eitaa logo
انقلابِ قَلم
381 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
حجاب زبانی در ارتباط با قرآن متأسفانه ما حجاب زبانی داریم، حجاب لغوی داریم؛ این کمبود ماست. یعنی کمبود ملتهای غیر عرب است. کسانی که زبانشان عربی است، همینطور که قاری تلاوت میکند، اینها که نشسته‌اند، ولو نه به‌صورت کامل، آن را میفهمند؛ بیان قرآن، بیان فصیح و بلیغ و خیلی والائی است و هرکسی جزئیات این بیان را نمیفهمد. بلاتشبیه مثل گلستان سعدی که انسان آن را مثلاً در جمعی بخواند. خوب، گلستان سعدی فارسیِ بلیغ است، مردم هم میفهمند؛ اما دقائق و جزئیاتش را فقط ادبا، اهل ذوق و اهل درک بالا میفهمند. حالا این را هزاران برابر بکنید. قرآن اینجوری است. دقائق و لطائف و جزئیات را ممکن است مستمعِ عرب‌زبانِ معمولی نفهمد، اما بالاخره مفهوم این کلمات را میفهمد؛ لذا دلش رقیق میشود؛ لذا در شنیدن تلاوت قرآن اشک میریزد؛ چون موعظه‌ی الهی را درک میکند. این حجابی است که ما داریم و قابل حل هم هست. نبادا کسی خیال کند حالا چه کار کنیم، نمیشود؛ نخیر، این کاملاً قابل حل است. بسیاری از کلمات و لغات قرآنی در زبان فارسی متداول ما تکرار شده است و ما میفهمیم. بیانات در دیدار قاریان ،۱۳۸۶/۰۶/۲۲
ذِکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی درهم می‌آمیزد معجزه‌ی اسلام را در آرایش منظومه‌ی احکام عبادیِ آن آشکار میسازد. مسجد، مظهری از این درهم‌ آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مؤمنان، همگانی نشستن بر گِردِ سفره‌ی میهمانی خداوند است، و این خود، بارِشِ رحمت الهی را انبوه‌تر و دل‌نشین‌تر می‌سازد. پیام به بیستمین اجلاس سراسری نماز،۱۳۹۰/۰۷/۱۹ #ما_و_نماز
🔉 سخنرانی در جمع پاسداران (هوشیاری ملی- خطر وابستگی اقتصادی)،۷ دی ۱۳۵۸/ ۸ صفر ۱۴۰۰،قم توضیح تاریخی 23آبان1357 کارتر رییس جمهور وقت آمریکا دستور توقیف تمامی دارایی های منقول و غیر منقول ایران در ایالات متحده آمریکا و همچین نقود ایرانی در بانک های این کشور را صادر کرد. این عمل در پاسخ به گروگان گیری 63 نفر از افراد حاضر در سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی) اتفاق افتاد. ر.ک سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir بسم الله الرحمن الرحیم‌ من در عین حال که نه وقتم مقتضی است نه حالم، لکن چون برادرها هم از ساوه و هم از آمل تشریف آوردند یکی دو جمله عرض می‌کنم. اول تشکر از اینکه این طور احساسات در شما زنده شده است و باقی است. و از خدا می‌خواهم که این احساسات محفوظ بماند که با محفوظ بودن این احساسات؛ احساسات اسلامی- ایمانی، امیدواریم که این نهضت به آخر برسد و بتوانیم یک حکومت عدل اسلامی به آن قدری که میسور ماست، در ایران موجود کنیم. و این بستگی به این دارد که جوانهای عزیز ما در هر جا هستند، در ساوه هستند، در آمل هستند، در هر جا که هستند بدانند که توطئه‌ها در کار است که نگذارند شما جوانها به رشد انسانی خودتان برسید و این کشور، یک کشور مستقل آزاد باشد. آنهایی که از