eitaa logo
انتظار منجی عالم313
4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
545 ویدیو
51 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
  ؛ 📌 خدام حرم... 💎 معصومه معنی رسیدن است... از غربت مدینه به قربت امام رسیدن… حرمش چون نگینی در دل کویر می‌درخشد و راه را به عاشقان نشان می‌دهد… ❤ هر‌کس دلتنگ مادر می‌شود، پناهش حرم معصومه است و هرکه بخواهد عطر مهدی به مشامش بخورد، پا به صحن و سرای او می‌گذارد… دختری پا در رکاب امام خویش، بهترین نمونه برای زنان و دختران این سرزمین است، در همراهی امام زمان… 🌸 آغاز دهه کرامت، ولادت سلام‌الله علیها و روز دختر مبارک باد. (س) @entezar_ma313
آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت نهم: 🌄‍ پازل ظهور و سوال از اساتید دانشگاه:  🍀بیان گردید معیار برای شناخت بررسی مختصات عصر ظهور، توجه به «پازل ظهور» است:  1. تشکیل انقلاب زمینه ساز ظهور (آغاز قدرتمندی جبهه حق) 2. تشکیل دولت یهود صهیونیست در فلسطین (افساد جبهه باطل) 3. فتنه شام سوریه (نبرد تمدنی جبهه حق و باطل) 4. همپیمانی مشترک یمانی، خراسانی در جغرافیای ظهور برای مقابله با جریان سفیانی در عراق و حجاز (مقدمات فرایند ظهور) 5. آن حکومتی زمینه‌ساز ظهور است که طبق آیات قرآن در سوره اسراء، مبارزه و جنگ با یهود فاسد در فلسطین، شاخصه اصلی آن است. به عنوان مثال، با بررسی حوادث جنگ سوریه درمی‌یابیم، چنین فتنه‌ای در طول تاریخ با چنین مختصاتی تاکنون وجود نداشته است. 🍃در کدام برهه از تاریخ، مجموعه «مولفه‌های حدیثی» که در احادیث ذکر شده است، یکجا و اینچنین در کنار هم قرار گرفته است؟ و کُدهای حدیثی اینگونه با «تحولات میدانی» فتنه شام، منطبق بوده است؟ واقع‌بین و مُنصف باشیم. مخاطب اصلی این پرسش آقای جعفریان و دیگر اساتید دانشگاهی رشته تاریخ است: آیا «پازل فتنه شام» با این شرایط و مشخصات، در تاریخ وجود داشته و تکرار شده است؟ 💥تمدن نوین اسلامی برای ظهور و طلوع خورشید ولایت عظمی   ❄️ندای آسمانی و انگشت به دهان:  🌿وقتی صیحه آسمانی در ماه رمضان سال ظهور رخ بدهد به این مضمون که حق با شیعه علی(ع) است؛ در عمل خواهند دید که کدام شیعه با جبهه سفیانی (همپیمان غربی‌ها و یهود) در جغرافیای ظهور و در مثلث «کوفه، مکه و قدس» جنگیده است؟ آری شیعه ایران. 🌾و در هنگام حمله سفیانی به عراق، طبق صریح احادیث، این «رایات من خراسان» اعزامی ایرانیان به عراق است: یبْعَثُ السُّفْیانِی جَیشاً إِلَى الْكُوفَةِ وَ عِدَّتُهُمْ سَبْعُونَ أَلْفاً فَیصِیبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْیاً فَبَینَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِی الْمَنَازِلَ طَیاً حَثِیثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم.[59] ⚡️که به همراه سپاه یمانی، لشکر سفیانی را در کوفه و نجف شکست می‌دهند: السُّفْیانِی... فَیبْعَثُ... جَیشاً... حَتَّى ینْزِلُوا بِأَرْضِ بَابِلَ مِنَ الْمَدِینَةِ الْمَلْعُونَةِ یعْنِی بَغْدَادَ... ثُمَّ ینْحَدِرُونَ إِلَى الْكُوفَةِ فَیخَرِّبُونَ مَا حَوْلَهَا... فَتَخْرُجُ رَایةُ هُدًى مِنَ الْكُوفَةِ فَتَلْحَقُ ذَلِكَ الْجَیشَ فَیقْتُلُونَهُمْ... وَ یسْتَنْقِذُونَ مَا فِی أَیدِیهِمْ مِنَ السَّبْی وَ الْغَنَائِم.