1_53846333.pptx
1.51M
📌 #پاورپوینت| بیانیه #گام_دوم_انقلاب
✅حجت الاسلام #محمد_صادقی
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
⭕️«انقلابیگری» لازمه تحقق #گام_دوم انقلاب(2)
🔹تصویرسازی از آینده، ضرورت #گام_دوم
🔺در کنار این هفت حوزه که سرفصلهایی برای حرکت و اقدام است، ما احتیاج به تصویرسازی درست، روشن و دستیافتنی از آینده داریم. این کاری است که بیش از همه بر عهدهی فعالان فرهنگی است، تصویری که شوق ایجاد کند، مسیر را قابل پیمودن نشان بدهد و حرکتها را بهسمت آن هدایت کند، نظیر کاری که مرحوم امیرحسین فردی در دههی شصت و هفتاد در کیهان بچهها میکرد و از ایران ۲۰ سال و ۳۰ سال بعد برای نسل سوم تصویرسازی عینی کرد که امروز همهی آنها محقق شده است. آیندهبینی، آیندهپژوهی و آیندهسازی در کشور ما یا مورد بیتوجهی است، یا رؤیاپردازانه و مسئولیتگریزانه است یا در حصار گذشته و حال گرفتار آمده است.
🔹محور جواناناند، اما اصل جایگزینی انقلابیگری و محافظهکاری است
🔺رهبر انقلاب بیش از همه جوانان را مخاطب این پیام قرار داده است، یعنی فارغ از اینکه فلان مسئول یا فلان سازوکار و ساختار، مانع اصلاح و تحقق عدالت و پیشرفت در کشور است، جوانان خود احساس مسئولیت کنند، خود را مسئول پیشرفت و ساختن آیندهی کشور ببینند. قطعاً بخشی از این ماجرا از گذر مطالبه از مسئولین میگذرد، بخشی در تلاش برای اصلاح سازوکارها و ساختارها، بخشی از دل آستین بالا زدن مستقیم جوانان، بخشی هم از دل جوانگرایی در کشور. چنانکه امام دربند «م» وصیتنامهی خویش جوانان انقلابی را در قبال منکرهای بزرگ به مطالبه از مسئولین و در صورت عدم انجاموظیفه آنان، جلوگیری مستقیم، فراخوانده بودند.
🔺حتماً هم مدیران کشور باید راه را برای حضور جوانان در مدیریتها فراهم کنند، هم خود جوانان تلاش کنند صلاحیتهای لازم مسئولیتها را در خویش ایجاد کنند؛ اما این جوانگرایی نباید به تکالب بر سر قدرت، سوءاستفاده از رانتهای فامیلی، قدرتطلبی سیاسی و ارتباط با بعضی نهادها و چهرهها و رشد آسانسوری و بدون صلاحیت بینجامد. عرصههایی که انقلاب در آنها گامهایی اساسی برداشت، عرصههایی بود که جوانانی انقلابی، بدون مزد و منت، داوطلبانه وارد صحنه شدند و علیرغم همهی مشکلات و سختیها با تمرکز و مبارزهی بیامان، انقلاب را پیش بردند، نظیر کاری که شهید احمدیروشن در زمینهی هستهای انجام داد. حتی یک نفر از افرادی که با رابطه و رانت و قدرتطلبی به صحنه آمده و مسئولیت گرفتهاند نمیتوان یافت که انقلاب را در حوزهای خاص، جلو برده باشند.
🔺اساساً مشکل امروزِ انقلاب محافظهکاری است و نه جایگزینی محافظهکارِ پیر و جوان. انقلابیگری بهمعنای تغییرگرایی، بنبستشکنی و نماندن پشت سد وضع موجود است. انقلابی، مشکلات را میبیند و برای عبور از مشکلات برنامهریزی کرده و مبارزهی جهادی میکند و وضع موجود را علیرغم همهی مشکلات تغییر میدهد. چهبسا انقلابی هشتادساله مثل رهبر انقلاب و چهبسا محافظهکار بیست و سی و چهلساله!
✍ #محمد_صادق_شهبازی نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی
🔹متن کامل یادداشت در لینک زیر:
https://www.teribon.ir/archives/336139
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #فیلم|جوانان مسئولیت پذیر
🔸 #دکتر_باقری
#گام_دوم_انقلاب
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
⭕️ #گام_دوم کاملا جهانی است، چه کسی به این بعد می اندیشد!؟
🔹 بیانیه #گام_دوم با این نوع جملات آغاز می شود:
"درود... بر نسلی که اینک وارد فرآیند بزرگ و #جهانی چهل سال دوم می شود"
و تصریح می کند:
"برای همهچیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا #شعارهای_جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است"
و دعا می کند:
"این دامنهی #عمل_جهانی و منطقهای در کنار #مظلومان جهان، مایهی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد"
🔺 چون از تغییر نظام قدرت در جهان می گوید من حسرت می خورم که با این چشم های به ما دوخته شده چه کردیم:
"از سویی نگاه امیدوارانهی ملّتهای زیر ستم و #جریانهای_آزادیخواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینهورزانه و بدخواهانهی رژیمهای زورگو و قلدرهای باجطلب عالم، بدان دوخته شد"
در حالی که فهم مردم رشد کرده و مستعد عمل میدانی بود:
"انقلاب... بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به #مسائل_بینالمللی را به گونهی شگفتآوری ارتقاء داد"
🔹 اینها در حالی است که رویارویی ما با استکبار جدی تر شده است :
"امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع #آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان #فلسطینی در قلب سرزمینهای اشغالی و دفاع از پرچم برافراشتهی حزبالله و #مقاومت در سراسر این منطقه است."
