eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
546 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۸🌷 ❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️ ◀️‌۱. پايه اصلی دين 💠 از اين تقسيم بندی عرفی و مشهور که اعتقاد به ولايت و امامت در اصول مذهب قرار گرفته، برخی به غلط اين نتيجه را گرفته اند که اعتقاد به امامت و ولايت اهل بيت عليهم السلام ضرورت اسلامی نداشته، ايمان اسلامی بدون آن امکان پذير است! در حالی که نصوص دينی، خلاف اين ديدگاه را اثبات می‌کند. 💠حضرت باقر عليه السلام فرمودند: «بُنی الإسلام علی خمس: علی الصلاة والزكاة والصوم والحجّ والولاية ولم يناد بشيء کما نودی بالولاية»، اسلام بر پنج پايه بنا شده است: بر نماز وزکات و روزه وحج و ولايت و برای هيچ کدام از چهار اصل قبلی به اندازه ولايت، سفارش نشده است. 💠سپس امام فرمودند: «فأخذ الناس بأربع وترکوا هذه (يعنی الولاية) ». ولی مردم، چهار اصل قبلی را گرفته، ولايت را رها کرده اند. 💠اين روايت، اولويت ولايت را بر چهار اصل عبادی اسلام، يعنی بر نماز وزکات وحج و ولايت نشان می‌دهد. 💠در روايت ديگری از امام باقر عليه السلام ولايت اهل بيت عليهم السلام بالاترين حقيقت دينی معرفی شده است. آنجا که می‌فرمايند: «ذروة الأمر وسنامه ومفتاحه وباب الأشياء ورضا الرحمن، الطاعة للإمام بعد معرفته». 💠بالاترين و مرتفع ترين امر دين وکليد همه امور دينی و مدخل آنها، و مايه خرسندی خدای جهان، اطاعت از امام پس از معرفت او است. 💠بنابراين، ولايت اهل بيت عليهم السلام فرع دين نبوده، همه دين (غير از توحيد ونبوت) فرع ولايت محسوب می‌شود. 💠در روايتی از امام صادق عليه السلام که گزارش معراجهای مکرر رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم به ملکوت آسمانها است، اولويت ولايت اهل بيت بر ديگر فرائض ومبانی دين اين گونه ترسيم شده است: «عرج بالنبيّ صلی الله عليه وآله وسلم إلی السماء مئة وعشرين مرَّة، ما من مرَّة إلاَّ وقد أوصی الله عزَّ وجلَّ فيها النبيّ صلی الله عليه وآله وسلم بالولاية لعلی والأئمّة عليهم السلام أکثر ممَّا أوصاه بالفرائض». 💠پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم صد وبيست بار به معراج رفت، در هر بار خدای بزرگ، پيامبر صلی الله عليه وآله وسلم را بيش از آن که به واجبات دينی توصيه نمايد به ولايت علی وائمه عليهم السلام توصيه می‌فرمود. 💠پس امر ولايت از همه واجبات دينی اوجب و از يکايک فرائض الهی مهم تر است. 💠درجه اين اهميت چنان است که در فرمايش ديگری از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم دوستی اهل بيت عليهم السلام اساس دين معرفی شده است. 💠امام صادق عليه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم می‌فرمايند: «... ولکلّ شيء أساس و أساس الإسلام حبّنا أهل البيت». هر چيزی پايه هايی دارد و پايه ی اسلام، محبت ما اهل بيت است. 💠حضرت باقر عليه السلام در مقام بيان پايه‌های دين، پس از معرفی نماز و زکات و روزه و حج و ولايت به عنوان ارکان دين، در پاسخ سوال زراره که پرسيد: کداميک از اين ارکان پنجگانه افضل است، فرمودند: «الولاية أفضل لأنَّها مفتاحهنَّ والوالی هو الدليل عليهنَّ». ولايت از ديگر مبانی برتر است. زيرا که کليد آنها ولايت است، پيشوای الهی مردم را به روش انجام آنها راهنمايی می‌نمايد. 💠نکته ی قابل توجه اينجا است که از پنج رکن (نماز، زکات، روزه، حج وولايت) ياد شده، در چهار اصل آنها عذر موجه افراد در ناچاريها پذيرفته است وشارع مقدس تخفيف قائل گرديده است، مثل اينکه در سفر، نماز شکسته شده، زکات تا زمانی که مال به حد نصاب نرسد واجب نبوده، روزه بر بيمار و مسافر و پير واجب نيست، حج به شرط استطاعت واجب می‌باشد. ولی ولايت با هيچ عذری از دوش افراد برداشته نشده، در همه شرائط وحالات، افراد به معرفت واطاعت امام، موظف بوده وبدان آزموده می‌گردند. 💠حضرت باقر عليه السلام فرمودند: «لا يعذر الله يوم القيامة أحداً يقول: يا ربّ لم أعلم أنَّ ولد فاطمة هم الولاة علی الناس کافّة» خداوند روز قيامت، عذر کسی را که بگويد: من از اينکه فرزندان حضرت فاطمه پيشوای همه مردم بوده اند خبر نداشتم، نمی پذيرد. پس زيبنده است که ما نسبت به اين اصل که مهمترين رکن دينی (پس از توحيد ونبوت) قلمداد شده است، توجه واهتمام بيشتری ورزيم. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
امام صادق (علیه السلام) : ☘ خداوند حیا می‌کند گریه کننده بر حسین ( علیه السلام ) را عذاب نماید. 📚 البکاء للحسين، ص ١٠٦ @entezar_ma313