[60] 💫و مردم در تمنای حضرت مهدی(عج) لحظه‌شماری می‌کنند: و إذا هَزَمَتِ الرّایاتُ السّودُ خَیلَ السُّفیانِی... تَمَنَّى النّاس المَهدِی فَیطلُبونَه‏.[61] و البته بعد از ظهور، ‌پرچم‌های خراسان اعزامی از ایران که اصحاب قائم(ع) نیز در میان آنان حضور دارند، با امام مهدی(عج) بیعت خواهند کرد: رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ... وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم[62]؛ فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِی بَعَثَ إِلَیهِ بِالْبَیعَةِ.[63] 🔅اما برای مخالفین مکتب زمینه‌ساز، دیگر خیلی دیر شده است ابراز ندامت. و این شیعه ایران است که پرچم انقلاب خویش را به امام عصر تقدیم خواهد کرد. 📚پی‌نوشت: [58] . «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما... بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» (اسراء: ۴-۷)؛ فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ يعني القائم و أصحابه (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴؛ بحرانی، تفسیر البرهان، ج۳، ص۵۰۸). [59]. نعمانی، الغیبة، ص280. [60] . طبرسی، تفسیر مجمع البیان، ج8، ص322. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص186. [61]. متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج14، ص590. [62]. نعمانی، الغیبة، ص280. [63]. طوسی، الغیبۀ، ص452. و مشابه آن: سیوطی، العرف الوردی فی أخبار المهدی، ص121. @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فرازی از دعای امام رضا برای حضرت مهدی علیهماالسلام ✋ هفت روز مانده تا ولادت امام رئوف علیه السلام 💐 @entezar_ma313
غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴بي اعتقادي به امام عليه و راه نجات از آن ◀️بي اعتقادي تحصيل كرده ها 🔺برخي از درس خوانده‌هاي بي خبر از معارف تشيع، چون تلقي صحيحي از دين ندارند، نمي توانند مسئله امامت و اوصاف امام عليه السلام را چنان كه هست بپذيرند. 🔺 اين عده، اگر با شنيدن و يا خواندن اوصاف امام عليه السلام از معرفت حضرتش بهره اي برند و فضيلتي از فضائل امام عليه السلام به ايشان معرفي شود، پذيرش قلبي و تسليم در برابر آن را نوعي عوام زدگي مي‌دانند و به نحوي درصدد تو جيه انكار خود نسبت به آن بر مي‌آيند. 🔺اينان حقايق را به گونه اي تفسير مي‌كنند كه قابل قبول به نظر برسد و گاهي هم آنها را وارونه جلوه مي‌دهند. اين افراد، حتي اگر يكي از اوصاف امام عليه السلام را با چشم خود ببيند، باز هم زير بار نمي روند و از روش توجيه استفاده مي‌نمايند. 🔺به علاوه اگر كسي را ببينند كه تسليم كمالات امام شده، براي او – به خيال خود – دل مي‌سوزانند و او را نادان و ساده انديش مي‌شمارند. 🔺مسلماً چنين كساني به دستگيره‌هاي امام عليه السلام در زندگي خويش هم توجه ندارند و الطاف ايشان را اصلاً درك نمي كنند، تا بخواهند تسليم شده، به آن معتقد گردند. 🔺بدين ترتيب با وجود اين كه درجاتي از شناخت اوصاف امام عليه السلام نصيب آنها شده است، ولي هم چنان كه بي اعتقاد باقي مي‌مانند، چرا كه با سوء اختيار خويش، از قبول يافته‌هاي خود سرباز مي‌زنند و امام خويش را قدر نمي شناسند. 🔺چه بسا كوتاهي اين افراد در وظيفه خويش و انكار قلبي وكفران آنها، منجر به سلب نعمت شود و كارشان به جايي برسد كه واقعاً از درك و معرفت اوصاف و كمالات امام عليه السلام بي بهره گردند. ‌‌‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @entezar_ma313
