eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
605 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
ﻗﺎﻝَ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦُ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡ: ﺍَﻋْﺠَﺰُ ﺍﻟﻨّﺎﺱِ ﻣَﻦْ ﻋَﺠَﺰَ ﻋَﻦِ ﺍﻟﺪُّﻋﺎﺀِ، ﻭَﺍَﺑْﺨَﻞُ ﺍﻟﻨّﺎﺱِ ﻣَﻦْ ﺑَﺨِﻞَ ﺑﺎلسلاﻡِ. ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻋﺎ ﻋﺎﺟﺰ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﺑﺨﻴﻞ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻼﻡ ﺑُﺨﻞ ﻭﺭﺯﺩ. 📚ﺑﺤﺎرالانوار،۹۳،۲۹۴
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۸۵🌷 🔶تعامل انسان و جامعه و نقش امام جهانی ❓❓چه کسی است که در میان جامعه رفت و آمد می‌کند اما از تأثیر بسیار زیاد آن بر خویش بی خبر است؟ ◀️حقیقت آن است که انسان- به دلایل مختلفی که اندیشمندان در فلسفه و جامعه شناسی و علوم دیگر گفته اند- موجودی اجتماعی است و برای برآوردن نیازمندی‌های خود از تعامل و رابطه با دیگران ناگزیر است اتفاقاً در همین رابطه‌ها از جنبه‌های مختلف و به ویژه صفات روحی تأثیر می‌پذیرد. ◀️ انسان می‌خواهد دارای ویژگی‌های انسانی صالح باشد تا با این سرمایه به سعادت ابدی دست یابد و همه قبول دارند که جامعه صالح در اصلاح آنها مؤثر است و یکی از بزرگترین موانع در مسیر صلاح آنها، جامعه فاسد است. ✅گام اول. اصلاح جامعه و قوانین آن ❓سؤال: اگر صلاح جامعه تأثیر زیادی بر صالح بودن ما دارد، راه اصلاح جامعه در چیست؟ ◀️اگر جامعه را به مجموعه ای از افراد معنی کنیم و صالح بودن آن را به صحیح بودن روابط بین افراد در نظر بگیریم، برای درست کردن این روابط نیازمند قوانین جامعی هستیم که تمام جوانب امور را در نظر گرفته باشد و سعادت فرد و جامعه را تضمین نماید؛ اما به دست آوردن این قوانین با توجه به گسترگی روابط از سویی و وابستگی‌های قومی و منافع فردی و گروهی از سویی دیگر تقریباً امری محال است. «تجربه عینی تاریخ گواه این مطلب است که انسانها به واسطه وابستگی‌های نژادی، اختلاف طبقانی، خودخواهی‌ها و... به علاوه جهالت به هدف و سرانجام زندگی دنیایی انسانها و نیز عدم شناخت راه‌های رسیدن به آن اهداف عالی (علت غایی) کفایت لازم را برای ترسیم قانون و برنامه ای جامعه ندارند». ◀️شاید کسی عقل را برای رسیدن به چنین برنامه ای کافی بداند؛ اما همان طور که پیش از این اشاره شد اگر اندکی در کارکرد و توانایی عقل تأمل کنیم، در می‌یابیم که اولاً عقل تنها توان درک کلیاتی همچون خوبی عدالت، عبادت و بدی ظلم را دارد اما از درک مستقیم جزئیات کیفیت انجام آنها ناتوان است و هرگز به طور مستقل نمی تواند درک کند که چرا عبادتی مانند نماز صبح را باید دو رکعت و آن هم پیش از طلوع آفتاب و با کیفیت خاص خود به جای آورد. ◀️ثانیاً عقل برای سنجش نیازمند علم است و بدون غذای دانش همانند معده خالی از غذاست که کاری از آن بر نمی آید. امام کاظم در این باره به هشام می‌فرماید: «ای هشام عقل همراه علم است» و آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: «وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَما یَعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُون»؛ این مثلها را برای مردم می‌زنیم و جز دانشمندان اندیشه و تعقل نمی کنند». ◀️در این میان ،گزینه‌های دیگری مانند تجربه هم مطرح است که در گامهای پیشین مشکل و ضعف آن بیان شد. اما راه چاره چیست؟ ◀️در پاسخ باید بدانیم که اگرچه دستان عقل به طور مستقیم به این قوانین نمی رسد؛ اما خود عقل اعتراف می‌کند که برای به دست آوردن برنامه جامع برای حفظ و اصلاح جامعه انسانی تنها از مسیر دریافت آن از سوی آفریدگار انسان و هستی و حاکم و عالم بر آنها امکان پذیر خواهد بود و به طور حتم خداوندی که حکمت او بر ما ثابت شده است، این قوانین را به واسطه فرستاده ای برای انسانها خواهد فرستاد؛ «رسول» همان فرستاده خدا برای سعادت بشر است که قوانین جامع زندگی را با تعلیم و تفسیر درست آن، در اختیار آنها می‌گذارد و البته این وظیفه انسانهاست که وقتی وجود چنین کسی را با عقل خویش درک نموده اند، در پی شناخت او برای دریافت آن قوانین باشند. ◀️لزوم چنین انسان فرهیخته ای برای سعادت فرد و جامعه اقتضای عقلی دارد که پس از وفات رسول، جانشینی با همان توانایی برای انجام این مسؤؤلیت وجود داشته باشد که از آن به وصی و امام تعبیر می‌شود و معرفت او به همان دلیل لزوم شناخت پیامبر لازم و ضروری است. ادامه دارد... 📚حس حضور @entezar_ma313
امیرالمؤمنین علی عليه السلام: اندكى هوای نفس، عقل را تباه سازد. 📗 غررالحكم حدیث ۱۰۹۸۵
⭕️ شیخیه نقطه آغازین انحراف 🔹 در دوران غیبت صغری، یکی از فرقه های مهم انحرافی که باعث ایجاد جریان انحرافی شد، فرقه شیخیه بود. شیخیه، مکتبی است که در اوایل قرن سیزدهم براساس تفکرات شیخ احمد احسائی پایه گذاری شد. 🔸 شیخ احمد احسائی و شاگردان او درباره معاد جسمانی و معراج پیامبر و مقامات ائمه و نیز حیات امام زمان و چگونگی ارتباط با آن حضرت، نظرات خاصی دارند که با عقاید اسلامی تفاوت دارد. ✔️ وجود عالمی به نام هورقلیا، از جمله اعتقادات آنهاست. آنها باور دارند که امام زمان در عالم دیگری به نام هورقلیا (حد وسط بین عالم دنیا و عالم ملکوت و از جنس عالم مثال) زندگی می‌کند. ✔️ یکی دیگر از اعتقادات آنها، اعتقاد به رکن رابع است. اصول دین شیعه پنج اصل است (توحید، معاد، نبوت، عدل، امامت) در حالی که اصول دین شیخیه ۴ اصل است (توحید، معاد، نبوت، ایمان) ایمان، یعنی شناخت شیعه کامل، که در زمان غیبت واسطه فیض میان امام غایب و مردم است. او احکام را بی واسطه از امام می‌گیرد و به دیگران میدهد. به اعتقاد آنها، پیشوایان شیخیه یعنی احسائی و جانشینان او مصداق شیعه کامل و رکن رابع هستند. 📚 نگین آفرینش، ج ٢، ص ۱۷۹ ٢٨ @entezar_ma313
⭕️ زنانی که رجعت میکنند 🔹 در عصر ظهور، زنان جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. در میان رجعت کنندگان نیز، نام زن‌ها به چشم میخورد. 🔸 امام صادق می‌فرمایند: «همراه قائم، سیزده زن رجعت می‌کنند که مجروحان را مداوا و از بیماران مراقبت می‌کنند؛ همان گونه که همراه پیامبر این کار را می‌کردند.» 📚 اثبات الهداه، ج٣، ص۵٧۵ 🔺 در میان این ١٣ نفر، نام سمیه، مادر عمار یاسر به چشم میخورد. قطعا تمامی این زنان، از میان مومنان حقیقی هستند. 14 @entezar_ma313
امام سجاد علیه السلام: عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمى مِنَ الطَّعامِ لِمَضَرَّتِهِ وَ لايَحْتَمى مِنَ الذَّنْبِ لَمِعَرَّتَهِ؛ 🌾در شگفتم از كسى كه از غذا می‌پرهيزد تـا گـرفـتـار زيـان آن نشـود؛ ولى از گـناه پـرهـيز نمی‌كـند تا گرفتار ننگ و عار آن نگردد. 📚 كشف الغمه: ج 2، ص 107