این مملکت، از این کشور استفاده می‌بردند و همه منافع شما را می‌بردند و می‌خوردند و خرج عیاشیها می‌کردند، آنها باز مشغول توطئه هستند که نگذارند این کشور حال آرامش پیدا کند. و وقتی که آرامش پیدا نکند، نمی‌شود که اصلاحش کرد. و اگر اصلاح نشود ممکن است که باز به حالهای سابق برگردد. از این جهت باید با بیداری، همه جوانهای محترم عزیز با بیداری توجه داشته باشند که اینهایی که در بین جمعیتها می‌آیند و می‌خواهند با اظهار اسلامیت، با اظهار اینکه ما برای کشورمان دلسوز هستیم، مانع بشوند از اینکه مردم کار بکنند، کشاورزها کشاورزی بکنند، کارخانه‌ها کار بکنند، اینها دوستان شما نیستند. اینها همانهایی هستند که می‌خواهند نگذارند مملکت شما، کشور شما مستقل بشود. خصوصاً در شمال که شما هستید این ریشه‌های فاسد زیاد است. باید با کمال توجه و با کمال دلسوزی برای کشور خودتان از این طور ریشه‌هایی که می‌آیند و نفاق افکنی می‌کنند یا مانع از کار می‌شوند یا سر و صدا درست می‌کنند جلوگیری کنید. خود جوانهای آنجا جلوگیری کنند، نگذارند. البته من نمی‌گویم درگیری و [دعوا، بلکه‌] اعراض کنید از ایشان. آنهایی که می‌آیند حرفهایی می‌زنند که از این حرفها تفرقه پیدا می‌شود، به آنها پشت کنید و اعراض کنید تا بروند سراغ کارشان. الآن آنهایی که منافعشان از بین رفته یا به خطر افتاده است، آنها به این زودی دست بردار نیستند از این کشور. آنها درصدد نقشه‌ها هستند که نگذارند یک حکومت مستقلی پیدا بشود. از اول هم در فکر این معنا بودند، منتها قدم به قدم شکست خوردند الحمد للَّه. و از این به بعد هم من امیدوارم که با حفظ وحدت خودتان و حفظ ایمان خودتان و توجه به خدا این راه را تا آخر برسانید. و ان شاء الله این جهت هم که باید کار بکنند، همه اقشار ملت امروز باید یک کاری انجام بدهند. بیکاری، کم کاری، به خلاف مسیر ملت است. امروز این کشور ما احتیاج به کار دارد. احتیاج دارد که همه قشرها در هر جا که هستند، مثلًا عمده کشاورزها کشاورزی را تقویت کنند که ما محتاج به دشمنهامان نباشیم در خوراکمان. آقا خیلی برای یک مملکت اسلامی این عیب است که در ارزاقش محتاج بشود به خارج که تهدیدشان کنند که ما نمی‌دهیم به شما دیگر «۱». در صورتی که ایران زمین دارد الی ما شاء الله. آب هم دارد. برکات آسمانی هم هست. چرا باید محتاج به خارج باشیم؟ باید همت کنند. باید بنای بر این بگذارند که مستقل باشند در اقتصاد. وقتی یک ملتی بنای بر یک چیز گذاشت یعنی، همه آنها عازم شدند که ما دیگر بعد از این از دیگران چیزی نخریم، خودشان ایجاد می‌کنند، خودشان ارزاق خودشان را ایجاد می‌کنند. و من امیدوارم که همه‌تان موفق و موید باشید. و این قدرت ایمانی و قوه اجتماعی باقی باشد و همه با سلامت و سعادت باشید. (۱) - اشاره به تحریم اقتصادی ایران توسط امریکا. 📚جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۷۶ تا صفحه ۴۷۸ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/07/4
🔔توجه : آثار ارسالی نباید قبلا در جایی منتشر شده باشد.
