eitaa logo
وضعیت انقلابی
265 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
204 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) آغاز شد. 📲 پخش زنده از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه KHAMENEI.IR👇 Farsi.khamenei.ir/live
مقام معظم رهبری امروز انقلابی‌گریِ منهای امام را انقلابی‌گری بی‌روح و بی‌هویت دانستند. با همین ملاک سطح انقلابی‌گری اشخاص حقیقی و حقوقی روشن می‌شود. این سوالات را از خود و مجموعه‌هایی که با آن ارتباط داریم بپرسیم: چقدر امام را می‌شناسیم؟ چقدر به شناختن و شناساندن امام اهمیت می‌دهیم؟ آیا واکنش مؤثر علیه تحریف و تخریب امام جزء اولویت‌های ما هست؟ 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱ذکر یک نکته هم ضروری است: در شناخت سیره و مکتب امام خمینی علی الظاهر علم اجمالی کافی نیست. انقلابی‌گری که از علم اجمالی به مکتب امام نشأت بگیرد، انقلابی‌گری فی‌الجمله و نصف و نیمه خواهد بود. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱ارتحال امام در روزنامه‌های جهان عرب/١ انتخاب ولی‌فقیه بعد از امام بدون هیچ درگیری سیاسی و اجتماعی، یکی از معجزات جمهوری اسلامی بود که البته کم‌تر به آن توجه می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، روزنامه الاهرام مصر مثل بسیاری رسانه‌های غیرایرانی دیگر منتظر بروز درگیری‌های اساسی بود آن‌قدر که بعد از انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هم متوجه واقعیت‌های سیاسی ایران نشد و این‌گونه عنوان اول روزنامه را کار کرد: «درگیری‌ها بر سر قدرت؛ با انتخاب [آیت‌الله] خامنه‌ای تمام نشد» (۶ژوئن١٩٨٩-خرداد١٣۶٨) 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱ارتحال امام در روزنامه‌های جهان عرب/٢ تحلیل‌گران سیاسی و رسانه‌های مختلف پیش‌بینی می‌کردند که ایرانِ بعد از امام، ایرانِ غیرانقلابی باشد. این طیف از تحلیل‌گران میان انقلابی‌گری و دولت‌سازی دوگانه می‌بینند و این دو را غیرقابل جمع می‌پندارند. روزنامه الرأی العام-کویت نیز در همین فضا قلم زد و پیش‌بینی کرد «رهبر جدید تفاوت‌های بنیادین با رهبری قبلی خواهد داشت.»(۶ژوئن١٩٨٩-خرداد۶٨) تحلیلی که موهوم بودنش برای امروزِ ما واضح است. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
ارتحال امام در روزنامه‌های جهان عرب/٣ بر خلاف ادعای غرب‌زدگان، شعار «نه شرقی نه غربی» نه تنها مایه انزوای ایران نشده، بلکه مایه عزت و آبروی اوست. روزنامه مصری الشعب با تجلیل از امام راحل نوشت: «او بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین انقلابِ جهان اسلام را برای آزادی از سیطره استعمارِ نو رهبری کرد و برای برپایی نظامی مستقل و غیروابسته به اردوگاه شرق و غرب تلاش کرد...» (۶ژوئن١٩٨٩-خرداد۶٨) 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
عزاداران زنان کراچی در ارتحال امام-روزنامه کویتی القبس به نقل از رویترز؛ ۶ژوئن١٩٨٩-خرداد۶٨ 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
تشییع جنازه نمادین امام خمینی در جنوب لبنان-روزنامه کویتی القبس ۶ژوئن١٩٨٩-خرداد۶٨ 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
اگر تو زخم زنی به که دیگری مرهم و گر تو زهر دهی به که دیگری تریاک بضرب سیفک قتلی حیاتنا ابدا لأن روحی قد طاب ان یکون فداک [حافظ] 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱در شماره خرداد١۴٠١ یکی از نشریات وابسته به برخی ارگان‌های رسمی، بعد از این‌که تعیین مرزهای انقلابی‌گری را یکی از چالش‌های امروز می‌خواند می‌نویسد: «تبیین مرزهای انقلابی‌گری نیاز به تبیین مرزها در جبهه حق دارد... عده‌ای مؤمن مجاهد هستند... عده‌ای مؤمنین قاعدین هستند این‌ها نیز البته جزو جبهه حق [و قهرا جبهه انقلاب] هستند... مؤمنین بیماردل نیز در جبهه حق قرار دارند [و طبیعتا آن‌ها هم انقلابی‌اند]» نویسنده محترم بعد از این‌که دایره انقلابی‌گری را به زعم خودش ترسیم می‌کند می‌افزاید: «اگر سبک تمایلات هاشمی رفسنجانی را بخواهیم تحلیل کنیم باید او را انقلابیِ دنیاگرا معرفی کنیم» تا اینجای ماجرا روشن شد که از نگاه جناب نویسنده انقلابی‌گری یک مفهومی است که هم با مجاهدت سازگار است هم با قعود و عدم مجاهدت، هم با حق‌گرایی سازگار است هم با دنیاگرایی، هم انسان‌های سلیم‌النفس را شامل می‌شود هم انسان‌های بیماردل. آیا این تعریف از انقلابی‌گری چیزی جز بی‌هویت کردن انقلاب و انقلابی‌گری است؟ این‌که مقام معظم رهبری هشدار دادند جلوی هویت‌‌زدایی از انقلاب اسلامی گرفته شود ناظر به چنین مطالبی است که با رویکرد عملگرایانه، به معنای منفی کلمه، تیشه به ریشه مبانی و مکتب امام و رهبری می‌زند. اعاذنا الله... 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱سیدنصرالله تقوی خطاب به ملکم‌خان: «زیاده از پنجاه سال است که شما زحمت کشیده مساعدت اصول اسلام را با سیاست امروز دنیا در خاطرها جا دادید تا عموم خلایق به رغبت صادق خواستگار شاهد مقصود شدند»(مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، ج٣، ص٢٨٢) حوزویان سکولار در توجیه تولیدات انحرافی‌شان می‌گویند که ما قصد ایجاد هماهنگی میان اصول اسلام و سیاست و اقتضائات روز را داریم. جالب آن‌که بیش از صد سال پیش همین توجیه را امثال میرزا ملکم‌خانِ ماسون و مؤیدینش می‌آوردند و با این حربه، اندیشه‌های سکولاریستی را در زرورق شریعت و دیانت می‌پیچیدند کما این‌که سیدنصرالله تقوی، ایجاد سازگاری میان اصول اسلام و اقتضائات روز را یکی از خدمات!!! ملکم‌خان برمی‌شمرد. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️