eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
548 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
💦بسم رب المهدی💧 صلی الله علیک یا صاحب الزمان 💚 سلام بر بانوی عفاف  و تندیس صبر؛ قلم بر دستانم می نشیند تا واژه واژه رهایی بنویسم. این روزها رهاتر از دختر علی سراغ ندارم.  تو هدیه ی زیبای خدایی، آنگاه که خدا در آسمان قلب پیامبر خود، نام زینب را می نویسد چه برازنده است این نام... آری زینب همان زینت پدری است که در دامان پیغمبر طعم ایمان را چشید. پرواز رسول اکرم آغاز محنت‌های تو بود... مظلومیت پدر ، بغض شبانه ات گشت و غربت کوچه های مدینه و داغ برادر بر دلت خیمه زد حالا تو ماندی و رسالتی به وسعت آسمان ها... تو و عاشورایی که هنوز ادامه دارد...
🌹نساء وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِيقاً (69) ذَلِكَ الْفَضْلُ مِنَ اللّهِ وَكَفَى بِاللّهِ عَلِيماً (70) و هر كس كه از خدا و پیامبر اطاعت كند، پس آنان (در قیامت) با كسانى همدم خواهند بود كه خداوند بر آنان نعمت داده است، مانند پیامبران، صدّیقان، شهیدان و صالحان و اینان چه همدمهاى خوبى هستند.(69 این همه تفضّل از سوى خداست و خداوند براى آگاه بودن بس است.(70 در سوره حمد در كنار صراط مستقیم، گروه «انعمت علیهم» آمده بود، و این بار دوّم است كه در كنار آیه صراط مستقیم، گروه «انعماللّه علیهم» مطرح است. گویا غیر از انبیا و شهدا و صدّیقان و صالحان، دیگران بیراهه میروند و راه مسقیم، منحصراً راه یكى از این چهار گروه است. در روایات، بهترین نمونه صدّیقان، امامان معصوم علیهم السلام، و صدیقه، فاطمهى زهراعلیها السلام معرّفى شده است. مراد از «شهدا» هم، یا كشتگان میدان جهادند، یا گواهان اعمال در قیامت. همنشینى با انبیا در دنیا براى همه پیروان واقعى امكان ندارد، بنابراین مراد آیه همنشینى در آخرت است. ✅ قرار گرفتن در راه انبیا و شهدا و داشتن رفقاى خوب، جز با اطاعت از فرمان خدا و رسول به دست نمیآید. «و من یطعاللّه و الرسول، فاولئك ...» ✅ رفیق خوب، انبیا، شهدا، صدّیقان و صالحانند. رفقاى دنیایى را هم باید با همین خصلتها گزینش كرد. «حَسُن اولئك رفیقاً» ✅ اطاعت از رسول، پرتوى از اطاعت خدا و در طول آن است، پس با توحید، منافاتى ندارد. «من یطع اللّه و الرسول» ✅ پاداش اطاعت از پیامبر، همجوارى با همهى انبیاست. چون همه یك نورند و یك هدف دارند و اطاعت از یكى، همراه شدن با همه است. «من یطع اللَّه و الرسول... مع... النّبیین» - 🔹 آگاه بودن خدا، بهترین عامل تشویق براى انجام وظیفه است. «باللّهعلیماً» 🔹مقام نبوّت از مقام صدّیقین و شهدا و صالحین بالاتر است (چون نام انبیا قبل از آنها برده شده است) «من النّبیین و الصدّیقین...»