🔸 خوب می دانیم که ظرفیت های جهانی ما صرفا فرهنگی سیاسی نیست بلکه " بازار بزرگ #منطقهای با داشتن ۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیّت" هم یکی از آن فرصت هاست. خصوصا وقتی معتقدیم که "استقلال نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود.. تعریف شود"
🔹 حال ما هستیم و عزتمندی و این همه فرصت و مسوولیت:
" تحرّک جدید نهضت #بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطهی آمریکا و صهیونیسم؛ شکست سیاستهای آمریکا در منطقه #غرب_آسیا و زمینگیر شدن همکاران خائن آنها در منطقه.. "
🔺چه کسانی به ابعاد بین المللی #گام_دوم انقلاب بدرستی توجه دارند؟
✍ #علیرضا_کمیلی
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
♦️ #تقی_زاده_ها مانع تحقق #گام_دوم_انقلاب!
📌رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اول فرودین ۹۸ خود به نقش تقی زاده ها اشاره و فرمودند:
«افراد و رسانه ها که نمیخواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارتآمیز دولتهای ظاهر الصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی زاده دوران پهلوی هستند که میگفت؛ باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد.»
📌حضرت آقا در ادامه، #آدرس تقی زادهها را برای افشاء چهره منافقانه آنان داده و فرمودند:
« کسانی که امروز در داخل بهطور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روشهای غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاهها و مدارس هستند، در واقع تقی زادههای جدید هستند، همچنانکه مدافعان و حامیان سند 2030 نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقیزاده هستند.»
📌مسیر حرکت و اقدامات تقی زاده توسط روباه پیر #انگلیس ترسیم شد و لذا تقی زاده در دوران قاجار، جریان مشروطیت را از مسیر دین، اعتقادات و منافع ملت ایران به سمت منافع انگلیس تغییر و موجب شهادت شیخ #فضل_الله_نوری بر بالای دار شد.
📌شکست مشروطیت با توطئهی دیگ پلو و کیف انگلیسی، تاریخ غمبار ملت ایران است، که توسط ستون پنجم انگلیس یعنی روشنفکران غربزدهای، چون تقی زاده رقم خورده و لذا وقتی رهبری، "پمپاژ کنندگان سبک زندگی غربی" و "مدافعان و حامیان سند 2030 را تقی زادههای" این عصر معرفی میکند، تکلیف #عمارهای جریان انقلابی در افشاء چهرهی مارهای نفوذی، لانه کرده در مراکز تصمیمگیر و تصمیمساز انقلاب اسلامی، بسیار سنگین است.
آری، تقیزادههای عصر انقلاب اسلامی، مانع اصلی تحقق دولت اسلامی شده و لذا اجرای #گام_دوم_انقلاب" و "رونق تولید"، با حضور تقی زادههای غربزده لیبرال در قوای اجرائیه و مقننه، دشوار و شاید غیر ممکن باشد.
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📌پرونده « #گام_دوم_انقلاب » (بخش اول)
✅سبک زندگی صحیح؛ عامل مهم تداوم انقلاب
🔸رهبر انقلاب اسلامی در بیانیهی «#گام_دوم_انقلاب » با مرور تجربهی ۴۰ سالهی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است». #گام_دومی که باید در چارچوب «نظریهی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» بهسوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.
🔹 به همین مناسبت پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR طی سلسله یادداشتها و گفتگوهایی در قالب پروندهی «#گام_دوم_انقلاب» به بررسی و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه میپردازد. در ادامهی سلسله مطالب این پرونده، آقای #رامین_طیاری_نژاد کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در یادداشتی به بررسی بند هفتم توصیههای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته است.
* طرحِ «#سبکِ_زندگی» به عنوان توصیهی هفتم حضرت آیتالله #خامنهای در بیانیهی #گامِ_دومِ انقلاب، تفاوتِ محسوسی با سایر توصیهها داشت؛ آن اینکه شرحی مفصلی مانند بندهای قبل ارائه نشد و تنها به خطر و زیانهای ناشی از ترویج سبکِ زندگیِ غربی و لزوم مقابلهی جهادی، همهجانبه و هوشمندانه با آن پرداختند. ایشان تشریح این توصیه را به دلیل اینکه «سخن لازم در این باره بسیار است»، به فرصت دیگری موکول کردهاند. از این رو، بنظر میرسد بحث و #تبادل_نظر درباره این #آسیب_شناسی، باید #اولویت پیدا کند و شروع بحثهای مفید در این باره، بهتر است با بررسی مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد. مطلب زیر به این مروری بر این مسأله خواهد پرداخت.
