eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
610 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ صاحبِ بازگشت ها 🔹 رجعت امیرالمومنین، سرآمد همه‌ی رجعت‌ها خواهد بود. در روایات فراوانی آمده است که رجعت امیرالمومنین، بیش از یک بار اتفاق می‌افتد. خود حضرت در این‌باره می‌فرمایند: «من دارای رجعتِ پس از رجعت و بازگشتِ پس از بازگشت هستم؛ من رجعت‌ها و بازگشت‌ها دارم.» (١) 🔸 تعداد رجعت‌های امیرالمومنین، مشخص نیست؛ ولی آنچه معلوم است این است که حضرت حداقل دو بار رجعت می‌کنند. اولین رجعت آن حضرت، در آغاز عصر ظهور تحقق می‌یابد، تا امام زمان را یاری دهند. امام حسین، در این باره می‌فرمایند: «رجعت من با بازگشت امیرالمومنین و قیام قائمِ ما، همزمان خواهد بود.» (٢) 🔺 رجعت دیگر امیرالمومنین، پس از حضرت مهدی و در زمان حاکمیت امام حسین خواهد بود. 📚 ١- مختصر بصائر الدرجات، ص ٣٣؛ ٢- الخرائج و الجرائح، ج ٢، ص ٨۴٨ ١٩ @entezar_ma313
امام مهدی فرمودند: خدا اِبا دارد از اینکه حق را ناتمام گذارد و باطل را از بین نَبَرد و او بر آنچه تذکر می‌دهم شاهد است. 📚 کتاب غیبت (شیخ طوسی)، ص ۱۲۶
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۹۳🌷 ◀️‌گفتار نهم. معرفت امام، معیار دینداری 💠ممکن است با توجه به جایگاه امام و معرفت او در مجموعه دین، این سؤال پیش آید که بین دینداری و معرفت امام چه رابطه ای وجود دارد و آیا نمی توان کسانی را که به بسیاری از ظواهر دینی پایبند هستند، دین دار واقعی دانست؟ 💠در پاسخ باید گفت که اگر ثابت کردیم که عبودیت و بندگی خدا چیزی جز تسلیم شدن در برابر او و دستوراتش نیست و تنها راه معرفت و اطاعت خدا را در معرفت و اطاعت امامان معصوم علیهم السلام دانستیم، قهراً پذیرش ولایت آنها، معیار دینداری خواهد بود نه فقط التزام به شعار اسلامی. 💠از عبدالله بن ابی یعفور نقل شده که گفت به امام صادق علیه السلام عرض کردم: من با مردم آمد و شد دارم و بسی در شگفتم از جمعی که تولّی شما را ندارند و تولّی فلانی و فلانی را دارند امّا دارای امانت و راستی و وفایند و از جمعی که تولّی شما را دارند ولی نه امانتی دارند؛ و نه وفایی و نه راستی. وی گوید: امام صادق علیه السلام راست نشست و با قیافه ای که گویی خشمگین بود روی به من کرد و سپس فرمود: «لَا دِینَ لِمَنْ دَانَ بِوَلَایَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ وَ لَا عَتْبَ عَلَی مَنْ دَانَ بِوَلَایَةِ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ؛ کسی که معتقد به ولایت امام ستمگری باشد که از سوی خدا نیست چنین کس اصلاً دین ندارد و بر کسی که معتقد به ولایت امام عادلی باشد که از سوی خدا است ملامتی متوجّه نخواهد بود». (با تعجّب) گفتم: آنان اصلاً دین ندارند؟ و اینان را ملامتی متوجّه نیست؟ فرمود: «نَعَمْ لَا دِینَ لِأُولَئِکَ وَ لَا عَتْبَ عَلَی هَؤُلَاءِ ثُمَّ قَالَ أَ مَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ: اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ یَعْنِی مِنْ ظُلُمَاتِ الذُّنُوبِ إِلَی نُورِ التَّوْبَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ لِوَلَایَتِهِمْ کُلَّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ: وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ فَأَیُّ نُورٍ یَکُونُ لِلْکَافِرِ فَیَخْرُجُ مِنْهُ إِنَّمَا عَنَی بِهَذَا أَنَّهُمْ کَانُوا عَلَی نُورِ الْإِسْلَامِ فَلَمَّا تَوَلَّوْا کُلَّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ خَرَجُوا بِوَلَایَتِهِمْ إِیَّاهُمْ مِنْ نُورِ الْإِسْلَامِ إِلَی ظُلُمَاتِ الْکُفْرِ فَأَوْجَبَ اللَّهُ لَهُمُ النَّارَ مَعَ الْکُفَّارِ فَقَالَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ؛ آری آنان دین ندارند و اینان را ملامتی متوجّه نیست. سپس فرمود: مگر نمی شنوی که خداوند چه می‌فرماید: «خداوند بر کسانی که ایمان آورده اند ولایت دارد و آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی میکشد» یعنی از تاریکی‌های گناهان به نور توبه و آمرزش برای آنکه ولایت هر امام عادلی را که از طرف خدا است دارند سپس خداوند فرماید: «و کسانی کهکافر شده اند طغیان گران بر آنان ولایت دارند و آنان را از روشنائی بسوی تاریکیها بیرون می‌کشند»؛ کافر چه روشنایی دارد تا از آن بیرون کشیده شود؟ تنها مقصود از این آیه آن است که آنان در روشنایی اسلام بودند ولی هنگامی که ولایت هر امام ستمگری را که از جانب خدا نبودند پذیرفتند با پذیرش ولایت آنان از نور اسلام بیرون شدند و به سوی تاریکیهای کفر گراییدند پس خداوند از برای آنان واجب کرد که دوش بدوش کفّار در آتش باشند از این رو فرمود: «آنان اهل آتشند و جاوید در آتش خواهند بود». 💠البته این حدیث نباید دست آویز شیعیان برای ارتکاب گناه قرار گیرد چرا که خود اهل بیت علیهم السلام چنین تفکری را محکوم و همواره بر انجام عمل صالح تأکید فرمودند. 💠امام رضا علیه السلام در سفارشهای ارزشمند خود به جناب عبدالعظیم حسنی می‌فرماید: «ای عبد العظیم سلام مرا به دوستانم برسان و بگو به آنان که شیطان را بر خود راه ندهند و فرمانشان بده براستی در حدیث و پرداخت سپرده و بگو جدال را ترک کنند و از آنچه سودی برای آنها ندارد خاموش باشند و به هم رو آورند و با هم دیدار کنند که مایه نزدیکی به من است، و همدیگر را تکه پاره نکنند که من سوگند خوردم با خود هر که چنین کند و یکی از دوستانم را به خشم آورد دعا کنم تا خدا او را در دنیا به سختی عذاب کند و در دیگر سرا از زیانکاران باشد و به آنها بفهمان که خدا نیکان را آمرزد و از بدکارانشان درگذرد جز آنکه برایم شریکی آورد (یعنی در امامت) یا یکی از دوستانم را بیازارد، یا بدی او را در دل گیرد که خدا او را نیامرزد، تا برگردد و اگر برگشت که خوب و گر نه ایمان را از دلش برکند و از ولایت من به در شود، و بهره ای از ولایت ما ندارد و پناه به خدا از این وضع». 📚حس حضور @entezar_ma313
امام موسی کاظم علیه السلام: (غیبت قائم) یک آزمون الهی است که به وسیله آن بندگانش را می‌آزماید. 📓 الغیبه شیخ طوسی، جلد اول صفحه ۱۹۰
⭕️ شتر در خواب بیند پنبه دانه! 🔹 یکی دیگر از دستاویزهای احمدالحسن ( ) برای اثبات حجیت قطعی خود، که آن را شهادت پروردگار بر خود هم می‌داند، توسل و اعتماد به خواب و رویاست؛ این نوع ادعا در میان فرقه ها و جریان های انحرافی تازگی ندارد و بسیاری از آنها از این روش بهره برده و می‌برند. 🔸 باید دقت داشته باشیم که اولا خواب تحت هیچ عنوان برای انسان تکلیف شرعی نمی‌آورد؛ حتی اگر رویای صادقه باشد؛ دوما هیچکدام از انبیا گذشته و ائمه معصومین، برای اثبات حقانیت ادعای خود به خواب متوسل نشده اند. سوما بعید نیست آنچه در خواب دیده ایم (ولو چهره ی معصومین باشد، چون برای ما تشخیص چهره معصوم ممکن نیست و ما تا به حال ایشان را ندیده ایم)، یک نوع خواب سازی توسط شیطان و جن بوده باشد، که خود را معصوم معرفی کرده است. 🔹 در خصوص این مورد علامه حلی، در پاسخ به فردی که پرسیده بود اگر شخصی در قالـب معصوم بـه رؤیای افراد ظاهر شده و دستورات و القائاتی داشته باشد، تکلیف چیست؟ گفته است: در این صورت مسأله از دو حالت خارج نیست: ➖ الف: دستوراتی که مخالف ظواهر کتاب و سنت است. ➖ ب: دستوراتی که موافق کتاب و سنت است. با این وجود گروه اول مردود بوده و گروه دوم جائزالعمل است، نه واجب العمل. 🔺 این در حالی است کـه تمامی رؤیاهای دیده شده در خصوص احمد بصری با دستورات کتاب و سنت مخالف اند. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری (علی محمدی هوشیار)، چاپ اول، ص ۱۶۷ تا ۱۷۱ ٣۵ @entezar_ma313
ندا آمد اقراء گفت ندانم من ندا بازآمد اقراء باز گفت ندانم من ندا آمد اقراء باسم ربک الذی خلق/ خلق الانسان من علق محمد! بخوان به نام پروردگارت که آفرید، آفرید انسان را از خونِ بسته ی لخته شده محمد! بخوان پروردگارِ گران قدر را که کتابت با قلم را به انسانِ نادان آموخت. 🌼🍃🌼🍃🌼🍃 محمد! تو اینک، اینجا در این غار، در پیشگاه پروردگارت، برگزیده شدی برای رسالتی بزرگ تا پیام مرا به بندگانم برسانی. محمد!محمد!محمد! اللهم صلےعلےمحمد وآل محمد وعجل فرجهم 🍃🌼🍃🌼🍃🌼 ، بر_همه_جهانیان_مبارک. @entezar_ma313 ┄┅═✼🍃🕌🍃✼═┅┄
