eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
140 دنبال‌کننده
282 عکس
107 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
مقاله📃 ادامه..... دین و متاورس شاید بتوان متاورس تعریف شده مارک زاکربرگ و دیگر کمپانی های سایبورگ را متاورس حداکثری نامید. متاورسی که انسان در آن بریده از زمین است. دیگر چالش اصلی اين نحو از واقعیت های افزوده، نسبت الهی انسان است. این نسبت در بروز خود در ایمان به احکام دینی مشخص است. بسیاری از مذاهب و فرق دارای شریعت های منسجم و یا حداقلی اند. از جمله این ها دو دین یهود و اسلام سیستماتیک ترین برنامه سیال کنش مومن را دارند. حال ورود به متاورس آنگلوساکسون ساخت پایبندی به این نظام عملی را چه تعیّنی می بخشد؟ با تمسک به تشریح ابعاد فنی متاورس [حداکثری] جایی برای خوش بینی به احیای عبادات و بسیاری از مناسک ابراهیمی چون حج نمی ماند. مثلا آیا در نکاح متاورسی تعریف آواتار ها مصداق تدلیس نمی باشد؟ اقامه نماز در متاورس حکم قبله و مقدمات واجب چون طهارت را زایل نمی کند؟ تعطیلی احکام علنی ترین تهدید متاورس حداکثری است. دومین چالش متاورس را مبانی موعود شناختی ادیان باید دید. نقطه مشترک آرمان شهر-بهشت ادیان تحقق زمینی آن است. مثلا خداوند در قرآن می فرمايد: و کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون. این آیه آرمان شهر انسانی را وابسته به واقعیت و مفهوم زمین (الأرض) می داند. بی تردید این معیار آخر الزمانی قرآن در نفی ایده ضد آرمانشهری و به تبع آن متاورس از نوع غربی آن است. بر پایه مبانی فرجام شناختی دین پشتیبانی از ایده متاورس حداقلی جایگزین موجهی است. رکن دیگر خطر متاورس بعد اراده آزاد انسانی است. در کلام عدلیه با اثبات حسن و قبح عقلی اختیار مؤمن در برابر خداوند در عدم تزاحم عدل الهی اثبات می شود. اما این معیار در سیستم سایبرنتیک با کنترل جریان اطلاعات و فرمان پذیری دیجیتالی جایگاهی ندارد. در قرآن اراده به ارشاد انسان هیچ اکراهی در دین را روا نمی دارد. همینطور عدم اکراه در در کنار عدم تقلید کورکورانه از دین پدران قابل تفسیر است. بر اساس قرآن فرایند یکپارچه سازی همگانی تحت یک سیستم هوشمند که می تواند با کنترل جریان اطلاعات، چرخه آن و دستگاه محاسباتی انسان را کنترل کند مفهوم اختیار را زیر سوال می برد. تفصیل بعد تکنیکال سیستم های سایبرنتیکی نشان داد که کنترل جزء لاینفک این سیستم هاست. چیزی به اسم فضای باز و عدم جریان هوشمند اطلاعات وجود ندارد. هر دولتی در حفظ حاکمیت خود سعی در انجام نقش فعال در متاورس و در کل فضای هر گونه ای از سایبر را دارد. حتی وسوسه اعمال سلطه بر دیگران در امتداد مفهوم ابر قدرت هم دیگر امر عجیبی نیست. حال در متاورسی که حامی سند توسعه پایدار (۲۰۳۰)، و حکمرانی واحد جهانی است، ملیت ها و تشخص بومی هر کشور و آزادی افکار چه معنایی می تواند داشته باشد؟ بدیهی است که هر کس در رأس سیستم های اینترنت تحت وب تا شبکه های اجتماعی و متاورس باشد توانایی تحمیل اراده به ملت ها را دارد. دولت محلی دیگر نماد انسجام یک ملت نیست. ملت تنها افراد دهکده جهانی هستند و تحت اراده آن. وقتی معرفت و اراده در کنترل یک اتاق فرمان فراملیتی باشد دیگر شاخصه ای برای تحقق معیار های ایمان نمی ماند. ایمان به خداوند بدون معرفت تحقیقی و اراده آزاد بی معنی است. (۸) @enegasht_ir
