eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
546 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت ششم 👌این دعاهای زیر نسبت به بقیه ی زیارات و ادعیه از لحاظ سندی بسیار قوی و معتبر هستند که نمی شود بر اعتبار آنها خدشه ای وارد کرد مانند زیارت عاشورا، زیارت جامعه ی کبیره، زیارت امین الله، دعای کمیل.. زیارت عاشورا در کتاب مصابح شیخ طوسی و کتاب کامل الزیارات آمده، این دو سند در این کتاب ها بعضی الفاظشان با همدیگر فرق می کند، یعنی هر دو زیارت عاشورایشان یکی نیست یک خرده نه خیلی، اختلافاتی با همدیگر دارند. 🔹امام باقر به علقمه می گوید که وقتی می خواهی امام حسین (ع) را زیارت کنی به یک صحرا یا یک بلندی برو و اشاره به قبر امام حسین کن، سلام به امام حسین بده و لعنت بر دشمنان امام حسین کن، سپس دو رکعت نماز بخوان و پس از آن زیارت عاشورا را بخوان. 📜‌یک دعایی هست که علقمه از صفوان نقل می کند که معروف شد به دعای علقمه، که در اصل دعای صفوان هست نه دعای علقمه! چون صفوان این دعا را از امام صادق (ع) شنید و علقمه از صفوان نقل می کند پس این دعای صفوان می شود که اشتباهی دعای علقمه می نویسند. این دعایی که بعد از زیارت عاشورا هست جزء زیارت عاشورا نیست و اگر خوانده نشود اشکال خاصی ندارد یعنی اجبار نکردند که حتما آن دعا را هم بخوانید. ☝️شما اگر ثواب کامل زیارت عاشورا را می خواهید صد بار است یعنی با صد بار لعن و صد بار سلام است، یعنی بار یکبار خواندن شما یک درصد ثواب را می برید نه ثواب کامل! اما در کتاب ″مزار- ص۴۸۲″ یک زیارت عاشورای غیر معروفه آمده که در مفاتیح هم شیخ عباس قمی آورده. بعد از زیارت عاشورای اصلی دعای صفوان هست، بعد از دعای صفوان زیارت عاشورای غیر معروفه هست که متن آن با زیارت عاشورای اصلی فرق می کند. 📖خواندن این زیارت ثواب زیارت عاشورای اصلی را دارد ولی بدون صد بار، دیگر صد بار گفتن نیاز نیست. یعنی شما می توانی پنج دقیقه ای زیارت عاشورای غیر معروفه را بخوانید و ثواب کامل زیارت عاشورای صد بار را ببرید. 📕در کتاب ″کیمیای وصل- ج۲، ص۳۸۷″ آیت الله بهجت صراحتا می گویند اگر کسی نمی تواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخواند زیارت عاشورای غیر معروفه را بخواند که همان ثواب زیارت عاشورای کامل را خدا به او می دهد. فقط در زیارت عاشورای غیر معروفه دو رکعت نماز قبل از زیارت باید بخوانید. به نیت زیارت امام حسین دو رکعت نماز بخوانید و سپس زیارت عاشورای غیر معروفه را. ✅یک شیوه ی دیگر هم هست اگر زیارت عاشورا را در همان روز عاشورا می خوانید باید در یک مجلس یعنی یک مکان صد بار را بگویید و تمام شود. اما اگر در روزهای غیر از روز عاشورا می خواهید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید هیچ اشکالی ندارد شما در صبح، بعد از نماز هر زمانی که حال داشتید زیارت عاشورا را تا اول صد لعن بخوانید بعد صد لعن و صد سلام را تقسیم کنید و در طول روز بگویید. این شیوه ی بسیاری از بزرگان است. 🔅علامه طباطبایی می گوید: خوبی این کار این است که شما در طول روز به یاد امام حسین (ع) هستید و به این طریق تا غروب صد بار لعن و صد بار سلام را تمام می کنید و بعد سجده و بعد دو رکعت نماز را بخوانید. به این ترتیب زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خوانید. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 6 @entezar_ma313
#سلام_مهدے_جان❤️ ️از قلب داغدیده ندا می رسد بیا ️از حنجر بریده ندا می رسد بیا اے داغدار لعل لب و چوب خیــزران عجّل علی ظهورڪ یا صاحب الزمان(عج) #آجرڪ_الله_یاصاحب_الزمان💔 #فے_مصيبة_جدك_الحسـين #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ @entezar_ma313
#پوستر #تحلیل_های_محرم_و_مهدویت @entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۳۵۴🌷 🌹و فصل الخطاب عندکم🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 ◀️ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ،ﺧﻠﻔﺎ ﺁﺩﻣﻬﺎﯼ ﻓﺮﻭﻣﺎﯾﻪ ﺍﯼ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﺍﯾن حاﻝ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ،ﺩﻟﯿﻠﺶ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﮔﻢ ﻣﯿﺸﻮﺩ،ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﻻ‌ﺧﺮﻩ ﺣﺎﮐﻢ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻧﭙﺴﻨﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ،ﺧﺪﺍ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ فرد ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺑﺎشد. ◀️ﺧﺪﺍ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﯾﮏ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺍﻗﻌﯽ (ﮐﻪ ﻧﻘﺺ ﻭ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ بشناﺳﺪ) نگذاﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺍﺯ می فرماید ﮐﻪ ﻓﺼﻞ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻧﺰﺩ شما اهل بیت است. ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺣﻖ ﺭﺍ ﻣﯿﺸﻨﺎﺳﯿﺪ ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ◀️ﺷﻤﺎ ﻣﺜﻼ ‌ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ یمن و سوریه ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ، ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﮑﻠﯿﻔﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﮑﻨﺪ؛ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺭﻫﺒﺮ ﺩﯾﻨﯽ ﮐﻪ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺭﺍ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﺪ ، ﺁﺩﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ . ◀️ﺧﻮﺏ ﺣﺎﻻ‌ ﺍﯾﻦ ﺭﻫﺒﺮ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﺯﮐﺠﺎ ﺣﺮﻓﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ؟ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻭ ﻭﺣﯽ ﺍﻟﻬﯽ  ﯾﻌﻨﯽ ﻓﻘﯿﻪ ﺳﯿﺮﻩ ﻭ ﺳﺨﻦ ﺍﺋﻤﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻔﻘﻪ ﺩﯾﻨﯽ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ  ،ﺗﺪﺑﺮ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺣﮑﻢ ﻭ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ.ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﯾﻌﻨﯽ فقیه ﺩﺭﺯﻣﺎﻥ ﻏﯿﺒﺖ،ﺣﮑﻢ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺼﻞ ﺍﻟﺨﻄﺎﺑﻨﺪ (اهل بیت) را ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﺎﺭﯼ کند. 🍃ﺑﺸﺮ ﻓﺼﻞ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ.ﻓﻀﻞ ﺑﻦ ﺷﺎﺫﺍﻥ ( ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﻣﺮﯾﺪﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺭ ﺿﺎ ) ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:« ﻣﺎ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﯿﺮﻩ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﺎﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻫﻨﺪ.» 🍃ﺩﻻ‌ﯾﻞ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ:»ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺷﺮﻋﯽ؛ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﺪﻭﺩ ﻭ ﻣﻘﺮﺭﺍﺗﯽ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺁﻥ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻭ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ ،ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﺪﻑ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ(ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﭘﯿﺸﺶ ﺑﺎﺷﺪ) ﺑﺮ ﺁﻥ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﺯﯾﺮﺍ  ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺯ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺧﻮﺩ  ﭼﺸﻢ ﺑﭙﻮﺷﺪ. ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺮﺍﻗﺒﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻓﺴﺎﺩ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﻟﻬﯽ ﺭﺍ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﮐﻨﺪ. 🍃ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﯿﻢ ﺍﻣﯿﻦ ﺣﺎﻓﻆ ﺩﯾﻦ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ،ﺩﯾﻦ ﻭ ﺳﻨﺖ ﻭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﻣﻠﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﺑﺪﻋﺖ ﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻭ ﻣﻠﺤﺪﺍﻥ ﭼﯿﺰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯿﮑﺎﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻣﺸﺘﺒﻪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﻏﯿﺮ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺎﺷﺪ». 