایعه، انتشار کلیپ، عکسی از یک زن، تخریب حکمی از شریعت و آشوب در شهر؛ این الگو آشناست. پوشش باز دستاویز قضاوت ها و چالش های عملی می شود. اما حجاب نه به عنوان امر سیاسی، که در ردیف مقوله ای فرهنگی اثر گذاری اجتماعی_ سیاسی می کند. حجاب نه در بابی از فقه که چون رکنی از جهان اجتماعی ما، مسئله ای حل نشده است. همین اهمال فرصت خلأ آکادمیک در مطالعه دین را بخاطر بحران از ما ستانده. این بار در گیر و دار سیل باید آب بندی را چاره کرد. در تحلیل بحران این دو گزاره پیش رو منشأ بحران را روشن می کنند: پیشینه گشت ارشاد و یکسان بودن حجاب با چادر. این دو عامل هر کدام مدعایی را در بر دارند. گشت ارشاد نماد برخورد پلیسی تند با مقوله ای فرهنگی_ اجتماعی است. دومی نیز نشان از عدم آموزش اجتماعی، تبیین حقوقی و اقناع عمومی در معرفت به امری الزامی و همینطور بر ساخت تنگ نگری های کاذب در ایمان دینی است. نتیجه هم می شود طرح تدبیر گرایش های سکولار در فردی کردن حکمی قانونی. علی رغم گسستگی تحلیل های مشکوک از مبانی معرفتی و حوزه اجتماعی چاره را باید در خود پایبندی به حجاب جست: ۱. حجاب اکنون چون صدر اسلام حیثیت نمادی برای جهان اجتماعی ما دارد. چادر تشخصی به اسلام ایرانی داده. اسلام ایرانی در مذهب، فقه، زبان جغرافیایی و نژاد و سلوک سیاسی در عرصه جهانی از تمام جهان اسلام متمایز است. حال هر امری که الگوی پیشرفت در این تشخص را تکامل بخشد باید بدان پایبند بود. ۲. حجاب یک نماد اجتماعی است؛ پس هر نظریه دانشی و رفتار سیاسی باید به تحکیم آن ختم شود. آموزش و برخورد قانونی نیاز به اقناع در حوزه تبلیغات یا همان رسانه دارد. در بحران اجتماعی برگ برنده در دست کسی است با ربطی بین الاذهانی بدنه عمومی را با خود همراه سازد. ۳. تنش حجاب از حوزه امنیت قضایی ناجا به فرهنگی در وزارت ارشاد در پی اقدامات اقناع رسانه ای فروکاسته شود. بدین ترتیب رعایت این موارد می تواند مجال تنفسی را برای کنترل امتداد های سیاسی حجاب[در وجوب عینی صیانت از ولایت و اصل نظام] داشته باشد. 👤سردبیر @enegasht_ir
هدایت شده از پونز
❇️ اتفاقات روز دوم آشوب‌ها (چنین روزی را تا به حال ندیده بودیم) 🔰 میدان امینی بیات پنج خیابان اصلی و فرعی به سمتش باز می‌شود و با احتساب 16 متری زنگارگی باید آن را به شش خیابان افزایش بدهیم. 🔰 نیروهای امنیتی اولین هدفشان این بود که میدان امینی بیات را حفظ کنند و به همین خاطر آشوبگران تلاش کردند تا خیابان‌های منتهی به میدان را ببندند که دو خیابان اصلی توحید و 20 متری مطهری مرکزیت جدی آشوب‌ها را داشت سپس خیابان منتهی به نبوت به خصوص چهارراه 17 شهریور که درگیری به اوج خود رسیده بود. 🔰 و مهمترین ویژگی این جریان است. تمام گلدان‌ها، تابلوی کوچه‌ها و بانک‌ها را تخریب کردند. برای خودشان تور ایست و بازرسی داشتند تا مثلا ماموری به درون‌شان نفوذ نکند. 🔰 نیروهای فوق العاده آموزش دیده تخریب که آسفالت کف خیابان را هم کنده بودند و البته لیدرهای تحریک کننده آنها زنان بودند، به خصوص زنانی با میانگین سنی 35 تا 40 سال که دختران 15 تا 20 ساله آنها را دوره کرده بودند. 