🌹زیارت حضرت مهدی (عج) در روز جمعه:🌹 ❤️ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺣُﺠَّﺔَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓِﻲ ﺃَﺭْﺿِﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻋَﻴْﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓِﻲ ﺧَﻠْﻘِﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻧُﻮﺭَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻳَﻬْﺘَﺪِﻱ ﺑِﻪِ ﺍﻟْﻤُﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ ﻭَ ﻳُﻔَﺮَّﺝُ ﺑِﻪِ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻤُﻬَﺬَّﺏُ ﺍﻟْﺨَﺎﺋِﻒُ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻮَﻟِﻲُّ ﺍﻟﻨَّﺎﺻِﺢُ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺳَﻔِﻴﻨَﺔَ ﺍﻟﻨَّﺠَﺎﺓِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻋَﻴْﻦَ ﺍﻟْﺤَﻴَﺎﺓِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺻَﻠَّﻰ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺁﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺒِﻴﻦَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻋَﺠَّﻞَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻚَ ﻣَﺎ ﻭَﻋَﺪَﻙَ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻨَّﺼْﺮِ ﻭَ ﻇُﻬُﻮﺭِ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻ‌ﻱَ ﺃَﻧَﺎ ﻣَﻮْﻻ‌ﻙَ ﻋَﺎﺭِﻑٌ ﺑِﺄُﻭﻻ‌ﻙَ ﻭَ ﺃُﺧْﺮَﺍﻙَ ﺃَﺗَﻘَﺮَّﺏُ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺗَﻌَﺎﻟَﻰ ﺑِﻚَ ﻭَ ﺑِﺂﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﻭَ ﺃَﻧْﺘَﻈِﺮُ ﻇُﻬُﻮﺭَﻙَ ﻭَ ﻇُﻬُﻮﺭَ ﺍﻟْﺤَﻖِّ ﻋَﻠَﻰ ﻳَﺪَﻳْﻚَ، ﻭَ ﺃَﺳْﺄَﻝُ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﺃَﻥْ ﻳُﺼَﻠِّﻲَ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَ ﺁﻝِ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﻭَ ﺃَﻥْ ﻳَﺠْﻌَﻠَﻨِﻲ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﻨْﺘَﻈِﺮِﻳﻦَ ﻟَﻚَ ﻭَ ﺍﻟﺘَّﺎﺑِﻌِﻴﻦَ ﻭَ ﺍﻟﻨَّﺎﺻِﺮِﻳﻦَ ﻟَﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﻋْﺪَﺍﺋِﻚَ ﻭَ ﺍﻟْﻤُﺴْﺘَﺸْﻬَﺪِﻳﻦَ ﺑَﻴْﻦَ ﻳَﺪَﻳْﻚَ ﻓِﻲ ﺟُﻤْﻠَﺔِ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻ‌ﻱَ ﻳَﺎ ﺻَﺎﺣِﺐَ ﺍﻟﺰَّﻣَﺎﻥِ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺁﻝِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﻫَﺬَﺍ ﻳَﻮْﻡُ ﺍﻟْﺠُﻤُﻌَﺔِ ﻭَ ﻫُﻮَ ﻳَﻮْﻣُﻚَ ﺍﻟْﻤُﺘَﻮَﻗَّﻊُ ﻓِﻴﻪِ ﻇُﻬُﻮﺭُﻙَ ﻭَ ﺍﻟْﻔَﺮَﺝُ ﻓِﻴﻪِ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻋَﻠَﻰ ﻳَﺪَﻳْﻚَ ﻭَ ﻗَﺘْﻞُ ﺍﻟْﻜَﺎﻓِﺮِﻳﻦَ ﺑِﺴَﻴْﻔِﻚَ ﻭَ ﺃَﻧَﺎ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻ‌ﻱَ ﻓِﻴﻪِ ﺿَﻴْﻔُﻚَ ﻭَ ﺟَﺎﺭُﻙَ ﻭَ ﺃَﻧْﺖَ ﻳَﺎ ﻣَﻮْﻻ‌ﻱَ ﻛَﺮِﻳﻢٌ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻻ‌ﺩِ ﺍﻟْﻜِﺮَﺍﻡِ ﻭَ ﻣَﺄْﻣُﻮﺭٌ ﺑِﺎﻟﻀِّﻴَﺎﻓَﺔِ ﻭَ ﺍﻟْﺈِﺟَﺎﺭَﺓِ ﻓَﺄَﺿِﻔْﻨِﻲ ﻭَ ﺃَﺟِﺮْﻧِﻲ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﻫْﻞِ ﺑَﻴْﺘِﻚَ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮِﻳﻦَ..🌹 🌸الهم عجل لولیک الفرج🌸
💚زیارت ال یاسین💚 یکی از زیارت های مشهور حضرت صاحب الامر علیه السلام است . راوی این زیارت، ابوجعفر محمد بن عبدالله بن جعفر حمیری است که همه علمای رجال و حدیث از او به بزرگی و قداست یاد کرده است