❤️امیرالمؤمنین علی علیه السلام 💥وَ مَنْ عَشِقَ شَيْئاً أَعْشَى بَصَرَهُ وَ أَمْرَضَ قَلْبَهُ فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحِيحَةٍ وَ يَسْمَعُ بِأُذُنٍ غَيْرِ سَمِيعَةٍ 💎هركس به چيزى عشق ناروا ورزد، نابينايش مى كند، و قلبش را بيمار كرده، با چشمى بيمار مى نگرد، و با گوشى بيمار مى شنود. 📚 @entezar_ma313
‍ ✅ آخرین «» و رابطه آن با «» : 📌قسمت دهم: ☄دیپلماسی منتظرانه در سیاست خارجی:  سوگمندانه سالها در برخی محافل و حتی در فضای سیاست خارجی کشور، نگاه «دیپلماسی منتظرانه» کمتر موردتوجه قرار گرفت و بین «میدان» با «دیپلماسی»، تعارض ذاتی ایجاد نمودند[64]؛ اما از «علت واقعی» دشمنی با ایران که ماهیت به شدت ایدئولوژیک دارد، کمتر صحبت شد. و اینگونه تحلیل‌ها و ارزیابی‌های ناقص در دستگاه دیپلماسی، خروجی‌های گمراه‌کننده را نیز در پی داشت که نمونه آن چرایی حضور ایران در جنگ سوریه و فتنه شام نیز چرایی حمایت ایران از مساله فلسطین است.[65]  🕊فلسطین و بازگشت به دوران شکوه امپراطوری ایرانیان: درحالیکه فلسطین، کلید رمزآلود فرج امت اسلام است. حتی از زاویه نگرش ملی‌گرایی ایرانی، بازگشت به شکوه تمدن ایران کُهن است. اما تمدن غرب از این مساله بسیار هراسناک است و تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از آن به کار گرفته است.  و همه آنچه غرب به نمایندگی از جریان صهیونیست در پای میز مذاکرات هسته‌ای و برجام دنبال می‌کند، قسمتی از پلنِ تلاش برای عدم تحقق پیشگویی‌های آخرالزمانی در خصوص بازگشت ایران به دوران امپراطوری قوم سلمان‌فارسی است. تقریبا در هیچ گعده خصوصی یا حتی بعضا عمومی و غیررسمی نبوده که دیپلمات‌های غربی، مساله فلسطین و عدم پیگیری آزادسازی قدس و پایان دادن به تقابل با رژیم صهیونیستی را از طرف ایرانی پیگیر نشده یا حتی درخواست نکرده باشند.  🔅«البته با توجه به مبانی نظری و اعتقادی سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و با رسوخ «اندیشه توراتی» در سیاستمداران حاکم بر آمریکا و نفوذ قدرت یهود صهیونیسم که ریشه در الهیات جنگ اتمی «آرماگدون» دارد، ماراتن انرژی هسته‌ای ایران به پایان نخواهد رسید».[66]  در واقع مساله به بخشی از کتاب‌های پیشگویی کتب مقدس غربی‌ها و یهود باز می‌گردد که به‌صراحت از قوم ایرانی و امپراطوری پارس، به‌عنوان موضوعی ویژه در آخرالزمان یاد می‌کند؛ اما این فلسفه به‌ظاهر پنهان جهان غرب برای جلوگیری از ظهور دوباره امپراطوری ایرانیان و البته به‌نوعی جلوگیری از آمدن منجی، دقیقا به‌سانپازل‌چینی در نقشه خداوند و اتفاقا نوعی مقدمه‌سازی اجباری، برای رسیدن به‌همان کابوسی‌ست که آنها برای عدم رسیدن ایران به آن نقطه، در حال تکاپو هستند. ⚡️و همه تکاپوی ابلیس و نظام سلطه برای عدم تحقق پیشگویی‌های آخرالزمانی، تنها به تکمیل قطعات پازل ظهور، منتج شده و آرایش صحنه فعلی منطقه و جهان، نمایی امیدبخش از شمایل آخرالزمان موعود را تداعی می‌کند. 💥فلسطین و مخالفین مکتب امام خمینی: ☘و اینکه «مخالفین جدید» مدعی هستند: «فلسطینی‌ها هرچند مظلومند و قابل حمایت؛ ولی شعار محو اسرائیل از جهان، بسیار پُر هزینه بود»[67] و گاهی پا را فراتر گذاشته و با تشکیک در «اصالت» قیام زمینه‌ساز، بیان می‌کنند: علت دشمنی‌ها با ملت ایران به خاطر انقلاب و قیام امام خمینی در سال1357شمسی بود.  