راضی بودن به ظلم ▫️ اباصلت هروی نقل کرده است: روزی از امام رضا علیه السلام پرسیدم: «یابن رسول الله، از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که هنگامی که امام زمان خروج فرماید، فرزندان قاتلین امام حسین علیه السلام را به‌خاطر کار پدرانشان می‌کشند. نظر شما در این باره چیست؟» ▪️ امام رضا علیه السلام فرمودند : «بله، همین طور است». من با تعجب پرسیدم: «پس این آیه قرآن چه معنا می‌دهد که می فرماید: وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى - هیچکس، بار گناه دیگری را بر دوش نمیکشد». ▫️ امام رضا علیه السلام چنین توضیح فرمودند: «خداوند در همه فرمایش‌هایش راست و درست فرموده است؛ لكن فرزندان قاتلین امام حسین از کاری که پدرانشان کرده‌اند، راضی و خشنودند و به آن افتخار می‌کنند و هرکسی که از کاری راضی و خشنود باشد، مانند کسی است که آن کار را انجام داده باشد. اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب و از این کار راضی باشد، این شخص راضی، در پیشگاه خدا شریک قاتل محسوب می شود و هرگاه قائم آل محمدفقی خروج کند، به همین دلیل، فرزندان قاتلین امام حسین را خواهد کشت».۱ ▪️ امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ، فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا، فَقَالَ سُبْحَانَهُ «فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ - ماده شتر قوم ثمود را یک نفر کشت؛ ولی خداوند همه را عذاب کرد ؛ زیرا همه از کشتن آن خشنود بودند. از این رو قران کریم تمام افراد آن قوم را شریک در جرم معرفی کرده است و می فرماید: همه او را کشتند».۲ ▫️ در زیارت امام حسین علیه السلام ضمن آنکه بر قاتلان آن حضرت و ظالمان به اهل بیت لعنت می‌فرستیم، می‌گوییم: « ...وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِه - و خدا لعنت کند امت و جماعتی را که آن ظلم‌ها و کشتارها را شنیدند و به آن‌ها راضی بودند.» ▫️ رضایت بر ظلم ظالم، از مصادیق ظلم است. ۱. عیون الرضا محم‌بن‌علی‌بن‌بابویه‌قمی(شیخ صدوق)،ج۱، ص۱۳۷ ۲. نهج‌البلاغه، خطبه ۲۰۱ 📚 برشی از کتاب زیبایی‌ها و زشتی‌های کربلا ▫️ ۱ @entezar_ma313
▪️در مجالس عزا، برای غریبِ امروز هم گریه کنیم. همان آقایی که درباره‌اش اینطور فرموده‌اند: 🔸امیرالمومنین علیه السلام: صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره و بی‌کس و تنهاست(۱) 🔸حدیث لوح حضرت زهرا سلام الله علیها: حضرت مهدی علیه السلام، صبر ایوب دارد!(۲) 🔸امام حسین علیه السلام: صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره است و خونخواه پدرش خواهد بود.(۳) 🔸امام باقر علیه السلام: سنتی از یوسف در حضرت مهدی سلام الله علیه است و آن، زندانی شدن است.(۴) 🔸امام صادق علیه السلام: مهدی جان! سخت است که بلا تو را احاطه کند و من آسوده باشم! سخت است که بر تو گریه کنم و مردم تو را رها کنند!(۵) 🔸امام جواد علیه السلام: حضرت مهدی علیه السلام قیام می‌کند بعد از آنکه یادش در بین مردم بمیرد. تردیدکنندگان، وجودش را منکر می‌شوند و اهل انکار، یاد او را مسخره می‌‌‎کنند.(۶) 🔸امام عسکری علیه السلام: مهدی تلخی غم‌های جانگداز را جرعه جرعه می‌نوشد... غصه‌هایی گلوگیر بر او وارد می‌شود، و دردهایی که هیچ پهلویی تاب تحمّل آن‌ها را ندارد!(۷) 📓منابع: (۱)کمال‌الدین ج1 ص303 (۲)کمال‌الدین ج1 ص310 (۳)کمال‌الدین ج1 ص318 (۴)کمال‌الدین ج1 ص152 (۵)دعای ندبه (۶)کمال‌الدین ج2 ص378 (۷)مهج الدعوات ص66 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۹🌷 🌿آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه🌿 ◀️‌۲. شرط ايمان خداوند متعال 💠در قرآن، برخی از مسلمانان را شايسته مقام ايمان ندانسته، نام مسلمان را مناسب آنان معرفی نموده می‌فرمايد: (قالَتِ الأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا).اعراب مدعی ايمان شدند، ای پيامبر، به آنان بگو که لياقت ايمان نداريد، ولی بگوييد که ما اسلام آورديم. 💠پس بين مسلمان و مومن تفاوت است. اين تفاوت در کجا است؟ مومن چه اعتقادی دارد که مسلمان ندارد؟ تفاوت ايمان و اسلام، غير از اعتقاد قلبی وعمل به مبانی دينی، در اعتقاد به اصل مهم ولايت اهل بيت عليهم السلام نهفته است. 💠مومن کسی است که به جانشينان پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم، از امير المومنين گرفته تا حضرت مهدی عليه السلام، به همگی آنان معتقد بوده آنان را جانشينان پيامبر وحجج الهی بداند. کسی که اين اعتقاد را ندارد، شايسته لقب مومن نيست. 💠 فردی از امام صادق عليه السلام درباره فرق اسلام وايمان پرسيد. امام صادق عليه السلام فرمودند: «الإسلام هو الظاهر الذی عليه الناس: شهادة أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شريك له وأنَّ محمّداً عبده ورسوله وإقامة الصلاة وإيتاء الزكاة وحجّ البيت وصيام شهر رمضان، فهذا الإسلام». وقال: الإيمان معرفة هذا الأمر مع هذا، فإن أقرَّ بها ولم يعرف هذا الأمر كان مسلماً وكان ضالاً. 💠اسلام همان اعتقاد آشکاری است که مردم بر آن هستند. يعنی گواهی به توحيد خداوند متعال ونبوت پيامبر اکرم وبر پاداشتن نماز وپرداخت زکات وانجام حج وروزه ماه رمضان، اين اسلام است. ولی ايمان عبارت است از اعتقاد به امامت اهل بيت عليهم السلام همراه با مبانی قبل (توحيد ونبوت و... )، پس اگر فرد، به اسلام اقرار نمود وولايت اهل بيت را نشناخت، مسلمان گمراه است (مومن نخواهد بود). 