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است: ✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ . اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ . اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً . اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ . اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، وَ اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ
💚 🔱 گذر از بهترین ها تنها رمز رسیدن به خیمه امام زمان (عج)
‌🌷مهدی شناسی ۵۶🌷 🔷اسامی و القاب امام‌ زمان عج الله فرجه🔷 🌹جابر🌹 💠يکی ديگر از القاب شريفه امام عصر علیه السلام «جابر» است. جابر به معنای جبران کننده و شکسته بند است. 💠شايد بدون اغراق بتوان گفت نام «جابر» مرهم هر دل زخم ديده و هر چشم گرفتار هجرانی است. زيرا دوره غيبت حضرت حجت دردناک‌ترين تاريخ زندگی بشر است، زمان فرج هر دل زخم خورده‌ای مرهم می‌يابد و هر قلب پژمرده‌ای خرسند می‌شود، هر نفس منقبضی انبساط می‌يابد و هر بيمار محزونی شفا می‌يابد. همه و همه با جلوه نام جابر بقية الله صورت می‌گيرد. 💠کلمه جابر از نظر نحوی اسم فاعل است و از آن اراده حال و آينده می‌شود. از آن روست که بر خويش متذکر شويم وجود مقدس حضرت در هر حال جبران کننده نواقص و کمبودهای هر خواهانی است. 💠 عنايات لحظه به لحظه حضرت، از جانب ما توجه لحظه به لحظه می‌طلبد. اما چون انسان نوعا قدرناشناس است از الطاف آن به آنِ حضرت نسبت به خويش غافل است. 💠نام جابر حضرت را با نگاهی ديگر بررسی می‌کنيم. اگر در دنيای ظاهری به دنبال مصاديق ظاهری نام جابر حضرت باشيم شايد خالی از لطف نباشد که چنين بگوييم: اگر شما برای کسی هديه‌ای ببريد و يا کار خيری در حق او انجام دهيد آن شخص خود را موظف به جبران محبت شما می‌داند و در فکر فرصت مناسبی است تا لطف شما را جبران کند. با همين توضيح به نام جابر حضرت نگاه می‌کنيم، وجود مقدس بقية الله در پی جبران الطاف کسانی است که ارتباط با ايشان را بر ساير ارتباطهايشان ترجيح می‌دهند و لحظه‌ای خلوت با ايشان را بر حضور در ميان کَثَرات عالم برگزيده‌اند و چشم اميد به دستان پربرکت او دوخته‌اند. 💠 حضرت در مقابلِ جبران تصميم گيريهای آنها فيض خود را علی الدّوام بر زندگيشان جاری می‌کند. 💠لازم به ذکر است هر کس بايد در نظر داشته باشد اگر خيری از او صادر می‌شود، همه از برکت آن اصل و ريشه خيرات است. هر يک از خيرات مانند گلی است که از باغی چيده شود و به باغبان همان باغ هديه گردد. زحمت کاشت، آبياری و پرورش اين گل را خود باغبان متحمل شده است. اما در هر مرحله که گلی هديه می‌گيرد، تشکری جداگانه می کند. 💠 حضرت، جلوه نام جابر خدای سبحان است.در مقابل هر گل خيری که به وجود مقدس ايشان هديه می‌شود برکاتی خاص به سوی افراد باز می‌گردانند. 💠مرحوم نهاوندی در توضيح نام جابر حضرت مطلب ديگری را بيان می‌کنند و ايشان می‌گويند جلوه نام جابر بسيار اميد بخش است. زيرا مردم زمان غيبت به حدی مغموم می‌گردند که گويا تمام اعضا و جوارحشان بابت طولانی شدن ايام غيبت در هم شکسته شده است و انسان چنان ناتوان می‌گردد که هيچ کدام از اعضا و جوارحش توانايی انجام وظيفه مربوط به خود را ندارند. چشمی که هر روز به اميد ديدن يار گشوده می‌شود از ديدار معشوق محروم است و زبانی که برای تشکر از امام زمان به او عطا شده است از شکرگويی حضوری ناتوان است و دست و پايی که برای انجام خيرات در اختيار او گذارده شد، توان انجام وظايف حقيقی خود را از دست داده‌اند از همين رو شيعه مغموم و غمديده است و حضرت در زمان ظهور با جلوه نام جابر خويش تمام اين کمبودها را عيان و آشکار و جبران می‌کنند. @entezar_ma313