🍃ﺑﺸﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻫﻢ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺸﺮﯼ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﻤﯿﺮﻭﺩ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺸﺮ ﺭﺍﻫﯽ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻋﻘﻞ ﺧﻮﺩﺵ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺸﺮ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﻭﺣﯽ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻣﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﻼ‌ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﺪ. 🍃ﭘﺲ  وظیفه ی ما ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﺑﺸﺮﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﻘﺼﻬﺎﯼ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ  ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ.   @entezar_ma313
💠کوکب اول فضیلت قرآن ✳️ﺣﻀـﺮت رﺳﻮلﺻﻠﯽ اﷲ ﻋﻠﯿﻪ وآﻟﻪ وﺳﻠﻢ ﻣﻨﻘﻮل اﺳﺖ ﮐﻪ» :ﻫﺮﮔﺎه ﻣﻠﺘﺒﺲ و ﻣﺸﺘﺒﻪ ﺷﻮد ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻓﺘﻨﻪﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎرهﻫﺎي ﺷﺐ ﺗﺎر، ﭘﺲ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎد ﺑﻪ ﻗﺮآن؛ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﻗﺮآن ﺷـﻔﺎﻋﺖ ﮐﻨﻨـﺪهاي اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷـﻔﺎﻋﺘﺶ را ﻗﺒﻮل ﻣﯽﮐﻨﻨـﺪ، و ﺑﺎ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻣﺠﺎدﻟﻪ ﻧﻤﺎﯾﺪ و ﺣﺠﺖ ﺑﺮ او ﺗﻤﺎم ﮐﻨﺪ ﺗﺼﺪﯾﻘﺶ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، و ﻫﺮ ﮐﻪ آن را ﭘﯿﺸﻮاي ﺧﻮد ﮔﺮداﻧﺪ او را ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽرﺳﺎﻧﺪ، و ﻫﺮ ﮐﻪ آن را ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳـﺮ اﻧﺪازد و ﺑﻪ آن ﻋﻤﻞ ﻧﻨﻤﺎﯾﺪ، او را ﺑﻪ ﺳﻮي ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯽراﻧﺪ.و راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ راﻫﻬﺎ دﻻﻟﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ، و ﮐﺘﺎﺑﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺗﻔﺼﯿﻞ و ﺗﺒﯿـﺎن ﺟﻤﯿﻊ اﺣﮑﺎم اﺳﺖ، آن را ﻇﺎﻫﺮي اﺳﺖ و ﺑﺎﻃﻨﯽ، ﻇﺎﻫﺮش اﺣﮑﺎم اﻟﻬﯽ اﺳﺖ و ﺑﺎﻃﻨﺶ ﻋﻠﻮم ﻧﺎﻣﺘﻨﺎﻫﯽ اﺳﺖ، ﻇﺎﻫﺮش ﺧﻮﺷﺎﯾﻨـﺪ ه اﺳﺖ و ﺑـﺎﻃﻨﺶ ﻋﻤﯿﻖ اﺳﺖ.آن را ﻧﺠﻮم و ﮐﻮاﮐﺒﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺮاي اﺣﮑﺎم اﻟﻬﯽ دﻟﯿﻠﻨـﺪ و ﺑﺮ آن ﻧﺠﻮم، ﻧﺠﻮم دﯾﮕﺮ ﻫﺴـﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺮدم را ﺑﻪ آن اﺣﮑﺎم ﻣﯽرﺳﺎﻧﻨﺪ - ﯾﻌﻨﯽ ائمه ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦﻋﻠﯿﻬﻢ اﻟﺴـﻼم ﮐﻪ ﻋﻠﻢ ﻗﺮآن ﻧﺰد اﯾﺸﺎن اﺳﺖ 📓 مشکات الانوار
📌 امام صادق علیه السلام فرمودند: 📛عده ای گناهان بسیاری مرتکب شدند ولی پس از مدتی از آن گناهان دوری کرده و از آن گناهان بسیار ترسان بودند.عده ای دیگری به آنها گفتند:گناهان شما به عهده ما.خداوند عزوجل بر آنها ( که گناه را بعهده گرفته بودند)عذاب نازل نمود.سپس فرمود:آنان از من ترسیدند.شما بر من جرات پیدا کردید! 📗ثواب الاعمال
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎙 👤 استاد 📝 موضوع: (قسمت سوم) 🗓 ۱۳۹۰/۱۰/۱٨ ؛ مشهد پیشنهاد دانلود 👌👌 @Adieh_elahi   •┈••✾🍃🍂🍃✾••┈
💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت هفتم 🛑 یک نکته: 👇 🔹نکته ای که بعضی از عزیزان می گویند نظر بعضی بزرگان هم هست ولی بعضی هم این نظریه را قبول ندارند. در زیارت عاشورا چند جا می گوید «و هذا يَوْمٌ» یعنی این روز، روز عاشورا را می گوید. ولی شما در ۳۶۴ روز سال غیر روز عاشورا زیارت عاشورا را می خوانید پس «هذا يَوْمٌ» آنچنان معنی ندارد چون غیر روز عاشورا هست. بعضی می گویند به جای «هذا يَوْمٌ» بخوانید «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» همانا روز قتل حسین (ع) یعنی می گویند جابه جا کنید. 👌اما بعضی از بزرگان این را به چند دلیل قانع کننده رد می کنند:👇 1⃣.در هیچ روایتی ما نداریم که گفته باشد اگر می خواهید غیر روز عاشورا این زیارت را بخوانید این لفظ «هذا يَوْمٌ» را تغییر دهید در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم. 2⃣.حتی صفوان یا همان علقمه که این زیارت را نقل می کنند، صفوان در حرم امیرالمؤمنین (ع) در غیر روز عاشورا این زیارت را خواند جایی اشاره نکرد که من این لفظ را تغییر دادم یعنی به همین لفظ «هذا يَوْمٌ» خواند. همان چیزی که در زیارت عاشورا نوشته را به کار برد و تغییر نداد. 3⃣.