eitaa logo
پای ولی می مانیم
85 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
12 فایل
به نام خدا باسلام واحترام،به فعالیت خود ادامه خواهیم داد با هدف ولایتمداری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی https://eitaa.com/enghelab_basirat
مشاهده در ایتا
دانلود
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 🔻در نتیجه ما در ماجرای صبر ادب جزع نکردن را از امیرالمومنین یاد میگیریم . نتیجه چنین صبری از نگاه مولا امیرالمومنین قطعاً پیروزی است حضرت در نهج البلاغه می فرمایند:« هرگز انسان صبور از پیروزی محروم نمی شود ولو اینکه زمان رسیدن آن به پیروزی طولانی بشود و دوران صبر او طولانی شود». نمونه برجسته این نکته در زندگی خود مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه است. صبر مولا در مسئله حکومت و غصب خلافت چنان عظیم بود که بالاخره امت خودشان سرشان به سنگ خورد و برگشتند در خانه مولا علی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 خود مولا در حکمت ۲۲ می فرمایند: «ما حقی داریم اگر به ما بدهند که هیچ و الا اگر حق ما را ندهند برپشت شتران می‌نشینیم ولو اینکه سیر ما در شب تاریک ظلم خلافت بعد از پیامبر طولانی شود» یعنی ما مقاومت را ادامه میدهیم و مطمئن هستیم به پیروزی و ظفر می‌رسیم و تاریخ گواهی داد که صبر مولا بعد از ۲۵ سال خون دل خوردن به پیروزی تبدیل شد. خود حضرت وقتی می خواهند اوضاع روز بیعت مردم با خودشان را توصیف کنند در چند جای نهج البلاغه عبارات شگفت‌انگیزی را بیان می‌کنند یکی در خطبه ۲۲۹ است که حضرت در وصف روز بیعت مردم با خودشان می فرمایند:« دست مرا برای بیعت می گشودید و من می بستم شما آن را به سوی خود می کشیدید و من آن را می گرفتم سپس مانند شتران تشنه که به طرف آبشخور هجوم می آورند بر من هجوم آوردید تا آنکه بند کفشم پاره شد، عبا از دوشم افتاد و افراد ناتوان پایمال گردیدند آنچنان مردم در بیعت با من خشنود بودند که خردسالان شادمان ، پیران برای بیعت کردن لرزان به راه افتادند، بیماران بر دوش خویشان خود سوار و دخترکان جوان بی نقاب به صحنه آمدند». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ 🔥 دجال در روایات اسلامی 👺👿👺 👹 دجال از ریشه دجل به معنای "بسیار دروغگوی حیله گر" است. خروج دجّال در منابع از نشانه‏ های برپایی دانسته شده، ولی در كتاب ‏های روایی از نشانه‏ های ظهور علیه السلام است. ♦️ در مورد دجال سه احتمال مطرح است: 1️⃣ عده ای معتقد اند دجال نام شخصی معین نیست، هر كسی كه با ادعاهای پوچ و با توسل به حیله گری و نیرنگ در صدد باشد دجّال است. اینكه در روایات از دجّال‏ های فراوان سخن به میان آمده این احتمال را تقویت می‏كند. 2️⃣ عده ای بر این باورند که ابلیس اصلی، شیطان، همان دجال آخرالزمان است که با ظاهر عینی خود خروج میکند. 3️⃣ برخی معتقد اند نام فرد معینی كه به عنوان دجّال در خروج می‏كند و عده ‏ای را منحرف می‏كند. ظاهر بسیاری از روایات بیانگر این احتمال است. 4️⃣ احتمال بسیار هم دارد دجال كنایه از كفر جهانی و سیطره فرهنگ مادی (صهیونیسم جهانی حاکم بر بشریت) باشد. با ظاهری فریبنده مردم را فریب میدهد و با قدرت مادی، علمی و صنعتی كه دارد مردم را مرعوب خود می‏كند، با رسانه های خود عده ای را با تصاویر، عده ای را با صدا و صوت فریب داده و... 👈ادامه دارد اللهم عجل لولیک الفرج 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1714231371.mp3
8.15M
