eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
610 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
چه کنیم امام زمان (عجل الله فرجه) ما را دوست داشته باشد؟ ✍ نیازی به کارهای سخت و عجیب و غریب نیست. انسان ابتدا باید واجباتش را انجام دهد.در مرحله بعد باید تمام تلاشش را در ترک همه گناهان انجام دهد،هر وقت گناهی صورت گرفت سریع توبه کند و عزم کند دیگر سراغ آن کار نرود.حتی اگر دوباره تکرار کرد باز هم توبه کند و هیچ وقت نباید از توبه کردن خسته شد، سپس در ادای حق الله و حق الناس کوشش کند. @entezar_ma313
وقایع ظهور حضرت مهدی علیه السلام 📌قسمت هشتم: 🟢 اقدامات حضرت مهدی در مکه مکرمه 🔸۳ - نهی از طواف مستحب ✨حضرت صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «اولین مطلبی که قائم از عدالت آشکار خواهد نمود آن است که منادی او ندا در دهد: آن کس که مشغول انجام استلام حجر الاسود و طواف مستحبی است جای خود را به کسی که طواف واجب بر عهده دارد تسلیم نماید.» [۲۵] 🌱روی همین اصل حضرت مهدی (علیه‌السّلام) به حجاج امر می‌فرمایند که به طواف واجب اکتفا و طواف‌های مستحب را رها نمایند تا فرصت برای کسانی که هنوز طواف واجب را به جا نیاورده‌اند گشاده گردد. 🔸۴ - بریدن دست‌های بنی شیبه ✨حضرت صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: «بدانید وقتی قائم، قیام کند، بنی‌شیبه را می‌گیرد و دست آنان را قطع می‌نماید و سپس آنان را برمی‌گرداند و می‌فرماید: اینان دزدان خدا هستند.» [۲۶] 🍂بنی شیبه پرده داران کعبه هستند که در دستانشان کلیدهای کعبه است. این سِمَت را فرزندان از پدران به ارث برده‌اند. اینان اموال و ذخائری را که به کعبه هدیه گردید می‌دزدیدند و (چنانکه می‌خواستند) در آنها تصرف می‌نمودند. به همین علت است که امام (علیه‌ السّلام) آنان را «دزدان خدا» نام نهاده‌اند؛ یعنی «دزدان اموال خدا». و شاید حدیث چنین باشد: «دزدان خانه خدا» که کلمه «خانه» حذف گردیده باشد و خدا داناست. 🌱حضرت مهدی (علیه‌السّلام) فقط به بریدن دست بنی شیبه اکتفا نفرموده بلکه امر می‌فرماید که آنان را برگردانند. این فرمان حضرت به این اعتبار صورت می‌گیرد که وسیله ترساندن و تهدید برای هر دزد و هر آن کسی باشد که در اموالی که از آنِ او نیست، تصرف غیر مشروع داشته باشد و بداندکه مکافات او بریده شدن دست و خواری دنیا و عذاب آخرت خواهد بود. با این عمل حضرتش حدّی را برای سرقت و برای هرکس که تصرّف غیر مشروع در اموال و املاک و اوقاف و غیر آن داشته باشد اجرا خواهند نمود. پی نوشت📚 ۲  ۲۵.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۷۴ به نقل از کافی.     ۲۶.↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۴، ص۲۴۳.   @entezar_ma313
شیخ رجبعلی خیاط (ره) : امام زمان دنبال رفیق میگرده ، تو خوب باش خودش میاد سراغت ! چه قشنگ‌ میگه... ♥️
چه کنیم امام زمان (عجل الله فرجه) ما را دوست داشته باشد؟ ✍ نیازی به کارهای سخت و عجیب و غریب نیست. انسان ابتدا باید واجباتش را انجام دهد.در مرحله بعد باید تمام تلاشش را در ترک همه گناهان انجام دهد،هر وقت گناهی صورت گرفت سریع توبه کند و عزم کند دیگر سراغ آن کار نرود.حتی اگر دوباره تکرار کرد باز هم توبه کند و هیچ وقت نباید از توبه کردن خسته شد، سپس در ادای حق الله و حق الناس کوشش کند. @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۰۹۸🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِرا وَ نَكِيرا حَقٌّ» 💠 در زيارت آل يس به بحث مرگ و نكير و منكر رسيديم. 💠 امام سجاد علیه‌السلام در دعای ابوحمزه ثمالی می‌فرمایند: در خانه قبر، فرد از تمام تعلقات جدا شده، وحیداً فریداً، یکه و تنهاست. 🔆 «أَبْكِى لِخُرُوجِ نَفْسِى، أَبْكِى لِظُلْمَةِ قَبْرِى، أَبْكِى لِضِيقِ لَحْدِى، أَبْكِى لِسُؤالِ مُنْكَرٍ وَنَكِيرٍ إِيَّاىَ» 🔆 "گریه می‌کنم براى بیرون رفتن جان از بدنم، گریه مى‌کنم براى تاریکى قبرم، گریه مى‌کنم برای تنگى لحدم، گریه مى‌کنم براى پرسش دو فرشته قبر منکر و نکیر از من» 💠انسان در محضر امام می‌آموزد: در عالم دنیا که زبان او باز است باید مقدمات و زمینه جواب‌گویی در عالم قبر را ایجاد کند تا بتواند با تمام وجود آن سؤالات را پاسخ دهد. 