eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
603 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مگه میشه بدون رجعت فهمید؟! 🔹 یکی از روش‌هایی که می‌شود با آن، امامت را اثبات کرد، موضوع رجعت است؛ تا جایی که نمی‌توان امامت را، بدون رجعت درک کرد. 🔸 رجعت، پیوندی ناگسستنی با نام ائمه، دارد؛ تا جایی که به نظر می‌رسد، سر سختیِ مخالفان شیعه در برابر عقیده‌ی رجعت، فضیلتی است که در رجعت برای ائمه بیان شده است. 🔺 زمین هرگز از حجت خدا خالی نمی‌ماند و آخرین فردی که قبل از قیامِ قیامت، در زمین حضور دارد، امام است. پس طبق این سنت الهی، همه‌ی امامان بعد از حضرت حجت، رجعت می‌کنند تا مردم از نور وجودی ایشان، بهره‌مند شوند. 17 @entezar_ma313
امیرالمؤمنین علی علیه السلام : بر تو باد دوستان راستین؛ پس بسیاری از آن ها را به دست آور که آن ها در وقت راحتی، کمک و در سختی، سپر انسان هستند. و در جای دیگر می فرماید عاجزترین مردم کسی است که از دوست یابی ناتوان باشد و ناتوان تر از او کسی است که دوستان خود را از دست بدهد. منبع 📚نهج البلاغه / کلمات قصار/ کلمه ی یازدهم
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۹۰🌷 ◀️‌گفتار پنجم. معرفت امام و پذیرش اعمال 💠با توجه به جایگاه معرفت امام که تا کنون بیان شد می‌توان چنین نتیجه گرفت که یکی دیگر از آثار معرفت امام که شناخت او را ضروری می‌کند آن است که با وجود اینکه عمل جایگاه ویژه ای در اسلام دارد اما خداوند سبحان، تنها اعمالی را می‌پذیرد که همراه با معرفت امام باشد چنانچه پیشوایان ما بارها به این مطلب اشاره کرده اند؛ 💠 امام باقر علیه السلام در این باره می‌فرماید: «کُلُّ مَنْ دَانَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ بِعِبَادَةٍ یُجْهِدُ فِیهَا نَفْسَهُ وَ لَا إِمَامَ لَهُ مِنَ اللَّهِ فَسَعْیُهُ غَیْرُ مَقْبُولٍ وَ هُوَ ضَالٌّ مُتَحَیِّرٌ وَ اللَّهُ شَانِئٌ لِأَعْمَالِه؛ هر که دینداری خدای عزوجل کند، به وسیله عبادتی که خود را در آن به زحمت افکند ولی امام و پیشوایی که خدا معین کرده نداشته باشد، زحمتش ناپذیرفته و خود او گمراه و سرگردان است و خدا اعمال او را مبغوض و دشمن دارد». 💠در تاریخ آمده است که بعضی از خطاکارانی که خود را شیعه می‌نامیدند، حرام‌های الهی را حرام می‌شمردند و سخن آنها این بود که اساس دین معرفت است بنابراین وقتی معرفت به امام پیدا کرده، می‌توانی هر کاری دلت خواست انجام دهی؛ این مطلب را به اطلاع امام صادق علیه السلام رساندند پس ایشان فرمود: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ تَأَمَّلَ الْکَفَرَةُ مَا لَا یَعْلَمُونَ وَ إِنَّمَا قِیلَ اعْرِفِ الْإِمَامَ وَ اعْمَلْ مَا شِئْتَ مِنَ الطَّاعَةِ فَإِنَّهَا مَقْبُولَةٌ مِنْکَ لِأَنَّهُ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ عَمَلًا بِغَیْرِ مَعْرِفَةٍ وَ لَوْ أَنَّ الرَّجُلَ عَمِلَ أَعْمَالَ الْبِرِّ کُلَّهَا وَ صَامَ دَهْرَهُ وَ قَامَ لَیْلَهُ وَ أَنْفَقَ مَالَهُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ عَمِلَ بِجَمِیعِ طَاعَاتِ اللَّهِ عُمُرَهُ کُلَّهُ وَ لَمْ یَعْرِفْ نَبِیَّهُ الَّذِی جَاءَ بِتِلْکَ الْفَرَائِضِ فَیُؤْمِنَ بِهِ وَ یُصَدِّقَهُ وَ إِمَامَ عَصْرِهِ الَّذِی افْتَرَضَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ عَلَیْهِ طَاعَتَهُ فَیُطِیعَهُ لَمْ یَنْفَعْهُ اللَّهُ بِشَیْ ءٍ مِنْ عَمَلِهِ قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فِی ذَلِکَ وَ قَدِمْنا إِلی ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُورا؛ پناه برخدا! چیزی را می‌گویند که خود نمی دانند؛ همانا گفته شده است که امامت را بشناس و آنگاه هر آنچه می‌خواهی از طاعت الهی انجام بده که در این صورت از تو پذیرفته خواهد شد؛ زیرا خداوند عمل بدون معرفت را نمی پذیرد و اگر مردی تمام کارهای نیک را انجام دهد، روزگار را به روزه سپری کند، شبها را به عبادت به سر آورد، تمام داراییش را در راه خدا انفاق نماید و در طول عمرش همه دستورات خدا را به جای آورد ولی پیامبری را که آن فرائض را آورده نشناسد تا به او ایمان آورد و معرفت به امام عصرش که خدا اطاعتش را واجب کرده،نیابد تا از او اطاعت کند، هیچ یک از اعمالش فایده نبخشد. خدای عزّوجل در این باره فرمود: و پیش فرستادیم به آنچه کردند کاری را پس آن را غباری پراکنده گرداندیم». 💠ملا صدرا نیز در شرح تفسیر امام صادق درباره آیه «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنی فَادْعُوهُ بِها» که فرمود: «به خدا قسم ما همان اسمای حسنای الهی هستیم که خدا عمل بندگانش را جز با معرفت ما نمی پذیرد» چنین می‌گوید: «انسان کامل به خاطر اینکه مشتمل بر همه معانی اسمای الهی همچون اسم«الله» است بنابراین او اسم اعظم الهی و دلالت کننده بر صفات و اسماء حضرت حق است و هر کس که او را بشناسد، خدا را شناخته است و بدون شک معرفت خدا واجب است و راه معرفت به او معرفت انسان کامل است که همانا، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم، اوصیا و اولیای پس از ایشان می‌باشد. 💠پس معنای آیه این می‌شود: و برای خدا اسم‌های نیکویی است و آن همانا انسانهای کامل است زیرا همان طور که اسم علامت مسمای خویش است، ایشان دلالت گر بر صفات، افعال و آثار حضرت حق هستند و معرفت خدا منوط به معرفت ایشان است». 📚حس حضور ‌‌‌‌ @entezar_ma313
امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ✅ خوشا به حال آن‌که عمل و علمش، دوستی و دشمنی‌اش، انجام دادن و رها کردنش، سخن و سکوتش، کردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند. 📗 بحارالأنوار، ج۷۷، ص۲۸۹
⭕️ یمانی از خیال تا واقعیت 🔹 در این سری پیام ها قصد داریم پیرامون احمد اسماعیل صالح السلمی بصری (١٩۶٨ م) معروف به احمد الحسن یمانی یکی از جریان های نوظهور در مسیر مهدویت صحبت کنیم. احمد الحسن خود را وصی، سفیر و پنجمین فرزند با واسطه حضرت مهدی می‌داند و ادعاهای بیشماری کرده است. 🔸 احمد بصری، بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته شهرسازی در سال ١٩٩٢ م، تا سال ١٩٩٩ م در خلا اطلاعاتی به سر برد و هیچ سندی از زندگی او در این ایام در دست نیست. در سال ۱۹۹۹ م مدت کوتاهی را در حوزه آیت الله صدر در نجف گذراند و با فردی به نام حیدر مشتت در حوزه علمیه آشنا شد. یکسال پس از آن، ادعای خود را با حیدر مشتت در میان گذاشته و او (حیدر مشتت) را در سمت یمانیت و وزارت امام دوازدهم قرار داد. 🔺 پس از آن با زیر سوال بردن نیابت عامه علما و ادعای فساد مالی و ناکارامدی دروس در حوزه ها، هر دو از تحصیل در حوزه علمیه انصراف داده، مقدمات تفرقه افکنی در حوزه را آغاز کردند. 🔆 در پیام های بعدی بیشتر به معرفی این فرد ( ) و نظریه هایش و همچنین نقد عقاید این فرقه می‌پردازیم. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن بصری، علی محمدی هوشیار، ص ١٩ و ٢٠ ٣٢ @entezar_ma313