الهی العفو💔😔💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طاهری
قال الصادق علیه السلام : من ابتلي من المؤمنين ببلاء فصبر عليه، كان له مثل أجر الف شهيد امام جعفر صادق (ع) : هر مؤمني به بلائي گرفتار شود و صبر كند ، اجر هزار شهيد براي اوست
🕊 تفسیر آیه ۸۶ سوره یوسف 🕊 🍃 قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَي اللّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ 🍃 ترجمه : 🍃 (يعقوب) گفت: من ناله آشكار و حزن (پنهان) خود را فقط به خدا شكايت مى برم و از (عنايت و لطف) خداوند چيزى را مى دانم كه شما نمى دانيد. 🍃 «بثّ» به حزن شديد گفته مى شود كه گويا شدّت آن باعث شده كه دارنده اش نتواند آن را بيان كند. حضرت آدم(علیه السلام) از كار خود به درگاه خدا ناله نمود؛ «قالا ربّنا ظلمنا انفسنا» و حضرت ايّوب(علیه السلام) از بيمارى خود؛ «انّى مسّنى الضرّ» و حضرت موسى(علیه السلام) از فقر و ندارى؛ «ربّ انّى لما انزلت الىّ من خير فقير» و حضرت يعقوب(علیه السلام) از فراق فرزند. «انّما اشكوا بثّى و حزنى» 📌 پیام ها 🌿 آنچه مذموم است، يا سكوتى است كه بر قلب واعصاب فشار مى آورد و سلامت انسان را به مخاطره مى اندازد و يا ناله و فرياد در برابر مردم است كه موقعيّت انسان را پايين مى آورد، امّا شكايت بردن به نزد خداوند مانعى ندارد. «انّما اشكوا... الى اللَّه» 🌿 موحّد، درد دل خود را تنها با خدا در ميان مى گذارد. «انّما اشكوا... الى اللَّه» دست حاجت چو برى، نزد خداوندى بر كه كريم است و رحيم است و غفور است و ودود نعمتش نامتناهى، كرمش بى پايان هيچ خواننده از اين در نرود بى مقصود 🌿 افراد ظاهربين از كنار حوادث به راحتى مى گذرند، ولى انسان هاى ژرف نگر آثار و حوادث را تا قيامت مى بينند. «اعلم من اللَّه ...» 🌿 يعقوب به زنده بودن يوسف و سرآمدن فراقش و به حقايقى درباره ى خدا و صفات او آگاه بود كه بر ديگران پوشيده بود. «اعلم من اللَّه ما لاتعلمون» 🌿 شايد «ما لا تعلمون» همان رؤياى يوسف باشد كه يعقوب در آغاز آن را تعبير كرده بود. 🕊️🍃🕊️🍃🕊️
🕊 تفسیر آیه ۸۷ سوره یوسف 🕊 🍃 يَا بَنِيَّ اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلاَ تَيْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ 🍃 ترجمه : 🍃 اى پسرانم (بار ديگر به مصر) برويد و از يوسف و برادرش جستجو كنيد و از رحمت خداوند مأيوس نشويد، حق اين است كه جز گروه كافران از رحمت خداوندى مأيوس نمى شوند. 🍃 «تحسّس» جستجوى چيزى از راه حس است. «تجسّس» به جستجو كردن در مورد بدى ها و «تحسس» به جستجو كردن در مورد خوبى ها گفته مى شود. به تعبير راغب، «رَوْح» و «روح» به معناى جان است، ولى «رَوح» در موارد فَرَج و رحمت به كار مى رود، گويا با گشايش گره و مشكل، جان تازه اى در انسان دميده مى شود. در تفسير تبيان آمده است: روح از ريح است، همان گونه كه انسان با وزش باد احساس راحتى مى كند با رحمت الهى نيز انسان شادمان مى گردد. براساس روايات، يأس از رحمت خدا، از گناهان كبيره است. من لايحضره الفقيه، باب معرفة الكبائر. 📌 پیام ها 🌿 پدر نبايد با فرزندانش قطع رابطه ى دائمى كند. «فتولّى عنهم... يابنىّ» 🌿 شناخت، نياز به حركت دارد. «اذهبوا فتحسّسوا» 🌿 رسيدن به لطف الهى، با تنبلى سازگار نيست. «اذهبوا، ولا تايْئسوا» 🌿 اولياى خدا، هم خود مأيوس نمى شوند هم ديگران را از يأس باز مى دارند. «لاتايئسوا» 🌿 يأس، نشانه ى كفر است. «لايايئس... الاّ القوم الكافرون» زيرا مأيوس شده، در درون خود مى گويد: قدرت خدا تمام شده است. 🕊️🍃🕊️🍃🕊️