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۶🌷 ✅‌گام دوم. جایگاه حاکم در جامعه ❓❓آیا وجود قوانین جامعه برای اصلاح جامعه کافی است و یا اینکه این قوانین باید در جامعه اجرا شود؟ ضمانت اجرای آن چیست؟ ❓❓اگر صلاح جامعه تأثیر زیادی بر صالح بودن ما دارد، راه اصلاح جامعه در چیست؟ ◀️بی تردید افزون بر وجود قوانین جامع و محکم برای تأمین اصلاح جامعه، اجرای این قوانین در جامعه لازم و ضروری است و از همین رو وجود حاکمی لازم است که بر دانایی بر این قوانین، نه تنها توانایی اجرای آن در جامعه را داشته باشد بلکه از بند هوسها و منافع خویش آزاد بوده و در عمل آن‌ها را در جامعه اجرا کند. ◀️در توضیح این مطلب باید گفت: یکی از عواملی که چه بسا بیش از علت‌های دیگر بر اصلاح – و حتی فساد- یک جامعه مؤثر است، حاکم آن جامعه می‌باشد. ◀️ شدت این اثرگذاری آن قدر زیاد است که امیرالمومنین علی علیه السلام درباره آن فرمود: «النَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به امیران و حاکمان خود شبیه ترند تا به پدرانشان» و این حتی اثری بیشتر از وراثت در تربیت انسانها است. ◀️لازم به ذکر است که هدف از طرح این بحث سلب اختیار از آدمی نیست زیرا در قاموس قرآن و فرهنگ اهل بیت علیه السلام هیچ کس با داشتن والدین ناصالح و یا زندگی در جامعه فاسد معذور نخواهد بود و هر کس مزد انتخاب و تلاش خویش را دریافت می‌کند. داستان‌های فراوانی که از حضرت ابراهیم علیه السلام، جناب آسیه (س)، اصحاب کهف و مانند آنها که در قرآن کریم آمده برای همین منظور بوده تا کسی به بهانه‌های مختلف خود را تبرئه نکند؛ اما با وجود این اسلام به عوامل مؤثر بر تربیت انسانها که از جمله آنها جامعه است، اهمیت می‌دهد و اتفاقاً به همین اثرپذیری روحی از دیگران است که باب گسترده ای در باب دوست و همنشین، همسر، همسایه و حتی سرزمین در آیات و روایات ما وجود دارد و سفارش‌های زیادی از خداوند، پیامبر و امامان معصوم علیه السلام به ما شده است. بنابراین حاکم صالح است زمینه ایجاد جامعه صالح و چنین جامعه ای زمینه مناسبی برای صلاح انسانها خواهد بود. 📚حس حضور @entezar_ma313
ﻗﺎﻝَ ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦُ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡ: ﺍَﻋْﺠَﺰُ ﺍﻟﻨّﺎﺱِ ﻣَﻦْ ﻋَﺠَﺰَ ﻋَﻦِ ﺍﻟﺪُّﻋﺎﺀِ، ﻭَﺍَﺑْﺨَﻞُ ﺍﻟﻨّﺎﺱِ ﻣَﻦْ ﺑَﺨِﻞَ ﺑﺎلسلاﻡِ. ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻋﺎ ﻋﺎﺟﺰ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﺑﺨﻴﻞ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻼﻡ ﺑُﺨﻞ ﻭﺭﺯﺩ. 📚ﺑﺤﺎرالانوار،۹۳،۲۹۴
⭕️ آیا می‌دانید سرانجام شیخیه چه می‌شود؟ 🔹 بعد از فوت احسائی، بنیان گذار شیخیه، پیروان او سید کاظم رشتی (شاگرد احسائی) را پیشوای خود دانستند. بعد از فوت سید کاظم رشتی، یکی از شاگردان او به نام علی محمد شیرازی، مدعی شد که جانشین اوست؛ که با حمایت جمعی از شاگردان رشتی از او، مرحله ای جدید و حساس در شکل گیری فرقه های انحرافی ایجاد شد. سرانجام این ادعاها و حمایت ها، ایجاد فرقه ای جدید به نام «بابیت» بود. 🔸 علی محمد شیرازی ادعاهای متفاوتی داشت: ➖ ادعای ذکریت: علی محمد، در ابتدا ادعای ذکریت (مفسر قرآن) کرد. ➖ ادعای بابیت: بعد از آن، خود را باب امام دوازدهم (یعنی واسطه میان مردم و امام زمان) معرفی نمود. ➖ ادعای مهدویت: علی محمد شیرازی، پیش از رفتن به مکه، خود را باب امام می‌خواند و دعوت او هم پنهانی بود؛ اما پس از بازگشت از مکه، خود را مهدی موعود خواند و دعوتش هم علنی شد. ➖ ادعای نبوت: او مدعی نبوت هم شد و احکام اسلامی را با نوشتن کتاب بیان، نسخ کرد. او خودش را از همه انبیای الهی بالاتر می‌دانست و خود را مظهر نفس پروردگار معرفی کرد. او عقیده داشت با ظهورش، آیین اسلام منسوخ و قیامت وعده داده شده در قرآن، به پا شده است. 