eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
611 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
آخرالزمان 💠 بسته شدن راه توبه! 🔹در ادامه مبحث آخرالزمان از ديدگاه قرآن، به آيه ۱۵۸ سوره انعام می‌رسيم. در اين آيه خداوند ميفرمايد: «... اما آن روزی که بعضی از آيات پروردگارت تحقق پذيرد، ايمان آوردن افرادی که قبلاً ايمان نياورده اند يا در ايمانشان عمل نيکی انجام نداده اند، سودی به حالشان نخواهد داشت! بگو: انتظار بکشيد، ما هم انتظار می‌کشيم.» 🔹امام صادق علیه‌السلام در تأويل اين آيه فرمودند: «... آياتِ پروردگار، امامان هستند و آيه منتظره، قائم می‌باشد كه اگر كسی تا روز قيام او به شمشير، ايمان نياورده باشد؛ ديگر ايمانش سودی نبخشد، اگر چه به امامان پيشين ايمان داشته باشد.» 📚کليد واژه آيات مهدوی، ص ۱۳۵ کمال الدين، ج ۲، ص ۳۳۶ 🔵 نکته: زمان قيام با زمان ظهور متفاوت است. پس در آخرالزمان بايد ايمانمان را کامل کنيم تا در دوره قيام «قائم» علیه السلام، جزء انصار ايشان باشيم. @entezar_ma313
💚 امام صادق (ع) فرمودند : 🌸 بدان که ما اتفاق نمی‌افتد مگر بعد از نااميد شدن مردم. 🌼 به خدا قسم مهدی ما نخواهد کرد تا زمانی‌که خوب و بد از هم جدا شوند ؛ والله نمی‌آید تا زمانی‌که شوید؛ والله نمی‌آید تا وقتی که و بَدان ، خود را نشان دهند و شقی شوند و پاک ذات خود را نشان دهند و به خیر شوند. 📚 کمال الدین، ج۲، جزء۲، باب۳۳ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۴🌷 ☀️ولایت تکوینی☀️ 🍀‌دیدگاه علامه میرجهانی 💠علامه ی بزرگوار، میر جهانی، در زمینه ی ولایت تکوینی،دیدگاه خاصی دارند. وی عمری را در عبادت و زهد سپری نمود و همتش کسب و نشر معرفت به نورانیت و اثبات ولایت تکوینی بوده و از جمله کسانی بود که چندین بار سعادت تشرف به حضور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نصیبش گشته و مرجع نامی جهان اسلام،سیدابوالحسن اصفهانی، به جهت اطمینانی که به ایشان داشتند، مأموریت‌های مالی را به وی می سپردند. تقدس و تقوی ایشان برای اهل علم روشن و هویداست. 💠 چنین شخصیتی در کتاب ولایت مطلقه می‌فرمایند: «در معنای حدیثی که حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند: « أنا أحیی و أمیت بإذن ربی».«به اذن پروردگارم زنده می‌کنم و می‌میرانم». 💠دو وجه احتمال داده شده و هر دو صحیح است: نخست آن که منظور حضرت از این کلام این بوده که من هرگاه بخواهم، می‌توانم به فرمان خدا، مرده را زنده کنم و زنده را بمیرانم. این معنا در میان مسلمانان جای تردید و انکار ندارد. بعضی از انبیا به نص قرآن به اذن و اراده خدا، مرده را زنده کردهاند؛ زیرا از لوازم نبوت و ولایت، بروز و ظهور معجزه‌هایی به دست ایشان است. دوم اینکه به طور کلی، امر احیاء و اماته به اذن پروردگار عزوجل، به دست ائمه اطهار (علیهم السلام) انجام می‌گیرد، این وجه نیز سزاوار توقف نیست. در اخبار بسیاری وارد شده که اسرافیل، فرشته موکل زنده کردن مردگان است و عزرائیل، فرشته موکل ارواح و میراندن است. 💠در درستی این کلام شکی راه ندارد؛ چنان اگر اسرافیل بگوید: «من مرده را زنده می‌کنم». و عزارئیل هم بگوید: «من زنده را می‌میرانم». از آنها پذیرفته میشود و کسی هم از مسلمانان این را انکار نمی کند و می‌گویند: «این ها، دو حامل امر خدا هستند و از خود استقلالی در زنده کردن و میراندن ندارند». 💠پس چگونه عدهای مقام ولایت کلیه ای که در آن، فرشتگان و همه موجودات تحت امر ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند و خدا ملائک را خدام ایشان قرار داده، احیاء و اماته را از ایشان انکار می‌کنند؟! 💠با اینکه اهل بیت (علیه السلام) به اذن خدای تعالی و به امر و فرمان او این قدرت را ابراز می‌کنند و هیچ ادعای استقلالی هم نکرده اند؛ پس چرا ذوات مقدس را که بندگان گرامی شده ای هستند، در گفتار برخدا سبقت نمی گیرند (لا یسبقونه بالقول وهم بأمره یعملون). . و هرچه انجام میدهند به امر و فرمان خداست، از این قدرت و مقام دور می‌بینند؟ 💠بدیهی است که انکار و تردید و تکذیب این امر در اثر کوتاهی فهم و قصور عقل و ادراک معرفت عظمت حق تعالی است؛ زیرا که انسان می‌خواهد این امر را به فهم کوتاه و اندیشه خود مقایسه کند و لذا در جهل پهناوری گرفتار می‌شود که از معرفت مقامات آل محمد (صلی الله علیه وآله) دور می‌گردد؛ به گونه ای که برخی راه افراط را می‌پیماند و برخی دیگر گرفتار تفریط می‌گردند. گروهی در حق آل محمد (صلی الله علیه وآله) غلو می‌کنند و ایشان را به خدایی می‌ستایند و گروهی دیگر اینان را از مرتبه ای که خدا به ایشان عنایت فرموده فرو می‌آورند و با بشر عادی برابر می‌دانند. 