💠 📖 تاریخ شکل‌گیری مکانیک‌کوانتوم 👤 رسول رکنی‌زاده، دکتری فیزیک نظری و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان 🕕 پنج‌شنبه‌ ۳ شهریور ماه • ساعت ۱۶ بعد‌از‌ظهر 💻 محل تشکیل جلسه: https://vc.sharif.edu/ch/zharfa @ENOEnsani
مقاله📃 ادامه..... نتیجه ثمره نگاه های تکنیکال تقلیل متاورس به جزئی از روند تکامل صنعت است. این تقلیل گرایی علیرغم حسن نیت مهندسان این حوزه به ناهنجاری های پیش بینی نشده زندگی و اختلال های حوزه زیست بوم می انجامد. اما نگاه نظری توام با تکنیک ترسیمی تمدنی از ماهیت این تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم می دهد. کلان سازی، گلوبالیسم، دولت_ملت، حکمرانی و خدمات عمومی، بورس و تبادلات مالی، کیش و تجربه های معنوی همه تحت تأثیر متاورس و البته اثر گذار بر آن خواهند بود. متاورس در هر حوزه تمدنی، تشخصی بر پایه مبانی الهیاتی، فلسفی، انسان شناختی و معرفت شناختی، اخلاقی_حقوقی همان جهان اجتماعی دارد. جهان اسلام علی الخصوص ایران بایستی پیش ورود مقلدانه این فناوری به داخل، پیشاپیش نقشه راهبردی مشخصی با ترسیم کامل تمام ابعاد نظری و تکنیکی متاورس داشته باشند. متاورس در ایران نباید به حذف واقعیت زندگی معمول کنترل جبرگرایانه شهروندان و تعطیلی عبادات و امور معنوی و شرعی داشته باشد. تلفن همراه، اینترنت و شبکه های مجازی ضربه های جبران ناپذیری را به خاطر عدم نگاه مسئولانه دولتمردان داشته اند. بی شک بخشی از گسست های اجتماعی امروز جامعه ما محصول تکنوکراتیسم دولت های پیشین بوده. از این رو بومی سازی متاورس، بیش از هر اقدامی باید دستور کار دولت برای بقای مفهوم ملت در حاکمیت جهانی پسا کرونا قرار گیرد. (۹) @enegasht_ir
یادداشت📃 یک شایعه، انتشار کلیپ، عکسی از یک زن، تخریب حکمی از شریعت و آشوب در شهر؛ این الگو آشناست. پوشش باز دستاویز قضاوت ها و چالش های عملی می شود. اما حجاب نه به عنوان امر سیاسی، که در ردیف مقوله ای فرهنگی اثر گذاری اجتماعی_ سیاسی می کند. حجاب نه در بابی از فقه که چون رکنی از جهان اجتماعی ما، مسئله ای حل نشده است. همین اهمال فرصت خلأ آکادمیک در مطالعه دین را بخاطر بحران از ما ستانده. این بار در گیر و دار سیل باید آب بندی را چاره کرد. در تحلیل بحران این دو گزاره پیش رو منشأ بحران را روشن می کنند: پیشینه گشت ارشاد و یکسان بودن حجاب با چادر. این دو عامل هر کدام مدعایی را در بر دارند. گشت ارشاد نماد برخورد پلیسی تند با مقوله ای فرهنگی_ اجتماعی است. دومی نیز نشان از عدم آموزش اجتماعی، تبیین حقوقی و اقناع عمومی در معرفت به امری الزامی و همینطور بر ساخت تنگ نگری های کاذب در ایمان دینی است. نتیجه هم می شود طرح تدبیر گرایش های سکولار در فردی کردن حکمی قانونی. علی رغم گسستگی تحلیل های مشکوک از مبانی معرفتی و حوزه اجتماعی چاره را باید در خود پایبندی به حجاب جست: ۱. حجاب اکنون چون صدر اسلام حیثیت نمادی برای جهان اجتماعی ما دارد. چادر تشخصی به اسلام ایرانی داده. اسلام ایرانی در مذهب، فقه، زبان جغرافیایی و نژاد و سلوک سیاسی در عرصه جهانی از تمام جهان اسلام متمایز است. حال هر امری که الگوی پیشرفت در این تشخص را تکامل بخشد باید بدان پایبند بود. ۲. حجاب یک نماد اجتماعی است؛ پس هر نظریه دانشی و رفتار سیاسی باید به تحکیم آن ختم شود. آموزش و برخورد قانونی نیاز به اقناع در حوزه تبلیغات یا همان رسانه دارد. در بحران اجتماعی برگ برنده در دست کسی است با ربطی بین الاذهانی بدنه عمومی را با خود همراه سازد. ۳. تنش حجاب از حوزه امنیت قضایی ناجا به فرهنگی در وزارت ارشاد در پی اقدامات اقناع رسانه ای فروکاسته شود. بدین ترتیب رعایت این موارد می تواند مجال تنفسی را برای کنترل امتداد های سیاسی حجاب[در وجوب عینی صیانت از ولایت و اصل نظام] داشته باشد. 👤سردبیر @enegasht_ir