* ۱. سبک زندگی صحیح؛ عاملِ تداومِ انقلاب
قبل از انقلاب اسلامی، تمرکز اصلیِ آیتالله خامنهای بر «تجدید انقلاب اسلامی» #پیامبر_اسلام صلیاللهعلیهوآله و تلاش علمی و عملی برای برانگیختنِ آگاهانهی مردم در جهت تحقق همین اصل بوده است.[۱] با وقوع انقلاب اسلامی ایران، طرح اساسی ایشان با توجه به عبرتهای تاریخ اسلام و وقایعِ رخداده برای انقلاب اسلامی پیامبراسلام صلیاللهعلیهوآله و ائمه هدی علیهمالسلام، بر «تداوم انقلاب» به عنوان مهمترین مسئولیتِ پس از انقلاب تمرکز یافت. انقلاب اسلامی در ساحتِ ایجاد خود، همچنانکه از اسلام منشأ یافته است، در عین حال متّکی به مردم بوده و از آنجا که عاملِ بقای آن همان عاملِ ایجاد کنندهی آن خواهد بود،[۲] لذا برخورداریِ مردم از سبکِ زندگیِ دینی و رواج ارزشهای اخلاقیِ اسلام در جامعه به نحوی که ارزشهایِ اصلیِ جامعه محسوب شود، یکی از ارکانِ تداومِ انقلاب اسلامی است.[۳] در این میان، سبکِ زندگی در ارتباط با جوانان از اهمیّت مضاعفی برخوردار است. چه آنکه «پیشرانِ حرکتِ انقلاب، #جوانها هستند».[۴] همّت گماشتن آیتالله خامنهای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی به تربیتِ نسلهای نوجوان و جوان با تکیه بر #قرآن_کریم، نشان میدهد ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، به آیندهی انقلاب و تداومِ آن میاندیشیدند.
🔹 ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📌 پرونده #گام_دوم_انقلاب (بخش دوم)
* ۲. بیّنه؛ حجّتِ ورود به وادی دینداری
در اندیشه رهبر انقلاب، ورود به وادیِ دینداری از طریق «#معرفت_ایمانی» امکانپذیر و کفایتکننده است بلکه این نوع معرفت از «#معرفت_استدلالی» کاراتر و برانگیزانندهتر به عمل هم هست.[۵] به همین دلیل «وقتی که ابوذر مسلمان شد، پیامبر اسلام نرفته بود برهان نظم و برهان خلف و برهان علّت اُولی را برای او بیان کند و بگوید به این دلیل خدایی هست و خدا یکی است و این بتها خدا نیستند. نخیر؛ با آن بیان پُرجاذبه خودش، ایمانی را در دل ابوذر انداخته بود. میدانید، آن بیانی که بر اثر نورانیّتِ ایمان در دل انسان به وجود میآید چقدر ارزشمند است.»[۶] تحقق چنین معرفت ایمانی که ظرف آن دل انسان است[۷]، میتواند از راههای مختلفی صورت بگیرد؛ یعنی «چه آن را پدر و مادر به انسان بدهند، چه یک بزرگتر دیگر، چه یک حادثه که گاهی آن ایمان ناب را به انسان می بخشد»،[۸] در هر صورت، «آن [معرفت ایمانی] برای انسان، خیلی بیشتر به کار میآید، تا آن استدلالها.»[۹] البته اهمیت و کارکرد معرفت استدلالی نفی نمیشود. معرفت استدلالی بهلحاظ استحکام ایمان و مقابله با شبهات و وسوسهها و خاصیت تردیدزداییاش هم لازم است.[۱۰] دقت در قرآن کریم، همین معنا را تأیید میکند؛ در فرهنگ قرآن به موجب آیات متعدد از جمله آیه «إِذْ أَنْتُمْ بِالْعُدْوَةِ الدُّنْیا وَ هُمْ بِالْعُدْوَةِ الْقُصْوى وَ الرَّکْبُ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ لَوْ تَواعَدْتُمْ لاخْتَلَفْتُمْ فِی الْمِیعادِ وَ لکِنْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحْیى مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ»[۱۱] اگر منظور از هلاکت و حیات یافتن را همان گراییدن به کفر و پذیرش ایمان بدانیم[۱۲]، آنچه در پذیرش دین و ورود به وادی دینداری معیار و حجت است، «بَیِّنه» است. بیّنه به معنای دلالت و راهنمایی آشکار است؛ و هر آنچه که موجب آشکار شدن حق از باطل گردد و بوسیله آن بتوان به آسانی و بدون مشقت به حق آگاهی پیدا کرد، #بیّنه نامیده میشود.[۱۳] این بیّنه منحصر به براهین مشهور کلامی و فلسفی نیست، مشاهده یک کرامت و اعجاز از اولیاء الهی[۱۴] یا دریافت فطری[۱۵] یا مشاهده حادثه غلبه غیرعادی[۱۶] سپاه اسلام بر سپاه دشمن[۱۷] و یا حتی مشاهده تحقق وعدهای از وعدههای الهی[۱۸] نیز مصادیق بیّنه هستند. بر این اساس اصلِ تحقق انقلاب اسلامی یا پیروزی در هشتسال #دفاع_مقدس، خود مصادیق و مظاهری از #بیّنات_الهی هستند.
* ۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها
عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژهی «سَبک»، میتوان مراد از سبکِ زندگی را دقیقتر یافت. سَبک مترادف واژهی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانستهاند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] #شهید_مطهری نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیتالله #خامنهای آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آوردهاند، همردیف آن عبارات «#روشِ_زندگی» و «#عاداتِ_زندگی» را نیز به کار بردهاند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شدهاند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نمودهاند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند.
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
✅ #اینفوگرافی|بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📌 پرونده #گام_دوم_انقلاب (بخش سوم)
* ۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات
یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیتالله #خامنهای، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایشها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر میپذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر میگذارد، روی اخلاق ما اثر میگذارد، گاهی روی برداشتها و تلقیهای ما اثر میگذارد. دلبستگی که پیدا میکنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر میگذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مىکشاند و به عمل صالح دلالت مىکند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مىکند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشهها میتواند بواسطهی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتنابناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومهی فکری معظمله، آنچه میتواند «مادهی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که میتواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد میتواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، #تداوم_عمل با #معرفت_دینی توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه #طباطبایی با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ میداند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسختر، روشنتر و در تاثیرش قوىتر مىگردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرشها و باورها مطرح است.
🔹 ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📝 #مشق_فردا 2⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴سوال دوم: #چرا_گام_دوم؟
🔰اگرچه مراحل انقلاب اسلامی در بیان مشهوری از رهبر انقلاب، پنج مرحله است؛ یعنی :
1⃣ انقلاب اسلامی
2⃣ نظام اسلامی
3⃣ دولت اسلامی
4⃣ جامعه اسلامی
5⃣ تمدن اسلامی
🔰 اما برای رسیدن به مرحله پنجم دو گام اصلی و یک گام نهایی درنظر گرفته شده است:
✳️ گام اول: سرنگونی نظام طاغوت، استقرار نظام اسلامی و آغاز تلاش برای شکل گیری دولت یا حکومت اسلامی
✳️گام دوم: تکمیل تلاش برای تشکیل دولت اسلامی، ساختن جامعه اسلامی.
✳️ گام نهایی: تحقق تمدن جهانی اسلامی با محوریت ولایت عظمی ارواحنا فداه
✅ اینک وارد #گام_دوم انقلاب اسلامی شده و موظفیم اولا دولت اسلامی را بسازیم. سپس جامعه را اسلامی کنیم و در نهایت زمینه ظهور را با صدور الگوی دولت و جامعه اسلامی فراهم نماییم.
✅ منظور از دولت اسلامی، اسلامی شدن کل سیستم حکومت اعم از قوای مجریه و مقننه و قضائیه، نیروهای مسلح و اسلامی شدن قوانین، رویه ها، روش ها و کارگزاران و متصدیان امور حکومتی است.
✅ ومراد از جامعه اسلامی حاکم شدن اسلام در جمیع روابط اجتماعی و تشکیل امتی گسترده، یکپارچه و قوی و امین برای امام جامعه است...
🖊حمید رضا مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📝 #مشق_فردا 3⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴سوال سوم: چرا این بیانیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟
🔰به نظر بنده دلایل اهمیت این متن راهبردی متعدد است ولی برخی از اهم دلایل به قرار زیر است:
1⃣ تحلیلی عمیق، واقعی، جامع و مستند از مسیر طی شده در چهل سال اول که می تواند در صورت تبیین و ترویج آن، موتور یأس آفرینی دشمن در جامعه را به کلی خاموش و بی اثر کند.
فراز و فرودهای چله اول را دو گونه می توان جمع بندی کرد:
🔹یکی با رویکرد مأیوسانه، منفی نگرانه و عیب جویانه
🔹دوم با نگاه واقع بینانه و منصفانه که قطعا نتیجه اش چیزی نیست جز امید در عین اعتراف به فاصله میان آنچه شد، آنچه می توانست بشود و آنچه باید بشود.
✅ البته در این چهل سال باید بپذیریم در عرصه تبلیغات و رسانه بسیار ضعیف عمل کردیم خصوصا در مقابل غول رسانه ای نظام سلطه.
🔻لذا حضرت آقا در بخش آغازین توصیه های خود در #بیانیه_گام_دوم به عنوان یک استراتژی بسیار مهم به جوانان توصیه می کنند:
⏪« شما جوانان باید پیش گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید.»