⭕️ اولین رجعت کننده 🔹 اولین کسی که در دوران رجعت به دنیا باز می‌گردد، امام حسین است. این موضوع، در روایات فراوانی، از جمله در سخنان خود حضرت آمده است. امام حسین می‌فرمایند: «من اولین کسی هستم که زمین بر او شکافته میشود.» (١) 🔸 رجعت امام حسین، دارای برنامه‌های مشخصی است. یکی از فلسفه‌های رجعت، انتقام از دشمنانِ اولیاء خداست. امام صادق می‌فرمایند: «اولین کسی که به دنیا باز می‌گردد، حسین بن علی و یاران او، و یزید بن معاویه و یاران اوست. پس بدون کم و کاست آنها را به قتل می‌رساند.» (٢) 🔺 وقتی امامی از دنیا می‌رود، انجام امور [مربوط به تدفین] او با امام دیگری خواهد بود. یکی از وظایف امام حسین در دوران رجعت، غسل و تدفین حضرت حجت خواهد بود. 📚 ١-الخرائج و الجرائح ج٢ ص٨۴٨ ؛ ٢-تفسیر عیاشی ج۲ ص٢٨٢ ١٨ @entezar_ma313
امام علی عليه السلام: الكريمُ يَرفَعُ نفسَهُ في كُلِّ ما أسداهُ عن حُسنِ المُجازاةِ بزرگوار كسى است كه خود را بالاتر از اين داند كه براى نيكی هايش عوض نيكو انتظار داشته باشد غررالحكم حدیث2033
🌷امام مهدی شناسی ۸۹۱🌷 ◀️‌‌گفتار ششم. معرفت به امام، نشانه ایمان حقیقی ❓❓دانستیم که معرفت حقیقی به خدا، ایمان به او را به دنبال خواهد داشت اما با توجه به اینکه معرفت به امام، راه معرفت به خداست، چه تلازمی بین ایمان به خدا و معرفت امام وجود دارد؟ 💠همان گونه که درست حدس زدید ایمان حقیقی- که عامل رستگاری ماست- جز با معرفت امام حاصل نخواهد شد زیرا از امامان بزرگوار ما بیان شده است که: «لَا یَکُونُ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتَّی یَعْرِفَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْأَئِمَّةَ کُلَّهُمْ وَ إِمَامَ زَمَانِهِ وَ یَرُدَّ إِلَیْهِ وَ یُسَلِّمَ لَهُ ثُمَّ قَالَ کَیْفَ یَعْرِفُ الْآخِرَ وَ هُوَ یَجْهَلُ الْأَوَّلَ؛ بنده خدا مؤمن نباشد تا آنکه خدا و رسولش و همه ائمه و امام زمانش را بشناسد و در امورش به امام زمانش رجوع کند و تسلیم او باشد. 💠 سپس فرمود: چگونه ممکن است کسی امام آخر را (که امام زمان اوست) بشناسد و امام اول را نشناسد» و علت آن نیز همان طور که پیش از این دلایل آن گذشت، منحصر بودن راه عبادت و معرفت خدا در امامان معصوم است که فرمودند: «بِنَا عُبِدَ اللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اللَّه». ❓❓ممکن است کسی بگوید اگر معرفت به امامان معصوم علیهم السلام شرط ایمان واقعی است، پس تفاوت اسلام و ایمان در چیست. 💠مردی از امام صادق علیه السلام پرسید: میان اسلام و ایمان چه تفاوتی است؟ امام پاسخ او را نداد دوباره سؤال کرد، امام باز هم پاسخی نفرمود. روزهای پس از آن در میان راه به یکدیگر برخورد کردند و کوچ کردن آن مرد نزدیک شده بود، امام صادق علیه السّلام به او فرمود: گویا کوچ کردنت نزدیک شده است، عرض کرد: آری، فرمود: در خانه مرا دیدار کن. 