eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
676 ویدیو
55 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
و مختلف 🔆حقيقت اصلي در مذاهب يكي است. در همه اديان منجي و مصلح كسي است كه با ظهورش، مردم خسته از ظلم و بي عدالتي را از چنگال ظالمان نجات مي‌دهد و آرامش و امنيت را با یک دين واحد و قانون زيبا، براي مردم به ارمغان مي‌آورد. بنابر اين ظهور منجي حادثه‌اي بزرگ مربوط به عالم دنيا مي‌باشد. 🌾 در كتاب‌هاي مربوط به مذاهب به نام‌ها و القاب مختلفي بر مي‌خوريم مثلاً: 🌿ـ در مذهب يهود: سرور ميكائيلي، عزير، منحاس، ماشيع؛ 🍁ـ در مذهب مسيحيت: مهميد آخر، مسيح، پسر انسان؛ ☘ـ در مكتب زرتشت: سوشيانس؛ 🍃ـ در مكتب هندوها: ويشنو، منصور، فرخنده؛ 🌴ـ در مكتب بودا: مايتريا، بوداي پنجم؛ 💫ـ در مذهب اسلام: مهدي، قائم؛ 👈امام مهدي(ع) منجي عالم بشريت است. بايد توجه داشت منجي در همه مذاهب منجي بشريت است. او مي‌آيد تا عدالت را در همه‌ي جهان پياده كند و مردمان را تحت دين واحد گرد آورد. و چون هر مذهب و مكتب خود را بر حق مي‌داند لذا منجي جهان را از خود برمي‌شمارد. 🌟ما مسلمانان كه دين اسلام را آخرين دين الهي مي‌دانيم معتقديم امام مهدي(ع) از فرزندان پيامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) مي‌باشد. ✨1- «صاحب» در صحف ابراهیم(ع) 💫2 - «قائم» در زبور سیزدهم;  ✨3 - «قیدمو» در تورات به لغت ترکوم;  💫4 - «ماشیع» (مهدى بزرگ) در تورات عبرانی;  ✨5 - «مهمید آخر» در انجیل;  💫6 - «سروش ایزد» در زمزم زرتشت;  ✨7 - «بهرام» در ابستاق زند و پازند;  💫8 - «بنده یزدان» هم در زند و پازند;  ✨9 - «لند بطاوا» در هزار نامه هندیان;  💫10 - «شماخیل» در ارماطس;  ✨11- «خوراند» در جاویدان;  💫12 - «خجسته» (احمد) در کند رال فرنگیان;  ✨13 - «خسرو» در کتاب مجوس;  💫14 - «میزان الحق» در کتاب اثرى پیغمبر;  ✨15 - «پرویز» در کتاب برزین آذر فارسیان;  💫16 - «فردوس اکبر» در کتاب قبروس رومیان;  ✨17 - «کلمه الحق» در صحیفه آسمانی;  💫18 - «لسان صدق» هم در صحیفه آسمانی;  ✨19 - «صمصام الاکبر» در کتاب کند رال;  💫20 - «بقیه الله» در کتاب دوهر;  ✨21 - «قاطع» در کتاب قنطره;  💫22 - «منصور» در کتاب دید براهمه;  ✨23 - «ایستاده» (قائم) در کتاب شاکمونی;  💫24 - «ویشنو» در کتاب ریگ ودا;  ✨25 - «فرخنده» (محمد) در کتاب وشن جوک;  💫26 - «راهنما» (هادى و مهدی) در کتاب پاتیکل;  ✨27 - «پسر انسان» در عهد جدید (اناجیل و ملحقات آن 💫28 - «سوشیانس» در کتاب زند و هومو من یسن، از کتب زردتشیان;  ✨29 - در کتاب «شابوهرگان» کتاب مقدس «مانویه» ترجمه «مولر» نام «خود شهر ایزد» آمده که باید در آخر الزمان ظهور کند، و عدالت را در جهان آشکار سازد;  💫30 - «فیروز» (منصور) در کتاب شعیاى پیامبر.  ☄برخی از اسامی های دیگر: ☀️اسامى مقدسى چون: «صاحب، قائم، قاطع، منصور و بقیه الله» که در کتب مذهبى ملل مختلف آمده است، از القاب خاص وجود مقدس حضرت حجت بن الحسن العسکرى - عجل الله تعالى فرجه الشریف - است که در بیشتر روایات اسلامی، به آنها تصریح شده و ائمه معصومین(علیهم السلام) در اکثر روایات، از آن حضرت به عنوان «صاحب»، «قائم» و «بقیه الله» یاد کرده اند. و این خود بیانگر این واقعیت است که موعود همه امتها و ملتها همان وجود مقدس منتظر غایب، حضرت حجت بن الحسن العسکرى (علیه السلام) است. @entezar_ma313
آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸اهم مقدمات انتظار فرج را که توبه و طهارت از است، تحصیل کنیم.🔸 📚درمحضر بهجت، ج٣، ص٢٨٠ @entezar_ma313
امیرالمومنین عليه السلام فرمودند : مَن عَرَفَ نَفسَهُ فقَدِ انتَهى إلى غايَةِ كُلِّ مَعرِفَةٍ و عِلمٍ . هر كه خود را شناخت، به نهايت هر شناخت و دانايى رسيد. 📖غرر الحكم ،ح۸۹۴۹
🔺‌آسيب بزرگي که همواره انسان ها را از ياد خداوند و آخرت دور مي‌کند، توجه بيش از حد به دنيا و بزرگتر جلوه دادن دنيا نسبت به آخرت است. 🔺ما هميشه مي‌خواهيم بيشتر در اين دنيا بمانيم، بيشتر از لذت هايش استفاده کنيم و بيشترِ عمر خود را صرف ارضاي اميال جسمي و روحي کنيم. به سختي مي‌پذيريم که بعد از مدتي، ديگر در اين دنيا نيستيم. 🔺خلاصه ي نگاه خدا به دنيا که در آيه هاي متعدد قرآن به آن اشاره شده، اين جمله کليدي است: «دنيا، سراي آزمايش، بازيچه، کالاي اندک و فريبنده است.» (۱) 🔺بنابراين، گام سوم رهايي از فتنه هاي آخرالزمان، در کلام اميرالمومنين اينگونه بيان مي‌شود: «هرکس از ما پيروي کند، گمراه نشود، و هرکه منکر ما شود، هدايت نگردد؛ و آنکه با زبان ما دشمن ما را کمک دهد، نجات نيابد؛ و آنکه ما را واگذارد، ياري نشود؛ پس به طمعِ دنياي پوچ و بي ‌ارزشي که سرانجام از شما دور شود و شما نيز از آن زوال يابيد، از ما روي نگردانيد. زيرا هرکس دنيا را بر ما ترجيح دهد، افسوس فراوان دارد.» (۲) 🔺خداوند متعال [از زبان فرد دنيا طلب] در قرآن مي‌فرمايد: «اي واي بر من که جانب امر خدا را فرو گذاشتم و در حقّ خود ظلم و تفريط کردم.» (۳) ۱- کهف/۷؛ رعد/۲۶؛ حديد/۲۰؛ انعام/۷۰؛ ۲- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۲؛ ۳- سوره زمر/۵۶ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۰🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 🌿‌نگاهی به داستان حضرت آدم (علیه السلام) 🔸حضرت آدم (علیه السلام) قبل از آن که به این دنیا هبوط کند، در آن مقامی که در بهشت داشت، به منظور تجدید عهدش با فرشته مقرب که حامل بیعتها بود، مصافحه می‌کرد؛ زیرا حضرت آدم (علیه السلام) در عالم ذر پیمان بسته بود که از این انوار مقدس اطاعت کند و آنها را دوست بدارد. ایشان را نافرمانی ننماید. در برابر مظاهر حق تعالی توجه و خضوع داشته باشد. 🔸چنان که فرزندان صالح و مؤمن جناب آدم (علیه السلام) در دنیا به خاطر عهدهایی که به ولایت و محبت اهل بیت (علیهم السلام) بسته بودند، به تبعیت از پدرشان هر روزه با توجه قلبی به امام زمان شان ارادت می‌ورزند. 🔸هنگامی که حضرت آدم (علیه السلام) به خلقت خویش نگاه کرد، مشاهده فرمود که حق تعالی به او کرامت عنایت فرموده و از روح خود در او دمیده و سجدۂ فرشتگان را متوجه او قرار داده تا آنجا که اسماء و حقایق اشیاء را به وی تعلیم نموده و او را خلیفه خویش در زمین نامیده. در آن هنگام، فرشتگان اعتراض کردند و گفتند که خدایا، در زمین کسی را قرار میدهی که فساد و خونریزی برپا می‌کند، در حالی ما برای حمد و تقدیس و عبادت هستیم. 