🌾پاسخ این است: آیا موقع حمله وهابیت به عراق و قتل و کشتار شیعه در نجف و کربلا در سال1180شمسی هم انقلاب ایران تشکیل شده بود؟ آیا موقع اعلام ارض خیالی موعود یهود در فلسطین در 70سال پیش هم انقلاب ایران تشکیل شده بود؟ واقع‌بین باشیم.  🌱مساله فلسطین و مسجد الاقصی، قضیه قرآنی «آینده تاریخ» متجلی در سوره اسراء و وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر مجازات نهایی یهود صهیونیسم و رژیم اسرائیل است. 🍃مسجدالاقصی محل اقامه نماز جهانی امام زمان(عج) و اقتدای حضرت عیسی(ع) به ایشان است و هیچ منتظری نمی‌تواند ادعای انتظار فرج داشته باشد مگر اینکه مساله قدس و فلسطین را کلید رمزآلود فرج امت اسلام بداند. ✨از این‌رو مکتب زمینه‌ساز امام خمینی مطابق «دکترین قرآن» و به‌درستی، یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب را آزادی فلسطین و مبارزه با اختاپوس صهیونیسم بین‌الملل بنیان نهاد. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: [64] . سیستم‌عامل حلقه نیویورک چگونه در شرایط جنگی فرمان مذاکره می‌دهد، مشرق‌نیوز [65] . تحلیل «حدیثی» حضور نظامی «ایران و مقاومت شیعی» در جنگ سوریه و فتنه شام قبل ظهور، جارنیوز [66] . الهیات آرماگدون و انرژی هسته‌ای ایران، جار نیوز @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بعضیا تو قیامت میخوان به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) یا حضرت زهرا ( سلام الله علیها) برسن ولی خطاب میاد تو ۳۰۰ هزار سال دوری ... این کلیپ واقعا عجیب بود 👌 کجای کاریم ؟؟ @entezar_ma313
"دعای مضطر" «أمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلًا ما تَذَکَّرُونَ»۱ امام باقر در رابطه با این آیه فرمود: «و او(حضرت مهدی) همان مضطری است که خداوند می‌فرماید: "امن یجیب المضطر.." (این آیه) درباره او و برای او نازل شده است.»*۲ تا زمانی که مردم به طور حقیقی خواهان ظهور نباشند خداوند اذن ظهور نخواهد داد. آنگاه که مردم مضطرانه خواستار فرج شوند و به کلی چشم از عالم اسباب برگیرند و تمام قلب و روحشان را در اختیار باری تعالی قرار دهند، حضرت حجت مضطرانه دست به دعا بر می‌دارند و آنگاه است که فرمان «قُم بِاذنِ الله» صادر خواهد شد. ۱. سوره نمل، آیه ۶۲ ۲‌. الغیبه،ص۱۸۲، باب ۱۰،ح۳۰ @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴‌‌كم معرفتي عوام ◀️افراد عادي كه معلومات چنداني درباره ی دين ندارند، بسياري از ايشان، مطالعات و شنيده‌هاي دقيق و صحيحي درباره امر امامت و اوصاف امام عليه السلام ندارند، بلكه متأسفانه ضرورتي هم براي مطالعه در اين باب احساس نمي كنند، در حالي كه همين افراد در امور مادي خويش، نهايت دقت را – بدون هيچ گونه كوتاهي و مسامحه كاري – به خرج مي‌دهند. ◀️حتي اگر ببينند كسي در امور دنيايي، بدون مطالعه و تأمل به حرفه خاصي پرداخته و متحمل ضرر شده است، او را به خاطر عدم دقت و توجه لازم، مستحق ملامت مي‌دانند. ◀️در امور دنيوي، هر كس بخواهد كاري كند و يا حرفه اي را – هر چند ساده و معمولي – پيش بگيرد، ابتدا مي‌كوشد اطلاعاتي بسيار دقيق درباره آن