2⃣ سندی تاریخی و حجتی قاطع برای سپردن کار و بار انقلاب به نسل جوان در همه عرصه ها.
⏪ « اگر زمام اداره ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مومن و انقلابی و دانا و کاردان_ که بحمدالله کم نیستند_ سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد. ان شاءالله » (متن بیانیه #گام_دوم)
3⃣ تصریح به زوال آمریکا و نظام سلطه و ظهور ولایت عظمای امام زمان ارواحنافداه در گام دوم
🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع
↩️ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📝 #مشق_فردا 4⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴 #تکلیف_محوری
1⃣ بیانیه رهبری خود، سند جامع و چشم اندازی الهام بخش برای مسیر پیش روی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است؛ لذا بر خلاف زعم و عملکرد برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، مشکل سندی ندارد تا بخواهیم برایش سند از آیات و روایات دست و پا کنیم.
2⃣ این بیانیه اگرچه با استقبال علما، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان مواجه شد و این استقبال ان شاءالله نشانه اهتمام همه اقشار به پیاده سازی دقیق و بهنگام آن می باشد ولی آیا بهتر نیست تقدیر و تشکر و حمایت و تظاهرات و ... جای خود را به #اندیشه_ورزی و #راهبردجویی و #تقسیم_تکلیف_ملی بدهد؟
3⃣ ما از این شماره ابتدا شرح کوتاهی بر مهم ترین فرازهای بیانیه را با استناد به بیانات امام و رهبری و برخی منابع و اسناد دیگر تقدیم می کنیم، سپس به استخراج و توضیح واژگان و عبارتهایی می پردازیم که ظرفیت گفتمانی دارند و در پایان به ارائه راهبردها و راهکارهایی در بخشهایی از بیانیه خواهیم پرداخت.
📌در نهایت از همه صاحب نظران درخواست می کنم خالصانه بنده را در تقویت و غنای این مباحث یاری دهند.
🖊حمیدرضا مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📝 #مشق_فردا 5⃣
#بیانیه_گام_دوم
🔴 #سیمای_بیانیه
🔰بیانیه #گام_دوم دارای یک مقدمه و سه فصل است. فهرستواره این بیانیه به قرار زیر است:
🔻 #مقدمه:
۱-دومین گام انقلاب اسلامی؛ گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.
۲-پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغاز عصر جدید عالم بود.
۳-شعارهای انقلاب اسلامی؛ جهانی و فطری است و به همین دلیل همیشه زنده است.
۴- نظریه نظام انقلابی تا ابد قابل دفاع است.
۵-جمهوری اسلامی و طی کردن بخشی از فاصله بین بایدها و واقعیت ها
۶-انقلاب اسلامی؛ مایه سربلندی ایران و ایرانی
۷-ضرورت شناخت گذشته برای برداشتن گام دوم
۸-آغاز انقلاب و نظام اسلامی از صفر و بدون تجربه قبلی
۹-شکل گیری تقابل جدید اسلام و استکبار با ظهور انقلاب اسلامی
۱۰-مدیریت جهادی؛ عامل عزت و پیشرفت
🔰فصل اول: #برکات_انقلاب_اسلامی:
۱-ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی
۲- انقلاب اسلامی؛ موتور پیشران علم و فن آوری
۳- به اوج رساندن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی
۴-ارتقای شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم
۵- سنگین کردن کفه عدالت
۶-افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه
۷- ایستادگی در برابر مستکبران
🔰فصل_دوم: #آثار_شناخت_گذشته:
۱-همه افتخارات، محصول جهت گیری جهادی بود.
۲- تغییر چالش با نظام سلطه از داخل کشور به منطقه، نشانه اقتدار است.
۳-جوانان باید شانه زیر بار انقلاب بدهند.
۴-ظرفیتهای انسانی و مادی
🔰فصل سوم: #توصیه_ها:
🔹اول) #توصیه_زیربنایی: امید به آینده
🔹دوم) #توصیه_های_راهبردی:
۱-علم و پژوهش
۲-معنویت و اخلاق
۳- اقتصاد
۴-عدالت و مبارزه با فساد
۵-استقلال و آزادی
۶-عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن
۷-سبک زندگی
🖊حمیدرضا مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📜سلسله جلسات شرح و تفسیر
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب:
#خلاصه_جلسه_دوازدهم
💢حجت الاسلام راجی:
🔹سومین دستاوردی که حضرت آقا مطرح میکنند مشارکت های مردمی است
✅"مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه های داخلی، حضور در صحنه های ملی واستکبار ستیزی به اوج رسانید و درموضوعات اجتماعی مانند کمک رسانی ها و فعالیت های نیکوکاری که از پیش از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیر داد. پس از انقلاب مردم در مسابقه خدمت رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت میکنند.