از امروز دیگر نیاز نیست ﻋﺼﺎیی ﻣﺎﺭ ﺷود و دﺭﯾﺎیی ﺷﮑﺎﻓﺘﻪ... ﮐﻮﺩﮐﯽ بی‌ﭘﺪﺭ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷود و ﻣﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ، ﻧﻪ نیازی هست به ﺷﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﻝ ﮐﻮﻩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁید و ﻧﻪ نیازی به ﺁﺗﺸﯽ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺷود آری امروز پیامبری ظهور میکند که با عقلها کار دارد و با استدلالش دلها را میبرد. تا خط بطلانی باشد بر جهل و خط مَشی ای باشد بر امام... و خط فهمی برای ما..‌. که ظهور در گرو معجزات نیست! 🌸 عید بر حضرت مهدی و شما عزیزان مبارک @entezar_ma313
⭕️ لحظه‌ی تاریخیِ نابودی ابلیس 🔹 یکی دیگر از رجعت‌های ویژه، بازگشت رسول خدا است که به عصر رجعت، شکوه خاصی می‌بخشد. امام سجاد در این باره می‌فرمایند: «پیامبرتان و امیرالمومنین و ائمه به سوی شما باز می‌گردند.» (١) 🔸 در قرآن کریم آمده است که خداوند به ابلیس، تا «روزی معلوم» فرصت داده است. طبق روایات، این روز در عصر رجعت است؛ امیرالمومنین با ابلیس می‌جنگد و رسول خدا به کمک آن حضرت آمده و ابلیس را گردن می‌زند و او را به قتل می‌رساند. و این پایان عمر ننگین ابلیس خواهد بود. (٢) 📚 ١. تفسیر القمی، ج ٢، ص ١۴٧ ؛ ٢. مختصر البصائر، ص ١١۵ - ١١٧ 20 @entezar_ma313
✍ امام علے ؏ ؛ خداوند انسانى بهتر از محمّد صلى الله عليه و آله نيافريده است 📚 الکافے ۴۴۰/۱ 🌸✨ عید مبعث مبارڪ ✨🌸
🌷امام مهدی شناسی ۸۹۴🌷 ◀️‌گفتار دهم. ولایت امام، رکن اسلام، نظام بخش مسلمانان و نگهدار آن ❓❓همه ما می‌دانیم که ولایت امامان معصوم علیهم السلام جایگاه ویژه ای در اسلام دارد؛ ضرورت معرفت به امام را از این زاویه چگونه می‌توان تبیین کرد؟ 💠این که ولایت و امامت از ارکان مهم دین هستند، یکی دیگر از دلایل درون دینی است که ضرورت شناخت امام و ولی را به عنوان یکی از فرایض دینی روشن می‌سازد در حالی که احادیث فراوانی نیز به این مطلب توجه کرده اند از جمله این که امام باقر علیه السلام در این باره می‌فرماید: «اسلام بر پنج چیز بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت. زراره گوید: گفتم: کدام اینها برتر است؟ فرمود: ولایت برتر است، زیرا کلید همه است و والی، رهبر به آنها است،... سپس فرمود: فراز امر دین و بلندترین کار آن و کلید آن و در هر چیزی و خشنودی خدای رحمان طاعت امام است پس از شناختن او؛ زیرا خدای عزّوجّل می‌فرماید: «هر که از رسول اطاعت کند محققاً خدا را اطاعت کرده و هر که پشت دهد، ما تو را نسبت به او نگهبان نفرستادیم» اما اگر مردی همه شب عبادت و هر روز روزه دارد و همه مالشرا صدقه دهد و همه عمرش حج کند و ولایت ولی خدا را نداند تا پیرو او باشد و همه کارش به راهنمایی او باشد، او را بر خدا عزّوجّل حق ثوابی نیست و از اهل ایمان نباشد». 💠همچنین در روایات ما افزون بر این که ولایت امامان معصوم علیهم السلام را ستون اسلام معرفی کرده اند، آن را عامل نظام بخشی مسلمانان نیز دانسته اند به گونه ای که امام رضا علیه السلام در این باره فرمود: «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّینِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِینَ وَ صَلَاحُ الدُّنْیَا وَ عِزُّ الْمُؤْمِنِین». 💠حال اگر کسی مطالعات اجتماعی داشته باشد و وجود نظم در جامعه را برای رشد و پیشرفت فرد و جامعه لازم و ضروری بداند- چنانچه در رویکرد انسانی این کتاب درباره آن صحبت شد- به ضرورت شناخت امام حقیقی جامعه و نصرت او برای به دست گرفتن حاکمیت حکم خواهد کرد. 💠این مطلب به صورتی کاملاً استدلالی در سخنی منقول از امام رضا علیه السلام چنین آمده است: «پس اگر بگوید چرا اولو الامر یعنی ائمه هدی و اوصیای پیغمبران در هر زمان مقرر شدند؟ و به این منصب جلیل مفتخر گردیدند و مردم به اطاعت ایشان مأمور شدند. باید در پاسخ گفته شود که این مطلب را علتهای بسیار است بعضی از آنها این است که چون خلق بر حدی محدود و احکامی مضبوط و معدود اطلاع یافتند و مأمور شدند که از این حد تجاوز نکنند زیرا که در تجاوز از این حد فسادهایی بی شمار بود و ثابت نمی شد و نظم نمی گرفت و قوام حاصل نمی کرد مگر به اینکه در میان خلق قیمتی و امینی قرار داده شود که ایشان را منع کند از تعدی کردن از حدود و داخل شدن در آنچه از ایشان ممنوع شده است چه اگر این بر این نهج مسلوک نشود، احدی لذت و منفعت خود را به جهت فساد غیر خود فرو نگذارد؛ پس حق تعالی در میان مردم حاکمی قرار داد که ایشان را از فساد منع کند و حدود و احکام الهی را اقامه کند و بعضی از دلایل آن نیز این است که ما نیافتیم فرقه از فرق و ملتی از ملل را که باقی باشند و زندگی کنند مگر به وجود قیم و رهبری در میان ایشان که ناچارند از وجود او؛ در امر دین و دنیای خود پس در حکمت حکیم جایز نباشد که مردم را واگذارد و در میان ایشان قرار ندهد کسی را که می‌داند ایشان لابد او را لازم دارند و قوامی از برای ایشان نباشد مگر به وجود او پس به سبب او با دشمنان خود مقاتله کنند و به سبب او غنیمتهای خود را قسمت کنند و از برای ایشان اقامه نماز جمعه و جماعت کند و از مظلوم ایشان ظالم ایشان را دفع و رفع کند و بعضی از آنها این است که اگر از برا‌ی مردم قرار داده نمی شد امامی که قیم ایشان، امین، حافظ و نگهبان شریعت باشد، هر آینه ملت نابود می‌شد و دین از میان می‌رفت و سنن و احکام تغییر می‌کرد و بدعت کنندگان در دین زیاد و ملحدان کم می‌کردند و امر را بر مسلمانان مشتبه می‌ساختند؛ زیرا که ما خلق را ناقص و محتاج و غیر کامل یافته ایم با اختلاف ایشان و اختلاف هوای نفسانی و پراکندگی قصدهای ایشان پس اگر برای ایشان قیمی و حافظی در آنچه رسول خدا آورده است، قرار داده نشود هر آینه فساد خواهند کرد به نوعی که بیان کردیم و شرایع و سنن و احکام و ایمان تغییر خواهد یافت و این موجب فساد تمام خلق شود». 💠با چنین جایگاه ویژه ای که امام معصوم و اطاعت از او در جامعه دارد، بسیار روشن است که بدون معرفت به چنین جایگاهی، حضور و کارکرد امام در جامعه ضمانتی در اجرا پیدا نمی کند و این آثار مبارک نیز به دست نخواهد آمد. 📚حس حضور @entezar_ma313
این وعدهٔ خداوند است با ردای رسالتی که بر دوشش گذاشتند از حراء باز می‌گردد. روزهای سختی پیش رو دارد؛ تمسخر، تهمت، تهدید، هجرت... آیا می‌تواند دین خدا را عالم‌گیر کند؟ 🔆 دلخوش است به آینده. اگر او نتواند، آخرین فرزندش حتما می‌تواند. این وعدهٔ خداوند است: «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ»
⭕️ اثباث حقانیت با استخاره! 🔹 یکی دیگر از ادله مورد ادعای ، احمدالحسن، برای اثبات حقانیت خود، پا فشاری بر استخاره گرفتن با قران کریم است؛ که در کارنامه سایر مدعیان هم دیده می‌شود. باید دقت کنیم که نهایت چیزی که استخاره برای انسان به ارمغان می‌آورد، رفع تَحیُّر بین دو امر است و همانند خواب و رویا، هیچ وقت برای انسان مبنای عمل و تکلیف شرعی قرار نخواهد گرفت. 🔸 از طرفی هم رجوع به قران برای تعیین تکلیف، مصداقی (تفال به قرآن) مورد نهی معصومین بوده است و احمدالحسن با سوء برداشت از احادیث و تغییر معنای عبارات، سعی در اثبات حجت بودن استخاره، برای وصی و جانشین رسول خدا داشته است؛ این در حالی است که هیچ دلیل عقلی و نقلی برای تشخیص وصی پیامبر با استخاره وجود ندارد. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری؛ علی محمدی هوشیار؛ چاپ اول، ص۱۷۲ تا ۱۷۶ ٣۶ @entezar_ma313
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