قسمت سی و نهم برنامه تلویزیونی بازپخش ویژه‌برنامه شهادت حاج قاسم سلیمانی با موضوع: زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور مرحوم حسین شیخ الاسلام، سیاستمدار و دیپلمات 📅یکشنبه 7 دی ماه 🕘ساعت 21 📺شبکه چهار سیما 《محفل زمانه شناسی》
13870212_8486_128k.mp3
495.6K
#دعای_پایانی
قرآن در این کشور غریب بود امروز بحمداللَّه به برکت نظام جمهوری اسلامی نوای قرآن در فضای کشور ما طنین‌انداز است. جوانهای عزیز ما بدانند که یک روز قرآن به معنای حقیقی کلمه در این کشور غریب بود؛ نه فقط عمل به قرآن و تکریم قرآن، حتّی تلاوت قرآن هم غریب بود. گاهی به عنوان نمایش، حرکتی در گوشه‌یی دیده می‌شد؛ اما قرآن، مطلوب و جریان غالب در میان مردم کشور، بخصوص جوانهای ما نبود. امروز من نگاه می‌کنم می‌بینم تعداد جوانها و حتّی نوجوانهایی که تلاوت قرآن را در حد نصاب لازم انجام می‌دهند، زیادند. بیانات در دیدار قاریان، ۱۳۷۴/۷/۱۴ #ما_و_قرآن
🗒 بر قله‌های شوکت ✍️زهرا نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه ‏ ‏ برخی آدم‌ها معلم هستند اما نه معلمی که با تعدادی شاگرد در مدرسه ‏سروکار داشته باشد؛ یعنی حرف زدن و کارهایشان به آدم درس می‌دهد. ‏بعضی‌ها هم پیدا می‌شوند که از این مرحله بالاتر هستند و مثل حاج قاسم ‏همپای انسان‌ها نفس می‌کشند و می‌گویند و می‌شنوند.‏ حاج قاسم ازجمله کسانی بود که نه‌تنها مرتبه‌ی ‌نظامی بلکه حال خوش ‏عرفانی و مراتب بالای ولایت پذیرش، ذره‌ای او را از مردم دور نکرده ‏بود، بلکه در بالاترین مرتبهٔ تواضع نسبت به آن‌ها قرار داشت.‏ او نه‌تنها از آیت‌الله جوادی آملی که بزرگ‌مرد راه علم و دیانت است، ‏امضای شهادت درباره ایمان خودش را گرفت، بلکه برایش اصلاً اهمیت ‏نداشت که در مقابل دوربین اشک بریزد و از چند نفر سرباز بخواهد که ‏به دین‌مداری او شهادت دهند.‏ حاج قاسم از آدم‌هایی نبود که برای دل‌خوش کردن دیگران و رفع تکلیف ‏حرف بزند و عملی انجام بدهد. او از آن دست آدم‌ها نبود که دنبال ‏گزارش دهی باشد تا خودش را به رخ این‌وآن بکشد. شاهد آن‌که رهبر ‏انقلاب در روزهای ابتدایی شهادت حاج قاسم، از خلوص او این‌چنین یاد ‏می‌کند که در جلسات کاری در گوشه‌ای می‌نشست و سرش را پایین ‏می‌انداخت و خوش نداشت که بخواهد بگوید من این کارها را انجام ‏داده‌ام.‏ بصیرتی که او داشت، کم یاب بود و شاید برخی از عالمان دینی از آن ‏بی‌بهره باشند.‏ او در وصیت‌نامه‌اش، خطاب به مردم و علما، از رهبری به‌عنوان تنها ‏سنگری که اگر حفاظت نشود، تمام حرم‌های اهل‌بیت، به خطر می‌افتند، ‏یاد می‌کند. و از علما و مراجع در کنار ادب و احترام، می‌خواهد تا غربت ‏رهبر معظم را دریابند و مطیع اوامر او باشند.‏ او در فیلمی که بعد از شهادتش بسیار بازتاب یافت، سه مرتبه قسم جلاله ‏بر زبان می‌آورد تا بگوید که اطاعت از رهبر حکیم و فرزانه، بی‌شک باعث ‏عاقبت‌به‌خیری است.‏ در مقابل اما عالمانی که شاید سال‌ها، دیگران در مکتبشان، زانوی شاگردی ‏به زمین گذارده‌اند حالا با انحراف از مکتب ولایت‌فقیه، در حال سقوط ‏هستند.‏ حاج قاسم آن‌قدر بی‌پیرایه بود که حتی از لهجهٔ کرمانی که یادگار زندگی ‏روستایی‌اش، بود، ابایی نداشت.‏ حاج قاسم بی‌شک نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند بود برای همه‌ی‌ کسانی‌ ‏که فساد را بهانه می‌کردند، کسانی که همهٔ مسئولین را زیر سؤال می‌برند ‏و همه‌کسانی که تغییر زمانه را بهانهٔ گناهان ریزودرشتشان و سیر کردن ‏شکم‌هایشان از بیت‌المال می‌کنند. و برای همهٔ ما.‏ شهیدی که نه‌تنها در هنگام حیاتش بلکه بعد از شهادتش، هم چنان در ‏حال خدمت به اسلام و ایجاد وحدت بین مردم بود و طبق باور همهٔ ما، ‏قطعاً از رجعت کنندگان پس از ظهور خواهد بود.‏
🔔 مهلت ثبت نام تا روز جمعه باقی است.