💠بدبختی و تأسف این جاست که این گونه اوصاف در حق فرشتگان بسیار شنیده شده و انکار شدنی هم نیست و نسبت غلو هم به قائلان آن هم داده نمی شود؛ در صورتی که همه فرشتگان، تحت ولایت تکوینی محمد و آل محمد (علیه السلام) هستند. 💠 بسیار جای تعجب است که برخی، این اوصاف آل محمد (علیهم السلام) راانکار کرده، می‌گویند:«این گونه روایات مجعول و ضعیف هستند و به راویان آنها تهمت غلو می‌زنند و آنها را غالی میدانند». 💠اکنون برای تأیید این مطلب که در حق فرشتگان مطالبی بلند گفته ش ده، حدیثی را از کتاب عقاب الاعمال شیخ صدوق نقل می‌کنیم. در این کتاب آمده است که حضرت امام باقر (علیه السلام) فرمودند:«به راستی که خدای عزوجل امر را به یکی از فرشتگان واگذار کرد. پس آن فرشته هفت آسمان و هفت زمین و اشیاء را آفرید. وقتی دید آنها مطیع و منقاد او شدند، به خود بالید و گفت که مانند من کیست؟ 💠خدای عزوجل آتش کوچکی را از آتشی که از جنس او بود، برای او فرستاد و فرمود که این آتش کوچک چیست؟ آن فرشته گفت که آتشی مانند مورچه است! پس آن آتش به سوی او رو آورد با همه آنچه آفرید تا به او رسید به علت عجبی که اظهار نمود». 💠بنابراین آنجا که می‌گوییم خداوند کارهای خود را به ایشان واگذار کرده، مراد این است که ائمه اطهار (علیهم السلام) مظاهر صفات خدا و مصادر افعال او هستند. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
🖼 ؛ 🔅 امام حسن عسکری علیه السلام: 🔹 خداوند به وسیله او بلاها را از اهل دنیا دفع و به وسیله ایشان باران نازل می‌کند و به واسطه وی برکات زمین را خارج می‌کند. 📚 بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳ @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ (سلام بر تو هنگامی‌که نماز می‌خوانی و قنوت بجا می‌آوری) 📚 زیارتِ آلِ یاسین 📆 ۳۶ روز مانده تا میلاد امام زمان @entezar_ma313
❤️سلام به امام عصر عج❤️ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ @entezar_ma313
✅ اصلاح امر ظهور در یک شب عبدالعظيم حسنی گوید: به نزد مولایم امام_جواد علیه‌السلام وارد شدم و می‌‏خواستم از ایشان درباره قائم سؤال کنم كه آيا او همان مهدى موعود است یا شخص دیگری؟ پس حضرت پیش از من سخن آغاز نموده و فرمودند: 🌿 «اى اباالقاسم! بی‌شک قائم ما، همان مهدى (علیه‌السلام) است؛ كسى كه انتظار کشیدن در دوران غيبتش، واجب و اطاعت در عصر ظهورش، لازم است؛ او سومین فرزند از نسل من است و قسم به آنكه محمّد صلّى‌الله‌عليه‌وآله را به نبوّت برانگیخت و ما را به امامت مخصوص گردانید، اگر از عمر دنيا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانى نماید تا اینکه او قيام كند و زمين را پر از عدل و داد نمايد، همچنان كه از ظلم و ستم پُر شده باشد؛ و خداى تعالى امر او را در یک شب اصلاح‏ فرمايد، چنان كه امر موسى علیه‌السلام را اصلاح فرمود، آنگاه که رفت تا براى خانواده‌اش شعله آتشی بياورد، پس بازگشت در حالی که پیامبری مرسل بود.» آنگاه امام علیه‌السلام فرمودند: «برترين اعمال شيعيان ما، انتظار فرج است.» 📚 كمال الدين، ج۲، ص۳۷۷ کفایة الأثر، ص۲۸۰ @entezar_ma313
کلید ظهور 🌪 خدای شن‌های طبس، خدای ملائک بدر و خدایی که هزاران بار، امدادهای غیبی‌اش، دلِ رزمندگان دفاع مقدس را در طوفان حوادث، آرام کرد، بشارت داده است که کلید ظهور را به دست امتی می‌سپارد که قلبشان در راه ولایت و دوستی او می‌تپد. 🇮🇷 همان امتی که پیامبر رحمت، در وصفشان فرموده است: «يَخْرُجُ‏ ناسٌ‏ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوطِئُونَ لِلْمَهْدِيِّ سُلطانَهُ...». «مردمى از مشرق قيام مى‌كنند و زمينهٔ حكومت مهدى را فراهم مى‌آورند...». و چه افتخاری بالاتر و چه بشارتی شیرین‌تر از این که انقلاب ملت ما، مقدمه‌ساز ظهور آخرین منجی عالم، مهدی موعود باشد. 💐 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی باد. @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۵🌷 ☀️ولایت تکوینی☀️ 💠 صفات و افعال، همیشه مخصوص خدا بوده و هست و ذات اقدس او در صفات و افعال، یکتاست و احدی از آحاد کائنات در آن شریک نیستند؛ 💠ولی خداوند، صفات و افعال خودش را به دست هر کس که می‌خواهد ظاهر می‌کند و هیچ رخنه ای هم در توحید و یگانگی او در ذات و صفات و افعال پیدا نمی شود؛ 💠چراکه ظهور صفات و افعال به امر و فرمان خداوند متعال است، پس چه مانعی از بیان این جمله است؟ همه احوال و افعال و معجزاتی که از ائمه اطهار صادر می‌شود، فعل و امر خداوند است. 