💠 انسان باید ربوبیت خداوند، رسالت پیامبر و ولایت ائمه را ملکه خود کرده و در قلب تثبیت کند. همچنین در مقام عمل به‌سوی قبله توحید در حرکت باشد تا در عالم قبر آن‌چه در درون خود کِشته به ظهور و بروز برساند. ✨ اگر بار خار است خود کشته‌ای ✨ و گر پرنیان است خود رشته‌ای ✨«أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ»✨ 💠انسان در شعاع نور امام حقیقت‌شناس می‌شود. 💠در این فراز گواهی و شهادت فرد در مورد نشر و زنده شدن مردگان مطرح می‌شود. امری که ثابت و لا یتغیر است. 🔶 نشر به معنای احیاء مردگان، پخش کردن، زنده شدن و پراکنده کردن به‌کار می‌رود. 💠حرف تأکید «أنَّ» نشان می‌دهد كه زندگی انسان بر مبنا و محوریت حق تحقق یافته و اساس ادامه حیات بر همين محور است. 💠 نشر و احیاي روحاني افراد در این عالم با دمیدن نَفَس مسیحایی امام زمان عج صورت می‌گیرد،زيرا آنكس كه در دنيا گرفتار جهالت ومعصيت وغفلت شده و يا به عبارتی گرفتار دنيای مادی گشته است گويا مرده است وبا نفس ولي خدا مي تواند به حيات معنوي خويش بازگردد. 🔶 انسان با جهالت، غفلت و معصیت حیات روحانی خود را از ميان می‌برد و به بُعد حیوانی هبوط می‌کند اما چنانچه او قصد رهايی از اين اسارت را داشته باشد فقط ولی الله نجات بخش اوست و او را از اين مرگ مي رهاند. 💠در این فراز زائر اعتراف مي كند که منشور اعمال همه مردم در مقابل نگاه امام قرار دارد و عملكرد هيچ كس ‌ از امام مخفی نیست. 💠 قیامت ادامه ی دنیا است پ.کتاب اعمال انسان در آن پخش و عیان است و هركس با منشور اعمال خود وارد قیامت می‌شود.  💠وجود انسان در قیامت بسته و به‌هم‌پیچیده نیست بلکه منتشر می‌گردد. @entezar_ma313
امام صادق علیه السلام: امام صادق عليه السلام : ايمان از اسلام برتر است و يقين از ايمان برتر، و چيزى كميابتر از يقين وجود ندارد. (الكافي : 2/51/1 ) @entezar_ma313
وقایع ظهور حضرت مهدی علیه السلام 📌قسمت نهم: 🟢حضرت مهدی در مدینه منوّره 🌱حضرت مهدی (علیه‌السّلام) مکه مکرمه را به سوی مدینه منوره ترک می‌فرماید و این زمانی است که فرمانداری را در مکه از سوی خویش می‌گمارد. 🍃پس از آنکه حضرتش مکه را ترک فرمود، برخی از بدکاران اهل مکه بر فرماندار شوریده او را به قتل می‌رسانند. این خبر به حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) می‌رسد؛ لذا سفر را قطع فرموده به مکه باز می‌گردد و آن گروه سرکش را کشته ریشه‌های فتنه را قطع می‌سازد. آن گاه فرماندار دیگری برگزیده و به سوی مدینه منوره حرکت می‌نمایند. در مدینه نیز به کارها و فعالیت‌هائی اقدام می‌نمایند که به یکی از آنها اشاره می‌نمائیم و آن عبارتست از شکافتن بعضی از قبور و خارج کردن و سوزاندن اجساد داخل در آنها. 🍂این از مسائلی است که نیازمند توضیح و تحلیل است ولی ما به ذکر اجمالی آن اکتفا نمودیم. 🟢کوفه پایتخت حضرت مهدی علیه السلام ❓سؤالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آن حضرت پس از مدینه منوره به کجا می‌روند؟ به سوی عراق. ✨حضرت مولی الموحدین (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «... سپس به کوفه می‌آید و در آن شهر منزل می‌کند. برده مسلمانی را نمی‌یابد مگر آنکه او را خریده آزاد می‌فرماید، مدیون نمی‌ماند مگر آنکه قرضش را ادا می‌نماید؛ مظلمه‌ای برگردن مسلمانی نمی‌باشد مگر آنکه ردش می‌نماید؛ بنده‌ای به قتل نرسیده باشد مگر آنکه بهایش را می‌پردازد؛ (دیه‌ای تسلیم شده به خویشانش)،[۲۷]  کشته‌ای کشته نشده باشد مگر آن که وام او را پرداخته برای بازماندگان او جیره و مقرّری معیّن می‌فرماید تا آن که زمین را از عدل و داد آکنده سازد؛ آن گونه که از ظلم و جور پر شده باشد. 🔸۱ - سکنی گزیدن امام در رحبه او و اهل بیتش در رُحبه مسکن می‌گیرند. رحبه مسکن نوح بود و زمینی است پاک. ✨ هیچ یک از آل محمد ‌(علیهم‌السّلام) جز در زمین پاک سکنی نمی‌گزیند و کشته نمی‌شود؛ زیرا آنها اوصیاء پاک پیامبرند.» [۲۸] ✨حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌ السّلام) فرمودند: «یک جای پا در کوفه از خانه‌ای در مدینه مرا محبوب‌تر است.» [۲۹] 🔸۲ - وسعت بخشیدن شهر کوفه ✨و درباره شکوفایی و آبادانی در کوفه حضرت امام صادق (علیه‌ السّلام) چنین می‌فرمایند: «وقتی قائم آل محمد (صلوات‌الله‌علیهم) قیام نماید... خانه‌های کوفه به رود کربلا متصل خواهدشد.»[۳۰] 🌱به هنگام ظهور حضرت مهدی (علیه‌السّلام) و رسیدن‌شان به کوفه نظر مؤمنان به سوی کوفه متوجه خواهد شد؛ زیرا بیشتر شیعیان موجود در کره زمین تلاش و کوشش می‌نمایند تا به کوفه مهاجرت کنند. 🍃حدیثی نیز از نظر خواننده محترم گذشت که از گسترش شهر کوفه از تمام جوانب آن سخن می‌گفت و این که این شهر به شهر مقدس کربلا متصل می‌شود و امروزه بین این دو شهر بیش از ۶۰ کیلومتر فاصله است! ! پی نوشت:📚  ۲۷.↑ نساء/سوره۴، آیه۹۳.     ۲۸.↑ عیاشی، محمد بن مسعود، تفسیر عیاشی، ج۱، ص۶۶.     ۲۹.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۵، حدیث ۱۹۸.     ۳۰.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۶.  @entezar_ma313
