eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
548 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💢قرار شبانه 💢 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ روایـت اسـت کـه : هـر زمـان جـوانـی دعـای فـرج ِ مـهـدی (عـج) را زمـزمـه کـند.. هـمزمان امـام زمـان دسـتهـای مـبـارکـشـان را بـه سـوی آسـمـان بـلـنـد مـی کـنـند و بــرای ِ آن جـوان دعـا مـیـفـرمـایند... چـه خـوش سـعـادتـن کـسـانـی کـه حـداقـل روزی یـک بـار دعـای ِ فـرج را زمـزمه می کـنند .. 💫🌷✨پس این توفیق را از خود دریغ مکن✨🌷💫 🔔☄بياد مولا به رسم هر شب 🔔 🌸✨بسم الله الرحمن الرحيم✨🌸 🌸اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ،✨ 🌸 وَبَرِحَ الْخَفاءُ ،✨ 🌸وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ،✨ 🌸 وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ ✨ 🌸وَضاقَتِ الاْرْضُ ، ✨ 🌸وَمُنِعَتِ السَّماءُ ✨ 🌸واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ،✨ 🌸 وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ،✨ 🌸 وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ؛✨ 🌸اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ،✨ 🌸اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا 🌸 طاعَتَهُمْ ،✨ 🌸 وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم✨ 🌸فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريبا✨ 🌸ً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛✨ 🌸يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ ✨ 🌸اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، ✨ ✨🌸وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛✨ 🌸يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛✨ 🌸الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، ✨ 🌸اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، ✨ 🌸السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،✨ 🌸 الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛✨ 🌸يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ،✨ 🌸بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ🌸 و برای سلامتی محبوب 🎀اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .🎀 @entezar_ma313
امام على عليه السلام فرمود: 🔹 لاتُضَيِّعَنَّ حَقّ اَخيكَ اِتِّكالاً عَلى مابَيْنَكَ وَبَيْنَهُ فَاِنِّهُ لَيْسَ لَكَ بِاَخٍ مَنْ ضَيَّعْتَ حَقَّه 🔹سعى كن حقوق برادرت را با اتكاء به دوستى و رفاقت پايمال نكنى، زيرا آنكس كه حقّ او بوسيله تو ضايع گشته برادر دينى تو نخواهد بود 📘 بحارالأنوار، 165 @entezar_ma313
برآورده شدن آرزوها ▫️ «...فَكَأَنَّكُمْ قَدْ تَكَامَلَتْ مِنَ اللَّهِ فِيكُمُ الصَّنَائِعُ وَ أَرَاكُمْ مَا كُنْتُمْ تَأْمُلُونَ» 🔹 در آخرین بخش از خطبهٔ ۱۰۰ نهج‌البلاغه امیرالمومنین به نکته‌ای اشاره می‌نمایند که به نوعی نتیجه‌گیریِ کلام ایشان می‌باشد. حضرت در این بخش می‌فرمایند: «...گويا (مى‌بينم) در پرتوی خاندان پيامبر، نعمت‌هاى الهى بر شما کامل شده و آنچه را آرزو داشته‌ايد خداوند به شما ارزانى داشته است». 🔸 امام علی در این بخش با اشاره به این که پیروی از اهل‌بیت باعث می‌شود مردم به تمام آرزوهای خود برسند و نعمت‌های خداوند برای آن‌ها به کمال برسد، همچنین بر نقشِ مؤثّرِ اهل‌بيت در تکامل دينى و دنيوى در همه زمان‌ها نیز تاکید دارند. 🔺 قطعاً با توجه به کلام ایشان؛ تکامل نعمت‌هاى الهى در هر مقطع از تاریخ در پرتوی وجود اهل‌بيت است که حاصل می‌شود و اوج این تکامل، در عصرِ ظهور و با برپایی حکومت جهانی امام مهدی است که رخ خواهد داد. ۵ @entezar_ma313
سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی ◀️بر اساس اعتقاد شیعه امامان معصوم علیهم السلام به اذن پروردگار عالم از علوم غیبی بهره مند هستند و بر احوالات پوشیده شیعیان خود بلکه بر احوال جمیع مردمان علم دارند. ◀️امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «أَنَا عَالِمٌ بِضَمَائِرِ قُلُوبِکُم‏، من به آنچه در دلهایتان پنهان کرده اید آگاهی دارم.»[۱] ◀️شخصی به امام هادی عرض کرد که ما در مناطق دور دسترسی به شما نداریم تا خواسته هایمان را مطرح کنیم. امام فرمودند: «إِنْ کَانَ لَکَ حَاجَهٌ فَحَرِّکْ‏ شَفَتَیْکَ‏ فَإِنَّ الْجَوَابَ یَأْتِیکَ؛ اگر نیازی داشتی لبهایت را تکان بده (و در کنجی با امامت نجوا کن)، بدون شک جواب به تو خواهد رسید.»[۲] ◀️امام عصر (عج) نیز مانند پدران معصوم خود از این علوم غیبی بهره مند است با این تفاوت که از این علم غیب بهره می برد و بر اساس آنچه در بخش قبل بیان شد در عرصه حکمرانی و قضاوت از آن استفاده می کند. در روایت آمده است: «ستونى از نور، از زمین تا آسمان براى او نصب مى‏ گردد و اعمال بندگان خدا را در آن مى‏ بیند و در زیر صخره‏ اى در اهرام مصر علومى براى وى ذخیره گردیده است که دست قبل از او بدان نمى ‏رسد.»