💠آن مرد به دیدار امام رفت و از آن حضرت فرق میان اسلام و ایمان را پرسید. حضرت فرمود: الْإِسْلَامُ هُوَ الظَّاهِرُ الَّذِی عَلَیْهِ النَّاسُ شَهَادَةُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ وَ إِیتَاءُ الزَّکَاةِ وَ حِجُّ الْبَیْتِ وَ صِیَامُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَهَذَا الْإِسْلَامُ وَ قَالَ الْإِیمَانُ مَعْرِفَةُ هَذَا الْأَمْرِ مَعَ هَذَا فَإِنْ أَقَرَّ بِهَا وَ لَمْ یَعْرِفْ هَذَا الْأَمْرَ کَانَ مُسْلِماً وَ کَانَ ضَالًّا؛ اسلام همین صورت ظاهری است که مردم دارند، یعنی شهادت دادن به اینکه شایسته پرستشی جز خدای یگانه بی شریک نیست و اینکه محمد صلی الله علیه و آله و سلم بنده و رسول اوست و گزاردن نماز و دادن زکات و حج خانه کعبه و روزه ماه رمضان. اسلام این است؛ اما ایمان معرفت این امر (ولایت ائمه) است با این (صورت ظاهری که بیان شد) پس اگر کسی به آنها اقرار کند و به این امر (ولایت) عارف نباشد، مسلمان و گمراه است. 📚حس حضور ‌‌ @entezar_ma313
امیرالمومنین عليه السلام فرمودند : اَقَلُّ ما يَجِبُ لِلْمُنْعِم اَنْ لايُعْصى بِنِعْمَتِهِ. كمترين وظيفه در برابر نعمت دهنده، آن است كه با نعمتش نافرمانى وى نشود. 📖غرر الحكم، ح۳۲۶۸
⭕️ فاسدی که بر علیه فساد قیام کرده است! 🔹 با توجه به آنچه در پیام پیشین گفته شد، احمدالحسن دلیل بیان ادعاهای خود را دیدن امام عصر در رویا و مطلع شدن از این وقایع بیان می‌کند. اگرچه در سال ۲۰۰۵ میلادی با بروز اختلاف بین احمدالحسن و حیدر مشتت، احمدالحسن در تناقضی آشکار خود را به صورت توأمان وصی امام و یمانی موعود معرفی کرد. 🔸 جریان احمدالحسن ( )، مانند بسیاری از فرق انحرافی، پیش از آنکه یک فرقه دینی باشد، یک جنبش سیاسی است که هدف آن ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای اسلامی (شیعی) بوده و به علاوه در صدد است با تخریب جایگاه علما و ناکارآمد جلوه دادن علوم دینی حوزه های علمیه و تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت خاصه خود، مردم را از فقها جدا کرده و زمینه را برای فروپاشی حوزه های علمیه فراهم نماید. 🔹 این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین شده است که آن را از دعوت ها و تفکرات انحرافی دیگر متمایز می‌کند؛ برای اثبات این حرف به دو نکته اساسی اشاره می‌کنیم: ➖ هدف قرار دادن مسائل ضروری و مسلم در مذهب تشیع؛ مانند: تغییر مفهوم دایره عصمت، مصادره مهدویت و... ➖ تکفیر شیعیانی که با دعوت احمد بصری مخالفت دارند؛ او تمام مخالفین خود را، ناصبی و نجس و تصاحب مالشان را جایز می‌داند. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری؛ علی محمدی هوشیار، ص ۲۸ و ۳۱ ٣٣ @entezar_ma313
📌 الگوی اسیر ◾️ دوران امامتت از سخت‌ترین دوران‌ها بود. دشمنانت همه را سرکوب کرده بودند و فقط تو مانده بودی. مخفی زندگی کردی، تبعید شدی، زندان رفتی اما هیچ‌کدام تو را متوقف نکرد. ◽️ هارون فقط توانست جسمت را از مردم دریغ کند اما هنوز هم منتظران آخرالزمانی از تو یاد می‌گیرند که هرچقدر هم شرایط سخت باشد، نباید دست از کار کشید. 🔘 ؛ ویژهٔ شهادت آجرک_الله_یاصاحب_الزمان شهادت مظلومانه باب الحوائج حضرت موسی ابن جعفر، امام موسی کاظم علیه السلام خدمت امام زمان(عجّ) و همه شیعیان و محبّان اهل‌بیت(علیهم السلام) تسلیت و تعزیت باد. .
