📚 دوازده امام در تورات
📖 نگاهی نو به بشارت ابراهیم در سِفر پیدایش
✍️ یکی از پرسشهای مربوط به آیات 17: 18 و 17: 20 از سِفر پیدایش #تورات این است که آیا این آیات را میتوان اشارت و بشارتی به پیامبر اسلام و #دوازده_امام شیعیان دانست؟ با تأملی دقیق در دعای ابراهیم برای فرزندش اسماعیل (پیدایش 18: 17) و نیز نحوهی استجابت الهی (پیدایش 20: 17) میتوان ادعا کرد که خداوند به ابراهیم (ع) بشارت داده که #امامت را در پیامبر اسلام و دوازده امام از نسل #اسماعیل علیهمالسلام قرار دهد. از سویی با توجّه به قرائن درونمتنی و برونمتنیای که نشان میدهد مقصود از «مئود مئود»، پیامبر اسلام است و از سوی دیگر، با ریشهشناسی واژه «ربّی» و هماهنگی آن با مفهوم «امام»، میتوان نشان داد که دوازده ربّانی در آیه 17: 20، اشارهای به دوازده امام شیعیان دارد. همچنین، هماهنگی ریشهشناختی نامهای برخی از دوازده امام با شماری از نامهایی که بهعنوان اسامیِ فرزندان اسماعیل در آیات 25: 13_ 15 ذکر شده است، ادّعای پیش گفته را تقویت میکند.
✡️ بنیامیه و یهود (1)
1️⃣ از اتفاقاتی که در دورهی عمر بن خطاب و در پی تصرف قدس افتاد، نصب #معاویه در شام بود.
2️⃣ معاویه از خاندان #بنیامیه و فرزند #ابوسفیان دشمن لجوج پیامبر (ص) است که در جریان فتح مکه به ظاهر ایمان آورد و از این طریق وارد اسلام شد.
3️⃣ سابقه دشمنی دو خاندان بنیامیه و #بنیهاشم در آن روز موضوع مشهوری بود که همچنان نیز در تاریخ باقی مانده است.
4️⃣ #امیه فرزند #عبدشمس و عبدشمس فرزند #عبدمناف بود. #هاشم نیز فرزند دیگر عبدمناف و عموی امیه بود.
5️⃣ در این که سبب این دشمنی دیرینه و دیرپا چه بوده است، در تاریخ داستانی نقل شده که به نظر میرسد بیشتر برای پوشش یک واقعیت بزرگتر بوده باشد.
6️⃣ بر اساس این داستان هاشم و عبدشمس دوقلوهایی بودند که از ناحیه انگشت دست به هم چسبیده بودند. با جدا نمودن آن دو با شمشیر، #کاهنان اینگونه پیشبینی کردند که میان این دو برادر خونریزی برقرار خواهد بود. البته گذر زمان نشان داد که نه میان این دو برادر، که میان یکی و فرزند دیگری این اختلاف رخ داد.
7️⃣ امام صادق علیهالسلام در روایتی سبب این دشمنی را اینگونه بیان میفرمایند:
🌺 انَّا وَ آلُ اَبِی سُفْیانَ اهْلُ بَیتَینِ تَعَادَینَا فِی اللهِ قُلْنا صَدَقَ اللهُ وَ قالُوا کَذَبَ اللهُ قاتَلَ ابُوسُفْیانَ رَسُولَ اللهِ صلیاللهعلیهوآله وَ قاتَلَ مُعَاوِیهُ عَلِی بنَ اَبِیطَالِبٍ علیهالسلام وَ قَاتَلَ یزِیدُ بْنُ مُعَاوِیهَ الْحُسَینَ بْنَ عَلِی علیهما السلام وَ السُّفْیانِی یقاتِلُ الْقائِمَ.
✍️ ما و فرزندان أبوسفیان افراد دو خانواده هستیم، دشمنی ما با هم در راه خداست، ما میگوییم: خدا راست گفته، ولی آنان میگویند: خدا دروغ گفته است. ابوسفیان با پیغمبر (ص) جنگید و معاویه با علی بن ابیطالب (ع) پیکار نمود، و یزید پسر معاویه با حسین بن علی (ع) جنگید و او را به شهادت رسانید و سفیانی با قائم آلمحمد (عج) خواهد جنگید.