#حکومت_مهدوی پیامبر اکرم (ص) در سایۀ حکومت و شیوۀ مدیریّت مهدی موعود (عج)خداوند دلهاى امّت محمّد (ص) را سیراب و بىنياز می گرداند، و سايۀ عدالتش بر سر همگان گسترش مي يابد. الهم عجل لولیک الفرج @entezar_ma313
۲. ایمان و عمل صالح ثمره معرفت به خداوند، ایمان به او و عمل صالح است. بنابراین امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف زندگی مؤمنانه ای دارند و اخلاق و رفتارشان، شایسته و انسانی است. برای اهمیت این دو ویژگی همین بس که خداوند، وقتی می‌خواهد کسانی را که در حکومت عدل جهانی را بر پا می‌دارند معرفی کند، ایمان و عمل صالح آنان را مطرح می‌فرماید: (وعد الله الذین امنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنّهم فی الارض... ). «خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهدکرد… 🍃اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹العلق أَلَمْ يَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ ﻣﮕﺮ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ [ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺶ ﺭﺍ ] ﻣﻰ ﺑﻴﻨﺪ ؟(١٤) 🔉 💯 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شیعۀ خودخواه داستانی عبرت آموز از یک شیعۀ خودخواه در قرآن.. حتما ببینید!
‌🌷مهدی شناسی ۵۷🌷 🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷 🌹ابوتراب🌹 ⬅️مرحوم نهاوندی در کتاب عبقری الحسان به نام ابو‌تراب حضرت بقية الله اشاره می‌ کنند و می‌فرمايند: اين لقب منسوب به جدشان حضرت اميرالمومنين(علیه السلام) است. ⬅️ابوتراب کنيه اميرالمومنين علی (علیه السلام) بوده است. ابوتراب از دو لغت ابو و تراب تشکيل شده است. در ظاهر به معنای پدر خاک و يا دمساز خاک و يا پدر و رئيس خاکيان است. ⬅️نام ابوتراب اميرالمومنين(علیه السلام) از نيکوترين نامهای ايشان بود. عبد‌الله بن عباس می‌گويد: رسول الله (صلی الله علیه و آله) اميرالمومنين(علیه السلام) را با اين نام صدا می‌کردند و اين نامگذاری از آن رو بود که علی (ع) صاحب زمين و حجت خدا بر اهل آن پس از رسول خداست، و بقای زمين و آرامش آن وابسته به وجود اوست و از رسول خدا(ص) شنيدم می‌فرمود: چون روز قيامت شود و کافران پاداش و نزديکی و کرامتی را که خدای متعال برای شيعيان علی آماده نموده ببينند می‌گويند: « ای کاش من ترابی بودم» يعنی کاش از شيعيان علی (ابو تراب) بودم. ⬅️علامه مجلسی: شايد علت ديگری که برای نامگذاری اميرالمؤمنين به نام ابوتراب وجود دارد اين باشد که شيعيان او به جهت تذلل و تواضع بيش از اندازه در برابر فرامين خداوند سبحان، تراب ناميده شده‌اند. اين روايت اشاره به ميزان تسليم بودن شيعيان حضرت علی علیه السلام در مقابل خدای سبحان است. ⬅️ابوتراب را مربی و پرورش دهنده خاک نيز گفته‌اند، خاک مکانی مناسب برای پرورش هر سبزينه‌ای است كه هم از دامن خاک می‌رويد و هم در آن مدفون می‌شود. در هر دو وضعيت چرخه ی موجودات متصل به خاک است. از خاک می‌رويد و به خاک بر می‌گردد. ⬅️امام صادق(ع) می‌فرمايند: گِل شيعه از اضافه گِل وجود ما خلق شده است. اگر اين معنای ابوتراب و روايت امام صادق(علیه