هدایت شده از پونز
❇️ اتفاقات روز دوم آشوب‌ها (چنین روزی را تا به حال ندیده بودیم) 🔰 میدان امینی بیات پنج خیابان اصلی و فرعی به سمتش باز می‌شود و با احتساب 16 متری زنگارگی باید آن را به شش خیابان افزایش بدهیم. 🔰 نیروهای امنیتی اولین هدفشان این بود که میدان امینی بیات را حفظ کنند و به همین خاطر آشوبگران تلاش کردند تا خیابان‌های منتهی به میدان را ببندند که دو خیابان اصلی توحید و 20 متری مطهری مرکزیت جدی آشوب‌ها را داشت سپس خیابان منتهی به نبوت به خصوص چهارراه 17 شهریور که درگیری به اوج خود رسیده بود. 🔰 و مهمترین ویژگی این جریان است. تمام گلدان‌ها، تابلوی کوچه‌ها و بانک‌ها را تخریب کردند. برای خودشان تور ایست و بازرسی داشتند تا مثلا ماموری به درون‌شان نفوذ نکند. 🔰 نیروهای فوق العاده آموزش دیده تخریب که آسفالت کف خیابان را هم کنده بودند و البته لیدرهای تحریک کننده آنها زنان بودند، به خصوص زنانی با میانگین سنی 35 تا 40 سال که دختران 15 تا 20 ساله آنها را دوره کرده بودند. 🔰 ما برای مراقبت از مسجد طفلان به آن سمت رفتیم، چرا که آشوبگران از میدان به عقب رانده شدند و همین موضوع باعث شد تا چهارراه طفلان را ببندند که یک در حال عبور از چهار راه بود و غافلگیر شده بود و متاسفانه چند چاقو به ایشان زدند. (احتمالا هنوز خونش بر روی کرکره سومین مغازه بعد از پارک کنار کیوسک راهنمایی و رانندگی باشد.) 🔰 با هر کسی که چهره حزب اللهی داشت، برخورد می‌کنند. نیروهای جدی برای مقابله با شورش‌ها از ساعت ده شب رسیدند و تقریبا تا ساعت دوازده کار به پایان رسید. شب اول به طور کامل در میدان بود و دیشب نیز حضور یافت، البته (مداح) نیز در میدان مشاهده شد. 🔰 دیشب بچه‌های انقلابی با یک اتفاقی به مراتب سنگین تر از روز اول مواجه شدند و اساسا مردم از ترس شدت خشونت کنار رفتند و مقابله با این جماعت کار آسانی نبود. 🔰 ، نیروهای و گوش به فرمان مهمترین ویژگی اتفاقات دیشب بود و نشان از این داشت که از مدت‌ها قبل دوره‌های آشوب و اطلاعات دیده بودند. 📌 @ponezs
❓سوال دو هزار ساله فلسفه های کلاسیک: ▪️اگر خدا را ضامن معرفت ندانیم چه چیزی معیار صدق خواهد بود؟
🛑 نشر حداکثری راهپیمایی مردم قم در محکومیت اغتشاشات و دفاع از امنیت و انسجام ملی 🔹جمعه، یکم مهر، بعد از نماز جمعه 🔹از میدان جانبازان به سمت میدان روح‌الله 🇮🇷 منتظر شما مردم انقلابی و متدین در این راهپیمایی هستیم. 🔺حتما رسانه باشید و همه را دعوت نمایید🔺 @portalatom_rah 🆔
🖋چند نکته قابل تامل : 🔸️نهیلیسم در نسل دهه هشتاد، جوکریسم سیاسی را رقم زد. 🔹️نهیلیسم ثمره یله بودگی نظام فرهنگ در فرایند نسلی انتقال ارزش ها است. 🔸️جوکریسم واکنش عدم توجه به عواطف و ارکان زیستی و خلاقیت فکری فرد [نسل جوان و نوجوان] به ساختار است که البته در پی نابودی سلطه موجود هیچ آلترناتیوی را در نظر ندارد. 🔹️سه رکن ضامن عملی ارزش های جامعه، خانواده، نهاد علم دین (حوزه) و حاکمیت مقصر این نهیلیسم اند. 🔸️عدم اصلاح سیاست های موجود مختوم به تداوم نهادینگی نهیلیسم و زوال مفهوم جامعه از حیات انسان ایرانی می گردد. 🔹️راه درمان، هر چه باشد وابسته به وجدان "امید" است. 👤سردبیر @enegasht_ir