[۳] [۱] بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۶ [۲] بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۱۵۵ [۳] کمال الدین، ص ۵۶۵ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۸۹🌷 🍀صفات امام🍀 ◀️ دوری از امتیازطلبی 💠 امام در حقوق اجتماعی خود را با دیگران برابر و یکسان می‌داند و امتیاز خاصی را برای خود قائل نیست. 💠حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: «انّما أنا رجل منکم لی ما لکم و علیّ ما علیکم» من یک نفر همانند شما و از خودتان هستم، هرچه برای شماست، برای من هم هست و هر چه بر عهده شماست، بر عهده من هم هست. یعنی همه از حقوق مساوی برخورداریم. ◀️حفظ منافع اسلام نه منافع خود 💠 با آنکه حضرت علی علیه السلام را از حق مسلم خود محروم کردند و او را از رهبری کنار زدند، امّا آن حضرت صبر کرده و می‌فرمود: اگر کار مسلمانان به خوبی حل شود من حرفی ندارم و ظلم بر خودم را تحمّل می‌کنم.به خدا سوگند اگر به خاطر تفرقه نبود غیر از این روش، راه دیگری را انتخاب می‌کردم و با قیام مسلحانه حقم را می‌گرفتم. 💠 ابن عباس به حضرت علی علیه السلام فرمود: در شورای شش نفری عثمان شرکت نکنید، زیرا برنامه چنین طراحی شده که شما را حذف کنند. 💠امام فرمود: چون دعوت شده‌ام می‌روم زیرا من از خلاف و تخلف بیزارم و میل ندارم جلسه به خاطر من منحل شود. 💠 علاوه بر آنکه این توجّه به رأی اکثریّت، تنها در مسائل اجتماعی است و در مسائل اعتقادی، رأی اکثریّت هیچ ارزشی ندارد و گرنه باید پیامبران دست از دعوت خود برداشته و تابع رأی اکثریّت که کافر یا مشرک بودند می‌شدند. 💠چنانکه در سوره انعام (۱۱۵) می‌خوانیم: «و اِن تُطع اکثر مَن فی الارض یضلّوک عن سبیل اللّه اِن یتّبعون الاّ الظنّ و اِن هم الاّ یخرصون» 📚 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
🖼 📌 تو نمی‌بینی! 👤 میرزا اسماعیل دولابی: 👀 چشمت که اسیر دنیا شد، اگر از دنیا دست بردارد، آقا را می‌بیند! خلاصه نگو آقا غایب است، تو نمی‌بینی! @entezar_ma313
گمنام در زمین و معروف در آسمان 🔮 پیشگوییِ حوادث آینده یکی از مباحثی است که در زمان‌های مختلفی توسط امیرالمومنین به آن پرداخته شده است. یکی از این موارد را می‌توان در خطبهٔ ۱۰۲ نهج البلاغه مشاهده کرد که امام علی پس از خبر دادن از فتنه‌های آینده و مطرح کردن ویژگی‌های آن‌ها، به این نکته‌ اشاره می‌نمایند که این فتنه‌ها زمان زیادی باقی نخواهند ماند و خداوند به وسیلهٔ گروهی از اولیاءِ مجاهدِ خود، فتنهٔ این فتنه‌گران را در هم می‌شکند. 🌎 امام علی همچنین در مورد این مجاهدان چنین می‌فرمایند: «آنها در زمين گمنامند و در آسمان‌ها معروف» بر مبنای این سخنِ امام، مجاهدانِ صالحی که آتش این فتنه‌ها را خاموش می‌کنند، به دلیل عدم رياکارى و نیز بى‌اعتنايى به دنيا در ميان عموم مردم ناشناخته هستند، اما در میان اهل آسمان شناخته شده و معروف‌ هستند. 🔥 اما در مورد اینکه این فتنه‌گران و مجاهدانی که به مقابله با آنان برمی‌خیزند، چه کسانی هستند و این موارد اشاره به چه زمانی دارند، برخی از مفسّران نهج‌البلاغه، فتنه‌های آخرالزمان را منظور کلام حضرت می‌دانند، و اعتقاد دارند افرادی که فتنه‌گران را نابود خواهند کرد، یاران امام مهدی می‌باشند. ۶ @entezar_ma313
❓آیا خود امام زمان مایل و منتظر ظهور است؟ ✅ابتدا بايد بدانيم که امام زمان از همه ی ما بيش‌تر آرزوي ظهور را دارد و براي آن دعا مي‌کند و بارها به شيعيان نيز فرموده‌اند براي تعجيل در ظهورم دعا کنيد. ✅ آن حضرت با ديدن اين همه ظلم و فساد در دنيا، بيش از ما ناراحت مي‌شود و منتظر روزي است که بتواند عدالت و معنويت و اسلام را در تمام جهان حکم فرما نمايد. ✅طبق روايت امام صادق، منظور از مضطر (ناچار) در آيه ی ۶۲ سوره ی نمل، امام مهدي است؛ يعني ايشان در دوران غيبت در حال ناچاري به سر مي‌برند و هر آن منتظر پايان اين دوران است. 📚 الاحتجاج، طبرسي، ج ۲ تفسير قمي ج ۲، ص ۱۲۹ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۹۰🌷 🌍وابستگی جهان به امام زمان عجل الله فرجه 💠عالم انسان که آن را عالم صغیر می‌گویند، نمونه کل جهان و مجموع عالم است که آن را عالم کبیر و اکبر می‌خوانند، چنانکه در شعر منسوب به حضرت امیرالمومنین - علیه السلام - آمده است: اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر 💠بلکه همه عالمها از عالم اتمها تا عالم منظومه‌ها و کهکشانها همه و همه نمونه مجموع عالم هستند و چنانکه همه دارای یک نقطه مرکزی هستند که وجودشان به آن مرتبط است و: دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی 💠مجموع عالم و کل جهان نیز دارای چنین نقطه مرکزی است. این نقطه مرکزی در ظاهر هر چه باشد، در باطن وجود ولی عصر و قطب هر زمان است، چنانکه نقطه مرکزی انسان در ظاهر مغز است اما در باطن روح انسان یا به تعبیر دیگر قلب او می‌باشد. 