⛅️ احاديث مهدوي 🌷پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم): افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان علیه‌السلام است. (الشِّهاب فی‌الحِکَم و الآداب، ص ١٦) 🌷حضرت مهدی(عليه السلام): برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥) 🌷مولی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام): همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحب‌الزمان علیه‌السلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه ندهید. (بحار، ج ١٥، ص ١٢٣) @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۰۹۹🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ»✨ 💠 سخن اين فراز مربوط به نشر و برانگيختن انسان در قيامت است. 💠وجود افراد در قیامت بسته نیست بلکه منتشر مي شود، زنده شدن در قيامت یک نوع گسترده شدن است. ذرّات بدن در اثر حرکت و جنبش رشد مي كند و گسترده مي شود . 💠هركس در قيامت به سوی هدفی خاص در حركت است هدفی كه نوعا افراد در دنيا از حقيقت آن غافل‌ بوده اند. 💠 حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرمایند:  🔆 «جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَقَةِ»   🔆 «خدای متعال اطاعت ما اهل بيت پيامبر صلی‌الله‌عليه‌و‌آله را وسيله نظم و انسجام جامعه، و امامت ما را مايه در امان ماندن از تفرقه و تشتت جامعه قرار داده است» 📗خطبه فدكيه 💠 بند گردنبند را نظام گویند. زيرا كه دانه‌های گردنبند يا تسبيح را دور خود جمع می‌کند.ولایت در زندگی بشر مانند نخ گردنبند همه مردم را به دور امام جمع می‌کند. 💠 بنابراین پراکندگی و تفرق در عالم در اثر دور شدن از امام است. 🔆 «يَوْمَ يَكُونُ النَّاسُ كَالْفَراشِ الْمَبْثُوثِ»؛ «قیامت روزی است که انسان‌ها مانند ملخ پراکنده هستند»   📔سوره مباركه قارعه آيه ٤ 💠افرادی که در این دنیا امام‌شناس بوده‌اند، در قیامت نیز به دنبال ایشان در حركتند و جذب امام می‌شوند. بنابراین ولایت‌مداران پراکنده و سرگردان نیستند. ‌‌‌ @entezar_ma313
امیر المومنین امام علی علیه السلام : گناه، درد است، استغفار، داروی آن است و تکرارنکردن، درمان آن...‌ 📚غررالحکم حدیث1890
به لطف امام، همه دنیا پس از ظهور یکتاپرست خواهند شد 📖 آل عمران ۸۳ «آیا [اهل کتاب پس از این همه دلایل روشن]، دینی غیر دین خدا را می‌طلبند؟ و حال آنکه هر که در آسمانها و زمین است خواه ناخواه مطیع امر خداست و همه به سوی او رجوع خواهند کرد.» 💌 امام صادق (ع) فرمودند معنى آيه اين است كه خداوند گروهى را به اكراه و جبر به اسلام آورد، و گروهى خودشان اسلام آوردند. و فرمود كه: آنان كه با اكراه آمدند فرقه‏‌اى بودند كه با شمشير اسلام آوردند. [نور الثقلین ج۱ ص۲۹۹] آن گاه كه قائم قيام كند زمينى نمی‌ماند مگر اينكه در آن، شهادت لااله‌الااللّه و محمّد رسول‌اللّه ندا داده می‌شود. [نورالثقلین ج۱ ص۳۰۱] @entezar_ma313
وقایع ظهور حضرت مهدی علیه السلام 📌قسمت دهم: 🟢کوفه پایتخت حضرت مهدی علیه السلام 🔸۳ - امر به توسیع مسجد کوفه 📿حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نماز جمعه را در مسجد جامع کوفه اقامه می‌کنند و مسلّم است که مسجد از نمازگزاران مالامال خواهد گردید؛ زیرا مسجد (با همه وسعت امروزیش) نمی‌تواند قسمت اعظم نمازگزارانی را که مشتاقند به امامت حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نماز بگزارند در خود جا دهد. 🍃علت آن است که همه مردم، با اختلاف طبقاتشان و بدون استثنا، علاقه‌مندند که به حضرتش اقتدا نمایند و به انجام این کار نیز بر یکدیگر سبقت می‌گیرند. ✨هیچ کس از این نماز (جز ناتوانی که از راه رفتن ناتوان است مانند شخص پیر و زمین‌گیر) تخلّف نمی‌کند. 