یک بار دیگه با سوادترین عکس دنیا رو ببینیم ! حاضران در عکس ، از راست به چپ ردیف سوم (ایستاده): لئون بریلوئین - رالف فاولر - ورنر هایزنبرگ (نوبل فیزیک 1932) - ولفگانگ پائولی (نوبل فیزیک 1945) - ژولز امیل ورشافلت - اروین شرودینگر (نوبل فیزیک 1933) - تئوفیل دی‌داندر-ادوارد هرزن - پل اهرنفست - امیل هنریوت - آگوست پیکارد ردیف دوم: نیلز بوهر (نوبل فیزیک 1922) - مکس بورن (نوبل فیزیک 1954) - لوییس دی‌بروگلی (نوبل فیزیک 1929) - آرتور کامپتون (نوبل فیزیک 1927) - پل دیراک (نوبل فیزیک 1933) - هنریک کرامرز - ویلیام براگ (نوبل فیزیک 1915) - مارتین نادسن - پیتر دبیه (نوبل شیمی 1936) ردیف اول : اوون ریچاردسون (نوبل فیزیک 1928) - چارلز ویلسون (نوبل فیزیک 1927) - چارلز گویه - پل لانگه‌وین - آلبرت اینشتین (نوبل فیزیک 1921) - هنریک لورنتز (نوبل فیزیک 1902) - ماری کوری (نوبل فیزیک 1903 و نوبل شیمی 1911) - مکس پلانک (نوبل فیزیک 1918) - اروینگ لنگ‌مویر (نوبل شیمی 1932)
◇جدای از تحلیل های سیاسی و کنش های اجتماعی؛ وظیفه علوم انسانی ایده ورزی در بحران اخیر است. @enegasht_ir
مقاله📃 مقدمه شاید مبنایی ترین کار ذهنی در اندیشه سیاسی، چرخش از پرسش کیستی به چگونگی در حکومت است. اینجا دموکراسی، آریستوکراسی، تئوکراسی و دیگر طرح های فلسفه محوریت ندارند. پرسش به از فرد به ساختار تغییر مي کند. همان اندیشه جدید سیاسی است. پیشینه نهیلیسم ساختاری بحران سیاسی پی آمد نهیلیسم نهادینه از دوران رضا خانی در ایران است. آنچه که با انقلاب اسلامی در فضای بعد از جنگ قوت گرفت. اغتشاشات شهریور و مهر ۱۴۰۱ نیز سر ریزی فرهنگی_سیاسی از همین نهیلیسم است. نهیلیسم پوچی افراد نیست بلکه عدم توانگری ارزش های سابق در باز تعریف خود و ضمانت معنایی جامعه است. این مسئله راه خود را با باز تعریف نهادی در جهان اجتماعی اسلام ایرانی به پاسخ می یابد. چاره در سطح عمومی همان حکمرانی است. حکمرانی مجموعه مولفه هایی را در خود دارد که با همبستگی ملی، جامعه را در ساختاری سیاسی هدایت می کند. اینگونه جامعه در وضعیتی از ثبات نسبی، توانایی کنش فرهنگی در تولید معنا و تداوم شناخت نسلی از ارزش ها را پیدا می کند. عناوین اجتماعی حکمرانی در بحران مسائل حکمرانی را می توان به اقتضای جوامع اولویت بندی کرد. در بحران اخیر مطالبه گری و اقناع عمومی_فرهنگی دو مولفه بنیادین ناهمگونی دولت و ملت بودند. از یکسو کار دولت اجرای قوانین در جامعه است و از مردم توقع قانون مداری دارد. اما مردم نیز اساس دولت و قوانین را برای بهبود زندگی خود در عین حفظ آزادی و اطمینان قلبی_ذهنی شان می خواهند. در هر جهان اجتماعی وجه اشتراک دولت و ملت در ارزش هاست. حال اختلاف قرائت در پاسداشت ارزش ها موجب چالش میان حکومت و مردم می گردد. در ناملایمات اخیر نیز به دلیل تعدد تفسیر شبکه مفاهیم عفت با محوریت حجاب باعث بروز بحران شد. فهم خلأ تئوریک و پراتیک حکمرانی اقناع عمومی و مطالبه اجتماعی؛ در تأمل به ربط دیالکتیکی[به ترتیب] دولتی و مردمی