🔶انتخابات بحث مهمی است که پیش از انقلاب، در بحث مشروطه بود که اشراف و بزرگان و گروهی از مردم اجازه شرکت در #انتخابات را داشتند
🔺در دوران پهلوی هم مردم فقط اجازه داشتند نمایندگان مجلس ملی را انتخاب کنند که در کتاب "پاسخ به تاریخ" در خاطرات محمدرضا پهلوی آمده است
🔵اما در جمهوری اسلامی دارای 8 نوع انتخابات هستیم و در این 40 سال 36 انتخابات برگزار کردیم
☑️و مسئولان ما با واسطه و بی واسطه با نظر مردم انتخاب میشوند
🔶در بحث #کمک_رسانی ها، نه تنها ارتش و... به کمک مردم میشتابند؛ نیروهای بسیجی و مردمی هم برای کمک به سیل زده ها در صف هستند که این در دنیا بی نظیر است
🔴 #حضور_درصحنه_های_ملی هم با راهپیمایی هایی چون 22 بهمن و روز قدس و... مشهود است
✅ "رابعا بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین المللی را به گونه شگفت آوری ارتقا داد.تحلیل سیاسی ک فهم مسائل بین المللی درموضوعاتی همچون جنایات غرب بخصوص آمریکا، مسئله فلسطین و ظلم تاریخی به ملت آن، مسئله جنگ افروزی ها و رذالتها و قدرتهای قلدر درامور ملت ها و امثال آن را از انحصار طبقه محدود و عزلت گزیده ای به نام روشنفکر بیرون آورد..."
‼️فهم سیاسی مردم در دنیا عجیب و غریب است! براساس یک نظرسنجی در آمریکا تنها 36 درصد مردم آمریکا میدانند در کشورشان 3تا قوه هست
💠اما مردم به شدت روی امورشان حساس هستند و به برکت جمهوری اسلامی ارتقا شگفت آوری در #بینش_سیاسی مردم اتفاق افتاد.
💠مسجد امام رضا علیه السلام #دانشگاه فردوسی مشهد
#سعداء
پایگاه نشر آثار #حجت_الاسلام_راجی
🌐 @soada_ir
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📋 حجتالاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی
📌 دوران جدیت یافتن انقلاب فرا رسیده است
💠 حجتالاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی استاد حوزه و دانشگاه و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به تبیین وظیفه امت انقلابی در آغاز گام دوم انقلاب پرداخته است.
متن یادداشت را در لینک زیر بخوانید
http://farhangesadid.ir/fa/news/1410
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
غفلت زدایی بیانه گام دوم انقلاب.mp3
15.65M
🎤 #صوت|حاج آقا علیپور
👈 از جلسه میانه 97/12/27
🌴موضوع : غفلت زدایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #فیلم|راهکار های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی
🔷دانشکده علوم قرانی مشهد مقدس
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
9b9ddd904baf62d0a4358022f6c267a4eff16ee7.ppt
743.9K
#پاورپوینت|باید ها ونباید های منشور گام دوم
سهیلی https://eitaa.com/p_bazyad
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
کلید واژه های گام دوم انقلاب اسلامی.pptx
76K
#پاورپوینت|کلیدواژه های گام دوم انقلاب
تدوین : رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/p_bazyad
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📌موضوعات مرتبط با #گام_دوم_انقلاب را از اینجا👆 شروع به مطالعه کنید🌹
📌 پرونده #گام_دوم_انقلاب (بخش چهارم)
* ۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی
خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیهی هفتم از بیانیهی #گام_دوم_انقلاب گوشزد شد. آیتالله #خامنهای قبلاً تصریح کرده بودند که عدهای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کردهاند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانیشدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بینالمللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانهای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد.
ادامه دارد..
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📌 پرونده #گام_دوم_انقلاب (بخش پایانی)
* ۶. راهبردِ جریان فرهنگیِ انقلاب اسلامی
همچنانکه در سطور پیشین عرض شد، دشمن راهبردِ خود را بر تغییرِ سبکِ زندگی با هدفِ تغییر باورها متمرکز کرده است. این راهبرد البته از پشتوانهی نظری برخوردار است و آن اینکه «واقعیّتهای زندگی، در فکر انسان اثر میگذارد؛ رفتار روزانه در دل و روح انسان اثر میگذارد ـ هم روح خود انسان، هم روح مخاطبان و معاشران انسان ـ اینها میخواهند این [سبک زندگی] را تغییر بدهند».[۳۱] راهِ مقابله با این #تهاجم نیز از ترویجِ سبکِ زندگیِ دینی و تعمیق و گسترش آن در متن جامعه میگذرد. علمای دینی در حوزهی تربیت نیز بر همین شیوه تأکید دارند. انسان موجودی است که نیازمند تربیتِ عقل، نفس، قلب و آداب ظاهریِ خود است. در این میان انسان اگر بخواهد عقل و نفسِ خود را تربیت کند، ابتدا باید از ادب ظاهری شروع کند. #ادب_ظاهری، اثرِ تربیتی خود را در نفس و قلبِ انسان خواهد گذاشت.[۳۲] همچنانکه رهبر انقلاب در توصیهی هفتم بیانیه هم تأکید کردند و قبلاً در دیدار دانشجویان هم خطاب به جوانانِ دانشجو گفته بودند[۳۳]، مسئولیتِ اصلیِ این جهاد، برعهدهی جوانان است. جوانان به مثابه پیشرانِ حرکتِ انقلاب، اگر خود به رعایتِ سبکِ زندگیِ دینی ملتزم باشند، جامعه را هم دنبال خود حرکت خواهند داد. تأکید حضرت آیتالله #خامنهای بر #مظاهرِ_دینی در میانِ جوانان همچون #اعتکاف، رونقیافتن #فضاهای_دینی، اردوهای #جهادی، صحنههای #عبادت، پیادهرویهای زیارت #اربعین و... اهمیت همین مطلب را میرساند.