🔺 در نهایت این فرقه بابیت بود که با آماده کردن زمینه، باعث شکل گیری انحراف بزرگتری به نام «بهائیت» شد. 📚 نگین آفرینش، جلد ٢، درس ١٢ ٢٩ @entezar_ma313
⭕️ امید به همراهی 🔹 همان گونه که انتظار فرج، نقش برجسته و به سزایی در پویایی و نشاط جامعه ایفا می‌کند؛ باور به رجعت و بازگشت به دنیا در عصر ظهور نیز می‌تواند نقش مهم و به سزایی در نشاط دینی و امید به حضور در حکومت جهانی حضرت مهدی ایفا کند. 🔸 چرا که انسان با دیدن افرادی که همه عمر خود را در انتظار ظهور حضرت مهدی سپری کرده اند و آنگاه بدون درک ظهور از دنیا می‌روند، دچار سرخوردگی شده و حتی در جایگاه انتظار نیز دچار ناامیدی خواهد شد. 🔺 اما دانستن این امر، که در هنگام ظهور (در صورت دارا بودن شرایط) امکان بازگشت به دنیا و حضور در محضر آخرین امام وجود دارد، در امیدواری منتظران نقش بسیاری خواهد داشت. 📚 درسنامه مهدویت، ج ۴، ص ١٩۵ ١۵ @entezar_ma313
امیرالمومنین علی علیه السلام :  اعتماد به خدا، محكم ترين اميد است. ‌ 📔 غرر الحكم: ۶۰۵
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۷🌷 ◀️‌گام سوم:جامعه فاسد با وجود حاکم صالح 💠بنابر آنچه در قسمت های قبلی گذشت ممکن است شبهه ای به ذهن خطور کند و آن این که ما در جامعه کنونی خود برخی از مظاهر فساد را می‌بینیم که بیش از این چنین مواردی در جامعه دیده نمی شد و بنابر قاعده باید علت آن را به حاکمان جامعه مربوط بدانیم. 💠 به عبارت دیگر سؤال این است که آیا می‌توان علت فساد جامعه را نشانه فساد زمامدار و حاکم آن جامعه دانست؟در پاسخ باید به این نکته مهم دقت کرد که اولاً نباید در طرح این مطلب به گونه ای برداشت کنیم که اختیار و انتخاب آدمی از او سلب گردد چنان که بیش از این تذکر داده شد. در تاریخ نیز نمونه‌هایی وجود دارد که با وجود صلاحیت زمامداری همچون امیرالمؤمنین علی علیه السلام که الگوی حاکم عادل اسلامی است؛ اما جامعه زیر فرمان او چندان صلاحیتی ندارد و به دلیل نافرمانی از ایشان، انواع فساد‌ها در آن جامعه دیده می‌شود. 💠ثانیاً باید بدانیم همان گونه که مجموعه زیر نظر حاکمی تحت تأثیر افکار و اراده اوست همین مجموعه نیز اگر زیر مجموعه یک مجموعه بزرگتر قرار بگیرد، تحت تأثیر اراده حاکم بر آن زیر مجموعه خواهد بود. 💠پدری صالح را در نظر بگیرید که حاکم خانه خویش است و به طور طبیعی فضای این خانه، زمینه مناسبی برای رشد فضیلت‌های انسانی در فرزندان آن خانه است؛ اما با وجود این گاهی می‌بینید که فرزند این خانه فاسد است. علت آن شاید این باشد که منزل او در محله و یا شهری قرار گرفته که حاکمیت آن و در نتیجه فضای جامعه فاسد است و همین امر بر انتخاب‌های بد او تأثیر گذاشته است و اگر زمامدار آن شهر شایسته است چه بسا اراده حاکم بر استان و کشوری که این شهر در آن است، اراده صالح و سالمی نبوده است. 