eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
549 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
فتنه های آخرالزمان ✨امام رضا(علیه السلام ) فرمودند: فتنه ی بعضی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند بر شیعیان ما از فتنه ی دجال سخت تر است❗️ 🌾 راوی پرسید: چرا❓ ✨ فرمودند: چون با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می کنند ، این کار آن ها باعث خلط حق و باطل شده و امر را بر مردم مشتبه می سازد تا جایی که مؤمن از منافق تشخیص داده نمی شود. 📚پی نوشت ها: صفات الشیعه ۸ وسائل ، ج ۱۶ ، ص ۱۷۹ بحارالانوار ، ج ۷۲ ، ص ۳۹۱ @entezar_ma313
غربت اسلام ▪️ «...فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ...بَقِيَّةٌ مِنْ بَقَايَا حُجَّتِهِ...» 🔸 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۸۲، امام علی به دو مسئلهٔ دیگر اشاره می‌فرمایند: نخست این که، ایام غیبت امام مهدی را دوران غربت اسلام معرفی می‌نمایند، و این غربت اسلام را به شتری تشبيه می‌کنند که از راه رفتن باز مانده و گردن خود را به زمین چسبانده که کنایه از ضعف و ناتوانی است. و این مطلب اشاره به این موضوع دارد که در دوران غيبت امام عصر، اسلام و مسلمين در نهايت ضعف قرار مى‌گيرند و دشمنان از هر سو براى محو اسلام قيام مى‌کنند. 🔹 موضوع دوم این که امیرالمومنین در پایان این فراز از خطبه، می‌فرمایند او باقيمانده‌اى از حجّت‌هاى خدا است و خليفه و جانشينى از جانشينان پيامبرانِ اوست و همان گونه که به دست مى‌آيد جمله‌هاى بالا مرجع ضميرى جز حضرت مهدى نمى‌تواند داشته باشد. ۲۳ @entezar_ma313
عقوبت ظلم... 🔹 امام علی فرمودند: «به سبب ظلم، نعمتها ضایع میگردد و به نکبت مبدل می‌شود.» (غررالحکم و دررالکلم، ج ۱ ،ص ۳۳۱) 🔸 عوامل اصلی نبودن و گرفتن نعمت‌ها، ظلم است و بزرگترین نعمت، امامت است، پس نبودن امام ظلم است. مردم یا خودشان عقلا متوجه این فقدان می‌شوند یا خدا به واسطهٔ سختی‌ها و مشکلات و بلاها به آن‌ها می‌فهماند. 🔹 به همین علت در ، نظم دنیا بهم می‌خورد. چون عدل نیست و مردم حق را نمی‌شناسند و دچار دنیاپرستی و هوا و هوس شده‌اند. 🔸 امام سجاد در وصیت خود به امام باقر فرمودند: «زنهار ای فرزندم که بر کسی که دادرسی به غیر از خدا نداشته باشد، ظلم کنی که او کس دیگری ندارد و دست به درگاه مالک‌الملوک برمی‌دارد و منتقم حقیقی را بر سر انتقام می‌آورد.«(بحاراألنوار، ج ۷۵ ،ص ۳۰۸) 🔹 زمانی که مردم مضطر شوند، منتقم آل‌‌الله، امام زمان می‌آید همانگونه که وقتی بنی‌اسرائیل مضطر شدند، چهار شب ندبه کردند و ظهور منجی را از خدا خواستند. 🔸 امام صادق در حدیثی فرمودند: «خدا به خاطر گریه و زاری بنی‌اسرائیل ۱۷۰ سال از ۴۰۰ سال را به آنان بخشید، اگر شیعیان ما نیز ندبه می‌کردند، خدا گره از کارشان باز می‌کرد.» (التفسیر، عیاشی، ج ۲ ،ص ۱۵4) 🔹 بشر ادعا کرد که می‌تواند بدون چنگ زدن به ریسمان الهی و کمک و حضور اهل‌بیت، دنیا را مدیریت کند و عدالت را به وجود بیاورد. امروز نتیجهٔ نخواستن امام زمان این است که بشر از اجرای عدالت در دنیا عاجز مانده است. در بعضی از کشورها مردم در همه امور اسراف و زیاده‌روی می‌کنند و مردم بعضی از کشورها دچار سوء تغذیه، فقر، تنگدستی و جنگ هستند. البته بشر روزی به عجز خود اعتراف و منجی را طلب می‌کند. 👤 استاد 🎤 برشی از سخنرانی؛ عدالت، گمشده آخرالزمان، اسفند ۹۲ تهران @entezar_ma313
‌‌🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۶🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 🌿 رشد تربیت انسانی 💠امام باقر علیه السلام: هنگامی که قائم قیام کند، خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز می‌دهد... و اخلاق آنان را تکامل بخشد. 💠یکی از برنامه‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رشد تربیتی و بلوغ روحی انسان است. انسان که جزء اصلیِ تشکیل جامعه صالح و سالم است، محور اصلی برنامه ریزی ها، قوانین، علوم و دیگر مسائل جامعه می‌باشد. انسان، برای اصلاح جامعه و تشکیل اجتماعی سالم باید نخست، اصلاحات و تحولات را از درون خود آغاز کند، زیرا تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، جنگ، صلح، نظم، بی نظمی، نیکی، زشتی و... در اجتماع به انسان مربوط است. پس انسان با ایجاد انقلابی در درون خود می‌تواند در جامعه نیز انقلاب و تحول به وجود آورد. 💠در هر جامعه ای بهترین برنامه‌ها و قوانین باید به دست بهترین و شایسته ترین افراد و مجریان اجرا شود. به همین دلیل ساختن انسان و پرورش و رشدِ افرادی صالح، مقدمة اصلی برای تشکیل هر نظام صالح و انسانی است. 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نخست به تربیت انسان‌ها می‌پردازد تا دیگر برنامه‌های اجتماعی خود را به شایستگی انجام دهد. و عدالت، دادگری، قانون شناسی، دیگر دوستی، ایثار و... را در سطح جامعه پایدار سازد.