🔰 ما برای مراقبت از مسجد طفلان به آن سمت رفتیم، چرا که آشوبگران از میدان به عقب رانده شدند و همین موضوع باعث شد تا چهارراه طفلان را ببندند که یک در حال عبور از چهار راه بود و غافلگیر شده بود و متاسفانه چند چاقو به ایشان زدند. (احتمالا هنوز خونش بر روی کرکره سومین مغازه بعد از پارک کنار کیوسک راهنمایی و رانندگی باشد.) 🔰 با هر کسی که چهره حزب اللهی داشت، برخورد می‌کنند. نیروهای جدی برای مقابله با شورش‌ها از ساعت ده شب رسیدند و تقریبا تا ساعت دوازده کار به پایان رسید. شب اول به طور کامل در میدان بود و دیشب نیز حضور یافت، البته (مداح) نیز در میدان مشاهده شد. 🔰 دیشب بچه‌های انقلابی با یک اتفاقی به مراتب سنگین تر از روز اول مواجه شدند و اساسا مردم از ترس شدت خشونت کنار رفتند و مقابله با این جماعت کار آسانی نبود. 🔰 ، نیروهای و گوش به فرمان مهمترین ویژگی اتفاقات دیشب بود و نشان از این داشت که از مدت‌ها قبل دوره‌های آشوب و اطلاعات دیده بودند. 📌 @ponezs
❓سوال دو هزار ساله فلسفه های کلاسیک: ▪️اگر خدا را ضامن معرفت ندانیم چه چیزی معیار صدق خواهد بود؟
🛑 نشر حداکثری راهپیمایی مردم قم در محکومیت اغتشاشات و دفاع از امنیت و انسجام ملی 🔹جمعه، یکم مهر، بعد از نماز جمعه 🔹از میدان جانبازان به سمت میدان روح‌الله 🇮🇷 منتظر شما مردم انقلابی و متدین در این راهپیمایی هستیم. 🔺حتما رسانه باشید و همه را دعوت نمایید🔺 @portalatom_rah 🆔
🖋چند نکته قابل تامل : 🔸️نهیلیسم در نسل دهه هشتاد، جوکریسم سیاسی را رقم زد. 🔹️نهیلیسم ثمره یله بودگی نظام فرهنگ در فرایند نسلی انتقال ارزش ها است. 🔸️جوکریسم واکنش عدم توجه به عواطف و ارکان زیستی و خلاقیت فکری فرد [نسل جوان و نوجوان] به ساختار است که البته در پی نابودی سلطه موجود هیچ آلترناتیوی را در نظر ندارد. 🔹️سه رکن ضامن عملی ارزش های جامعه، خانواده، نهاد علم دین (حوزه) و حاکمیت مقصر این نهیلیسم اند. 🔸️عدم اصلاح سیاست های موجود مختوم به تداوم نهادینگی نهیلیسم و زوال مفهوم جامعه از حیات انسان ایرانی می گردد. 🔹️راه درمان، هر چه باشد وابسته به وجدان "امید" است. 👤سردبیر @enegasht_ir
یک بار دیگه با سوادترین عکس دنیا رو ببینیم ! حاضران در عکس ، از راست به چپ ردیف سوم (ایستاده): لئون بریلوئین - رالف فاولر - ورنر هایزنبرگ (نوبل فیزیک 1932) - ولفگانگ پائولی (نوبل فیزیک 1945) - ژولز امیل ورشافلت - اروین شرودینگر (نوبل فیزیک 1933) - تئوفیل دی‌داندر-ادوارد هرزن - پل اهرنفست - امیل هنریوت - آگوست پیکارد ردیف دوم: نیلز بوهر (نوبل فیزیک 1922) - مکس بورن (نوبل فیزیک 1954) - لوییس دی‌بروگلی (نوبل فیزیک 1929) - آرتور کامپتون (نوبل فیزیک 1927) - پل دیراک (نوبل فیزیک 1933) - هنریک کرامرز - ویلیام براگ (نوبل فیزیک 1915) - مارتین نادسن - پیتر دبیه (نوبل شیمی 1936) ردیف اول : اوون ریچاردسون (نوبل فیزیک 1928) - چارلز ویلسون (نوبل فیزیک 1927) - چارلز گویه - پل لانگه‌وین - آلبرت اینشتین (نوبل فیزیک 1921) - هنریک لورنتز (نوبل فیزیک 1902) - ماری کوری (نوبل فیزیک 1903 و نوبل شیمی 1911) - مکس پلانک (نوبل فیزیک 1918) - اروینگ لنگ‌مویر (نوبل شیمی 1932)