السلام) را کنار يکديگر قرار دهيم خواهيم گفت: چون خاکِ وجوديِ ما برگرفته از اضافه گل حضرات معصومین است، ذاتاً براي هر رشد و نموی آماده است و برای کاشت و برداشت هر نوع بذر معرفتی‌ای آمادگی لازم را دارد. ⬅️اگر همين روايت را از زاويه ديگر بررسی کنيم می‌گوئيم: هر كس بعد از فوت به دامن خاك باز مي‌گردد. در عالم معنا هركس به سوي امام زمانش رجعت مي‌كند حساب و كتاب هركس با امام زمان اوست، مرگ سفري است كه مسافر مي‌طلبد، مسافر اين سفر بايد براي رفتن از پدر خويش اجازه بگيرد، امضاي هر رجعتي از عالم خلق به سوي قيامت به دست امام زمان صورت مي‌گيرد ويا به عبارتي ديگر امضاي هر مرگي به دست مبارك ابوتراب نقش مي‌بندد.اين پدر است که اجازه مي‌دهد تا فرزندش سفر ماندگار قيامت را آغاز كند. ادامه دارد... @entezar_ma313
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆امام زمان تو دل من و شما غریبه 🔉
🌹فرقان يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَاناً (69) إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحاً فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً (70) ⬅️ در روز قیامت عذاب او دوچندان میشود و همیشه به خوارى در آن خواهد ماند.(69 ✅ مگر كسانى كه توبه كنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند. پس اینان (كسانى هستند كه) خداوند بدی هایشان را به نیكى تبدیل میكند، و خداوند آمرزنده و مهربان است.(70 ⬅️چند برابر شدن عذاب مجرمین كه در جمله «یضاعف» آمده است، با عدل الهى مخالفتى ندارد، زیرا عذاب مضاعف در شرایطى است كه گناه، آثار شوم و چند برابر داشته باشد. 👹مثلاً زناكار هم گناه میكند و هم دیگرى را به گناه وادار مىیسازد و هم چه بسا از این گناه، فرزند حرامزادهاى به دنیا میآورد كه گرایشهاى منفى دارد. ⬅️ در قتل نفس نیز قاتل، فردى را میكشد، ولى افرادى را داغدار، بی سرپرست ویتیم وجامعه را ناامن میكند. هریك از این عناوین به تنهایى قابل كیفر است، همانگونه كه اگر كسى سنّت بدى را در جامعه بنا نهد در طول تاریخ هر كس به آن سنّت عمل كند، براى مؤسّس آن نیز گناهى ثبت میشود. ⬅️از آنجا كه به اتّفاق همه علما ومفسّران، زنا به تنهایى سبب جاودانگى در دوزخ نمیشود، بنابراین مسئله خلود و جاودانگى در دوزخ تنها براى مشركانى است كه زناكار باشند. آرى، عقیده ى حقّ و باطل و جهان بینى كفر و شرك، در كیفرها تأثیرگذار است. 👈امام رضا علیه السلام فرمود: به پیامبر صلى الله علیه وآله گفته شد: فلانى انسان بدبختى است، زیرا بسیارى از گناهان را مرتكب شده است. پیامبر فرمود: هرگز چنین نیست كه شما میگویید، بلكه او نجات یافت و به حسن عاقبت رسید و گناهانش از بین رفت و به حسنات تبدیل شد. زیرا او روزى از راهى میگذشت، مؤمنى را دید كه عورتش پیدا بود و خود متوجّه نبود. (گویا خواب بوده است) این شخص بدن او را پوشاند و براى آن كه خجالت نكشد او را با خبر نكرد، وقتى آن مؤمن متوجّه شد، در حقّ او چنین دعا كرد: خداوند به تو پاداش بسیار عطا كند، آخرت تو را با خیر همراه سازد و در حساب با تو مناقشه و سختگیرى نكند. ✅ خداوند دعاى آن مؤمن را در حقّ آن شخص، مستجاب فرمود و او خوش عاقبت شد. ⬅️ وقتى كه این مژدهى پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله به آن گناهكار رسید او از همه گناهانش توبه كرد و اهل طاعت خدا شد. پس از یك هفته كه گروهى از دشمنان اسلام به مدینه حمله