💠در روايتی ديگر، حضرت باقر يا امام صادق عليهما السلام ايمان را اين گونه توصيف فرموده اند: «لا يکون العبد مؤمناً حتَّی يعرف الله ورسوله والأئمّة کلّهم وإمام زمانه ويرد إليه ويسلّم له». هيچ کس مومن نخواهد بود مگر اينکه خدا وپيامبرش وهمه امامان را بشناسد به معرفت امام زمانش نائل آيد ومسائل را به او ارجاع دهد وتسليم فرمان امام زمانش باشد. 💠فردی از اميرالمومنين علیه السلام درباره حداقل ايمان وکفر وگمراهی پرسيد، امام در پاسخ فرمودند: حداقل ايمان آن است که خدای بزرگ، خود را به انسان بشناساند، پس انسان به اطاعت خدا اقرار کند، سپس خدا پيغمبرش را بشناساند وانسان به نبوت ودريافت تعاليم دين اقرار کند. (آن گاه خدا) حجت خود بر خلق وگواه بر خلق را به انسان معرفی نمايد وانسان به فرمانبرداری او اقرار نمايد... وحداقل گمراهی آن است که انسان حجت خدا در زمين وگواه خدا بر خلق را که خداوند به اطاعت اوامر نموده وولايت او را واجب کرده است نشناسد. 💠 امام کاظم به نقل از رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم فرمودند: «من أحبَّ أن يلقی الله عزَّ وجلَّ وقد کمل إيمانه وحسن إسلامه فليتول الحجّة بن الحسن المنتظر صلوات الله عليه». کسی که می‌خواهد در حالی خدا را ملاقات کند که ايمان او کامل واسلام او نيکو باشد پس به ولايت حجه بن الحسن که همه در انتظار اويند معتقد شود. 💠 به همين جهت، در زيارت امام زمان عليه السلام خطاب به آن حضرت می‌گوييم: «السلام عليک يا باب الله الذی لا يؤتی إلاَّ منه، السلام عليک يا سبيل الله الذی من سلک غيره أهلک». سلام بر تو ای دروازه (دين) خدا که جز از طريق آن نمی توان (به سوی خدا) آمد، سلام بر تو ای راه خدا که هر کس غير آن را رود، هلاک می‌گردد. 💠پس اعتقاد به ولايت ائمه اطهار عليهم السلام و در زمان حاضر، ايمان به امامت و ولايت حضرت مهدی عليه السلام لازمه ايمان هر مومنی است که بدون آن، کسی به جرگه ايمان وارد نمی گردد. 💠بنابراين قاعده، منافقينی که از سر ترس يا طمع، اظهار اسلام کردند، و قلبا اعتقادی به توحيد يا نبوت نداشتند، در ظاهر و در عالم دنيا مسلمان محسوب می‌گردند. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
سلام مولای سوگوارمان ، مهدی جان آدینه و محرم ... عطر یاد شما و شمیم مشکبار نام جدتان ... ما و روضه های غریبانه ... ما و استیصال کشنده ی آخرالزمان... ما و چشم براهی و بغض ... خدا شما را برساند... اللهم العجل لولیک الفرج بحق الحسین... @entezar_ma313
منتقم حسین نمی‌آیی؟ ▪️ روبه‌روی لشکر دشمن ایستاد. چیزی برای گفتن از نسب خود نداشت. برای همین خودش را این‌گونه معرفی کرد: «امیری حسین و نعم الامیر». سه روز بعد وقتی بنی‌اسد شهدای کربلا را دفن می‌کردند، «جون»، خوشبوترین و روسفیدترین یار امام بود. @entezar_ma313
گسترش عدالت پس از ظهور در خصوصيات حکومت امام زمان هيچ ويژگی به اندازه عدالت روشنی ندارد. آن قدر که در روايات بر ويژگی عدالت گستری ايشان تاکيد شده، بر ساير مسائل اين چنين نبوده است:  امام صادق علیه‌السلام فرمودند: حتما و قطعا عدالت آن حضرت در ميان خانه های آنان (مردم) وارد ميشود، همانگونه که گرما و سرما وارد ميشود.  پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: اگر از عمر دنيا فقط يک روز باقی بماند، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند تا اينکه مردی از اهل بيت من قيام کرده و زمين را پر از عدالت کند، همانطور که از ظلم پر شده باشد. 📚الغيبه نعمانی۲۹۷ - الغيبه طوسی ح۱۳۹ @entezar_ma313
‌‌📢📢📢دنبال علائم نباشیم! 📢📢📢شرایط را فراهم کنیم... ♦️نشانه های ظهور دلیل و مسبب ظهور نیستند و صرفا جنبه راهنمایی و بیراهه نرفتن دارند. ♦️اگر از اصول ظهور که فراهم آوردن شرایط و استناد و چنگ زدن قوی به کلام و سیره اهل بیت است دست بکشیم، دچار گمراهی خواهیم شد و این مساله ممکن است با تاویل و تفسیر نادرست نشانه های ظهور اتفاق بیفتد. ♦️در روایت آمده: «پس از ندای آسمانی -که حادثه ای معجزه آسا و بسیار شگفت است- شیطان با مُشابه سازی، صیحه ای خواهد زد و امر را بر بسیاری مشتبه خواهد کرد...» و جالب این است که در روایات تصریح شده: «کسانی از فتنه شیطان نجات خواهند یافت که پیش از مواجهه با آن نشانه، احادیث ما را روایت میکرده و اهل بیت را به عنوان معیار و اصول، پذیرفته باشند» 📚 الغیبه نعمانی، باب۱۴، ح۲۸ @entezar_ma313
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ ✍از منظر استاد شهید مطهری 💠ایشان پس از توضیح این که‌ یکی از عناصر اساسی اندیشه مهدویت، عنصر نفی وضد تسلیم است چنین می نویسد: 💠از مطلب بالا یک نکته دیگر روشن می شود وآن رسالت و وظیفه مردم است. درست است که عدل جهانی مانند نیروی حیاتی است وجنبه ماورایی دارد، ولی تا موانع رفع نشود، حیات تجلی نمی کند. 💠 پس وظیفه مردم است مبارزه با موانع برای تسریع ظهور عدل مطلق. 💠به عبارت دیگر، تا مردم کمال جو وعدل مطلق طلب نباشند، آن هم طلبی صادق وتوأم با تلاش، به آن هدف عالی ماورایی نمی رسند. (مطهری، ۱۳۸۵: ج۹، ۳۸۱) ✍از منظر شهید صدر 💠از دیگر شخصیت های معاصری که از تأثیرگذاری عوامل انسانی در ظهور سخن گفته اند، متفکر شهید آیت الله سیدمحمدباقر صدر است. 