⭕️ صاحبِ بازگشت ها 🔹 رجعت امیرالمومنین، سرآمد همه‌ی رجعت‌ها خواهد بود. در روایات فراوانی آمده است که رجعت امیرالمومنین، بیش از یک بار اتفاق می‌افتد. خود حضرت در این‌باره می‌فرمایند: «من دارای رجعتِ پس از رجعت و بازگشتِ پس از بازگشت هستم؛ من رجعت‌ها و بازگشت‌ها دارم.» (١) 🔸 تعداد رجعت‌های امیرالمومنین، مشخص نیست؛ ولی آنچه معلوم است این است که حضرت حداقل دو بار رجعت می‌کنند. اولین رجعت آن حضرت، در آغاز عصر ظهور تحقق می‌یابد، تا امام زمان را یاری دهند. امام حسین، در این باره می‌فرمایند: «رجعت من با بازگشت امیرالمومنین و قیام قائمِ ما، همزمان خواهد بود.» (٢) 🔺 رجعت دیگر امیرالمومنین، پس از حضرت مهدی و در زمان حاکمیت امام حسین خواهد بود. 📚 ١- مختصر بصائر الدرجات، ص ٣٣؛ ٢- الخرائج و الجرائح، ج ٢، ص ٨۴٨ ١٩ @entezar_ma313
امام کاظم علیه السلام‌: خداوند دشمن دارد آن بنده اى را که زیاد بخوابد و دشمن دارد آن بنده اى را که بی کار باشد. إنَّ اللهَ لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ النَّوّامَ، إنَّ اللهَ لَیُبْغِضُ الْعَبْدَ الْفارِغَ 📚وسائل الشّیعه ج ۱۷ ص ۵۸
🌷امام مهدی شناسی ۸۹۲🌷 ◀️‌گفتار هشتم. معرفت امام، شرط زندگی اسلامی 💠یکی دیگر از دلایلی که ضرورت معرفت امام را اجتناب ناپذیر می‌کند، آن است که بر اساس متون دینی، زندگی مسلمان گونه بدون معرفت امام ممکن نیست چرا که بارها این روایت را شنیده ایم که: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است» و مرگ جاهلی، چیزی جز مرگ غیرمسلمانی نیست. ❓چگونه چنین چیزی ممکن و قابل توضیح است؟ 💠با توجه به جایگاه علمی امامان معصوم و مرجعیت معارف دینی که پیش از این به آن اشاره شد، روشن است که آگاهی به دستورات واقعی دین اسلام تنها از راه پیشوایان دین و امامان معصوم علیهم السلام و به ویژه امام هر عصر ممکن است؛ 💠به همین دلیل در بخشی از دعای عصر غیبت می‌خوانیم: «... اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی». 💠 این حقیقت در حدیثی نورانی این گونه توضیح داده می‌شود: امام صادق علیه السلام فرمود: «خداوند متعال هرگز پیامبری را مبعوث نفرموده که مردم را به معرفت باری تعالی دعوت کند؛ ولی نسبت به اوامر و نواهی او سفارشی ننماید. خداوند متعال از بندگان عمل به واجباتی را که با شرایط و اجزایی بر آنها واجب کرده، می‌پذیرد اما به شرط این که عامل به کسی که به سویش دعوت شده، معرفت داشته باشد. کسی که اطاعت حقّ تعالی را نماید، حرام را ظاهراً و باطناً حرام می‌داند، نماز خوانده و روزه می گیرد، حجّ رفته و عمره را به جا می‌آورد، تمام محرّمات الهی را بزرگ می‌شمرد، چیزی از آنها را رها نمی کند، به تمام کارهای نیک عمل می‌کند و آنچه مکارم اخلاق است را اتیان نموده و از آنچه زشت و منکر است، پرهیز می‌نماید و کسی که می‌پندارد بدون معرفت نبیّ صلی الله علیه و آله و سلم حلال را حلال و حرام را حرام می‌داند، قطعاً برای خدا حلالی را حلال و حرامی را حرام قرار نداده است و نیز کسی که بدون معرفت نسبت به آن کس که حقّ تعالی طاعتش را واجب نموده، نماز خوانده و زکات داده و حج و عمره برود هیچ عملی را به جا نیاورده، نه نماز خوانده، نه روزه گرفته و نه زکات داده و نه به حج و عمره رفته و نه از جنابت غسل کرده و نه تطهیر نموده، برای خدا حرامی را ترک نکرده و برای او حلالی را اتیان ننموده. نمازی برایش نیست اگرچه رکوع و سجود کرده، زکات و حجّی برایش منظور نکرده اند. 💠تنها زمانی این افعال انجام شده، محسوب می‌گردند که فاعل آنها را با معرفت داشتن به کسی که حقّ تعالی بر خلائق منّت گذارده و طاعتش را بر آنها واجب قرار داده، اتیان کرده باشد بنابراین کسی که به او معرفت داشت و معالم دین و احکام را از وی گرفت البته اطاعت خدا را نموده است در نتیجه باید گفت: کسی که واجب الاطاعت را شناخت و شرایع را از او گرفت البته اطاعت خدا را نموده است و کسی که می‌پندارد نفس اخذ شرایع از واجب الاطاعت معرفت به او است چنانچه اگر او را شناخت می‌تواند به همان معرفت اکتفاء کند بدون اطاعت، محقّقاً در این پندارش کاذب بوده و مرتکب شرک شده است و به چنین شخصی گفته می‌شود: بشناس و هر عمل خیری که خواستی انجام بده زیرا از تو بدون معرفت مقبول نیست پس هرگاه تحصیل معرفت کردی، آنچه از طاعت را که خواستی عمل کن چه کم و چه زیاد، چنین طاعتی البته از تو مقبول خواهد بود». 📚حس حضور @entezar_ma313
امام صادق علیه‌السلام: پدرم مرا به سه چيز ادب آموخت و از سه چيز نهى ‏ام فرمود . سه نكته ادب اين بود كه فرمود فرزندم! •☜هركس با دوست بد بنشيند. سالم نمى‏ ماند •☜و هر كس گفتارش را كنترل نكند پشيمان مى‏ شود •☜و هر كس به جايگاه‏ هاى بد وارد شود مورد بدگمانى قرار مى‏ گيرد و آن سه چيز كه مرا از آن نهى فرمود •☜دوستى با كسى كه چشم ديدن نعمت كسى را ندارد •☜با كسى كه از مصيبت ديگران شاد مى‏ شود •☜با سخن‏ چين..