✍️ نویسنده: دکتر محمدهادی همایون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 هر ساله در آستانهی سال جدید عبری #روش_هشانا، دلنوشتههایی از آرزوها و تقاضاها از درگاه ادونای [خداوند/یهوه] که طی ماهها توسط مردم در لابهلای شکافهای #دیوار_کوتل یا همان #دیوار_ندبه قرار داده شده جمعآوری میشود. این تکههای کاغذ با نظارت مستقیم ربّیِ مخصوصِ دیوار جمعآوری میشود. ربّی شموئل ربينويچ (שמואל רבינוביץ) متولی فعلی امور دیوار غربی و بناهای تاریخی #اورشلیم است که در روند این پاکسازی حضور دارد. این کاغذها حتماً باید توسط میلهی چوبی از لای شکاف دیوار خارج شوند و جنس آن نباید فلزی باشد. این تکه کاغذها بههمراه کاغذهای بلا استفاده که روی آن متون مقدس نوشته شده طی مراسمی مذهبی در بالای #تپه_زیتون در اورشلیم به خاک سپرده میشوند.
✡️ رسانههای تحت کنترل همین یهودیان چه جنجالها که بر سر چاه جمکران برپا نکرده و نمیکنند!!
هدایت شده از دشمن شناسی
یهودیان.docx
120.3K
✡️ خرید و فروش برده یکی از اهمّ حوزههای فعالیت تجاری یهودیان بود.«آیین یهود» اجازه نداده است که یهودیان، همکیشان خود را به بردگی گیرند؛ ولی بردهگرفتن غیریهودیان و خرید و فروش آنان را مطلقاً آزاد میشمارد!! 📖 متن مقاله بههمراه مستندات
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند!
✍️بخش اول
💢رژیم شاه با اطلاع از مخالفت روحانیون و مردم با نفوذ اسرائیل در ایران و خطر آن برای جهان اسلام، برای جلوگیری از گسترش حرکتهای ضداسرائيلی دستور داد که روحانیون حق ندارند در خطابههای خود در مورد اسرائيل صحبت کنند. حضرت امام در سخنرانی عصر عاشورا صریحا به این موضوع پرداختند و دلائل آن را تحلیل کردند.
💢سیاست توسعه روابط دو کشور و عادی کردن حضور اسرائیل در ایران، با وجود مخالفتهای داخلی ادامه یافت. زیرا تحولات منطقه موجب نگرانی شد و لذا برای حفظ موجودیت خود و کمک به بقای اسرائیل، شاه ترجیح داد که همکاری دراز مدت و همهجانبه با آن دولت را به طور جدی تعقیب کند. تغییر دولتها در ایران و اسرائیل تأثیری در این سیاست نداشت و تبادل هیئتها و عقد قراردادها و همکاریها همچنان در حال افزایش بود.
«بهترین نشانه این سیاست مسافرت اعضای کالج دفاع ملی اسرائيل به رهبری «ژنرال یوزی نارکیس» در اردیبهشت ۱۳۴۳ به ایران بود. در گزارشی که «دوریل» در ۲۰اردیبهشت درباره این سفر به اسحاق رابین رئیس ستاد ارتش اسرائیل فرستاد، نوشته بود حضور افسران اسرائیلی با لباس متحدالشکل در خیابانهای تهران و شرکت در ضیافتهائی که ستاد ارتش ایران به افتخار آنان داد، بازدیدهایشان از پایگاهها و سربازخانهها در حالی که پرچم اسرائيل برافراشته شده بود و سخنرانیهای پرشور فرماندهادن نظامی ایران در باره لزوم تحکیم روابط نظامی بین دو کشور، را نباید دستکم گرفت. مهمتر از همه ابراز احساسات یهودیان اصفهان و شیراز بود وقتی هواپیمای اسرائيلی و افسران ما را با یونیفورم مشاهده کردند... در واقع این سفر مترادف با یک پیروزی بزرگ بود.»