💠مگر نه این است که اعتقاد اهل علم این است که مؤثری در عالم هستی غیر از خدا نیست؛ پس از ایشان می‌پرسیم که آیا این اسباب گوناگون که این همه آثار از آنها ظاهر می‌شود، شریکهای خدا هستند و همه را به آنها واگذار کرده است؟ 💠هر پاسخی درباره آنها (اسباب) داده شود، در حق محمد و آل محمد (علیهم السلام) و انبیاء و اوصیاء نیز پاسخ، همان خواهد بود؛ زیرا در ظهور آثار و اظهار آنها هیچ فرقی در میان آن اسباب و بین محمد و آل محمد (علیهم السلام) در کلیات و جزئیات نیست. اگر شرک و تفویض در کلیات جایز نیست، در جزئیات هم همین طور است و همچنان که خدا در کلیات شریک ندارد، در جزئیات هم شریک ندارد. 💠ای کاش می‌دانستیم که منکران به کدام تأویل، فرموده خدای تعالی را در حق فرشتگان و مدبرات امر تأیید می‌کنند، به نحوی که شرک و تفویض لازم نیاید تا آن تأویل در حق محمد و آل محمد عال جاری شود؟! حال آن که فرشتگان خدمتگزاران آل محمد (علیهم السلام) هستند. 💠آنان در حق اسرافیل می‌پذیرند که صاحب نفخه حیات است و مرده‌ها را زنده می‌کند و عزرائیل قابض ارواح است و زنده‌ها را می‌میراند و جبرئیل شدید القوی و صاحب قدرت است که اعمال عجیبه از او بروز و ظهور می‌کند که شهرهای لوط را تا طبقه هفتم از جا کنده و آنها را واژگون کرده است. یا میکائیل، فرشته موکل روزی خلایق است؛ در صورتی که اینها خود، تحت امر محمد و آل محمد (علیهم السلام) هستند. اگر گفته شود که این بزرگواران به امر خدا تدبیر امور می‌کنند بر آنها گران می‌آید! خدا معرفت و انصاف دهد. 💠بیشتر جملات و فرازهای حدیث شریف معرفت به نورانیت یا دارای تواتر لفظی است یا تواتر معنوی و یا به سر حد استفاضه رسیده و جای اشکال و تردیدی در پذیرش آنها نیست و برای خواننده و شنونده هیچ ایجاد وحشتی نمی کند؛ مگر چند فقره از آن که در نظر اشخاص کوته نظر و سطحی نگر غریب می‌آید و به رد و انکار آن مبادرت می‌ورزند و رایحه غلو از آن استشمام مینمایند. 💠حال آن که اگر با عقل سلیم موازنه گردد و با دقت بسنجیم، در می‌یابیم که هیچ گونه غلوی نیست؛ بلکه عین حق و حقیقت است. وقتی آنها را به محکمات آیات قرآنی یا اخبار نبوی و احادیث محکمه ائمه اطهار (علیهم السلام) عرضه می‌کنیم جای هیچ شبهه ای باقی نمی ماند. 💠بر فرض اگر برای این دسته از افراد در فهمیدن مفاد آنها چنین ملکه ای نباشد باید بگویند از متشابهات است و تأویل آنها با راسخان در علم، یعنی محمد و آل محمد (علیهم السلام) است و ایشان به این مقصود، داناتر از دیگران هستند. از این رو، شایسته است چنین افرادی در رد و قبول آن دسته از روایات، ساکت و متوقف باشند تا روزی فرارسد که بر وفق مقتضی، پرده از روی آن برداشته شود. «علمه الذین یستبطونه». به یقین کسانی از آنان که اهل تحقیق اند، به حقیقت آن پی می‌برند». 💠مرحوم علامه میرجهانی در ادامه این مبحث صفحه ۲۱۶ کتاب ولایت تکوینی، نتیجه زحمات و تحقیقات چندین ساله خویش را که حاکی از اعتقادش است چنین ابراز می‌دارد: «خدای تعالی به فضل خود، ائمه (علیهم السلام) را باب فضل خود و باب افاضات علم، خلق و روزی، زنده کردن و میراندن خود قرار داده است». 💠ایشان در صفحه ۴۳ مینویسند: «پس هیچ جای تشویش و تزلزل و انکار نیست که گفته شود: این صفات مخصوص خداوند متعال است و برای غیر او صلاحیت ندارد؛ زیرا که مدلول این گونه اخبار و احادیث این نیست که ایشان را خدا و یا شریک او بدانیم». 💠ایشان در همین کتاب ولایت کلیه مینویسند: «واژه ولایت به معنای سلطنت و ملک اطلاق می‌گردد و به معنای متولی امور و تدبیر نیز می‌باشد و اگر قدرت و تدبیر در شخص والی (امام علیه السلام) که متصرف در جمیع اشیاء است جمع نگردد، این شخص را والی و صاحب ولایت نمیدانند که این ولایت (خاصة) مخصوص باری تعالی است که از ناحیه حق تعالی این تولیت سلطنت، نظارت، تدبیر و تربیت و هر چیزی که در جمیع کائنات موجود باشد، به قائم مقام خود (محمد و آل محمد صلی الله علیه وآله) عطا می‌شود که به نام ولایت مطلقه و کلیه نامگذاری می‌شود». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