💠 وی پس از توضیح این مطلب که ظهور امام مهدی (علیه السلام) از آن جهت که یک دگرگونی اجتماعی است، به فضای مناسب و اوضاع بیرونی وابسته است، چنین می نویسد: 💠برای اجرای چنین تحول بزرگی، تنها وجود رهبر صالح کافی نیست؛ وگرنه در همان زمان پیامبر (ص) این شرط وجود داشت؛ پس این تحول بزرگ، فضای مناسب جهانی می طلبد که همه زمینه ها خارجی لازم برای انقلاب عمومی در آن وجود داشته باشد. 💠عامل اساسی در ایجاد این فضای مناسب و پذیرش پیام عدالت از طرف مردم، همانا احساس پوکی و پوچی است که انسان متمدن آن روز خواهد کرد و منشأ این احساس، تجربه های مختلف بشری از تمدن است؛ تمدنی که جنبه های منفی آن پشت او را خم می کند و به آن جا می رسد که می فهمد شدیداً به کمک نیاز دارد واز عمق جان، توجه خود را به عالم غیب یا منبعی مجهول معطوف می دارد. (صدر، ۱۷۱۴) @entezar_ma313
💠 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🔹 الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ، وَ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ، نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي آجَالِهِمْ 🔸صدقه دارويى است سودمند، و كردار بندگان در اين جهان پيش روى چشم آنان در آن جهان است. 📗نهج البلاغه، حکمت 7 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۱🌷 ❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️ 🍀‌۴. بندگی خداوند 💠 در مباحث توحيدی مطرح است که خداوند متعال از همه صفات و خصوصياتی که در مخلوقات مادی وغير مادی وجود دارد منزه ومتعالی است. 💠يعنی بين خالق ومخلوق هيچ شباهتی از هيچ جهتی وجود ندارد. بنابر اين خداوند متعال، صورت ندارد، دست ندارد، چشم وزبان ندارد، خشم وخشنودی ندارد. 💠اين صفات، مربوط به مخلوقات بوده، در خدای تعالی نيست. صورت ودست وچشم وزبان خدا، حجت‌های او، پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله وسلم واهل بيت آن حضرت - ودر زمان ما حضرت مهدی عليه السلام - می‌باشند. 💠آنان صورت خدايند، زيرا برای توجه به خدا بايد به آنان توجه کنيم. آنها دست خدايند زيرا که خداوند از قدرت خود به آنان اعطا کرده، آنها وسيله دريافت وانتشار لطف و فيض خدا در ميان مخلوقاتند. آنها چشم خدا هستند زيرا که امام هر زمان از جانب حق بر مردم آن زمان، شاهد وناظر می‌باشد. 💠 آنها زبان خدايند، زيرا که دستورات حق را برای مردم بيان می‌کنند. خشم وخشنودی آنان خشم وخشنودی خدا است واطاعت از آنان بندگی خدا است. پسبندگی خدا از غير طريق اطاعت آنان ودر غير راه ولايت آنان انجام نمی پذيرد. امام صادق عليه السلام خطاب به ابن ابی يعفور فرمودند: بدرستی که خداوند يگانه ويکتا بوده و در يکتايی خود يگانه است، همه امور تنها در دست او است. 💠مخلوقاتی را آفريد وسپس امر دينش را به آنها واگذار کرد، پس ما آن مخلوقاتيم. ای پسر ابی يعفور، ما حجت خدا در ميان بندگان وگواهان خدا بر خلق وامين بر وحی الهی وخزانه دار علم او هستيم. ما صورت خداييم که از آن بسوی خدا توان رفت وما چشم خدا در ميان مخلوقاتيم وما زبان گويای خداوند بوده، قلبی هستيم که علم او را در بر گرفته، دری هستيم که بسوی او راهنمايی می‌کند. ما عمل کننده به امر او ودعوت کننده به راه او بوده، خدا توسط ما شناخته می‌شود. واز (طريق ولايت) ما بندگی می‌گردد، ما راهنمايان بسوی خدا هستيم واگر ما نبوديم خدا بندگی نمی شد. 💠 آن حضرت در روايت ديگر فرمودند: خدای بزرگ همچون ما ناراحت نمی شود، ولی او اوليايی را برای خود آفريد که آنان ناراحت وخشنود می‌گردند. (زيرا که) آنان مخلوق بوده تحت تدبير خدايند. پس خداوند، خشنودی آنان را خشنودی خود وخشم آنان را خشم خود قرار داده است، زيرا که آنان، دعوت کنندگان بسوی خدا وراهنمايان بسوی او می‌باشند... 💠همين مضمون را در زيارت جامعه اين گونه می‌خوانيم: «من أراد الله بدأ بکم ومن وحَّده قَبِل عنکم ومن قصده توجَّه بکم». هر کس که خدا را بخواهد، از شما اهل بيت آغاز می‌کند وآن کس که به يگانگی خدا ايمان آورد، آن را از شما اهل بيت می‌پذيرد وهر کس بخواهد بسوی خدا رو کند، به شما اهل بيت توجه می‌نمايد. 💠در حديث قدسی آمده است: «إنَّ أعظم الطاعات توحيدی وتصديق نبيّی والتسليم لمن ينصبه بعده وهو علی بن أبی طالب عليه السلام والأئمّة الطاهرون من نسله عليهم السلام» به درستی که برترين راه بندگی من، اعتقاد به يکتايی من وقبول پيامبر من وتسليم بودن در برابر کسی است که پيامبر او را منصوب نموده، يعنی علی بن ابی طالب و پيشوايان معصوم از نسل او می‌باشد. از اين روی اگر ما در مقام بندگی خدا واطاعت از او باشيم، بندگی و عبادت بستری جز ولايت اهل بيت واطاعت از امام عليه السلام و توجه و توسل به او ندارد. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
امام علی علیه‌السلام : یاران مهدی(ع) همه جوان‌اند و پیر در میان آنها به چشم نمی‌خورد مگر اندک به اندازه سرمه در چشم 📚 الغیبه طوسی ، ص۴۷۶ @entezar_ma313