پینوشت:
[۱]. حضرت آیتالله خامنهای: دو امام مجاهد، صص۲۶۹ تا ۲۷۲
[۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۹ دی ماه ۱۳۸۸
[۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۶ مهرماه ۱۳۶۸
[۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۳ آذر ۱۳۹۵
[۵]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۶]. همان
[۷]. حضرت آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص۱۰۳
[۸]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۹]. همان
[۱۰]. همان
[۱۱]. سوره أنفال، آیه ۴۲: «آنگاه که شما بر دامنه نزدیکتر [کوه] بودید و آنان در دامنه دورتر [کوه]، و سوارانِ [دشمن] پایینتر از شما [موضع گرفته] بودند، و اگر با یکدیگر وعده گذارده بودید، قطعاً در وعدهگاه خود اختلاف مىکردید، ولى [چنین شد] تا خداوند کارى را که انجام شدنى بود به انجام رساند [و] تا کسى که [باید] هلاک شود، با دلیلى روشن هلاک گردد و کسى که [باید] زنده شود، با دلیلى واضح زنده بماند و خداست که در حقیقت شنواى داناست.»
[۱۲]. محمدتقی مدرسی، من هدی القرآن، ج۴، ص۶۵
[۱۳]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۱۱۴
[۱۴]. سوره طه، آیه ۲۲
[۱۵]. سوره روم، آیه ۳۰
[۱۶]. غیرعادی یا غیرطبیعی متفاوت است؛ مراد از غیرعادی، یعنی کاری که با عادات ظاهری و محاسبات معمولی مادّی جور در نیاید و در عین حال خلاف طبیعت هم نباشد.
[۱۷]. سوره أنفال، آیه ۴۲
[۱۸]. سوره أحزاب، آیه ۲۲
[۱۹]. طریحی، مجمعالبحرین، ۱۳۷۵، ج۳، ص۳۴۰ و راغب اصفهانی، مفردات ألفاظ القرآن، ۱۳۶۲، ص۲۴۷
[۲۰]. مرتضی مطهری، سیری در سیره نبوی، ۱۳۸۹، صص۴۵و۴۶
[۲۱]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ و ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱
[۲۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۵ مهرماه ۱۳۹۵
[۲۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۰ آبان ۱۳۸۳
[۲۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
[۲۵]. عبدالحسین خسروپناه، منظومه فکری آیتالله خامنهای، ۱۳۹۶، ص۳۸۳
[۲۶]. امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ۱۳۹۱، صص۸۷ و ۸۸ و آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ۱۳۹۳، ص۱۰۳
[۲۷]. سوره روم، آیه ۱۰: «آن گاه فرجام کسانى که بدى کردند [بسى] بدتر بود، [چرا] که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را به ریشخند مىگرفتند».
[۲۸]. سوره فاطر، بخشی از آیه ۱۰: «هر کس سربلندى مىخواهد، سربلندى یکسره از آنِ خداست. سخنان پاکیزه به سوى او بالا مىرود، و کار شایسته به آن رفعت مىبخشد...»
[۲۹]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ۱۴۱۷، ج۱۷، ص۲۳
[۳۰]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
[۳۱]. آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴
[۳۲]. مجتبی تهرانی، ادب الهی(تربیّت مربی)، ص۷۷
[۳۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای گام دوم انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
📜سلسله جلسات شرح و تفسیر
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب:
#خلاصه_جلسه_سیزدهم
💢حجت الاسلام راجی:
✅"کفه ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد
نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست..."
💢رهبر معظم انقلاب به صراحت میگویند جمهوری اسلامی به آنچه درزمینه #عدالت مدنظرش بود نرسید. ما انتظار داشتیم عدالت بیشتر از این محقق شود اما به این معنا نیست که حرکت نداشتیم؛ به قله نرسیدیم اما در مسیریم...
🔶ما در 35 سال گذشته در زمینه تحقق عدالت خیلی کار کردیم اما 5سال اخیر
بدترین دوران در زمینه تحقق عدالت بود.
🔷ضریب جینی معیار سنجش عدالت در دنیاست و اگر میزان ان افزایش یابد به معنای کاهش عدالت است.
