eitaa logo
پای ولی می مانیم
85 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
12 فایل
به نام خدا باسلام واحترام،به فعالیت خود ادامه خواهیم داد با هدف ولایتمداری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی https://eitaa.com/enghelab_basirat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣﷽❣ ‍ ⚫️ 💢مخالفین پیامبر(ص) اصل نبوت را قبول داشتند؛ فقط سرِ شخصش دعوا داشتند! در آخرالزمان هم دعوا سرِ اصل ولایت نیست، بلکه سرِ شخصش دعوا دارند چرا کار پیامبر(ص) نسبت به همۀ انبیاء گذشته، سخت‌تر بود؟ سختی کار پیامبر(ص) به این بود که مخالفین ایشان، جزء آدم‌های خوب و اخلاقی محسوب می‌شدند کفار با یک به مقابله با پیامبر(ص) برخواستند؛ گفتند: او بین خانواده‌ها اختلاف می‌افکند! برخورد با جاهلیتِ آخرالزمان، از برخورد با جاهلیت صدر اسلام هم سخت‌تر است. اگر مخالفین پیامبر(ص) را درست نشناسیم، باور نمی‌کنیم در آخرالزمان یک‌عده از در مقابل امام زمان(ع) می‌ایستند. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5852798264071424089.mp3
2.01M
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 شرح (7) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔻چهارمین وصف خباب بن ارت در زبان مولا علی (علیه السلام)، رضایت از خداست. 💠 اولاً باید بدانیم که رضایت از خدا، چه اهمیت و جایگاه و ارزشی دارد. مولا علی(علیه السلام) در حکمت ۴ نهج‌البلاغه فرمودند: «نِعمَ القَرینُ الرِّضیٰ» " بهترین همنشین انسان، رضایت از آن چیزی است که خدا حکم کرده است. " 🔻یا در حکمت ۴۴ فرمود: «طوبیٰ لِمَن رَضیَ عَنِ الله»؛ "خوشا به حال کسی که از خدا راضی باشد."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇 💠 مطلب دوم، فلسفه آزمون های الهی در اموال و اولاد است که رضایت یا عدم رضایت از خدا شناخته شده است. حضرت علی (علیه السلام) در حکمت ۹۳ می فرماید: «خداوند در قرآن فرموده است: (همانا اموال و اولاد شما مایه فتنه و آزمایش شمایند.) و معنای آن این است که خدا انسان ها را با اموال و فرزندانشان می آزماید، تا معلوم شود چه کسی نسبت به رزق و روزی اش راضی و خرسند است و چه کسی ناراضی است. اگرچه خداوند سبحان به انسان‌ها از خودشان آگاه تر است، اما با این آزمایش قرار است افعالی که به واسطه آن افعال، مستحق ثواب و عقاب می شوند، از آنها آشکار شود. (بعد توضیح می دهند) به خاطر اینکه بعضی از انسان ها فرزند پسر را دوست دارند و فرزند دختر را نمی پسندند و بعضی دیگر فراوانی اموال را دوست دارند و از کاهش سرمایه نگرانند.» 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
یابن‌الحسن! 🔸 برای چشمانم دعا کن... شاید ندیدنِ من، فرصت ظهور را از تو گرفته باشد… دیدن تو، سهم چشمانی‌ست که بر غیر تو بسته باشند! پیراهنت را بفرست… 📝 💚
Reza Narimani - Babe Hajaat.mp3
4.01M
رفیق دلشکسته ها💔😭 امام حسین خسته ها 🎤کربلایی سیدرضا_نریمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علیرضا زادبر
قرارداد ۱۹۱۹ و وثوق الدوله
پای ولی می مانیم
قرارداد ۱۹۱۹ و وثوق الدوله
. آقای دکتر ظریف تاریخ برای تکرار نیست، برای عبرت است . دیروز در دوره قجر، قرارداد ۱۹۱۹ مایه ننگ بود. همان زمان همگان بر این قرارداد ننگین و خفت بار شوریدند. اعتراض کردند. با این قرارداد ایران "تحت الحمایه" انگلستان قرار میگرفت و به ازای آن دولت بریتانیا تعهد داشت ایران را به سطحی از "امکانات" برساند! فی المثل در ایران ارتش منظم ایجاد کند، راه و جاده و راه آهن بکشد و در کل حفظ ایران و بقای ایران با فقدان استقلال ایران همراه بود. دادِ دولت فرانسه و آمریکا هم درآمد که انگلستان ما را دور زده و بار دیگر کشوری را به مستعمره خود افزوده است. لُرد کرزن برای اجرایی شدن قرار داد هر چه داشت انجام داد. ننگین بودن قرارداد مایه خفت و حذف افراد بود. بعدها گفتند "وثوق الدوله" از سر خیرخواهی و صلاح ایران آن قرارداد