معرفت مهدوی 🌹... و ساسة العباد...🌹 ☘ﺁﺏ ﯾﮏ ﺧﺼﻮﺻﯿﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﻠﻪ ﻭ ﺭﻫﺎ ﻭ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻃﺮﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﺶ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ‌ﻫﺎﯼ ﭘﺴﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ☘ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﯾﮏ ﮔﻞ ﺭﺯ ﺑﺎﺷﺪ و آن ﺟﺎ ﯾﮏ ﭼﺎﻩ ﻓﺎﺿﻼ‌ﺏ ﺑﺎﺷﺪ،ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﮐﻢ ﺷﯿﺐ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺁﻥ ﺟﺎ.ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺎ ﻗﻄﺮﻩ‌ﯼ ﺁﺧﺮﺵ. ☘ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻃﺒﯿﻌﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ.ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺎﻏﺒﺎﻥ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺁﯾﻨﺪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﯾﮏ ﺟﻮﯾﯽ ﯾﮏ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺭﺍ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺘﺶ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﯾﮏ ﺭﺧﻨﻪ‌ﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﻭﺯﻧﻪ‌ﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭﺯ ﻭ ﺷﮑﺎﻓﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﻧﺸﺎﻧﻨﺪ. ☘ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻧﻘﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻣﺜﻞ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﺠﺮﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﯿﺮﺩ ﻣﻨﺠﻼ‌ﺏ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﮔﻨﺪﺍﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﻭﺿﯿﻌﺘﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ☘ﮐﺎﺭ امام زمان باﻏﺒﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺁﺏ ﺻﻔﺖ ﺍﺳﺖ. ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﭼﻪ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ.ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﻣﺴﯿﺮ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮﻭﺩ "ﺑَﻞْ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟْﺈِﻧﺴَﺎﻥُ ﻟِﻴَﻔْﺠُﺮَ ﺃَﻣَﺎﻣَﻪُ"ﻗﯿﺎﻣﻪ/5 ‌ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺟﻠﻮﯾﺶ ﺑﺎﺯ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍمام زمان هادی هستند. @entezar_ma313
💎امام صادق عليه السلام فرمودند : العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كالسّائرِ عَلى سَرابٍ بِقِيعَةٍ ، لا تَزيدُهُ سُرعَةُ سَيرِهِ إلاّ بُعدا . كسى كه بدون بصيرت عمل كند، مانند كسى است كه به دنبال سراب بيابان راه پيمايد. او هر چه تندتر رود دورتر مى افتد. 📖الأمالي للمفيد ،ص۴۲،ح۱۱ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۲🌷 ❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️ 🔷‌۵. شرط قبول اعمال 💠 آن هنگام که خدا ابليس را به سجده آدم امر کرد، ابليس تکبر نموده از خدا خواست که او را از اين فرمان معاف داشته در عوض، عبادتی کند که هيچ کس خدا را آن گونه عبادت نکرده باشد! 💠خداوند در پاسخ او فرمود: عبادت آن است که من فرمان می‌دهم نه آن که تو می‌خواهی يعنی عبادت، اطاعت فرمان خدا است، و تنها به سجده رفتن و تضرع نمودن عبادت نيست. 💠 نماز و دعا به شرطی عبادت است که در اطاعت از فرمان خدا باشد. امام صادق (ع) فرمودند: به خدا قسم اگر ابليس پس از نافرمانی وتکبر از اطاعت دستور خدا، به مقدار عمر دنيا بر خدا سجده می‌کرد، برای او سودی نمی داشت وخدا از او نمی پذيرفت، مگر اينکه او طبق فرمان خدا بر آدم سجده می‌کرد. 💠وضعيت اين امتی که بعد از پيامبرش نافرمانی کرده گمراه شده است نيز چنين است. بعد از ترک گفتن پيشوايی که پيامبر (ص) برای آنها منصوب کرد، خداوند هرگز عملی از آنها را نمی پذيرد ونيکيهای آنها را بالا نمی برد، مگر اينکه از آن جهتی که خدا امر کرده است بيايند وامامی را که خدا به ولايتش امر کرده اطاعت کنند و از بابی که خدا و رسول برای آنها گشوده اند وارد شوند. 💠امام باقر يا امام صادق (ع) فرمودند: خاندانی در بنی اسرائيل بودند که در پی چهل روز عبادت، هر چه از خدا طلب می‌کردند، خداوند به آنها مرحمت می‌فرمود. 💠يکی از آنان به عبادتی چهل روزه پرداخت ولی دعای او پذيرفته نشد. به نزد حضرت عيسی شکايت کرد. حضرت عيسی عليه السلام تطهير نموده نماز خواند. آن گاه به درگاه حق دعا کرد. وحی آمد:"ای عيسی او از غير دری که بايد بيايد به نزد من آمد. او مرا خواند. اما در دلش نسبت به تو ترديد داشت. پس اگر (با اين حال، آن قدر) مرا بخواند که گردنش قطع شده انگشتانش جدا شود، دعايش را اجابت نخواهم کرد. 💠حضرت عيسی از او پرسيد: آيا تو به نبوت من شک داري؟ او اعتراف کرد واز حضرت عيسی تقاضا کرد که برای او دعا کند تا خدا ترديد قلبی او را برطرف سازد، عيسی (ع) دعا نموده، خدا توبه او را پذيرفت ودعای او مستجاب شد. 