آمارهای بین المللی از افزایش ضریب جینی یعنی افزایش #نابرابری در دنیا خبر میدهند در حالی که ضریب جینی در دوران #انقلاب کاهش یافته یعنی توانستیم به تحقق عدالت نزدیک شویم.
♨️در دوران پهلوی 50 درصد مردم زیرخط فقر بودند اما این آمار بعد از انقلاب کاهش پیدا کرد؛ البته به جز 5سال اخیر.
✅"مردم بیشتر شهرها به ویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالبا محروم از نیازهای اولیه زیرساختی و خدمت رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفق ترین حاکمیت های جهان در جابجایی خدمت و ثروت از مرکز به همه کشور و از مناطق مرفه نشین شهرها به مناطق پایین دست آن بوده است..."
🔴ما موفق شدیم امکانات را به دورترین مناطق هم ببریم در حالی که پیش از انقلاب کشور وضعیت قابل قبولی نداشت که به عنوان نمونه در ص178 و 179 جلد1 کتاب خاطرات علم ذکر شده است...
💠مسجد امام رضا علیه السلام #دانشگاه فردوسی مشهد
#سعداء
پایگاه نشر آثار #حجت_الاسلام_راجی
🌐 @soada_ir
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd
* #خودسازی*
*بیانیه_گام_دوم_انقلاب*
انقلاب اسلامی ایران، ...اینک وارد دوّمین مرحلهی #خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است.(1)
➖➖✨ *ضرورت توجه به خودسازی* ✨➖➖
💢 انقلاب و نظام اسلامى، از همه پيشتر و بيشتر به استعدادهاى انسانى نگاه ميكند. جوانان! از خودسازى فكرى و معنوى غافل نشويد؛ اين مملكت متعلّق به شماست(2) *استحكام مانع انسانى در مقابل دشمن* ، با بالا رفتن بصيرت و ايمان و با #خودسازى امكانپذير است. (3)
💢 *سربازىِ امام زمان* ، كار آسانى نيست. سربازىِ منجى بزرگى كه مىخواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بين المللى مبارزه كند، احتياج به #خودسازى و آگاهى و روشن بينى دارد(5).
⬅️⬅️عزيزان من! قبل از آنكه ديگران بخواهند ما را بسازند، *خودمان بايد خود را مستحكم كنيم و از درون بسازيم.*
هر انسانى مسئول دل و فكر و احساسات و انگيزه هاى خود در مقابل خداست(3).
➖➖✨ *توانایی جوانان در خودسازی* ✨➖➖
جوانان بهتر از قشرهاى ديگر ميتوانند خودسازى كنند؛ چون نيرومندند. بعضى كسان خيال ميكنند جوانان در مقابل گناه بىتابند؛ ولى من ميگويم جوان همچنان كه از قدرت جسمانى برخوردار است، از قدرت اراده هم بهرهمند است. اراده، همان چيزى است كه انسان ميتواند با اتّكاى به آن، خود را به خدا نزديك و از شيطان دور كند(3).
➖➖✨ *لزوم دقت در تمام ابعاد خودسازی* ✨➖➖
شما جوانان عزيز،...بايد بدانيد كه امروز مسئوليت سنگينى بر دوش شماست و آن، مسئوليت خودسازى است؛
📍خودسازى از لحاظ علمى و فكرى،
📍خودسازى از لحاظ نيروى جسمانى،
📍خودسازى از لحاظ صلاح اخلاقى،
📍خودسازى از لحاظ معرفت دينى و عمل دينى،
📍خودسازى از لحاظ كسب تجربه براى ساختن اين كشور.(7)
➖➖➖✨ *سخن آخر* ✨➖➖➖
آدمسازى، #خودسازى، خودسازى فكرى و اشاعه ى فكر و فرهنگ- اينها *وظيفه همه ى كسانى است كه امام حسين عليه السّلام را الگو مىدانند.*
خوشبختانه ملت ما همه نسبت به حسين بن على عليهالسّلام خاضعند و آن بزرگوار را بزرگ مىشمارند. حتى خيلى از غير مسلمانها اين گونه اند.(4)
با اين چشم نگاه كنيم به *ماه شعبان*؛ ماه فرصت عبوديت خداوند و فرصت #خودسازى است.(6)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
1) بیانیه ی گام دوم انقلاب
2) 6/6/1378 بیانات در جمع مردم بیرجند
3) 16/2/1380 بیانات در دیدار با بسیجیان
4)24/9/1375 بیانات به مناسبت روز پاسدار
5) 30/7/1381 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
6) 23/4/1389 دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر
7) 11/10/1370 سخنرانی در اجتماع مردم بوشهر
⭕️ @shenakhte_rahbari
🔸ارتباط با ما: @ghyazd
➕شبکه اشتراک محتوای چهل سالگی انقلاب
https://eitaa.com/enghelabyazd
➕کانال ما در بله
https://ble.im/enghelabyazd