⭕️ این خانه از پای بند ویران است 🔹 یکی از مهمترین ادعاهای احمدالحسن، ادعای وصایت به عنوان فرزند امام مهدی است؛ او برای اثبات این ادعا به روایتی از کتاب الغیبه شیخ طوسی استناد می‌کند که امام صادق از پدرانش و آنها از امیرالمومنین نقل کردند که پیامبر در شب وفاتش فرمود: یا علی! بعد از من دوازده امام می‌باشد و بعد از آنها دوازده مهدی هستند... 🔸 احمد الحسن ( ) مدعی است که مطابق این روایت، فرزند حضرت حجت و اولین مهدی بعد از ایشان است. شیخ حر عاملی در توضیح این روایت آورده است: «اما درباره حدیث دوازده مهدی پس از دوازده امام، اخباری در این مضمون صادر شده است که خالی از اشکال و مخالفت نیستند... به خاطر اینکه با سایر روایات تعارض داشته و بالجمله محل توقف می‌باشد... ضمن اینکه شیخ طوسی این روایت را در ردیف احادیثی که از طریق مخالفین در نص ائمه صادر شده، آورده است.» (١) 🔺 همانند شیخ حر عاملی، بسیاری از علمای شیعه این روایت را مخالف مشهور دانسته و آن را به عنوان خبر شاذ و نادر معرفی کرده اند. (٢) 📚 ١- شیخ حر عاملی، الفوائد الطوسیه، فائده ۳۷، ص ۱۱۵؛ ٢- درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری، علی محمدی هوشیار، چاپ اول، ص ۴۹ ٣۴ @entezar_ma313
⭕️ صاحبِ بازگشت ها 🔹 رجعت امیرالمومنین، سرآمد همه‌ی رجعت‌ها خواهد بود. در روایات فراوانی آمده است که رجعت امیرالمومنین، بیش از یک بار اتفاق می‌افتد. خود حضرت در این‌باره می‌فرمایند: «من دارای رجعتِ پس از رجعت و بازگشتِ پس از بازگشت هستم؛ من رجعت‌ها و بازگشت‌ها دارم.» (١) 🔸 تعداد رجعت‌های امیرالمومنین، مشخص نیست؛ ولی آنچه معلوم است این است که حضرت حداقل دو بار رجعت می‌کنند. اولین رجعت آن حضرت، در آغاز عصر ظهور تحقق می‌یابد، تا امام زمان را یاری دهند. امام حسین، در این باره می‌فرمایند: «رجعت من با بازگشت امیرالمومنین و قیام قائمِ ما، همزمان خواهد بود.» (٢) 🔺 رجعت دیگر امیرالمومنین، پس از حضرت مهدی و در زمان حاکمیت امام حسین خواهد بود. 📚 ١- مختصر بصائر الدرجات، ص ٣٣؛ ٢- الخرائج و الجرائح، ج ٢، ص ٨۴٨ ١٩ @entezar_ma313
امام مهدی فرمودند: خدا اِبا دارد از اینکه حق را ناتمام گذارد و باطل را از بین نَبَرد و او بر آنچه تذکر می‌دهم شاهد است. 📚 کتاب غیبت (شیخ طوسی)، ص ۱۲۶
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۹۳🌷 ◀️‌گفتار نهم. معرفت امام، معیار دینداری 💠ممکن است با توجه به جایگاه امام و معرفت او در مجموعه دین، این سؤال پیش آید که بین دینداری و معرفت امام چه رابطه ای وجود دارد و آیا نمی توان کسانی را که به بسیاری از ظواهر دینی پایبند هستند، دین دار واقعی دانست؟ 💠در پاسخ باید گفت که اگر ثابت کردیم که عبودیت و بندگی خدا چیزی جز تسلیم شدن در برابر او و دستوراتش نیست و تنها راه معرفت و اطاعت خدا را در معرفت و اطاعت امامان معصوم علیهم السلام دانستیم، قهراً پذیرش ولایت آنها، معیار دینداری خواهد بود نه فقط التزام به شعار اسلامی. 