🍃در ذیل برخی از احادیثی را که از ماجرا خبر می‌دهند ذکر می‌نمائیم: ✨حضرت امام باقر (علیه‌السّلام) در حدیثی طولانی چنین می‌فرمایند: «حضرت مهدی داخل کوفه می‌شود. در آن شهر سه گروه خواهند بود که با هم اختلاف دارند؛ ولی این اختلاف از بین می‌رود و زمینه برای آن حضرت آماده می‌شود. داخل کوفه گردیده بر منبر بالا می‌رود و خطبه می‌خواند. بر اثر شدّت گریه هیچ کس نمی‌فهمد که او چه می‌گوید... وقتی که جمعه دوم می‌آید، مردم گویند: 🌟‌ای فرزند رسول خدا... نماز در پشت سر شما برابر نماز در پشت سر رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌و‌ آله‌و سلّم) است. مسجد گنجایش ما را ندارد. ✨حضرت مهدی (علیه‌السّلام) گوید: من مسجدی برای شما می‌سازم که شما را در خود جای دهد. پس به سوی نجف رفته (در روایتی آمده که آن بزرگوار مسجدی را در پشت کوفه بنا می‌نهند.) مسجدی را طرح ریزی می‌کنند که دارای هزار درب باشد و مردم را در خود جای دهد.» [۳۱] 🌱مانند این حدیث از حضرت صادق (علیه‌السّلام) نیز روایت گردیده است. مخفی نماند که نسبت دادند بنای مسجد به امام (علیه‌ السّلام) از باب مجاز است و معنای آن اقدام شخص امام (علیه‌ السّلام) بر ساختن مسجد نیست؛ بلکه معنی چنین است که آن حضرت به انجام این کار امر می‌فرمایند، همان گونه که گفته می‌شود: امیر شهر را ساخت؛ یعنی، به این کار فرمان داد. ✨به هر حال آن چه از حدیث استفاده می‌شود آن است که حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) به صحرا رفته به ساختن مسجد فرمان می‌دهند که مانندش در تاریخ بشر ساخته نشده و دارای هزار درب می‌باشد. 🌟می‌توانیم ساختمان مسجد را چنین تصوّر کنیم که در هر جانب از جوانب چهارگانه مسجد ۲۵۰ درب ساخته می‌شود. طبیعی است که درها وسیع بوده با وارد و خارج شدن آن همه مردم مناسبت دارد. روی این اصل باید عرض هر درب حدَاقل ۳ متر باشد. بنابراین عرض درهای ورودی مسجد در هر طرف از اطراف چهارگانه ۷۵۰ متر است. به این مقدار باید مساحت دیوارهائی را که بین هر دو در دیگر قرار می‌گیرد، اضافه کرد و اگر فاصله بین هر درب تا درب دیگر را ۱۰ متر حساب کنیم، طول دیوار، بدون درب نظر گرفتن ارتفاع، دست کم۲۵۰۰ متر خواهد شدکه اگر به این عدد، مقدار ۷۵۰ را اضافه کنیم مجموعاً طول دیوار در یک طرف ۳۲۵۰ می‌شود و اگر این عدد را در خودش ضرب کنیم مساحت مسجد بالغ بر ۵۰۰، ۵۶۲، ۱۰ متر مربع می‌گردد. 🍃طبیعی است که نزدیک مسجد اماکنی جهت تطهیر و وضو (که با این رقم و انبوه جمعیّت مناسبت داشته باشد) ساخته خواهد شد. این تعدادِ فراوان درب، برای آسان گرداندن دخول و خروج نمازگزاران و محافظت آنان از ازدحام و حوادث تعبیه می‌گردد. 🌱این اقدام بزرگ و امر شرعی عظیم یکی از اقداماتی است که حضرت مهدی (علیه‌السّلام) در عصر درخشان و نورانی ظهورشان انجام خواهند داد..[۳۲] پی نوشت:📚   ۳۱.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۱     ۳۲.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۱۶۸، باب نزول عیسی بن مریم.   @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۰۰🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ»✨ 💠این فراز حکایت از انتشار وجود انسان در قيامت دارد و چون قيامت ادامه دنياي فرد است او در دنيا نيز هر لحظه حقیقت و هویت جدیدی دارد. 💠 گاه در جاده عبودیت و بندگی و گاه وجهه حیوانیت او در گناه و معصیت ترسیم می‌شود. بنابراین در قیامت پاداش و جزاء بر طبق کتاب اعمال او هويدا مي گردد، كتابي که باز و مفتوح است. 💠 همچنین درفراز مزبور این حقیقت آشکار می‌شود که باطن اعمال انسان در قیامت به ظهور می‌رسد. گویا زائر با این شهادت، خواستار تابش نور امام در لحظه به لحظه زندگی و اعمال خویش است تا سیئات او تبدیل به حسنات شود، زشتی‌ها و آلودگی هايش مخفی و محو گردد. هنگامی‌که فرد منشور اعمال سیاه خود را به امام عرضه می‌کند، از حضرت تقاضا دارد که با نور خویش ، آلودگی و تاریکی را از صفحه اعمال او جدا فرمایند. 💠 به میزانی که فرد در دنیا پیوند ولایی با امام داشته باشد، پرونده‌ی سیاه و آلوده او به صفحات سفید و شفاف تبدیل می‌ شود. این شفافیت تا قیامت وجود وی را نورانی می‌کند. 💠بنده به میزانی كه به عجز و ناتوانی خود نزد امام اعتراف كند از الطاف پدرانه ي حضرت بيشتر برخوردار مي گردد،مانند بچه ي نااهل که بیشتر مورد دعای پدرومادر خويش قرارمي گيرد. 💠در وجود انسان خاکی نواقص و کمبودهایی وجود دارد که با معیت امام این نواقص و قصورات مرتفع می‌شود. 💠زائر دراین فراز اذعان دارد که خروج از قبر، حضور در مقابل مالک یوم الدین، بعث و قیامت بدون همراهی امام ترسي بس عظيم دارد،زيرا انسان در آن هنگام از شاکله و ملکوت اعمال خود با خبر نیست 💠البته اگر از ملكوت اعمال خويش هم آگاه باشد بيشتر هول بر او حاكم مي شودزيرا قصور در بندگي او را به پناهندگي بيشتربه سوي امام سوق مي دهد. 💠نگراني هاي دنياوقيامت فقط با پناهندگي به امام مرتفع مي گردد. 💠بعث موحدانه معلول زندگی موحدانه است،فطرت هر انسانی خداشناس است حتی بت‌پرستان زمان جاهلیت نیز خداشناس بوده اند و اعتقاد به مبدأ و معاد نيز داشته اند،حال اگر امام شناسي وپناهندگي به كهف ولايت در امتداد خداشناسي قرار گيرد انسان را رستگار مي كند. ‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