كردند، پیامبرصلى الله علیه وآله دستور دفاع داد، آن مرد نیز همراه با مسلمانان دیگر براى دفاع آماده شد و در درگیرى با دشمنان به شهادت رسید و عاقبتش به خیر وسعادت ختم گردید. [355] ⬅️ عواملى وجود دارد كه كیفر را چند برابر میكند. برخى از آن عوامل به این شرح است: ❌- گاهى داشتن شخصیّت اجتماعى، كیفر مجرم را دو برابر مىكند. خداوند به زنان پیامبرصلى الله علیه وآله مىفرماید: «مَن یَأت منكُنّ بِفاحشَة مُبیّنَة یُضاعف لها العَذاب» [356] هر كس از شما همسران پیامبر كار زشت انجام دهید، دو برابر كیفر دارید. ❌- گاهى زمان، گناه را دو برابر مىكند. مثل گناه در روز جمعه، چنانكه در روایات آمده است كه كار خیر و یا شر در روز جمعه دو برابر سنجیده مىشود. [357] ❌- گاهى گناهِ كلیدى است، یعنى علاوه بر انحراف شخص، دیگران را نیز منحرف مىكند. «الّذین یَصدّون عن سبیل اللّه و یَبغونها عِوجاً... یُضاعف لهم العذاب» [358] 📚: 355) بحار، ج 5، ص 155. 356) احزاب، 30. 357) بحار، ج 89، ص 283. 358) هود، 19
✅آیت‌الله بهجت(ره): 📝چقدر امام زمان(عج)مهربان است به کسانی که اسمش را می‌برند و صدایش می‌زنند و از او طلب کمک می‌کنند،از پدرومادر هم به آنها مهربان‌تر است. 📚درمحضربهجت،ج۲،ص٣۶۶ @entezar_ma313
‌🌷مهدی شناسی ۵۸🌷 🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷 🌹ابوتراب🌹 🌱آقاي شيخ علي اكبر نهاندي در عبقري الحسان در ذيل آيه۶۹ سوره مباركه زمر «وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ الْكِتابُ وَ جيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ» «و زمين (در آن روز) به نور پروردگارش روشن مى شود، و نامه هاى اعمال را پيش مى نهند و پيامبران و گواهان را حاضر مى سازند، و ميان آنها بحق داورى مى شود و به آنان ستم نخواهد شد» 🌱ايشان مي‌گويد: رب در اين آيه منظور امام زمين است. هركس خاك معرفتيش آمادگي لازم تربيت را داشته باشد به بركت نور خورشيد ولايت و آب معرفتي به رويشي خاص دست مي‌يابد و در ظل تشعشعات امام زمان زندگيش به بركت و ماندگاري حقيقی مي‌رسد. 🌱نگاه بعدي به خاك اين نكته را بر ما روشن مي‌كند كه خاك محل پنهان كردن گنجهاست و بسياري از گران بها‌ترين گنجها در خاك پنهان مي‌شود كه بعد از سالها تلاش كاوشگران كشف مي‌شود. 🌱تمام افراد گنج حقيقت حضرت را در دل خويش پنهان دارند. فقط كافي است كاوشگري خويش را بدست گيرند زيرا انسان فطرتاً امام زمان شناس است. 🌱ابوتراب در اين معنا پدر گنجهاي مخفي انسان است. هر كس قصد بهره‌وري از گنجهاي وجود خود را داشته باشد بايد به نام ابوتراب حضرت متوسل شود. 🌱ويژگي ديگر خاك مطهِّر بودن است. زمان فقدان آب براي رفع حدث، خاك جايگزين مي‌شود.چنانچه كسي آب در دسترس نداشته باشد از خاك براي وضو استفاده مي‌كند.با اين اشارت بايد گفت هركس فطرتاً پاك و مطهر زاده مي‌شود و حضرت پدر تمام مطهرات عالم است. اگر كسي غفلت ورزيد و از مسير حق دور شد اما به لطف پروردگار به خطاي خويش واقف گشت قصد توبه كرد گويا به وجود مطهر ابوتراب دست توسل دراز كرده است. 🌱حضرت ابوتراب‌اند.يعني طهارت بخش و پاك كننده‌اند. هركس گرفتار انواع رذيلتهاي اخلاقي، تربيتي،اعتقادي و رفتاري... است. براي رهايي از اين رذيله‌ها باید به وجود مطهر حضرت متوسل شود. 🌱گاهي ابوتراب چنان افراد را از رذايل اخلاقی پاك مي‌كند كه حتي خود فرد، آن رذيله را از خاطر مي‌برد و به گفته آيت‌الله بهجت، امام زمان در دلش مسجدي بنا مي‌كنند. يعني قلب به گونه‌اي از رذايل فاصله مي‌گيرد كه لياقت قدمگاه شدن ابوتراب را مي‌يابد. @entezar_ma313