سلام منتظران طبق روال جمعه ها 💮 💮 🌻🌻🌻🍁🌻🌻🌻 بِسْم الله الرحمن الرحيم ✨سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ✨ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ ✨أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، ✨وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، ✨وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ ✨وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ ✨وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨ وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، ✨ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ ✨وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، ✨وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْبَعْثَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، ✨وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، ✨وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، ✨وَالْحَشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْحِسَابَ حَقٌّ، ✨وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، ✨وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، ✨يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است: ✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، ⚜ اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، ⚜ وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، ⚜ وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً . ⚜اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ . ⚜اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، ⚜وَاجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، 🔅 یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.🔅
«ابن‌الرضا» آمد... 🔸 آمد درست سرِ وقت. آمد تا شب‌پرستانِ خوش‌خیال آرزو به دل بمانند! همان‌ها که فکر می‌کردند «ابوالحسن» وارثی ندارد و نور ولایت با خورشید هشتم غروب می‌کند و تمام می‌شود. غافل از این‌که خدا اراده کرده است تا این خاندان را وارثان زمین قرار دهد. 🔹 «ابن‌الرضا» آمد تا فاصله را کوتاه‌تر کند. با میلاد او فقط سه قدم تا تحقق این وعدهٔ الهی باقیست... 🌸 ولادت باسعادت و حضرت مبارک باد. @entezar_ma313
🌿 «السلام علیک یا غریب الزّمان...» از حضرت علیه‌السلام سؤال شد: «چرا به امام دوازدهم، قائم گفته می‌شود؟» حضرت فرمودند: 🍂 «چون او بعد از آن‌ که یادش فراموش شود و اکثر معتقدان به امامتش، از اعتقادشان دست بردارند و مرتد شوند، قیام خواهد کرد.» راوی پرسید: «چرا به ایشان منتَظَر می‌گویند؟» امام علیه‌السلام فرمودند: «چون دوران غیبتش طولانی می‌شود و اهل اخلاص، منتظرِ قیامش می‌مانند و اهل شک، انکارش می‌کنند و منکران‌، یادش را به تمسخر می‌گیرند و تعیین‌کنندگان وقتِ ظهورش، دروغ می‌گویند و شتاب‌کنندگان، هلاک می‌شوند و اهل تسلیم، نجات می‌یابند.» 💠 «لم سمي القائم؟ قال: لأنه يقوم بعد موت ذكره و ارتداد أكثر القائلين بإمامته، فقلت له: و لم سمي المنتظر قال: لأن له غيبة تكثر أيامها و يطول أمدها فينتظر خروجه المخلصون و ينكره المرتابون و يستهزئ بذكره الجاحدون و يكذب فيها الوقاتون و يهلک فيها المستعجلون و ينجو فيها المسلمون.» 📚 کمال الدین (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۳۷۸ اثبات الهداة (شیخ‌‎حرعاملی)، ج۲، ص۹۳ 🍃 «یارب فرج امام ما را برسان.» @entezar_ma313
🔺 چرا حضرت جواد (علیه السلام ) پربرکت ترین مولود نامیده شدند؟ 🌺🍃 ✳️ از امام رضا (علیه السلام ) روایت شده که درباره امام جواد (علیه السلام ) فرمودند : « اين همان مولودى است كه پربركت تر از او برای شيعيان ما متولد نشده است ». 📚 الكافی ، ج‏1 ، ص 321 و ج‏6 ، ص 361 - الإرشاد شيخ مفید ، ج‏2 ، ص 279 - إعلام الورى ، ص 347 1⃣ برکت برای امام رضا (علیه السلام) به عنوان پدر : امام رضا (علیه السلام) تا سن 47 سالگی دارای فرزند نمیشدند و برای همین ، توهین ها و اتهامات مختلفی به آن حضرت وارد می کردند و ایشان را بسیار آزار می دادند ، تا آنکه با ولادت امام جواد (علیه السلام) بخش زیادی از این آزارها پایان یافت. 2⃣ برکت برای امام رضا (علیه ااسلام) به عنوان امام : شیعیان هفت امامی که امامت امام رضا (علیه السلام) را انکار می نمودند ، بی فرزندی آن حضرت را بزرگ ترین بهانه برای رد امامت ایشان قرار می دادند و تبلیغ می کردند : اینکه امام رضا (علیه السلام) تاکنون دارای فرزند نشده ، معلوم می شود که از ابتدا نیز امام نبوده است. اما با ولادت امام جواد (علیه السلام) ، این توطئه خنثی شد و امامت امام رضا (علیه السلام) برای شیعیان ثابت گردید. 3⃣ برکت برای اصل امامت : امامت امام جواد (علیه السلام) در سن کودکی ، اعجاز معنوی و علمی منصب امامت را بیشتر روشن ساخت ، و اینکه امامت منصبی الهی است که خداوند به آنکه بخواهد می دهد ، و پیر و جوان و کودک ندارد. 