آن نهفته است. تفسیر ارزش ها بنا به صیرورت وضعیت فرهنگی جوامع امری عرفی بوده که مدام نیازمند باز آفرینی است. این کار در قانون گذاری و نحوه تشخیص حدود مفاد حقوقی آن متجلی است. قانون گذاری هم در حکمرانی، روش های بروکراتیک تداول نرم افزار جهان اجتماعی خاص خود است. دولت سمبل همان نهاد اعمال امتداد ارزش های جامعه است. دولت از دل ملت بیرون می آید. خاستگاه عرفی دولت مخاطبه فعال قدرت سیاسی و حوزه عمومی را ایجاب می کند. نهاد دولت مبتنی بر قانون در نحوه مدیریت عمومی مردم را آگاه[/اقناع] می کند. اما مردم نیز بر همین اساس قانونی حق مطالبه اقدام معطوف به فرهنگ جامعه را پیدا می کنند. با این حساب وقوع بحران نافرمانی اجتماع از دولت با از خود بیگانگی حاکمیت از ریشه های عرفی و گسست دیالکتیک هندسه ارگانیک دولت_ملت نمایان می شود. (۱) @enegasht_ir
همیشه سکوت نشانۀ تائید حرف طرف مقابل نیست، گاهی نشانۀ قطع امید از سطح شعور اوست...! 👤 میشل‌فوکو 🍭 ══════════════ ❀•@Eema_MBTI
مقاله📃 ادامه..... تحلیل بحران در این دو مولفه در بحران اخیر دولت قرائتی واحد را بی نظر داشت به دقت عرفیه در احکام به حجاب تحمیل کرد. حکم دولت انحصار گروی ذاتی کاذبی را به حجاب نسبت داد. در این حکم جامعیت پوشش شرعی در تعریف لحاظ نشده بود. این امر سبب جرم انگاری عملی اقشار بالایی از جامعه را به دولت و گناه پنداری وجدانی برابر دین خدا شد. نتیجه نیز سرکوب اولیه ایدئولوژیکی را در جامعه دموکراتیک ایران بود. مردم ایران در قرون متمادی دین را مصلح از پایین به بالا در مقابل دولت می دیدند. عرفی بودن دین همواره سبب وحدت هم آن با تکثر های خرد و کلان فرهنگی_قومی بود. تنظیم روابط اجتماعی بر پایه امتزاج متن دین در باور و سلوک تاریخی، موجب غنای در میراث قابل رقابتی در تاریخ نچندان بلند اسلام با دیگر فرق و ادیان گشت. اما با روی کار آمدن اسلام سیاسی خمینی، قانون گذاران رهیافت به ساخت نظام سیاسی را در هضم خرده فرهنگ های دینی زیر خوانش واحد حکومت دیدند. هر نحوی از بومی سازی مقولات دینی تقابل با نظام/ اجتهاد مقابل نص قانون اساسی قلمداد می شد. این وضعیت توام با عدم ایجاد درک عمیقی در اقشار انقلابی و توده توسط متولیان اسلام سیاسی بود. معدود صراحت لهجه امام نیز هر چند شور اتحاد ملی را در دل ها می دمید اما به حل مسئله با اقناع عمومی نینجامید. رفتار های رادیکال مرسوم پسا انقلابی در ایران نیز موجب تنش های جبران نا پذیر در دهه های هفتاد، هشتاد و مخصوصا ۹۰ شد. مردم متدین نیز با تصرف حاکمیت در دین از پیوند عرفی بریدند. اینگونه به مدد شبهات روشنفکری پسا جنگ سرد، رواج سکولاریسم و جهش اقتصادی پسا جنگ اعتراض مدنی را به تقابل با کلیشه های حکومتی از اسلام کشاندند. عدم فهم فرهنگی قوه مجریه و بدتر اختلافات مبنایی مسئولین و نهاد های سياسي در مواجهه با این شرایط اوضاع را وخیم تر کرد. در اینجا برخی تحلیل ها به این سمت رفت که مردم از دین فاصله گرفتند. اما کنش های ایمانی در ماه رمضان، محرم، نیمه شعبان و غیره در بستر تحولات این سی سال بعد از جنگ چون اغتشاشات ۸۸، اربعین، شهادت شهیدان دفاع از حرم حججی و سلیمانی و پاندمی کویید ۱۹، گواه به ریشه های عمیق اسلام در لایه های فردی_اجتماعی عرف داد. پایه ای که حتی معیار نفی رفتار های حکومت را در المان های مفاهیم سیاست دینی چون عدل