به نماز جماعت اهمیت بدهیم! نشانه‌ی دیگر [حقگزاری نماز]، آبادی مساجد و افزایش نمازهای جماعت است، و این به معنای بروز برکات نماز در سطح همکاری و همدلی اجتماعی است. بی‌شک این فریضه نیز با همه‌ی اتکالش به عامل درونی یعنی توجه و ذکر و حضور، همچون دیگر واجبات دینی، ناظر به همه‌ی عرصه‌ی زندگی انسان است و نه به بخشی از آن یعنی زندگی فردی و شخصی هر کس. و آن‌جا که پای فعالیّت و نشاط دستجمعی افراد جامعه به میان می‌آید، نماز همچون گرم‌ترین و پرشورترین عبادت دستجمعی، نقش بزرگی را بر عهده می‌گیرد. مظهر این خصوصیت، همین نمازهای جماعت پنجگانه و نماز جمعه و نمازهای عید است. ۱۳۷۳/۰۶/۱۰ #ما_و_نماز
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه فاطمیه رهبرانقلاب: امیرالمؤمنین این روزها با سینه پراز غم با عزیزه‌ی خود وداع میکند. دل او پر از غم است اما اراده‌اش ‌کم نشده غمهایی که کوهها را میشکند، انسان مؤمن رانمیتواند بشکند. ۱۳۹۴/۱۲/۵ 🚩 شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به روایت ۷۵ روز 🚩 صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
🔊 سخنرانی در جمع اهالی میانه، کرج و محلات (نیاز ملت به وحدت،۸ دی ۱۳۵۸/ ۹ صفر ۱۴۰۰،قم بسم الله الرحمن الرحیم‌ من در این هوای سرد که آقایان از راههای دور تشریف آوردند، از کرج آمدند، از میانه آمدند، از جاهای دیگر آمدند، معذرت می‌خواهم که حالم مساعد نیست خیلی مزاحمت کنم. و علاوه آقایان در یک محل نمناک و سرد نشسته‌اند و سزاوار نیست که آقایان را معطل کنم. من همین قدر اعلام می‌کنم که دعاگوی شما هستم و خدمتگزار. و امیدوارم که این دعاگویی و خدمتگزاری تا آن وقتی که هستم مستدام باشد. و شما دوستان، آقایان، رفقا، برادرها، خواهرها، در این راهی که راه سعادت شماست و راه سعادت ملت شماست، با توفیق و تایید و با اراده مصمم این راه را طی کنید و همان طور که تا کنون این راه شریف را؛ راه الهی را طی کردید، از این به بعد هم موفق و موید باشید که ان شاء الله همه با هم مجتمعاً این راه را برویم و دشمنهایی که می‌خواهند مانع بشوند از اینکه اسلام و جمهوری اسلام در ایران تحقق پیدا بکند عقب بزنیم و ان شاء الله شما موفق خواهید شد. برای اینکه شما برای خدا مشغول زحمت هستید و آنچه برای خداست عاقبتش پیروزی است و خیر است. و من امیدوارم که اینهایی که در راه اسلام و در راه هدفهای مسلمین یک موانعی ایجاد می‌کنند، اینها بیدار بشوند. اینها توجه بکنند که این اعمال مخالف با مصالح کشور است. این اعمال مخالف با مصالح ملت است. امروز ملت ما احتیاج به وحدت کلمه دارد. احتیاج به این دارد که همه قشرها با هم به پیش بروند. این اشخاصی که توطئه می‌کنند و می‌خواهند نفاق افکنی بکنند بین قشرهای ملت، آنها را بزرگترها، عاقلترها، به آنها نصیحت کنند، و بفهمانند که همه این کارها بر وفق مصالح دشمن ماست و بر خلاف مصالح اسلام و مسلمین است. و من امیدوارم که همه بیدار بشوند و همه توجه کنند که ما امروز که گرفتار یک مصیبتهایی هستیم، امروز که در مقابل ما یک قدرتهای بزرگ است، توطئه‌ها هست، با هم باید متحد بشویم و اگر متحد با هم بشویم آسیب‌پذیر نیستیم. از خدای تبارک و تعالی وحدت کلمه همه ملت و سلامت شما آقایان که از راههای دور تشریف آوردید و علمای میانه، ایّدهم الله، که تشریف آوردند و آقایان که از کرج و از سایر جاها آمدند، توفیق همه را از خدای تبارک و تعالی خواستارم. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته‌ 📚 جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۸۱ تا صفحه ۴۸۲ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/08/1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13870213_8461_128k.mp3
751.4K
#دعای_پایانی
سراسر وجود ملت شوق به قرآن است از زیارت آقایان خوشحالم. نزدیک سی سال است که با نوارهای آقای شیخ ابوالعینین آشنا هستم. مدتها قبل یک نفر در مشهد نوارهای ایشان و نوارهای مرحوم شیخ عبدالفتاح و شیخ مصطفی اسماعیل را برای من آورد و من از آن‌جا با صدای این آقایان آشنا شدم. البته گاهی هم در فرصتهایی، از رادیوهای کشورهای عربی تلاوت قرآن شما را گوش می‌کردم. الحمدللَّه حالا شما در شرایطی به ایران آمده‌اید که کشور ما بحمداللَّه در همه‌جایش پُر از شوق به قرآن است. خدا را شکر می‌کنیم که جوانان ما، بچه‌های ما، همه‌ی ملت ما، سراسر وجودشان شوق به قرآن است و قرائتاً، تجویداً، فهماً و فقهاً با قرآن مأنوسند. سابق این‌طور نبود. درگذشته، این سلاطین و حکام طاغوتی، مردم را از قرآن دور نگهداشته بودند. گاهی کسانی پیدا می‌شدند و یک کارهای قرآنی می‌کردند؛ اما خیلی در سطح پایین بود. یادم است که همین آقای شیخ ابوالعینین به مشهد آمد، من تازه از زندان آزاد شده بودم. ایشان در ایوان مقصوره‌ی مسجد گوهرشاد قرآن تلاوت می‌کرد. شاید صد نفر آدم نشسته بودند و همین‌طور مجلس را تماشا می‌کردند و نمی‌فهمیدند که قرآن چیست؛ چون رهگذر بودند و دیده بودند که این‌جا مجلسی است، همان‌جا هم نشسته بودند! اما اگر حالا شما به همان‌جا بروید و قرآن تلاوت کنید، می‌بینید که هزاران نفر مردم می‌ریزند و قرآن را استماع می‌کنند. بیانات در دیدار جمعی از قاریان، ۱۳۷۰/۳/۱۶ #ما_و_قرآن
نباید نماز را سبک بشماریم امام صادق (علیه‌السّلام) در بیمارىِ رحلت به وصىّ‌شان میفرمایند که: «لیس منّی من استخفّ بالصّلوة»؛ از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. استخفاف یعنی سبک شمردن، کم‌اهمیت شمردن. حالا این نمازِ با همه‌ی این خصوصیات، با همه‌ی این فضائل، چقدر از انسان وقت میگیرد؟ نماز واجب ما - این هفده رکعت - اگر انسان بخواهد با دقت و با قدری ملاحظه بخواند، فرض کنید سی و چهار دقیقه وقت میگیرد، والّا کمتر وقت خواهد گرفت. ما گاهی اوقات میشود که پای تلویزیون در انتظار برنامه‌ای که مورد علاقه‌ی ماست نشسته‌ایم و قبل از آن، دائم تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات - بیست دقیقه، پانزده دقیقه - که هیچ کدام هم به درد ما نمیخورد، مینشینیم گوش میکنیم و بیست دقیقه وقتمان را از دست میدهیم، برای خاطر آن برنامه‌ای که میخواهیم. بیست دقیقه‌های زندگی ما اینجوری است. منتظر تاکسی میشویم، منتظر اتوبوس میشویم، منتظر رفیقمان میشویم که بیاید جائی برویم، منتظر استاد میشویم که سر کلاس دیر کرده، منتظر منبری میشویم که دیر به مجلس رسیده؛ همه‌ی اینها - ده دقیقه، پانزده دقیقه، بیست دقیقه - به هدر میرود. خوب، این بیست دقیقه و بیست و پنج دقیقه و سی دقیقه را برای نماز - این عمل راقی، این عمل بزرگ - مصرف کردن مگر چقدر اهمیت دارد. ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ #ما_و_نماز مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