روابط دو کشور با وجود تحولات داخلی و منطقهای تا پیروزی انقلاب در بالاترین سطح ادامه یافت. جریان انقلاب و تحولات پس از آن نشان داد که چرا شاه و اسرائيل تأکید بر داشتن روابط ویژه داشتند. روابطی که قطعا به زیان ملت ایران و فقط برای حفظ حاکمیت و موجودیت دولتی غاصب و ضداسلام بود. پیرامون روابط ویژه ایران و اسرائیل مطالب بسیاری و اسناد فراوانی وجود دارد که خود نیازمند تحقیقی مستمر است.
💢بخشی از نفوذ و قدرت تأثیرگذاری اسرائيل مربوط به فقره بهائیت بود. زیرا در واقع فرقه بهائیت بازوی اجرائی و شاخه نفوذی اسرائیل در ایران بود. لذا در این قسمت وضعیت بهائیت در ایران، مختصری از اهداف و عملکردهای آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.
⭕️فرقه بهائیت
💢«این جانب حسب وظیفه شرعیه به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر میکنم. قرآن کریم و اسلام در خطر است. استقلال مملکت و اقتصاد در معرض قبضه صهیونیستهاست، که در ایران به حزب بهایی ظاهر شدند و مدتی نخواهد گذشت که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملکت را با تأیید عمال خود قبضه میکنند، و ملت مسلمان را از هستی در تمام شؤون ساقط میکنند تلویزیون ایران پایگاه جاسوسی یهود است، و دولتها ناظر آن هستند و از آن تأیید میکنند. ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود، سکوت نمیکنند و اگر کسی سکوت کند در پیشگاه خداوند قاهر، مسئول و در این عالم محکوم به زوال است.»
از آنجایی که بخشی از نفوذ و قدرت تأثیرگذاری اسراییل مربوط به فرقه بهائیت بود آشنایی با این فرقه و نقش آن در تاریخ معاصر ایران- خصوصاً در دوران پهلوی- ضروری مینماید؛ باید گفت که اسناد و مدارک زیادی در باب ماهیت و عملکرد فرقه مزبور وجود دارد که در این کتاب فقط بخشی از آنها عرضه میشود.
🔻مختصری از تاریخ بهائیت
«سیدعلی محمد شیرازی» تحت تأثیر افکار شیخ احمد احسایی و سیدکاظم رشتی در سال ۱۲۶۲ (هـ.ق) با دعوی مهدویت خود را «بابالله» معرفی کرد. ابتدا به مکه رفت و در بازگشت به بوشهر عدهای را جهت تبلیغ به اطراف و اکناف روانه ساخت. حاکم فارس او را به شیراز احضار و پس از بحث علما با او دستور مجازات او را داد.
💢حاکم اصفهان که گرجیتبار بود او را به اصفهان دعوت و اجازه تبلیغ به او داد. مردم بر او شوریدند و به دستور مرکز او را به تبریز تبعید کردند. در تبریز در بحث با علما پاسخهای نامناسبی داد، و از اینرو او را به چوب بستند و این بار توبهنامه کتبی نوشت. سرانجام در سال ۱۲۷۰ قمری به دستور امیرکبیر او را در تبریز تیرباران کردند.
💢با دستگیری بابیان و کشتن تعدادی از آنان، چند نفر از آنها به بغداد تبعید شدند. بنا بر اظهار شوقی افندی، نوه میرزا حسینعلی نوری (بهاء) و یکی از مقامات بهائیت در کتاب «قرن بدیع»، چون در سال ۱۲۶۸ بهاءالله به اتهام مباشرت در سوءقصد به حیات ناصرالدین شاه دستگیر شد، با وساطت و دخالت «پرنس دالگورکی» سفیر روس در ایران، وی با مصونیت از حکم اعدام به دستور شاه از کشور اخراج گردید
✍️ادامه دارد ...
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند
✍️بخش دوم
💢«سفیر روس چون از فرمان شاه آگاهی یافت، از بهاءالله درخواست نمود، اجازه دهد تا تحت حمایت و مراقبت دولت متبوعه خویش وارد و به کشور روسیه برود.»
