eitaa logo
ادیان و فرق
99 دنبال‌کننده
94 عکس
76 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ یهود و جعل و تحریف 💥 یهود در آثار شهید مطهری (٣) 1️⃣ و قلب حقایق، یکی از کارهای اساسی از چند هزار سال پیش تا امروز است. 2️⃣ در میان هر قومی در لباس و زیّ خود آن قوم ظاهر می‌شوند و افکار و اندیشه‌های خودشان را از زبان خود آن مردم پخش می‌کنند، منویات خودشان را از زبان خود آن مردم می‌گویند. 3️⃣ مثلًا می‌خواهند میان شیعه و سنّی اختلاف بیندازند. نه این‌طور است که خودش حرف بزند. یک سنّی پیدا می‌کند و او شروع می‌کند آنچه که می‌تواند علیه شیعه تهمت می‌زند و دروغ می‌گوید. 4️⃣ البته دفاع از حقیقت به جای خودش، باید دروغ‌ها را رد کرد، ولی گاهی افرادی نظیر صاحب الخطوط العریضة را پیدا می‌کنند که چهار تا دروغ هم او بیاید ببندد. از زبان این به آن دروغ می‌بندند و از زبان آن به این. 5️⃣ اینها خودشان را پر از این دروغ‌ها کردند، و داستان‌ها از امّت‌های گذشته هست که تورات به گونه‌ای نقل کرده است، قرآن به گونه دیگر، و بلکه قرآن به گونه‌ای نقل کرده است که دروغ این‌ها را که داستان را کرده و در توراتِ تحریف شده آورده‌اند آشکار می‌کند. 6️⃣ و اینها برای این‌که قرآن را- العیاذبالله- تکذیب کنند آمده‌اند یک سلسله روایات به نام پیغمبر یا ائمه و یا مثلًا بعضی از صحابه پیغمبر و به نفع آنچه در تورات آمده است کرده‌اند ولی به گونه‌ای جعل کرده‌اند که کسی نفهمد این‌طور نیست. 7️⃣ از جمله- که شاید عبرت آموز باشد- داستان است. (داستان عمالقه را در پست بعد بخوانید.) 📚 منبع: استاد شهید مرتضی مطهری، سیری در سیرۀ نبوی، ص١٣٨
✡️ حضرت موسی با این‌که چهل ذراع قدش بود و چهل ذراع طول عصایش و چهل ذراع از زمین جستن کرد، تازه عصای او به قوزک پای عوج بن عنق خورد!!
✡️ یهود و جعل داستان عمالقه 💥 یهود در آثار شهید مطهری (۴) 1️⃣ در داستان که بیت‌المقدس را اشغال کرده بودند، موسی به این‌ها می‌گفت: آنها به زور اینجا را اشغال کرده‌اند، بیایید به آنجا برویم، اینها [یهودی‌ها] حفظ جان‌ می‌کردند و می‌گفتند: 2️⃣ «یا موسی‌ انّا لَنْ نَدْخُلَها ابَداً ماداموا فیها فَاذْهَبْ انْتَ وَ رَبُّک فَقاتِلا انّا هیهُنا قاعِدونَ.» (مائده : ٢۴) 🔸قرآن آبروی اینها را برده. هرچه موسی گفت: کمی غیرت داشته باشید، هنر داشته باشید، حقتان را بگیرید، گفتند: خیر، آنها مردمی هستند زورمند، ما اینجا نشسته‌ایم، تو و خدایت دوتایی بروید آنجا بجنگید، عمالقه را بیرون کنید، وقتی که کارها تمام شد بیا ما را خبر کن که برویم وارد آنجا بشویم!! 3️⃣ موسی دوباره آمد با این‌ها صحبت کرد که این حرف‌ها یعنی چه؟! به خدا توکل کنید، در راه خدا جهاد کنید، اگر در راه خدا جهاد کنید خدا شما را یاری می‌کند؛ که نشان می‌دهد قضیه، عملی بوده است [غيرممكن نبوده]. گفتند: نمی‌رویم که نمی‌رویم! 4️⃣ در اینجا قرآن آبروی این‌ها را به این صورت برده است که می‌گوید: اینها مردمی بودند طمّاع و می‌خواستند بدون آن‌که زحمتی کشیده باشند [سرزمین بیت‌المقدس‌] مفت به چنگشان آمده باشد؛ که در جنگ بدر ظاهراً مقداد اسود به پیغمبر عرض کرد: یا رسول الله! ما آن حرف را نمی‌زنیم که به موسی گفتند که تو با خدایت برو با آنها بجنگ، وقتی که تصفیه کردی و مانع را برداشتی ما را خبر کن؛ ما می‌گوییم که تو هرچه امر کنی همان را اطاعت می‌کنیم، اگر امر کنی خودتان را به دریا بریزید خودمان را به دریا می‌ریزیم. 