امیرالمؤمنین علی علیه السلام : شیرین‌ترین بخشش، بخششی است که بدون درخواست باشد. 📚 تصنیف غررالحکم، ۸۵۰۶
🔺‌آسيب بزرگي که همواره انسان ها را از ياد خداوند و آخرت دور مي‌کند، توجه بيش از حد به دنيا و بزرگتر جلوه دادن دنيا نسبت به آخرت است. 🔺ما هميشه مي‌خواهيم بيشتر در اين دنيا بمانيم، بيشتر از لذت هايش استفاده کنيم و بيشترِ عمر خود را صرف ارضاي اميال جسمي و روحي کنيم. به سختي مي‌پذيريم که بعد از مدتي، ديگر در اين دنيا نيستيم. 🔺خلاصه ي نگاه خدا به دنيا که در آيه هاي متعدد قرآن به آن اشاره شده، اين جمله کليدي است: «دنيا، سراي آزمايش، بازيچه، کالاي اندک و فريبنده است.» (۱) 🔺بنابراين، گام سوم رهايي از فتنه هاي آخرالزمان، در کلام اميرالمومنين اينگونه بيان مي‌شود: «هرکس از ما پيروي کند، گمراه نشود، و هرکه منکر ما شود، هدايت نگردد؛ و آنکه با زبان ما دشمن ما را کمک دهد، نجات نيابد؛ و آنکه ما را واگذارد، ياري نشود؛ پس به طمعِ دنياي پوچ و بي ‌ارزشي که سرانجام از شما دور شود و شما نيز از آن زوال يابيد، از ما روي نگردانيد. زيرا هرکس دنيا را بر ما ترجيح دهد، افسوس فراوان دارد.» (۲) 🔺خداوند متعال [از زبان فرد دنيا طلب] در قرآن مي‌فرمايد: «اي واي بر من که جانب امر خدا را فرو گذاشتم و در حقّ خود ظلم و تفريط کردم.» (۳) ۱- کهف/۷؛ رعد/۲۶؛ حديد/۲۰؛ انعام/۷۰؛ ۲- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۶۲؛ ۳- سوره زمر/۵۶ @entezar_ma313
مولاعلـی علیه السلام : «درآغـازِسـردیِ‌هوا،خودراازسـرماحفظ‌ کنیدودرپایانش‌،ازآن‌اسـتقبال‌کنید؛زیرا سـرما،بابدن‌ها،همان‌می‌کندکه‌بادرختان‌ می‌کند.درآغاز،برگِ‌درختان‌رامی‌سوزانَد ودرپایان‌می‌رویانَد.»
وقایع ظهور حضرت مهدی علیه السلام 📌قسمت یازدهم: 🟢حضرت مهدی در فلسطین ✨حضرت صاحب الامر (علیه‌السّلام) برای تمام کردن کار سفیانی به شام می‌روند و این پس از آن است که به کوفه رفته امور را در آن جا به سامان می‌رسانند. 🔸۱ - پیروزی در سرزمین رمله در آن وقت سفیانی در سرزمین رَمله در فلسطین یعنی در شمال شرقی بیت المقدس است. حضرت بقیّة الله (ارواحنا‌فداه) با سپاه عظیم خویش به فلسطین می‌رسند و در آن جا بین دو سپاه جنگ در می‌گیرد. سرانجام کار با پیروزی حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) و فرار و نابودی سفیانی خاتمه می‌یابد. 🍃احادیث گویند: حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نزد دروازه شهر لَد در فلسطین خواهند بود. 🌱نمی‌دانیم موضع‌گیری قدرت‌های حاکم بر فلسطین و اردن در آن زمان در برابر حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) چه خواهد بود؟! این مسلم است که حضرتش همه حکومت‌های ستمگر را برخواهند چید و تمام حکمرانان منحرف را قلع و قمع خواهند نمود. 💫آن جا (یعنی کنار دروازه شهر لَد) حضرت عیسی بن مریم (علیهم‌ السّلام) از آسمان به زمین می‌آید تا با حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) بیعت نماید. 🔸۲ - فرود عیسی بن مریم از آسمان ✨نزول پیامبر بزرگ خدا یعنی عیسی بن مریم (علیه السّلام) از آسمان به هنگام قیام حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) از حقایق ثابت نزد همه مسلمانان است، با همه اختلافاتی که در روش‌ها و مذاهب دارند و از اموری است که به هیچ وجه نمی‌توان درباره آن شکّ و مجادله نمود. 🌱شاید تنها حکمت در نزول آن پیامبر بزرگ به هنگام قیام حضرت بقیة الله الاعظم (علیه‌ السّلام) تقویت جبهه امام عصر و اعتراف و تصدیق به این مطلب باشد که آن امام هُمام و بزرگوار، حق است و در آن تردیدی نتوان داشت؛ به ویژه پس از اقتداء آن حضرت به ولی عصر (ارواحنا‌ فداه) در نماز؛ که به زودی خواهیم دانست. ⚡️نزول حضرت مسیح به زمین از عجیب‌ترین عجائب و مهم‌ترین حوادث و عظیم‌ترین نشانه‌ها و بزرگ‌ترین دلایل محسوب می‌شود. آیا شگفت نیست که انسانی در زمین زندگی می‌کرده، سپس به آسمان بالا رفته باشد و در آنجا بیش از هزار و نهصد سال زندگی نموده مجدداً به زمین بازگردد؟! 