🔺دولت عثمانی با آنان به مقابله پرداخت و حسینعلی نوری با مریدانش به عکا تبعید شدند. در آنجا به تدریج تحت حمایت انگلستان بر مریدانش افزوده شد و فرقه بهایی شکل گرفت. پس از فوت بهاء، پسرش «عبدالبهاء» که به همراه پدرش به عکا مسافرت کرده بود، زعامت جامعه بهایی را به دست گرفت. عبدالبهاء بارها مراتب سرسپردگی خود را نسبت به دولت بریتانیا نشان داد.
💢«پس از محاصره شهر «حیفا» به وسیله نیروهای عثمانی در جریان جنگ جهانی اول، اعضای کابینه انگلستان از وضع مخاطرهآمیز حیفا مطلع گردیدند. با توجه به اهمیت عبدالبهاء برای امپراتوری انگلستان، «لرد بالفور» (طراح ایجاد دولت اسرائیل) وزیر امور خارجه، در همان روز به «ژنرال النبی» فرمانده لشکر انگلیسی در فلسطین دستور اکید داد که با جمیع قوا در حفظ و صیانت عبدالبهاء و دوستان او بکوشد. ژنرال النبی پس از تصرف حیفا، تلگرافی به لندن مخابره و سلامت عبدالبهاء را به اطلاع دولت رسانید. ضمناً فرمانده حیفا را مأمور کرد که تصمیمات لازم جهت حفظ جان عبدالبهاء اتخاذ و از نقشه «جمال پاشا» برای اعدام عبدالبهاء جلوگیری کند.
پس از پایان جنگ، انگلستان مراتب قدردانی خود را از عبدالبهاء با اهداء لقب «نایت هود» و «نشان مخصوصی» نشان داد .
🔻۲) سازمان و تشکیلات
در یک جمله کوتاه، بهائیت یعنی تشکیلات پیچیده که ایجاد و گسترش آن وامدار هنر بینظیر صهیونیسم بوده است. تلقی یک فرد بهایی از تشکیلات بهائیت، به مثابه بخشی از آیین واعتقادات او و به منزله تصور ماهی از آب است. تشکیلات بهائیت در هر کشور از دو بخش انتصابی و انتخابی ترکیب شده است. در رأس تشکیلات «بیتالعدل حیفا» مرکب از شش آمریکایی، یک انگلیسی و دو ایرانی قرار دارد.
(سند ۲/۷۲)
مشخصههای مهم تشکیلات بهائیت عبارتند از:
۱- از گستردگی قابل ملاحظهای به دلیل بافت جمعیت آن برخوردار است و به رغم پراکندگی، تشکیلاتی مخفی است. اصول پنهانکاری به شکل بسیار وسیعی درمورد اسرار تشکیلاتی به وسیله افراد آن رعایت میشود.
۲- استقلال از فرد: با این که تشکیلات بهائیت برخوردار از چهرههای قوی فکری، مالی، سیاسی و علمی است که در استحکام و قوت تشکیلات نقش مهمی را ایفا میکنند اما تجربه نشان داده است این تشکیلات برخلاف بسیاری ازگروههای دیگر مستقل از افراد میباشد و انهدام مهرههای آن، به انهدام تشکیلات نمیانجامد.
۳- قدرت تغییر تشکیلات: این تشکیلات به دلیل ماهیت و اهداف بلندمدت خود، هیچگاه درصدد کسب حاکمیت سیاسی به نام بهائیت نمیباشد. بلکه در شرایط مساعد در هر حاکمیتی سعی مینماید همانند زالویی از بدنه آن حکومت در جهت منافع خود ارتزاق کند. در شرایط نامساعد، با جمع کردن و بسته نمودن تشکیلات و با ایجاد حالت انقباض دفعی و جمع شدن در یک پوسته سخت دفاعی، حیات خود را برای فرارسیدن شرایط مناسب ادامه میدهد.