💠اگر بگویید که در کشوری همچون ایران که یک فقیه عادل و آگاه ولایت و حاکمیت را بر عهده دارد، نباید در شهرهای آن مظاهری از فساد یافت شود در حالی که چنین نیست خواهیم گفت که افزون بر پاسخ اول، پاسخ دوم ما این معما را حل می‌کند و آن اینکه کشور ما در فضای بین المللی و جهانی قرار دارد و همه ما اعتراف داریم که حاکمیت جهان، حاکمیت عدالت نیست و حاکمان جهانی مظاهر ظلم و تعدی هستند؛ 💠بنابراین مَثَل ایران، مَثَل همان منزلی است که پدری صالح، مدیریت آن را برعهده دارد اما خود منزل، در محله ای فاسد به واسطه حاکمی فاسد قرار دارد. انواع فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی که پس از انقلاب اسلامی بر ملت و دولت ایران اسلامی وارد می‌شود، بهترین دلیل بر این مدعاست. 📚حس حضور @entezar_ma313
⁉️ ؟ 🔸 یکی از دلایل اصلی غیبت امام عصر، گناهانی است که از انسان ها سر میزند.
⭕️ بهاییت، ثمره درختی بی ثمر 🔹 میرزا حسین علی، ملقب به بهاءالله پس از اعدام باب، بر سر جانشینی او با برادرش دچار اختلاف شد؛ این اختلاف منجر به تشکیل دو گروه به نام ازلی ها و بهائی ها شد. با بالا گرفتن اختلاف و قتل و کشتار بین دو برادر، دولت عثمانی آنها و پیروانش را از هم جدا کرد. بهاءالله و طرفدارانش را به شهر عکا در شمال غرب فلسطین و صبح ازل و پیروانش را به جزیره قبرس فرستاد. 🔸 سرانجام حسین علی نوری، در سال ۱۳۰۹ ق، در ۷۵ سالگی در اثر بیماری اسهال خونی در عکا در گذشت و در همانجا به خاک سپرده شد، که امروز قبله بهائیان است. بهاالله مدعی مقام «من یظهره الله» بود؛ مقامی که در کتاب باب همه را به اطاعت از او دعوت کرده بود. او مدعی شد که پیامبری است که پس از ظهور باب و دین او، بار دیگر آیین جدیدی به نام بهائیت آورده و دین بیان را نسخ کرده است. البته او به این ادعا اکتفا نکرد و ادعا کرد خدا در او تجسم یافته است. جانشینان بها، بعد از او عباس افندی ملقب به عبدالبهاء و سپس شوقی افندی معروف به ولی امر را به پیشوایی انتخاب کردند و بعد از شوقی، چون او صاحب فرزند نشد، تشکیلاتی به نام بیت العدل ایجاد کردند، تا اداره جامعه بهائی را بر عهده بگیرد. 🔺 در حال حاضر بهائیت زیر نظر بیت العدل در شهر حیفا در اسرائیل، با دخالت مستقیم استعمار در حال فعالیت است. 📚 نگین آفرینش، ج ۲، ص ۱۹۴ ٣٠ @entezar_ma313
هدایت شده از انتظار منجی عالم313
.🌸🍃 حضرت بقیة اللّه الاَعظم امام زمان(عج) در روز جمعه: ------------------------ 💚اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ فى اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ، 👈سلام بر تو اى حجت خدا در روى زمين سلام بر تو اى ديده بان (يا ديده) خدا در ميان خلق 💙اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَن 👈سلام بر تو اى نور خدا كه راه جويان بدان راهنمايى شوند و به وسيله او از كارِ ❤️الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِىّ 👈مؤمنان گشايش شود سلام بر تو اى پاك پروريده ترسان (از دشمن) سلام بر تو اى سرپرستِ 💛النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ، 👈خيرخواه سلام بر تو اى كشتى نجات سلام بر تو اى چشمۂ حيات 💚اَلسَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، 👈سلام بر تو باد درود خدا بر تو و بر خاندان پاك و پاكيزه ات باد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، 👈سلام بر تو خدا شتاب كند در وعده يارى تو و پيروزى كارَت 💛اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّب 👈سلام بر تو اى سَرور من، و من دوست تو و بيناى به آغاز و انجام كارَت هستم و به سوى 💙اِلَى