💠انسان ظاهر بین گمان می‌کند که ارتباطات منحصر در آن چیزهائی است که با حواس ظاهر یا با تجربه دریافت می‌شود و از ارتباط عالم ظاهر با باطن، و عالم شهادت و حضور با عالم غیب و ماوراء ستور، و محسوس با معقول و آنچهاز دسترس تجربه خارج است، غافل است و ارتباطات ظاهری و محسوس را فقط بر اساس تاثیر و تاثر ذاتی اشیاء می‌پندارد، خصوصا که نظام اتم و کهکشانها را به یک نوع می‌بیند و تحت یک برنامه و جریان متحد الشکل مشاهده می‌کند، پس گمان می‌کند که یک جزء بالذات مرکز و ثابت است و جزء یا اجزاء دیگر بالذات یا به تاثیر دیگر سیار و متحرک است و از تاثیر عالم غیب در آن غافل است و نمی داند که ذلک تقدیر العزیز العلیم در دیده تنگ مورنور است ز او در پای ضعیف پشه زور است ز او ذاتش سزا است مر خداوندی را 💠هر وصف که ناسزا است دور است از او و نمی پرسد که جهت جامعه و ارتباط بخش این اجزاء چیست؟ و چگونه این نظام‌ها بر آنها حاکم شده و این عناصر مختلف به وجود آمده؟ و کجا و در چه مجلس و محفلی و با کدام عقل و شعوری این قرار با یک دیگر گذاردند که با ترکیبات و اجزاء متفاوت این عناصر را بیافرینند، و از ترکیب آنها این همه صورت‌های گوناگون را به وجود آورند؟ و چه جهت جامعه ای این جهان را این چنین با هم مرتبط و متناسب ساخته که از قواعد و قوانین و تناسبی که در آن است، بشر توانسته است با کشف قسمتی از آنها، حتی در کیهان و جهان‌های برین، تصرف و رفت و آمد نماید، و از فاصله میلیون‌ها سال نوری کسب اطلاع کند؟ 💠خدا دانا است که در این همه عوالم چه خبرها و چه شگفتی‌ها و چه پدیده ها، و چه زیبائی‌ها و چه اسرار و روابطی برقرار کرده است، و چه محکم و استوار است این آیه کریمه که می‌فرماید: قل لو کان البحر مدادا لکمات ربی لنفد البحر قبل انتنفد کلمات ربی و لو جئنا بمثله مددا یعنی بگو اگر دریا برای نوشتن کلمات و آثار قدرت و آیات پروردگار من و مخلوقات او مرکب باشد، هر آینه دریا تمام شود پیش از اینکه کلمات پروردگار من تمام شود، اگر چه مانند آن مدد بیاوریم. 💠 چه غافل می‌باشند آنان که چشمشان از ظاهر به باطن نفوذ نمی کند و جهان را و صاحب جهان را نشناخته از این جهان می‌گذرند و مصداق یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا و هم عن الاخره هم غافلون به امور ظاهری زندگی دنیا آگاهند ولی از عالم آخرت غافل می‌باشند. می باشند. 💠ری همه جا نظام او و دست قدرت او است، از اتم تا کهکشان‌ها و بالاتر و آنچه هنوز بشر به کشفش موفق نشده، همه آیات و نشانی‌های اویند. شنیدستم که هر کوکب جهانی است جداگانه زمین و آسمانی است تو پنداری جهانی غیر از این نیست زمین و آسمانی غیر از این نیست 💠چه نیکو و معرفت افزا است سخن سرور اولیا و اشرف اوصیا و رهبر عرفا امیرالمومنین علی، علیه السلام: سبحانک ما اعظم شانک، سبحانک ما اعظم ما نری من خلقک، و ما اصغر عظمه فی جنب قدرتک، و ما هو اهول ما نری من ملکوتک، و ما احقر ذلک فیما غاب عنا من سلطانک، و ما اسبغ نعمک فی الدنیا و ما اصغرها فی نعم الاخره 💠یعنی تسبیح تو را می‌گویم، چه عظیم است شان تو، تسبیح تو را می‌گویم، چه بزرگ است آنچه را می‌بینیم از آفرینش تو و چه کوچک است بزرگی آن در کنار قدرت تو، و چه هولناک است آنچه مشاهده می‌کنیم از ملکوت تو، و چه حقیر است این در جنب آنچه از ما پنهان است از سلطان تو، و... و البته جهان به حکمت الهی و اراده ازلی، دارای قوانین و قواعدی است که بهتر این است که با اقتباس از قرآن کریم بگوئیم دارای سنتی است و هر پدیده و حادثی معلول علتی است که علوم مادی و طبیعی چیزی غیر از اطلاع و آگاهی بر بخش مختصری از اینقواعد و سنن و سلسله علل و معلولات نیست. 📚 ✍آیت الله صافی گلپایگانی # مهدی_شناسی @entezar_ma313
﷽❣ ❣﷽ اگر دلهایمان تاریک و ظلمانی نمی گردید امام ما عیان می‌گشت و پنهانی نمی‌ گردید به قدر تشنگی گر طالب امر فرج بودیم خدا داند فرج اینگونه طولانی نمی‌گردید. 💔 💔 @entezar_ma313
مومنان گمنام ▫️ «...ذَلِكَ زَمَانٌ لَا يَنْجُو فِيهِ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ نُوَمَةٍ...» 📿 قطعاً دين‌دارى و دين‌باورى در آخرالزمان، موضوعی بسيار مشکل می‌باشد. در واقع، اين دوران، سخت‌ترين دوران آزمون‌هاى الهى براى بندگان است که همهٔ مردم به راحتی نمی‌توانند از آن‌ها سربلند خارج بشوند. در همین راستا امیرالمومنین در خطبهٔ ۱۰۳ نهج‌‌البلاغه اوضاع آخرالزمان را این گونه توصیف می‌نمایند: «آن (زمان) زمانى است که هيچ کس از فتنه نجات نمى‌يابد، مگر مؤمنى که بى‌نام و نشان است» 👤 باید توجه داشت که قطعاً این گمنامىِ ظاهرىِ مومنان، باعث نمی‌شود که این گروه نقش خود را در جامعه ایفا نکنند. و از اين رو امیرالمومنین در ادامه مى‌فرمایند: «آن‌ها چراغ‌هاى هدايت و نشانه‌هايى براى حرکت در شب‌هاى تاريکِ رهروان راه حق هستند...آن‌ها کسانى هستند که خداوند درهاى رحمتش را به رويشان مى‌گشاید» 💡 از این سخن می‌توان اینگونه برداشت کرد که در این دوران که افراد زیادی از راه‌های گوناگون به دنبال کسب شهرت هستند اما این افراد با فعالیت‌های مخلصانهٔ خود در راه امامشان، همانند سرمشقی براى افراد آگاه و بيدار هستند و تا زمان رسیدن به دوران ظهور امام مهدی، مانند چراغی هستند تا مسافران در دل شب، راه را گم نکنند و به بى‌راهه نروند. ۷ @entezar_ma313