4⃣ برکت برای اثبات امامت در سن کودکی : در میان امامان (علیه السلام) ، سه امام در سن کودکی به امامت رسیدند ؛ یعنی امام جواد (علیه السلام) و امام هادی (علیه السلام) و امام زمان (عجل الله). اما امام جواد (علیه السلام) سرآغاز این سلسله بودند و اگرچه امامت ایشان حتی برای عده ای از شیعیان خاص هم دور از انتظار بود ، ولی به زودی با دیدن معجزات امامت آن حضرت ، دریافتند که امامت می تواند در سن کودکی هم باشد و پس از آن ، پذیرش امامت امام هادی (علیه السلام ) و امام زمان (عجل الله ) نیز راحت تر شد. 5⃣ برکت برای شیعیان : در زمان امام جواد (علیه السلام) شیعیان به رفاه بیشتری رسیدند و از جود و کرامت و بخشش آن حضرت بسیار بهره مند شدند @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۶🌷 🍀‌دیدگاه علامه محمد تقی آملی 💠علامه محمد تقی آملی نیز در شرح کتاب 'العروة الوثقی"، بعد از حکم به نجاست غالی (غلو کننده) و بیان آن که قائل به ربوبیت امام؛ مثل شخصی که قائل به حلول است، کافر و نجس است، می‌فرماید: «اما اعتقاد به این که امام (علیه السلام) مظهر قدرت و کمال خدایی و اسم اعظم اوست، اعتقادی به حق و سزاوار تصدیق است و شک و تردیدی در آن نیست و مؤمن به آن، مؤمن به حق است». [۱] 🍀دیدگاه دانشمند والا مقام، شیخ انصاری 💠نظریه شیخ انصاری در این باره چنین است: ولایت تکوینی عبارت است از مُسخّر بودن کائنات تحت اراده و مشیت ایشان (اهل بیت علیه السلام) به حول و قوه الهی، چنان که در زیارت حضرت حجت (عجل الله فرجه) عرضه میداریم: ما شیء منه إلا و أنتم له السبب [۲] ؛ هیچ چیز از جانب خدا نیست، مگر آن که سبب آن شما اهل بیت عالی هستید. 💠نکته مهم این که باید دانست صِرف اثبات صفتی برای مخلوق، موجب نمی شود که این صفت از خالق متعال سلب گردد. برای آنکه می‌بینی درست است که بگوییم: عزرائیل می‌میراند. میکائیل تقسیم رزق می‌کند و فلان شخص بخشش می‌نماید، با آن که این صفات را به خداوند نیز نسبت می‌دهیم و می‌گوییم: خدا زنده می‌کند، می‌میراند، خلق می‌کند و روزی می‌دهد. پس بین این دو صفت، تنافی نیست». ---------- [۱]: ۳۸۹ - اثبات ولایت، ص ۳۲۰ [۲]: ۳۹۰- المزار الکبیر، ص۵۶۸ - بحار الأنوار، ج ۹۱، ص ۳۷؛ ج۹۹، ص۹۳ ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمامُ الْمَأْمُونُ (سلام بر تو ای پیشوای امین) 📚 زیارتِ آلِ یاسین 📆 ۳۴ روز مانده تا میلاد امام زمان @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ حِين تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ (سلام بر تو هنگامی که سپاس و استغفار می‌نمایی) 📚 زیارتِ آلِ یاسین 📆 ۳۳ روز مانده تا میلاد امام زمان @entezar_ma313
🤲🏼 خدایا درود فرست بر ولی‌ات که حیات‌بخش راه و روشت و بپادارنده فرمانت و دعوت‌کننده به سویت و رهنمای به هستی‌ات و حجّت بر آفریدگانت و جانشینت در زمین و گواه تو بر بندگانت است. 🤲🏼 خدایا یاری‌اش را اقتدار بخش و عمرش را طولانی ساز و زمین را به طول بقایش بیارای. 🤲🏼 خدایا او را از ستم حسودان بازدار و از گزند مکاران پناه ده و اراده‌ی بیدادگران را از او دفع کن و از دست گردنکشانش رهایی‌بخش. 🤲🏼 خدایا به دست او آنچه را از دینت فراموش شده تازه گردان و آنچه را از معانی کتابت تغییر یافته زنده کن و آنچه از احکامت دگرگون شده را آشکار ساز تا آنکه دینت به وسیله او و به دست او شاداب، نوین، ناب و بی‌آلایش گردد... 📖 فرازی زیبا از صلواتی از حضرت صاحب الزّمان عجل الله تعالی فرجه روایت شده که در مکه بدست ابوالحسن ضرّاب اصفهانی رسیده است @entezar_ma313
امیرالمومنین علی علیه السلام به کمیل فرمودند: ای کمیل! زمین پر از دامهای وسوسه شیطانی است. هیچکس از آن سالم نمی ماند مگر اینکه متوسل به ما خاندان نبوت گردد. نجاتی از وسوسه های شیطان نیست مگر برای افراد با ایمان و دوستان ما. 📕 بحارالانوار، ج77، ص 268
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۷🌷 ☀️ولایت تکوینی☀️ 💠معنای ولایت تکوینی آن است که خداوند به تمام مخلوقات، که خودش آنها را خلق فرموده و قیوم و روزی ده آنهاست، امر فرموده تحت فرمان پیغمبر و ائمه هدی باشند. 💠به عبارت دیگر، خداوند همه ی مخلوقات را مُسخّر فرمان امام قرار داده است. اگر هم امر خلق و رزق به امام نسبت داده شود، از دیدگاه ما، به معنای تفویض نیست؛ بلکه به اذن پروردگار و به امر او و با حفظ سلطنت و خالقیت و رازقیت اوست، چنان که در گفتارهای گذشته، مشروح بیان شد. 💠معجزات پیغمبر (صلی الله علیه وآله) وائمه هدی (علیهم السلام) به دو قسم بوده است: 🔺یکی آنکه در وقت اعجاز، نماز می‌خواندند یا دعا می‌کردند. خداوند نیز اجابت می‌فرمود و درخواست آنان را لطف می‌کرد. فاعل این معجزات، که به دست با کفایت آنان جاری گشته، خداست. 