۴- طراحی اصل عدم مداخله در سیاست برای این فرقه مفهوم عمیقی دارد، زیرا که خواستهاند بقاء و تداوم حیات تشکیلات (نظیر صهیونیسم در آمریکا) تابعی از شرایط و تحولات سیاسی جاری کشورها نباشد.
۵- پراکندگی جغرافیایی جمعیت بهائیان در ایران و جهان و داشتن عناصر مختلف در تمامی اقشار اجتماعی زبانزد است، به طوری که تشکیلات و سازمان فرقه بهائیت بیشتر شبیه به تشکیلات احزاب سیاسی است تا تشکیلات مذهبی، که خلاصه آن به شرح زیر میباشد:
الف) «جمعیت بهایی»: در نقاطی که عده بهائیان از ۹ نفر کمتر باشد، اجتماع آنان را جمعیت بهایی مینامند.
ب) «محفل روحانی»: در نقاطی که عده بهائیان ۲۱ ساله از ۹ نفر متجاوز باشد محفل روحانی تأسیس میشود.
ج) «محفل ملی»: کلیه بهائیان یک کشور، همه ساله در اردیبهشت ماه انتخاباتی را انجام داده ۹ نفر از بین خود برمیگزینند که آن را محفل ملی مینامند.
💢د) «حضیرهالقدس»: محل تمرکز کلیه دوایر و محافل بهایی را حضیرهالقدس مینامند که کلیه مراسم خود را در این محل انجام میدهند.
💢هـ ) «لجنههای محلی»: واحدهایی که وظیفه خاصی را تحت نظارت محفل ملی بر عهده دارند، از قبیل لجنه کتابخانه، لجنه تبلیغ... معبد بهائیان را «مشرقالاذکار» مینامند.
💢بهائیان براساس یک تکلیف واجب هر نوزده روز یک بار باید در جلسات تشکیلاتی به نام «ضیافت» شرکت نمایند و مراسم فرقهای به جای آورند و «برنامههای» مورد نظر محفل ملی و یا «بینالعدل اعظم» به آنان ابلاغ شود.
✍️ادامه دارد ...
🔴دخترانی که بهائیان به شیوخ عرب هدیه دادند
✍️بخش سوم
💢3) قدرت و امکانات
از تعداد بهائیان به علت مخفی نگهداشتن مسلک خود و نیز پارهای محدودیتهای سیاسی و اجتماعی آمار دقیقی وجود ندارد. آماری هم که از طرف آنان اعلام میگردد اغراقآمیز است.
یکی از اهداف بهائیان، رسمیت دادن به مسلک بهائیت در ایران بود. بیتالعدل اعظم و محفل ملی تلاشهای زیادی کرد تا با ازدیاد نفرات از طریق تبلیغ و گسترش تشکیلات و دادن آمارهای غیرواقعی به این هدف دست یابد.
امکانات مالی بهائیان با حمایت دولتهای حامی آنان بسیار بالا بود. صندوق ملی با جمعآوری کمکهای ثروتمندان، کلیه افراد خود را تحت پوشش قرار میدادند و مانع نیاز آنان به دیگران میشدند.
اگرچه علیالظاهر بهائیان مدعی بودند که در امور سیاسی دخالت نمیکنند و مطیع دولتها میباشند، ولی پیچیدهترین روابط و شبکههای اطلاعاتی و مالی را در داخل و خارج از کشور اداره میکردند. استقرار بیتالعدل اعظم در اسرائیل و ارتباط نزدیک آنان با آمریکا، انگلیس و سازمانهای جاسوسی، بهائیت را به صورت شبکهای بینالمللی در خدمت صهیونیسم قرار داد.
هر سال تعداد زیادی از بهائیان ایران برای ملاقات با رهبران و دیدار از اماکن مورد نظر به اسرائیل سفر میکردند. رهبران نیز با اغلب بهائیان جهان ارتباط مستمر داشتند. هر سال کنگرهای در یکی از کشورها یا شرکت نمایندگان بهائیان جهان تشکیل میشود و تصمیماتی درباره امور تبلیغی، سازمانی و حتی سیاسی اتخاذ میکنند.