🔉 سخنرانی در جمع دانشجویان تکنیکوم تهران (ملاکهای ریاست جمهوری)،۹ دی ۱۳۵۸/ ۱۰ صفر ۱۴۰۰،قم بسم الله الرحمن الرحیم‌ سلام بر شما جوانان که در این موقع حساس برای این مطلب مهم آمدید و می‌خواهید راه را بدانید. مراحلی که طی شد، بحمد الله خوب طی شد. با گرفتاریهای زیادی که برای شما جوانها، برای ملت ما پیش آمد، لکن بحمد الله تا کنون با پیروزی جلو رفتید و امید است که با اتکال به خدای تبارک و تعالی و با وحدت کلمه مراحل بعد را هم که بسیار حساس است با پیروزی جلو بروید. شیاطین در صددند که نگذارند شما راه خودتان را ادامه دهید، از اول هم نمی‌گذاشتند. بنای این را داشتند که جلو پای شما مانع ایجاد کنند، با طرق مختلفه و با توطئه‌های زیاد و حساب شده. الآن هم دست برنداشته‌اند و در این مراحل بعد هم دست برنمی‌دارند. و شما جوانها و همه قشرهای ملت باید با بیداری به پیش بروید. وقتی بناست که سرنوشت یک ملتی به دست خودش باشد که بحمد الله به اینجا رسیدید و امروز کسی به شما تحمیل نمی‌کند چیزی را و شما آزادید در اینکه سرنوشت خودتان را تعیین کنید، در این مرحله هم من امیدوارم که با روشن‌بینی، با تفکر، با مآل‌اندیشی این مراحل را طی کنید. و من امیدوارم که اشخاصی که کاندیدا شدند برای ریاست جمهوری شما توجه کنید و کسی که از همه متعهدتر به اسلام، سوابقْ، سوابقِ خوب، پیوسته به هیچ طرفی نه شرقی باشد، نه غربی باشد، نه غربزده باشد، نه شرق‌زده باشد، مسلمان باشد، پیرو احکام اسلام‌ باشد، ملی باشد، دلسوز به ملت باشد، خدمتگزار به ملت باشد، سوابقش خوب باشد، در رژیم سابق هیچگاه وارد نشده باشد و با اجانب پیوند نداشته باشد، از خودتان باشد و برای خودتان. اختیار دست شماست. من بنا ندارم که کسی را تعیین کنم. ما همین اوصاف رئیس جمهور را و اوصاف وکلایی که بعد می‌خواهید ان شاء الله تعیین کنید باید بگوییم و شما خودتان انتخاب کنید و از تفرقه و تفرق پرهیز کنید. اشخاص را هم ملاحظه سوابقشان را بکنید که قبل از انقلاب چه بوده‌اند، در حال انقلاب چه بوده‌اند، و بعد از پیروزی نسبی چه کردند و چه بودند. و پس از اینکه همه اوصافش را به دست آوردید و او را شخصی دانستید که لیاقت دارد برای یک همچو مسندی و می‌تواند این مملکت را به طوری که خدا می‌خواهد اداره کند تا آن حدودی که در اختیار اوست، و شخصی است که تعهد به اسلام دارد، اعتقاد به قوانین اسلام دارد، در مقابل قانون اساسی خاضع است و اصل صد و دهم ظاهراً که راجع به ولایت فقیه است، معتقد است و وفادار است نسبت به آن، یک همچو شخصی را شماها خودتان انتخاب کنید و گروههای مردم را هم وادار کنید که یک همچو شخصی را انتخاب کنند و از تفرقه بپرهیزند. ممکن است که اگر شماها یا سستی