کینه توزی، خوی و خُلقی شیطانی است و از پایین بودن سطح فرهنگ انسانی سرچشمه می‌گیرد. 💠 با رشد تربیت و تکامل عقل، کینه‌ها به محبت و دوستی تبدیل می‌شود و انسان دوستی در روابط اجتماعی استوار می‌گردد. 💠ثروت پرستی و مال اندوزی، پدیده ای روحی و باطنی است. انسان‌ها نخست، در باطن حریص و ثروت پرست می‌شوند، آنگاه در خارج به اموال دیگران تجاوز می‌کنند و به ظلم و ستم‌های اقتصادی دست می‌زنند. این مشکل برزگ (مال دوستی) در تمام دوران‌ها وجود داشته است و خواهد داشت. این بیماری باطنی و روحی انسان، تا از درون انسان درمان نگردد، به کاربردن شیوه‌ها و روش‌هایی از بیرون، برای جلوگیری از آن، نتیجة چندانی ندارد، و اگر داشته باشد دراز مدت و پایدار نیست. 💠تجربه‌های پیاپی و مکرر تاریخ نشان داده است که همة نابسامانی‌ها و ناتوانی‌ها در کار جامعه سازی به دلیل آن است که سرچشمة آلودگی نادیده گرفته شده و محور اصلی فراموش گردیده است، و به تربیت روح و باطن انسان توجّه نشده است. 💠اما در دوران ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به این مشکل اساسی توجه می‌شود و روح و روان مردم تربیت می‌گردد و صفات پست و ناپسند روحی و باطنی انسان‌ها از بین می‌رود. همین است که آن انقلاب مانند دیگر انقلاب‌ها شکست نخواهد خورد و به پیروزی نهایی خواهد رسید و پایدار خواهد ماند. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
⭕️ گناهان ما و طول دوران غیبت... امام_زمان صلوات‌الله‌علیه در شریف به شیخ مفید رحمه‌الله مرقوم فرمودند: 🍃 «اگر شیعیان ما، که خداوند آنان را در مسیر طاعت و بندگی‌اش موفّق بدارد، در وفای به عهدی که بر گردنشان داریم (حقیقت انتظار و دعای_فرج) اجتماع می‌نمودند، یُمن و مبارکیِ دیدار ما برایشان چنین به تأخیر نمی‌افتاد و بزودی به سعادت مشاهده ما نائل می‌شدند؛ وفای به عهدی که بر اساس معرفت صحیح و صداقت آنان نسبت به ما باشد؛ و آنچه موجب جدایی ما و شیعیانمان گردیده و آنان را از سعادت دیدار ما محروم نموده، گناهانی است که از آنان به ما می‌رسد و توقّع انجامش را از دوستانمان نداریم...» 💠 «ولو أن أشياعنا وفقهم الله لطاعته على اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم لما تأخر عنهم اليمن بلقائنا ولتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا على حق المعرفة وصدقها منهم بنا فما يحبسنا عنهم إلا ما يتصل بنا مما نكرهه ولا نؤثره منهم.» 📚 تهذیب الأحکام (شیخ‌طوسی)، ص۴۰ احتجاج (أبومنصورطبرسی)، ص۴۹۹ با یکایک گناهانمان، در طولانی‌تر شدن دوران تاریک و سخت غیبت سهمی داریم ! @entezar_ma313
پدر و مادرم فدایشان باد ▪️ «أَلَا بِأَبِي وَ أُمِّي هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولَةٌ...» 🔸 خطبهٔ ۱۸۷ نهج‌البلاغه با این عبارت امیرالمومنین شروع می‌شود: «پدر و مادرم فدایشان باد! آنان که نامشان در آسمان معروف و در زمين مجهول است.» 🔹 سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که امام چه گروهی را خطاب قرار داده‌اند و این گروه چه ویژگی خاصی دارند که حضرت در موردشان می‌فرمایند: پدر و مادرم فدایشان باد! 🔸 گروهی از مفسران نهج‌البلاغه معتقدند منظور امام، امامان معصوم هستند و برخی گفته‌اند منظور ایشان، بندگان خاصّ خداوند است. اما با توجه به ادامهٔ خطبه که از حوادث سخت آینده خبر می‌دهد و با علائم آخرالزمان همخوانی دارد، روشن می‌شود که منظور امام، حضرت مهدی و یاران آن حضرت‌ می‌باشد، کسانی که زمینه را برای برپایی حکومت عدل الهی آماده و برای دفاع از حق و گسترش عدالت قيام خواهند کرد. ۲۴ @entezar_ma313
امام صادق علیه‌السلام:  لِکُلِّ صلاةٍ وَقتانِ : أوَّلٌ و آخِرٌ، فَأوَّلُ الوَقتِ أفضَلُهُ، و لیسَ لأِحَدٍ أن یَتَّخِذَ آخِرَ الوَقتَینِ وَقتا إلاّ مِن عِلَّةٍ، و إنّما جُعِلَ آخِرُ الوَقتِ للمَریضِ و المُعتَلِّ و لِمَن لَهُ عُذرٌ، و أوَّلُ الوَقتِ رِضوانُ اللّه ِ، و آخِرُ الوَقتِ عَفوُ اللّه. 📿هر نمازی دو وقت دارد: اوّل و آخر. ✨نماز اوّل وقت، با فضیلت‌تر است و هیچ‌ کس نباید نماز را مگر به علّت خاصی به آخر وقتش بیندازد. نماز آخر وقت فقط برای بیمار و علیل و کسی که عذری دارد، قرار داده شده است. 💎نماز اوّل وقت (سبب) رضایت خدا و نماز آخر وقت (موجب) آمرزش خداست. 📔(جلد ۸۳ بحارالانوار) @entezar_ma313