💠از عبدالله بن ابی یعفور نقل شده که گفت به امام صادق علیه السلام عرض کردم: من با مردم آمد و شد دارم و بسی در شگفتم از جمعی که تولّی شما را ندارند و تولّی فلانی و فلانی را دارند امّا دارای امانت و راستی و وفایند و از جمعی که تولّی شما را دارند ولی نه امانتی دارند؛ و نه وفایی و نه راستی. وی گوید: امام صادق علیه السلام راست نشست و با قیافه ای که گویی خشمگین بود روی به من کرد و سپس فرمود: «لَا دِینَ لِمَنْ دَانَ بِوَلَایَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ وَ لَا عَتْبَ عَلَی مَنْ دَانَ بِوَلَایَةِ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ؛ کسی که معتقد به ولایت امام ستمگری باشد که از سوی خدا نیست چنین کس اصلاً دین ندارد و بر کسی که معتقد به ولایت امام عادلی باشد که از سوی خدا است ملامتی متوجّه نخواهد بود». (با تعجّب) گفتم: آنان اصلاً دین ندارند؟ و اینان را ملامتی متوجّه نیست؟ فرمود: «نَعَمْ لَا دِینَ لِأُولَئِکَ وَ لَا عَتْبَ عَلَی هَؤُلَاءِ ثُمَّ قَالَ أَ مَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ: اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ یَعْنِی مِنْ ظُلُمَاتِ الذُّنُوبِ إِلَی نُورِ التَّوْبَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ لِوَلَایَتِهِمْ کُلَّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ: وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ فَأَیُّ نُورٍ یَکُونُ لِلْکَافِرِ فَیَخْرُجُ مِنْهُ إِنَّمَا عَنَی بِهَذَا أَنَّهُمْ کَانُوا عَلَی نُورِ الْإِسْلَامِ فَلَمَّا تَوَلَّوْا کُلَّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ خَرَجُوا بِوَلَایَتِهِمْ إِیَّاهُمْ مِنْ نُورِ الْإِسْلَامِ إِلَی ظُلُمَاتِ الْکُفْرِ فَأَوْجَبَ اللَّهُ لَهُمُ النَّارَ مَعَ الْکُفَّارِ فَقَالَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ؛ آری آنان دین ندارند و اینان را ملامتی متوجّه نیست. سپس فرمود: مگر نمی شنوی که خداوند چه می‌فرماید: «خداوند بر کسانی که ایمان آورده اند ولایت دارد و آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی میکشد» یعنی از تاریکی‌های گناهان به نور توبه و آمرزش برای آنکه ولایت هر امام عادلی را که از طرف خدا است دارند سپس خداوند فرماید: «و کسانی کهکافر شده اند طغیان گران بر آنان ولایت دارند و آنان را از روشنائی بسوی تاریکیها بیرون می‌کشند»؛ کافر چه روشنایی دارد تا از آن بیرون کشیده شود؟ تنها مقصود از این آیه آن است که آنان در روشنایی اسلام بودند ولی هنگامی که ولایت هر امام ستمگری را که از جانب خدا نبودند پذیرفتند با پذیرش ولایت آنان از نور اسلام بیرون شدند و به سوی تاریکیهای کفر گراییدند پس خداوند از برای آنان واجب کرد که دوش بدوش کفّار در آتش باشند از این رو فرمود: «آنان اهل آتشند و جاوید در آتش خواهند بود». 💠البته این حدیث نباید دست آویز شیعیان برای ارتکاب گناه قرار گیرد چرا که خود اهل بیت علیهم السلام چنین تفکری را محکوم و همواره بر انجام عمل صالح تأکید فرمودند. 