حضرت امام صادق علیه‌السلام : سه چيز است كه در هر فردی باشد، هرگز به خير او اميدى نيست : كسى كه در نهان از خدا نترسد، و در پيرى از گناه باز نايستد، و از عیب و ننگ، شرم نداشته باشد. «ثَلاثٌ مَن تكُنْ فيهِ فلا يُرْجى خَيرُهُ أبَدا : مَن لَم يَخْشَ اللّه َ في الغَيبِ ، و لَم يَرْعَوِ عِندَ الشَّيبِ، و لَم يَستَحيِ مِن العَيبِ» 📚کتاب من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص: 558 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۹۱🌷 🌍وابستگی جهان به امام زمان عجل الله فرجه 💠‌‌چنانکه ثابت و مسلم است،تمام اجزاء عالم امکان به سوی موجود ممکن اشرف در حرکت است و به عبارت دیگر علت غائی عالم امکان و متحرکات، وجود مخلوق اشرف است. 💠 هر عالم مقدمه ی عالم بعد و عالم کاملتر است، چنانکه عالم جنین مقدمه عالم دنیا، و عالم دنیا مقدمه عالم آخرت است، و به طور کلی هر ما دونی مقدمه ما فوق، و هر ناقصی برای کامل و هر کاملی برای اکمل و به سوی کمال و بسوی اکمل، در مسیر حیات و عالم امکان سیر می‌کنند، تا در عین به فعلیت رسیدن استعداد خاص خود، در مسیر کمالی خود، کمال موجود کامل تر را فراهم سازند و به او بپیوندند. 💠پس اگر سیر جهان بدون موجود ممکن اکمل باشد، و منتهی به آن نباشد، جهان از هدف اسنی و اشرف خود محروم می‌شود و حرکت جهان، اگر بی ثمر و بی هدف نباشد، اقلا بدون فائده اکمل خواهد بود. 💠لذا همیشه و تا حرکت در عالم امکان هست، باید برای موجود اکمل و به سوی آن باشد و آن امام و حجت خدا و ولی دوران و قطب زمان خواهد بود که یا در کسوت و منصب نبوت ظهور دارد، و یا در کسوت امامت و منصوب وصایت قائم مقام و جانشین نبی و پیغمبر خواهد بود. 💠بدیهی است با امکان موجود اشرف و فیاضیت خدا و عدم بخل در مبدا فیاض اکتفا به موجود غیر اشرف نخواهد شد. 💠و خلاصه این بیان این است که وجود حضرت رسول اکرم و سیده نساء العالمین و ائمه اثنی عشر - صلوات الله علیهم اجمعین - مقصد اصلی خلقت می‌باشند و دیگران، علاوه بر آنکه نسبت به ما دون خود، کامل تر و علت غایی هستند، طفیل وجود آنها و فرع وجود آن بزرگواران می‌باشند. و این موضوع مستفاد از روایات معتبره است. 💠از جمله از حضرت امیرالمومنین - علیه السلام - در نهج البلاغه روایت است که در ضمن یکی از نامه‌های تاریخی خود به معاویه مرقوم فرمود: فانا صنائع ربنا و الناس بعد صنایع لنا.ما تربیت یافتگان پروردگارمان هستیم و مردم پس از آن تربیت یافته ما هستند. 💠شیخ صدوق - علیه الرحمه - از حضرت رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - روایت نموده است که به امیرالمومنین - علیه السلام - فرمود: یا علی لولا نحن ما خلق الله آدم و لا حواء و لا الجنه و لا النار و لا السماء و لا الارض. ای علی اگر ما نبودیم خداوند خلق نمی کرد آدم و حوا را و بهشت و جهنم و آسمان و زمین خلق نمی شدند. 💠 رافعی - یکی از علماء معروف عامه - در ضمن حدیثی طولانی، روایت کرده است که خداوند متعال به آدم - علی نبینا و آله و علیه السلام - فرمود: هولاء (یعنی محمدا و علیا و فاطمه و الحسن و الحسین) خمسه من ولدک، لولاهم ما خلقتک، هولاء خمسه شققت لهم خمسه اسما من اسمائی، لولاهم ما خلقت الجنه و لا النار و لا العرش و لا الکرسی و لا السماء و لا الارض و لا الملائکه و لا الانس و لا الجن ترجمه: اینان (محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین، صلوات الله علیهم) پنج تن از فرزندان تو هستند، اگر نبودند ایشان تو را خلق نمی کردم. اینان پنج تن اند که برای ایشان پنج اسم از اسم‌های خودم مشتق کردم. اگر ایشان، نبودند خلق نمی کردم بهشت و نه آتش، و عرش و نه کرسی و نه آسمان و نه زمین و نه فرشتگان و نه انس و نه جن را. 💠 نظیر این ارتباط است، ارتباط آفرینش آنچه در زمین است با آفرینش آدم و بنی آدم، چنانکه در قرآن مجید می‌فرماید: خلق لکم ما فی الارض جمیعا. و در آیه دیگر می‌فرماید و الارض وضعها للانام .زمین را برای خلق مقرر فرموده. 💠 در آیه ی دیگر فرموده است: الذی جعل لکم الارض فراشا و السماء بناء و انزل من السماء ماء فاخرج به من الثمرات رزقا لکم. آن خدائی که برای شما زمین را گسترد و آسمان را برافراشت و از آسمان آبی که به سبب آن بیرون آورد و میوه هائی گوناگون روزی شما فرمود. 