🌱با توجه به اینکه این انسان از دیگران به امتیازات زیر ممتاز می‌گردد: ✨اولاً اینکه، پیامبری از پیامبران خدا و از اولوالعزم است ✨ثانیاً، صاحب شریعت و کتاب آسمانی می‌باشد، هر چند پس از وی دست تحریف و زشتکاری به شریعتش راه یافته است. ✨ثالثاً، بدون پدر آفریده شده است. ✨رابعاً، امت وی امروز حدود یک میلیارد نفرند و در بین پیروان او پادشاهان و امیران و رؤسایِِ جمهور و غیر آنان از همه طبقات وجود دارند. ✨خامساً، میلیون‌ها تصویر و مجسمه او در کلیساها و مدارس نصب و بر گردن پیروانش آویخته و در خانه‌ها و محلات موجود است. علاوه بر آن، ترسایان عقایدی منحرف نسبت به حضرت عیسی بن مریم دارند؛ برخی از آنان معتقدند که او پسر خدا است و گروهی وی را خدا می‌دانند... و خدا بزرگتر است ازآن چه که کافران و مشرکان گویند. 🌱به هر حال حضرت عیسی روح الله نزد همه مسیحیان مقدس است و بدیهی است که دیگر ملل و ادیان نیز نسبت به این شخصیت خود را به نادانی نمی‌زنند. به همین ترتیب، مسلمانان به پیروی از قرآن کریم (که حضرت عیسی مسیح (علیه‌السّلام) را چند جا به پاکی و بزرگی یاد کرده است) آن حضرت را از نظر عقیده در جایگاه سزاوارش می‌شناسند.[۳۲] 📚 پی نوشت:  ۳۲.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۱۶۸، باب نزول عیسی بن مریم . @entezar_ma313
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام : بدانيد كه اين پوست نازك تحمل آتش را ندارد، پس به خودتان رحم كنيد، شما در مصيبت‏هاى دنيا آزمايش كرده‏ ايد، كه وقتى خارى به بدن يكى از شما میرود، و يا به زمين میخورد، و خونى میشود، و يا شنهاى داغ آن را میسوزاند، چگونه بيتابى ميكنيد؟! پس، چگونه خواهد بود، اگر ميان دو لايه از آتش قرار گيرید، و هم بسترتان سنگ، و همدمتان شيطان باشد؟! 📚نهج البلاغه، خطبه‏ ۱۸۳
آمدن حضرت مهدي عج حتمي است روايت شريفي که اکثر مولفين اهل سنت نقل کرده اند اين است که پيغمبر اکرم (ص) فرمود: اگر از عمر دنيا جز يک روز باقي نمانده باشد، هر آينه خداوند آن روز را طولاني مي فرمايد تا بيرون شود فرزندي از اولاد من که نامش نام من است و زمين را پر از عدل و داد کند پس از آنکه پر از ظلم و جور شده باشد.1 .🌸 در «صحاح ستّه» قابل قبول ترین کتاب نزد اهل سنت، به روايت هاي فراواني برخورد مي کنيم که پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) در موارد مختلف، با ذکر نام حضرت مهدي (عج) را معرفي کرده است و با تعبير «إسمُهُ کإسْمي» او را هم نام خود خوانده است.🌸 1 ـ عبدالله بن مسعود از رسول گرامي اسلام (صلي الله عليه وآله) نقل مي کند: «يَلي رجل من أهل بيتي يُواطِيء اسمُهُ إسمي»، مردي از اهل بيت من که هم نام با من است، به فرمان روايي (عالم) مي رسد.2 2 ـ پيامبر اکرم (صلي الله عليه وآله) مي فرمايد: «لا تذهَب الدنيا و لا تنقضي حتي يملِک العَرَب رجلٌ مِن اهلِ بيتي يُواطِئ إسمُهُ إسمي، دنيا سپري نمي شود و به پايان نمي رسد جز اين که مردي از اهل بيت من که هم نام با من است، مالک و فرمان رواي عرب شود.3... 🌸 3 ـ هم چنين از پيامبر اکرم (صلي الله عليه وآله) نقل شده است: «لا تَقُوم السّاعة حتّي يلي رجُلٌ مِن أهل بيتي يُواطِئُ اسمُهُ إسمي; ساعت ظهور فرا نمي رسد جز اين که مردي از اهل بيت من که هم نام من است، به فرمان روايي عالم برسد.4 🌸 ناصر الدين الباني ازعلماء وهابی معاصرکه به اوبخاری زمان گفته می شود مي‏گويد: اما مسئله مهدي، بايد دانسته شود که درباره خروج او احاديث صحيح بسياري وارد شده است..5.. 🌸 شيخ عبدالمحسن بن حمد العباد مي‏گويد: همانا کثرت احاديث مهدي‏عليه السلام و تعدد طرق آنها و اثبات آنها در کتاب‏هاي اهل سنّت به حدي است که بسيار دشوار به نظر مي‏رسد که بتوانيم بگوييم حقيقتي ندارند، مگر اينکه کسي جاهل بوده يا اهل جدل باشد، يا دقت در سندهاي آنها نکرده باشد و بر کلام بزرگان اهل علم واقف نباشد..🌸.6 شيخ عبدالعزيز بن عبداللَّه بن باز مفتی اعظم وهابیت مي‏گويد: «پس امر مهدي‏عليه السلام معلوم و احاديث در آن مستفيض بلکه متواتر و تقويت کننده يکديگرند، و جماعتي از اهل علم ادعاي تواتر آنها را نموده‏اند... 