۴) ویژگیهای فرهنگ بهائیت
شناخت هر مکتب و سازمان، ارتباط زیادی با شناخت تفکرات، عقاید و معیارهای ارزشی آن دارد. باتوجه به پیچیدگی و اختفاء سازمان بهائیت، شناخت ویژگیهای فکری و فرهنگی آن کمک زیادی در شناخت سیاستها و عملکرد گذشته آن خواهد داشت.
بهائیت دارای فرهنگی منحط و امتزاجی از فرهنگهای مختلف است، که بیشتر ماهیت غربی با ماسک شرقی دارد. مشخصههای بارز این فرهنگ عبارتند از:
💢۱- فرهنگ بسته
بهائیت دارای فرهنگی بسته و به ظاهر مستقل است که طراحی آن بهگونهای صورت گرفته تا نیازهای پیروان فرقه در مجموعه بستهای اقناع و در برابر جوامع دیگر غیرقابل نفوذ باشند.
💢۲- ایدئولوژی حزبی
«ایدئولوژی حزبی مدون» که با ایجاد باورها و آرمانهای بزرگ در پیروان خود، آنان را در یک نظام حزبی کامل اداره مینمایند. تربیت حزبی برای پیروانی صددرصد تسلیم شده و چشم و گوش بسته، مهمترین عامل تداوم حیات فرقه بوده است. روحیه تسلیم و انقیاد کامل در برابر تشکیلات، از ابتدای کودکی با تلقینات مکرر، خصلت و خوی مسلط بر پیروان میشود. عصبیت نسبت به بهائیت، تبلیغ و سفرهای تبلیغی و یاکوچهای اجباری (مهاجرت)، در نتیجه فرهنگ تحزب است
✍️ادامه دارد ...
💠 مقام معظم رهبری امام خامنهای:
🌷 مرحوم کامبوزیا بهقدر حساسیت بر یهودیها، نسبت به هیچ چیزی در دنیا حساسیت نداشت ... یک دید خیلی وسیعی نسبت به دخالتهای یهود داشت ... مرحوم کامبوزیا برای ما اثبات کردند که حتی شهادت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام و جنگ صفین نیز به نیرنگ و دسیسه یهود بوده.
📚 کتاب «کامبوزیا»، زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیرتوکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص١۴
🌹 دانشمند شهید #امیرتوکل_کامبوزیا:
👈 ما در مورد #ولایت_ائمه خودمان هچ شک و شبههای نداریم و هر زمان، برادران اهلسنت ما بخواهند در این زمینه با آنها بحث میکنیم، اما این شیوه که بخواهیم به مقدسات آنها توهین کنیم، قطعاً #توطئه_یهود برای جنگ داخلی مسلمانان است.
📚 کتاب «کامبوزیا»، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص۵٩
✡️ یهود و توطئه اختلاف شیعه و سنّی
1️⃣ دانشمند شهید #امیرتوکل_کامبوزیا یکی از بزرگترین شیفتگان #وحدت بین شیعه و سنی بود. در ماههای رمضان و ایام متبرکه سعی میکرد مجالسی با شرکت شیعیان و اهلسنت بر پا و به بحث و مذاکره دربارهی رفع اختلافات آن دو گروه بپردازد.
2️⃣ یکبار استاد وارد یکی از مساجد شیعیان زاهدان شد. یک سخنران آنجا بود که مردم را تشویق به توهین به خلفا میکرد. استاد بسیار ناراحت شد. سریع به فرزندش گفت: با دوچرخه به کتابخانه برو و فلان کتاب را بیاور.
3️⃣ استاد کتاب را باز کرد و به احادیث و کلام بزرگان در مورد حفظ وحدت اشاره کرد. بعد ادامه داد:
👈 ما در مورد ولایت ائمه خودمان هچ شک و شبههای نداریم و هر زمان، برادران اهلسنت ما بخواهند در این زمینه با آنها بحث میکنیم، اما این شیوه که بخواهیم به مقدسات آنها توهین کنیم، قطعاً #توطئه_یهود برای جنگ داخلی مسلمانان است.
📚 کتاب «کامبوزیا»، زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیرتوکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول، ١٣٩٧، ص۵٩