🔸آنان در این اعتراض متوجه نشدند، که محال است خلیفه خدا فساد و خونیزی کند. خداوند متعال به خاطر این مطلب، فضیلت و بزرگی جناب آدم (علیه السلام) را به فرشتگان شناساند و اسمای الهی را از آنها پرسید و آنها نتوانستند جواب بدهند، ولی حضرت آدم (علیه السلام) چون اسمای الهی را آموخته بود. بیان نمود و عجز و ناتوانی فرشتگان ظاهر شد، در نتیجه گفتند: «ولا علم لنا إلا ما علمتنا». [۱] «خدایا، ما را دانشی نیست، مگر آن چه را تو به ما آموخته ای». 🔸آن گاه خدای تعالی اراده فرمود و فرشتگان را به تکریم حضرت آدم (علیه السلام) مکلف نمود که برای عبودیت خدا به سوی خلیفه الله، آدم ابوالبشر، توجه نمایند. از طرفی چون حضرت آدم (علیه السلام) به این همه مفاخر و جلالت نگاه کرد، فکر کرد که همه این عنایات به واسطه کرامت و شرافت خود اوست و این چنین دریافت که در عرصه گیتی نظیر و همتایی برای او از جهت بزرگی نیست و کرامت‌های الهی، فقط به او اختصاص یافته است. 🔸البته نظر بعضی از بزرگان این است که نه بدان جهت بوده که این بزرگوار فخری نموده باشد؛ بلکه از این باب که: «و أما بنعمة ربک فحدث ». [۲] «نعمت پروردگار را بازگو کن». چون کسی نبود که این نعمت‌ها را با او بازگو کند، به خاطر همین با خود گفت و گو می‌کرد و در دل خیال مینمود که چنین است. 🔸حق تعالی خواست که به او حقیقت مطلب را بفمهاند که این عنایات و مفاخر که به تو داده شده، فقط به خاطر آن نور درخشانی است که در صلب تو گذاشته شد. نظر به این که حضرت آدم (علیه السلام) به اصل خود و عهدهای خویش برگردد و یادآور دوران عالم ذر شود: «و لقد عهدنا إلی آدم من قبل فنی و تجد له عزما». [۳] «ما قبل از این با آدم (علیه السلام) عهد بسته ایم که باید مطیع و عبد محمد و اهل بیتش (علیهم السلام) باشد؛ اما در یادش نماند و برای او عزم و اراده ای نیافتیم». «فثبتت لهم النبوه و أخذ المیثاق علی أولی العزم أننی ربکم و محمد رسولی و علی أمیر المؤمنین و أوصیاؤه من بعده ولاۀامیری و خزان علمی ع وأن المهدی أنتصر به لدینی و أظهر به دولتی و أنتقم به من أعدائی و أعبد به طوعا و کرها قالوا أقررنا یارب وشهدنا ولم یجد آدم و لم یقر فثبت العزیمة لهؤلاء الخمسة فی المهدی و لم یکن لآدم عزم علی الإقرار به». [۴] «برای اثبات این مطلب، خداوند از پیامبران اولوالعزم پیمان گرفت که من پروردگار شما هستم و محمد (صلی الله علیه وآله)، و پیامبر (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام)، امیر المؤمنین بوده و جانشینان او، صاحب ولایت و خزانه دار علم من خواهند بود. 🔸 مهدی کسی است که توسط او دینم را یاری می‌کنم و دولتم را ظاهر می‌سازم و به واسطه او از دشمنانم انتقام می‌گیرم و به واسطه وی، خلایق، با اشتیاق در زمین بندگی خواهند کرد. همه آنها گفتند که پروردگارا، به همه این مطالب اقرار داریم؛ ولی حضرت آدم (علیه السلام) در مرحله اول نه انکار کرد و نه اقرار نمود. از این رو، مقام اولوالعزمی برای پیامبران به دلیل پذیرفتن ولایت حضرت مهدی (علیه السلام) تثبیت شد و حضرت آدم (علیه السلام) به دلیل تأمل ورزیدن آن را دارا نگشت. ---------- [۱]: ۱۱۶سوره مبارکه بقرة آیه شریفه ۳۲ [۲]: سوره مبارکه ضحی آیه شریفه ۱۱ [۳]: سوره مبارکه طه آیه شریفه ۱۱۵ [۴]: ۱۱۹ -بصائر الدرجات، ص ۷۰ - الکافی، ج ۲، ص ۸ ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