را امضا کرد و جای سرزنش ندارد! . . بله تاریخ برای عبرت است و نه تکرار، مقایسه ادوار و قراردادها بدون در نظر گرفتن شاخص و شرایط باعث مغالطه میشود. در ترکمانچای ایران در موضع ضعف بود، اوج ضعف نظامی، طرف مقابل در اوج قدرت و یکه تازی، البته آنجا هم سال‌ها جنگ و مقاومت جریان داشت و دو دستی و به سرعت خاک از کشور جدا نشد با این حال حدِ توان امکانات ذهنِ عباس میرزا و سایرین از مصلحین بعد از او غلبه غرب بر شرق بود. انسان شرقی پذیرفت شکست خورده و برای رسیدن به آن "امکانات" ترقیات" یا توسعه باید در ذیل و سایه بزرگتر باشد. . اینکه کارگزار جمهوری اسلامی کسانیکه باید مدافع منافع ملی در عرصه سیاست خارجی باشند اینگونه می اندیشند، جای غصه دارد. حتی اگر بقول امروزی ها مانند وثوق الدوله دلسوز باشند. صفتِ مصدق زمانه کجا! وثوق الدوله کجا! https://eitaa.com/Politicalhistory
🕊 تفسیر آیه ۳۰ سوره کهف 🕊 🍃 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً🍃 ترجمه : 🍃 همانا آنان كه ايمان آورده و كارهاى نيك انجام داده اند (بدانند كه) همانا ما پاداش كسى را كه عمل خوب انجام داده تباه نمى كنيم. 🍃 خداوند عمل هاى صالح ما را تباه نمى كند، بلكه اين خصلت ها و عمل هاى بد ماست كه موجب حبط و نابودى كارهاى نيك مى شود. هر عمل صالح را مى توان به چند روش انجام داد: به روش عادّى ، خوب و عالى. اين آيه، عالى ترين وجه را تشويق مى كند. آرى، گاهى مواد غذايى خوب است، ولى شيوه ى پخت آن خوب يا متوسط است. 📌 پیام ها 🌿 در تربيت، تهديد و بشارت و بيم و اميد، در كنار هم لازم است. (آيه قبل تهديد بود و اين آيه بشارت.) «اِنّا اَعتدنا للظالمين... انّا لا نُضيع أجر...» 🌿 فكر وانگيزه ى الهى، بر عمل صالح مقدّم است. «آمنوا و عملوا الصالحات» 🌿 در بينش اسلامى، نه چيزى از حساب الهى مخفى مى ماند و نه اجر عملى ضايع مى گردد. «اِنّا لانضيع...» 🌿 ملاك در ارزش عمل، كيفيّت است، نه كمّيت. «أحسن عملاً» نه «اكثر عملاً» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️ کعبی: 🕊 تفسیر آیه ۳۱ سوره کهف🕊 🍃 أُوْلَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَيَلْبَسُونَ ثِيَاباً خُضْراً مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَي الْأَرَائِكِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقاً🍃 ترجمه : 🍃 آنان برايشان باغهاى جاودانه اى است كه نهرها از زير (قصرها و تخت هايشان) جارى است. درآنجا بادستبندهايى طلايى آراسته مى شوند وجامه هاى سبز از حرير نازك وضخيم مى پوشند، درحالى كه در آنجا بر تخت ها(ى بهشتى) تكيه داده اند. چه نيكو پاداشى و چه خوش جايگاهى! 🍃 «عَدن» يعنى اقامت وجايگاه. «أساور» جمع «أسوره» به دستبند، «سُندس» به ابريشم نازك و «اِستبرق» به حرير ضخيم گفته مى شود و «أرائك» جمع «أريكه» به تخت سلطنتى كه با تور پوشانده باشند، گفته مى شود. در دو آيه ى قبل، درباره ى دوزخيان خوانديم: «بِئسَ الشّراب و ساءت مُرتفقا» چه بد نوشيدنى و چه بد جايگاهى و اين آيه درباره ى بهشتيان مى فرمايد: «نعم الثواب و حَسُنت مُرتفقا» چه نيكو پاداشى و چه خوش جايگاهى. با توجّه به اينكه در بهشت هر لباس با هر نوع جنس و رنگى در اختيار بهشتيان قرار دارد، امّا اختصاص لباس سبز شايد اشاره به لباس رسمى و عمومى آنان باشد كه هنگام تكيه بر تخت ها خود را به آن تزيين مى نمايند. 📌 پیام ها 🌿 نهرهاى بهشتى هم از زير درختان جارى است،«تحتها الانهار» هم از زير قصرهاى بهشتى. «من تحتهم الانهار» 🌿 بهره مندى بهشتيان از زيورآلات، نشان مى دهد كه انسان فطرتاً زيور و آرايش را دوست دارد. «يُحلّون فيها من أساور» 🌿 ايمان و عمل به دستورات الهى ودورى از تجمّلات حرام در دنيا، رمز رسيدن به تجمّلات ابدى در آخرت است. «يُحلّون فيها من أساور...» 🌿 معاد، روحانى و جسمانى است، چون اگر روحانى بود، نيازى به طلا و حرير و تخت نبود. «يُحلّون فيها من أساور...» 🌿 رنگ سبز، رنگ بهشتى است. «ثياباً خُضراً» 🕊️🍃🕊️🍃🕊️