علوی، شهادت و غیره قرار می دهد. نتیجه راه حل تعارضات فرهنگی در مدرنیته ایرانی اسلامی، شناخت اضداد همین مشکلات در قالب مسئله سازی است. تفکر فلسفی_فقهی گرایش های علوم دینی و انسانی در باب حکمرانی باید چاره سازی در ارکان این امر مخصوصا اقناع عمومی و مطالبه گری است. نتیجه پی ریزی چهارچوب نهاد های حکمرانی به بنای محیط دیالوگ عرف و دولت با هم می شود. هر چند شرط این دیالوگ بلوغ فرهنگی حکومت است که اعتماد ملت به دولت را به ارمغان می آورد. (۲) @enegasht_ir
هدایت شده از پونز
🌀 موضع صریح رهبر انقلاب درباره‌ی حوادث اخیر: درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند 📝 واکنش بدون تحقیق، ایجاد اغتشاش و ناامنی برای مردم و حمله به قرآن و مسجد و حجاب و بانک و ماشین مردم عادی نبود و برنامه‌ریزی شده بود 🔸 در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد. ظلم کردند. البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد، کاملاً قوی، مثل همیشه، مثل گذشته. در آینده هم همین جور خواهد بود. در آینده هم هر جا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آنی که بیش از همه سینه سپر میکند و بیش از همه اثر میگذارد، ملت شجاع و مؤمن ایران‌اند. وارد میدان میشوند و وارد میدان شدند. 🔹 بله ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان سرور خودش علی علیه‌السلام، که هم قوی بود، قویترین بود و هم مظلومترین. 🔺 این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثه‌ی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچگونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشینهای مردم را‌ آتش بزنند. این واکنش به یک قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست، این موجب نمیشود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش،‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ 📌 @ponezs
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای حل مسألۀ حجاب🔸 از اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. شما می‌توانید مسألۀ بدحجابی را به طور غیر مستقیم حل کنید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می‌شوند و می‌روند وضو می‌گیرند و نماز می‌خوانند. شما می‌خواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید، اما این گاهی جواب نمی‌دهد. غنچۀ گل را با دست باز نمی‌کنند! اگر غنچۀ گل را با دست باز کنند، گل دیگر گل نمی‌شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید مثل گل آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می‌شود. @haerishirazi @darseenghelab
❗ترسیم میان رشته ای دو مولفه قدرت سیاسی: ▪️امنیت فرهنگ حوزه کاربست مفاهیم قدرت در چگونگی تداوم ارزش هاست نه اقدام پلیسی سخت در جامعه هدف!
156901122_-1863649338.mp3
18.81M
📢 بشنوید بیانات امام خامنه‌ای در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. 🗓 مورخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ه.ش ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
❗مارکس ضد مذهب نبود؛ ضد مذهب ایدئولوژیک بود آنقدر که حتی او گفت: "من مارکسیست نیستم"!
اینکه چرا ایدئالیسم شاگرد بی واسطه هگل تبدیل به ایدئولوژی می شود پرسیدنی است⁉️
دکتر یامین پور زیارت قبول. @enegasht_ir