🔺قسم دوم آنکه، بدون نماز و دعا، با استفاده از آن قدرت و توانی که خداوند به آنان مرحمت فرموده و اراده نافذی که در ممکنات به ایشان عنایت کرده، به اذن پروردگار، اراده خود را اعمال می‌فرمودند. 💠مثلا از ماده ای به صورت حیوان، جانوری خلق می‌کردند که با خوردن دشمن ایشان روزی اش را از آن بزرگواران دریافت می‌کرد؛ چنان که در قضیه شیر و پرده گذشت. این قسم دوم از معجزات که در آنها پیغمبر خاتم (صلی الله علیه وآله) و ائمه هدی (علیهم السلام) به اذن پروردگار اعمال اراده فرموده اند، که شاید در بیش از صد بار اتفاق افتاده است، هرگز برخلاف قرآن نیست؛ زیرا آیاتی به تایید آن هست که خداوند در آنها می‌فرماید ما آتش نمرود را برای حضرت ابراهیم سرد و سلامت کردیم، عصای حضرت موسی را اژدها کردیم و.... 💠بالجمله، در آیات شریفه قرآن مانند آیه «فتبارک الله أحسن الخالقین» وآیات مربوط به حضرت عیسی، لفظ «خالق» بر مخلوق اطلاق شده است. 💠بنابراین در بین خلق نیز خالق‌هایی هستند؛ مانند عیسی و سامری، چنان که گذشت. 💠پس اگر خلق چیزی از چیز دیگر یا احیای مرده ای را به اذن پروردگار به مخلوقی نسبت دهیم، کفر و شرک و غلو نیست؛ بلکه به دلیل آیات قرآن و روایات، جایز است. 💠برای مثال در روایات خلقت انسان در رحم، آمده است که خداوند در ملک خلاق را به رحم مادر می‌فرستد و آن دو آنچه خداوند متعال بخواهد در رحمها خلق می‌کنند. از آن جمله، صاحب کتاب شریف کافی، به سند صحیح از زراره، از امام باقر (علیه السلام) نقل کرده است که فرمودند: «چون خداوند می‌خواهد انسانی در رحم بیافریند، یبعث الله ملکین خلاقین یخلقان فی الارحام ما شاء الله (: خداوند دو ملک خلاق را به سوی رحم می‌فرستد که خلق می‌کنند آنچه را خدا بخواهد. پس در آن روح زندگی و بقا میدهند و به اذن پروردگار، برای او چشم و گوش و اعضا و جوارح درست می‌کنند؛ پس خداوند به آن دو ملک وحی می‌فرماید که مقدرات مرا برای او بنویسید». 💠در خبری دیگر، که علما به حجت آن اتفاق نظر دارند، حضرت امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «چون نطفه چهل روز در رحم قرار گرفت و سپس چهل روز دیگر علقه (خون بسته) شد و سپس بعد از چهل روز مضغه (مانند گوشت کوبیده) گشت، خدا دو ملک خلاق را می‌فرستد که به آنان گفته می‌شود: خلق کنید آنچه را خداوند بخواهد؛ نر یا ماده. صورت او را نیز بکشید و اجل و روزی او را بنویسید». 💠همین مفاد، در روایت صحیح دیگری، از امام هشتم، حضرت رضا، و از حضرت باقر (علیه السلام) نقل شده و در روایات دیگری هم مذکور است. چون با عنایت به عبارات صریح آیات قرآن و روایات صحیح و معتبر دریافتیم که نسبت دادن خلقت، فی الجمله به پیغمبر و ملائکه صحیح است، این موضوع نسبت به ملک و بشر فرق ندارد؛ اگر چه در نظر اشخاص دور از حقایق، این نسبت به ملائکه نزدیک تر است و آن را آسان تر قبول می‌کنند؛ ولی اگر آن را به پیغمبر یا امام (علیه السلام) نسبت دهیم، فریاد تکفیر سر دهند. 💠در پاسخ این اشخاص باید گفت که بین علمای شیعه، اختلافی نیست که پیغمبران و ائمه هدی (علیهم السلام) از تمام ملائکه افضل اند و چند نفر بر این موضوع ادعای اجماع فرموده اند و روایات در اثبات آن از حد تواتر بیشتر است. حتی در بسیاری از روایات آمده است که ملائکه مقربین از نور امیرالمؤمنین (علیه السلام) خلق شده اند». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
🌸 داشتن ارتباط روحي با امام_زمان خيلي مهم است سعى كنيد كه با امام زمان (ارواحنا فداه) دوست شويد. ديدن امام زمان (روحى فداه) خيلى دليل بر پاكى و تقواى كسى نمى باشد. خيلى از منافقين كه حتّى لحظه اى هم به خدا و رسولش ايمان نياورده بودند هر روز رسول اكرم (صلى الله عليه و آله) را مى ديدند. پس ديدن مهمّ نيست داشتن معرفت به اين وجود مقدّس خيلى ارزش دارد، ارتباط_روحى با ايشان داشتن خيلى مهمّ است. ✨✨🌸⚡️💫✨✨🌸⚡️💫 🌸گواهي عقل و فطرت بر امامت علي بن ابيطالب شيعه مي گويد: عقل و فطرت انسان گواه است؛ كسى كه صدها آيه ى قرآن در شأن و عظمتش نازل شده. كسى كه به صريح قرآن از عصمت مطلق برخوردار بوده. كسى كه در مقابل هيچ مشكلى بى جواب نبوده. كسى كه صدها فضيلت در روايات سنّى و شيعه برايش ذكر شده. كسى كه در روز غدير خم هفتاد هزار نفر از مردم مسلمان به امر خدا و رسولش با او براى خلافت و ولايت بيعت كرده اند. در بين مردم اگر وجود داشته باشد بايد او را امّت اسلامى براى خلافت و امامت انتخاب كنند. ✨✨🌸⚡️💫✨✨🌸⚡️💫 🌸چرا علی بن ابیطالب علیه السلام در کعبه متولد شد؟ 