به دست آورد و از جنبه‌هاي مختلف آن مطلع شود. براي اين كار، از هر فرد خبره اي درخواست راهنمايي و كمك مي‌كند، تا به فنون كاري كه در پيش دارد، آشنا شود. ولي متأسفانه اكثريت مردم درمسائل معنوي و امور ديني خود، معمولاً چنين دقت و تلاشي به خرج نمي دهند. فكر نمي كنند دنيايي كه امور مادي در آن كاملاً از روي نظم و دقت اداره مي‌شود، در امور معنوي هم حساب و كتاب دقيقي دارد. ◀️بنابراين همان طور كه مردم عمر خويش را براي رسيدن به اهداف مادي – مثل رسيدن به مال و مقام و رفاه – با برنامه ريزي دقيق و حساب شده صرف مي‌كنند، بايد در معنويات هم، حداقل راه را از بيراهه تشخيص دهند و انتظار نداشته باشند كه از غير راه معقول و منطقي به نتيجه مطلوب برسند. افرادي كه براي جهان وسيع آخرت، به اندازه عالم محدود دنيا ارزش قائل نيستند، براي كسب سعادت واقعي خود به سراغ اهل بيت عليهم السلام – كه دانايان اين راه هستند – نمي روند. ◀️اگر هم گاهي در مجلسي به مناسبت، چيزي درباره امام عليه السلام بشنوند، حداكثر اين است كه به طور بسيار موقت و محدود، تحت تأثير واقع مي‌شوند، نه اين كه با اين اعتقاد زندگي كنند. عمر و زندگي ايشان خالي از ياد و كلام و راهنمايي ائمه عليهم السلام است، در حالي كه انسان براي رسيدن به سعادت هميشگي، بايد دنبال راهنما برود و از فرد آگاهي پيروي كند. در غير صورت نمي تواند اميدوار به هدايت الهي باشد. 💠امام باقر عليه السلام در توضيح ضرورت رجوع به خبره و راهنما در امور معنوي – در مقايسه با امور مادي – مي‌فرمايند: يا ابا حمزة! يخرج احدكم فراسخ فيطلب لنفسه دليلاً، و انت بطرق السماء اجهل منك بطرق الارض، فاطلب لنفسك دليلاً. اي ابوحمزه! يكي از شما كه مي‌خواهد چند فرسخ راه برود، راهنما مي‌گيرد، در حالي كه تو نسبت به راههاي آسمان – در مقايسه با راههاي زمين – ناآگاه تر هستي، پس براي خود، دليل و راهنما بجوي. ◀️در آن زمان – جاده‌هاي امروزي ساخته نشده بود و اگر كسي مي‌خواست چند فرسخ ازشهر دور شود، چون ممكن بود راه را از بيراهه تشخيص ندهد و به مقصود نرسد براي خود «بلد» و «راهنما» مي‌گرفت. امروز هم – با گسترش امكانات – انسانها براي سفرهاي خود، ناگزير بايد از نقشه و راهنما كمك بگيرد. نياز به راهنما، در تمام شئون زندگي، كاملاً بديهي و عقلاني است. ◀️امام عليه السلام تذكر فرموده اند كه شما نسبت به راههاي هدايت، از جاده‌هاي دنيايي هم ناآگاهتر هستيد. بنابراين به طرق اولي بايد براي خويش راهنما بجوييد. ◀️❓به راستي، چند در صد شيعيان كه اهل ولايت ائمه عليهم السلام هستند، چنين اعتقادي درباره امام عليه السلام دارند و اين گونه به ايشان مراجعه مي كنند؟ ◀️❓ آيا امام عليه السلام به عنوان دليل و راهنما در متن زندگی ما وجود دارند؟! ◀️❓چند درصد امام شناسها به امام عليه السلام در اين سطح عقيده دارند كه بايد ايشان را براي خود راهنما بگيرند «فاطلب لنفسك دليلاً» آيا راهنمايي‌هاي امام عليه السلام – با علم سرشار الهي – به اندازه فردي كه چند صباحي در رشته اي كسب تجربه كرده است، ارزش ندارد؟! آيا حداقل آن طور كه براي داشتن يك كسب و كار پر رونق در دنيا تلاش مي‌شود و تجربه ديگران مورد استفاده قرار مي‌گيرد، نبايد به امام عليه السلام مراجعه كرد؟! ◀️واقعيت اين است كه ما شيعيان – چنان كه بايد و شايد – از امامان خود تبعيت نمي كنيم. خداي منان، معرفت ايشان را نصيب ما فرموده است. ما مي‌شنويم و حتي مي‌بينيم كه امام عليه السلام «كشتي نجات» در طوفانهاي هلاكت هستند، ولي آيا در زندگي خود، هنگام سختي دست به دامان ايشان مي‌شويم؟! 📚 ✍محمد بنی هاشمی @entezar_ma313