3.عبادت(ذکر) معرفت و ایمان ریشه دوانده در دل امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و آنها را به خضوع در برابر حق تعالی و تلاش در مسیر بندگی سوق میدهد. 🔹امام صادق علیه السلام عبادت و راز و نیاز امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را این گونه ترسیم فرموده است: ✍لهم فی الیل اصوات کاصوات الثواکل حزناً من خشیة الله»؛ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در دل شب از خشیت خداوند ناله‌هایی دارند، مانند نالۀ مادران پسر مرده». 🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید: ✍مجدّون فی طاعه الله»؛ «آنان در طریق عبودیت اهل جدّیت و تلاش اند». 🍃اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🍃
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ارتباط تشکیلاتی یاران حضرت ولیعصر (عج)
🌹علق كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى (6) أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى (7) إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى (8) أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى (9) عَبْداً إِذَا صَلَّى (10) أَرَأَيْتَ إِن كَانَ عَلَى الْهُدَى (11) أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى (12) أَرَأَيْتَ إِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى (13) أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى (14) ✅نه چنین است (كه میپندارند). بی گمان آدمى طغیان میكند. چون خود را بی نیاز میبیند. ⬅️ همانا بازگشت همه به سوى پروردگار توست.آیا دیدى آن كه منع میكند.بنده اى را كه نماز میخواند.آیا اندیشیدهاى كه اگر (آن بنده) بر طریق هدایت باشد یا به تقوا سفارش كند. (سزاى نهى كننده او جز آتش نیست)🔥 ❓آیا اندیشیدهاى كه اگر تكذیب كند و روى برتابد (فقط خود را هلاك ساخته است؟) آیا او نمیداند كه خداوند میبیند. 🚫كلمه «كلاّ» یا به معناى نفى گذشته است یعنى این گونه نیست كه انسان به یاد گذشته خود باشد كه خداوند او را آفرید و به او آموخت، پس بنده او باشد، بلكه به جاى بندگى طغیان مىكند و مانع بندگى دیگران نیز میشود. و ممكن است كلمه «كلاّ» به معناى حقًا و براى تأكید باشد.(18) ⬅️اگر انسان ظرفیّت نداشته باشد، یا ثروت او را مغرور میكند، چنانكه قارون میگفت: «انّما اوتیته على علم عندى»(19) ⬅️ یا قدرت او را مغرور میكند، چنانكه فرعون میگفت: «الیس لى ملك مصر»(20) یا علم او را مغرور میكند. چنانكه بلعم باعورا به آن گرفتار شد. «آتیناه آیاتنا فانسلخ منها»(21) ⬅️ولى اگر ظرفیّت باشد، حتى هر سه در یك نفر جمع میشود مثل حضرت یوسف و سلیمان ولى مغرور نمیشود، چون همه را از خداوند میداند نه خود. ✅ چنانكه حضرت سلیمان گفت: «هذا من فضل ربّى»(22) ✅ و حضرت یوسف گفت: «ربّ قد آتیتنى من الملك و علّمتنى من تأویل الاحادیث»(23) ⬅️آرى خطر آنجاست كه انسان به خود بنگرد نه خدا.(24) «أن رآه استغنى» ♨️طغیانگر نه خدا را بنده است، نه دستورات الهى را به رسمیّت میشناسد، نه استدلال میپذیرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش میدهد. ⬅️مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عبداً اذا صلّى» چنانكه از آیات آخر سوره بر میآید، رسول خداست، چون در آن آیات، آن حضرت را از اطاعت آن شخص نهى نموده است و او را به سجده و قرب دعوت میكند. از آنجا كه این آیات، اولین آیاتى است كه بر پیامبر نازل شده، پس آن حضرت قبل از رسیدن به مقام رسالت، نماز مىخوانده است.