دوره ی مخفی شدنِ امام زمان ✍️دوره های زندگی حضرت را میتوان به چهار بخش «اختفا»، «غیبت صغری»، «غیبت کبری» و «پس از ظهور» تقسیم کرد.دوره ی اختفا و مخفی بودن حضرت، از هنگام تولد (۲۵۵ه.ق) شروع و تا رحلت امام عسکری (۲۶۰ه.ق) پایان پذیرفت. امام حسن عسکری در این دوران دو وظیفه مهم و حساس را عهده دار بودند؛ یکی حفظ فرزندش از گزند خلفای عباسی و دیگر اثبات وجود او و اعلام امامتش بعنوان امام دوازدهم. ایشان از عهده هر دو به بهترین شکل برآمد. ولی بخاطر اختناق شدید توسط عباسیان، تنها تعداد اندکی از یاران و نزدیکان صدّیق امام عسکری از ولایت حضرت آگاه بودند. 💥معاویة بن حکیم و محمد بن عثمان عمری و محمد بن ایوب نقل میکنند: چهل تن از شیعیان نزد امام عسکری آمدیم. ایشان فرزندش را به ما نشان داد و فرمود: این امام شما پس از من و جانشین من است، از او پیروی کنید و از گرد او پراکنده نگردید که هلاک میشوید و دینِتان تباه میگردد، این را هم بدانید که پس از امروز او را نخواهید دید. 📚کمال الدین ص۴۳۵ @entezar_ma313
غربال شدن (اَلَک شدن) شیعیان در زمان غیبت ☀ امام صادق (ع) درباره شدت فتنه‌های زمان غیبت می‌فرمایند: 🔱«وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛ 🔱 وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ 🔱 وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛ 🔱حَتَّى لَایَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر» ☝به خداوند سبحان سوگند شما خالص می شوید؛ ☝به خداوند سبحان سوگند شما از یکدیگر جدا می‌شوید؛ ☝به خداوند سبحان سوگند شما غربال خواهید شد؛ ☝تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی‌ماند جز گروه بسیار کم و نادر. 👈در این روایت شریفه امام صادق علیه السلام هشدار می‌دهد که خداوند شیعیان را در زمان غیبت دچار آزمایش بسیار سختی خواهد کرد و بسیاری از اشخاصی که منتسب به شیعه هستند غربال می‌شوند و خالص می‌شوند و از این میان گروه بسیار اندکی از شیعیان باقی می‌مانند. ✅ در این میان کسانی نجات خواهند یافت که: 1⃣خود را در زمان غیبت به امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف نزدیک و نزدیک تر کنند؛ 2⃣خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند(تزکیه نفس کنند). 3⃣شناخت امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است. 📚بحارالانوار، ج5، ص216 @entezar_ma313
امیرالمؤمنین علی عليه السلام: الحَريصُ فَقيرٌ ولَو مَلَكَ الدُّنيا بِحَذافيرِها حريص فقير است، حتّى اگر كران تا كرانِ دنيا را مالك شود. 📚غررالحكم حدیث1753
غربت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه ◀️‌هم چون امور دنيوي 🔷اگر در زمان غيبت، با يقين قوي، ائمه عليهم السلام را پيشوايان معصوم الهي بدانيم كه دين و دنياي ما را رقم مي‌زنند، جان و دل به كلام ايشان مي‌سپاريم و مو به مو، به كلامشان عمل مي‌كنيم. 🔷وقتي پزشكي براي بيمار خويش، دارو تجويز مي‌كند، همه دستورات او كاملاً اجرا مي‌شود. اگر بيمار در اجراي دستور پزشك كوتاهي كند، خطر شدت يافتن بيماري – و چه بسا مرگ – در انتظار اوست. به همين گونه در زمان غيبت نيسز، خطر هلاكت امر دين را بايد جدي بگيريم. ما، در امو مادي و جسمي، وقتي كه احتمال خطر جدي باشد، با احتياط برخورد كرده، از موارد شبهه ناك پرهيز مي‌كنيم. 🔷 در مسائل معنوي نيز همين گونه، نبايد اهل مسامح باشيم، در حالي كه متأسفانه بسياري از مردم به غلط مي‌پندارند كه در امر دين، نبايد سخت گرفت. 