💠رسول خدا (ص) نيز در خطبه غديريه فرمودند: ای مردم، خدای بزرگ دينش را با امامت علی کامل کرد، پس کسانی که امامت او وجانشينان او از فرزندان من که تا قيامت و حضور در برابر حق می‌آيند را نپذيرند، اعمالشان در دنيا و آخرت نابود شده در آتش جاودانه خواهند بود. 💠 اين مطلب، تعجبی ندارد، زيرا خداوند، قبول زحمات بيست و سه ساله پيامبر در ايام نبوت را نيز به ابلاغ ولايت امير المومنين (ع) مشروط کرده فرمود: (وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ) اگر وظيفه خود در ابلاغ ولايت علی را انجام ندهی، رسالت خود را انجام نداده اي! 💠و در جای ديگر می‌فرمايد: (مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمالُهُمْ كَرَمادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِی يَوْمٍ عاصِفٍ لا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلی شَيْءٍ) اعمال کسانی که به خدا کافر شدند. به خاکستری می‌ماند که در روز طوفانی با تندبادی شديد، از بين رفته، از کوشش خويش بهره ای نبرند. 💠در روايت حضرت باقر (ع)، منکرين ولايت اهل بيت (ع) مصداق اين آيه معرفی شده اند. لذا امام صادق (ع) فرمودند: برای دشمن ما اهل بيت تفاوتی ندارد، چه روزه گرفته نماز بخواند ويا زنا کرده دزدی کند، او در آتش خواهد بود، او در آتش خواهد بود. 💠 در عصر حاضر نيز، آن بابی که هيچ عبادتی جز از طريق ولايت او پذيرفته نيست، وجود مقدس امام زمان (ع) است. 💠در زيارت جامعه، خطاب به اين بزرگواران می‌گوييم: «و بموالاتکم تقبل الطاعة المفترضة». با ولايت شما است که خداوند عبادات واجب را می‌پذيرد. پس کسی که خدا را از غير اين باب، بندگی کند، خدا از او نخواهد پذيرفت. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
پیوند نهضت حسینی و قیام مهدوی (۵) 🔻امام زمان علیه السلام با جد مظلوم شهید خود چنین گفت وگو می‌کند: 🔸«...فَلَأنْدُبَنّکَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَأبْكِيَنَّ عَلیکَ بَدَلَ الدُموعِ دَماً...» 🔹اگر چه زمانه مرا به تأخير‌انداخت و مقدّرات الهی مرا از یاری تو بازداشت و نبودم تا با کسانی که شمشیر بر تو کشیدند بجنگم و با دشمنانت به خصومت برخیزم، در عوض هر صبح و شام بر تو مویه می‌کنم و به جای اشک، خون می‌گریم و حسرت می‌برم و بر مصیبت‌هایت افسوس می‌خورم تا آنجا که از فرط اندوه و مصیبت و شدت غم و حزن جان سپارم.» 📚 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه @entezar_ma313
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹... و ساسة العباد...🌹 🌱🌱هر کجا ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ما را به کاری ﺍﻣﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ،ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ما ﻣﺜﻞ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ،ﮐﻪ آن را ﺑﻪ ﺑﺎﻍ می رساند. 🌱🌱ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﻧﻬﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﮑﻦ،ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺣﮑﻢ ﺁﻥ ﺭﺧﻨﻪ ﻭ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ مثل آب ﻫﺪﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.ﺗﻮ ﺭﺍ ﺿﺎﯾﻊ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🌱🌱 ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﻭ ﻧﻬﯽ ﮐﺮﺩﻥ‌ﻫﺎ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ‌ﻫﺎﯼ اهل بیت علیهم السلام است. ☘ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺳﯿﺎﺳﺖ.ﺍﺻﻼ‌ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ.به ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺳﺎﺋﺲ. ☘ﺍﻫﻞ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻫﻞ ﺗﺪﺑﯿﺮ. ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻣﺪﺍﺭ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﮐﺎﺭﺵ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.ﺟﻤﻌﺶ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺳﺎﺳة،ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ. و ﻋﺒﺎﺩ ﺟﻤﻊ ﻋﺒﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻨﺪﻩ‌ﻫﺎ. ☘امام زمان ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪه ی ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ است ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ امام ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ما ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﻃﺮﻑ ﺑﺮویم ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﻍ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﺍﻩ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨیم ﻭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨیم ﻭ ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺁﺏ ﻣﻨﺠﻼ‌ﺏ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮیم،ﮔﻨﺪﺍﺏ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﯾم؟ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺮﻭيم ﺭﺷﺪ ﻣﯽ‌ﮐﻨیم ﻭ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨیم؟ @entezar_ma313