(25) ⬅️در احادیث میخوانیم: ابوجهل از اطرافیان خود پرسید: آیا پیامبر در میان شما نیز براى سجده صورت به خاك میگذارد؟ گفتند: آرى. گفت: سوگند به آنچه سوگند میخوریم، اگر او را در چنین حالى ببینم، با پاى خود گردن او را له مىكنم. زمانى كه متوجه شد پیامبر در حال نماز است، تصمیم گرفت با لگد بر سر مبارك آن حضرت در سجده بكوبد، همین كه نزدیك شد، با حالتى عجیب عقب نشینى كرد و به مشركان گفت: وقتى به او نزدیك شدم، در مقابل خود خندقى از آتش دیدم.(26) ⬅️ با اینكه مراد از «عبداً» شخص پیامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظیم و بزرگداشت است. «عبدًا اذا صلّى» -----📚 : 18) تفسیر نمونه. 19) قصص، 78. 20) زخرف، 51 . 21) اعراف، 175. 22) نمل، 40. 23) یوسف، 101. 24) تفسیر نوین. 25) تفسیر المیزان. 26) تفاسیر مجمع البیان و نمونه. ✅- انسان ناسپاس است. ما او را آفریدیم و هر چه نمىدانست به او آموختیم. امّا او در برابر پروردگارش طغیان مىكند. «كلاّ انّ انسان لیطغى» ✅- انسان به خاطر آنكه به غلط خود را بى نیاز مى پندارد دست به طغیان میزند. «لیطغى ان رآه استغنى» ❌- بازداشتن از نماز، روشنترین نوع منكرات است. «ینهى عبداً اذا صلّى» ✅- حتى اگر احتمال حقانیّت دهند نباید اینگونه با پیامبر برخورد كنند. «ان كان على الهُدى» ✅- انسان كم ظرفیّت است و پندار بىنیازى او را مست میكند. «لیطغى ان رآه استغنى» - علم به تنهایى كافى نیست. با اینكه به انسان علم دادیم امّا طغیان میكند. «علّم الانسان ما لم یعلم - انّ الانسان لیطغى» ⬅- غنى بودن كمال است، ولى خود را غنى دیدن زمینه لغزشهاست. «راه استغنى» - ایمان به معاد مانع طغیان است. «انّ الى ربّك الرجعى» - هر چه داریم مىگذاریم و میرویم خود را بى نیاز نپنداریم. «انّ الى ربّك الرجعى» - انسان و هستى هدفدار و به سوى خداست. «انّ الى ربّك الرجعى» - طاغوتیان مخالف نمازند. «لیطغى - ینهى عبدًا اذا صلّى» (رفتار ناروا زمانى مورد سرزنش قرار مىگیرد كه دوام داشته باشد.) - نشانه بندگى خدا نماز است. «عبدًا اذا صلّى» - طاغوتها از بندگى خدا ناراحتند. (نه از افراد بیتفاوت و یا بنده هوسهاى خود یا دیگران) «ینهى عبدًا اذا صلّى» - نام و نشان مهم نیست، عملكردها مهم است. (نام نهى كننده و نمازگزار نیامده است.) «ینهى - صلّى» - سزاوار است كسى كه امر به تقوا مىكند خودش از راه یافتگان باشد. «كان على الهُدى او امر بالتّقوى»
پیشگویی پیامبر ص درباره ایرانیان در آخرالزمان احمد بن حنبل که از محدثان اهل سنت است از پیامبر (ص) چنین نقل می کند: «نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم پر کند، آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما می‌جنگند و دشمنان شما را می کشند و از غنایم شما استفاده می‌کنند.» مفسران بر این عقیده اند که این پیشگویی پیامبر (ص) درباره ایرانیان در زمان ظهور است. پیامبر (ص) ایرانیان آن زمان را مردمانی شجاع می داند که از سر ایمان به یاری امام زمان (عج) می شتابند. آن ها اهل فرار از میدان جنگ نیستند و با این که غنائم را با اعراب تقسیم می کنند اما به طمع گرفتن غنیمت به جنگ نیامده اند. (ع) @entezar_ma313