دلیل سوم که این نظریه رد می شود دعاها و روایات به همان صورتی که وارد شده اند به همان صورت باید خوانده شوند و ما حتی حق تغییر یک کلمه را هم نداریم و اگر تغییر بدهیم خاصیت آن از بین می رود. یک چیزی هست در خواص حروف و اعداد، دقیقا این هم همین است. 📜مانند حدیث معروف که شخصی نزد امام صادق (ع) رفت و دعای غریق را یاد گرفت و گفت؛ «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والابصار» امام صادق به او گفت: "والابصار" را اضافه نکن دعا را همانطور که من به تو یاد دادم به همان صورت بخوان، چیزی کم و زیاد نخوان. یا در دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» بعضی ها در آخرش «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» را می گویند اما دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» در آخر دعا «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» ندارد. وقتی ندارد ما حق اضافه کردن چیزی به آن را نداریم. ⁉️بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که این کم کم باب می شود و بعد هر چیزی به قرآن و احادیث اضافه می کنند و می گویند چه اشکالی دارد، و اینطوری باب تحریف راحت آغاز می شود. پس چون زیارت عاشورای اصلی ″هذا يَوْمٌ" دارد و هیچ روایتی هم نداریم که در روزهای غیر عاشورا تغییر به «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» بدهید، پس ما حق این تغيیر را نداریم. این سه نظری است که علامه تهرانی در کتاب شفاء الصدور خودش آورده این نظریات را نقل کردیم. 📃زیارت عاشورا، از زبان دو امام نقل شده است امام باقر (ع) و امام صادق (ع). علقمه از امام باقر نقل می کند صفوان از امام صادق نقل می کند. آن سندی که به صفوان می رسد یعنی از امام صادق نقل می کند در این سند اینطور ختم می شود که امام می گوید: ای صفوان! من این زیارت را یافتم با همین.. (چون امام صادق قبلش اینطور می گوید من ضامن هستم که هر کس زیارت عاشورا را به این شیوه بخواند خدا حاجتش را می دهد و دست خالی رد نمی کند و فردای قیامت شفاعتش می کند) 👈ضمانت از پدرم، پدرم از پدرش.. تا رسول الله، رسول الله از جبرئیل و او از خدا گرفت. و خدا قسم خورد به ذات خودش که هر کس حسین را با این زیارت از دور یا نزدیک زیارت کند قبول می کنم زیارت او را، مطلب و خواست هایش به هر اندازه که باشد برآورده می کنم و نمی گذارم هیچ کس نا امید از در خانه من بیرون رود. پس آن سندی که از صفوان به امام صادق می رسد آنجا بحث حدیث قدسی بودن زیارت عاشورا اشاره شده. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 7 @entezar_ma313
﷽❣ #سلام_امام_زمانم ❣﷽ صاحب عزاترين عزادارها بيا تا بر دلم نگاه ڪنے اين دو ماه را تا اندڪے شبيہ تو باشيم اين دو ماه بر تن نموده ايم لباس سياه را #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ #صبحتون_مهدوے✋ @entezar_ma313
#پوستر #تحلیل_های_محرم_و_مهدویت @entezar_ma313
 🌷مهدی شناسی ۳۵۵🌷 🌹ﻭَ ﺁﯾَﺎﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻟَﺪَﯾْﻜُﻢْ و عزائمه فیکم‌🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 🍃ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﻋﺰﻡ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺍﺻﻠﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻤﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﺟﻮﻉ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺫﺍﺕ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ باشد ﻭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺵ ﺍﻧﻌﮑﺎﺱ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻮﺭ ﺑﺮ ﺟﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ. 🍃 ﺑﺎ ﮔﻔﺘﻦ ﺁﯾﺎﺕ ﭼﻪ ﻭﺟﻮﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ؟ ﺍﺻﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ " ﺁﯾﺎﺕ" ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ؛ﭘﺲ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻭﺟﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﺳﺖ ﭼﻮﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻧﯽ " ﺁﯾﻪ " ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻭﺟﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ: 🍃 ﺁﯾﻪ 43 ﺳﻮﺭﻩ ﺭﻋﺪ :»ﺍﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ،ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ:ﺗﻮ ﺍﺻﻼ‌ً ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﻧﯿﺴﺘﯽ.ﺑﮕﻮ:ﺧﻮﺩ ﺧﺪﺍ ﮐﻪ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﻣﻦ ﺁﻭﺭﺩﻡ  ﻭ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ ﮔﻮﺍﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻢ » ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ: «ﺁﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻋﻠﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﺰﺩﺵ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ ، ﻫﻤﻪ ﻋﻠﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﺰﺩ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ»... 🍃ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺁﯾﺎﺗﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﻩ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﻣﻄﻬﺮﻭﻥ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺟﺎﻧﺸﺎﻥ ﻟﻤﺲ ﮐﻨﻨﺪ ،ﭘﺲ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﮕﺎﻩ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻢ «ﺍﻟﻤﻄﻬﺮﻭﻧﯽ » ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺣﺰﺍﺏ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺍﻧﺪ،ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺎﻣﻼ‌ﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ؛ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﻣﻼ‌ﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﮕﯿﺮﻧﺪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﯿﻢ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﭘﺸﺖ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ، ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺵ ﻭﻫﺎﺑﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﯿﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﺮﻑ ﺷﯿﻌﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ، ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻗﺘﻞ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ✅ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ " ﻭ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﺪﯾﮑﻢ " ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﻫﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﺪﻫﯿﻢ «ﻣﻌﺠﺰﻩ » ﺍﺳﺖ. ✅ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ علیه السلام است که می فرمایند:»ﻭﻗﺘﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺋﻢ ﺍﺯ ﻣﮑﻪ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻣﻨﺎﺩﯼ ﻧﺪﺍ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺁﺏ ﻭ ﻏﺬﺍ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ،ﺳﻨﮓ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﯽ (ﺳﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ 12 ﭼﺸﻤﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪ) ﺑﺎ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ،ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﻨﺰﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﻨﮓ ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﯿﺮﻭﻥ  ﻣﯽ ﺁﯾﺪ،ﻫﺮ ﮐﻪ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﺸﻮﺩ ،ﻫﺮ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﻨﻮﺷﺪ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﻣﯿﺸﻮﺩ ،ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ،ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻟﺸﮑﺮ ﻣﻬﺪﯼ (ﻋﺞ) ﻭﺍﺭﺩ ﻧﺠﻒ ﻣﯿﺸﻮﺩ ». ✅ﭘﺲ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ، ﺑﻪ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺭﻭﯾﻢ ﮐﻪ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ است. @entezar_ma313
💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت هشتم 📌بعضی اختلافاتی که در متن زیارت عاشورا در کتاب مصباح و کتاب کامل الزیارات هست فرق اساسی با همدیگر ندارند مثلا آن قسمت «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِيَرَتِهِ» این سلام در کتاب مصباح شیخ طوسی نیست اما در کتاب کامل الزیارات شیخ صدوق هست. اینطور اختلافاتی دارند و آنچنان اختلافات اساسی با همدیگر ندارند. ✋ابتدای زیارت عاشورا با سلام شروع می شود که وقتی به امامی سلام می دهیم، سلام فقط به معنای سلام گفتن و درود گفتن و خوش آمد نیست. سلام به معنای دعای سلامتی کردن برای طرف مقابل هم هست. یعنی امام حسین (ع) من دعای سلامتی برای شما می کنم و این اطمینان را می دهم که از طرف من امن و سالم هستید و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. 💢نکته ی مهم: 👈اینکه می گوییم امام حسین از جانب من هیچ آسیبی به شما نمی رسد، ما دو نوع آسیب داریم آسیب جسمی و آسیب روحی. بله آسیب جسمی ما هیچ گاه به اهل بیت نخواهد رسید. ما هیچ گاه به روی آنها شمشیر نمی کشیم و آسیب نمی رسانیم. اما در بحث آسیب روحی متأسفانه خیلی از ماها درگیرش هستیم. این گناهانی که انجام می دهیم باعث رنجش روح امام می شود. 📜خود امام زمان (عج) در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد می فرماید؛ هیچ چیزی ما را از شما شیعیان دور نمی کند مگر آنچه از بدی های شما به دست ما می رسد. بعد به شیخ مفید می فرمایند؛ گویی آنانی که با ما عهد بستند و عهد خود را شکستند از شکستن عهد خود خبر ندارند، ما بر همه ی اینها آگاهیم و همه ی اینها را می دانیم. ممکن است خیلی از ما در طول زندگی عهد و پیمانی با امام زمان بسته باشیم ولی به هر دلیل و بهانه ای این عهد را شکسته باشیم. امام زمان می فرمایند ما از همه اینها خبر داریم. ⚠️پس وقتی می گوییم «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ...» باید واقعا حواسمان جمع باشد این سلام از ته دل هست؟! یعنی واقعا هیچ آسیبی از طرف ما به امام حسین (ع) نمی رسد؟ یا نه با گناهان و کارهایی که می کنیم به امام حسین ظلم می کنیم و اهل بیت را ناراحت می کنیم!! 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 8 @entezar_ma313
💢امام به گریه نیاز نداره!!! عده ای با ژست می گویند: امام حسین(ع) شهید نشد که ما گریه کنیم و توی سر وکله بزنیم باید راه حسین را شناخت حسین به این عزاداریها نیاز نداره این حرف درستی است که امام حسین(ع) به ما نیاز ندارد. خداوند هم به نماز و عبادت ما احتیاجی ندارد پس انجام ندهیم؟ اصلا اینجا حرف از امام حسین(ع) به عزاداری ما نیست. این شبهات با حرفهای قشنگ دینی مخلوط میشود. کسانی که ادعای دارند. به این سوال جواب دهند، چرا امام موسی کاظم(ع) که امام معصوم هستند برای امام حسین(ع) عزا داری میکردند؟ امام رضا(ع): هر گاه ماه فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرم می گذشت، روز دهم محرم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و پدرم بود. 📚امالی صدوق، ص 111 یا چرا امام صادق(ع) از قول پدرشان میفرمان: امام صادق(ع): پدرم امام باقر(ع) به من فرمود: ای جعفر ! از مال خودم فلان مقدار نوحه خوانان کن که به مدت ده سال در «منا» در ایام حج، بر من نوحه خوانی و سوگواری کنند. 📚بحار الانوار، ج 46، ص .220 گریه بر حسین(ع)، گریه اعتراض به ظلم است. گریه بر محبت حسین(ع) مگر در زیارت نمی خوانیم که با محبت حسین(ع) به خدا نزدیک میشویم؟ با حرفهای به ظاهر قشنگ، دنبال تحریف و روضه امام حسین(ع) هستند و تازه خود را اسلام شناس و امام شناس هم معرفی میکنند. @entezar_ma313
#سلام_مولای_غریبم #آجرڪ_الله_یاصاحب_الزمان_عج💔 این روزها ڪه میگوییم اے اهل حـ💚ــرم •میروعلمدار نیامد •علمدار نیامد •علمدار نیامد🏴 گاهی هم باید دم بگیریم اے اهل زمــین مهدے زهرا نیامد نیامد.😔 #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ #تعجیل_درفرج_صلوات @entezar_ma313
#پوستر #جایگاه_زنان_درکربلاو_قیام_امام_حسین(ع) @entezar_ma313
نامه ای برای علمدار کربلا: پشت نامه مینویسم زمان #رجعت خوانده شود یا #عباس در زمان ما هیچکس به فکر مهدی فاطمه نبود برای فرق شکسته تو گریه میکردند ولی امام زمانشان #تنها بود... ◾️نهمِ #محرم @entezar_ma313
🌷مهدی شناسی ۳۵۶🌷 🌹و آیات الله لدیکم و عزائمه فیکم🌹 🔹زیارت جامعه کبیره🔹 ◀️ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺷﺪﯾﻢ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻘﺎﻣﺸﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ایشان ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ . ◀️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:"ﻭَ ﻟﻠﻪِ ﺍﻻ‌َﺳﻤَﺎﺀُﺍﻟﺤُﺴﻨﯽ ﻓَﺎﺩﻋُﻮﻩُ ﺑِﻬَﺎ" ﺧﺪﺍ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺣﺴﻨﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ)ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ« ﻣﺎ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺣﺴﻨﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ »؛ﭘﺲ ﻣﯿﻔﻬﻤﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﯿﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ. ◀️ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﻧﻮﺭ ﺷﺪﯾﺪﺵ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ ،ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺏ ﻫﻢ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﻭﻻ‌ ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﻏﺮﻭﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻧﯿﺴﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﯿﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﺑﺲ ﻫﺴﺖ ﺁﻧﺮﺍ ﻧﻤﯿﺒﯿﻨﯿﻢ ،ﺛﺎﻧﯿﺎ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺷﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﻢ ؛ ◀️ﭘﺲ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺟﻤﺎﻝ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺷﻮﯾﻢ.این جاست که به ضرورت ظهور امام زمان و ارتباط با ایشان پی می بریم. 🔷ﻋﺰﻳﻤﺖ‌ﻫﺎﻱ ﺍﻭ (آیات الله)ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻤﺎست.ﻋﺰﺍﺋﻢ ﺟﻤﻊ ﻋﺰﻳمت هاﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻗﻄﻌﻲ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ. 🔷ﺷﻤﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺣﺘﻢ ﻭ ﻗﻄﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﻴﺪ، ﺁﻥ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻗﻄﻌﻲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻋﺰیمت می‌ﮔﻮﻳﻨﺪ.ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﻓﻘﻬﺎ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺣﻜﺎﻡ ﺷﺮﻋﻲ ﻧﻴﺰ ﻋﺰﻳﻤﺖ ﻭ ﺭﺧﺼﺖ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻣﻲ‌ ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ، ﻛﻪ ﺷﺨﺺ ﻣﻜﻠّﻒ ﻣﻮﻇّﻒ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺣﺘﻤﺎً ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺁﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﻣﺤﺮّﻣﺎﺕ، ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺣﺘﻤﺎً ﺗﺮﻙ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ، ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﻋﺰﻳﻤﺖ ﻣﻲ‌ ﺷﻮﺩ. 🔷ﻭﻟﻲ ﺍﺯ ﻣﺴﺘﺤﺒّﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﺣﺎﺕ ﻛﻪ ﻣﻜﻠّﻒ، ﻣﺮﺧّﺺ ﺩﺭ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﺭﺧﺼﺖ ﻣﻲ ‌ﮔﺮﺩﺩ.ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﻩ‌ ﻫﺎﻱ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﻛﻪ ﺳﺠﺪﻩ‌ﻱ ﻭﺍﺟﺐ ﺩﺍﺭﻧد،ﺳُﻮَﺭ ﻋﺰﺍئم ناﻣﻴﺪﻩ ﻣﻲ‌ ﺷﻮﻧﺪ. 🔷"عزائمه فیکم" یعنی ﻓﺮﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﻱ ﻻ‌ﺯﻡ ‌ﺍﻻ‌ﺟﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻭ ﺳﻬﻞ ﺍﻧﮕﺎﺭﻱ ﻭ ﺭﺧﺼﺖ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺗﻤﺎﻣﺎً ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺮّﺑﺎﻥ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺷﻤﺎ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪ. @entezar_ma313
☑️رهبر انقلاب : «ارزش اباالفضل العباس به جهاد و فداکارى و اخلاص و معرفت او به امام زمانش است. ارزش اباالفضل، ارزش حبیب‌بن‌مظاهر، ارزش جُون در اینهاست، نه در قد رشیدش یا بازوی پیچیده‌اش. قد رشید که خیلی در دنیا هست؛ ورزشکارهای زیبایی اندام که خیلی هستند؛ اینها که در معیار معنوی ارزش نیست. گاهی روی این تعبیرها تکیه هم میشود! حالا یک وقت شاعری در یک قصیده‌ی سی، چهل بیتی اشاره‌یی هم به جمال حضرت اباالفضل میکند؛ آن یک حرفی است؛ ما نباید خیلی خشکی به خرج دهیم و سختگیری کنیم؛ اما این‌که ما همه‌اش بیاییم روی ابروی کمانی و بینی قلمی و چشم خمار این بزرگواران تکیه کنیم، این‌که مدح نشد؛ در مواردی ضرر هم دارد؛ در فضاهایی این کار خوب نیست.» (۸۴/۵/۵) @entezar_ma313