اللهِ تَعالى بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ، 👈خداى تعالى بوسيله تو و خاندانت تقرّب جويم و منتظر ظهور تو و پيروزى حق بدست تو هستم 💚وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَنى مِن 👈و از خدا مى خواهم كه درود فرستد بر محمّد و آل محمّد و مرا در زُمره ❤️الْمُنْتَظِرينَ لَكَ، وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلى اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدين 👈منتظران و پيروان تو قرار دهد و در زُمره ياوران تو در برابر دشمنانت و كسانى كه 💛بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله 👈در پيش رويت در ميان دوستانت شربت شهادت مى نوشند اى مولاى من اى صاحب الزمان درود خدا 💙عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ، وَهُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيه 👈بر تو و بر خاندانت، امروز روز جمعه است و آن روز توست كه انتظار ظهور تو در آن 💚ظُهُورُكَ، وَالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلى يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، 👈روز و انتظار فرج مؤمنان بدست تو و نابودیِ كافران بوسيله شمشير تو در اين روز مى رود 💛وَاَنَا يا مَوْلاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلاىَ كَريمٌ مِنْ اَوْلاد 👈و من اى آقاى من در اين روز ميهمان تو و پناهنده ات هستم و تو اى سرور من بزرگوارى از فرزندان 💙الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْنى وَ اَجِرْنى، صَلَواتُ اللهِ 👈بزرگواران هستى و به ميهمان در نوازى و پناه دادن مأمورى پس مرا بنواز و پناهم ده درود خدا ❤️عَلَيْكَ وَعَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. 👈بر تو و برخاندان طاهرينت باد. @entezar_ma313
‍📌 📝 🔹 بِاَبي اَنْتَ وَاُمّي 🔆پدر و مادرم فدایت شود مولا @entezar_ma313
✍پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: هر کس در نوشته ای، صلوات را بنویسد، تا زمانی که آن نوشته پابرجاست، همواره فرشتگان برای او آمرزش می طلبند. 📚 بحار71:91
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۸🌷 ◀️‌گام چهارم:حاکم صالح جهانی، راه حل مشکل 💠اگر انسان بخواهد برای دست یابی به سعادت، در جامعه ای سرشار از صلاح و رشد زندگی کند، به جامعه ای صالح نیازمند است اما بنابر آن چه گذشت، هر مجموعه بزرگتری، مجموعه و جامعه کوچکتر از خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با وضعیت کنونی، جوامع کوچکتر تحت تأثیر جوامع بزرگتر و اراده‌های فاسد حاکم بر آن قرار دارند. ❓سؤال این است که در چنین حالی، چاره اصلی چیست؟ 💠فکر می‌کنم شما هم همان چیزی را که به ذهن من خطور کرده است، تصور کرده اید. آری، اگر کار جهان جز با حاکمیت آن سامان نمی پذیرد؛ بنابراین چاره اصلی در تغییر حاکمیت ظلم و جایگزینی حاکمیت عدل به رهبری انسانی صالح و مصلح است که اولاً علم و ثانیاً عدالت سرشار و شایسته اداره جهان را دارا باشد. 💠 یعنی بر همه هستی و انسان و قوانین جاری بر آنها آگاهی و از قید هوسها و منافع فردی و گروهی آزاد باشد و عادلانه به مقتضای علوم خود پایبند و در یک کلام به اصطلاح دینی، معصوم باشد. 💠امام صادق علیه السلام فرمود: «لَا یَصْلُحُ النَّاسُ إِلَّا بِإِمَامٍ وَ لَا تَصْلُحُ الْأَرْضُ إِلَّا بِذَلِک؛ مردم جز با امام اصلاح نشوند و زمین نیز بدون امام اصلاح نگردد»؛ بنابراین باید چنین کسی را در جایگاه قدرت نشاند و او را در انجام خواسته‌ها یاری کرد. 