🌸7 1-لو لم يبق من الدهر الا يوم واحد لطول الله ذلک اليوم حتي يخرج رجل من ولدي اسمه اسمي يملا الارض قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا. نقل بمضمون در 13 بحار و کشف الغمه و غيره 2— الجامع الکبير، ترمذی، ج 4، ص85، باب ما جاء في المهدي، ح 2231. ترمذي درمورداين حديث مي گويد: اين حديث، حسن و صحيح است. مسند احمدبن حنبل، ج 1، ص 622، ح 3561 3— مسنداحمدبن حنبل، ج 1، ص 622، ح 3561 و 3562 و 3563 و 4087; و ، الجامع الکبيرترمذی، ج 4، ص 85، باب ما جاء في المهدي من ابواب الفتن، ح 2230 و... 4همان 5- حول المهدي‏عليه السلام، الباني، مجله التمدن الاسلامي، سال 1371ه. 6- - عقيدة اهل السنة و الأثر في المهدي المنتظر، مجله جامعة اسلامية، شماره 3. 7-همان. @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۰۱🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ»✨ 💠 كلمه صراط معرفه به «ال» است یعنی فطرت انسان‌ حركت در جاده ولایت را می‌شناسند و صراط او از همین عالم بر پا می‌شود. 💠 او می‌داند اعمال، اقوال و کردارش بايد به‌گونه‌ای باشد كه فرد بتواند از صراط عبور كند صراطی كه از شمشیر تيزتر و از مو باريك ‌تر است. 💠 امیر المومنین علی علیه‌السلام در خطبه ۱۷ نهج البلاغه می‌فرمایند: 🔆 «الْيَمِينُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّرِيقُ الْوُسْطَى هِيَ الْجَادَّةُ»  🔆 «چپ و راست گمراهى و راه ميانه، جادّه مستقيم الهى است» 💠اعتدال در صراط مستقیم است که از افراط و تفریط به دور است. 💠 مومن همواره در صراط مستقيم در حركت است و تلاش می‌كند بهترين وخالصانه‌ترين حركت را داشته باشد و مصداق اين آيه باشد. 🔆 «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ. أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ» 💠 در زیارت آل‌یس هر روز فرد اعتقادات حقه‌ی خود را در محضر امام اعلام می‌دارد تا زندگی و انس با ایشان را از این دنیا آغاز و آشکار کند. 💠صراط راه و مسیر رسیدن به بهشت وصال است که در آن، سرعت و عشق لازم و ضروری است. 💠طول صراط به اندازه عمر انسان است. غفلت و جهالت مانع حرکت بر صراط است یعنی اگر انسان غافل از امام باشد در واقع وارد بر صراط مستقیم نشده است. ‌‌‌‌ @entezar_ma313
🌹مفضّل بن عمر جعفىّ از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند: همانا صاحب اين امر داراى دو غيبت است يكى از آن دو چندان به درازا مى كشد كه پاره اى از مردم بگويند: مرده است، و بعضى گويند: كشته شده، و عدّهاى از ايشان مى گويند: او رفته است. و از اصحابش جز افراد اندكى كسى بر امر او باقى نمی ماند و از جايگاهش هيچ كس از دوست و بيگانه آگاهى نمى يابد مگر همان خدمتگزارى كه به كارهاى او مى رسد. 📚 الغيبة( للنعماني)، ص: ۱۷۱ @entezar_ma313
وقایع ظهور حضرت مهدی علیه السلام 📌قسمت دوازدهم: 🔸۳ - اقتدا مسیح به امام زمان در نماز نزول حضرت مسیح در زمان قیام و اقتدا به حضرت ولی عصر (عج‌ الله‌ تعالی‌ فرجه) احادیثی را تقدیم می کنیم. 🔸۳.۱ - ابهام‌گویی علمای عامه 🌴نظر به اهمیت این حقیقت (نزول حضرت عیسی (علیه‌ السّلام) از آسمان) احادیث فراوان و متواتری را می‌توان یافت که به این معنی تصریح نموده‌اند. اگر به منابع حدیثی مراجعه نمائیم، بسیاری از دانشمندان و حافظان اهل تسنّن و ائمه حدیث را می‌یابیم که نزول حضرت عیسی بن مریم را از آسمان به هنگام قیام حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) ذکر نموده‌اند؛ گو آنکه برخی نخواسته‌اند به صراحت به این حقیقت اعتراف کنند و حدیث را دستکاری و اول و آخرش را حذف کرده‌اند یا به خاطر اهدافی (که خدای متعال می‌داند) با الفاظ حدیث بازی نموده‌اند. 🌱ابن بخاری است (که نزد اهل تسنن از ائمه حدیث می‌باشد و کتاب او را در راس کتاب‌های صحیح می‌دانند) که اقتداء حضرت عیسی مسیح (علیه‌ السّلام) را به حضرت بقیة الله الاعظم ذکر می‌کند ولی با رعایت اجمال و ابهام؛ این گونه از ابو هریره نقل است که گوید: ✨رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: «چگونه خواهید بود آن هنگام که فرزند مریم در میان شما فرود آید و امام شما از خودتان باشد؟»[۳۲] ⚡️حدیث فوق را مسلم در صحیح خود[۳۳] و دیلمی‌ در کتاب خود به نام فردوس الاخبار (درحرف کاف) و احمد بن حنبل در مسند خود نقل کرده‌اند. [۳۴]،[۳۵]،[۳۶] 🌱نعیم‌بن حمّاد، استاد بخاری در حدیث، نزول حضرت عیسی مسیح (علیه‌ السّلام) از آسمان را ذکر می‌نماید ولی به نام حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) تصریح نمی‌کند! وی حدیث را به اسناد خود از کعب این گونه نقل می‌کند: ✨«عیسی مسیح کنار پل سفید در دمشق شرقی، وقت سحر فرود می‌آید. ابری او را حمل می‌کند. دو دست خود را بر شانه دو فرشته نهاده دو پارچه سراسری در بردارد؛ یکی از آنها را برکمر بسته و دیگری را بردوش افکنده است. وقتی سر خود را خم می‌کند عرق از سر او مانند مروارید قطره قطره می‌چکد.  