🔹در جواب می گوییم اگر چه کعبه به دست موحد بزرگی چون حضرت ابراهیم ساخته شده است ، ولی بعد از آن حضرت خانه کعبه صاحب درستی که توحید را تبلیغ کند ندا‌شت. ودر واقع کعبه چهار دیواری بود که روح توحید هنوز در آن حلول نکرده بود لذا بتها (ولات وعزی )جای توحید را گرفته بودند ومردم برای پرستیدن بتها به طواف کعبه می پرداختند 🌷ولی در سیزدهم ماه رجب روح توحید یعنی کسی که در لحظه ی اول تولدش می گوید"لا اله الا الله" یعنی مولی الموحدین امیر المومنین علیه السلام در آن متولد شدودر این ظرف توحید وکالبد توحید وخانه توحید روح توحید دمیده شد... ✨✨🌸⚡️💫✨✨🌸⚡️💫 🌸چرا نام اين مولود را «على» گذاشتند؟ در حقيقت «على» از اسماء اعظم پروردگار است. «على» در حقيقت همان معنى «اللّه اكبر» است. «على» در واقع همان معنى «لااله الاّ اللّه» است 🌸 شايد اين مطلب كنايه از آن باشد كه حضرت على بن ابيطالب عليه‏ السلام آنچنان مظهريّت و مرآتيّت صفات حق تعالى را دارد كه معرفت او معرفت خدا است و اطاعت او اطاعت خدا است و محبّت به او محبّت به خدا است كه فرمود:🌸 «يا سلمان معرفتى بالنورانيّة معرفت اللّه عزّوجل و معرفت اللّه عزّوجل معرفتى بالنّورانيّة»1. يعنى اى سلمان معرفت من با نورانيّت ايمان و تزكيه‏ى نفس و نگاه حقيقى، معرفت خداى عزّوجل است و معرفت خداى عزّوجل معرفت من است به نورانيّت و پاكى دل و ايمان. و از اينجا است كه على عليه‏ السلام «وجه اللّه» و «عين اللّه» و «اذن اللّه» و «يداللّه» و «نفس اللّه القائمه» و «جنب اللّه» است 🌸 و آنچنان كه روح و بدن در انسان عينيّت پيدا كرده اعمال خداى تعالى هم با اعمال على بن ابيطالب عليه‏ السلام عينيّت پيدا كرده است و لذا كار خدا را به على عليه‏ السلام نسبت مى‏دهند و كار على عليه‏ السلام را به خدا نسبت مى‏دهند به عنوان مثال اگر شما سيماى كسى را در آينه ببينيد مى‏گوئيد من آن كس را ديده‏ام همچنين اگر شما اعمال و معجزات على بن ابيطالب عليه‏ السلام را ببينيد مى‏گوئيد اعمال خدا را ديده‏ام 🌸 پس على عليه ‏السلام در اعمال و افعال با خدا يكى است و مى‏توان نام و صفات فعل او را بر اين و صفات و افعال اين را بر آن گذاشت پس هم نام خدا على است و هم نام على عليه ‏السلام ، على است.🌸 1 ــ بحارالانوار جلد 26 صفحه‏ 1. @entezar_ma313
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 گفتگو و تبريك موجودات فاطمه بنت اسد(سلام الله علیها) مى گويد: چندين ماه كه از حمل من مى گذشت، وقتى نزديك بدنيا آمدن على (عليه السلام) شدم از کنار هر سنگ و كلوخ و درختى كه عبور مى كردم مى شنيدم كه به من مى گفتند: ﴿هَنيئالَك يافاطِمه، بِما خصك الله مِنَ الفَضلِ وَالكرامَة بِحَملك بِالاِمامِ الكَريم﴾ اى فاطمه گوارايت باد، آنچه از فضل و كرامت، كه خدايت بدان اختصاص داده، بخاطر آنكه تو حامل امام كريم هستى. على عليه السلام، وليدالكعبه، ص۳۰. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 @entezar_ma313
✅برتری اهل بیت علیهم السلام بر انبیاء (2) علوم تمام انبیاء نزد امیرالمومنین علیه السلام ●قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ النَّهَرَ الْعَظِيمَ قِيلَ لَهُ وَ مَنِ النَّهَرُ الْعَظِيمُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ إِنَّهُ وَ الْعِلْمُ الَّذِي آتَاهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ جَمَعَ لِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) سُنَنَ النَّبِيِّينَ مِنْ آدَمَ هَلُمَّ جَرّاً إِلَى مُحَمَّدٍ قِيلَ لَهُ وَ مَا تِلْكَ السُّنَنُ قَالَ عِلْمُ النَّبِيِّينَ بِأَسْرِهِ إِنَّ اللَّهَ جَمَعَ لِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) عِلْمَ النَّبِيِّينَ بِأَسْرِهِ وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَيَّرَ ذَلِكَ كُلَّهُ عِنْدَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَأَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ أَعْلَمُ أَوْ بَعْضُ النَّبِيِّينَ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) اسْمَعُوا مَا نَقُولُ إِنَّ اللَّهَ يَفْتَحُ مَسَامِعَ مَنْ يَشَاءُ إِنِّي حَدَّثْتُ أَنَّ اللَّهَ جَمَعَ لِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) عِلْمَ النَّبِيِّينَ وَ أَنَّهُ جَعَلَ ذَلِكَ كُلَّهُ عِنْدَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ يَسْأَلُنِي هُوَ أَعْلَمُ أَمْ بَعْضُ النَّبِيِّينَ. ●امام باقر علیه السلام: مردم آب اندک و راکد را می مکند اما رود بزرگ را رها مي كنند. به حضرت گفته شد: رود بزرگ کیست؟ فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و دانشی که خداوند به او عطا کرد ؛ خداوند همه سنتهای انبیاء از آدم تا برسد به محمد (صلی الله علیه و آله) را برای او فراهم نمود. به حضرت گفته شد: آن سنن چیست؟ فرمود: همه دانش پیامبران که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن را نزد امیرالمؤمنین (علیه السلام) به ودیعت نهاد. مردی به حضرت گفت: یابن رسول الله! امیرالمومنین اعلم (داناتر) است يا بعضى از انبياء؟ امام باقر (علیه السلام) فرمود: آنچه را که می گوییم (خوب) بشنوید ؛ خدا گوش های هر كه را بخواهد باز مي كند ؛ من مي گويم خداوند علوم همه پیامبران را برای حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) جمع کرد و پيامبر (صلی اللّه علیه و آله) تمام علوم را در نزد امیرالمومنین (علیه السلام) گذاشت و او از من می پرسد او داناتر است يا بعضى از انبياء. بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 117 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 222 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏17، ص: 31 @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ 🔅 السَّلامُ عَلَيكَ حِينَ تَقُومُ سلام بر تو هنگامی‌که بر می‌خیزی 📚 زیارتِ آلِ یاسین 📆 ۳۲ روز مانده تا میلاد امام زمان @entezar_ma313
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۲۰۸🌷 ✨‌مراتب وجودی امام✨ 💠در ادامه مبحث نورانیت و موضوع احیاء، اماته، خلق و رزق ثابت شد که ظهور این افعال به عطای حق، توسط حقیقت محمد و آل محمد (علیهم السلام) صورت می‌گیرد: فبهم تظهر (یظهر) قدرته». «به وسیله اینان قدرت خدا ظاهر می‌گردد». 💠در دعای کمیل می‌خوانیم: «اللهم إنی أسألک... بقوتک التی قهرت بها کل شیء... » مصداق بارز ظهور چنین قدرتی در زمان حکومت مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) تجلی خواهد یافت که جهان ظلمانی را به بهشت برین مبدل می‌سازد. 💠این قدرت، همان قدرتی است که با یک اشاره گوشه چشم او، افلاکیان از حرکت باز خواهند ایستاد و با یک اراده و اشاره کوچک این یگانه پادشاه عالم، جمیع کائنات در گردش می‌شوند. 💠 در روایات بسیاری این مطلب بیان شده است که خداوند امور بندگان را به ما سپرده است «فوض إلینا أمور عباده». البته این تفویض به معنای تفویضی که گروه مفوضه اظهار می‌داشتند نیست، که نعوذبالله می‌گویند: «خداوند دست روی دست گذاشته و خود به کناری رفته و هیچ مداخله و اراده و تصمیمی در امر نظام آفرینش ندارد و ائمه اطهار (علیهم السلام) به طور مستقل بدون دخالت و اذن خدا نظام جهان را به نظم و ترتیب در می‌آورند و ملک از دست خدا خارج شده و به اینان واگذار گردیده است». اینطور نیست؛ بلکه ائمه اطهار (علیهم السلام) به شدت از این نوع طرز تفکر متنفرند و اعتقاد داشتن به این نوع تفویض را کفر و معصیت بزرگی می‌پنداشتند. 💠 اما عقیده درست آن است که محمد و آل محمد (علیهم السلام) به اذن خدا واسطه انجام کارها هستند؛ مثل دست شما که تا اراده خودتان نباشد، دست هیچ نیرو و استقلالی از خودش ندارد. بدان معنایی که بعضی می‌گویند دست اختیاری از خود ندارد (مانند جبریون) ؛ بلکه به این معناست که اختیار و اراده اهل بیت: تماما تسلیم اختیار پروردگار است و چیزی را که خدا اراده نکند و راضی نباشد، اختیار نمی کنند و ائمه اطهار علیهم السلام) یا هیچ موجودی در امر خلقت، میراندن، زنده کردن، روزی دادن و هیچ امر دیگری شریک خدا نیستند. خدای بی همتا در همه امور، یگانه و لاشریک است؛ ولی حکمت حق به این تعلق گرفته که همه امور عالم هستی از طریق اسباب ظاهری و باطنی اداره گردد. از این رو به وسیله محمد و آل محمد (علیهم السلام) می‌میراند، به وسیله ایشان روزی میدهد و زنده می‌کند و سپس می‌میراند: «أبی الله أن یجری الأشیاء إلا بالأسباب». خداوند ابا دارد از این که بدون اسباب و وسیله، کاری را به انجام رساند».. 💠بنابراین اگر معتقد باشیم که ائمه اطهار (علیهم السلام) مستقلا و بدون اراده حق تعالی در امور آفرینش دخالت دارند، طبق فرمایش خودشان، کفر محض است که از شدت بغض نسبت به صاحبان این عقیده از حضرت امام رضا (علیه السلام) درباره غالیان پرسیدند، حضرت (علیه السلام) فرمودند: «غلات کافرند و مفوضه مشرک. هر که با ایشان و معاشرت کند یا با اینان چیزی بخورد یا... از دوستی خدا و ما اهل بیت (علیهم السلام) بیرون می‌رود». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313