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۷🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 ✅سامان یابی زندگی 💠امام حسین علیه السلام: در خاندان ما دوازده مهدی است... آخر آنان نهمین فرزند من است که به حق قیام کند، و خداوند زمین مرده را به دست او زنده کند... 💠انسان دارای دو گونه حیات و زندگی است. حیاتی انسانی و حیاتی حیوانی، که تفاوتی بسیار میان این دو گونه حیات وجود دارد. انسان در حیات و زندگی حیوانی خود دارای تغذیه، رشد و تولید مثل است؛ و در این سه موضوع با همة موجودات زنده مشترک است. زیرا از کوچکترین موجود زنده تا بزرگترین و پیچیده ترین آنها، در این سه، همانند و همسانند. 💠اما حیات اصلی انسان، حیات باطنی و زندگی روحی و عقلانی است. و این احادیث است که عالم انسان را از عالم حیوانات و موجودات زنده جدا می‌سازد، و این حیات و زندگی به انسان برتری و امتیاز می‌بخشد. در زندگی مادی بسیاری از حیوانات از زندگی استوارتر، طولانی تر و آسیب پذیرتر برخوردار هستند. 💠حیواناتی که ده‌ها سال زندگی می‌کنند و تغذیه ای چندین برابر افراد انسانی دارند، و کمتر دچار بیماری و کاهش و فرسایش می‌گردند و قدرت و توانایی بیشتر از انسان دارند. و اگر قدرت بدنی ملاک برتری باشد، اینگونه حیوانات از انسان برترند. بنابراین، ارزش و عظمت حیات انسانی، به حیات باطنی و معنوی و عقلانی اوست. 💠آدمی در طول تاریخ و دوران زندگی، از حیات انسانی خود، چندان بهره و استفاده ای نبرده است، و جز سالیان اندک و محدود و در دوره‌هایی بسیار کوتاه، انسان نزیسته، و حیات فردی و اجتماعی انسانی نداشته است؛ و در این دوران حیات انسانی و انسانیتِ انسان مرده بوده است. 💠از حیات انسانی که بگذریم، در کدام دوره از دوران‌های تاریخ و کدام تمدن و جامعه ای همة انسان‌ها درست تغذیه شدند و خوراک کافی در اختیار داشتند، و فرزندانشان زمینة رشد یافتند و در کجا مسائل مادی آنان حلّّ شد. 💠در قرن حاضر که اوج شکوفایی تمدن‌های ظاهری بشری است، کجا وسایل و ابزار زندگی مادی، برای همة انسان‌ها و در همة اجتماعات فراهم شده است؟ آمارها، از گرسنگی‌های پنهان و آشکار اکثریت قاطع بشریت، و سیری و پُرخوری اقلیت ها، پرده برمی دارد. 💠در طول تاریخ، از برخی دوره‌های گذرا و کوتاه حکومت‌های پیامبران و دوران حکومت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و چهار سال خلافت امام علی علیه السلام که بگذریم، انسان همواره در اثر ظلم و بی عدالتی و فساد و تباهی‌های مادی و معنوی از نعمت حیات شایسته محروم بوده است. 💠زمین نیز دچار مرگی وحشتبار شده است، زیرا مرگ و حیات زمین ارتباط مستقیم با مرگ و حیات ساکنان آن دارد، یعنی در این دوران رشد ویژه و چشمگیری یافته است، مزارع آباد شده و منابع استخراج گردیده است و از دریاها و فضا و جوّ و... نیز استفاده گردیده است. 💠اکنون برای این که مقصود از حیات در بُعد انسانیِ آن به خوبی روشن گردد و مرگ انسانیت‌ها بهتر لمس شود، ویژگی‌های انسان‌ها و اجتماعات را در دوران پیش از ظهور می‌آوریم تا مشخص شود که امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با چه راه و روش‌هایی می‌جنگد و چه برنامه‌ها و اصولی را جایگزین آنان می‌کند: 🔺الف. گسیختن روابط انسانی 💠گسیختن و پاره شدن پیوندهای انسانی، از پدیده‌های ویرانگر پیش از ظهور است. در این روزگاران پیوندهای اجتماعی استواری وجود ندارد و در زندگی انسان‌ها حق و عدل جایگاهی ندارد. به ظاهر انسان‌ها در کنار یکدیگر و در یک آبادی یا اجتماعی زندگی می‌کنند، لیکن دلها و فکرها با هم و در کنار هم نیست و میان آن‌ها همدلی وجود ندارد. 🔺ب. گسستن روابط خانوادگی 💠در این دوران، خانواده به عنوان هستة اصلی اجتماع- دچار تزلزل و سستی می‌گردد و پیوندهای خانوادگی گسیخته و سست می‌شود، مرد حقوق زن و زن حقوق مرد را رعایت نمی کند، ندارند، و مادران و پدران مسئولیت‌های تربیت فرزندان را از یاد برده اند. 🔺ج. انگیزه‌های غیر انسانی در روابط اجتماعی 💠در این دوران انگیزه‌های روابط اجتماعی، انگیزه‌هایی الهی و انسانی نیست. محبت‌ها و دوستی‌ها واقعی نیست. عشق و علاقه واقعی وجود ندارد. دوستی‌ها بر اساس مسائل پوچ و زودگذر است. رابطه‌ها برای دستیابی به فساد و آلودگی و خوشگذرانی می‌باشد. یگانگی‌ها زبانی و ظاهری می‌باشد، و در باطن بیگانگی و دوری است. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
شرمندهٔ وفای شماییم و جفای خویش‌ 🔹 رابطهٔ امام و مأموم رابطه‌ای دو سویه است، ولی ما خیلی وقت‌ها، امام زمان را با تمام لطف‌هایش، فراموش می‌کنیم... 🔸 مگر ایشان همان امام مهربانی نیست که به‌خاطر غمِ ما غمگین می‌شود؟ همان امام رئوفی که پیوسته دعایمان می‌کند… 🔹 آیا او همان امام دادرسی نیست که در مصیبت‌ها به دادمان می‌رسد و گاهی پا‌به‌پای هق‌هقِ گریه‌هایمان می‌گرید؟ 🔸 پس کجاست دلتنگی ما برای او؟ کجاست فریادهای استغاثه‌مان برای فرج؟ خداوند فرمود: «وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا... هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید…» به راستی که چقدر بی‌وفاییم… 📝 @entezar_ma313