🔷امام صادق عليهالسلام مي‌فرمايند: احكم امر دينك كما احكم اهل الدنيا امر دنياهم.امر دينت را محكم كن همان طور كه اهل دنيا امر دنيايشان را محكم مي‌كند. 🔷مقايسه دقت در امر دين، با دقت در مسايل مادي بسيار راهگشاست. شايد بارها شنيده باشيم كه يك كوتاهي در امور دنيوي، سبب خسارت جاني و مالي و حتي روحي بسياري شده است. ولي متأسفانه هر نوع سهل انگاري در امور معنوي را جايز مي‌شماريم، در حالي كه عالم معنا نيز بسيار دقيق و داراي حساب و كتاب منظمي است. 🔷به علاوه كوتاهي در مورد مسائل مادي، به ضرر دنياي ختم مي‌گردد و به مرگ منتهي مي‌شود،ولي هلاكت اعتقادي بسيار بدتر است. 🔷اگر انسان به كفر و ضلالت افتد، زندگي جاويد و سعادت ابدي خود را به تباهي كشيده و اين خطري است كه در زمان غيبت، بيش از هر زماني دامنگير «شيعيان» مي‌شود. 🔷 پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله در توصيف زمان غيبت فرموده اند: ذلك الذي يغيب عن شيعته و اوليائه غيبة لا يثبت فيها علي القول بامامته الا من امتحن الله قلبه للايمان. 🔷او (حجة بن الحسن عليهما السلام) همان كسي است كه از ديدگان شيعيان و دوستانش غائب مي‌شود، غيبتي كه در آن زمان هيچ كس در اعتقاد به امامت او ثابت قدم نمي ماند، مگر كسي كه خدا قلبش را براي ايمان آزموده است. 🔷گوهر معرفت امام عصر عليه السلام بسيار با ارزش است و اگر بتوانيم آن را نگاه داريم، همه چيز ما تضمين مي‌شود. 🔷با اعتقاد به امامت، انسان از خطاي در اعتقادات و حتي توحيد نيز مصون مي‌شود و در اعتقاد به خدا نيز، به گرايشهاي انحرافي دچار نمي شود، چون در راه خدا شناسي راهنما و بلد راه دارد، كه با پيروي از ايشان، مي‌تواند – با استعانت از لطف و فضل الهي – ايمان خويش را به سر منزل مقصود برساند. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۱🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 💠‌در روایتی نقل است: علت آن که چند تن از پیامبران (حضرت نوح علیه السلام، ابراهیم (ع)، موسی (ع) و عیسی (ع) اولوالعزم شدند این بود که درباره حضرت محمد (ص) و اوصیاء او تا حضرت قائم (عج)، از ایشان پیمان گرفته شد و آنها با عزمی راسخ به میثاق خود وفادار بودند و به آن عهد اقرار داشتند. [۱] 💠لذا حضرت آدم (ع) از پیامبران اولوالعزم نشد. حق تعالی اراده نمود تا آن میثاق عالم ذر را به یاد او آورد و ایشان هم با آن پیمان موافقت کنند. به همین جهت فرمود: «ای آدم، سر خود را بالا کن و ساق عرش را بنگر». 💠حضرت آدم (ع) نگاه کرد و عکس نور مقدسی که در صلب او بود در عرش نمایان شد و نوری درخشان و بی نظیر را ملاحظه نمود. آن نور آن چنان نورانی بود که تمام پنهان و آشکار به برکت آن نور روشن گردیدند. 💠جناب آدم (ع) با شگفتی عرضه داشت: "پروردگارا، این نور چیست؟"(این تمثال زیبا و بی نظیر، جمال کیست که هر موجودی آرزوی وصال او را دارد؟ این جلال چیست که در برابر او هر چیزی خاضع و کوچک است؟ و این چه خورشید تابانی است که برای او چنین عنایتی می‌باشد؟ ) 💠خداوند فرمود: «این نور حبیب و وصی و خلیل من است. این نور خاص من است. کائنات را فقط به خاطر او و خاندانش آفریدم.