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۲) ⬅️قسمت نهم 📖«اَلسّلامُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎ اَﺑﺎ عَبْدِﷲِ» به این کلمه ی (یا) اگر دقت کنید در فرهنگ عرب برای صدا زدن هر چیز دور و نزدیکی به کار می رود. وقتی می خواهیم برای امام حسین (ع) بکار ببریم اگر بگوییم برای یک چیز دور است یعنی تقریبا شبیه سوره ی بقره؛ «اﻟﻢ، ذَٰﻟِﻚَ اﻟْﻜِﺘَﺎبُ ﻻَ رَﻳْﺐ..» چرا «ذَٰلِكَ» می گوید؟! در زبان عربی «ذَٰلِكَ» یعنی آن، «تِلكَ» یعنی این. ⚠️اینجا یک نکته ای پیش می آید؛ قرآن که در دست من و کنار من است یعنی دارم می خوانم، پس چرا با اینکه نزدیک و پیش من است اینجا خدا صفت «ذَٰلِكَ» دور را برای قرآن بکار می برد؟ مفسرین اینطور نقل می کنند قرآن آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بسیار بالایی است که عقل و درک ما به فهم آن نمی رسد یعنی خیلی از لحاظ معرفتی ما نسبت به قرآن دور هستیم از این لحاظ تعبیر «ذَٰلِكَ» را برای قرآن بکار می برد. 👌همین طور برای کلمه ی «یا اَبا عَبْدِالله» اگر بخواهیم صفت دور بکار ببریم می توانیم از این تفسیر استفاده کنیم که امام حسین (ع) به عنوان خلیفه ی خدا به عنوان حجت خدا، کسی که انسان کاملی است آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بالایی قرار دارد که فهم و درک ما برای اینکه بتوانیم به معرفت امام حسین برسیم نخواهد رسید و خیلی از این لحاظ دور و عقب هستیم به همین خاطر صفت (یا) به معنی دور را می گیریم. 🔹اما اگر معنی نزدیک را هم بگیریم باز هم می شود یعنی در آداب زیارت اهل بیت فرق نمی کند زیارت هر امامی باشد آیت الله بهجت می فرمایند؛ در باب آداب زیارت، اهم (مهمترین) آداب این است که شما بدانید بین حیات معصومین (زنده بودن) و مرگ آنها هیچ تفاوتی نیست. وقتی به حرم امام رضا (ع) می روید آن اذن دخولی که می خوانید می گویید یا امام رضا شهادت می دهم که کلام من را می شنوید و سلام من را جواب می دهید و ناظر هستید. 👈اینجا هم همان است ای زائر «اَباعَبْدِالله» وقتی می خواهید امام حسین (ع) را زیارت بکنید حواستان جمع باشد که امام حسین شهید شده اش با زنده اش هیچ فرقی ندارد و هر دو یکی هستند و حاضر و ناظر بر عمل هستند. پس اگر (یا) را معنی نزدیک هم بگیریم همین تفسیر را می توانیم بگوییم که امام حسین به ما نزدیک است. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 9 @entezar_ma313
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️خدا کنه که عمه جون نبینه/که صورت عمو روی زمینه روضه سوزناک محرم بنی فاطمه
﷽❣ #سلام_امام_زمانم ❣﷽ مولاے غریبم 💔 فداے قلب سوختہ و چشمان اشڪ بارٺ در ماتم جد بزرگوارتان ... بیا منتقم خون #حسین #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ #آجرڪ_الله_یاصاحب_الزمان😭 #فے_مصيبة_جدك_الحسـين @entezar_ma313
🔳🔳🔳▪️عاشورا▪️🔳🔳🔳 مصیبت عظمای عالم *عَظَّمَ اللّهُ أُجُورَناواجورکم بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ، وَ جَعَلَنا وَ إِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبِینَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِیِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَیْهِمُ السَّلامُ* شهادت امام‌حسین علیه‌السلام و اصحاب بزرگوارشان بر قلب محزون امام_زمان عجل‌الله‌فرجه وهمه شیعیانشان تسلیت باد @entezar_ma313
و اینک #عاشورا مردی کنار #قتلگاه، سالهاست صبح و شب خون گریه میکند و در انتظار ٣١٣ علمدار که عباس وار: یاریَش کنند تا ندا دهد الا یا اهل العالم، انَّ جدّی الحسین قَتلوه عطشانا ◾️دهم #محرم @entezar_ma313
♨️کسانی که بر پیکرها اسب راندند 😑پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانشان، عمر بن سعد ملعون فریاد زد: «چه کسی داوطلب می شود که بر بدن حسین اسب بتازد؟» 😟 🔴ده نفر از مردم سنگ دل جلو دویدند که عبارت بودند از: 1. اسحاق بن حوبه (کسی که پیراهن امام را غارت کرد) 2. اخنس بن مرثد 3. حکیم بن طفیل 4. عمر بن صبیح صیداوی 5. رجاء بن منقذ عبدی 6. سالم بن خیمثمه جعفی 7. صالح بن وهب جعفی 8. واحظ بن غانم 9. هانی بن ثبیت حضرمی 10. اُسید بن مالک اینان در برابر کاری که کردند، جایزه ی کوچکی از ابن زیاد گرفتند. ابن طاووس در کتاب ارزشمند خود، «لهوف» ذکر می کند که هر ده تن آنها حرام زاده بودند. وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ... و خدا لعنت کند خاندان زیاد و خاندان مروان را و خدا لعنت کند بنى امیه را همگى و خدا لعنت کند فرزند مرجانه (ابن زیاد) را. خدا لعنت کند عمر بن سعد را و خدا لعنت کند شمر را و خدا لعنت کند مردمى را که اسبها را زین کردند و دهنه زدند و به راه افتادند براى پیکار با تو.💧 مشرق نیوز 📚سید بن طاووس، لهوف، نشر نبوغ، ص 183 📗 قمی، عباس، مفاتیح الجنان، زیارت عاشورای معروفه
🏮 #تلنگر ؛ #محرم وقتی امام زمان خود را ... #نشناسید... فرقی نمی کند... کربلا باشد یا هرجا که هستید! قُربةً اِلَی الله، او را خواهید کُشت! @entezar_ma313