منتظر عقب‌گرد در امورتان باشید ▪️ «...أَلَا فَتَوَقَّعُوا مَا يَكُونُ مِنْ إِدْبَارِ أُمُورِكُمْ...» 🔸 امیرالمومنین در ادامهٔ خطبهٔ ۱۸۷ پيش‌گويی‌هايى از حوادث آيندهٔ دردناکى دارند که در انتظار مردم است. حوادثى که شبيه علاماتى است که براى ظهور حضرت مهدى ذکر شده است و می‌فرمايند: «بدانيد شما بايد منتظر عقب‌گرد در امور خويش و گسيختگى پيوندها و روى کارآمدن خردسالان و بى‌کفايتان باشيد» 🔹 بدیهی است که نمی‌شود برای جامعه‌ای که افراد نالایق در آن، امور مردم را در دست گرفته‌اند، انتظار پیشرفت داشت؛ چه در زندگی مادی و چه در امور دین و زندگی معنوی مردم. در چنین شرایطی نظام کارها از بین می‌رود و جامعه دچار پراکندگی و تفرقه می‌شود. و علت این که گروهى از زمامداران براى مديريت‌ها به سراغ این افراد مى‌روند، فقط این است که افراد بی‌کفایت، بندگانى هستند گوش به فرمان و به تمام خواسته‌ها تن می‌دهند و اين بزرگ‌ترين عامل بدبختى آن‌ها می‌باشد. ۲۵ @entezar_ma313
✅ رحمت و مهربانی امام رئوف، حضرت رضا علیه‌السلام نسبت به دوستان و موالیانشان موسی بن سیّار از اصحاب امام_رضا صلوات‌الله‌علیه ‌گوید: روزی همراه حضرت بودم که به نزدیک دیوارهای شهر طوس رسیدیم؛ ناگهان صدای ناله و شیونی را شنیدیم؛ به جستجوی آن رفتیم و دیدیم جنازه‌ای را می‌آورند؛ در همین حال، حضرت از اسب پیاده شده و به طرف جنازه رفتند و آنرا بلند کرده و چنان به آن جنازه چسبیدند، مانند بچّه‌ای که به مادرش می‌چسبد! آنگاه رو به من نموده، فرمودند: 🍃 «هر کس جنازۀ یکی از دوستان و موالیان ما را تشییع کند، مانند روزی که از مادر متولّد شده، از گناهانش پاک می‌شود.» وقتی جنازه کنار قبر گذاشته شد، حضرت کنار میّت نشسته و دست مبارک خود را روی سینۀ او گذاشتند و فرمودند: «ای فلان پسر فلان! تو را به بهشت بشارت می‌دهم که پس از این دیگر ناراحتی نخواهی دید.» (خوشا به سعادتش!) عرض کردم: «فدایت شوم، مگر این مرد را می‌شناسید، در حالی که اینجا سرزمینی است که تا کنون در آن گام ننهاده‌اید؟!» حضرت فرمودند: 🌿 «موسی بن سیّار! مگر نمی‌دانی که اعمال شیعیان ما، هر صبح و شام بر ما ائمّه عرضه می‌شود؛ اگر در آن تقصیر و کوتاهی ببینیم، از خدای تعالی درخواست عفو و بخشش و اگر عمل خیری مشاهده نمائیم، از خداوند پاداش و نعمت برایشان طلب می‌کنیم.» 💠 «موسى بن يسار قال: كنت مع الرضا علیه‌السلام وقد أشرف على حيطان طوس وسمعت واعية فأتبعتها فاذا نحن بجنازة ، فلما بصرت بها رأيت سيدي وقد ثنى رجله عن فرسه ، ثم أقبل نحو الجنازة فرفعها ، ثم أقبل يلوذ بهما كما تلوذ السخلة بامها ، ثم أقبل علي وقال : يا موسى بن يسار ، من شيع جنازة ولي من أوليائنا خرج من ذنوبه كيوم ولدته أمه لا ذنب عليه ، حتى إذا وضع الرجل على شفير قبره رأيت سيدي قد أقبل فأخرج الناس عن الجنازة حتى بدا له الميت فوضع يده على صدره ، ثم قال : يا فلان بن فلان أبشر بالجنة فلا خوف عليك بعد هذه الساعة. فقلت : جعلت فداك هل تعرف الرجل؟ فو الله إنها بقعة لم تطأها قبل يومك هذا فقال لي : يا موسى بن يسار أما علمت أنا معاشر الائمة تعرض علينا أعمال شيعتنا صباحا ومساء؟ فما كان من التقصير في أعمالهم سألنا الله تعالى الصفح لصاحبه ، وما كان من العلو سألنا الله الشكر لصاحبه‏.» 📚 مناقب آل ابیطالب علیهم‌السلام (ابن‌شهرآشوب)، ج۴، ص۳۴۱ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۴٩، ص٩٨ 🍂 «یارب فرج امام ما را برسان.» @entezar_ma313
‌🔺د. روابط سودجویانه 💠انسان، در ارتباط با انسان دیگر، به سود و سرمایه می‌اندیشد، و با همین انگیزه به میدان پیوندهای اجتماعی وارد می‌شود. در صورتی که سود مادی در کار باشد با هر انسانی رابطه برقرار می‌کند. طبقات اجتماعی هر کدام به نوعی تلاش می‌کنند تا حق دیگران را ببرند، و با کار و تلاش دیگران بر ثروت خود بیفزایند. 💠جامعة انسانی به جنگلی از حیوانات تبدیل می‌گردد، که در آن مردمان گرگانی اند به جان هم افتاده و حکومت‌ها درندگانی که به جان ملت‌ها افتاده اند، و هر کسی دیگری را برای منافع خود می‌خواهد. 🔺ه. نابودی عبادات 💠در دوران پیش از ظهور، عبادت و پرستش خدای بزرگ، چنان که شایسته است انجام نمی شود. اکثر انسان‌ها در مادیّات و دنیا غرق شده اند و به هدف خلقت خویش نمی اندیشند. توجه ندارند که روزی به سوی خدا باز می‌گردند و در این دروان کوتاه زندگی باید راهی به او بجویند و خود را آمادة سفر به سوی خداوند سازند. 💠اینها اندکی از مسائل و ویژگی‌های اجتماعات در دوران پیش از ظهور می‌باشد. امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آن نجات دهندة بشریت، همة این عوامل و راه و روش‌های ناپسند و ویرانگر را نابود می‌گرداند و اصول و آرمان‌های حیاتبخش را جایگزین این امور می‌سازد. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