یهود نزد او آمده گویند: ما یاران توییم. گوید: دروغ می‌گویید. پس از آن مسیحیان نزد او می‌آیند و به او می‌گویند: ما یاران توییم. گوید: دروغ می‌گوئید. یاران من مهاجرانند؛ باقیمانده یاران حماسه. به مجمع مسلمانان (آنجا که هستند می‌آید) می‌یابد که خلیفه آنان با آنان نماز می‌گزارد وقتی مسیح او را می‌بیند عقب می‌ایستد آن خلیفه به وی گوید: ‌ای مسیح الله، با ما نماز بگزار. حضرت عیسی مسیح گوید: نه، تو با یارانت نماز بگزار، خداوند از تو خشنود است. من وزیر برانگیخته شده‌ام نه امیر. پس خلیفه مهاجران یک نماز دو رکعتی با آنان می‌گزارد، درحالی که فرزند مریم در میان آنها است...» [۳۷] 🌱نعیم بن حمّاد حدیث دیگری را از حُذیفه‌بن یمان از رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل می‌کند. در این حدیث مشخّص می‌شود که (نعیم بن حمّاد) چگونه با الفاظ حدیث بازی می‌کند. ⚡️او می‌گوید: «حضرت عیسی فرود می‌آید. مردم به او خوشامد می‌گویند و از فرود آمدنش خوشحال می‌شوند. چرا که آمدن او راست بودن حدیث رسول الله (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) است آن گاه به مؤذّن گوید: برای نماز، اقامه بگو مردم گویند: پیشاپیش ما نماز بگزار. وی گوید: به سوی امام خود بروید تا با شما نماز بگزارد؛ او خوب امامی‌ است پس امامشان با آنان نماز می‌گزارد و حضرت عیسی هم با آنان در نماز خواندن همراهی می‌کند.» [۳۸] 🍃دیدید که چگونه با این احادیث به شدّت بازی کرده به نام حضرت مهدی (علیه‌السّلام) تصریح نکرده‌اند؛ گاهی از ایشان به نام «امامتان» و زمانی به نام «خلیفه آنان» و در برخی کتاب‌ها «امیر آنان» تعبیر گردیده است. پی نوشت:📚 ۳۲.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۱۶۸، باب نزول عیسی بن مریم.     ۳۳.↑ نیشابوری، مسلم بن حجاج، صحیح مسلم، ج۱، ص۱۳۶، کتاب الایمان، باب نزول عیسی بن مریم.     ۳۴.↑ حنبل، احمد، مسند احمد، ج۲، ص۳۳۶، چاپ المیمنیه، مصر، ۱۳۱۳ق.     ۳۵.↑ شبلنجی، مؤمن بن حسن، نور الابصار فی مناقب آل بیت النبی المختار، ص۱۷۰، مصر، ۱۳۸۴ ه. ق .۳۶.↑ سلمی‌شافعی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر، ص۲۹۱.     ۳۷.↑ سید بن طاووس، علي بن موسى، الملاحم و الفِتن، ص۸۳، باب ۱۸۷.۳۸.↑ سید بن طاووس، علي بن موسى، الملاحم و الفِتن، ص۸۴، باب @entezar_ma313
امام صادق عليه السلام : خَمْسُ خِصالٍ مَنْ فَـقَـدَ واحِدَةً مِنْهُنَّ لَمْ يَزَلْ ناقِصَ العَيْشِ زائِلَ الْعَقْلِ مَشْغولَ الْقَلْبِ، فَاَوَّلُّها: صِحَّةُ البَدَنِ وَ الثّانيَةُ: اَلاَْمْنُ وَ الثّالِثَةُ: اَلسَّعَةُ فِى الرِّزْقِ، وَ الرّابِعَةُ: اَلاَْنيسُ الْمُوافِقُ (قال الراوى:) قُلْتُ: و مَا الاَْنيسُ الْمُوافِقُ؟ قال: اَلزَّوجَةُ الصّالِحَةُ، وَ الوَلَدُ الصّالِحُ، وَ الْخَليطُ الصّالِحُ وَ الخامِسَةُ: وَ هِىَ تَجْمَعُ هذِه الْخِصالَ: الدَّعَةُ؛ پنج چيز است كه هر كس يكى از آنها را نداشته باشد، همواره در زندگى اش كمبود دارد و كم خرد و دل نگران است: اول، تندرستى، دوم امنيت، سوم روزى فراوان، چهارم همراهِ همرأى. راوى پرسيد: همراهِ همرأى كيست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشين خوب و پنجم كه در برگيرنده همه اينهاست، رفاه و آسايش است. 📖خصال، ص۲۸۴
آخرالزمان 💎[الأمالی للشیخ الطوسی] بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله قَالَ: یَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ مِنْهُمْ عَلَی دِینِهِ لَهُ أَجْرُ خَمْسِینَ مِنْکُمْ قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَجْرُ خَمْسِینَ مِنَّا قَالَ نَعَمْ أَجْرُ خَمْسِینَ مِنْکُمْ قَالَهَا ثَلَاثاً. 🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: زمانی فرا می‌رسد که اگر کسی بر دینش شکیبایی ورزد، اجر پنجاه تن از شما را دارد. گفتند: ای رسول خدا! - صلی الله علیه و آله - اجر پنجاه تن؟ فرمودند: آری، اجر پنجاه تن از شما. و این سخن را سه بار تکرار کردند. 📖أمالی الطوسیّ، ج ۲، ص ۹۹ 📖بحارالانوار، ج۲۸،ص۴۸،ح۱۰ . @entezar_ma313