رسول خدا صلی الله علیه و آله: ‌ 🍃انّ الثابتین علی القول بإمامته فی زمان غیبته لأعزّ من الکبریت الأحمر🍃 ‌ 🔹کسانی که بر امامت (حضرت مهدی علیه السلام) در زمان غیبت او ثابت و استوار بمانند از نایاب ترین افراد هستند. ‌ 📚احقاق الحق، ج۱۳، ص۱۵۵ ‌ ‌
‌💠امام صادق (ع) در نامه ای به مفضل بن عمر مرقوم فرمودند: کسی که نماز خوانده، زکات بدهد، حج و عمره بجا آورد ولی معرفت آن کس که خدا اطاعت او را واجب ساخته است نداشته باشد، نه نماز خوانده، نه روزه گرفته، نه زکات داده، نه حج وعمره بجا آورده، نه از جنابت غسل کرده وتطهير نموده، و نه حرامی را رها کرده ونه حلالی را حلال داشته است. برای او نماز نيست هر چند که رکوع و سجود کند، و برای او زکات و حجی نخواهد بود. 💠تمام اين اعمال با شناخت آن فردی انجام می‌شود که خداوند بزرگ با امر به اطاعت او بر مردم منت نهاده است. مضمون روايات فوق در مجاميع حديثی شيعه آن قدر زياد است که فقهاء شيعه در آغاز کتب فقهی خويش، بابی تحت عنوان «إبطال العبادة بدون ولاية الأئمّة (ع) و اعتقاد إمامتهم» گشوده اند. يعنی هر عبادتی که بدون ولايت ائمه واعتقاد به امامت آنها انجام شده باشد باطل است. 💠محدث بزرگ شيعه، مرحوم شيخ حر عاملی باب ۲۹ جلد اول از کتاب وسائل الشيعه خويش را به اين مطلب اختصاص داده و در آن ۱۹ حديث نقل نموده ومحدث نوری در مستدرک الوسائل، ۶۶ حديث ديگر به اين مجموعه در اين موضوع افزوده است. 💠اين قبيل روايات، در کتب اهل سنت نيز نقل شده است. جابر بن عبدالله انصاری از رسول خدا (ص) نقل نموده که فرمودند:" ای علی اگر امت من آن قدر روزه بگيرند که همچون کمان (گوژ پشت) شده وآن قدر نماز بخوانند که چون زه (لاغر) شوند ولی تو را دشمن بدارند، خداوند آنان را در آتش جهنم می‌افکند. 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
📌 مجازات سیاه لشکر یزید ▫️ ابن رباح روایت می‌کند: مرد نابینایی را که روز شهادت حسین در کربلا حاضر شده بود، دیدم. کسی علت نابینایی او را سؤال کرد. او در پاسخ چنین گفت: «ما ده نفر رفیق بودیم که برای کشتن حسین به کربلا رفتیم؛ ولی من شمشیر و تیر و نیزه به کار نبردم. چون حسین کشته شد، به خانه خود بازگشتم و نماز عشا خواندم و به خواب رفتم. ▪️ در عالم رؤیا شخصی نزد من آمد و گفت: رسول خدا تو را می‌خواند؛ برخیز و اجابت کن. گفتم: مرا با رسول خدا چه کار است؟ آن شخص گریبان مرا گرفت و کشان کشان نزد رسول خدا برد. ▫️ من نزدیک رسول خدا رفتم و مقابل او زانو بر زمین زدم و گفتم: «السلام علیک یا رسول الله» ولی آن حضرت جواب نداد و مدت زیادی مکث کرد. پس از آن سر خود را بلند کرد و فرمود: «ای دشمن خدا! هتک حرمت مرا نمودی و عترت مرا کشتی و حق مرا رعایت ننمودی.» گفتم: «یا رسول الله! به خدا قسم من در کشتن فرزندانت نه شمشیر زدم و نه نیزه به کار بردم و نه تیری انداختم.» فرمود: «راست گفتی؛ ولی سیاهی لشکر کشندگان حسین را زیاد کردی. نزدیک من بیا.» من نزدیک آن حضرت رفتم. دیدم طشتی پر از خون نزد اوست. به من فرمود: این خون فرزندم حسین است. سپس از آن خون به چشم من کشید. چون بیدار شدم، تاکنون چیزی را نمی بینم».۱ ▪️ سیاه لشکر ظالمین شدن، عقوبت بسیار شدیدی به همراه دارد. مانند آنکه انسان عضو گروه‌ها و شبکه‌های مجازی ضددین و ضدانقلاب و عضویت در کانال های مجازی دشمن باشد و همین که اعضای این شبکه‌ها را زیاد می‌کند، سیاه لشکر دشمن است؛ زیرا همان طورکه سپاه یزید را سیاه لشکرها پر کردند، امروز نیز کانال های معاند را سیاه لشکرها پر میکنند. ۱. لهوف، سیدبن‌طاووس، ص۱۶۵ 📚 برشی از کتاب زیبایی‌ها و زشتی‌های کربلا ▫️ ۲ @entezar_ma313
‌‌✅ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻄﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ-ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﯾﻒ ﺍﺳﺖ. ✅ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻋﻄﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻡ ﺻﻔﺎﺕ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﺗﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ مهدی ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ✅ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﯽ ﻋﺼﺮ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﺑﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﺡ، ﺑﺖ ﺷﮑﻨﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ، ﻗﯿﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺟﺒﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﯽ، ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﺟﻤﺎﻝ ﻭ ﻣﻠﮏ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﯾﻮﺳﻒ، ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺭﻭﺷﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﯿﺴﯽ ﻭ ﻗﯿﺎﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻪ ﺍﺭﺙ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ✅ﺗﻤﺎﻡ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﮐﺎﺏ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﻭ ﺍﺣﺪ ﺑﻪ ﻋﻼ‌ﻭﻩ ۳۱۳ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻧﺨﺒﮕﺎﻥ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ✅ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺗﺤﻮﻻ‌ﺗﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ ﻓﺮﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. @entezar_ma313