5️⃣ [یهودی‌ها] فکر کردند چکار کنند که را تأیید و قرآن را تکذیب کنند ولی مسلمین هم نفهمند که این‌ها دارند قرآن را تکذیب می‌کنند! 6️⃣ آمدند افسانه‌ها برای ساختند. گفتند این عمالقه که در بیت‌المقدس بودند، می‌دانید چگونه آدم‌هایی بودند؟ (می‌خواستند بگویند اگر نژاد ما نرفت بجنگد حق داشت و قرآن- العیاذبالله- بیخود اعتراض کرده، جای جنگیدن نبود.) آن مردمی که در آنجا بودند از نژاد آدم‌های معمولی نبودند! 7️⃣ گفتند مردمی آنجا بودند از اولاد زنی به نام عُناق، و زنی بود که وقتی می‌نشست ده جریب در ده جریب را می‌گرفت، و پسری داشت به نام که وقتی موسی با عصایش آمد کنار او ایستاد، با این‌که چهل ذراع قدش بود و چهل ذراع طول عصایش و چهل ذراع از زمین جستن کرد، تازه عصای او به قوزک پای خورد. جمعی از اینها آمده بودند در بیابان بیت‌المقدس. موسی عده‌ای جاسوس فرستاده بود برای این‌که بروند خبر بیاورند که این‌ها چه می‌کنند. آدم‌هایی که قدشان چند فرسخ بود و حتی ماهی را از دریا می‌گرفتند مقابل خورشید کباب می‌کردند و می‌خوردند و در صحرا آن‌طور راه می‌رفتند، یک وقت یکی از آنها دید یک چیزهایی روی زمین دارند می‌جنبند (که همان افراد موسی بودند). چند تا از آنها را گرفت، در آستینش ریخت و نزد پادشاهشان آمد، آنها را ریخت آنجا و گفت: «اینها می‌خواهند اینجا را از ما بگیرند.» 8️⃣ اگر واقعاً در بیت‌المقدس یک چنین نژادی بوده است، پس موسی بیخود گفت بروید آنجا را بگیرید؛ حق با آنها بود که می‌گفتند کار، کار ما نیست، تو و خدایت بروید آنها را بیرون کنید تا ما بعد بیاییم. آنها که آدم معمولی نبوده‌اند! 9️⃣ [یهودی‌ها] برای آن‌که انتقاد قرآن از را زیرکانه رد کرده باشند، آمدند این داستان‌ها را جعل کردند و در زبان خود مسلمین انداختند. بعد خود مسلمین می‌نشستند داستان عوج بن عنق را می‌گفتند، از اهمیت عمالقه می‌گفتند و این‌که اگر قضیه این‌طور باشد پس قرآن به این‌ها چه می‌گوید؟! 📚 منبع: استاد شهید مرتضی مطهری، سیری در سیرۀ نبوی، ص١٣٨-١۴٠
50.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 آسیب شناسی عرفان های نوظهور - ق 1 - از شبکه ولایت ( ، جریانهای انحرافی ) - استاد عرب - https://Gap.im/dosh66 - https://eitaa.com/dosh66
50.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 آسیب شناسی عرفان های نوظهور - ق 2 - از شبکه ولایت ( ، جریانهای انحرافی ) - استاد عرب - https://Gap.im/dosh66 - https://eitaa.com/dosh66
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 چه کسی محسوب می شود ؟
✡️ مراسم اعطای لقب سِر و نشان شوالیه‌گری به عباس افندی (عبدالبهاء)
✡️ رمزگشایی از لقب سِر و نشان شوالیه‌گری عبدالبهاء / مقدمه 1️⃣ یکی از حوادث مهم در تاریخ پر از خیانت فرقهٔ ضالّهٔ ، ماجرای اعطای لقب «سِر» و نشان از سوی استعمار بریتانیا به (عبدالبهاء)، سومین شخصیت محوری این فرقه است. 2️⃣ برای توجیه این رسوایی، با توجه به میزان اطلاعات مخاطب، روش‌های مختلفی را پیش می‌گیرند: گاهی اصلِ اعطای این نشان را مسألهٔ کم‌اهمیتی عنوان می‌کنند. اگر مخاطب از اهمیت این نشان مطلع باشد، به او می‌گویند که اعطای این نشان ربطی به آن‌ها ندارد و دولت بریتانیا این نشان را به پاس خدمات انسان‌دوستانهٔ [!!] به او اعطا کرده و او خود هیچ علاقه‌ای به دریافت نشان نداشته است! 3️⃣ و اگر مخاطب بداند و بگوید که: این نشان، نشانی نیست که صرفاً به پاس خدمات انسان‌دوستانه به کسی اعطا شود، برای ریختنِ قبح دریافت آن، به برخی اسامی مثل اشاره می‌کنند که ببینید فلانی هم همین نشان را گرفته! و با این روش‌ها، مخاطبان گرفتار این شده و قدرت پاسخ‌گویی ندارند.