؛ 🌸 گل نرگس! نمی‌دانیم چه شد این همه عطر نرگس را از یاد بردیم. شما دعایی کن، شاید به حرمت دعایت ماهم برگشتیم. @entezar_ma313
آثار شوم گناهان ✍ خدای عزوجل در قرآن ميفرمايد : هر مصيبتی که به شما مي رسد برای کاری است که به دست خود کرده ايد و خدا از بسياری (از معصيت ها) هم گذشت ميکند. 📚سوره شوری ،آیه۳۰ امام صادق (ع) فرمودند :هيچ رگی نزند و پائی به سنگ نخورد و سر درد و مرضي پيش نيايدمگر به جهت گناهی که انسان مرتکب شده است. امام (ع) فرمودند : آنچه خدا از آن مي گذرد از آنچه از آن مواخذه ميکند بيشتر است. يعنی آن گناهاني که خدا از آن ميگذرد بيشتر است از آن گناهانی که خدا بوسيله آن گناه عذاب ميکند. مجازات کردن در همین دنیا،نشانه لطف و رحمت خداوند به بندگانش هست که با مجازاتهای دنیایی مارا تنبیه و گناهانمان را ذوب میکند تا بار پرونده برای قیامت سنگین نباشد. 📚اصول کافي،ج۳،ص۳۷۰ @entezar_ma313
‏«فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ. فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ لْعَظِیمِ»؛ به خدا توکل میکنیم او بهترین محافظت کنندگان است
  ؛ 📌 دستمو بگیر... 💛 امام رئوفم، در پناه حرمتان، یارانی تربیت می‌شوند که زمینه‌ساز ظهورند. دستم را بگیر تا من هم یکی از آنان باشم. 🌸 فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت ثامن‌الحجج، علیه‌السلام مبارک باد. @entezar_ma313
🏴«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»ا دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند جای باران، سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند.
🗞 وسط هیاهوی زندگیمان خبرهای غیرمنتظره و غافلگیر کننده زیاد است... ▪️ یک شب به‌وقت ۱:۲۰ خبر شهادت سردار ▪️ یک روز به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم غزه ▪️ یک صبح خبر شهادت خادم‌الرضا و خادمین ملت ایران ☀️ ظهور هم همینقدر ناگهانی و غیرمنتظره است. و کاش میان این خبرهای ناگهانی خبری هم از تو بیاید که با صدای دلربا بگویی: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم... آنگاه غم‌هایمان به پایان می‌رسد و مرهمی بر دل‎های داغ دیده ما خواهی شد... 💔 @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امام زمانم 🔹‌السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ‏... 🔹‌سلام بر آن مولایی که عصاره همه انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها.سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند. 🔹‌مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. @entezar_ma313