.🌸🍃 حضرت بقیة اللّه الاَعظم امام زمان(عج) در روز جمعه: ------------------------ 💚اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ فى اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ، 👈سلام بر تو اى حجت خدا در روى زمين سلام بر تو اى ديده بان (يا ديده) خدا در ميان خلق 💙اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَن 👈سلام بر تو اى نور خدا كه راه جويان بدان راهنمايى شوند و به وسيله او از كارِ ❤️الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِىّ 👈مؤمنان گشايش شود سلام بر تو اى پاك پروريده ترسان (از دشمن) سلام بر تو اى سرپرستِ 💛النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ، 👈خيرخواه سلام بر تو اى كشتى نجات سلام بر تو اى چشمۂ حيات 💚اَلسَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، 👈سلام بر تو باد درود خدا بر تو و بر خاندان پاك و پاكيزه ات باد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، 👈سلام بر تو خدا شتاب كند در وعده يارى تو و پيروزى كارَت 💛اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّب 👈سلام بر تو اى سَرور من، و من دوست تو و بيناى به آغاز و انجام كارَت هستم و به سوى 💙اِلَى اللهِ تَعالى بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ، 👈خداى تعالى بوسيله تو و خاندانت تقرّب جويم و منتظر ظهور تو و پيروزى حق بدست تو هستم 💚وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَنى مِن 👈و از خدا مى خواهم كه درود فرستد بر محمّد و آل محمّد و مرا در زُمره ❤️الْمُنْتَظِرينَ لَكَ، وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلى اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدين 👈منتظران و پيروان تو قرار دهد و در زُمره ياوران تو در برابر دشمنانت و كسانى كه 💛بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله 👈در پيش رويت در ميان دوستانت شربت شهادت مى نوشند اى مولاى من اى صاحب الزمان درود خدا 💙عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ، وَهُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيه 👈بر تو و بر خاندانت، امروز روز جمعه است و آن روز توست كه انتظار ظهور تو در آن 💚ظُهُورُكَ، وَالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلى يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، 👈روز و انتظار فرج مؤمنان بدست تو و نابودیِ كافران بوسيله شمشير تو در اين روز مى رود 💛وَاَنَا يا مَوْلاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلاىَ كَريمٌ مِنْ اَوْلاد 👈و من اى آقاى من در اين روز ميهمان تو و پناهنده ات هستم و تو اى سرور من بزرگوارى از فرزندان 💙الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْنى وَ اَجِرْنى، صَلَواتُ اللهِ 👈بزرگواران هستى و به ميهمان در نوازى و پناه دادن مأمورى پس مرا بنواز و پناهم ده درود خدا ❤️عَلَيْكَ وَعَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. 👈بر تو و برخاندان طاهرينت باد. @entezar_ma313
‍📌 📝 🔹 اَيْنَ قاطِعُ حَبآئِلِ الْكِذْبِ وَالاِْفْتِرآءِ 🔆 كجاست قطع‏ كننده دامهای دروغ و بهتان @entezar_ma313
﷽✨وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ اْلأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحُونَ و در حقيقت، در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد. سوره مبارکه انبیاء، آیه ۱۰۵
🌷امام مهدی شناسی ۸۹۵🌷 ◀️‌‌گفتار یازدهم: معرفت امام، زمینه محبت واجب به او 💠از جمله سفارشهایی که در اسلام نسبت به امام معصوم شده است، لزوم محبت و مودت به اهل بیت پیامبر علیهم السلام است؛ قرآن کریم اجر رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را مودت و محبت به اهل بیت ایشان می‌داند و می‌فرماید: «... قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی». 💠از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نیز روایت شده که فرمود: «لِکُلِّ شَیْءٍ أَسَاسٌ وَ أَسَاسُ الْإِسْلَامِ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ؛ هر چیزی اساس و پایه ای دارد و اساس اسلام حب و دوستی ما اهل بیت است». 