امام حسین(ع) : اگر کسی در گوش راستم به من ناسزا بگوید و در گوش چپم از من پوزش بخواهد ؛ عذرش را خواهم پذیرفت. رسول‌الله فرمودند آنکسی که پوزش دیگران را نپذیرد ، وارد بهشت نخواهد شد. 📚احقاق الحق ، ج ۱۱، ص۴۳۱ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۵۳🌷 ❤️آثار اعتقاد به امام زمان عجل الله فرجه❤️ 🔷‌۶. در عوالم و اديان قبل 💠قبل از اينکه جد ما حضرت آدم عليه السلام آفريده شود و ما به خلقت جسمانی به اين دنيا منتقل شويم، خداوند متعال ارواح همه انسانها را آفريده و در آن عالم، در حالی که همه ارواح حضور داشتند، معرفت خويش را به همه ارزانی داشت و بر بندگی خود از آنان ميثاق گرفت. آن گاه خداوند متعال، پيامبر اکرم وامير المومنين عليه السلام وديگر پيشوايان معصوم ودر پايان، حضرت مهدی عليه السلام و غيبت و ظهور آن حضرت در آخر الزمان را بر همه ارواح ارزانی داشت و همگان را به پذيرش ولايت آنان آزمود. 💠در اين آزمايش، که در عالم قبل برگزار شد، همچون آزمايش‌های بعدی آن در دنيا (غدير، سقيفه، عاشورا و... ) همه ايمان نياورده - با آنکه بر آنان اتمام حجت شده بود - برخی با آن به مخالفت برخاسته، به علت مخالفت با حکم خدا، کافر قلمداد شدند. 💠رواياتی که بيانگر مطالب فوق باشد، آن قدر در کتب و جواميع حديثی شيعه و اهل سنت فراوان است که از حد تواتر گذشته، از مسلميات اعتقاد اسلامی تلقی می‌گردد. 💠امام صادق عليه السلام به صحابی بزرگ خود داود رقی فرمودند: هنگامی که خدای بزرگ اراده کرد مخلوقات را بيافريند، آنان را آفريد و در مقابل پراکنده ساخت، آن گاه به آنان گفت: پروردگار شما کيست؟ 💠 پس اول کسی که سخن گفت: رسول خدا صلی الله عليه وآله وسلم امير المومنين وائمه صلوات الله عليهم اجمعين بودند. آنان گفتند: خدايا تو پروردگار ما هستي. 💠 لذا خداوند آنان را حامل علم ودين خود فرمود. آن گاه به ملائکه فرمود: اينان حاملان دين وعلم من بوده امين من در ميان خلقم هستند، و (درباره) آنان پرسش خواهد شد. آن گاه خدا به (ارواح) آدمی زادگان گفت: به ربوبيت خدا و (لزوم) اطاعت وولايت اين افراد (اهل بيت) اقرار کنيد... 💠سپس امام، در پايان حديث فرمودند: ای داود، ولايت ما در عالم ميثاق (قبل از دنيا) مورد تاکيد بوده است. 💠حضرت امام باقر عليه السلام فرمودند: اگر مردم می‌دانستند که (حضرت) علی در چه زمان به (لقب) امير المومنين ناميده شد ولايت او را انکار نمی کردند! راوی پرسيد: خدا شما را رحمت کند، چه زمان به اين لقب ملقب شد؟ فرمودند: آن زمان که خدای بزرگ، فرزندان آدم را از پشت آنها بيرون کشيد و آنان را بر خويش گواه گرفته فرمود: آيا من آفريدگار شما ومحمد پيامبر من وعلی امير مومنان نيست؟ 💠ولايت نه فقط در عالم قبل به همه انسانها عرضه شد وافراد بر آن آزموده شدند، در عالم دنيا نيز، خداوند متعال، ولايت چهارده معصوم عليهم السلام را در متن تمام کتابهای آسمانی قرار داده، افراد را به ايمان به آن دعوت فرمود. 💠حضرت امام کاظم عليه السلام فرمودند: (ولاية علی مکتوب فی جميع صحف الأنبياء ولن يبعث الله نبيّاً إلاَّ بنبوّة محمّد وولاية وصيّه علی عليه السلام).ولايت حضرت علی در تمامی کتابهای آسمانی انبياء نوشته شده بود وخدا هيچ پيامبری را به نبوت برانگيخته نکرد مگر اينکه او مامور به دعوت خلق به سوی نبوت محمد و ولايت وصی او علی عليه السلام بود. اين مطلب در کتب اهل سنت نيز به صراحت يافت می‌شود. 💠پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله و سلم در گزارش سفر معراج فرمودند: فرشته ای بسوی من آمد و گفت: ای محمد از (ارواح) پيامبرانی که بيش از تو فرستاديم بپرس که بر چه چيز مبعوث شدند. من پرسيدم. آنان گفتند: بر ولايت تو وولايت علی بن ابی طالب مبعوث شده بوديم. 💠 پس ولايت اهل بيت عليهم السلام در عالم قبل بر همه عرضه گرديده وسيله آزمايش الهی در آن عالم بوده است، چه رسد به اين عالم. وانبياء واديان سابق، مامور تبليغ ولايت بوده اند، چه رسد به اين دين! 📚‌آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ✍هادی قندهاری @entezar_ma313
‌‌♨️یکی از علت‌های طولانی شدن غیبت امام عصر(علیه السلام) از خودخواهی انسان هاست. ♨️ تا زمانی که منیت و خودخواهی به جای خداخواهی باشد، همین است. ♨️این درحالی است که شرط ظهور حضرت ولی عصر(علیه السلام) این است که ما خود را تغییر دهیم و خودخواهی را از خود دور کنیم، امام نقصی ندارد بلکه ما باید شرایط را عوض کنیم. @entezar_ma313