✡️ رمزگشایی از لقب سِر و نشان شوالیه‌گری عبدالبهاء (١) 1️⃣ اگر، طبق ادعای بهائیان، رهبران در قبال همهٔ جنگ‌ها بی‌تفاوت و اهل صلح و صفا هستند، پس رویّهٔ مرکزیت در دوران جنگ اوّل جهانی را چگونه توجیه می‌کنند که به خدمات فراوان به سود بریتانیا مشغول بود؟! 2️⃣ آیا این درست است که در دوران جنگ اوّل جهانی، که شدید و کمبود گندم بخش مهمی از جمعیت را نابود کرد، برخی خاندان‌های ثروتمند به تأمین خواروبار و آذوقه برای ارتش بریتانیا اشتغال داشتند؟! 3️⃣ آیا این درست است که در دوران جنگ اوّل جهانی فرقه بهائی در سرزمین به‌عنوان یکی از استعمار بریتانیا و شرکای آن، علیه روسیه و عثمانی،‌ عمل می‌کرد؟! 4️⃣ و این اقدامات کار را بدان‌جا رسانید که در اواخر جنگ ، فرمانده کل قشون عثمانی، تصمیم گرفت عباس افندی را اعدام کند و اماکن در حیفا و عکا را منهدم نماید؛ که به‌علت شکست عثمانی در جنگ این اقدامات عملی نشد؟! 5️⃣ به‌دلیل همین کمک‌ها بود که پس از پایان جنگ، نشان به عبدالبهاء اعطا شد. به‌نوشتهٔ دولت انگلستان به حمایت جدّی از بهائیان برخاست و لرد ، وزیر امور خارجه بریتانیا، طی تلگرافی به ژنرال ، فرمانده ارتش بریتانیا در فلسطین، تأکید کرد: 👈 «به جمیع قوا در حفظ و صیانت حضرت عبدالبهاء و عائله و دوستان آن حضرت بکوشند.» 6️⃣ و به پاس این خدمات در جنگ اوّل جهانی بود که سِر یهودی؛ اولین کمیسر عالی فلسطین و سِر ، مأمور سیاسی بریتانیا در فلسطین، در تشییع جنازهٔ شرکت کردند.
✡️ رمزگشایی از لقب سِر و نشان شوالیه‌گری عبدالبهاء (٢) 1️⃣ برای توجیه اعطای مقام (شوالیه‌گری) به مکرر به اعطای این نشان به علامه استناد می‌کنند. می‌دانیم اقبال در زمانی که هند هنوز استقلال نیافته و جزو امپراتوری بریتانیا بود به پاس خدمات ادبی و اشعارش نشان شهسواری دریافت کرد. 2️⃣ اما توجّه نمی‌شود که تفاوت‌های اساسی دارد. برخی نشان‌هاست که به پاس خدمات سیاسی و اقتصادی به امپراتوری بریتانیا اعطا می‌شود و برخی نشان‌ها به پاس خدمات علمی و هنری. 3️⃣ نشانی که به علامه اقبال اعطا شد «نایت بچلر» (Knight Bachelor) بود که علامت اختصاری این نشان KB است. دارندهٔ نشان فوق هرچند عنوان «سِر» را به‌کار می‌برد ولی عضو هیچ وابسته به دربار بریتانیا نیست. 4️⃣ اما نشانی که به عبدالبهاء اعطا شد، بود که علامت اختصاری آن KBE است. دارندهٔ این نشان عضو طریقتی است به‌نام که پادشاه یا ملکه بریتانیا عالی‌ترین مقام آن به‌شمار می‌رود و خود وی یا فرد منصوب از سوی او آن است. «طریقت امپراتوری بریتانیا» تداوم طریقت‌های شهسواری (شوالیه‌گری) قرون وسطی است. 5️⃣ عضو «طریقت امپراتوری بریتانیا»، طبق سنّت قدیمی طریقت‌های شهسواری، مقیّد است به به طریقت و از رهبر و استاد اعظم طریقت. هم‌اکنون ملکه الیزابت دوّم رهبر «طریقت امپراتوری بریتانیا» و پرنس فیلیپ، شوهرش، استاد اعظم طریقت است. [فیلیپ اخیراً درگذشت.] این همان نشانی است که به سِر اعطا شد هم به پاس نقش مؤثر وی در انعقاد قراردادهای کلان نظامی میان ایران و بریتانیا، که اعلام شد، و هم به پاس فعالیت‌های طولانی او در ایران، که رسماً اعلام نشد. 6️⃣ در مقابل، بسیاری شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و علمی را می‌شناسیم که نشان «نایت بچلر» دریافت کرده‌اند بی آن‌که عضو «طریقت امپراتوری بریتانیا» باشند. اما نشانی که به عبدالبهاء اعطا شد، وی را عضو یک فرقه یا می‌کند که تابع فرمانروای بریتانیا و استاد اعظم فرقه است. این است تفاوت این دو نشان. ✍️ استاد عبدالله شهبازی