🥀غربت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه ✅‌ويژگي‌هاي ياد كردن 🔶ياد كردن از هر كس بايد متناسب به سطح او و در حد مقام و موقعيت او باشد، در غير اين صورت، به غربت او مي‌انجامد. 🔶 به عنوان مثال، براي اداي حق عالم يا فقيه، بايد در هنگام سخن از احكام شرعي، يادي از آن فقيه به ميان آيد. اگر از همه فقهاء ياد كنند و اصلاً نامي از آن عالم نبرند، مي‌توان گفت، آن عالم فقيه، «از ياد رفته» و «غريب» است. 🔶براي اداي شكر يك پزشك متخصص ماهر، بايد در هنگام بحث و گفتگو پيرامون مداواي بيمار و كار پزشكي، از آن پزشكي كه از ديگران ماهرتر است، نيز يادي به ميان آيد. اگر هنگام بررسي وضعيت بيمار، از هر پزشك متخصص و غير متخصص و حتي غير پزشك گفتگو شود، اما از آن متخصص ماهر سخني به ميان نيايد و كسي قلباً هم از او ياد نكند، معلوم مي‌شود كه اوغريب (از ياد رفته) است. 🔶حال اگر كسي هم در پزشكي، متخصص و هم در فقه سرآمد باشد، بايد در هنگام بحث علمي در فقه و پزشكي، از او هم ياد شود. پس «تعدد ياد كردن» در افراد مختلف، متناسب با كمالات آنها، متفاوت خواهد بود. 🔶ياد كردن از هر نعمتي كاملاً بستگي به ويژگي‌هاي آن دارد، هر چه نعمتي بزرگتر و فراگيرتر و نياز انسانها به آن بيشتر باشد، انتظار مي‌رود كه در دفعات بيشتر و مناسبتهاي مختلف از آن ياد شود. 🔶 اگر تعداد ياد كردنها و زمينه‌ها و شرايط مختلفي كه بايد از نعمت ياد شود، متناسب با سطح شايسته آن نباشد، به همان اندازه، آن نعمت از ياد رفته است. 🔶چگونگي ياد كردنها، از نظر، «كيفي» نيز تفاوت دارد. گاهي انسان وقتي از نعمتي ياد مي‌كند، با تمام وجود، تحت تأثير آن قرار دارد. به طوري كه با تذكر خويش، شنوندگان را نيز متأثر مي‌سازد. 🔶در واقع، گوينده به تناسب معرفت و محبت قلبي خويش نسبت به مُنعم، گاه خيلي شديد و با حرارت و گاه بسيار عادي و ملايم، ياد او را در خاطر مي‌آورد، يا به زبان جاري مي‌سازد. 🔶باز هم توجه داريم كه تفاوت كيفي در ياد كردنها نيز، به شدت معرفت و محبت نسبت به آن نعمت بستگي دارد. 🔶از طرف ديگر هر كدام از ذكر قلبي و زباني، «انواع» مختلف دارد. از جمله: سرودن شعر، تأليف كتاب و مقاله، برگزاري مسابقه، برپايي مجالس گوناگون و... گاهي ممكن است انسان، پيوسته نام معروف خود را در دل و بر زبان جاري سازد و بدين وسيله به ذكر او بپردازد. 🔶گاهي ممكن است براي او دلتنگ شود، از داشتن چنين محبوبي شاد گردد، يا برايش ابراز نگراني كند و به هر حال، با دل و زبان، به روشها و انواع مختلف مي‌توان از نعمتي ياد كرد. 🔶«زمينه» ی ياد كردن، از ديگر جهاتي است كه در مسئله ذكر، بايد مورد توجه قرار گيرد. هر قدر نعمتي بزرگتر و اهميت آن بيشتر باشد، به مناسبتهاي بيشتر بايد از آن ياد شود و زمينه‌هاي ذكر آن را بيشتر مطرح گردد. گاهي گستره يك نعمت، همه زندگي انسان را مي‌پوشاند. 🔶در اين حال، بايد تمام جوانب زندگي، زمينه‌هاي شكر و ذكر قلبي و زباني آن گردد. اگر در زمينه اي مناسب، تذكر به آن نعمت، فراموش شود، آن نعت كفران شده و «غريب» مي‌گردد. 🔶بنابراين نتيجه مي‌گيريم كه هر چه نعمتي گسترده تر، مهمتر و اساسي تر باشد و نياز انسان به آن عميق تر باشد، توقع و انتظار عقلي اين است كه بيشتر از آن ياد شود. طبعاً كفران آن نيز سخت تر است و عذاب شديدتر، به دنبال دارد. 🔶بيشتر ياد شدن، هم از جهت تعدد ياد كردن از آن نعمت است (كميت) هم از جهت زمانها و مكانهايي كه بايد ياد نعمت شود (زمينه‌ها و شرايط مختلف)، هم از جهت مواردي كه زمينه ياد كردن از آن وجود دارد، هم از حيث شدت و غلظت يادكردن از آن (كيفيت) و نيز از جهت انواع مختلف ياد كردن بايد مورد توجه قرار گيرد. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @entezar_ma313