کنید برای یک همچو امر مهمی و طوری باشد که به نظر بیاید که بی‌تفاوتید- اگر شد؛ بروید رای بدهید، اگر نشد نروید- و یا گروههای شما با هم اختلاف پیدا بکنند، ممکن است اشخاصی که لایق این مقام نباشند به این مقام برسند. این امری است که بسته به نظر خودتان و باید با تمام قوا جدیت کنید که سرنوشت اسلام و مسلمین را به دست کسی که لایق برای این مقام نباشد، ندهید. و من امیدوارم که با اتکال به خدا این مطلوب هم حاصل بشود. و از خدای تبارک و تعالی سلامت و توفیق و رفاه ملت را خواستارم. و از قراری که تذکر دادند خانواده‌های شهدای سردشت در اینجا هستند. من به آنها تسلیت عرض می‌کنم. من در غم ملت شریک هستم. خداوند شهدای شما را رحمت کند و شما را برکت و خیر و صبر عنایت کند و ملت ما را و اسلام را عظمت. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته‌ 📚 جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۸۴ تا صفحه ۴۸۵ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/09/2
اطلاع‌نگاشت | فتنه تحریم‌ساز «کسانی که در سال ۸۸ چون رأی نیاوردند، مردم را به خیابانها کشاندند، کار را به زدوخورد کشاندند، برای کشور هزینه درست کردند، دشمن را جری کردند، طمع دشمن را برانگیختند.» (۹۴/۱۲/۲۰) چرا که «اگر دشمن در ما احساس ضعف بکند، جَری می‌شود و شدّت عملش را افزایش خواهد داد.» (۹۷/۷/۱۲). پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت، نتایج کار برپاکنندگان فتنه ۸۸ را بر رفتار دشمنان و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بررسی می‌کند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | موج سواری ‌ برای تماشای این نماهنگ با کیفیت بهتر اینجا را لمس کنید.
13870214_8409_128k.mp3
1.04M
#دعای_پایانی
برای قرّاء قرآن منبر بگذاریم آداب تلاوت مجلسی را فرا بگیرید. فرض کنید عده‌یی از این مردم و مسلمین حزب‌اللَّه در جایی نشسته‌اند و از شما دعوت کرده‌اند که برایشان قرآن بخوانید. دأب و فکر من این است و می‌خواهم در جامعه‌ی ما کاری بشود که برای قرّاء قرآن منبر بگذاریم و همچنان که الان وعاظ منبر می‌روند، قاریان قرآن هم منبر بروند و مثلاً نیم‌ساعت قرآن بخوانند و مردم آن زلال کلام الهی را مستقیم از او بشنوند و دلهایشان بلرزد و اشک بریزند و موعظه بشوند و بلند شوند و بروند؛ ولی ما حالا قرآن کریم را فقط مقدمه‌ی سخنرانی قرار داده‌ایم! من در سالهای 51 و 52 و 53 در مشهد سخنرانی می‌کردم؛ می‌ایستادم سخنرانی می‌کردم. بعد هم که حرف من تمام می‌شد، روی زمین می‌نشستم. سپس صندلی می‌گذاشتیم، تا قاری قرآن تلاوت کند. همین آقای فاطمی و بعضی از برادران دیگر، روی صندلی می‌نشستند و قرآن می‌خواندند. من می‌گفتم که حرف من مقدمه‌ی تلاوت قرآن است. من ایستاده صحبت می‌کردم؛ اما صندلی بلند و قشنگی - مثل منبر - گذاشته بودیم و اینها روی آن می‌نشستند و بعد از صحبت من قرآن می‌خواندند؛ همان آیاتی که من قبلاً تفسیر کرده بودم. فکر من این است. من می‌گویم که در جامعه، قرآن اصل است. بیانات در دیدار جمعی از قاریان قرآن، ۱۳۷۰/۰۱/۲۲ #ما_و_قرآن
🔔 آخرین مهلت ثبت نام جمعه ۱۲ دی است.