سلام منتظران طبق روال جمعه ها 💮 💮 🌻🌻🌻🍁🌻🌻🌻 بِسْم الله الرحمن الرحيم ✨سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ✨ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ✨ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ✨ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ ✨أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، ✨وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، ✨وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ ✨ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ ✨وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ ✨وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨ وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، ✨ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، ✨وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ ✨وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، ✨وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، ✨وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْبَعْثَ حَقٌّ، ✨وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، ✨وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، ✨وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، ✨وَالْحَشْرَ حَقٌّ، ✨وَالْحِسَابَ حَقٌّ، ✨وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، ✨وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، ✨يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ
♻️دعای بعد از زیارت آل یاسین دعایی که بعد از این زیارت باید خوانده شود ، چنین است: ✅«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ، ⚜ اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ نَبِیِّ رَحْمَتِکَ وَ کَلِمَهِ نُورِکَ ، وَ أَنْ تَمْلَأَ قَلْبِی نُورَ الْیَقِینِ ، وَ صَدْرِی نُورَ الْإِیمانِ ، وَفِکْریِ نُورَ النیات وَ عَزْمِی نُورَ الْعم وَ قُوَّتِی نُورَ الْعَمَلِ ، ⚜ وَ لِسانِی نُورَ الصِّدْقِ ، وَ دِینِی نُورَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ ، وَ بَصَرِی نُورَ الضِّیآءِ ، ⚜ وَ سَمْعِی نُورَ الْحِکْمَهِ ، وَ مَوَدَّتِی نُورَ الْمُوالاهِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ حَتّی أَلْقاکَ ، وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَ مِیثاقِکَ ، فَیَسَعَنِی رَحْمَتُکَ یا وَلِیُّ یا حَمِیدُ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فِی أَرْضِکَ ، وَ خَلِیفَتِکَ فِی بِلادِکَ ، وَ الدّاعِی إِلی سَبِیلِکَ ، وَ الْقآئِمِ بِقِسْطِکَ ، وَ الثّآئِرِ بِأَمْرِکَ ، وَلِیِّ الْمُؤْمِنِینَ وَبَوارِ الْکافِرِینَ ، وَ مُجَلِّی الظُّلْمَهِ وَ مُنِیرِ الْحَقِّ ، وَ النّاطِقِ بِالْحِکْمَهِ وَ الصِّدْقِ ، وَ کَلِمَتِکَ التّآمَّهِ فِی أَرْضِکَ ، الْمُرْتَقِبِ الْخآئِفِ وَ الْوَلِیِّ النّاصِحِ ، سَفِینَهِ النَّجاهِ وَعَلَمِ الْهُدی وَنُورِ أَبْصارِ الْوَری وَ خَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَ ارْتَدی وَ مُجَلِّی الْعَمی الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً ، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ، إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ . ⚜اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیآئِکَ ، الَّذِینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَأَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ ، وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً . ⚜اَللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدِینِکَ ، وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیآءَکَ وَ أَوْلِیآءَهُ وَ شِیعَتَهُ وَأَنْصارَهُ ، وَ اجْعَلْنا مِنْهُمْ . ⚜اَللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَ طاغٍ ، وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ ، وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ، وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمالِهِ ، وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ ، وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ ، وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ ، وَأَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ ، وَ انْصُرْ ناصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خاذِلِیهِ ، وَ اقْصِمْ قاصِمِیهِ وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَهَ الْکُفْرِ ، وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ ، وَجَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ حَیْثُ کانُوا ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها ، بَرِّها وَ بَحْرِها ، وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً ، وَأَظْهِرْ بِهِ دِینَ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ، ⚜وَاجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعْوانِهِ ، وَ أَتْباعِهِ وَ شِیعَتِهِ ، وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ ما یَأْمُلُونَ ، وَ فِی عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَرُونَ ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ ، یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ ، 🔅 یا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ.🔅