💠 همچنین آیاتی که دلالت دارند بر تسخیر زمین و آفتاب و ماه و نجوم برای انسان. و چنانکه مرحوم پدرم آیت الله آخوند ملا محمد جواد صافی - قدس سره - در یکی از تالیفات خود به نام مصباح الفلاح یا تالیف دیگر به نام نفایس العرفان تحقیق کرده، آیاتی مثل و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای عبادت،نیز دلالت دارند، زیرا وقتی خلقت جن و انس برای عبادت باشد، با اینکه عالی ترین مرتبه عبادت و اطاعت که نمایش و تبلور کمال اعلای موجود ممکن است همان است که از امام - علیه السلام - صادر می‌شود، و با توجه به اینکه عبادات دیگران نیز باید در خط عبادت امام و پیروی از او باشد تا از شرک و انحراف و معایب و موانع دیگر مصون بماند، پس امام مقصد اصلی و علت غائی خلقت خواهد بود. 📚 ✍آیت الله صافی گلپایگانی # مهدی_شناسی @entezar_ma313
💖🍃💖🍃💖🍃💖🍃💖 💛ب‌س‌‌م‌تعالی💛 ☘🌼اولین سلام صبحگاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزمان عج‌و‌باب‌الحوائج🌼☘ ◾️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان🌸🍃 🍃🌺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ.🌺🍃 ▪️ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن ▪️وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن ▪️السلام علیک یا علی ابن موسی رضا(علیه السلام) ▪️السلام علیک یا اهل بیت النبوه جمیعا" ورحمة الله وبرکاته💐 💚اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجِّل فرجهم و العن اعدائَهم اجمعین💚 ✒️📃 📖دعایی که در زمان غیبت بایدهر روز خوانده شود🙏 📿 اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، 💍 فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، 📿 اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، 💍 فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، 📿 اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم 💍 تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ . ♻️ دعای غریق ♻️ ♡🌸 دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان 🌸♡ یا اَللَّهُ یا رَحْمن 💠یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک 🌦 إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً 🌦 🌷 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌷 @entezar_ma313
🔴 یاری خداوند در کارهایی با نیت درست 🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔵 إنّما قَدَّرَ اللَّهُ عَونَ العِبادِ على‏ قَدرِ نِيّاتِهِم، فمَن صَحَّت نِيَّتُهُ تَمَّ عَونُ اللَّهِ لَهُ، ومَن قَصُرَت نِيَّتُهُ قَصُرَ عَنهُ العَونُ بقَدرِ الّذي قَصُرَ. 🌕 خداوند يارى (خود را برای) بندگان فقط به اندازه (درستی) نيّت ‏هاى آنان مقدر کرده است. 🔺 پس هركس نيّتش درست باشد، يارى‏ خدا به او كامل‏ میرسد و هركس نيّتش كاستى داشته باشد، يارى خدا نيز به همان اندازه، از وى كاسته شود. 📚امالی مفید، ص۶۶. 🌹 بیاییم اگر قصد کار خیری را داریم، نیّت مان را تعجیل فرج قرار دهیم تا بهترین یاری خدا پشتوانه ما شود. @entezar_ma313
▫️ «...أَيُّهَا النَّاسُ سَيأْتي عَلَيكُم زَمَانٌ يُكفَأُ فِيهِ الْإِسلَامُ كَما يُكفَأُ الْإِنَاءُ بِمَا فِيهِ...» 🔹 امیرالمومنین درادامهٔ خطبهٔ ۱۰۳ بعد از توصیف مومنان درآخرالزمان می‌فرمایند: «اى مردم! به زودى زمانى برشما فرا مى‌رسد که اسلام واژگون مى‌شود، همچون ظرفى که واژگون شده و آنچه درآن است ریخته شود». درکلام امام، اسلام به ظرفى تشبيه شده که معارف، اخلاق، قوانين واحکام اسلامى در آن قرار دارد و در آخرالزمان محتواى خود را از دست مى‌دهد و تنهانامى ازآن باقى مى‌ماند. 🔸 امروزه بسيارى ازمسلمانان به دلیل تفسیرهای غلط ازمبانی اسلام، تنها به نام اسلام قناعت کرده‌ به جای رعایت اخلاق، تقوا و عمل به احکام اسلامی در لذت‌های دنیایی غرق شده‌اند. به همین دلیل زمانی که امام مهدی ظهور کنند، بدعت‌ها را نابود کرده و احکام خدا را به همان گونه‌ای که صادر شده بود، ظاهر می‌سازند. در این رابطه امام صادق می‌فرمایند: «همان‌کاری را که رسول خدا انجام داد، مهدی انجام می‌دهد. و بدعت‌های موجود را خراب می‌کند...»*۱ 📚 ۱- بحار الأنوار، ج ‏۵۲، ص ۳۵۲ ۸ @entezar_ma313