💠امام رضا علیه السلام در سفارشهای ارزشمند خود به جناب عبدالعظیم حسنی می‌فرماید: «ای عبد العظیم سلام مرا به دوستانم برسان و بگو به آنان که شیطان را بر خود راه ندهند و فرمانشان بده براستی در حدیث و پرداخت سپرده و بگو جدال را ترک کنند و از آنچه سودی برای آنها ندارد خاموش باشند و به هم رو آورند و با هم دیدار کنند که مایه نزدیکی به من است، و همدیگر را تکه پاره نکنند که من سوگند خوردم با خود هر که چنین کند و یکی از دوستانم را به خشم آورد دعا کنم تا خدا او را در دنیا به سختی عذاب کند و در دیگر سرا از زیانکاران باشد و به آنها بفهمان که خدا نیکان را آمرزد و از بدکارانشان درگذرد جز آنکه برایم شریکی آورد (یعنی در امامت) یا یکی از دوستانم را بیازارد، یا بدی او را در دل گیرد که خدا او را نیامرزد، تا برگردد و اگر برگشت که خوب و گر نه ایمان را از دلش برکند و از ولایت من به در شود، و بهره ای از ولایت ما ندارد و پناه به خدا از این وضع». 📚حس حضور @entezar_ma313
امام موسی کاظم علیه السلام: (غیبت قائم) یک آزمون الهی است که به وسیله آن بندگانش را می‌آزماید. 📓 الغیبه شیخ طوسی، جلد اول صفحه ۱۹۰
⭕️ شتر در خواب بیند پنبه دانه! 🔹 یکی دیگر از دستاویزهای احمدالحسن ( ) برای اثبات حجیت قطعی خود، که آن را شهادت پروردگار بر خود هم می‌داند، توسل و اعتماد به خواب و رویاست؛ این نوع ادعا در میان فرقه ها و جریان های انحرافی تازگی ندارد و بسیاری از آنها از این روش بهره برده و می‌برند. 🔸 باید دقت داشته باشیم که اولا خواب تحت هیچ عنوان برای انسان تکلیف شرعی نمی‌آورد؛ حتی اگر رویای صادقه باشد؛ دوما هیچکدام از انبیا گذشته و ائمه معصومین، برای اثبات حقانیت ادعای خود به خواب متوسل نشده اند. سوما بعید نیست آنچه در خواب دیده ایم (ولو چهره ی معصومین باشد، چون برای ما تشخیص چهره معصوم ممکن نیست و ما تا به حال ایشان را ندیده ایم)، یک نوع خواب سازی توسط شیطان و جن بوده باشد، که خود را معصوم معرفی کرده است. 🔹 در خصوص این مورد علامه حلی، در پاسخ به فردی که پرسیده بود اگر شخصی در قالـب معصوم بـه رؤیای افراد ظاهر شده و دستورات و القائاتی داشته باشد، تکلیف چیست؟ گفته است: در این صورت مسأله از دو حالت خارج نیست: ➖ الف: دستوراتی که مخالف ظواهر کتاب و سنت است. ➖ ب: دستوراتی که موافق کتاب و سنت است. با این وجود گروه اول مردود بوده و گروه دوم جائزالعمل است، نه واجب العمل. 🔺 این در حالی است کـه تمامی رؤیاهای دیده شده در خصوص احمد بصری با دستورات کتاب و سنت مخالف اند. 📚 درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری (علی محمدی هوشیار)، چاپ اول، ص ۱۶۷ تا ۱۷۱ ٣۵ @entezar_ma313
ندا آمد اقراء گفت ندانم من ندا بازآمد اقراء باز گفت ندانم من ندا آمد اقراء باسم ربک الذی خلق/ خلق الانسان من علق محمد! بخوان به نام پروردگارت که آفرید، آفرید انسان را از خونِ بسته ی لخته شده محمد! بخوان پروردگارِ گران قدر را که کتابت با قلم را به انسانِ نادان آموخت. 🌼🍃🌼🍃🌼🍃 محمد! تو اینک، اینجا در این غار، در پیشگاه پروردگارت، برگزیده شدی برای رسالتی بزرگ تا پیام مرا به بندگانم برسانی. محمد!محمد!محمد! اللهم صلےعلےمحمد وآل محمد وعجل فرجهم 🍃🌼🍃🌼🍃🌼 ، بر_همه_جهانیان_مبارک. @entezar_ma313 ┄┅═✼🍃🕌🍃✼═┅┄