در حضورت، چه زیبا واژه‌ها آسمانی می‌شوند! 🔹 اصلاً آمده‌ای که به آسمان برسانی خاکیان را! آمده‌ای که آنقدر رئوف باشی تا رضا شوی آنقدر رضا که حتی ریزه‌خوارِ عنکبوت‌صفتِ سفره‌ات را هم طوری در آغوش بکشی که متوجه جسارتش نشود! 🔅 ای حضرت عشق! ریزه‌خوارانِ نمک‌پروده‌ات، قرن‌هاست که بی‌صبرانه منتظرِ درکِ حضور حضرت یارند.‌‌.. ای حضرت رئوف! می‌شود با دعایت پایان دهی این چشم‌انتظاری بی‌پایان را؟ 🌺 سالروز ولادت باسعادت شمس الشّموس، أنیس النّفوس، امام الرّئوف، حضرت أباالحسن علیّ بن موسی الرّضا صلوات‌الله‌علیه را به محضر مقدّس قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌الزّمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همه شیعیان و منتظران تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم @entezar_ma313
درهمی حلال ▪️ «...ذَاكَ حَيْثُ تَكُونُ ضَرْبَةُ السَّيْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّهِ...» 💰 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۸۷ که امام علی از حادثه‌های تلخ آخرالزمان خبر می‌دهند، به مسئلهٔ حلال و حرام اشاره می‌کنند که سرنوشت مادی و معنوی جامعه به آن بستگی دارد. 🔥 زمانی که اموال آلوده، حرام و شبهه‌ناک زیاد شده، غصب، رشوه و تقلب در جامعه زياد مى‌شود و مردم به مسئلهٔ حلال و حرام توجهی ندارند، به دست آوردن مال حلال هم سخت‌تر از تحمّل ضربهٔ شمشیر می‌شود. 💵 آنچه دربارهٔ فزونى اموال حرام در آخرالزمان در اين بيان امام آمده، در روايات ديگر نيز به وضوح به چشم مى‌خورد. از جمله در حديثى از رسول خدا مى‌خوانيم: «کمترين چيزى که در آخرالزمان پيدا مى‌شود برادر مورد اعتماد و درهمى از حلال است»*۱ 📚 ۱- بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۱۵۷ ۲۶ @entezar_ma313
‌🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۸🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 ☀️‌روش زندگی امام موعود علیه السلام 💠امام صادق علیه السلام می فرمایند: به چه جهت دربارة خروج قائم عجله دارید؟ به خدا سوگند، او جامه ای درشت می‌پوشد، و خوراک خشک و ناگوار می‌خورد... 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چون همة پیامبران، بسیار ساده زیست است. لباس‌های درشت و کم بها می‌پوشد، و خوراک خشک و ناگوار می‌خورد. اهل آسایش و تن آسایی نیست. چون پیامبران از هر گونه تعظیم و بزرگداشت و ستایش پرهیز دارد. او به معنای واقعی زاهد است و جز به ضروریات زندگی تن نمی دهد، و در سطح پایین ترین طبقات، بلکه دشوارتر از آنان زندگی می‌کند. 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همانند حضرت یحیی علیه السلام زاهدترین و عابدترین مردمان است. با ظهور او دیگر بار اخلاق و رفتار پیامبر و امامان آشکار می‌شود، او تجلّی دوبارة زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام و دیگر امامان است، و لباس و خوراک و خانه و کاشانه او یادآور لباس و خوراک و خانة کوچک و بی نهایت سادة پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام است. 💠آری!رهبری جامعه انسانی باید چنین باشد. آنان که زندگی‌های مرفه و آسوده دارند و با شادی زندگی می‌کنند، در کاخ‌ها سکونت دارند و دم از آسایش خلق و توده‌های مردم می‌زنند، ادعایی پوچ و پوک دارند و سخنی یاوه می‌گویند. 💠امام موعود علیه السلام چون نیاکان خویش به هر کس هر چه خواست می‌بخشد و کسی دست خالی از نزد او باز نمی گردد، و به جز خدا و رضای او به چیزی دیگری نمی اندیشد. و در برابر زحمت‌ها و کوشش‌هایی که برای مردم می‌کشد، پاداشی در نظر ندارد و حتی ستایش و تشکری نمی خواهد. 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که داعی حق و گسترندة عدل است، ذرّه ای در احوال شخصی پای از حدّ و مرز عدالت بیرون نمی گذارد، او نخست «عدل» رادر درون خود پیاده کرده است، و سپس به پیاده کردن آن در جامعه و جهان دست می‌زند. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
تنیده تار به چشم و به گوش این عالم وگرنه غیر کرم از تو سمت ما نرسید 🔸 خودت دعا بکن آخر بیاید آقا جان همان که می‌رسد از راه با سپاه شهیدان @entezar_ma313
مستی بدون شراب ▪️ «...ذَاكَ حَيْثُ تَسْكَرُونَ مِنْ غَيْرِ شَرَابٍ...» 💶 در آخرالزمان گروهی به خاطر ثروت و امکاناتی که در اختیار دارند، غرق در خوش‌گذرانی شده، خدا را به فراموشی می‌سپارند و مانند مستان در عالم بی‌خبری به سر می‌برند. 🍷 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۸۷ امام علی در وصف روزگار آینده و این افراد لذّت‌جو می‌فرمایند: «در آن زمان بدون این که شراب بنوشید مست می‌شوید به سبب نعمت و لذت‌جویی» 💬 از دیگر ویژگی‌هایی که امام به آن اشاره می‌کنند، سوگند خوردن بدون دلیل و دروغ گفتن بدون اجبار است که متأسفانه در جامعهٔ خودمان شاهد آن هستیم و این امر باعث از بین رفتن اعتماد بین افراد می‌شود. امام علی در ادامه می‌فرمایند در این زمان بلا به شما آزار می‌رساند و این رنج و سختى چه طولانى است. ۲۷ @entezar_ma313