آثار شوم گناهان ✍ خدای عزوجل در قرآن ميفرمايد : هر مصيبتی که به شما مي رسد برای کاری است که به دست خود کرده ايد و خدا از بسياری (از معصيت ها) هم گذشت ميکند. 📚سوره شوری ،آیه۳۰ امام صادق (ع) فرمودند :هيچ رگی نزند و پائی به سنگ نخورد و سر درد و مرضي پيش نيايدمگر به جهت گناهی که انسان مرتکب شده است. امام (ع) فرمودند : آنچه خدا از آن مي گذرد از آنچه از آن مواخذه ميکند بيشتر است. يعنی آن گناهاني که خدا از آن ميگذرد بيشتر است از آن گناهانی که خدا بوسيله آن گناه عذاب ميکند. مجازات کردن در همین دنیا،نشانه لطف و رحمت خداوند به بندگانش هست که با مجازاتهای دنیایی مارا تنبیه و گناهانمان را ذوب میکند تا بار پرونده برای قیامت سنگین نباشد. 📚اصول کافي،ج۳،ص۳۷۰ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۹۲🌷 🌍وابستگی جهان به امام زمان عجل الله فرجه 💠امام مقصد اصلی خلقت و خلاصه و نتیجه علیای آن می‌باشد و خدا همه اشیاء را برای بشر و بشر را برای انسان کامل که ولی امر هر عصر و قطب دوران و صاحب الزمان است، آفرید. 💠 چنانکه برای پدید آمدن میوه، انسان به ایجاد باغ و آباد کردن زمین و ساختن و کندن جوی و جدول و تهیه آب و احداثقنات و غرس درخت اقدام می‌نماید که در واقع همه را برای میوه می‌خواهد و میوه، مطلوب بالذات و خواسته ی حقیقی و اولی او است و دیگر چیزها مطلوب بالعرض و خواسته تبعی و ثانوی است. 💠 شاید همین بود سر اینکه ملائکه گفتند: اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء و نحن نسبح بحمدک و نقدس لک.آیا می‌خواهی کسانی را در زمین بگماری که فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما تو را تسبیح می‌کنیم. و پاسخ خداوند متعال که فرمود: انی اعلم ما لا تعلمون من می‌دانم آنچه را که شما می‌دانید. اشاره به همین باشد که اگر چه مفسد و خونریز در بین بشر پیدا خواهد شد، اما چون این نظام منتهی و متضمن وجود بندگان صالح و شایستگان مقام خلافت الهی خواهد شد، باید برقرار شود و خدا می‌داند که محصول این جعل خلیفه در زمین چه خواهد بود و چه موجودات کاملی را متضمن می‌باشد و مانند ابراهیم و موسی و عیسی و محمد خاتم الانبیاء و علی مرتضی و مهدی خاتم الاولیاء، از آن به وجود خواهد آمد. 💠و مخفی نماند که محققین علماء اهل سنت نیز همه بر اینکهحضرت رسول اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - دارای چنین منزلتی و مقامی است اتفاق دارند و زبان حالشان این اشعار است: محمد المجتبی معنی جبلته و ما لادم طین بعد مجبول و المجتبی تاج علیاه الرفیع و ما للبدر تاج و لا للنحم اکلیل لولاه ما کان ارض لا و لا افق و لا زمان و لا خلق و لا جیل و لا مناسک فیها للهدا شهب و لا دیاریها للوحی تزیل 💠و این اشعار: یا صفوه الرسل الذی لولاه لم یثبت علی حد المقام کلیم کلا و لاسکن الجنان اب و لم ینهض الی الروح المسیح رمیم الله قد صلی علیک فکل ذی مجد لمجدک دابه التسلیم 💠و این اشعار: محمد کازل تا ابد هر چه هست به آرایش نام او نقش بست چراغی که انوار دانش بدو است فروغ همه آفرینش از او است 💠و ابن حجر در المنح المکیه فی شرح الهمزیه در شرح این شعر: لک ذات العلوم من الغیب و منها لادم الاسماء می گوید مقصود از خلق آدم، خلق پیغمبر ما - صلی الله علیه و آله - از صلب او بوده است، پس خلق پیغمبر ما، به طریق ذات بوده و خلق آدم به طریق وسیله. 💠و مخفی نماند که محدثین بزرگ اهل سنت نیز احادیثی روایت کرده اند که این وجه به صراحت از آنها استفاده می‌شود، از جمله در ذیل حدیثی که متضمن شرح توسل حضرت آدم - علی نبینا و آله و علیه السلام - به حضرت رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - می‌باشد و حاکم آن را از پیغمبر - صلی الله علیه و آله - روایت نموده و به صحت آن گواهی داده است، چنین آمده که خدا خطاب به آدم فرمود: انه لاحب الخلق الی و اذ سالتنی بحقه فقد غفرت لک، و لولا محمد ما خلقتک یعنی به درستی که او (محمد، صلی الله علیه و آله)محبوب ترین خلق به سوی من است، و حال که به حق او از من سوال کردی، تو را آمرزیدم، و اگر محمد نبود تو را خلق نمی کردم. 💠 این حدیث را علاوه بر حاکم ابن حجر در الجواهر المنظم و بیهقی در دلائل النبوه و طبرانی روایت نموده اند. 💠و نیز در ضمن حدیثی که ابن حجر از ابن عباس روایت نموده و آن را صحیح دانسته، آمده است: اوحی الله تعالی الی عیسی - صلوات الله علی نبینا و علیه و سلامه -: یا عیسی آمن بمحمد و مر من ادرکه من امتک ان یومنوا به، فلولا محمد، ما خلقت آدم، و لولا محمد ما خلقت الجنه و لا النار - الحدیث یعنی: وحی کرد خدای تعالی به سوی عیسی: ای عیسی ایمان آور بمحمد و امر کن کسانی از امت تو که او را درک می‌نمایند به او ایمان آورند، پس اگر محمد نبود آدم را نمی آفریدم، و اگر محمد نبود، بهشت و آتش را خلق نمی کردم. ‌📚 ✍آیت الله صافی گلپایگانی # مهدی_شناسی @entezar_ma313