💠همچنین فرمود: «إِنَّ الْجَنَّةَ تَشْتَاقُ إِلَی أَرْبَعَةٍ مِنْ أَهْلِی قَدْ أَحَبَّهُمُ اللَّهُ وَ أَمَرَنِی بِحُبِّهِمْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ الْمَهْدِیِّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِمُ الَّذِی یُصَلِّی خَلْفَهُ عِیسَی ابْنُ مَرْیَم؛ بهشت مشتاق چهار نفر از اهل من است که دوست می‌دارد ایشان را خدای تعالی و مرا به دوست داشتن ایشان امر فرموده که آنها: علی بن ابی طالب است و حسن و حسین و مهدی صلی اللَّه علیهم، و مهدی کسی است که عیسی بن مریم در پی او نماز بگذارد». 💠این سخنان و انبوه روایاتی که محبت به ائمه را بالاتر از دوستی معمولی و آن را نشانه ایمان واقعی شمرده و یا اینکه از این امانت در روز قیامت پرسیده می‌شود، همگان را به لزوم تحصیل محبت ایشان فرا می خواند؛ اما چگونه می‌توان بدون شناخت کسی او را دوست داشت؟ به همین دلیل مقدمه کسب محبت اهل بیت و امام زمان، کسب معرفت است. 💠باید این را هم دانست که علت وجوب این محبت به دلیل آثار بسیار زیادی است که بر تربیت و سعادت انسان دارد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در سخنی شیرین این آثار را چنین بیان می‌فرماید:«هر کس را که خداوند دوستی پیشوایان از خاندان مرا نصیبش فرمود در حقیقت به خیر دنیا و آخرت رسیده است، پس هیچ کس تردیدی نداشته باشد که او در بهشت است زیرا در دوستی خاندان من بیست خصلت است، ده از آنها در دنیا و ده از آنها در آخرت اما خصلت‌هایی که در دنیا است، زهد است و حرص به عمل و پاک دامنی در دین و میل به پرستش خدا و توبه پیش از مرگ و شادمانی در شب زنده داری و ناامیدی از آنچه در دست مردم است و نگهداری احترام امر و نهی خداوند عزّوجّل نهم کینه دنیا و دهم سخاوت. 💠و اما آنچه در آخرت است، دفتر حسابی برای او باز نشود و میزانی برای او بر پا نگردد و نامه او به دست راستش داده شود و فرمان بیزاری از آتش برای او نوشته شود و رویش سفید گردد و از جامه‌های بهشتی بر او پوشانیده شود و در باره صد نفر از خانواده خویش شفاعتش پذیرفته گردد و خدای عزّو جّل با نظر رحمت به او نظر فرماید و از تاج‌های بهشتی بر سرش گذاشته شود و دهم آنکه بدون حساب در بهشت درآید؛ 💠پس خوشا به حال دوستان خاندان من». با وجود چنین برکت‌های بزرگی است که حضرت آیت الله جوادی در این باره چنین توضیح می‌دهد: «محبت و مودت چنین ذوات مبارکی، مایه تربیت نفوس، تخلق به خلق الهی و اتصاف به صفات کریمه آن هاست و از سوی خداوند والا بر هر مؤمنی واجب گردیده است. این محبت و مودت نه امری تشریفاتی، که از اصول دین و سرمایه رسمی آن است، زیرا مسائل اسلامی دو گونه است: بعضی امور کلیدی اند و برخی جزو مسائل فرعی. درباره مسائل کلیدی دین، رهبران الهی و شاگردان شایسته آن‌ها اهتمام بسیاری ورزیده اند. 💠جابر بن عبدالله انصاری که از اصحاب بزرگوار پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و آله و سلم و از جمله معمران بود و در اواخر عمر نابینا شد، شخصیتی است که معصومان را از پیامبر گرامی اسلام تا امام باقر علیهم السلام زیارت و عصر آنان را ادراک کرده است. 💠 این صحابی بزرگوار که خود از گروه بزرگ انصار بود، کوچه به کوچه و خانه به خانه محله انصار را می‌گشت و می‌فرمود: أدبوا أولادکم علی حبّ علی؛ فرزندان خود را به دوستی حضرت علی یعنی خاندان پیامبر تربیت کنید. این روش ترویج و تأکید بر محبت اهل بیت، گویاست که این موضوع نظیر بحث‌های فرعی دین نیست، چنان که صحابی عالی قدری در حالت پیری و نابینایی، عصازنان خانه به خانه و در محله‌های مختلف می‌گردد». 📚حس حضور ‌‌‌‌ @entezar_ma313
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