🌺 امام_رضا علیه السّلام : پدر و مادرم فدای مهدی که هم نام جدّم و شبیه من است ! مهدی در اوج ناامیدی مردان و زنان مؤمن آید./ ✅ امام علی_بن_موسی_الرضا علیهما السّلام در سخنی از وقوع فتنه ای که گوش ها را کر و مستأصل کننده است خبر داد، فتنه ای که دوستی ها و همدلی ها را از بین ببرد و آن فتنه زمانی است که شیعه سوّمین فرزند ایشان را گم کنند، و از فقدان او تمام اهل آسمان و زمین غمناک شوند، و چه بسیار مردان و زنان مؤمن که در زمان غیبت متأسف و غمگین و سرگردان و دلتنگ شوند . 🔹 سپس امام رضا علیه السّلام سر به زیر انداختند و پس از درنگی سرشان را بالا آوردند و گفت: 🌿 « پدر و مادرم به فدای کسیکه هم نام جدّم و شبیه من و شبیه موسی بن عمران است ( امام مهدی ارواحنافداه ) . 💫 او را هاله ها و طوق های نور بسیار درخشان فراگرفته که سرچشمه اش شعاع نور قدس پروردگار می باشد . چه بسیار زنان مؤمن دلسوخته و مردان متأسف و دلسوخته و غمناک که در فقدان آن « ماء معین ( آب گوارا ) » می سوزند . ✨ می بینم که در اوج نا_امیدیِ مردم، ندائی به گوش آنان می رسد که شخص دور مانند شخص نزدیک آن ندا را می شنود؛ که رحمت و مهربانی برای مؤمنان و عذابی است برای کافران ... 🌿 بأبی و أمّی سمیّ جدّی و شبیهی و شبیه موسی بن عمران! 💫علیه جیوب النّور یتوقّد من شعاع ضیاءالقدس، کم من حرّی مؤمنة، و کم من مؤمن متأسّف حرّان حزین عند فقدان الماء المعین، کأنّی به آیس ما کانوا قد نودوا نداءً یسمعه من بالبعد کما یسمعه من بالقرب یکون رحمةً علی المؤمنین و عذاباً علی الکافرین .../ 📚 کمال الدّین و تمام النعمة ج ۲ ص ۶۰ / غیبت نُعمانی ص۲۸۶ ✅ بنابر روایاتی وجه شباهت امام زمان علیه السّلام با حضرت موسی غیبت آن پیامبر بزرگ از طاغوت زمانش و در غیبت دوم گوساله پرستی امتش می‌باشد، که با نصر إلهی باز می گردد و مردمش را نجات می دهد . 🔹ولی وجه شبهات حضرت ولی_عصر ارواحنافداه با امام رضا علیه السّلام در چیست ؟ 🌱 لقبی که امام رضا علیه السّلام را وصف می کند لقب غریب_الغرباء می باشد، و اگر دقیق بنگریم امام زمان علیه السّلام و ولی نعمت جهانیان که بدون او زمین اهلش را فرو بلعد در بین زمینیان غریب الغربا می باشد ! @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۹🌷 ☀️اولین نگاه به امام زمانم☀️ ✨‌عالم ارواح ✨سرگردانی در عالم ارواح 💠نور تابان وجودِ چون خورشیدش بالأخره بر من هم تابید و من، من شدم. 💠آتش عشقی پایدار، هیزم‌های دلم را سخت بر می‌افروخت، که شراره‌های آن سر به هجرانی سرد و طولانی داشت. 💠نسیمی با شمیم خوشبوی وصال در صحرای وجودم، وزیدن گرفت. 💠کوچه‌های تاریک قلبم یکی پس از دیگری به نوری آشنا روشن می‌شدند. 💠تنها نبودم، دیگرانی را هم که همچون من بودند و گرمی خورشید وجودش به آن‌ها نیز تابیده بود، حضور داشتند و من با آن‌ها اُنس و اُلفتی عمیق داشتم. 💠ناگهان آبشار صدایی مَهیب و پُر تلاطُم بر سرمان فرو ریخت و همگی با گوش‌های جانمان شنیدیم: {أَلَسْتُ بِرَبِّکُم}آیا من پروردگار شما نیستم؟ همگی در جواب فریاد زدیم که: { قَالُوا بَلَی } 💠امّا گویا عدّه ای تنها به زبان، جوابِ این منادی را داده و صدا از عمق جانشان بر نمی آمد! حسّ غریبی داشتم! اینجا کجاست؟ من چه کسی هستم؟ اینان چه کسانی هستند؟ این چه سؤالی بود؟ منادی که بود؟ و چرا همگان از عمق جان به منادی پاسخ ندادند؟ 💠در این میان دوباره صدای آن منادی بلند شد: {أَلَیْسَ مُحَمَّدٌ بِنَبِیِّکُم}؟ آیا محمّد پیامبر شما نیست؟ 💠با شنیدن این اسم، غوغایی عجیب در نهان دلم پیدا شد، گویا از خود بی خود شدم و باز هم همراه همگان از عمق جانم پاسخ دادم که: { قَالُوا بَلَی } 💠و باز متوجّه شدم که عدّه ای دیگر با من فرق می‌کنند! و گویا از شنیدن این اسم، دریای خروشانی که آغشته به کینهﻱ دیرینه ای بود در نهادشان موج می‌زند. 💠سایهﻱ خوفناک لحظات، می‌گذرند و من همچنان متحیّرم.آرام آرام، ابرِ ترس، وجودم را فرا گرفت. خواستم فریاد بکشم و با صدای بلند بپرسم: اینجا کجاست؟من چه کسی هستم؟ و... 💠که ناگهان صدای آن منادی باز هم مرا متوجّه خود ساخت و آن صدا در وجودم طنین افکند و شنیدم که گفت: { أَلَیْسَ عَلیٌّ بِأَمیرِالمُؤمِنینَ وَ أَولادُهُ الأئمَّةِ المَعصُومِینَ}؟ 💠با شنیدن نام علی علیه السلام گویا از درون متحوّل شدم و بند بند وجودم به این نام گره خورد و احساس کردم که من از اویم و با او پیوند خواهم خورد. 💠کامِ وجودم به محبّتی وصف ناپذیر شیرین شد و بند دلم به پنجرهﻱ نام دلربایش گره خورد و به سرعتِ هرچه تمام پاسخ منادی را دادم و در این پاسخ تنها نبودم و شنیدم که همگان پاسخ مثبت داده و { قَالُوا بَلَی } گفتند. 💠ولی باز هم مانند دفعه هاﻱ قبل عدّهﻱ زیادی گرچه به ظاهر { قَالُوا بَلَی } را گفتند، ولی صداهایشان برخاسته از عمق جانشان نبود. 