آیا مردم احتیاج به پیامبر و امام دارند⁉️ ✍جابر از حضرت باقر علیه السّلام نقل کرد که پرسیدم: به چه جهت مردم احتیاج به پیامبر و امام دارند؟ امام فرمودند: برای برقراری عالم به مصلحتش. از این روست که خداوند عذاب را از اهل زمینی که نبی یا امامی میان آنها باشد بر می‌دارد، خداوند عزوجل می‌فرماید: «ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِیهِمْ» انفال/ ۳۳ {خداوند هرگز آنها را عذاب نمی کند تا وقتی تو (پیغمبر) میان آنها باشی. } پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز فرمودند: ستارگان سبب آرامش و آسایش اهل آسمان هستند و اهل بیت من سبب آسایش اهل زمین. وقتی ستارگان از میان بروند، اهل آسمان دچار ناراحتی می‌شوند. وقتی اهل بیت من نیز از میان بروند، اهل زمین دچار ناراحتی خواهند شد. منظور پیامبر از اهل بیت، ائمه علیهم السّلام هستند که اطاعت از آنها را قرین و همراه اطاعت خود قرار داده در این آیه فرموده: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» نساء/ ۵۹ {ای مؤمنین! خدا و پیامبر و صاحبان امر را اطاعت کنید. } آنها پیشوایان معصومی هستند که گناه و معصیت از ایشان سر نمی زند و مؤید و موفق و مورد پشتیبانی خدا هستند. به برکت آنها خدا به بندگان روزی می‌دهد و جهان را آباد می‌کند و باران از آسمان می‌بارد و زمین برکت‌های خود را خارج می‌کند. به واسطه آنها معصیت کاران را مهلت داده و تعجیل در کیفر و عذاب آنها نمی کند. آنها پیوسته مؤید به روح القدس هستند از قرآن جدا نمی شوند و قرآن از آنها جداشدنی نیست. درود خدا بر تمام آنها باد. 📚 علل الشرائع: ۵۲ بحارالانوار ج ۲۳ ص ۲۰ ‌الهی ‌بِحَقِ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌لِوَلیکَ‌الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج @entezar_ma313
ریشهٔ بدبختی‌ها 🔸 امیرالمومنین در بخش ابتدایی خطبهٔ ۱۳۸ نهج‌البلاغه به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوران ظهور اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «...آراء و انديشه‌ها را تابع قرآن گرداند در روزگارى كه قرآن را تابع آراء و انديشه‌هاى خود ساخته باشند...» 🔹 آخرالزمان دورانی است که عدّه‌ای به خواسته‌های دلشان بیشتر از آنچه خدا به آن امر کرده است، اهمیت می‌دهند. هوسرانی را آزادی می‌خوانند و دروغ و حقّه‌بازی را فهم و شعور و سياست می‌دانند. 🔸 ریشهٔ همهٔ بدبختی‌های انسان نیز در این است که دنباله‌روی هوای نفس است تا جایی که حتی از طریق تفسیر به رأیِ قرآن، به دنبال تطبیق خواسته‌های خود با آیات الهی می‌گردد. زمانی که حضرت مهدی ظهور کنند با این انحراف‌ها مبارزه می‌کند. و همچنین حضرت، آراء، نظريات و تفسیرهای شخصی را از چهرهٔ قرآن پاک می‌نمایند. و قطعاً مردم در سایهٔ تفسیر صحیحِ اسلام و قرآن توسط ایشان است که در مسیر سعادت قرار خواهند گرفت. ۹ @entezar_ma313
امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: ✨مومنی که از قسمت خود ناخشنود باشد و وضعیت خود را ناچیز بشمارد، در حالی که حاکم بر او (تعیین کننده سر نوشتش) خداست، چگونه می تواند مومن باشد (ادعای ایمان کند)؟! 📚بحارالانوار 43/351/25 @entezar_ma313
‌‌🌷امام مهدی شناسی ۱۲۹۳🌷 🌍وابستگی جهان به امام زمان🌍 💠اگر گفته شود این گونه ارتباطی که شما به آن به ارتباط آب و جوی و حتی شاخه و برگ درخت با میوه، مثل زدید، به عکس نیز وجود دارد، یعنی میوه هم به وجود آب و جوی و باغ وابستگی دارد، بلکه وابستگی آن بیشتر و موکدتر است زیرا بدون وجود آب و درخت، میوه حاصل نمی شود، در حالی که بدون میوه وجود درخت امکان پذیر است. 💠 پاسخ داده می‌شود: اولا: آن چه در خارج دیده می‌شود از درخت‌های بی میوه، غرض از وجودشان میوه نبوده است، هر چند شخصی که آن را کاشته است قصدش میوه بوده است و اگر او به این جهت عالم بود هرگز آن را نمی کاشت. اما مدبر حقیقی و فاعل واقعی که عالم به همه چیز است، از وجود آن درخت آنچه را تکوینا خواسته است، حاصل شدهاست و این اشکال از این ناشی شده که بین فاعل حقیقی عالم با فاعل ظاهری جاهل فرق نگذارده اند. 💠 در اینجا موضوع سخن فاعل حقیقی عالم حکیم است که خود فرموده است: افرایتم ما تحرثون ء انتم تزرعونه‌ام نحن الزارعون آیا ندیدید تخمی را که در زمین کاشتید آیا شما آن را رویاندید یا ما رویاندیم؟ 💠و نیز در آیه دیگر می‌فرماید: ا فرایتم ما تمنون ء انتم تخلقونه‌ام نحن الخالقون آیا ندیدید که شما نخست نطفه ای بودید؟ آیا شما آن نطفه را به صورت انسان آفریدید، یا ما آفریدیم؟ 💠ثانیا: ارتباط بدن عنصری امام مانند غیر امام، با اشیاء مادی و عناصر بسیطه و مرکبه دیگر، اگر چه معلوم و مسلم است، اما این خصوصیت را که فرد خاصی چنان باشد که دیگران وجودشان به او وابستگی معنوی داشته باشد، هیچ کس غیر از امام دارا نیست. 💠چنانکه در عالم ارتباطات ظاهری خصوصیت اینکه فردی بدون پدر و مادر خلق شده باشد، اختصاص به آدم و حوا دارد و خصوصیت اینکه فردی بدون پدر باشد، اختصاص به مسیح دارد. 💠و ثالثا: ارتباط وجود امام با مواد و عناصر، مثل سائر افراد، درجهت مادی آنها است در صورتی که ارتباط آنها و وابستگی آنها به امام در جهت جسم و روح و ظاهر و باطن وجودشان می‌باشد و به عبارت دیگر اگر چه وجود عنصری امام به ماده و عناصر ارتباط دارد اما نفس این عناصر و مواد و غیب وجود تمام اشخاص و افراد به وجود امام و غیب وجود آن حضرت که حقیقت وجود او و اصل ذات او است ارتباط دارد و این خصوصیتی است که باذن الله تعالی فقط امام و انوار پیغمبر اکرم - صلی الله علیه و آله - و ائمه معصومین - علیهم السلام - دارای آن می‌باشند. 