💠اما شرط اول آن است که او را شناخت و نه تنها به ویژگی‌های عمومی او یعنی عصمت، علم و عدالت مطلق که باید به اسم او نیز معرفت پیدا کرد زیرا این معرفت در مسیر رستگاری، امری ضروری است. 💠یادآور می‌شویم، چنان چه گذشت دستان آگاهی ما از شناخت انسانی با چنین ویژگی‌های فراوانی کوتاه است، او را نه می‌توان با ذهن و اندیشه خود شناخت و نه اینکه او را انتخاب کرد. 💠آری، علم به چنین کسی تنها در دست پروردگار هستی و رسولانش قرار دارد و انتخاب او برای حکومت هم در اختیار خداست و ما فقط می‌توانیم انتخاب خدا را بپذیریم و از او اطاعت کنیم یا این که امیری همچون علی بن ابی طالب علیه السلام را به بهانه‌های گوناگون و با تکیه بر منافع خود و زیر پوشش عقلانیت و خرد جمعی کنار بگذاریم. 📚حس حضور @entezar_ma313
⭕️ یاریِ یار 🔹 درست است که جایگاه اصلی برای پاداش و کیفر انسانها، عالم آخرت است؛ ولی خداوند اراده فرموده که بخشی از اجر و کیفر انسان ها را در این دنیا، عملی کند. امام باقر در ضمن روایتی درباره رجعت، فرموده است: «مومنان برمیگردند تا عزیز شوند و چشمان آنان روشن گردد و تبهکاران برمیگردند تا خداوند آنها را خوار کند.» (١) 🔸 هدف دیگر از رجعت، برخورداری مومنان از سعادت یاری حضرت ولی عصر بیان شده است. سید مرتضی از علمای بزرگ شیعه می نویسد: «همانا خداوند هنگامِ ظهورِ حضرت مهدی، گروهی از شیعیان آن حضرت را که قبلا از دنیا رفته اند، برمیگرداند تا به ثواب یاری آن حضرت نائل شوند.» (٢) 📚 ١. بحار الانوار، ج ۵٣، ص ۶۴ ٢. رسائل، ج ١، ص ١٢۵ ١۶ @entezar_ma313
امیرالمومنین علی علیه السلام: هرکس آب و خاک در اختیار داشته باشد سپس در اثر عدم بهره برداری از آب و خاک و در اثر عدم کاشت و برداشت کارش به فقر و تهیدستی برسد خداوند متعال او را از رحمت خود دور خواهد فرمود. 🌴🌳🌲🌻🌸🌼🌳 📚وسائل الشیعه ج 4 ص 213
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۹🌷 🍀‌معرفت امام، راه معرفت خدا🍀 💠ضروری ترین شناخت،همانا معرفت پروردگار سبحان است به گونه ای که بدون این معرفت، اعمال آدمی ارزش و در نتیجه اثری در رشد او ندارد. 💠 با چنین اهمیتی، برای هر کسی این پرسش مطرح است که راه دستیابی به معرفت خدا چیست؟ 💠باید در این باره به چند نکته توجه کرد: 🔶اولاً. با نگاه و تأملی بر نظام هستی به راحتی در می‌یابیم که خداوند متعال، عالم را بر اساس نظام اسباب و مسببات بنا کرده است و به فرموده امام صادق علیه السلام: «أَبَی اللَّهُ أَنْ یُجْرِیَ الْأَشْیَاءَ إِلَّا بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِکُلِّ شَیْ ءٍ سَبَباً؛ خداوند ابا دارد که اشیا را جز به وسیله اسباب، جریان داده و مدیریت کند پس برای هر چیزی، سببی قرار داد» و نیز فرمود: «لَا یُنَالُ مَا عِنْدَ اللَّهِ إِلَّا بِجِهَةِ أَسْبَابِهِ وَ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ أَعْمَالَ الْعِبَادِ إِلَّا بِمَعْرِفَتِهِ؛ جز از مسیر اسباب به آنچه در نزد خداست نمی توان رسید و خداوند عمال بندگان را جز با معرفت به خویش نمی پذیرد»و در علم فلسفه نیز به صورت مفصل به این بحث و دلایل آن پرداخته شده است. ملاحظه می‌کنید که در این سخن شریف حضرت صادق علیه السلام پیش از آنکه معرفت را سبب پذیرش عمل معرفی فرماید، پرده از این سنت و روش الهی در نظام هستی برداشته است؛ درست مثل آنکه پروردگار عالم برای باریدن باران، ابر و باد را می‌فرستد. 