💠گویا در این جا نیز طنین پر خروش این اسم، تنفّر و کینه ای عمیق را از دل عدّه ای بر ملا ساخته وآن را عیان می‌نمود! 💠گذر لحظات سرد و طاقت فرسا بسیار سخت بود و من همچنان در دریای تحیّر غوطه وَر بودم و گرداب سؤالاتِ «چرا»، «چطور»، «چگونه»، «برای چه» و... مرا در بر گرفته و رهایم نمی کرد و مرا به طور مرگ باری در خود می‌فشرد. چه کنم؟ 💠چگونه خود را از این زندان برهانم؟ آیا کسی هست که به سؤالاتم پاسخ دهد؟ آیا ساقی وجود دارد که بر لبهای تشنهﯼ روحم آب حیاتی بریزد؟ آیا پنجرهﯼ اضطراب دلم به گلزار قرار باز خواهد شد؟ آیا... ✨وصال یار و اولین نگاه در عالم ارواح 💠در این افکار بودم که ناگهان احساس کردم دستی پُر از یاس‌های آرامش در سبد قلبم قرار گرفت و بوی عطرِ اطمینان مشام دلم را پُر نمود. 💠طوفانِ درونم فرو نشست و احساس کردم به زودی همچون رودخانه ای خروشان به دریای حقایق فرو خواهم ریخت و بر قلّهﻱ اسرارِ خلقت صعود خواهم کرد. 💠غنچهﯼ وجودم شکفت و آمادهﻱ وصال شدم. نوازشم کرد. امّا نه با دستش، بلکه با نوری که سراسرِ وجودش را فرا گرفته بود. از خود بی خود شدم. یک پارچه نور بود. خودش را که معرّفی کرد، فهمیدم هرچه دارم از اوست و هرگز نباید از او جدا شوم. ادامه دارد... ‌📚 ✍محمدمهدی محقق فرید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @entezar_ma313
رحمت خدا بر بنده ای که امر ما را زنده کند، دانش های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی های سخنان ما را می دانستند از ما پیروی می کردند. 🌺امام رضا عليه السلام 📚معانی الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱ @entezar_ma313
امید رهایی ▪️ «...مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاءَ...» 📗 این جمله از خطبهٔ ۱۸۷ اشاره به فتنه‏‌هاى پيش از ظهور حضرت مهدی دارد كه به مؤمنين بسيار سخت خواهد گذشت و رهائى از آن ممكن نيست تا امام زمان ظهور کنند. حوادث و بلاهایی که هر چاره‌ای برای آن اندیشه شود، مشکل دیگری دامان مردم را می‌گیرد. 🔅 اما چرا امام علی می‌فرمایند امید نجات، دور است در حالی که بعضی از روایات ما امید به ظهور را نزدیک می‌دانند؟ آنچه از این کلام برداشت می‌شود این است که، ظهور مشروط به شرايطى است که اگر آن شرايط تحقق يابد، نزديک است و اگر تحقّق نيابد دور می‌باشد و به تعبير ديگر، مؤمنان مى‌توانند با فراهم کردن شرايطِ ظهور، يعنى خودسازى، آمادگى کامل، دعا و... ظهور آن حضرت را نزديک کنند و اگر زمینه را فراهم نکنند، ظهور به تأخير خواهد افتاد، بنابراين امر فرج از يک نظر نزديک است و از نظر دیگر دور می‌باشد. ۲۸ @entezar_ma313
‌‌🔴🔵حق واجب امام که بر گردن ماست چیست؟ 🔵ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍز ﺣﻖ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﻣﺎﻡ، ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 🔴ﺩﺭ ﯾﮏ ﺗﻘﺴﯿﻢ‌ﺑﻨﺪﯼ ﮐﻠﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ، ﺣﻖ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺍﺳﺖ: 1)ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻋﻠﻢ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ؛ 2)ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻋﻤﻞ، ﺗﺒﻌﯿﺖ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ. 🔵 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﺋﻤﻪ ﺭﺍ  ﺩﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺳﺎﺯﺩ. 🔴ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺣﻖ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺗﻨﻬﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻭ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺍﻣﺎﻡ ﭼﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭ ﻧﻘﺸﯽ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﺩﺍﺭﺩ، ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ…؛ 🔵ﭼﻨﯿﻦ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺩﺭ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻧﺒﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻔﯿﺪ ﻭ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﮐﺘﺎﺏ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﻘﺎﻻ‌ﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺑﺎ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻭ ﻣﺆﺳﺴﻪ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺭﺍﻩ‌ﮔﺸﺎﯼ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ، 🔴اما ﻓﻬﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ، ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻭ ﭘﺸﺖ‌ﮐﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﯾﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﻮﺩ. @entezar_ma313