💠و رابعا: ارتباط میوه به وجود جوی و درخت و خاک و آب، از قبیل ارتباط شی ء به علت مادی آن است و ارتباط آنها با میوه از قبیل ارتباط شی ء به علت غائی آن می‌باشد. 💠بنابر این ارتباط وجود عنصری امام با آب و خاک و تمام عناصر و هوا و آفتاب و سائر مخلوقات، نظیر ارتباط شی ء با علت مادی خود می‌باشد و اما ارتباط سائرین با او، نظیر ارتباط شی ء با علت غائی خود است. 💠و پر واضع است که علت غائی شی ء از علت مادی و همچنین علت صوری آن افضل است زیرا که علت غائی مقصود بالذات و بالاصاله و استقلال است و علت صوری و مادی مقصود بالتبع و بالعرض است. 💠علی هذا ارتباط وجود ممکنات به وجود امام به گونه ای که بیان شد، مقبول و مسلم و امر غریب و مورد استبعادی نیست، همان گونه که بر حسب قرآن مجید و قانون مطابقت و ناموس تناسب معلوم می‌شود که آنچه در زمین است، برای این بشر است، و این بشر حاصل این خلقت و جلوه اتم و اکمل قدرت و علم الهی است و: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری و: توئی تو، نسخه صنع الهی بجو از خویش هر چیزی که خواهی 💠همین طور انسانها نیر وجودشان به وجود امام مرتبط است و طفیل وجود امام و حجت خدا می‌باشند و باید گفت که: از رهگذر خاک سر کوی شما بود هر نافه که بر دست نسیم سحر افتاد روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست منت خاک درت بر بصری نیست که نیست ناظر روی تو صاحب نظرانند و لیک بوی گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست ‌📚 ✍آیت الله صافی گلپایگانی # مهدی_شناسی @entezar_ma313
آیا مردم احتیاج به پیامبر و امام دارند⁉️ ✍جابر از حضرت باقر علیه السّلام نقل کرد که پرسیدم: به چه جهت مردم احتیاج به پیامبر و امام دارند؟ امام فرمودند: برای برقراری عالم به مصلحتش. از این روست که خداوند عذاب را از اهل زمینی که نبی یا امامی میان آنها باشد بر می‌دارد، خداوند عزوجل می‌فرماید: «ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِیهِمْ» انفال/ ۳۳ {خداوند هرگز آنها را عذاب نمی کند تا وقتی تو (پیغمبر) میان آنها باشی. } پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز فرمودند: ستارگان سبب آرامش و آسایش اهل آسمان هستند و اهل بیت من سبب آسایش اهل زمین. وقتی ستارگان از میان بروند، اهل آسمان دچار ناراحتی می‌شوند. وقتی اهل بیت من نیز از میان بروند، اهل زمین دچار ناراحتی خواهند شد. منظور پیامبر از اهل بیت، ائمه علیهم السّلام هستند که اطاعت از آنها را قرین و همراه اطاعت خود قرار داده در این آیه فرموده: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» نساء/ ۵۹ {ای مؤمنین! خدا و پیامبر و صاحبان امر را اطاعت کنید. } آنها پیشوایان معصومی هستند که گناه و معصیت از ایشان سر نمی زند و مؤید و موفق و مورد پشتیبانی خدا هستند. به برکت آنها خدا به بندگان روزی می‌دهد و جهان را آباد می‌کند و باران از آسمان می‌بارد و زمین برکت‌های خود را خارج می‌کند. به واسطه آنها معصیت کاران را مهلت داده و تعجیل در کیفر و عذاب آنها نمی کند. آنها پیوسته مؤید به روح القدس هستند از قرآن جدا نمی شوند و قرآن از آنها جداشدنی نیست. درود خدا بر تمام آنها باد. 📚 علل الشرائع: ۵۲ بحارالانوار ج ۲۳ ص ۲۰ ‌الهی ‌بِحَقِ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌لِوَلیکَ‌الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج @entezar_ma313
آتش جنگ میان شما افروخته می‌شود ▪️ «...حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِكُمْ عَلَى سَاقٍ بَادِياً نَوَاجِذُهَا...» 💣 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۳۸، امیرالمومنین از حوادثِ سخت آخرالزمان خبر مى‌دهند؛ ایشان در ابتدا به جنگ‌هاى خونين و ويرانگر که مردم جهان را تحت شديدترين سختی‌ها قرار مى‌دهد و ظلم و جور همه جا را پر مى‌کند، اشاره می‌فرمایند. 💥 امام علی این نبردها را به حیوانی خشمگین تشبيه کرده و می‌فرمایند که افراد بسیاری به امید فتح و پیروزی وارد این جنگ‌ها می‌شوند اما به سرانجام تلخ و ناگواری گرفتار خواهند شد. سپس حضرت به ظهور حکومت الهی اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «آگاه باشيد! فردايى كه شما از آن هيچ شناختى ندارید، فرا می‌رسد و زمامدارى حاكميّت پيدا مى‌كند كه غير از آن افراد جنگ‌افروز است...» ☀️ امیرالمومنین در این بخش از گفتار خود، عصر ظهور و حکومت امام مهدی را آینده‌ای توصیف می‌کنند که ارزش و عظمت آن ناشناخته است و به همین جهت می‌فرمایند: آینده با آنچه به آن آشنا نیستید، فرا می‌رسد. ۱۰ @entezar_ma313
فرزند «شهید صیاد خدایی» در مراسم تشییع پیکر پدرش ▪️ ما‌ منتظر‌ لحظه دیدار‌ بهاریم! آرام‌‌ ڪنید‌ این‌ دلِ‌ طوفانے ما را عمریست‌ همہ در‌ طلب‌ وصل‌ تو‌ هستیم پایان‌ بده این‌ حالِ‌ پریشانی‌ ما را...!'💔 @entezar_ma313