سلام منتظران طبق روال جمعه ها 💮 💮 🌻🌻🌻🍁🌻🌻🌻 بِسْم الله الرحمن الرحيم ✨سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ✨ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ ✨أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، ✨وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، ✨وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ ✨وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ ✨وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨ وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، ✨ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ ✨وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، ✨وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْبَعْثَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، ✨وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، ✨وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، ✨وَالْحَشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْحِسَابَ حَقٌّ، ✨وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، ✨وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، ✨يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است: ✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، ⚜ اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، ⚜ وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، ⚜ وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً . ⚜اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ . ⚜اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، ⚜وَاجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، 🔅 یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.🔅
⭕️ بازگشتِ بانوی دو عالم 🔹 علامه مجلسی در بحارالانوار روایتی طولانی با موضوع رجعت را مطرح می‌کند. در این روایت، مفضل می‌گوید از امام صادق پرسیدم: آیا پیامبر و امام على با قائم خواهند بود؟ 🔸 حضرت فرمودند: آرى، والله پیامبر و على ناگزیر می‌باید قدم روى زمین بگذارند... اى مفضل! گویا می‏بینم که ما ائمه آن موقع جلوی پیامبر جمع شده و به آن حضرت شکایت می‌کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و می‏گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛... جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می‌کند و می‌فرماید: اى فرزندان من! هرچه به شما رسید، بیشتر به جد شما رسید. 🔺 آنگاه فاطمه زهرا می‌آید و از ظلم هایی که در حق او و همسرش شده و غصب فدک‏ و رفتن به میان مهاجرین و انصار و... شکایت می‌کند. 🔆 بنابر این روایت، حضرت فاطمه نیز جزء رجعت کنندگان خواهند بود. 📚 بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷ ٢١ @entezar_ma313
امام رضا علیه السلام : حضرت مهدی (عج) داناترین، حکیم ترین، پرهیزکارترین، بردبارترین، بخشنده ترین و عابد ترین مردمان است، دیدگانش در خواب فرو میرود ولی دلش همیشه بیدار است و فرشتگان با او سخن می گویند. دعایش همواره به اجابت میرسد. ✅ مهدی ارواحناله فداه دو نشانه بارز دارد که با آنها شناخته میشود. یکی دانشِ بیکران و دیگری استجابت دعا. 📚منابع: ۱- الزام الناصب ص۹ ۲- عیون اخبارالرضا ج۱ ص۱۷۰
امام صادق علیه السلام: سنگین ترین عملی که روز قیامت در ترازوی [اعمال] گذاشته می شود، صلوات بر «محمد و اهل بیت» ایشان است. 🌷امام مهدی شناسی ۸۹۶🌷 ◀️‌گفتار دوازدهم:معرفت امام، لازمه آمادگی برای یاری وی ❓❓یکی از موضوعاتی که در میان دعاها و زیارتهای مهدوی بسیار زیاد دیده می‌شود، تقاضای توفیق نصرت و یاری امام زمان است. فکر می‌کنید چه رابطه ای بین ضرورت معرفت امام و یاری او وجود دارد؟ 💠ضرورت معرفت به امام زمان را می‌توان از زاویه لزوم آمادگی برای یاری وی نیز بررسی کرد زیرا برخی آیات و روایات مهدوی بر لزوم چنین آمادگی دائمی گواهی می‌دهند. 💠خدای سبحان در قرآن کریم خطاب به مؤمنان می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَ صَابِرُواْ وَ رَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» و این چنین مؤمنان را به «مرابطه» فرا می‌خواند. این آیه یکی از آیات مهدوی است که امام صادق علیه السلام در ضمن تفسیر آن فرمود: «... وَ رابِطُوا إِمَامَکُمُ الْمُنْتَظَرَ؛ و با امام منتظرتان مرابطه داشته باشید». برای فهم این آیه و حدیث باید به معنای فعل امر «رابطوا» توجه دقیقی نمود و بررسی کرد که خداوند بلند مرتبه به ما انجام چه کاری فرمان می‌دهد. 💠«رابطوا» و «مرابطه» از برای واژه «ربط» در اصل به معنای پیوند زدن، بستن و محکم کردن است و در موارد گوناگونی که استفاده می‌شود به لازمه معنای اصلی آن که عبارت است از ملازمت، مواظبت،مداومت و پیوستگی، مراقبت،آمادگی برای مقابله با دشمن که خود نوعی جهاد است،به کار می‌رود. 💠حضرت آیت الله جوادی در این باره می‌فرماید: «مرابطه مصادیق فراوان نظامی، اجتماعی و... دارد، مانند انتظار پس از نماز برای فرارسیدن وقت نماز بعدی، آمادگی و پا به رکاب بودن برای خدا، مرزداری و محافظت از مرزها و آمادگی دائم برای صیانت از حدود و ثغور اسلامی و ایجاد رابطه با آحاد و افراد جامعه و بارزترین و کاملترین مصداق مرابطه، ارتباط با اولیای دین و امامان معصوم است». 💠نویسنده محقق کتاب التحقیق نیز برای مرابطه سه مرتبه می‌شمارد و می‌گوید: «اولین مرتبه آن تحقق ارتباط بین افراد و کسی است که هدایت و رشد مردم را بر عهده دارند- یعنی بین امت و امام- تا با هدایتهای او هدایت و با ارشاد او رشد یافته و بر طبق امر و نهیش رفتار کنند. 💠دومین مرتبه ارتباط درونی بین مردم و امت است تا در بین خود با رحمت بوده و در یک صف و همچون دست واحد و کلمه واحده در مقابل مخالفان خود محکم و مستقر شوند. 💠مرتبه سوم مرابطه تحقق آن از جهت فراهم نمودن تجهیزات و قوای لازم برای خود و منافع خودشان است». 💠بنابر آنچه که پس از توضیح واژه «مرابطه» و ارتباط آن با پیوند با امام منتظر و آمادگی برای یاری وی به دست آمد، چنین برمی آید می‌شود که این ارتباط معنوی و پیوسته به حضرتش لازم و ضروری است چنانچه صاحب کتاب مکیال المکارم می‌نویسد: «معنای دوم مرابطه آن است که مؤمن با امام زمانش مرابطه داشته باشد و تحقق آن به این است که خودش را به ریسمان ولایتش بیاویزد و به تبعیت و نصرتش ملتزم باشد و این قسم از مرابطه بر تمام افراد واجب عینی بوده و نیابت بردار نیست و آن، رکنی از ارکان ایمان است و خدا عملی را بدون آن قبول نمی کند». 💠دلیل وجوب به دست آوردن آمادگی برای یاری امام نیز روشن است زیرا: اول؛ ظهور امام ناگهانی است چنانچه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: «... فَإِنَّ امْرَنا بغتة فَجْأَةٌ». 💠دوم؛ حضرت مهدی هنگام ظهور ندای نصرت خواهی می‌طلبد و می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ وَ مَنْ أَجَابَنَا مِنَ النَّاسِ... فَاللَّهَ اللَّهَ فِینَا لَا تَخْذُلُونَا وَ انْصُرُونَا یَنْصُرْکُمُ اللَّه؛ ما از خدا و هر کسی از مردم که خواسته ما را اجابت کند، طلب نصرت و یاری می‌کنیم؛... پس شما را به خدا قسم که ما را خوار نکنید و یاریمان کنید تا خدا نیز شما را یاری کند». 📚حس حضور @entezar_ma313
⭕️ شباهت های شیخیه، بابیت و بهائیت با جریان احمدالحسن 🔹 در پیام های گذشته به بررسی هریک از فرقه های مدعی مهدویت، جانشینی، وصایت و حتی شارعیت نظیر شیخیه، بابیت و بهائیت و احمدالحسن پرداخته شد؛ پس از بررسی دقیق و مطالعه تاریخی درباره این چهار فرقه، به اشتراک در ایدئولوژی و مشابهت های روشن در آنان پی می‌بریم؛ چند مورد از آن شباهتها عبارتند از: 🔸 افراط در توجه به حدیث و رد قواعد عقلی در فهم و استنباط احکام. 🔸 مخالفت با مراجع شیعه و تبدیل نیابت عام به خاص. 🔸 معرفی خود به عنوان واسطه فیض بین امام و مردم. 🔸 ادعای آشنایی کامل با علوم اهل بیت. 🔸 دیدار با اهل بیت در خواب و بیداری. 🔸 تفسیر به رای آیات و روایات. 🔸 صدور فتواهای مخالف با قرآن و روایات. 🔸 مبارزه با نظام روحانیت شیعه و منحرف دانستن آن. 🔸 ادعای پلکانی بودن مقام های الهی از ذکریت تا الوهیت. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری؛ علی محمدی هوشیار، چاپ اول، ص ۲۳۹ ٣٧ @entezar_ma313