، هیچ مخلوقی موجودیت نیافت مگر به تبع وجود او و او آن کسی است که من از تو و ذریه تو به اطاعت، ایمان، تصدیق و تسلیم نسبت به او میثاق گرفتم». [۲] 💠قرآن نیز به این مطلب اشاره فرموده: «و إذأخذ الله میثاق النبیین لما آتیتکم من کتاب و حکمۀ ثم جائکم رسول مصدق لما معکم لتؤمنن به و لتنصرنه». [۳] 💠آری! این همان رسولی است که از حضرت آدم (علیه السلام) و همه انبیاء و فرزندان او برای آن حضرت،میثاق گرفته شد. این رسول، همان نور است. 💠وقتی حضرت آدم (ع) این امر عظیم را مشاهده کرد و این مطلب را شنید، نظرش از آنچه که درباره جلالت خودش تصور می‌کرد برگشت و پیمانی که در عالم ذر بسته بود به یاد آورد و تسلیم شد. در روایت دیگری نیز حضرت امام صادق (ع) فرمودند: 💠همین که خداوند متعال آدم و حوا را خلق نمود و در بهشت جای داد، توجه آنها به منزلت و مقام محمد و اهل بیت اش (علیهم السلام) که شریف ترین مقام و منزل‌های بهشت بود جلب شد و گفتند که خداوندا، این منازل اختصاص به کدام آفریده تو دارد؟ خطاب رسید که سرهای خود را بلند کرده و به ساق عرش نظر کنید؛ به نوری که از اسامی محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (ع)، حسن (ع) و حسین (ع) نوشته شده بود. عرضه داشتند چه قدر این انوار در حضورت گرامی و مقرب اند؟ خداوند فرمود که شما را برای آنها خلق کردم و ایشان خزینه دار علم و امنای سر من هستند. ای آدم و حواء به چشم حسادت به آنها نظر نکنید و آرزوی مقام آنها را ننماید که نافرمانی شما موجب ستمکاری است و منزل دشمنان آنها در درکات جهنم نشان داده شد... 💠مجددا به جناب حضرت آدم (ع) و حوا تأکید شد که هرگز به مقام آن بزرگوارن چشم نداشته باشند تا از جوار رحمت پروردگار دور نشوند و مستوجب سرزنش نگردند». 💠شیطان (لعنت الله علیه) آدم و حوا را وسوسه نمود تا آرزوی مقام محمد و اهل بیت اش (علیهم السلام) را نموده و از میوه ممنوعه تناول کند. چون حضرت آدم (علیه السلام) چنین کاری را دچار گشتند، لباس‌های بهشتی از تن ایشان خارج شد و عریان ماندند، خطاب رسید که بیرون روید و از محضر قرب من دور شوید. [۴] ---------- [۱]: تفسیر جامع، ج ۴، ص ۳۸۸ - الکافی، ج ۱، ص ۴۱۶ [۲]: (با کمی تفاوت در تفسیر جامع، ج ۵، ص۴۹۸ - کافی، ج ۱، ص ۴۱۳، ح ۲ [۳]: سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه ۸۱ [۴]: در معنای ترک اولی چنان که آمده است، کاری است که ترک آن سزاوارتر است. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
"قیامت صغری" در احادیث و روایات اهل بیت عصمت و طهارت وارد شده که مَثَل ظهور حضرت ولی عصر ارواحنافداه مَثَل قیامت است: مَثَلُهُ كَمَثَلِ السّاعَةِ (منتخب الاثر، ص 221) یعنی آن چه در مورد قیامت کبری هست و در آن روز اتفاق می‌افتد، نمونه‌ی کوچکش در قیامت صغری هم هست بنابراین همه‌ی آیاتی از قرآن کریم که در مورد قیامت کبری است، تأویلش در قیامت صغری هم هست. قیامت صغری روزی است که تحولی عظیم و شگفت در کره زمین به وجود می‌آید. 🌟🌟 روزی که همه با این صدای مبارک از خواب غفلت بیدار می‌شویم: " ألا یا اهل العالم! أنا بقیةالله، أنا إمامکم المنتظر"؛ من بقیةالله و آن امامی هستم که انتظارش را می کشیدید. البته ما هم باید آن قدر انتظارکشیده و آماده باشیم که بتوانیم اجابتش کنیم، به محضرش برویم و عرض کنیم: " لبیک یا داعی الله!" ای کسی که از طرف خدا دعوتمان می‌کنی، آماده‌ایم که حرف تو را بشنویم و درس تو را، ای "علم مصبوب" پروردگار، به جان و دل گوش کنیم.🌟 قیامت صغری روزی است که دنیا تکانی می خورد: إذا زلزلت الأرض زلزالها، و متحول می‌شود و از این وضع مرده‌ای که دارد، وضعی که همه به فکر دنیا و مادیاتند، بیرون می‌آید: یحیی الأرض بعد موتها(روم/50). روزی که زمین ذخایر مادی و معنوی‌اش را بیرون می‌ریزد: و أخرجت الأرض أثقالها، و "انسان" بر آن حکومت می‌کند. روزی که همه بر خوان حکمت و معارف فاطمه زهراء سلام الله علیها می‌نشینند و به دست مبارک فرزندش(بکأسه و بیده) سیراب می‌شوند به گونه‌ای که هیچ تشنگی‌ای بعدش نباشد: ریّاً رویّاً هنیئاً سائغاً لا ظمأ بعده، یعنی دیگر چشم به دست این و آن و به این در و آن در نخواهند دوخت که کسی به آن‌ها مثلاً علمی و حکمتی(که در واقع علم و حکمت نیست) بیاموزد.🌟 قیامت صغری واقعه‌ای حتمی است که هیچ احتمال خلاف و کذبی در آن نیست: إذا وقعت الواقعة، لیس لوقعتها کاذبة(واقعه/1و2) و همان روزی است که خدای‌تعالی وعده‌ی قرب و نزدیکی‌اش را داده است: إقتربت الساعة(قمر/1).🌟 @entezar_ma313
یکی از نزدیکترین حالات بندگان به خداوند متعال، در دوران غیبت ➖ حَدَّثَنَا أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالا حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ جَمِيعاً عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعِبَادُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَرْضَى مَا يَكُونُ عَنْهُمْ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ وَ لَمْ يَعْلَمُوا بِمَكَانِهِ وَ هُمْ فِي ذَلِكَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ لَمْ تَبْطُلْ حُجَجُ اللَّهِ عَنْهُمْ وَ بَيِّنَاتُهُ فَعِنْدَهَا فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ إِنَّ أَشَدَّ مَا يَكُونُ غَضَبُ اللَّهِ تَعَالَى عَلَى أَعْدَائِهِ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللَّهِ فَلَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّ أَوْلِيَاءَهُ لَا يَرْتَابُونَ وَ لَوْ عَلِمَ أَنَّهُمْ يَرْتَابُونَ لَمَا غَيَّبَ عَنْهُمْ حُجَّتَهُ طَرْفَةَ عَيْنٍ وَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ إِلَّا عَلَى رَأْسِ شِرَارِ النَّاسِ. ✍🏻  مفضل گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: در زمانی که مردم، حجّت خدا را از دست بدهند و از میانشان غایب شود و از مکان او آگاهی نداشته باشند، چیزی که باعث نزدیکی به خداوند متعال شده و موجب خوشنودی و رضایت خداوند از آن‌ها می‌شود [این است که] در آن هنگام بدانند و اعتقاد داشته باشند که او حجّت خدا و پیمان الهی باطل نشده است. پس در این صورت صبح و شب توقع فرج داشته باشند، چرا که بدترین چیزی که موجب غضب خداوند بر دشمنانش می‌شود، زمانی است که حجّت خدا را از دست داده باشند و او هم برای آن‌ها ظاهر نشده باشد.  و تحقیقا خداوند می‌دانست که اولیاء و دوستانش در مورد حجّتش دچار شکّ و تردید نمی شوند، که اگر چنانچه می‌دانست که آن‌ها به شکّ و تردید می‌افتند، حجتش را حتی یک چشم بهم زدن از آن‌ها غایب نمی‌کرد، و غیبت حجت خدا نیست مگر بخاطر بَدانِ امت. (یا شک در حجت خدا، و غضب خداوند در دوره غیبت، فقط متوجه بَدان امت است. والله یعلم) 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ج ١ ص ٣٣٣ 📙 كمال الدين و تمام النعمة؛ ج‏ ٢ ص ٣٣٧ 📓 الغیبة، طوسی رحمه الله، ص ٤٥٧ @entezar_ma313