🔶دوم. 🔺ممکن است راه‌های مختلفی برای شناخت خدا به ذهن برسد. راههایی همچون معرفت فلسفی، شناخت تجربی موجودات و معرفت شهودی نفس که هر کدام در جای خود درست است و چه بسا قرآن کریم و انبوه احادیث نیز به روشنی این راهها اشاره کرده اند اما باید بدانیم که این گونه منابع افزون بر آنکه شناخت کلی و اجمالی و احیاناً ناقصی از خدا ارائه می‌دهد، به هیچ وجه توانایی کشف دستورها و باید و نبایدهای الهی در موضوعات گوناگون را ندارند. 🔺برای مثال یک فیلسوف و یا یک زیست شناس به فرض توفیق در اثبات خدا، قدرت کشف حلال و حرامهای الهی را نخواهد داشت. بنابراین حق معرفت خدا و دستوراتش که راه بندگی اوست، جز از راه منابعی که خداوند خود معرفی کرده است، به دست نمی آید و این منبع شناخت، همانا خلیفه و ولی خداست. 🔺امام صادق علیه السلام ائمه را منبع و سببب اصلی معرفی می‌کند و می‌فرماید: «خدا خودداری و امتناع فرموده که کارها را بدون اسباب فراهم آورد پس برای هر چیزی سبب و وسیله ای قرار داد و برای هر سبب شرح و گشایشی مقرر داشت و برای هر شرحی، دانشی گذاشت و برای هر دانشی، دری گویا نهاد، عارف حقیقی کسی است که این در را شناخت و نادان حقیقی کسی است که به این در نادان گشت، این در رسول خدا است و ما اهل بیت». 🔶سوم. 🔺منابع حدیثی ما این نکته سرشار است که همانا مسیر و منبع معرفت خدا و احکامش همانا امامان معصوم علیهم السلام و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ 🔺روزی امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمود: «ای مردم خداوند بندگان را خلق نکرده است مگر از برای آنکه او را بشناسند و چون او را شناختند، عبادتش کنند و چون او را عبادت کردند، از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی عرض کرد: یاابن رسول اللَّه پدر و مادرم فدای تو باد، معرفت خدا (یعنی حق و حقیقت خداشناسی) چگونه است؟ فرمود: شناختن اهل هر زمان است امام زمان خودشان را که واجب است بر آنها اطاعت فرمایشات و أوامر و نواهی او» 🔺همچنین جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود:«تنها کسی خدای عزوجل را شناسد پرستش کند که هم خدا را بشناسد و هم امام از ما خاندان را و کسی که خدای عزوجل را نشناسد و امام از ما خاندان را نشناسد، غیر خدا را شناخته و عبادت کرده، این چنین (مانند عامه مردم) که به خدا گمراهند» 🔺بنابراین همان طور که بارها گفته شده نظام هستی بر پایه اسباب و مسببات است و واسطه اصلی بین خدا و مخلوقات، امامان معصوم علیهم السلام هستند و تمام آنچه که در این جهان جاری می‌شود، از راه ایشان است. با این توضیح حتی راهیابی به معرفت خدا نیز جز از راه اهل بیت ممکن نخواهد بود. 🔺چنانچه امام صادق علیه السلام از امیرالمؤمنین نقل می‌فرماید که:«مسلماً اگر خدای تبارک و تعالی اراده نمود خودش را بی واسطه به بندگانش می‌شناساند لکن خداوند ما را ابواب و صراط و راه و جهتی قرار داد که از آن طریق وارد می‌شوند پس هر کس که از ولایت ما عدول کرده یا دیگری را بر ما ترجیح دهد همان از صراط مستقیم منحرف و گمراه شده است». 📚حس حضور @entezar_ma313
آقاامیرالمومنین علی علیه السلام : هر گاه چیزی از دنیا از دستت رفت غمگــین مشــو و هرگاه به کســی احســـــان کـردی مــنت مگــــذار. 📚 غـــررالحکـم ، باب الحـزن